Με το άνοιγμα των diesel στην ελληνική αγορά, ήρθε η ώρα να ξανά-γνωριστούμε με κάποια μοντέλα γνώριμα σε εμάς από τις βενζινοκίνητες εκδόσεις τους. Ένα από αυτά, το facelifted Audi A4 TDI, με τον δίλιτρο turbo diesel κινητήρα του με ψεκασμό common rail που σε αυτή τη “βασική” έκδοσή του αποδίδει 120 άλογα και 290 Nm ροπής. Το αυτοκίνητο είναι κλασσική περίπτωση “ομάδα που κερδίζει…” αφού οι αλλαγές σε σύγκριση με τον προκάτοχό του είναι λίγες εμφανισιακά και περιορίζονται κυρίως στο εμπρός μέρος. Το “νέο” Α4 φέρει νέα μάσκα με φρέσκα φωτιστικά σώματα, γρίλια και προφυλακτήρα, ενώ νέο είναι και το καπό. Όσο προχωράμε προς τα πίσω, οι αλλαγές είναι ελάχιστες με κυριότερη αυτή των νέων φωτιστικών πίσω και ορισμένες καινούριες ζάντες. Χαρακτηριστικά αυτού του αυτοκινήτου, είναι η προσιτή για την συνολική ποιότητα και την κατηγορία τιμή και το εξαιρετικά χαμηλό κόστος συντήρησης αφού με μέση κατανάλωση 4,5 λίτρα/100 χλμ και €107 τέλη κυκλοφορίας δεν χρειάζεται ο ιδιοκτήτης του να βάζει συχνά και βαθιά το χέρι στην τσέπη.
Στα συν
[custom_list type=”check”]
- Κινητήρας
- Κατανάλωση
- Οδική συμπεριφορά
- Ποιότητα
- Άνεση
Στα μείον
- Μακριές σχέσεις κιβωτίου
- Αίσθηση τιμονιού
- Τιμή
Το εσωτερικό στο A4 είναι τυπικό Audi. Η ποιότητα στα πλαστικά είναι -φυσιολογικά για την φίρμα- κορυφαία, οι διακόπτες έχουν την αίσθηση που περιμένει κανείς και η συναρμογή είναι αψεγάδιαστη. Στα ίδια επίπεδα βρίσκεται και η εργονομία καθώς η συντριπτική πλειοψηφία των χειριστηρίων βρίσκονται ακριβώς εκεί που τα περιμένεις –μοναδική εξαίρεση ο διακόπτης των alarm που μου πήρε 3-4 δευτερόλεπτα να εντοπίσω- και το νέο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας που είναι πιο εύκολο στον χειρισμό. Η θέση οδήγησης είναι απόλυτα ικανοποιητική με τον οδηγό να κάθεται χαμηλά και το –ανασχεδιασμένο- ταμπλό να τον περιβάλλει, ενώ όσον αφορά στους χώρους κανείς δεν πρόκειται να έχει παράπονο, αφού άνετα θα βολευτούν 5 άτομα και οι αποσκευές τους. Γενικά, η αίσθηση που σου προκαλεί το A4 είναι αυτή της συγκρατημένης και “γερμανικής” πολυτέλειας.
Στον δρόμο το μεσαίο Audi δεν κρύβει εκπλήξεις. Η ποιότητα κύλισης είναι από τις καλύτερες στην κατηγορία και η οδική συμπεριφορά είναι ουδέτερη και προβλέψιμη με την ανάρτηση από την μία να απορροφά ικανοποιητικά τις ανωμαλίες και από την άλλη να περιορίζει επαρκώς τις κλίσεις του αμαξώματος. Αν θέλαμε να προσάψουμε ένα ψεγάδι σε αυτόν τον τομέα, αυτό θα ήταν η αίσθηση του τιμονιού που είναι λίγο “ψεύτικη”. Όσον αφορά στον κινητήρα που στην προκειμένη περίπτωση είναι ο μοναδικός «άγνωστος», βγαίνει σε τρεις εκδόσεις. Με 120, 143 και 177 άλογα. Στην διάθεσή μας είχαμε τον πρώτο και μπορεί τα άλογα να μην ακούγονται πολλά αλλά τα 290 Nm ροπής που παράγει καταφέρνουν να κινούν ικανοποιητικά το αμάξωμα. Μοναδική ένσταση, το 6-τάχυτο κιβώτιο που παρότι έχει φοβερή αίσθηση, οι σχέσεις του έχουν φοβερά μακριά κλιμάκωση –δίνοντας βάρος στην οικονομία και όχι στις επιδόσεις- με αποτέλεσμα να “πνίγουν” τον κινητήρα. Από εκεί και πέρα, ο δίλιτρος TDI, κρίνεται ιδιαίτερα πολιτισμένος καθώς οι κραδασμοί στο ρελαντί είναι ανεπαίσθητοι –εξοπλίζεται και με Start&Stop οπότε δεν θα κάθεται πολύ ώρα εκεί- και ο θόρυβος μένει έξω από την καμπίνα των επιβατών.
Εν τέλει μείναμε απόλυτα ικανοποιημένοι από την επαφή μας με το A4 με τον δίλιτρο TDI. Δεν θα βάλει φωτιά στον δρόμο, στο κάτω-κάτω δεν είναι αυτός ο σκοπός του, αλλά θα μεταφέρει τους επιβάτες του με άνεση, πολυτέλεια και ασφάλεια στον προορισμό τους διατηρώντας χωρίς ιδιαίτερο κόπο υψηλή μέση ωριαία ταχύτητα και χαμηλή κατανάλωση. Οι τιμές για το νέο A4 ξεκινούν από τα €29.600 ενώ αν επιθυμείτε τον δίλιτρο TDI με τα 120 άλογα κάτω από το καπό θα αποχωριστείτε €33.900 (οι τιμές είναι χωρίς απόσυρση και λοιπές εκπτώσεις).
[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]
Τεχνικά χαρακτηριστικά Audi A4 2.0 TDI 120 hp |
|
Κυβισμός (κ.εκ.) |
1.968 |
Ισχύς (ίπποι/σ.α.λ.) |
120/4.200 |
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) |
320/1.750-2.500 |
0-100 χλμ./ώρα (δευτ) |
10,5 |
Τελ. ταχύτητα (χλμ/ώρα) |
205 |
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ) |
4,5 |
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ) |
117 |
Βάρος (κιλά) |
1.485 |
Τιμές |
|
Αρχική τιμή Audi A4 2.0 TDI 120 hp |
€33.900 |
Τιμή έκδοσης δοκιμής |
€37.230 |
Technical Data – Audi A4 2.0 TDI (88 kW) |
|
Engine / electronics | |
Engine type |
Inline four-cylinder diesel engine with VTG turbocharger, DOHC, TDI direct injection |
Valve gear / number of valves per cylinder |
Cam followers with hydraulic valve (play) compensation / 4 |
Displacement in cc |
1968 / 81.0 x 95.5 / 16.0 |
Max. power output in kW (hp) / at rpm |
88 (120) / 4000 |
Max. torque in Nm (lb-ft) / at rpm |
290 (213.89) / 1750 – 2500 |
Mixture preparation |
Common rail injection system, 1800 bar with solenoid injectors, direct injection with eight-hole nozzles, VTG turbocharger with intercooler; swirl and tangential intake ports; volume, injection start, charge pressure, low temperature EGR control |
Exhaust emission control |
Oxidizing catalytic converter, water-cooled exhaust gas recirculation, coated maintenance-free diesel particulate filter |
Emissions class |
EU 5 |
Alternator in A / battery in A/Ah |
150 / 520/92 |
Start-stop system |
Switches the engine off if the vehicle is stationary and no gear is engaged |
Drivetrain / transmission |
|
Drive type |
Front-wheel drive with electronic stabilization control (ESC) |
Clutch |
Hydraulically operated single-plate dry clutch with asbestos-free and lead-free linings, dual-mass flywheel |
Transmission type |
6-speed manual, synchromesh on all gears |
Gear ratio in 1st gear / 2nd gear |
3.778 / 2.050 |
Gear ratio in 3rd gear / 4th gear |
1.321 / 0.970 |
Gear ratio in 5th gear / 6th gear |
0.757 / 0.625 |
Gear ratio in 7th gear / 8th gear |
– / – |
Reverse gear / final drive ratio |
3.333 / 3.304 |
Suspension / steering / brakes |
|
Front suspension |
Five-link front suspension, upper and lower wishbones, tubular anti-roll bar |
Rear suspension |
Independent-wheel, trapezoidal-link rear suspension with resiliently mounted subframe, anti-roll bar |
Steering / steering ratio / turning circle in meters (D102) (feet) |
Electromechanical steering with speed-dependent power assistance / 15.9 / 11.5 (37.73) |
Brake system |
Dual-circuit brake system with diagonal split, ABS/EBD and ESP with brake assist; tandem brake booster; front: ventilated disks / rear: disks |
Wheels / tires |
7 J x 16 steel wheels with wheel cover / 205/60 R16 tires |
Performance / consumption / acoustics |
|
Top speed in km/h (mph) |
205 (127.38) |
Acceleration, 0-100 km/h (0-62.14 mph) in sec |
10.5 |
Fuel / octane value |
Diesel, according to EN 590 and DIN 51628 / |
Fuel consumption: city / highway / combined in l/100 km (US mpg) |
5.4 (43.56) / 3.9 (60.31) / 4.5 (52.27) |
CO2 mass emission in g/km (g/mile) |
142 (228.53) / 103 (165.76) / 117 (188.29) |
Idling / drive-past exterior noise level in dB (A) |
74 / 70 |
Servicing / guarantee | |
LongLife Service after max. km (miles) |
According to service indicator up to 30,000 (18,641.14) or max. 2 years |
Vehicle / paint / rust perforation guarantee |
2 years with unlimited mileage / 3 years / 12 years |
Insurance classification in Germany: third party / fully comprehensive / part-comprehensive |
16 / 20 / 21 |
Weights / loads |
|
Unladen weight according to EU (excluding driver) / (including driver) / gross weight limit in kg (pounds) |
1485 (3273.86) / 1560 (3439.21) / 2035 (4486.41) |
Axle load limit at front / rear in kg (pounds) |
1080 (2380.99) / 1065 (2347.92) |
Trailer load limit on 8% / 12% gradient, braked / unbraked in kg (pounds) |
1500 (3306.93) / 1300 (2866.01) / 750 (1653.47) |
Roof load limit / permissible nose weight in kg (pounds) |
90 (198.42) / 80 (176.37) |
Capacities | |
Engine oil capacity (including filter) in liters (US quarts) |
5.0 (5.28) |
Fuel tank capacity in liters (US gallons) |
63 (16.64) |
Body / dimensions |
|
Body type / number of doors / seats |
Galvanized, unitary steel body, crumple zones at front and rear / 4 doors with additional side protection / 5 |
Drag coefficient Cd / frontal area A in m2 (square feet) |
0.27 / 2.20 (23.68) |
Length (L103) / width excluding mirrors (W103) / height (H101-M) in mm (feet) |
4701 (15.42) / 1826 (5.99) / 1427 (4.68) |
Wheelbase (L101) / track at front/rear (W101-1/W101-2) in mm (feet) |
2808 (9.21) / 1564 (5.13) / 1551 (5.09) |
Height of loading lip (H196) in mm (feet) |
673 (2.21) |
Luggage capacity in liters (cubic feet), according to VDA block method (V211) / rear seat bench folded |
480 (16.95) / 962 (33.97) |
[/learn_more]