Νόμιμο το νέο F-Duct της Mercedes, ενώ μαθαίνουμε πώς λειτουργεί


Νόμιμο το νέο F-Duct της Mercedes, ενώ μαθαίνουμε πώς λειτουργεί

Γράφει: - , 20:52
25

Ξέρουμε ότι η Mercedes είναι η ομάδα που έχει εφεύρει ένα σύστημα σαν το F-Duct, που η McLaren μάς το γνώρισε το 2010. Κατ’ αρχάς, δε γνωρίζαμε αν το σύστημα είναι νόμιμο. Τελικά, όπως διαβεβαίωσε ο ειδικός σε θέματα κανονισμών της FIA, Charlie Whiting, δεν έχει βρεθεί παρανομία. Καλύτερα, όμως, να δούμε τι δήλωσε ο Βρετανός για το σύστημα που θα μας θυμίσει το 2010 και τις προσπάθειες των ομάδων να το αντιγράψουν.

Κάποιες ομάδες έχουν αμφισβητήσει το σύστημα της Mercedes, βασισμένοι στην απαγόρευση του F-Duct, αλλά το F-Duct δεν έχει απαγορευτεί. Στο τέλος του 2010, όλοι χρησιμοποιούσαν F-Duct που ενεργοποιούνταν από τον οδηγό. και οι κανονισμοί αλλάξαν, για να απαγορεύσουν στον οδηγό να παρεμβαίνει στην αεροδυναμική απόδοση του μονοθεσίου.

Αυτό έβαλε τέλος εκείνο το λεγόμενο F-Duct. Δεν είμαι σίγουρος γιατί πάντα τ’ ονόμαζαν F-Duct, αλλά ας το πούμε είναι κάτι γενικότερο στον τομέα της εξέλιξης. Οι μηχανικοί δεν μπορούν να ξεχνούν πράγματα και θέλησαν να δοκιμάσουν κάτι νέο, για να πάρουν το ίδιο αποτέλεσμα, δημιουργώντας έναν αγωγό που αλληλεπιδρά με την ανάρτηση, και είπαμε ότι δεν μπορούν να το κάνουν, καθώς δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός σκοπός της ανάρτησης.

Υπήρξε πολλή συζήτηση στην TWC, στην αρχή της προηγούμενης χρονιάς σχετικά μ’ αυτό, για να διαβεβαιώσουμε ότι ήταν όλοι ξεκάθαρα μ’ αυτό. Φαίνεται ότι κάποιοι έφυγαν νομίζοντας ότι το F-Duct απαγορεύτηκε γενικά, αλλά όχι όλα τα είδη των F-Duct.

Αυτό που φαίνεται να κάνουν κάποιες ομάδες είναι, όταν ενεργοποιείται το DRS, ο αέρας περνά μέσα από έναν αγωγό και γίνονται άλλα πράγματα. Αυτό είναι το μόνο που μπορώ να πω. Είναι εντελώς παθητικό, δεν υπάρχουν κινούμενα εξαρτήματα, δεν αλληλεπιδρά με την ανάρτηση, με το τιμόνι, με τίποτα. Έτσι, δεν μπορώ να δω κάτι που μπορεί να το απαγορεύσει. Υπάρχει μια γενικότερη άποψη, ότι το F-Duct έχει απαγορευτεί, αλλά δεν μπορούμε ν’ απαγορεύσουμε όλα τα F-Duct.

Επιπλέον, ο Craig Scarborough μάς βοηθά να καταλάβουμε πώς λειτουργεί το νέο αυτό σύστημα. Σύμφωνα με τον Τεχνικό Αναλυτή, όταν το DRS flap είναι “σηκωμένο”, ο αέρας περνά, μέσω ενός ανοίγματος, σε κανάλια-αγωγούς, οι οποίοι βρίσκονται στα παχύτερα endplates. Στη συνέχεια, διέρχεται μέσα από ένα πτερύγιο ανάμεσα στην πίσω πτέρυγα και τον διαχύτη (βρίσκεται σε όλα τα μονοθέσια) και, μέσα από το σώμα του μονοθεσίου, φτάνει στην εμπρός πτέρυγα (υπάρχει κι εκεί F-Duct), με αποτέλεσμα να υπάρχει stalling.


Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, ότι το σύστημα θα λειτουργεί όταν ενεργοποιείται το DRS. Έτσι, η γερμανική ομάδα θα έχει κάποιο πλεονέκτημα στις κατατακτήριες δοκιμές, εκεί όπου η χρήση του DRS είναι ελεύθερη. Το πόσο μεγάλο θα είναι αυτό το πλεονέκτημα, εξαρτάται από την φύση της πίστας, δηλαδή αν υπάρχουν αρκετές ευθείες. Ο οδηγός θα κερδίζει χιλιόμετρα σε τελική ταχύτητα, αλλά όταν φρενάρει, και το DRS flap περνά σε κάθετη θέση, θα έχει ξανά την κάθετη δύναμη που χρειάζεται, για να περάσει γρήγορα από τις στροφές. Στους αγώνες, όμως, οι οδηγοί της Mercedes δε θα μπορούν να χρησιμοποιούν συνεχώς το σύστημα, διότι το DRS ενεργοποιείται μόνο όταν κάποιος απέχει λιγότερο από ένα δευτερόλεπτο από το προπορευόμενο μονοθέσιο, όταν περνούν από το -ορισμένο από τη FIA- σημείο ανίχνευσης.

Φυσικά, οι ομάδες εξετάζουν το νέο F-Duct και τις δυνατότητες που έχουν να το ενσωματώσουν και στα δικά τους μονοθέσια, αλλά αυτό δε θα είναι εύκολο, διότι πρέπει ν’ αλλάξουν τα endplates και τη μύτη των μονοθεσίων τους, αλλά θα πρέπει να περάσουν και τα crash tests της FIA.

[Πηγές: ESPNF1, ScarbsF1]

Σίγουρα θα σε ενδιαφέρουν

Το Autoblog.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο, θεωρώντας ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • kriakos29

    polu kalo arthro. i mclaren den exei kai auti ena tetoio sustima? aurio pou tha doume ta free dokimastika?

    • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

      Thanks! Υπάρχουν φήμες και για τη McLaren, αλλά δεν είναι σίγουρο!

      Το FP1 ξεκινά στις 3:30 και το FP2 στις 07:30, ώρα Ελλάδας! Θα είσαι ξύπνιος;; Εγώ θα σου στείλω mail!! ;)))

    • kriakos29

      enoeitai giorgo. kapote prin mia dekaetia thimame itan koultharnt kai raikonen i proti xronia kai  den eixame kimoithei katholou ego o aderfos mou kai o pateras mou. eimastan apo to vradi sindedemenoi sto italiko kanali kai parakolouthousame tin istoria tis f1 apo tin arxi mexri tin teleutaia xronia. paralila ekane kai apeuthias sindeseis…tha eimai sigoura ksipnios 07.30 tha perimeno minima sou…  euxome na exoume kali arxi….tis vlepeis gia tin omada mas? (mclaren)? ti pisteueis?

    • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

      Δύσκολα τα προγνωστικά, Κυριάκο! Η MP4-27 δείχνει να είναι πολύ καλό μονοθέσιο, αλλά δεν μπορούμε να το κατατάξουμε σε σειρά δυναμικότητας. Πιστεύω ότι η McLaren θα παλέψει με τη Red Bull, αφού νομίζω ότι αυτές έχουν τα δύο ταχύτερα μονοθέσια, όπως έδειξαν οι δοκιμές. Οψόμεθα…

    • kriakos29

      kai stis 3 ksipnios tha eimai tha do kai ta prota  eleuthera dokimastika…..!

    • F1maniac

       αποψε εχει αγρυπνια??????

    • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

      Για ‘μένα, ναι!! Για ‘σάς;;;

    • kriakos29

      exo se ligo  dld se 2misi oritses tha ksekiniso na vlepo tin persini anaskopisi pou exo me tous agones …… einai 2.30 ores opote isa isa gia na mino ksipnios… lete apo to fp1 kai fp2 na diksoun tpt apo tin taxitita tous?

    • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

      Η καθαρή ταχύτητα θα φανεί στις κατατακτήριες! ;))

      Στα ελεύθερα, θα δοκιμάσουν ρυθμίσεις και θ’ αξιολογήσουν τη φθορά των ελαστικών.

    • kriakos29

      etsi pisteuo kai ego. tha exoume kanena lavraki gia kouventa auti tin evdomada?

    • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

      Οψόμεθα…

    • kriakos29

      pao na tsimpiso kati ta leme pio meta . tha perimeno email sou kai tha kratisoume eikoinonia….!

      4.57 lepta minane……1

    • F1maniac

       εχουμε μπει με φιλαρακια και παιζουμε online στο xbox live.. F1 2011…απο οτι φαινεται θα εχει αγρυπνιαααα…..

    • kriakos29

      ego exo sto playstasion to f1 2011 . mporoume na paiksoume meso internet?

    • F1maniac

       δυστυχως δε γινεται φιλε μου……

    • kriakos29

      krima….

  • http://autoblog.gr Mika

    Malista..Poly endiaferon…
    Opote, paizei h Mercedes se kapoies pistes na kanei thaymata!!!Gia na doume…
    Makari ki h Mclaren na exei kati paromoio..
    Pame gera…!!!

  • glazz

    pragmatika xairomai para poli pou i mercedes epanerxetai dinamika…ante na doume an tha kanei kati o schumi…

  • Pingback: Η Red Bull αντιδρά έντονα για το F-Duct της Mercedes - AutoBlog.gr()

  • Pingback: Σίγουρα, το F-Duct είναι μεγάλο πλεονέκτημα στις κατατακτήριες [w/video] - AutoBlog.gr()

  • Pingback: Η McLaren εμπιστεύεται τη FIA για το F-Duct της Mercedes - AutoBlog.gr()

  • Pingback: Συνέχεια της διαμάχη για το F-Duct της Mercedes στην Κίνα - AutoBlog.gr()

  • Pingback: Δύσκολη η αντιγραφή του φθηνού F-Duct, τονίζει ο Brawn - AutoBlog.gr()

  • Pingback: Δύσκολη η αντιγραφή του φθηνού F-Duct, τονίζει ο Brawn()

  • Pingback: Μας κόστισε το DDRS, παραδέχεται ο Brawn - AutoBlog.gr()