H McLaren προκαλεί με την πίσω αεροτομή και την ειδική εισαγωγή αέρα


H McLaren προκαλεί με την πίσω αεροτομή και την ειδική εισαγωγή αέρα

Γράφει: - , 02:53
9

Πέρυσι είχαμε τους διαχύτες, φέτος έχουμε την ειδική εισαγωγή αέρα και την πίσω αεροτομή της McLaren που συνδυάζονται κατά κάποιο τρόπο. Στην αρχή οι ομάδες (η Red Bull και η Ferrari) κατέθεσαν ένσταση στην FIA για την νομιμότητα της πίσω αεροτομής της McLaren λόγω μιας οπής που υπάρχει σε αυτή. Οι ομάδες ισχυρίστηκαν ότι η οπή στην πτέρυγα, μαζί με τον σχεδιασμό του καλύμματος του κινητήρα  που δημιουργεί ένα πτερύγιο και την εισαγωγή αέρα πάνω από κεφάλι του πιλότου εμποδίζουν τον αέρα να πάει στην πίσω πτέρυγα με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να έχει μεγαλύτερη τελική στις ευθείες .Η FIA δια του εκπροσώπου της Charles Whiting, εξέτασε το μονοθέσιο και το έκρινε καθόλα νόμιμο!

Επίσης η McLaren στο πάνω μέρος του ράμφους των μονοθεσίων της έχει τοποθετήσει μία ειδική εισαγωγή αέρα η οποία μπορεί και αλλάζει την ροή του αέρα προς την πίσω αεροτομή.

Ο Webber κοιτά να δει πως δουλεύει το σύστημα

Πως γίνεται αυτό; O οδηγός του μονοθεσίου στις ευθείες, όταν δεν πατάει το φρένο, χρησιμοποιώντας το γόνατο του φράζει την ροή του αέρα που περνά μέσα από την ειδική εισαγωγή που κατευθύνεται με αγωγούς στο πίσω πτερύγιο. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να πάει λιγότερος αέρας στην πίσω πτέρυγα πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη τελική ταχύτητα που σύμφωνα με τις υπόλοιπες ομάδες ανέρχεται στα επιπλέον 10 χλμ/ώρα. Στις στροφές ο οδηγός αφήνει τον αέρα να περάσει από την εισαγωγή να πάει στην πίσω πτέρυγα πετυχαίνοντας έτσι μεγαλύτερη κάθετα παραγόμενη αεροδυναμική δύναμη, ώστε να έχει καλύτερο κράτημα.

Οι υπόλοιπες ομάδες αντέδρασαν και ζήτησαν από την FIA να το εξετάσει αν είναι νόμιμο. Μετά την εξέταση κρίθηκε ότι είναι νόμιμο αφού η McLaren βρήκε το παραθυράκι στους κανονισμούς με τους  οδηγούς να μην μπορούν να χαρακτηριστούν κινούμενα αεροδυναμικά μέρη.

Απίστευτη έμπνευση από την McLaren με την “πατέντα” να την αντιγράφουν σίγουρα και οι υπόλοιπες ομάδες στους επόμενους αγώνες! Μερικές φωτογραφίες για το πως υποτίθεται ότι δουλεύει το σύστημα μπορείτε να βρείτε στη συνέχεια.


[via: f1technical, f1t-bahrain, scarbsf1]

Το Autoblog.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο, θεωρώντας ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • johnnyxp64

    wow! “ελα Button, ασε το Button και βουλωσε την τρυπα να τους περασουμε!!!!”

    τι αλλο θα βαλουν να κανει ο οδηγος ποια? να εκπνευει και αυτο μεσα απο το σολινακι του νερου να πηγαινει στο μοτερ για ψυξη στης υψηλες στροφες???

    Ελεος, δεν λεω ομως και γαμω τις πατεντες!

    • http://www.autoblog.gr autoblogger

      Ότι και να λέμε η ιδέα είναι εξωπραγματικα έξυπνη!!!!

  • KOSTARAS 87

    ΚΑΘΕ ΧΡΟΝΟ ΚΑΤΙ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΑΝΑΣΤΑΤΩΝΟΥΝ

  • Cosmas

    Ναι , έξυπνο . Άσε που με τόσο ζέστη στο bahrain όταν δεν πιέζει με το γονατο, ο αερας μπαίνει στο cockpit και δροσίζεται ο οδηγός, Δεν είναι πολύ πρακτικό για τον οδηγό αλλά στις ευθείες όταν σηκώνει το ποδι απο το φρένο μπορεί να το κάνει. Μπορεί όμως μια τόσο μικρή ροή αέρα στην πίσω πτέρυγα να μειώσει τόσο πολύ την κάθετη δύναμη και να δώσει μεγαλύτερη τελική;

    Υ.Γ. Μπράβο autoblogger για τα σκίτσα που έβαλες, μόνο απο σένα κατάλαβα τι παίζει με το λεγόμενο foot vent.

    • Cosmas

      Σχετικά με την περιγραφή σου , νομίζω ότι συμβαίνει το ανάποδο (έτσι αντιλαμβάνομαι τουλάχιστον απο τα σκίτσα). Στις στροφές όταν δηλ δεν πιέζει ο οδηγός με το γόνατο το πλαϊνό τοίχωμα ο αέρας απλά μπαίνει στο κοκπιτ και η πίσω αεροτομή δεν επηρεάζεται και λειτουργεί κανονικά όπως όλων των άλλων. Στις ευθείες όμως όταν πιάζει το πλευρικό τοίχωμα ο αέρας που μπαίνει απο την οπή του ρυγχους δεν μπαίνει στο κοκμπιτ αλλά κατευθύνεται στο πίσω μέρος και εξέρχεται από την οπή (που λένε) προς τα πάνω λίγο πριν την πίσω πτέρυγα. Έτσι διαταράσουν την ροή του αέρα που κατευθύνεται σε αυτή με αποτέλεσμα να δημιουργεί λιγότερη αντίσταση (drag) και λιγότεη κάθετη δύναμη. Συγνώμη αν φαίνεται ότι σε διορθώνω απο τη στιγμή που απο σένα (σκιτσα) κατάλαβα πως δουλεύει , ίσως αυτό εννοούσες και εσύ και κατάλαβα λάθος…
      όπως και νάχει ευχαριστω, keep up the good work

  • http://www.autoblog.gr autoblogger

    Κοσμά μπορεί να είναι και έτσι όπως το λες. (Τα σκίτσα δεν είναι από επίσημη απάντηση αλλά τα έχει δημιουργήσει χρήστης του f1fanatic)

    μην βασίζεσαι πάνω τους. Δείχνει πολύ γενικά τι παίζει με το γόνατο.

    Σε 10′ ξεκινάνε οι κατατακτήριες!

    • johnnyxp64

      καλα εχουν καταρευση ολα! ουτε BBC oyte FilmonHD

      και περημενεις να αντεξει ο χαζο αντ1?

    • http://www.autoblog.gr autoblogger

      Εγώ πρόλαβα και πήρα IP Αγγλίας αλλά αρκετοί φίλοι με έπαιρναν τηλέφωνο και μου έλεγαν δεν μπορώ να συνδεθώ στο comodo.

      Τα κρασάραμε όλα! :D :D :D

      Αν μπαίναμε όλοι στο web TV του ANT1 θα ρίχναμε όλο το site, όχι μόνο το web TV

      “FATAL ERROR, Allocated out of memory” θα έλεγε….. :D :)

  • Pingback: Ελεύθερα δοκιμαστικά Gran Prix Κίνας. Τα μάτια όλων στα F-Duck | AutoBlog()