Νόμιμο το νέο F-Duct της Mercedes, ενώ μαθαίνουμε πώς λειτουργεί

Σχετικά άρθρα

Ξέρουμε ότι η Mercedes είναι η ομάδα που έχει εφεύρει ένα σύστημα σαν το F-Duct, που η McLaren μάς το γνώρισε το 2010. Κατ’ αρχάς, δε γνωρίζαμε αν το σύστημα είναι νόμιμο. Τελικά, όπως διαβεβαίωσε ο ειδικός σε θέματα κανονισμών της FIA, Charlie Whiting, δεν έχει βρεθεί παρανομία. Καλύτερα, όμως, να δούμε τι δήλωσε ο Βρετανός για το σύστημα που θα μας θυμίσει το 2010 και τις προσπάθειες των ομάδων να το αντιγράψουν.

Κάποιες ομάδες έχουν αμφισβητήσει το σύστημα της Mercedes, βασισμένοι στην απαγόρευση του F-Duct, αλλά το F-Duct δεν έχει απαγορευτεί. Στο τέλος του 2010, όλοι χρησιμοποιούσαν F-Duct που ενεργοποιούνταν από τον οδηγό. και οι κανονισμοί αλλάξαν, για να απαγορεύσουν στον οδηγό να παρεμβαίνει στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Αυτό έβαλε τέλος εκείνο το λεγόμενο F-Duct. Δεν είμαι σίγουρος γιατί πάντα τ’ ονόμαζαν F-Duct, αλλά ας το πούμε είναι κάτι γενικότερο στον τομέα της εξέλιξης. Οι μηχανικοί δεν μπορούν να ξεχνούν πράγματα και θέλησαν να δοκιμάσουν κάτι νέο, για να πάρουν το ίδιο αποτέλεσμα, δημιουργώντας έναν αγωγό που αλληλεπιδρά με την ανάρτηση, και είπαμε ότι δεν μπορούν να το κάνουν, καθώς δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός σκοπός της ανάρτησης.

Υπήρξε πολλή συζήτηση στην TWC, στην αρχή της προηγούμενης χρονιάς σχετικά μ’ αυτό, για να διαβεβαιώσουμε ότι ήταν όλοι ξεκάθαρα μ’ αυτό. Φαίνεται ότι κάποιοι έφυγαν νομίζοντας ότι το F-Duct απαγορεύτηκε γενικά, αλλά όχι όλα τα είδη των F-Duct.

Αυτό που φαίνεται να κάνουν κάποιες ομάδες είναι, όταν ενεργοποιείται το DRS, ο αέρας περνά μέσα από έναν αγωγό και γίνονται άλλα πράγματα. Αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω. Είναι εντελώς παθητικό, δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα, δεν αλληλεπιδρά με την ανάρτηση, με το τιμόνι, με τίποτα. Έτσι, δεν μπορώ να δω κάτι που μπορεί να το απαγορεύσει. Υπάρχει μια γενικότερη άποψη, ότι το F-Duct έχει απαγορευτεί, αλλά δεν μπορούμε ν’ απαγορεύσουμε όλα τα F-Duct.

Επιπλέον, ο Craig Scarborough μάς βοηθά να καταλάβουμε πώς λειτουργεί το νέο αυτό σύστημα. Σύμφωνα με τον Τεχνικό Αναλυτή, όταν το DRS flap είναι “σηκωμένο”, ο αέρας περνά, μέσω ενός ανοίγματος, σε κανάλια-αγωγούς, οι οποίοι βρίσκονται στα παχύτερα endplates. Στη συνέχεια, διέρχεται μέσα από ένα πτερύγιο ανάμεσα στην πίσω πτέρυγα και τον διαχύτη (βρίσκεται σε όλα τα μονοθέσια) και, μέσα από το σώμα του μονοθεσίου, φτάνει στην εμπρός πτέρυγα (υπάρχει κι εκεί F-Duct), με αποτέλεσμα να υπάρχει stalling.


Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι το σύστημα θα λειτουργεί όταν ενεργοποιείται το DRS. Έτσι, η γερμανική ομάδα θα έχει κάποιο πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές, εκεί όπου η χρήση του DRS είναι ελεύθερη. Το πόσο μεγάλο θα είναι αυτό το πλεονέκτημα, εξαρτάται από την φύση της πίστας, δηλαδή αν υπάρχουν αρκετές ευθείες. Ο οδηγός θα κερδίζει χιλιόμετρα σε τελική ταχύτητα, αλλά όταν φρενάρει, και το DRS flap περνά σε κάθετη θέση, θα έχει ξανά την κάθετη δύναμη που χρειάζεται, για να περάσει γρήγορα από τις στροφές. Στους αγώνες, όμως, οι οδηγοί της Mercedes δε θα μπορούν να χρησιμοποιούν συνεχώς το σύστημα, διότι το DRS ενεργοποιείται μόνο όταν κάποιος απέχει λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο από το προπορευόμενο μονοθέσιο, όταν περνούν από το -ορισμένο από τη FIA- σημείο ανίχνευσης.

Φυσικά, οι ομάδες εξετάζουν το νέο F-Duct και τις δυνατότητες που έχουν να το ενσωματώσουν και στα δικά τους μονοθέσια, αλλά αυτό δε θα είναι εύκολο, διότι πρέπει ν’ αλλάξουν τα endplates και τη μύτη των μονοθεσίων τους, αλλά θα πρέπει να περάσουν και τα crash tests της FIA.

[Πηγές: ESPNF1, ScarbsF1]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Φήμες θέλουν την Mercedes να υπέγραψε με τον Carlos Sainz

Σύμφωνα με δημοσίευμα της ιταλικής Gazzetta dello Sport η Mercedes επέλεξε τον Carlos Sainz ως αντικαταστάτη του Lewis Hamilton, υπογράφοντας διετές συμβόλαιο, με τον...