Τα Top 20 πρωτότυπα αυτοκίνητα του 2011 [Ψηφοφορία]

Σχετικά άρθρα

Εσύ ο ίδιος αποφάσισες ότι το καλύτερο αυτοκίνητο παραγωγής του 2011 είναι η νέα Porsche 911 αφού στην σχετική ψηφοφορία, σε σύνολο 7.053 ψήφων, πήρε 871 ψήφους. Ακολούθησε η Lamborghini Aventador με 844 ψήφους και στην τρίτη θέση η BMW 1-Series M Coupe με 624 ψήφους. Και επειδή τα αυτοκίνητα παραγωγής τα είδαμε, ας δούμε τα καλύτερα πρωτότυπα αυτοκίνητα που παρουσιάστηκαν μέσα στο 2011. Η αρχική σκέψη ήταν να γίνει Top 10 όπως είχαμε κάνει πέρυσι, αλλά οι αυτοκινητοβιομηχανίες φέτος έβαλαν τον καλύτερο τους εαυτό έτσι ώστε να μας παρουσιάσουν το πως θα μοιάζουν τα μοντέλα του αύριο, σήμερα. Η επόμενη σκέψη ήταν να κάνουμε το Top 15, αλλά και πάλι δεν μπορούσαμε να ξεχωρίσουμε μόνο 15 μοντέλα και έτσι καταλήξαμε στο Top 20.

Και εδώ ξεκίνησε ο μεγάλος βραχνάς για το πως θα πρέπει να είναι κατάταξη. Τι κριτήρια θα χρησιμοποιήσουμε; Πως θα θεωρήσουμε ότι κάποιο πρωτότυπο είναι καλύτερο από το άλλο; Θα τα κάναμε κατάταξη ανάλογα με τον αριθμό των views που είχε το κάθε θέμα; Με τον αριθμό των σχολίων που γράφτηκαν γι’αυτό ή με τα πόσα Like πήρε στο Facebook; Και εκεί σκεφτήκαμε την καλύτερη λύση. Να ψηφίσεις εσύ το καλύτερο πρωτότυπο της χρονιάς για το 2011. Με 3 ψήφους στη διάθεση σου θα αναδείξεις το καλύτερο πρωτότυπο του έτους που τελειώνει σήμερα. Και για να σου φρεσκάρουμε την μνήμη ακολουθούν με αλφαβητική σειρά, τα Top 20 καλύτερα πρωτότυπα αυτοκίνητα του 2011 καθώς και λίγα λόγια γι’αυτά προτού πάρεις την απόφαση να ψηφίσεις. Πάρε βαθιά ανάσα, άσε στην άκρη ότι και αν κάνεις, πάρε και ένα καφεδάκι γιατί θα σου πάρει ώρα να το διαβάσεις όλο το αφιέρωμα και ξεκίνα.

1. Alfa Romeo 4C Concept

Το όνειρο του κάθε Alfisti και όχι μόνο, απέκτησε μορφή στην έκθεση της Γενεύης τον περασμένο Μάρτιο, όταν οι Ιταλοί παρουσίασαν την 4C Concept. Ένα μικρό κεντρομήχανο πισωκίνητο sportcar κατασκευασμένο από carbon και αλουμίνιο το οποίο ζυγίζει 850 κιλά και θα περάσει στη παραγωγή το 2013. H Alfa το παρουσίασε και στη Φρανκφούρτη αφού το έντυσε με ένα νέο ασημί χρώμα που οι Ιταλοί το ονόμασαν “Fluid Metal”. Το μοντέλο παραγωγής, σύμφωνα με την Alfa δεν θα διαφέρει και τόσο από το πρωτότυπο, αφού οι Ιταλοί δηλώνουν ότι οι διαφορές θα είναι μικρότερες από αυτές που θα περίμενε κανείς.

Μηχανικά το πρωτότυπο φορά τον τετρακύλινδρο TBi 1750 MultiAir turbo κινητήρα απόδοσης 200 ίππων και συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη ξηρού τύπου Alfa TCT. Χάρη στο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε λιγότερο από 5.0 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να ξεπερνά τα 250 χλμ/ώρα. Το μήκος του είναι 4 μέτρα ενώ το μεταξόνιο αγγίζει τα 2.4 μέτρα. Έχει αναλογία 4 κιλών ανά ίππο και φορά μια σοφιστικέ ανάρτηση μπροστά με γόνατα MacPherson πίσω και έχει αναλογία βάρους 40% μπροστά και 60 % πίσω.

Η έκδοση παραγωγής θα κατασκευαστεί σε μόλις 12.000 μονάδες, όπως έχει ανακοινώσει η Alfa Romeo και μηχανικά θα φορά τον νέο 1.800 turbo αλουμινένιο κινητήρα που ετοιμάζει απόδοσης έως 300 ίππων με αρχική τιμή στην Αγγλία κοντά στις €45.000.

2. Audi A2 Concept

Η Audi το παραδέχτηκε πως η πρώτη γενιά του A2 ήταν μια αποτυχία και κάτι έπρεπε να κάνει γι’αυτό. Τα κεφάλια εκεί στο Ιngolstadt κάθισαν και δημιούργησαν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο, το A2 Concept το οποίο δεν θυμίζει σε τίποτα την πρώτη γενιά. Ντεμπούτο έκανε στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο και πρόκειται για ένα πεντάθυρο ηλεκτρικό πρωτότυπο με μικρότερες διαστάσεις από αυτές του Α1 και βάρος μόλις 1.150 κιλά.

Μηχανικά φορά έναν ηλεκτροκινητήρα 60 kW (81 ίππων) με 160 Nm ροπής συνεχόμενα και 85 kW (116 ίππων) μέγιστα με 270 Nm ροπής. Η κίνηση μεταφέρεται στον μπροστά άξονα μέσω ενός μονοτάχυτο κιβωτίου. Έχει αυτονομία 200 χλμ και η 31 kWh μπαταρία ιόντων λιθίου, φορτίζει μέσα σε 1.5 ώρα με ταχυφορτιστή και 4 ώρες μέσω απλής οικιακής πρίζας. Το A2 Concept μπορεί να φορτίζει και με τους νέους ασύρματους φορτιστές της Audi, Audi Wireless Charging.

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 9.3 δευτ. με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται στα 150 χλμ/ώρα για χάρη της αυτονομίας. Το σώμα του είναι κατασκευασμένο από carbon fiber-reinforced polymer (CFRP) και αλουμίνιο, με το σασί να είναι τεχνολογίας ASF και να είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο.

Μπορεί να μεταφέρει με άνεση τέσσερα άτομα, στα τέσσερα ξεχωριστά καθίσματα που διαθέτει, με την κεντρική κονσόλα να προεκτείνεται και στους πίσω επιβάτες. Το πορτμπαγκάζ είναι δύο επιπέδων αφού ένα πλαίσιο δημιουργεί δύο χώρους. Το μοντέλο θα περάσει στη παραγωγή μέσα στα επόμενα 2-3 χρόνια ως απάντηση στο BMW i3.

3. Audi A3 Sedan Concept/A3 e-tron Concept

Το 2012 είναι μεγάλη χρονιά για την Audi αφού θα βγάλει στην αγορά 7 ολοκαίνουργια μοντέλα όπου ανάμεσα τους θα βρίσκεται και το νέο A3. Στη Γενεύη τον Μάρτιο μας έδειξε το πρωτότυπο που θα βασιστεί η τρίτη γενιά του Α3 το οποίο θα βγει στην αγορά σε 4 διαφορετικές εκδόσεις, ενώ έναν μήνα μετά στην Σανγκάη παρουσίασε και την e-tron εκδοχή του. Το πρωτότυπο Α3 Sedan της Γενεύης διαθέτει επιθετική σχεδίαση, LED φωτιστικά σώματα και ένα κοφτό πίσω μέρος. Οι διαστάσεις του είναι παρόμοιες με το A4 B5 του 1994 και ανέρχονται στα 4 μέτρα μήκος, 1.84 μέτρα πλάτος και 1.39 μέτρα ύψος και ζυγίζει 1540 κιλά.

Μηχανικά φορούσε τον πεντακύλινδρο 2.5 λίτρων TFSI κινητήρα απόδοσης 408 ίππων ο οποίος συνδυάζεται με το 7-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο S tronic με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς χάρη στο σύστημα τετρακίνησης Quattro με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 4.1 δευτερόλεπτα.

Το e-tron Sedan Concept διαθέτει έναν υβριδικό κινητήρα που συνδυάζει τον 1400αρης TFSI απόδοσης 211 ίππων με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 20 kW (27 ίππων) . H συνολική ιπποδύναμη ανέρχεται στα 238 άλογα και συνδυάζεται με ένα 7-τάχυτο S tronic αυτόματο κιβώτιο. Όταν το αυτοκίνητο κινείται και με τους δύο κινητήρες ταυτόχρονα, κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 6.8 δευτερόλεπτα με τελική ταχύτητα 231 χλμ/ώρα.

Ο ηλεκτροκινητήρας του τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου 12 kWh τοποθετημένες πίσω από τα πίσω καθίσματα, δίνοντας στο Audi A3 e-tron concept αυτονομία 54 χλμ, όταν κινείται αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα. Η Audi λέει ότι οι μπαταρίες του φορτίζονται είτε μέσω του συστήματος ανάκτησης ενέργειας του αυτοκινήτου, είτε μέσω απλής οικιακής πρίζας.

Η 3-πορτη hatchback όσο και η sedan έκδοση παραγωγής του νέου Α3, του οποίου ήδη έχουμε δει τα σκίτσα αλλά και άπειρες spy φωτογραφίες, θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2012 και θα κατασκευαστεί πάνω στη νέα πλατφόρμα του ομίλου MQB. Περισσότερες λεπτομέρειες για το μοντέλο παραγωγής μπορείς να βρεις εδώ.

4. BMW i3 και BMW i8 Concept

H BMW δημιούργησε φέτος το νέο i-brand της, που δεν είναι τίποτα άλλο από το brand το οποίο θα πουλά τα ηλεκτρικά/υβριδικά μοντέλα της. Η αρχή θα γίνει με τα i3 Concept και i8 Concept τα οποία θα περάσουν στη παραγωγή μέσα στα επόμενα 2 χρόνια, ενώ αργότερα θα ακολουθήσουν τα i4 και i5.

Το BMW i3 Concept θα είναι το πρώτο μοντέλο του νέου i-brand με τις πωλήσεις του να ξεκινούν μέσα στο 2012. Το πρωτότυπο φορά έναν ηλεκτροκινητήρα στον πίσω άξονα απόδοσης 125 kW (170 ίππων) με 250 Nm ροπής. Τα 0-60 χλμ/ώρα τα κάνει σε λιγότερο από 4 δευτερόλεπτα με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει γύρω στα 8 δευτ.

Το i8 Concept από την άλλη, είναι το πρώτο plug-in υβριδικό supercar των Βαβαρών το οποίο συνδυάζει τον ίδιο ηλεκτροκινητήρα με το i3, ο οποίος είναι τοποθετημένος στον μπροστά άξονα, και έναν turbo 1.500αρη τρικύλινδρο κινητήρα βενζίνης στον πίσω άξονα (και όχι πετρελαίου όπως το πρωτότυπο) απόδοσης 220 ίππων με 300 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 35 χλμ αποκλειστικά με την χρήση του ηλεκτροκινητήρα, καταναλώνει μόλις 3 λίτρα/100 χλμ και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα.

Η πλατφόρμα που κατασκευάζονται τα δύο αυτοκίνητα ονομάζεται Life-Drive και είναι διαφορετική για τα δύο αυτοκίνητα. Στο i3 το Life αποτελείται από την καμπίνα των επιβατών και το σώμα του αυτοκινήτου το οποίο είναι κατασκευασμένο από CFRP (carbon-fiber reinforced plastic) ενώ το Drive αποτελείται από τον ηλεκτροκινητήρα, το σύστημα ανάρτησης, την μπαταρία και όλα τα αλουμινένια μέρη του αυτοκινήτου, αυτά δηλαδή που τοποθετήθηκαν ώστε το αυτοκίνητο να έχει την απαραίτητη ασφάλεια σε περίπτωση ατυχήματος.

Στο i8 το Life-Drive αποτελείται από εντελώς διαφορετικά πράγματα. Το Life διαθέτει τον μπροστά και τον πίσω άξονα, την μπαταρία και την καμπίνα των επιβατών ενώ το Drive όλα τα υπόλοιπα μέρη του αυτοκινήτου τα οποία είναι και αυτά από CFRP.

To μοντέλο παραγωγής του i8 δεν θα έχει τις φουτουριστικές γυάλινες πόρτες με την τιμή του να κυμαίνεται κοντά στις €150.000 ενώ το i3 θα έχει τιμή μικρότερη των €40.000.

5. Cadillac Ciel Concept

Η Cadillac παρουσίασε στο Pebble Beach τον Αύγουστο το Ciel Concept, το οποίο είχε τόσο μεγάλη απήχηση στο κοινό όπου αποφάσισε να το περάσει στη παραγωγή, δημιουργώντας νέα ναυαρχίδα η οποία θα βασίζεται πάνω σε αυτό. Το πρωτότυπο, που παρουσιάστηκε και στη Φρανκφούρτη, είναι ένα ανοικτό υβριδικό grand tourer το οποίο πατά πάνω σε ζάντες 22″. Μηχανικά φορά ένα υβριδικό σύστημα το οποίο διαθέτει έναν 3.6-λίτρων twin-turbo V6 κινητήρα και έναν ηλεκτροκινητήρα που τροφοδοτείται από μπαταρίες ιόντων λιθίου. Η συνολική ιπποδύναμη ανέρχεται στα 425 άλογα με 582 Nm ροπής.

Το εσωτερικό του ήταν από τα στοιχεία που έκλεψε τις εντυπώσεις με την ποιότητα του και με τα υπέροχα διακοσμητικά από ξύλο ελιάς. Το δέντρο που επιλέχθηκε για να τοποθετηθεί στο εσωτερικό ήταν 300 ετών και ξεριζώθηκε λόγο καταιγίδας λίγο έξω από τη Νάπολη της Ιταλίας. Αυτό μεταφέρθηκε στη Πενσυλβάνια και αφού αρχικά μπήκε σε κλίβανο για να φύγει όλη η υγρασία του, στη συνέχεια κόπηκε και τα κομμάτια του μπήκαν στο CNC μηχάνημα για να πάρουν την τελική μορφή τους.

6. Ford Evos Concept

Οι Αμερικάνοι της Blue-Oval εταιρίας αποφάσισαν να αλλάξουν σχεδιαστική φιλοσοφία και το Evos Concept μας δείχνει το πως θα μοιάζουν τα μελλοντικά μοντέλα της Ford, με τα πρώτα που θα διαθέτουν τον νέο σχεδιασμό να κυκλοφορούν μέσα στο 2012. Το πρωτότυπο έκανε ντεμπούτο στη στη Φρανκφούρτη και έχει κατασκευαστεί πάνω στο πάτωμα του νέου Ford Focus. Είναι ένα τετράπορτο, τετραθέσιο coupe το οποίο φορά τον υβριδικό κινητήρα του C-Max Energi που συνδυάζεται με μπαταρίες ιόντων-λιθίου έχοντας αυτονομία 800 χλμ.

Το πρωτότυπο έχει μήκος 4.500 mm, πλάτος 1.970 mm, ύψος 1.36 mm και μεταξόνιο 2.740 mm και σχεδιαστικά σίγουρα μαγνητίζουν το βλέμμα οι πόρτες που ανοίγουν προς τα πάνω αλλά και το άκρως φουτουριστικό εσωτερικό.

7. Jaguar C-X16 Concept

To 2010 η Jaguar τάραξε τα νερά στο Παρίσι παρουσιάζοντας το πρωτότυπο C-X75 το οποίο τελικά θα περάσει στη παραγωγή σε μόλις 250 μονάδες με κόστος κοντά στο €1.000.000. Σίγουρα ένα αυτοκίνητο που παρότι θα ήθελαν όλοι να το αποκτήσουν, με τέτοια τιμή δεν γίνεται και έτσι αποφάσισε να δημιουργήσει την νέα XE ή αλλιώς το νέο entry-level μοντέλο της, το οποίο θα βγει στην αγορά το 2012 και θα τεθεί απέναντι από την Porsche Boxster. Το πρωτότυπο που θα βασίζεται η νέα ΧE παρουσιάστηκε στη Φρανκφούρτη και έχει όνομα C-X16 Concept. Το σασί του είναι από αλουμίνιο και προέρχεται από την επόμενη γενιά της XK. Έχει μήκος 4.445 mm, πλάτος 2.048 mm, ύψος 1.297 mm και μεταξόνιο 2.622 mm.

Μηχανικά φορά έναν υβριδικό σύνολο που αποτελείται από έναν V6 κομπρεσοράτο κινητήρα 3.0-λίτρων απόδοσης 380 ίππων με 450 Nm ροπής και από έναν ηλεκτροκινητήρα που έχει ενσωματωθεί πάνω στο 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο το οποίο μεταφέρει την κίνηση στον πίσω άξονα. Ο ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με μια μπαταρία 1.6 kWh και φορτίζεται κατά την διάρκεια του φρεναρίσματος. Αποδίδει 70 kW (95 ίππους) με 235 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο διαθέτει σύστημα KERS, παρόμοιας φιλοσοφίας με αυτό των μονοθεσίων της Formula 1 και μέσω ενός κουμπιού που βρίσκεται στο τιμόνι, μπορεί να βγάλει τα 95 επιπλέον άλογα του ηλεκτροκινητήρα, όταν και όποτε τα χρειαστεί ο οδηγός.

Το Jaguar C-X16 ζυγίζει 1.600 κιλά και έχει κατανομή βάρους 50:50. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.4 δευτ, τα 80-120 χλμ/ώρα σε 2.1 δευτ. με την τελική του ταχύτητα να αγγίζει τα 299 χλμ/ώρα. Το Jaguar C-X16 μπορεί να ταξιδέψει έως και με 80 χλμ/ώρα αποκλειστικά μόνο με τον ηλεκτροκινητήρα με τις εκπομπές CO2 να ανέρχονται μόλις στα 165 γρ/χλμ.

Τον σχεδιασμό του τον έχει αναλάβει ο Ian Callum και εξωτερικά συνδυάζει στοιχεία από την XK και το πρωτότυπο C-X75. Το εσωτερικό του είναι πολύ κοντά σε αυτό που θα περάσει στον μοντέλο παραγωγής. Είναι “αεροναυτική” εργονομία, λεβιέ ταχυτήτων τύπου joystick, κόκκινα paddles πίσω από το τιμόνι, τα οποία προέρχονται από τα αγωνιστικά της Jaguar.

8. Kia GT Concept

Οι Κορεάτες της Kia θέλουν να έχουνε μοντέλο σε κάθε κατηγορία και έτσι στη Φρανκφούρτη παρουσίασαν το GT Concept. Πρόκειται για ένα τετράθυρο sport sedan του οποίου οι πίσω πόρτες ανοίγουν ανάποδα ενώ στο εσωτερικό του μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες και ξεχωρίζει η λιτή φουτουριστική σχεδίαση με LED πίνακα οργάνων και το τριάκτινο τιμόνι. Διαθέτει LED φωτιστικά σώματα με χάλκινης απόχρωσης παράθυρα. Οι ζάντες του έχουνε σχέδιο έλικα και είναι κατασκευασμένες από αλουμίνιο και carbon. Μηχανικά φορά έναν V6 turbo κινητήρα 3.3-λίτρων. Αποδίδει 395 άλογα με 534 Nm ροπής και συνδυάζεται με ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο που στέλνει την κίνηση στους πίσω τροχούς, για πρώτη φορά σε αυτοκίνητο της Kia.

Το μοντέλο παραγωγής θα είναι διαθέσιμο εκτός από sedan, σε coupe αλλά και σε wagon έκδοση και μηχανικά ίσως δεν θα φορά τον V6 turbo κινητήρα 3.3-λίτρων, αλλά έναν μικρότερου κυβισμού ή έναν υβριδικό.

9. Land Rover DC100 και DC100 Sport Concept

Όταν θέλεις να δημιουργήσεις τον αντικαταστάτη του θρυλικότερου μοντέλου σου, καλά θα κάνεις να το σκεφτείς πάρα πολύ. Αυτό ακριβώς θα κάνει η Land Rover αφού θέλοντας να αντικαταστήσει το Defender το 2017, παρουσίασε στη Φρανκφούρτη τα Land Rover DC100 και DC100 Sport Concept, δύο πρωτότυπα τα οποία μας δείχνουν πάνω σε τι σχεδιαστική φιλοσοφία θα βασιστούν τα επόμενα πρωτότυπα Defender, προτού τελικά καταλήξουμε στο σχέδιο που θα περάσει στη παραγωγή. Τα πρωτότυπα φοράνε έναν 2.0-λιτρο τετρακύλινδρο κινητήρα βενζίνης ή πετρελαίου που συνδυάζεται με έναν ηλεκτροκινητήρα και ένα 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

10. Maserati Kubang Concept

Πως και πως περιμέναμε να δούμε το πολυαναναμενόμενο SUV της Maserati και αυτό μας παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτότυπου στη Φρανκφούρτη τον Σεπτέμβριο. Το όνομα του Kubang Concept και είναι κατασκευασμένο πάνω στο Jeep Grand Cherokee, όπως θα είναι και το μοντέλο παραγωγής το οποίο θα ονομαστεί Cinqueporte. To αυτοκίνητο παραγωγής θα είναι έτοιμο το 2013 με τον Sergio Marchionne να πιστεύει ότι θα βοηθήσει σημαντικά στον στόχο των 55.000 -60.000 πωλήσεων ετησίως έως το 2013, στόχος αρκετά φιλόδοξος αφού το 2010 πούλησε μόλις 5.675 αυτοκίνητα.

Σε ότι αφορά το μηχανικό του κομμάτι, όλο το 2011 ακούγαμε τα πάντα, αλλά η Maserati ξεκαθάρισε ότι θα κατασκευάσει ειδικά για το SUV της, δικούς της κινητήρες. Ο άνθρωπος που θα το κάνει αυτό είναι ο Paolo Martinelli, επικεφαλής κινητήρων της Maserati, με τα νέα μοτέρ να βασίζονται πάνω σε κινητήρες Ferrari. Όλοι οι κινητήρες θα συνδέονται με έναν 8-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο.

Η κατασκευή του πιθανότατα θα γίνει στο εργοστάσιο της Chrysler στο Jefferson North στο Detroit και όχι στο εργοστάσιο της Modena που κατασκευάζονται οι υπόλοιπες Maserati. Η τιμή του θα κυμαίνεται γύρω στις 63.800 ευρώ.

11. Mercedes-Benz Concept A-Class

Η Mercedes-Benz αποφάσισε να παρουσιάσει το Concept A-Class στην έκθεση της Σανγκάη τον περασμένο Απρίλιο και πρόκειται για το πρωτότυπο πάνω στο οποία θα βασιστεί η νέα A-Class. Το πρωτότυπο αντικατοπτρίζει τον τρόπο που οι Γερμανοί ατενίζουν το μέλλον και σίγουρα το μέλλον είναι πανέμορφο. Κοιτώντας την δεν μπορείς παρά να αναρωτηθεί αν οι Γερμανοί σχεδιαστές έχουν στερέψει από ιδέες, αφού οι επιρροές από Ιταλία και Ισπανία είναι κάτι παραπάνω από εμφανείς, χωρίς όμως να αφαιρούν από την συνολική ομορφιά του μοντέλου.

Από τη τεράστια πανοραμική οροφή διακρίνεται το υπέροχο φουτουριστικό εσωτερικό που είναι εμπνευσμένο από το μαχητικό αεροσκάφος F-15. Όμως πέρα από την αισθητική, σίγουρα θα αναρωτιέσαι τι κρύβεται κάτω από το καπό, και σίγουρα δε περιμένεις τίποτα λιγότερα από έναν BlueEFFICIENCY δίλιτρο υπερτροφοδοτούμενο τετρακίλυνδρο σύνολο που αποδίδει 207 καθαρόαιμα άτια. Το concept εξοπλίζεται με LED φωτιστικά σώματα και radar προειδοποίησης πρόσκρουσης.

Η νέα A-Class θα κατασκευαστεί πάνω στη νέα MFA πλατφόρμα της Mercedes, την ίδια που χρησιμοποιεί και η νέα B-Class. Μηχανικά θα είναι διαθέσιμο με μια γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου με έναν turbo βενζινοκινητήρα να δίνει το παρόν. Η Mercedes θα τοποθετήσει σύστημα Start/Stop σε όλες τις εκδόσεις της, ενώ θα υπάρχει και AMG έκδοση η οποία πιθανότατα να λέγεται Α25. Θα φορά τον 2.0-λιτρο turbo κινητήρα και θα αποδίδει από 320 έως 350 άλογα. Θα συνδυάζεται με ένα αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη με την κίνηση να μεταφέρεται σε όλους τους τροχούς.

Το εσωτερικό του θα θυμίζει αρκετά αυτό της νέας B-Class και δανείζεται πολλά στοιχεία από το πρωτότυπο Class-A, με την Mercedes να δηλώνει ότι θα είναι πιο ήπιο σε σχέση με αυτό του πρωτότυπου και θα χρησιμοποιηθούν υλικά καλύτερης ποιότητας από αυτά της τωρινής C-Class.

Η νέα A-Class θα είναι διαθέσιμη και σε cabrio έκδοση και αναμένεται να παρουσιαστεί μέσα στο 2012, ίσως τον Μάρτιο στη Γενεύη, με την cabrio έκδοση να έρχεται 2 χρόνια αργότερα.

12. Mercedes-Benz F 125! Concept

Γιορτάζεις τα 125στα γενέθλια σου και έτσι αποφασίσεις να κάνεις δώρο στον εαυτό σου ένα πρωτότυπο που θα δείχνει το πως θα είναι η ναυαρχίδα σου δύο γενιές μετά. Η Mercedes-Benz γιόρτασε τα 125στα της γενέθλια μέσα στο 2011 και στη Φρανκφούρτη παρουσίασε το F 125! Concept. Μηχανικά εφοδιάζεται με 4 ηλεκτροκινητήρες απόδοσης 230 kW (313 ίππων) οι οποίοι τροφοδοτούνται από μια μπαταρία ιόντων λιθίου 10 kWh, που φορτίζει μέσω ενός κινητήρα κυψελών υδρογόνου.

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 4.9 δευτ. με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 220 χλμ/ώρα. Το ντεπόζιτο υδρογόνου είναι χωρητικότητας 7.5 κιλών και αποθηκεύει το υδρογόνο υπό πίεση 700 bar. Με γεμάτο το ρεζερβουάρ το αυτοκίνητο έχει αυτονομία 1.000 χλμ ενώ μπορεί να κινηθεί αποκλειστικά με τον ηλεκτροκινητήρα του για 50 χλμ.

Στο εσωτερικό ξεχωρίζει ο 3D πίνακας οργάνων, η αναδιπλούμενη οθόνη 17″ οθόνη και το νέο σύστημα ψυχαγωγίας @yourCOMAND το οποίο ελέγχεται μέσω φωνητικών εντολών και gestures αφής. Το σύστημα διαθέτει σύνδεση στο internet και διαθέτει το Social Community Assistant το οποίο επιτρέπει στον οδηγό ποιος θα επικοινωνεί μαζί του.

13. Mini Rocketman Concept

Με το που ακούει κανείς το όνομα Mini, η πρώτη σκέψη που του έρχεται στο μυαλό είναι το θρυλικό original Mini του 1959. Οι Βρετανοί θέλοντας να αναβιώσουν τον θρύλο, δημιουργήσουν ένα νέο μικρό πρωτότυπο αυτοκίνητο πόλης, το οποίο το ονόμασαν Rocketman και το παρουσίασαν στην έκθεση της Γενεύης. Το πρωτότυπο είναι ένα 3+1 θέσεων όχημα με μήκος 3.419mm, πλάτος 1.907mm και ύψος 1.398mm. Το αυτοκίνητο είναι κατασκευασμένο από carbon το οποίο έχει παραμείνει γυμνό σε πολλά μέρη του, τόσο εξωτερικά όσο και μέσα στην καμπίνα.

Από σχεδιαστικής πλευράς, το Rocketman Concept ακολουθεί την τρέχουσα σχεδιαστική γλώσσα της Μini και διαθέτει LED φωτιστικά σώματα μπροστά πίσω, ζάντες 18″ , γυάλινη οροφή, με τις πόρτες του να ανοίγουν με έναν “σπαστό” τρόπο Στο εσωτερικό βρίσκονται 3 μόνιμα καθίσματα και ένα αναδιπλούμενο το οποίο μπορεί να μεταφέρει κάποιον επιβάτη σε κοντινές διαδρομές. Τα 3 μόνιμα καθίσματα βρίσκονται πάνω σε ράγες ώστε να μεγιστοποιείτε ο διαθέσιμος εσωτερικός χώρος ανάλογα με τις ανάγκες. Κινούμενος είναι και ο πίνακας οργάνων. Φυσικά και εδώ έχει τοποθετηθεί LED φωτισμός.

Επίσης το κλασσικό κεντρικό Speedo της Mini βρίσκεται και εδώ το οποίο διαθέτει υψηλής ευκρίνειας 3D γραφικά και μπορεί να μπει στο Internet. Το σύστημα διαθέτει αποσπώμενο σκληρό δίσκο με τον χειρισμό του να γίνεται μέσω ενός trackball που βρίσκεται στο τιμόνι.

Από μηχανικής πλευράς το πρωτότυπο ποτέ δεν μάθαμε με τι κινητήρα εφοδιαζόταν πέραν του ότι συνδυάζει τις επιδόσεις με την οικονομία αφού χρειάζεται μόλις 3 λίτρα/100 χλμ. Λογικά κάποιο υβριδικό σύστημα θα βρίσκεται κάτω από το καπό του.

Οι φήμες και ο σχεδιαστής της Mini θέλουμε το αυτοκίνητο θα περνά στη παραγωγή το 2014. Θα κατασκευάζεται πάνω στην νέα μπροστοκίνητη πλατφόρμα της BMW, και εκτός από τους νέους 3-κύλιδρους κινητήρες, ίσως θα υπάρχει και μια ηλεκτρική έκδοση η οποία θα δανείζεται τα στοιχεία του BMW i3.

Το Rocketman θα γίνει το νέο entry-level μοντέλο της φίρμας, αφού θα τοποθετηθεί κάτω από την 3-πορτη έκδοση του Cooper, και το σασί του θα είναι ένα μείγμα από carbon και αλουμίνιο. Σε αντίθεση με την πρόταση της BMW, το Rocketman δεν θα είναι πισωκίνητο αλλά μπροστοκίνητο.

14. Rimac One Concept

Ποιος είπε ότι γρήγορα και όμορφα hypercar μπορούν να τα κατασκευάσουν μόνο οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες; Η κροατική Rimac Automobile παρουσίασε στη Φρανκφούρτη το Concept One, ένα ηλεκτρικό πρωτότυπο που πήρε τον τίτλο του πρώτο πλήρως ηλεκτρικού supercar του κόσμου και εφοδιάζεται με 4 ηλεκτροκινητήρες, έναν ανά τροχό με την συνολική απόδοσης τους να αγγίζει τα 800 kW (1088 άλογα) με 3800 Nm ροπής. Ζυγίζει 1.650 κιλά, τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 2.8 δευτερόλεπτα ενώ η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 305 χλμ/ώρα. Όσο για την αυτονομία του; Αυτή θα ανέρχεται στα 600 χλμ.

Το πρωτότυπο έχει LED φωτιστικά σώματα, carbon-κεραμικά φρένα με 6-πίστονες δαγκάνες μπροστά και 4-πίστονες πίσω, high-tech ταμπλό και Head-Up Display. Το σώμα του είναι κατασκευασμένο εξολοκλήρου από carbon και το εσωτερικό του έχει σχεδιαστεί από τον πρώην υπαλλήλους του Pininfarina και έχει διακοσμηθεί από τους Βούλγαρους της Vilmer.

Η παραγωγή του θα ξεκινήσει το 2013 και θα περιοριστεί σε 88 μονάδες. Φήμες θέλουν το αυτοκίνητο να κοστίζει περίπου όσο μια Bugatti Veyron (δηλαδή πάνω από 1 εκατ. ευρώ). Επίσης φημολογείται ότι ήδη η βασιλική οικογένεια του Abu Dhabi έχει ήδη παραγγείλει ένα αυτοκίνητο από την Rimac.

15. Saab PhoeniX Concept

Η Saab προσπάθησε να πατήσει στα πόδια της από τότε που η GM την πέταξε από πάνω της, και στη Γενεύη, προτού παρουσιαστούν όλα εκείνα τα οικονομικά προβλήματα που την οδήγησαν να κυρήξει πτώχευση, παρουσίασε το PhoeniX Concept, το πρωτότυπο εκείνο, πάνω στο οποίο θα έχτιζε τα νέα της μοντέλα. Ο σχεδιασμός του πρωτότυπο είναι δημιουργία του Jason Castriota και διαθέτει την νέα σχεδιαστική γλώσσα της εταιρίας “Aeromotional” η οποία έχει εμπνευστεί από την σχεδίαση των αεροπλάνων. Ξεχωρίζουν οι πόρτες τύπου “butterfly”, το κυματιστό καπό, οι LED προβολείς καθώς η διακριτική λωρίδα στην μπροστά μάσκα που πιθανότατα θα την δούμε στα επόμενα μοντέλα παραγωγής της Saab.

Διαθέτει ένα φουτουριστικό εσωτερικό 2+2 θέσεων με τον πίνακα οργάνων να έχει εμπνευστεί από την λειτουργία μετάκαυσης των jet αεροπλάνων. Διαθέτει το IQon σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που βασίζεται στο λειτουργικό Android μέσω του οποίου μπορείς να κατεβάσεις εφαρμογές από το internet.

Μηχανικά τώρα, κάτω από το καπό βρίσκεται ένας 1600αρης turbo κινητήρας απόδοσης 200 ίππων με 250 Nm ροπής. Στον πίσω άξονα έχει τοποθετηθεί έναν ηλεκτροκινητήρας (eXWD τον ονομάζει η Saab) απόδοσης 285 kW (34 ίππων) κάνοντας έτσι το πρωτότυπο τετρακίνητο. Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει σε 5.8 δευτερόλεπτα με την τελική ταχύτητα να περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα. Το Saab PhoeniX Concept έχει μέση κατανάλωση 5.0 λίτρα/100 χλμ και εκπέμπει 119 γρ/χλμ CO2.

Κρίμα για την Saab, λόγω GM, να μην μπορέσει τελικά να βγάλει το Phoenix στη παραγωγή. Την πλατφόρμα Phoenix οι φήμες θέλουν τους Τούρκους και τους Κινέζους να ενδιαφέρονται να την αγοράσουν, αλλά μέχρι σήμερα δεν έχει ανακοινωθεί κάτι επίσημο. Save Saab.

16. Seat IBL Concept

Η Seat στη Φρανκφούρτη μας έδειξε το πως θα μοιάζουν τα νέα της μοντέλα μέσω του πρωτότυπου IBL Concept. Το νέο πρωτότυπο δείχνει την νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Ισπανών και έχει σχεδιαστεί από τον Alejandro Mesonero. Το 4-θέσιο sedan πρωτότυπο, έχει μήκος 4.67 μέτρα, πλάτος 1.85 μέτρα και μεταξόνιο 2.71 μέτρων. Η σχεδιαστική γλώσσα των Ισπανών ονομάζεται “Βέλος” και ακολουθεί αυτή των πρωτότυπων IBX και IBE.

Το πρωτότυπο πατά πάνω σε 18″ ζάντες αλουμινίου και διαθέτει LED φωτιστικά σώματα μπροστά πίσω και ένα κομψό εσωτερικό με κρυμμένους τους αεραγωγούς του συστήματος κλιματισμού. Κάτω από το καπό βρίσκεται ένας υβριδικός κινητήρας αλλά οι Ισπανοί δεν έδωσαν ποτέ λεπτομέρειες γι’αυτόν. Το πρώτο μοντέλο παραγωγής που αποκτά κάποια χαρακτηριστικά του είναι το ανανεωμένο Seat Ibiza το οποίο θα παρουσιαστεί στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 2012.

17. Smart Forvision Concept

Πως γίνεται να κάνεις το καλό ακόμη καλύτερο; Πως γίνεται να δημιουργήσεις ένα εντελώς νέο Smart Fortwo, το οποίο θα συνεχίσει την άκρως πετυχημένη πορεία που έχουνε δημιουργήσει οι δύο μέχρι τώρα γενιές; Και όμως, η Smart το κατάφερε και στη Φρανκφούρτη παρουσίασε το Smart Forvision Concept. To πρωτότυπο μας δείχνει το πως θα μοιάζει σχεδιαστικά το επόμενο Smart αλλά και την τεχνολογία που θα έχουν τα αυτοκίνητα της Smart στο μέλλον.

To Forvision αποτελεί την συνέχεια του πρωτότυπου Forspeed το οποίο είχε παρουσιαστεί τον περασμένο Μάρτιο στη Γενεύη. Διαθέτει τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία των Γερμανών, φιλοσοφία που θα περάσουν και στο επόμενο Smart. Για την κατασκευή του, η Smart συνεργάστηκε με την BASF, την μεγαλύτερη εταιρία χημικών του κόσμου έτσι ώστε να αναπτύξουν από κοινού προηγμένες τεχνολογίες που τοποθέτησαν στο Forvision.

Ένα παράδειγμα των τεχνολογιών αυτών είναι οι επαναστατικές πλαστικές ζάντες που ζυγίζουν μόλις 3 κιλά και έχουνε ενισχυθεί από carbon ειδική εποξική ρητίνη, η οποία έχει χρησιμοποιείται και για την κατασκευή των πορτών, μειώνοντας έτσι το βάρος κατά 50% σε σχέση με το αν ήταν από χάλυβα και 30% αν ήταν κατασκευασμένο από αλουμίνιο.Από το ίδιο υλικό είναι κατασκευασμένα επίσης και τα καθίσματα. Από μηχανικής πλευράς το πρωτότυπο φορά έναν ηλεκτροκινητήρα ο οποίος φορτίζει και από τα πάνελ που έχουνε τοποθετηθεί στην οροφή.

Το πότε να περιμένουμε την τρίτη γενιά του Smart; Οι Γερμανοί αναμένουν ότι θα έχουνε έτοιμο το μοντέλο κάποια στιγμή μέσα στο 2012. Όπως ήδη ξέρεις, θα βασίζεται πάνω σε μια νέα πισωκίνητη πλατφόρμα που έχει αναπτυχθεί σε συνεργασία με την Renault-Nissan, η οποία θα χρησιμοποιηθεί και στο νέο Renault Twingo.

18. Toyobaru Concepts

Χρόνια αναμονής, άπειρες φήμες, άπειρα θέματα μέχρις ότου η Toyota και η Subaru παρουσιάσουν τα Toyobaru τους. Τι και αν ήδη έχουνε παρουσιαστεί τα μοντέλα παραγωγής τους (Toyota GT 86, Subaru BRZ, Scion FR-S) τα οποία θα ξεκινούν εμπορική πορεία μέσα στο 2012, τα πρωτότυπα τους αξίζουν και με το παραπάνω να μπούνε στην λίστα με τα καλύτερα πρωτότυπα που είδαμε μέσα στο 2011.

Πρώτο παρουσιάστηκε το Toyota FT-86 ΙΙ Concept στην έκθεση της Γενεύης, το οποίο επανασχεδιάστηκε πριν παρουσιαστεί στην Ελβετική πόλη, ώστε να μοιάζει ακόμη περισσότερο στο ΑΕ86. Ακολούθησε το Scion FR-S Concept στην έκθεση της Νέας Υόρκης τον Απρίλιο, το οποίο είχε πολύ πιο επιθετική σχεδίαση από το FT-86 ΙΙ. Όλο το καλοκαίρι πέρασε βλέποντας spy φωτογραφίες και video, μέχρι να φτάσουμε στο φθινόπωρο όπου άρχισαν να διαρρεύουν επίσημες φωτογραφίες και χαρακτηριστικά του Toyota FT-86, το οποίο τελικά ονομάστηκε GT 86. Τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη, η Toyota παρουσίασε ξανά το FT-86 ΙΙ Concept σε νέα καροτί χρώμα, ενώ τελευταίο έκανε την εμφάνιση του το Subaru BRZ STI Concept στην έκθεση του Los Angeles τον Νοέμβριο, μερικές ημέρες πριν οι εκδόσεις παραγωγής παρουσιαστούν στην έκθεση του Τόκιο.

Τα αυτοκίνητα παραγωγής μηχανικά είναι πανομοιότητα με τις μόνες αλλαγές να εντοπίζονται στο στιλιστικό μέρος. Κύριο γνώρισμα και των τριών μοντέλων είναι ο 2.0-λιτρος D-4S boxer ατμοσφαιρικός κινητήρας απόδοσης 200 ίππων στις 7.000 σ.α.λ με 205 Nm ροπής στις 6.600 σ.α.λ . Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνουν σε 6.8 δευτ. με τελική ταχύτητα 230 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με δύο 6-τάχυτα κιβώτια, ένα μηχανικό και ένα αυτόματο με paddles στο τιμόνι.

Και επειδή σε κάποιους τα 200 άλογα φάνηκαν λίγα, η Toyota ετοιμάζει την κομπορεσοράτη έκδοση, που ίσως ονομαστεί TRD και θα αποδίδει κοντά στα 250 άλογα, ενώ η Subaru ανακοίνωσε ότι θα βάλει turbo στον 2.0-λιτρο κινητήρα ο οποίος θα αποδίδει πλέον 300 άλογα και θα μπει στην έκδοση WRX STI (ή όπως αλλιώς ονομαστεί).

19. Volvo Concept You

Η Volvo μεγαλουργεί και παρουσιάζει το ολοκαίνουργιο Concept Yoυ τον Σεπτέμβριο στη Φρανκφούρτη. Το πρωτότυπο φορά την νέα πλατφόρμα της Volvo και αποτελεί σχεδιαστική συνέχεια του Concept Universe που είδαμε στη Σανγκάη τον Απρίλιο του 2011, αλλά αυτό είναι σαφώς πιο κοντά στη πραγματικότητα και στη παραγωγή. Η πίσω γραμμή της οροφής θυμίζει κάτι από Audi A7 αλλά οι Σουηδοί δυστυχώς δεν μας λένε το τι κινητήρα φορά το πρωτότυπο. Το εσωτερικό του μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες και διαθέτει αρκετά gadget όπως το woofer που χρησιμοποιεί τον αέρα έξω από το αυτοκίνητο. Τα φρένα του έχουνε αναπτυχθεί από την Polestar και στο εσωτερικό ξεχωρίζουν επίσης η οθόνη DIM (Driver Information Monitor), η οθόνη αφής, το head-up display αλλά και οι οθόνης αφής των πίσω καθισμάτων.

Η Volvo ανακοίνωσε επίσης ότι θα βγάζει στη παραγωγή νέους μικρότερους τετρακύλινδρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Η αρχιτεκτονική των κινητήρων έχει όνομα Volvo Environmental Architecture (VEA), και είναι τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού (για τους βενζινοκινητήρες) και Common Rail (για τους πετρελαιοκινητήρες). Η νέα αρχιτεκτονική έχει σχεδιαστεί για εγκάρσιες εφαρμογές, έτσι ώστε όλοι οι κινητήρες να έχουνε κατά 60% κοινά μέρη. Οι νέοι κινητήρες θα ζυγίζουν έως 90 κιλά λιγότερα, σε σχέση με τους κινητήρες που θα αντικαταστήσουν.

Η Volvo ετοιμάζει επίσης ένα νέο σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά το φρενάρισμα, το οποίο θα συσσωρεύει την θερμότητα που παράγεται κατά το φρενάρισμα και θα τροφοδοτεί έναν σφόνδυλο που θα περιστρέφεται με ταχύτητα έως 60.000 σ.α.λ. Το σύστημα αυτό έχει ήδη χρησιμοποιηθεί σε μονοθέσια της Formula 1, και θα προσφέρει στον οδηγό επιπλέον 80 άλογα, μειώνοντας παράλληλα και την κατανάλωση καυσίμου κατά 20%. Επιτέλους θα τονίσω εγώ, το KERS της Formula 1 περνά στα αυτοκίνητα παραγωγής.

Τέλος οι Σουηδοί ανακοίνωσαν ότι θα αναπτύσσουν μια νέα σειρά μοντέλων που θα βασίζονται πάνω σε μια νέα αρθρωτή πλατφόρμα. Την ονομάζει Scalable Platform Architecture, πετώντας από πάνω της, την παλιά πλατφόρμα που χρησιμοποιεί τώρα, που προέρχεται από την Ford. Η νέα πλατφόρμα θα έχει μειωμένο βάρος κατά 100-150 κιλά. Η νέα πλατφόρμα θα επιτρέψει στην Volvo να αναπτύξει περισσότερα μοντέλα πάνω στην ίδια αρθρωτή πλατφόρμα, μειώνοντας έτσι τόσο το κόστος ανάπτυξης αλλά και το κόστος παραγωγής. Η Volvo ευελπιστεί ότι η νέα πλατφόρμα σε συνδυασμό με τους νέους κινητήρες θα της δώσουν την δυνατότητα να είναι πλέον στο ίδιο επίπεδο με αυτό των ανταγωνιστών της.

20. Volkswagen Cross Coupe Concept

Χωρίς να το περιμένει κανείς, η Volkswagen παρουσίασε στο Τόκιο το Cross Coupe Concept, ένα πρωτότυπο το οποίο μας δείχνει το πως θα κινηθεί σχεδιαστικά η Volkswagen στα επόμενα μοντέλα της. Το αυτοκίνητο διαθέτει νέα γρίλια, κεκλιμένη γραμμή οροφής και νέα φωτιστικά σώματα τεχνολογίας LED με Bi-Xenon. Έχει διαστάσεις 4.345 mm μήκος, 1.868 mm πλάτος και 1.523 mm ύψος, ακριβώς τις ίδιες με αυτές του Tiguan και του Golf. Η διαφορά ανάμεσα στα μοντέλα εντοπίζεται στο μεταξόνιο αφού στο Cross Coupe concept ανέρχεται στα 2.630 mm, 25 mm μεγαλύτερο από Tiguan και 52 mm από το Golf, προσφέροντας έτσι περισσότερο χώρο στο εσωτερικό. Το εσωτερικό του μπορεί να μεταφέρει 4 επιβάτες, διαθέτει δερμάτινα καθίσματα, αλουμινένια και μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά και διαθέτει προγραμματιζόμενο ταμπλό. Ο χώρος των αποσκευών ανέρχεται στα 379 λίτρα, ενώ με την αναδίπλωση των καθισμάτων, μπορεί να φτάσει έως τα 1.229 λίτρα.

Μηχανικά φορά ένα υβριδικό plug-in κινητήρα που συνδυάζεται με έναν TSI κινητήρα 150 ίππων και με 2 ηλεκτροκινητήρες τοποθετημένους έναν μπροστά και έναν πίσω, απόδοσης 40 kW (54 ίππων) με 180 Nm και 85 kW (114 ίππων) με 270 Nm αντίστοιχα. Το αυτοκίνητο αποδίδει συνολικά 265 άλογα με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 7.0 δευτ. με τελική ταχύτητα 201 χλμ. Έχει αυτονομία 40 χλμ αποκλειστικά με την χρήση των ηλεκτροκινητήρων. Η μέση κατανάλωση του είναι 2.7 λίτρα/100 χλμ με 62 γρ εκπομπές CO2.

Σύμφωνα με τον αρχισχεδιαστή της Volkwagen, Walter de’ Silva, το Cross Coupe Concept δεν δείχνει το πως θα είναι η νέα γενιά του Tiguan. Ωστόσο, το νέο Tiguan, θα διαθέτει την μπροστά μάσκα του πρωτότυπου με μεγάλη γρίλια και λεπτά/μικρά bi-xenon φωτιστικά σώματα. Ο διευθυντής έρευνας και ανάπτυξης της VW, Ulrich Hackenberg, λίγο μετά την έκθεση του Τόκιο, αποκάλυψε ότι η εταιρία του θα βγάλει στη παραγωγή την δική της εκδοχή του Range Rover Evoque το οποίο θα είναι έτοιμο το 2014 και θα βασίζεται σχεδιαστικά πάνω στο Cross Coupe concept. Θα κατασκευαστεί πάνω στη νέα αρθρωτή πλατφόρμα που θα φοράνε τα νέα Audi A3 και VW Golf 7. Το μοντέλο θα βγει στη παραγωγής σε πολλές παραλλαγές, συμπεριλαμβανομένης μιας πιο σπορ τρίθυρης έκδοσης, ενώ και μια υβριδική έκδοση θα μπορούσε να βγει μακροπρόθεσμα στη παραγωγή.

Και κάπου εδώ, η ανασκόπηση των πρωτοτύπων τελείωσε. Αφού πλέον θυμήθηκες κάθε λεπτομέρεια γι’ αυτά, επέλεξε 3 από τα πρωτότυπα της ψηφοφορίας και δώσε τις ψήφους σου.

[poll id=”3″]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

MG EXE181 concept

Στην έκθεση του Πεκίνου η MG θα παρουσιάσει το EXE181 concept, ένα ηλεκτρικό μονοθέσιο hypercar που έχει carbon monocoque πλαίσιο και έχει άκρως αεροδυναμικό...