Η Honda ανακοίνωσε νέα γενιά κινητήρων Earth Dreams με άμεσο ψεκασμό


Η Honda ανακοίνωσε νέα γενιά κινητήρων Earth Dreams με άμεσο ψεκασμό

Γράφει: - , 18:23
33

Η Honda στο Τόκιο ανακοίνωσε μια νέα γενιά κινητήρων τους οποίους ονόμασε “Earth Dreams Technology”. Οι Ιάπωνες δηλώνουν ότι οι κινητήρες τους θα προσφέρουν το καλύτερο ποσοστό απόδοσης/κατανάλωσης, σε σχέση με τους υπόλοιπους κινητήρες της κατηγορίας.

Η οικογένεια ξεκινά από τα 660 κ. εκ, και φτάνει έως τα 3.500 κ. εκ. Συγκεκριμένα υπάρχουν οι 660 κ.εκ., 1.3000 κ.εκ., 1.500 κ.εκ., 1.800 κ.εκ., 2.000 κ.εκ., 2.400 κ.εκ. και 3.5000 κ.εκ. Όλοι οι τετρακύλινδροι κινητήρες διαθέτουν διπλούς εκκεντροφόρους (DOHC) και άμεσο ψεκασμό. Ο κορυφαίος 3.5-λίτρων V6 διαθέτει και αυτός άμεσο ψεκασμό και αποδίδει 314 άλογα με 359 Nm ροπής. Από πλευράς πετρελαιοκινητήρας, η Honda αντικατάστησε τον 2.2.-λίτρων με τον νέο 1.600αρη turbodiesel.

Επίσης ετοίμασε και νέα κιβώτια CVT (συνεχώς μεταβαλλόμενης μετάδοσης) για όλα τα αυτοκίνητα της τα οποία “θα προσφέρουν μεγαλύτερη διασκέδαση στον οδηγό.” Τέλος, η Honda ανακοίνωσε ότι αναπτύσσει ένα νέο ηλεκτρικό/υβριδικό σύστημα, το SH-AWD hybrid, το οποίο συνδυάζει 2 ηλεκτροκινητήρες στον πίσω άξονα, οι οποίοι χρησιμεύουν στη βελτίωση της κατανάλωσης, αλλά και στην άνεση και στο χειρισμό του αυτοκινήτου, αφού θα είναι πλέον τετρακίνητο. Περισσότερες λεπτομέρειες μπορείς να βρεις στο δελτίο τύπου που ακολουθεί.

[Πηγή: Honda]

Δελτίο Τύπου

Honda Announces Revolutionary Next-generation “Earth Dreams Technology” -New plan calls for top-of-industry fuel efficiency in every vehicle class within 3 years

TOKYO, Japan, November 30, 2011 – Honda Motor Co., Ltd. today announced the outline for a revolutionary next-generation technology for automobiles called “Earth Dreams Technology.”

“Earth Dreams Technology” is a next generation set of technological advancements which greatly enhance both driving performance and fuel efficiency at a high level, using as its base advanced environmental technologies to pursue the joy of driving unique to Honda. It is a series of measures in which efficiency of internal combustion components including engine, and transmission, as well as electric-powered motor technology, is further improved.

Through its implementation first in the mini-vehicle N BOX and gradually onto other vehicle models, Honda aims to achieve top-of-industry fuel efficiency for every category within three years, while simultaneously setting a timeline of 2020 to reduce by 30% CO2 emissions for all products sold worldwide, relative to emission figures for 2000.

Inspiration of the “Earth Dreams Technology” name: “Earth Dreams Technology” is an expression for a set of technologies which takes into account both our need to protect the environment and our desire to provide a joy of driving.

Key features of “Earth Dreams Technology”

  1. A gasoline engine which realizes top level driving performance and fuel efficiency.
  2. A compact diesel engine which realizes the world’s lightest body*1, top-of-class*1 acceleration performance and fuel efficiency.
  3. CVT which combines at a high level the fun of driving and fuel efficiency.
  4. A two-motor hybrid system which realizes top-of-industry efficiency*1.
  5. A high-efficiency, high output electric SH-AWD hybrid system which combines superior driving and environmental performance.
  6. A compact, high efficiency electric powertrain for EVs.

Summary of key features

1. Gasoline engine which achieves top-of-industry driving performance and fuel efficiency

  • By enhancing Honda’s original VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control System) technology to thoroughly improve thermal efficiency and minimize friction, a combination of high output and fuel efficiency was achieved. Further, a new engine series employing a new structure for higher expandability was developed.
  • By gradually renewing the engine starting with the mini-vehicle N BOX, Honda aims to utilize this technology to achieve top-of-industry output and fuel efficiency in every vehicle class within three years.
  • A wide range of engine classes including the 660cc, 1.3L, 1.5L, 1.8L, 2.0L, 2.4L, and 3.5L classes will feature the technology.

[660cc class engine]

  • Employs DOHC and VTC (Variable Timing Control) to improve intake efficiency. Further, the compact combustion chamber realizes high thermal efficiency.
  • ? By shortening the bore pitch compared to the present engine models and reducing the thickness of the cylinder block and camshaft, engine weight is reduced by 15%*2 and fuel efficiency is improved by 10%*2.

[1.3 to 1.5L class engine]

  • Employs VTC, direct injection technology and the Atkinson cycle using the DOHC, VTEC technologies as the base.
  • Extensive friction reduction measures are implemented.

[1.8 to 2.0L class engine]

  • Employs direct injection technology and the Atkinson cycle using the DOHC, VTEC technologies as the base. Further, implementation of VTC and high-capacity EGR (Exhaust Gas Recirculation) to both the intake and exhaust ports realizes significantly reduced friction.
  • For the 2.0L class hybrid vehicle engines, use of an electric water pump eliminates the need for a belt in the auxiliary device and contributes to a reduction in friction. The VTC system allows fuel-efficient driving in various driving styles.

[2.4L class engine]

  • Based on the DOHC and VTEC technologies, it employs VTC and direct injection technology and implements extensive friction reduction measures.
  • Standalone engine features 5%*2 improvements in fuel efficiency and output as well as a 10%*2 improvement in maximum torque compared to the previous engine.

[3.5L class engine]

  • Employs new valve train mechanisms and direct injection technology in the SOHC, VTEC, VMC systems to improve by over 10%*2 of fuel efficiency and 5%*2 of output, relative to the present standalone engine model.

2. A compact diesel engine which realizes the world’s lightest body*1, top-of-class*1 acceleration performance and fuel efficiency.

  • Through optimizing engine rigidity and combustion pressure, an aluminum open deck for the cylinder block was enabled in this top-of-industry lightweight*1 1.6L class diesel engine.
  • By downsizing from the present 2.2L engine and extensively reducing mechanical friction in each section, a friction level equivalent to present gasoline engine models was achieved.
  • Optimized thermal management system thanks to improvements in the cooling system reduces CO2 output by over 15%*2.
  • Employment of a compact, high-efficiency turbocharger and weight reduction in the reciprocating sliding section realizes a sporty and nimble ride.

3. CVT which combines at a high level the fun of driving and fuel efficiency.

  • Three CVT structures for mini, compact, and mid-size vehicle classes are newly developed to be adopted for a variety of engine models.
  • Reinforced belt is used to realize a structure for which a wide ratio range can be set.
  • Implementation of analysis technology over the contact behavior between the belt and pulley, and a high-precision hydraulic control system allows for continual optimization of hydraulic pressure to the pulley under a variety of driving conditions, contributing to improved fuel efficiency.
  • Use of an electronic oil pump to realize an idle stop system with high response contributes significantly to improved usability and fuel efficiency.
  • “G-Design Shift”, a new coordinated control system for shift transmission, throttle, and hydraulic control responds quickly to driver demands and realizes an exhilarating, sporty drive with superior acceleration.
  • In the mini-vehicle class, a control mechanism and innovations in axle placement to reduce the engine size lengthwise, while a reduction in parts by simplifying the transmission casing structure helps realize a lightweight and compact body.
  • For the compact and mid-size classes, in addition to the reductions in size and weight, transmission efficiency was greatly improved by expanding the ratio range to achieve fuel efficiency improvements of 5%*2 and 10%*2 compared to the conventional CVT and comparable 5ATs, respectively.

4. A two-motor hybrid system which realizes top-of-industry efficiency*1.

  • A two-motor hybrid system featuring top-of-industry efficiency*1 enhancing driving performance and reduced CO2 emissions has been newly developed.
  • Special lithium-ion battery and charger is employed to enable mounting on plug-in hybrid vehicles.
  • Mid-sized vehicles equipped with this system are scheduled to begin production, starting with the plug-in hybrid model in 2012 and the hybrid model in 2013.
  • Three driving modes allowing for top-of-industry efficiency*1 for various driving environments were developed; an “EV driving mode” for urban environments, a “hybrid driving mode” using electricity generated by the motor, and a “engine-connected driving mode” where the engine and tires are mechanically connected during high-speed cruising.
  • Combination with a high-output 120kW motor allows for superior environmental performance and driving enjoyment.

5. A high-efficiency, high output electric SH-AWD hybrid system which combines superior driving and environmental performance.

  • A new hybrid system, electric SH-AWD, was developed for large-sized vehicles. By combining a 3.5L, V6 engine with this hybrid system, acceleration equivalent to V8 engines, as well as fuel efficiency equal or superior to in-line 4-cylinder engines were realized.
  • An electric 4WD system with independent 20kW+ motors on both sides for the rear wheels combines a 7-speed dual clutch transmission system with a built-in 30kW+ high-efficiency motor with the engine.
  • By mounting a high-performance lithium-ion battery and optimally controlling the front and rear motors, a new hybrid system with high fuel efficiency and output was realized.
  • By mounting two independent motors in the rear and employing a newly developed bilateral torque adjustable control system, incredibly tight cornering just like driving “on-the-rail” is realized. With this mechanism, Honda strives to provide a stable ride for various driving environments.

6. A compact, high efficiency electric powertrain for EVs.

  •   Thanks to the high efficiency coaxial motor, low-friction gearbox and electric servo brake system, the system realizes the highest electrical consumption capability in the world*1, meeting the required AC consumption rate of 29kWh/100mile(116MPGe) as set forth by the United States.
  • A traveling distance of 123 miles*3 (LA-4mode: unadjusted) or 210km*3 (JC08 mode) was achieved thanks to the mounting of a high capacity lithium-ion battery.
  • When using the 240V U.S. electric source, a full charge takes less than 3 hours. (From the time a low-charge signal is lit till full charge)
  • By offering three driving modes (SPORT, NORMAL, ECON), the driver can freely select from a number of options to meet the needs of various driving styles such as power-saving or sporty drive.

*1 Honda internal research (as of November 30, 2011) *2 Compared to Honda products *3 Honda calculations

Τα υβριστικά σχόλια, τα σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • georgeiapwnas

    πανε αλλου τα τζαπανια γουσταρω ευχαριστα νεα…

  • Iceman_Kimi

    Turbo πουθενα.

    • http://www.autoblog.gr/author/gazokiller/ gazokiller

      υπερασπίζονται τις επιλογές τους κ άποψη μου καλά κάνουν!!!

    • Iceman_Kimi

      Και εγω μαζι σου ειμαι και γουσταρω πολυ τα ατμοσφαιρικα μοτερ αλλα θα μπορεσει να ανταγωνιστει τους turbo των αλλων εταιριων?

    • georgeiapwnas

      παιζει να μπορεσει να τα ανταγωνιστει γιατι κατι περιεργα βλεπω SH-AWD hybrid κτλ..για να δουμε και στην πραξη!!!παντος αν το καταφερουν αυτο τα τζαπανια οι ευρωπαιοι πρεπει να βρουν μερος να κρυφτουν…

    • Nonos

      φιλε το υβριδικο συστημα που λενε θα ειναι πανακριβο και λογικα θα βρισκετε μονο σε high spec cars, δεν μπορεις να βαλεις αυτο το πραγμα σε ενα civic ας απουμε και να ανταγωνιστεις το τουρμπο γιατι πολυ απλα θα ειναι πολυ ακριβο…και εκει ειναι το θεμα πως θα βρεις μια τεχνολογια αφου δε θες τουρμπο που να προσφερει απο αποψη επιδοσεων τα ιδια και να ειναι εξισου προσιτη οικονομικα…μακαρι να δουμε κατι αλλο αλλα μεχρι τοτε το τουρμπο θα ειναι ο μονος δρομος αν θες επιδωσεις και σχετικη οικονομια και μιλαω για καθημερινα προσιτα αυτοκινητα οχι super cars και πανακριβα lexus κτλ.

    • georgeiapwnas

      το τουρμπο εχει επιδοσεισ αλλα καθολου οικονομια οχι σχετικη αμα το πατησεισ καει τον κολο του!!!

    • pariah

      Eνώ το να βαράς 9άρες δεν καίει;;;;Όσο περισσότερο στροφάρεις τόσο περισσότερο καις…

    • http://www.facebook.com/add_email.php#!/geiorgos.xatz georgeiapwnas

      δεν νομιζω οτι καις το ιδιο με το τουρμπο…απλα αυτο που κανει το τουρμπο στην προκημενη περιπτωση ειναι να εχεισ αλογα με λιγα κυβικα αλλα οταν τα χρειαστεις καει!!!

    • http://www.autoblog.gr/author/gazokiller/ gazokiller

      like για το καλωσόρισμα στο disqus

    • http://www.facebook.com/add_email.php#!/geiorgos.xatz georgeiapwnas

      εε επρεπε να σε καλα gazo, τοσο καιρο ο μαλακας ψαχνομουν λεω πωσ βαζουν φοτο κλπ..με αυτα τα ιντερνετικα δν τα παω και τοσο καλα!!!ασε που σχεδον 2 χρονια που δν το ειχα εχω χασει likes και σχολια ουυυ..!!!:P

    • Nonos

      μεσα στην πολη εχει και παραεχει οικονομια φιλε(εχω και στο λεω εκ πειρας) απο πολυ χαμηλα εχεις ροπη και ετσι το μοτερ δουλευει ρελαντι δε χρειαζεται να πας τις περισσοτερες φορες πανω απο 3000, αμα το πας κοφτες οτι μοτερ και να ειναι θα καψει αλλα μη το πας εκει εγω σου μιλαω στην καθημερινοτητα πολη/εθνικη νορμαλ συνθηκες και παντα σε συγκριση με ενα ατμοσφαιρικο μοτερ με την ιδια ιπποδυναμη θα εχεις καλυτερη οικονομια και περισσοτερη ροπη…

    • http://www.facebook.com/add_email.php#!/geiorgos.xatz georgeiapwnas

      μα και εγω αυτο ειπα αν το πας κυριλε δεν καιει..και ξερω ειδικα στην εθνικη αν πηγαινεις σταθερα με 120χλμ δν καει τπτ αλλα οταν αρχιζεις τα πατηματα καταιβενει η βελονα σαν πουτανα…εχω φιλο με polo gt 180αλογα με το που καναμε 2ο ανοιγματα παει βλεπαμε τα 5αρα να φευγουν…ειδικα αν οταν το βαλαμε στο σπορ…πφφφ…αλλα γενικα οταν πηγαιναμε νορμαλ ηταν κομπλε η καταναλωση σιγουρα εχεισ απο χαμηλα ροπη κτλ..αυτο κανει το τουρμπο!!!

    • pariah

      Γιατί το ατμοσφαιρικό όταν το πας γαμιώντας δεν καίει;;;;Και στην τελική την περισσότερη ώρα ένα αμάξι που την περνάει;;;Στις 8000rpm ή στις 3000rpm;;;;

    • http://www.facebook.com/add_email.php#!/geiorgos.xatz georgeiapwnas

      ειπα εγω οτι δεν καινε τα ατμοσφαιρικα??ολα κενε ειπα αν το πατας!!απλα τα τουρμπο εχουν τη δυναμη απο χαμηλα ενω η ατμοσφαιρα πρεπει να σπασεισ το στροφομετρο για να παρεις δυναμη!!

    • http://www.autoblog.gr/author/gazokiller/ gazokiller

      με το να γίνουν κ οι ιαπωνες ευρωπαίοι κ βάλουν turbo μονο χαμένοι θα βγουν…
      γι’αυτο κ προσφέρουν κάτι διαφορετικό!!
      αν ήθελαν δε θα το έβαζαν το turbακι που ξέρουν τόσο καλά να το δουλεύουν?
      δε θέλουν, έχουν άλλη αντίληψη!
      κ μπράβο τους…
      κανείς τους δεν είπε ότι θέλει να γίνει η πρώτη εταιρία σε πωλήσεις…δεν ειναι αυτοσκοπός τους…αλλά να προσφέρουν ποιοτικά αυτοκίνητα

    • pariah

      To ότι δεν αναφέρθηκε turbo μοτέρ δεν σημαίνει ότι αποκλείεται να δείτε κάποιο από τα προαναφερθέν με υπερτροφοδότη….Μην προτρέχετε, άλλωστε δεν πάει καιρός που :

      “το νέο Civic Τype R, θα φορά έναν 2.0-λιτρο turbo κινητήρα απόδοσης κοντά στα 210 άλογα.”
      http://www.autoblog.gr/2011/10/06/honda-civic-type-r-will-return-details-reported/

  • hellboy

    το 660 το μοτερι που θα μπει ?αυτο μου κινησε την περιεργια!!

    • georgeiapwnas

      πλακα θα εχει να δουμε κατι σε στυλ fiat 500 και να ειναι και ομορφο…μετα ανοιγει αλλο θεμα η χοντα…χαχαχ

    • Iceman_Kimi

      Μπα!!!

    • georgeiapwnas

      δυσκολο αλλα κουβεντα να γινεται!!!:P

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      το έβαλαν ήδη στο n box :)

      http://www.autoblog.gr/2011/11/30/honda-in-tokyo-2011/

    • Iceman_Kimi

      Αυτο το ψυγειο με ροδες που παει????

  • Pingback: Έκθεση Τόκιο 2011: Το περίπτερο της Honda - AutoBlog.gr

  • Σωτήρης

    Το ότι δεν αναφέρουν πουθενά turbo κινητήρες δεν σημαίνει κατα την γνώμη μου  ότι δεν θα βγάλουν τέτοιους. Εκτός και αν προορίζονται για χαμηλη κατανάλωση με συνδυασμό ηλεκτροκινητήρα κτλ..Αν θυμάμαι καλά και το group vw audi όταν έιχουν ανακοινώσει την παραγωγή των fsi κινητήρων δεν αναφέροταν αρχικα στην ύπαρξη turbo τουλάχιστον για τα 1.6 2.0. Να δούμε αν και δεν πιστέυω τουλάχιστον για τις γρήγορες εκδόσεις αν επιμείνουν ατμοσφαιρικά! γιατι αν το κάνουν  αυτό που θα γίνει είναι να λέγονται κουβέντες του στυλ ” 210 άλογα εν έτει 2013 όταν οι γερμανοί βγάζουν 300 και άλογα ποιος θα το πάρει” όπως έγινε και με το gt πλέον 86! μέχρι στιγμής ωστόσο για τις γρήγορες εκδόσεις βγάζουν εκ νέου καινούριους κινητήρες όπως παλία τα vti k20a-a2 k20z f20 και άλλους που δεν είχαν σχεδόν καμία σχέση με τους κινητήρες των αυτοκινήτων που προορίζοταν για ένα “απλό” αυτοκίνητο! Εκτός και αν θέλουν να ακολουθήσουν την τακτική των ευρωπαίων που έχουν ένα 4κύλινδρο μοτερ με όλη την τεχνολογία τους με ένα έυρος απόδοσης απο 180 μέχρι 265 άλογα αναλόγως τις εκδόσεις και τα κυβικά!

  • Pingback: H Honda ελπίζει ότι με τον νέο 1600άρη turbodiesel θα ανταγωνιστεί την VW - AutoBlog.gr

  • Pingback: Η Honda στη Γενεύη – Video αφιέρωμα στο NSX - AutoBlog.gr

  • Pingback: Auto-Moto - Η Honda στη Γενεύη – Video αφιέρωμα στο NSX

  • Pingback: Teaser Photos: Δύο πρωτότυπο της Honda στο Πεκίνο - AutoBlog.gr

  • Pingback: Νέο κιβώτιο CVT από την Honda - AutoBlog.gr

  • Pingback: Honda N Box+, ένα microvan για όλες τις δουλειές - AutoBlog.gr

  • Pingback: Τα Honda Accord, Jazz και Pilot θα φορέσουν τους Earth Dreams κινητήρες και CVT κιβώτια - AutoBlog.gr

  • Pingback: Test Drive: Δοκιμάζουμε το Honda Civic 1.4 i-VTEC - AutoBlog.gr