Βασικά στοιχεία για την ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών

,
15
1831

H ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών θα τεθεί σε ισχύ το αργότερο από την 1η Νοεμβρίου 2012 και εδώ μπορείς να βρεις όλες τις βασικές λεπτομέρειες γι’αυτή. Τι είναι η ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών; Είναι ο νέος κανονισμός της ΕΕ με τον οποίο θεσπίζεται μία τυποποιημένη ετικέτα για ελαστικά που προσφέρουν σε καταναλωτές, εταιρείες στόλων οχημάτων και υπεύθυνους εταιρικών προμηθειών ελαστικών, τρία βασικά χαρακτηριστικά απόδοσης ελαστικού:

  • Αντίσταση κύλισης
  • Κράτημα στο βρεγμένο
  • Εξωτερικός θόρυβος κύλισης

H προσέγγιση που ακολουθεί η ετικέτα είναι παρόμοια με εκείνη των γνωστών ετικετών ενεργειακής αποδοτικότητας που υπάρχουν σε λευκές ηλεκτρικές συσκευές όπως ψυγεία και πλυντήρια ρούχων. Ωστόσο η ετικέτα ελαστικών περιλαμβάνει και πληροφορίες για τα χαρακτηριστικά ασφαλείας του προϊόντος.

Ποιος είναι ο στόχος της ετικέτας ελαστικών;

Ο στόχος είναι η βελτίωση της ασφάλειας και της οικονομικής και περιβαλλοντικής απόδοσης των οδικών μεταφορών με την προώθηση των οικονομικότερων και ασφαλέστερων ελαστικών με χαμηλά επίπεδα θορύβου. Αυτός ο κανονισμός επιτρέπει στους τελικούς χρήστες να παίρνουν αποφάσεις για αγορές ελαστικών με γνώση όλων των δεδομένων.

Τι είναι το τόσο σημαντικό σχετικά με τους τρεις δείκτες απόδοσης;

Η αντίσταση κύλισης επηρεάζει την κατανάλωση καυσίμου του οχήματος και κατά συνέπεια έχει απευθείας επιπτώσεις στο περιβάλλον. Το κράτημα στο βρεγμένο είναι ένας βασικός δείκτης για την απόδοση ασφαλείας ενός ελαστικού και παρέχει πληροφορίες όσον αφορά την απόσταση φρεναρίσματος σε βρεγμένους δρόμους. Ο εξωτερικός θόρυβος επηρεάζει ακόμα την επιβάρυνση του περιβάλλοντος από τα ελαστικά. Για την Goodyear Dunlop, η ασφάλεια έχει πάντοτε τον πρώτο λόγο.

Η ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών μου λέει όλα όσα πρέπει να γνωρίζω;

Τα τρία κριτήρια στην ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών αποτελούν μία καλή αφετηρία και θεωρούνται πολύ σημαντικά για λόγους ασφαλείας και προστασίας του περιβάλλοντος. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά ακόμα σημαντικά κριτήρια που θα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη κατά την αξιολόγηση της απόδοσης ενός ελαστικού. Η Goodyear Dunlop δοκιμάζει πάνω από 50 κριτήρια κατά την ανάπτυξη ενός νέου ελαστικού, όπως η αντίσταση ενός ελαστικού στην υδρολίσθηση, η οδική συμπεριφορά στο βρεγμένο και στο στεγνό και η απόσταση ακινητοποίησης στο στεγνό δρόμο – όλα σημαντικά κριτήρια ασφαλείας τα οποία δεν αναφέρονται στη νέα ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών.

Η Goodyear Dunlop συνιστά τα παρακάτω κατά την επιλογή ενός ελαστικού:

  • Να ζητάτε την άποψη του δικού σας εξειδικευμένου εμπόρου ελαστικών
  • Να χρησιμοποιείτε τις πληροφορίες που υπάρχουν στην ευρωπαϊκή ετικέτα ελαστικών
  • Να εμπιστεύεστε την ποιότητα, την αξιοπιστία και το καλό όνομα των εύφημων κατασκευαστών ελαστικών
  • Να διαβάζετε τις ανεξάρτητες δοκιμές ελαστικών
  • Να επιλέγετε ελαστικά με βάση τις ανάγκες και τις προσωπικές σας συνήθειες

Ποιο είναι το κέρδος για τον καταναλωτή;

Η θέσπιση μίας τυποποιημένης ετικέτας για ελαστικά προσφέρει σε καταναλωτές, εταιρείες στόλων οχημάτων και υπεύθυνους εταιρικών προμηθειών ελαστικών, αξιόπιστες και συγκρίσιμες πληροφορίες σχετικά με τρεις σημαντικές παραμέτρους ελαστικών. Η Goodyear Dunlop πιστεύει ότι η νέα ετικέτα θα βοηθήσει τους πελάτες και προβαίνουν σε καλύτερα ενημερωμένες αποφάσεις οι οποίες έχουν να κάνουν με χαρακτηριστικά που επηρεάζουν σημαντικά την οδική ασφάλεια, όπως την απόδοση του ελαστικού στο βρεγμένο, καθώς και το επίπεδο της αντίστασης κύλισης το οποίο εξηγεί τα οικονομικά και τα περιβαλλοντικά οφέλη. Ωστόσο η ετικέτα ελαστικών δεν καλύπτει όλα τα σημαντικά κριτήρια επιδόσεων.

Ποιο είναι το κέρδος για την ευρωπαϊκή ένωση και τις χώρες μέλη της;

Η ετικέτα ελαστικών δεν αποσκοπεί μόνο στην ασφάλεια και την απόδοση των οχημάτων στους ευρωπαϊκούς δρόμους αλλά και να συμβάλλει στη δέσμευση της ΕΕ όσον αφορά την αύξηση της ενεργειακής αποδοτικότητα κατά 20% καθώς και την ελάττωση των εκπομπών CΟ2 κατά 20% μέχρι το 2020.

Πότε οι κατασκευαστές ελαστικών θα υιοθετήσουν την ετικέτα ελαστικών;

Ο Κανονισμός της ΕΕ απαιτεί οι πληροφορίες σχετικά με την αντίσταση κύλισης, το κράτημα στο βρεγμένο και την απόδοση θορύβου να είναι διαθέσιμες το αργότερο την 1η Νοεμβρίου 2012 για ελαστικά παραγωγής από την 1η Ιουλίου του 2012. Οι κατασκευαστές ελαστικών μπορούν να υλοποιήσουν την σήμανση ελαστικών νωρίτερα από την ημερομηνία που προβλέπει ο κανονισμός. Ωστόσο, οι απαιτήσεις κρατήματος στο βρεγμένο δεν έχουν οριστεί ακόμα στον κανονισμό για ελαστικά ελαφρών επαγγελματικών οχημάτων και φορτηγών, επειδή δεν υπήρχε διαθέσιμη μέθοδος δοκιμής κατά την υιοθέτηση του κανονισμού. Αυτές οι μέθοδοι δοκιμών αναμένεται να υιοθετηθούν στα τέλη του 2011 σε ένα νέο κανονισμό.

Αυτός ο νέος κανονισμός θα ορίσει ακόμα το χρόνο που επιτρέπεται στους κατασκευαστές ελαστικών να υλοποιήσουν τη νέα νομοθεσία, πριν από το Νοέμβριο του 2012. Από αυτή την πρόωρη ημερομηνία υλοποίησης, θα επιτρέπεται στους κατασκευαστές ελαστικών και να γνωστοποιήσουν τη συγκεκριμένη διαβάθμιση των ετικετών ελαστικών των προϊόντων τους.

Ποια ελαστικά θα πρέπει να φέρουν τις πληροφορίες της ευρωπαϊκής ετικέτας ελαστικών;

Οι κατηγορίες ελαστικών που επηρεάζονται από τη νέα νομοθεσία είναι οι C1 (επιβατικά αυτοκίνητα), C2 (ελαφρά επαγγελματικά οχήματα) και C3 (βαρέα οχήματα).

Οι παρακάτω κατηγορίες εξαιρούνται από το αντικείμενο της σήμανσης ελαστικών:

• Αναγομωμένα ελαστικά

• Ελαστικά εκτός δρόμου για επαγγελματική χρήση

• Αγωνιστικά ελαστικά

• Ελαστικά με καρφιά (περιλαμβάνονται και τα ελαστικά με δυνατότητα τοποθέτησης καρφιών εάν δεν τα φέρουν)

• Εφεδρικοί τροχοί (ρεζέρβες) ανάγκης

• Ελαστικά σχεδιασμένα για τοποθέτηση σε οχήματα πρώτης κυκλοφορίας πριν από την 1η Οκτωβρίου του 1990

• Ελαστικά με δείκτη ταχύτητας κάτω των 80 χλμ/ώρα

• Ελαστικά με ονομαστική διάμετρο ζάντας που δεν υπερβαίνει τα 254 mm ή είναι μεγαλύτερη ή ίση από 635 mm

• Ελαστικά μοτοσικλετών

[Πηγή: Goodyear]

Το Autoblog.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο, θεωρώντας ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.