Κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες ή αλλιώς οι νέες Ιαπωνικές;

,
206
6992

Αν είσαι ένας καθημερινός άνθρωπος σαν όλους μας, θα ξέρεις ότι Κορέα λέγεται ένα μικρό μέρος του κόσμου απέναντι από την Ιαπωνία η οποία είναι χωρισμένη στα δυο μετά τον εμφύλιο του 1945. Την Βόρεια όπου ζει κάτω από το διδακτορικό καθεστώς του εκλιπόντος Kim Jong-il και στη Νότιο η οποία ανθίζει οικονομικά, με τις Hyundai και Kia να συμβάλουν σε αυτό. Οι δύο εταιρίες αρχικά συναρμολογούσαν αυτοκίνητα τα οποία εισαγόταν από την Ιαπωνία και την Αμερική. Το 1988, η Hyundai αγοράζει την Kia και πλέον ιδρύουν την Hyundai Kia Automotive Group, την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου και δεύτερη της Ασίας για το 2010, πίσω από τις Toyota, General Motors και VW Group.

Τους πρώτους 11 μήνες του 2011, η Hyundai και η Kia έχουνε πουλήσει 556.106 αυτοκίνητα στην Ευρώπη και αν δεν σου φαίνεται το νούμερο αυτό εντυπωσιακό, θα σου πω ότι στην απέναντι μεριά του Ατλαντικού, έχουνε πουλήσει 1.037.028 αυτοκίνητα, περισσότερα από αυτά που πούλησαν οι Audi, BMW, Mercedes-Benz, Volkswagen και οι υπόλοιπες ευρωπαϊκές αυτοκινητοβιομηχανίες, δείχνοντας οτι οι Αμερικάνοι έχουνε αρχίζει να εμπιστεύονται όλο και περισσότερο τα αυτοκίνητα των Κορεατών.

Αν δει κανείς την γκάμα των μοντέλων των Κορεατών θα δει αμέσως ότι οι Κορεάτες πλέον διαθέτουν μια πλήρη γκάμα μοντέλων που καλύπτει την ζήτηση του μέσου αγοραστικού κοινού, από μικρά αυτοκίνητα πόλης, έως μεγάλα οικογενειακά, κοιτάζοντας στα μάτια το VW Group και την GM, την ώρα που το Fiat Group και η PSA Peugeot-Citroen “κοιμούνται” του καλού καιρού, αν και οι Γάλλοι έχουνε παρουσιάσει σημάδια βελτίωσης παρουσιάζοντας πρόσφατα και τα νέα τους SUV, που βασίζονται πάνω στο Mitsubishi ASX.

Ας συγκρίνουμε τα μοντέλα των Κορεατών με την μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία σε πωλήσεις στην Ευρώπη, την Volkswagen, η οποία έχει πουλήσει από την αρχή του έτους στην Ευρώπη 2.824.307 αυτοκίνητα. Αν κάποιος θέλει να πάρει ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, η Volkswagen πρόσφατα έβγαλε το up! την ώρα που τα i10 και Picanto έχουνε κάνει μεγάλο buzz στο κοινό της Ευρώπης. Αν κάποιος θέλει να πάρει ένα μικρό SUV, υπάρχουν τα Hyundai ix35 και Kia Sportage απέναντι από το Tiguan, με τους Κορεάτες να ετοιμάζουν και το μεγάλο ix45. Στην κατηγορία των μικρομεσαίων, εκεί όπου κυριαρχεί ο “βασιλιάς των πωλήσεων” το VW Golf η Hyundai πρόσφατα έβγαλε το νέο i30, το οποίο όπως φάνηκε και από την αντίδραση του CEO της VW, Martin Winterkorn στη Φρανκφούρτη, προκάλεσε ήδη τον φόβο των Γερμανών, ενώ πλέον υπάρχει και το Veloster με τις ασυμμετρες πόρτες, το οποίο μπορεί να σταθεί απέναντι από το Scirocco. Και μην ξεχνάνε το νέο Genesis Coupe, το οποίο προβλέπεται ότι θα κάνεις μεγάλες πωλήσεις.

Γιατί πουλάει τόσο η Volkswagen; Οι Γερμανοί τα τελευταία χρόνια έχουνε επικεντρωθεί στην δημιουργία μιας μεγάλης γκάμας κινητήρων με αξιόλογη ιπποδύναμη, έχοντας ίσως το καλύτερο τμήμα marketing του κόσμου. Ωστόσο τα παράπονα πολλών ιδιοκτήτων αυτοκινήτων του VW Group, δεν λείπουν, την ώρα που δεν έχω ακούσει ποτέ κάποιον ιδιοκτήτη ενός αυτοκινήτου Hyundai ή Kia να κάνει παράπονα για μηχανικά προβλήματα, δείχνοντας έτσι ότι οι Κορεάτες κάνουν καλή δουλειά, αυξάνοντας την αξιοπιστία τους στα μάτια του αγοραστικού κοινού. Οι Κορεάτες έχουνε πιάσει τον παλμό του αγοραστικού κοινού, το οποίο ζητά προσιτά, όμορφα και αξιόπιστα αυτοκίνητα με ωραίο εσωτερικό κατασκευασμένο από υψηλής ποιότητας υλικά.

Το ξέρω ότι το να συγκρίνει κανείς την Hyundai και την Kia απέναντι από τα μεγαθήρια της αυτοκινητοβιομηχανίες θα φανεί παράξενο από αρκετούς, αλλά δεν θα έπρεπε, αφού μιλάμε για την 4η μεγαλύτερη αυτοκινητοβιομηχανία του κόσμου.

Δεν υπάρχει περίπτωση ποτέ η Hyundai και η Kia να δημιουργήσει κάτι το τόσο τεχνολογικά προηγμένο όσο η Lamborghini Aventador ή ένα muscle car όπως το Mustang αλλά δεν πιστεύω κιόλας ότι έχουν αυτό ως στόχο. Το μεγάλο κλειδί της επιτυχίας των τελευταίων ετών των δύο εταιριών, είναι η νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων τους, η οποία έχει βραβευτεί ουκ ο λίγες φορές από διάφορους οργανισμούς. Σημαντικό ρόλο στην αύξηση των πωλήσεων έχει παίξει επίσης και το ισχυρό Γιεν. Οι Ιαπωνικές εταιρίες πλέον κατασκευάζουν ακριβά μοντέλα κάνοντας τις εξαγωγές ακριβότερες, με τους Ιάπωνες να κατασκευάζουν νέα εργοστάσια εκτός Ιαπωνίας για να μειώσουν έτσι το κόστος παραγωγής. Ότι είναι στην Ευρώπη το Golf, κάτι αντίστοιχο είναι στην Αμερική το Toyota Carmy, αλλά η νέα του γενιά, για να κρατηθεί η τιμή χαμηλά, έχει πολύ λιτό εξοπλισμό στην βασική έκδοση, ενώ το νέο Honda Civic, έχει απογοητεύσει σε Ευρώπη και Αμερική, κάνοντας την Honda να παρουσιάζει στην Αμερική, μόλις μέσα σε 1,5 χρόνο από την παρουσίαση του, την facelift έκδοση, η οποία θα βγει στην αγορά στα τέλη του 2012.

Κλείνοντας θα μπορούσα να στοιχηματίσω με μεγάλη σιγουριά, ότι οι Κορεατικές αυτοκινητοβιομηχανίες, έχουνε μεγάλη πιθανότητα να γίνουν οι νέες Ιαπωνικές κατά κάποιον τρόπο, αν και ακόμη θέλουν αρκετή δουλειά για να το πετύχουν, με τους Κορεάτες να έχουνε σηκώσει τα μανίκια και να δηλώνουν έτοιμοι να το κάνουν. Τι θα προσφέρει αυτό σε εμάς τους καταναλωτές; Όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες θα προσπαθήσουν ακόμη περισσότερο να δημιουργήσουν καλύτερα αυτοκίνητα, δίνοντας σε όλους εμάς τη δυνατότητα να επιλέξουμε το επόμενο αυτοκίνητο μας, μέσα από μια μεγαλύτερη γκάμα καλύτερων, οικονομικότερων και ομορφότερων μοντέλων.

Το Autoblog.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο, θεωρώντας ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.