Test Drive: Δοκιμάζουμε το τρίπορτο Volkswagen up!

Σχετικά άρθρα

Η Volkswagen με το up! θέλησε να δημιουργήσει “ένα lifestyle αυτοκίνητο πόλης”, προσιτό σε όλους, συνδυάζοντας ελίτ στοιχεία που συναντάμε στο Fiat 500 και στο Mini. Ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με το οποίο θέλει να αποσυνδεθεί από τα Lupo και Fox, τα οποία μόνο πετυχημένα δεν μπορεί να τα χαρακτηρίσει κάποιος. Το up! είχε παρουσιαστεί σε μορφή πρωτότυπου πίσω, το 2007, στην έκθεση του Detroit. Το πρωτότυπο ήταν πισωκίνητο και πισωμήχανο, αλλά για να περνούσε στη παραγωγή, έπρεπε να δανείζεται μηχανικά μέρη από τα υπάρχοντα μοντέλα της Volkswagen, οπότε η έκδοση παραγωγής του είναι πιο συμβατική.

Αυτή τελικά παρουσιάστηκε στην έκθεση της Φρανκφούρτης τον Σεπτέμβριο του 2011. Εκεί η VW μας παρουσίασε ένα μπροστοκίνητο, μπροστομήχανο supermini, με την μπροστά ανάρτηση να διαθέτει γόνατα MacPherson, ενώ η πίσω αποτελείται από ημιάκαμπτο άξονα. Και φυσικά δεν είναι το μόνο του ομίλου, αφού λίγο αργότερα παρουσιάστηκαν και τα αδερφάκια του, τα Skoda Citigo και Seat Mii, έτσι ώστε το VW Group να μειώσει το κόστος παραγωγής του, κάνοντάς το κερδοφόρο.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Κινητήρας
  • Χώροι επιβατών και αποσκευών
  • Λειτουργία ανάρτησης/Ποιότητα κύλισης
  • Κιβώτιο ταχυτήτων
  • Φρένα
  • Ηχομόνωση

Στα μείον

  • Συντηρητική σχεδίαση
  • Πρόσβαση στο πίσω κάθισμα
  • Μονός διακόπτης παραθύρων

Το αυτοκίνητο

Το Volkswagen up! σίγουρα δεν διεκδικεί δάφνες και βραβεία σχεδιασμού. Δεν ήταν εξάλλου και αυτός ο σκοπός του Walter de Silva. Ο σχεδιασμός του είναι απλός και συνάμα μοντέρνος, για πολλούς τετράγωνος και για πολλούς χαριτωμένος. Η Volkswagen δημιούργησε ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης με τον μπροστά προφυλακτήρα να σου δίνει την εντύπωση ότι σου χαμογελά, το μεγάλο σήμα να δεσπόζει στη μάσκα, τα φωτιστικά σώματα να είναι στο μέγεθος που πρέπει, η μεσαία κολόνα να έχει κρυφτεί, ενώ η πίσω να είναι φαρδιά, δίνοντας σου την εντύπωση ότι πρόκειται για κάποιο μεγαλύτερο αυτοκίνητο της, όπως το Polo ή το Golf. Στο πίσω μέρος την παράσταση κλέβει η γυάλινη πόρτα με το σήμα της VW να λειτουργεί και ως χειρολαβή, καθώς και τα φωτιστικά σώματα.

Εσωτερικό

Έχει μήκος 3.54 μέτρα, πλάτος 1.64 μέτρα, ύψος 1.48 μέτρα και 2.42 μέτρα μεταξόνιο. Σε σχέση με τον ανταγωνισμό είναι μικρότερο κατά 10 εκατοστά μέσο όρο, αλλά το μεταξόνιο 2.42 μέτρων θα σε εκπλήξει ευχάριστα με τους χώρους του στο εσωτερικό, οι οποίοι είναι τεράστιοι για τη κατηγορία του. αφού σε αυτό μπορούν να χωρέσουν με άνεση 4 ενήλικες επιβάτες. Οι μπροστά επιβάτες κάθονται άνετα στα καθίσματα τους με τα ενσωματωμένα προσκέφαλα, με το up! να έχει το φαρδύτερο εσωτερικό πλάτος της κατηγορίας του, ενώ οι πίσω επιβάτες, απολαμβάνουν χώρους που δεν θα πίστευες ότι θα μπορούσε να έχει το up! Με την θέση του οδηγού ρυθμισμένη στα μέτρα μου (1.85 μ) μπορούσα να καθίσω πολύ άνετα στο πίσω κάθισμα με τα πόδια μου να μην βρίσκουν στη πλάτη του καθίσματος του οδηγού, ενώ υπήρχε αρκετός ακόμη χώρος πάνω από το κεφάλι μου. Να σημειωθεί ότι οι πίσω επιβάτες κάθονται ελαφρώς ψηλότερα από τους μπροστά επιβάτες, ώστε να έχουνε καλύτερη ορατότητα. Η ορατότητα του οδηγού δεν αποτελεί πρόβλημα προς όλες τις κατευθύνσεις, αφού το up! διαθέτει μεγάλα παράθυρα.

Δοκιμάζοντας την τρίπορτη έκδοση, τα μπροστά καθίσματα αναδιπλώνονται με τέτοιο τρόπο που δεν προσφέρουν στους πίσω επιβάτες και την πιο άνετη είσοδο και έξοδο. Ωστόσο αν κάποιος δεν θέλει να “στριμώχνεται”, μπορεί να πάρει την 5-πορτη έκδοση του up!.

Πιστεύεις ότι με “τόσο άνετο εσωτερικό” θα έχει μικρό πορτμπαγκάζ, αλλά αυτό χωρά συνολικά 251 λίτρα, έχοντας τον μεγαλύτερο χώρο στη κατηγορία του. Διαθέτει διπλό πάτο, ενώ με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων (60:40), ο διαθέσιμος χώρος ανέρχεται στα 951 λίτρα, αφού αυτά διπλώνουν εντελώς, δημιουργώντας έτσι έναν ενιαίο χώρο, με το ψηλό κατώφλι φόρτωσης, να φαίνεται να εμποδίζει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Η Volkswagen έχει προνοήσει να δημιουργήσει αρκετούς χώρους για μικροπράγματα, αλλά η αλήθεια είναι ότι θα ήθελα και μερικούς ακόμη, ενώ αρνητική εντύπωση προκαλεί η έλλειψη διακόπτη για το παράθυρο του συνοδηγού, στην πόρτα του οδηγού.

Το αυτοκίνητο δοκιμής ήταν η έκδοση move up! η οποία διαθέτει ESP, καθρέπτες και χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, ατσάλινες ζάντες 14″ με ελαστικά 165/70, ενώ στο εσωτερικό υπάρχουν μαύρα γυαλιστερά διακοσμητικά, ηλεκτρικά παράθυρα μπροστά, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος και το ηχοσύστημα RCD 215 με δυνατότητα αναπαραγωγής MP3, 2 ηχεία και θύρα Aux-In.

Η κεντρική του δίχρωμη κονσόλα είναι απλή, καλά συναρμολογημένη και διαθέτει το air-condition, το ηχοσύστημα και τους αεραγωγούς. Τα πλαστικά της είναι καλής ποιότητας, ωστόσο είναι σκληρά, αλλά μην περιμένουμε όμως και πολλά από ένα αυτοκίνητο αυτής της κατηγορίας και αυτής της τιμής. Ο διάκοσμος του είναι φρέσκος με το μέταλλο των πορτών, να αποτελεί μέρος του διάκοσμου, υλοποίηση που δεν μπορώ να πω ότι μου άρεσε και τόσο.

Ο πίνακας οργάνων του ακολουθεί και αυτός την ίδια λιτή φιλοσοφία. Διαθέτει τρία όργανα, το κοντέρ, το στροφόμετρο και τον δείκτη βενζίνης, ενώ στο κάτω μέρος του κοντέρ, υπάρχει και μια ψηφιακή οθόνη με ενδείξεις ώρας, μερικών και ολικών χιλιομέτρων καθώς και την ένδειξη ειδοποίησης αλλαγής ταχυτήτων για οικονομικότερη οδήγηση. Θα ήθελα να διαθέτει και υπολογιστή ταξιδιού, αλλά αυτός είναι διαθέσιμος στο φορητό PID (Personal Infotainment Device) της Navigon. Το PID τοποθετείται στην κεντρική κονσόλα και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως σύστημα πλοήγησης, ως τηλέφωνο, ως σύστημα ψυχαγωγίας αλλά και ενημέρωσης και κοστίζει 340 ευρώ. Το τριάκτινο κοφτό τιμόνι του, ρυθμιζόμενο μόνο καθ’ύψος, είναι σχετικά μεγάλο για το μέγεθος του αυτοκινήτου, αλλά ο σχεδιασμός του ταιριάζει με το εσωτερικό. Η γενική εντύπωση που σου αφήνει το εσωτερικό του, είναι ανώτερη από αυτή του μέσου όρου της κατηγορίας. Σου αφήνει μια ευχάριστη, φωτεινή και χαρούμενη αίσθηση, με τον ιδιοκτήτη να μπορεί να επιλέξει ανάμεσα από αρκετά χρώματα, ώστε να το προσαρμόσει στο δικό του γούστο.

Αν θέλει κάποιος να κρίνει αυστηρά την Volkswagen για το up! θα πρέπει να θεωρήσει μεγάλη “γκάφα” την έλλειψη του διακόπτη του παραθύρου του συνοδηγού στη μεριά του οδηγού. Δεν νοείται σε ένα αυτοκίνητο αξίας 10.000 ευρώ εν έτη 2012 να μην έχει διπλό διακόπτη. Αν χρειαστεί να ανοίξεις το παράθυρο του συνοδηγού, τότε θα πρέπει να λύσεις την ζώνη ασφαλείας και να τεντωθείς ώστε να ανοίξεις το παράθυρο.

Στο δρόμο

Δοκιμάσαμε την δυνατή έκδοση με τα 75 άλογα. Ο 12βάλβιδος αλουμινένιος κινητήρας είναι εγκάρσια τοποθετημένος, 999 κ.εκ και είναι διαθέσιμος επίσης και στην έκδοση με τα 60 άλογα. Και οι δύο εκδόσεις αποδίδουν 95 Nm ροπής, με την VW να δηλώνει ότι έχει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ, εκπέμπει 108 γρ/χλμ, ενώ τα τέλη κυκλοφορίας του ανέρχονται στα 97,2 ευρώ. Το κύριο χαρακτηριστικό των τρικύλινδρων κινητήρων είναι οι κραδασμοί, αλλά η VW για να το αντιμετωπίσει, έδωσε ιδιαίτερη προσοχή στη κατασκευή του στροφάλου, στο βάρος, στο ζύγισμα και στη συχνότητα περιστροφής των κινουμένων μερών, μη κάνοντας έτσι απαραίτητη την χρήση ράβδων αντιστάθμισης. Με την απουσία των ράβδων, η VW έλυσε το θέμα του επιπλέον βάρους και των τριβών, που θα είχε ως αποτέλεσμα την απορρόφηση ενέργειας κατά τη κίνηση. Το αποτέλεσμα των παραπάνω φαίνεται στο δρόμο, αφού το μοτέρ λειτουργεί ομαλά χωρίς κραδασμούς και κυρίως χωρίς θόρυβο.

Η ελαστικότητα του εντός και εκτός πόλης είναι αρκετά καλή, ανεβάζοντας αρκετά γρήγορα στροφές. Σε αυτό βοηθά και το χαμηλό βάρος του, μόλις 930 κιλών. Το 5-τάχυτο κιβώτιο του διαθέτει μακριές σχέσεις, ενώ ο επιλογές είναι αρκετά ακριβής κατά τις αλλαγές των ταχυτήτων. Στη πόλη ο κινητήρας είναι ευέλικτος και αρπάζει όπου χρειάζεται χωρίς να χρειαστείς να κατεβάσεις ταχύτητα, ενώ όταν βγεις στον αυτοκινητόδρομο, μπορείς να κινηθείς πολύ άνετα με ταχύτητες 120-130 χλμ, δίχως ο κινητήρας να κάνει φασαρία αλλά και δίχως να περνά μέσα στην καμπίνα αρκετός θόρυβος, αφού ηχομόνωση είναι σε ικανοποιητικά επίπεδα. Το αυτοκίνητο της δοκιμής, όπως έγραψα και παραπάνω, δεν είχε υπολογιστή ταξιδιού και έτσι δεν μπόρεσα να δω τι μέση κατανάλωση είχε στη πραγματικότητα, μιας και το είχα στη κατοχή μου μόνο για λίγες ώρες.

Η ανάρτηση του σίγουρα είναι από τα μεγάλα του ατού. Κακοτεχνίες, σαμαράκια και λακκούβες δεν αποτελούν εμπόδιο στο up! αφου τα περνά με ιδιαίτερη άνεση, δίνοντας σου την εντύπωση ότι βρίσκεσαι μέσα σε ένα μεγαλύτερο αυτοκίνητο και όχι μέσα σε ένα supermini. Στη πόλη το up! κινείται σαν παιχνίδι, το ελαφρύ ηλεκτρομηχανικό του τιμόνι δεν θα σε δυσκολέψει να κινηθείς και να παρκάρεις μέσα στη κίνηση, αφού “κόβει” πολύ, παρότι τα σχεδόν 10 μέτρα κύκλο στροφής του. Το τιμόνι του είναι αρκετά στιβαρό στον αυτοκινητόδρομο, και έχοντας πάντα στο νου ότι οδηγείς ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης, δεν θα σε αφήσει παραπονεμένο σε κάποιο ταξίδι.

Τα 0-100 χλμ/ώρα τα κάνει 13,2 δευτερόλεπτα ενώ μπορείς σχετικά άνετα να δεις τα 160 χλμ/ώρα στο κοντέρ. Αν το πιέσεις στις στροφές, η κλήση είναι σχετικά μεγάλη, ενώ ίσως δεις μια ελαφριά υποστροφική τάση, αν δεν υπολογίσεις σωστά την ταχύτητα εισόδου στη στροφή.

Τα φρένα του αποτελούνται από δισκόφρενα μπροστά και ταμπούρα πίσω, τα οποία αν και είχα τους ενδοιασμούς μου, αποδείχθηκαν ανθεκτικά και αποτελεσματικά κατά τη διάρκεια της δοκιμής. Το up! έχει αποσπάσει 5 αστεράκια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP, διαθέτει 4 αερόσακους, με τις βαθμολογίες του να το κατατάσσουν στη πρώτη θέση απέναντι στα υπόλοιπα αυτοκίνητα της κατηγορίας του. Σημαντικό ρόλο στα αποτέλεσμα του Euro NCAP συνέβαλε το αυτόματο σύστημα φρεναρίσματος πόλης, City Emergency Braking , το οποίο βρίσκεται στον επιπλέον εξοπλισμό. Το up! είναι το πρώτο αυτοκίνητο της κατηγορίας του που διαθέτει τέτοιο σύστημα και αυτό σκανάρει τον δρόμο μέσω λέιζερ και “προβλέπει” καταστάσεις ατυχήματος ενεργοποιώντας αυτόματα τα φρένα, ενώ λειτουργεί σε ταχύτητες έως 30 χλμ/ώρα.

Εν κατακλείδι

Ο ανταγωνισμός είναι σκληρός πλέον στη κατηγορία που “παίζει μπάλα” το up!, και τα αδέρφια του. Τόσα και τόσα αυτοκίνητα έχουνε ανεβάσει τον πήχη πολύ ψηλά, βλέπε Fiat Panda, Renault Twingο, Hyundai i10, Kia Picanto, Nissan Micra και Chevrolet Spark, και όποιος μένει στάσιμος, είναι καταδικασμένος. Μπορεί να τα καταφέρει το up! να γίνει το “το νέο lifestyle αυτοκίνητο” που θέλει η Volkswagen;

Σίγουρα έχει τα προσόντα, αφού σου δίνει την αίσθηση μεγαλύτερου αυτοκινήτου, διαθέτει άνετο εσωτερικό, ο κινητήρας του μπορεί να πάρει τον τίτλο του πιο πολιτισμένου τρικύλινδρου της αγοράς, η οδική του συμπεριφορά είναι πάνω του μέσου όρου, ο επιλογέας των ταχυτήτων δεν θα σε κουράσει, η κατανάλωση του μικρή, ενώ η ανάρτηση του είναι τόσο-όσο να μπορεί να κινηθεί με άνεση και ασφάλεια στη πόλη, αλλά και στον αυτοκινητόδρομο και όλα αυτά με μια τιμή, όχι και τόσο τσιμπημένη. Η αρχική έκδοση του up! με τα 60 άλογα ξεκινά από τις €8.990 (€8.333 με απόσυρση) με το αυτοκίνητο δοκιμής να κοστίζει €10.790 (€10.000 με απόσυρση).

Η έκδοση high up! ξεκινά από τις €11.730 (€10.870 με απόσυρση) η οποία διαθέτει επιπλέον του αυτοκινήτου δοκιμής προβολείς ομίχλης, ζάντες αλουμινίου 15’’, τέσσερα επιπλέον ηχεία, θερμαινόμενα καθίσματα οδηγού-συνοδηγού και ηλεκτρικούς/θερμαινόμενους καθρέφτες. Σε ότι αφορά τις εκδόσεις up! black και up! white, αυτές διαθέτουν αντίστοιχους εξωτερικούς χρωματισμούς, ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών, χρωμιωμένες επιφάνειες αμαξώματος, σπορ ανάρτηση (χαμηλότερη κατά 15 mm), φιμέ πίσω παράθυρα και το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας με οθόνη αφής και ενσωματωμένο GPS. Το σύστημα City Emergency Brake βρίσκεται στον επιπλέον εξοπλισμό με κόστος €220, ενώ στις δύο κορυφαίες εκδόσεις, με €490 ευρώ μπορείς να τοποθετήσει δερμάτινες επενδύσεις.

Πλέον το up! είναι διαθέσιμο και με το αυτόματο πεντατάχυτο κιβώτιο ASG με αρχική τιμή τα €10.930 (€10.135) στην έκδοση move up! 60 ps. Το κιβώτιο είναι διαθέσιμο τόσο στην τρίπορτη όσο και στην πεντάπορτη έκδοση του up! στις εκδόσεις εξοπλισμού Move up! και High up! Ζυγίζει 30 κιλά και προσθέτει μόλις 3 κιλά στο συνολικό βάρος του αυτοκινήτου, σε σχέση με το χειροκίνητο κιβώτιο. Διαθέτει τρεις επιλογές D (Drive), N (Neutral), R (Reverse) με τις αλλαγές να γίνονται και μέσω του επιλογέα. Με αυτό, ο τρικύλινδρος 1.000αρης κινητήρας εκπέμπει 103 γρ/χλμ CO2 στην έκδοση με τα 60 άλογα, ενώ στις έκδοση με τα 75 άλογα, οι εκπομπές ανέρχονται στα 105 γρ/χλμ. Το αυτόματο σειριακό κιβώτιο 5-σχέσεων ASG διατίθεται με επιπλέον χρέωση €780. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις βρεις εδώ.

Κλείνοντας θα ήθελα να ευχαριστήσω την αντιπροσωπεία Vw & Audi Ιωαννίδης στη Κοζάνη, η οποία μου παρείχε το αυτοκίνητο της δοκιμής, μιας και επωφελήθηκα της ευκαιρίας, αφού βρέθηκα στο πατρικό μου αρχές Αυγούστου για ολιγοήμερες διακοπές.

[learn_more caption=”Χαρακτηριστικά Volkswagen up! 75 ps”]

Τεχνικά χαρακτηριστικά

Κυβισμός (κ.εκ.)

999

Κύλινδροι/βαλβίδες

3/12

Ταχύτητες

5

Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.)

75/6.200

Ροπή (Nm/σ.α.λ.)

95/3.000-4300

0-100 χλμ./ώρα (δευτ)

13.2

60-100 χλμ./ώρα με 4η (δευτ.)

15.1

80-120 χλμ./ώρα με 5η (δευτ)

26.2

Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)

171

Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)

4.7

Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)

108

Τέλη κυκλοφορίας

97,2 ευρώ

Βάρος (κιλά)

930

Εξωτερικές διαστάσεις

Μήκος (χλστ.)

3,540

Πλάτος (χλστ.)

1,641

Ύψος (χλστ.)

1,478

Μεταξόνιο (χλστ.)

2,420

Αναρτήσεις – Φρένα – Τιμόνι

Εμπρός ανάρτηση

Γόνατα ΜακΦέρσον,

ελικοειδή ελατήρια,

αμορτισέρ αερίου,

αντ. δοκός

Πίσω ανάρτηση

Ημιάκαμπτος άξονας,

ελικοειδή ελατήρια,

αμορτισέρ αερίου

Εμπρός φρένα

Αερ. δίσκοι 256 χλστ.

Πίσω φρένα

Ταμπούρα 200 χλστ.

100-0 χλμ./ώρα (μ.)

37.3

Υποβ/ση τιμονιού

Ηλεκτροϋδραυλική

Στροφές τιμονιού

2.9

Διάσταση ελαστικών αυτ. δοκιμής

165/70 R14

Τιμές

Βασική Τιμή

€8.990 (€8.330 με απόσυρση)

Τιμή Μοντέλου Δοκιμής

€10.790 (€10.000 με απόσυρση)

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Υπάλληλος τράκαρε μια Ferrari F40

Ένας 24χρονος Γερμανός υπάλληλος της αντιπροσωπείας αυτοκινήτων Mechatronik, είχε την ατυχία να τρακάρει μια Ferrari F40 ενώ την οδηγούσε για να την πάει να...