Test Drive: Δοκιμάζουμε το Audi Q3 2.0 TDI 140hp

Σχετικά άρθρα

Πρόσφατα είχα την δυνατότητα να βρεθώ πίσω από το τιμόνι του «νέου» Q3. Βάζω το «νέου» σε εισαγωγικά γιατί ενώ το μοντέλο είναι γνωστό στην ελληνική αγορά, ο κινητήρας δεν είναι! Αυτό το οποίο οδήγησα είχε κάτω από το καπό τον δίλιτρο TDI με τα 140 άλογα και τα 320Nm ροπής ο οποίος συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων που μεταφέρει την δύναμη αποκλειστικά στους εμπρός τροχούς. Αποτελεί την βασική έκδοση του γερμανικού SUV, προσφέροντας στον υποψήφιο αγοραστή την diesel εναλλακτική έναντι του δίλιτρου βενζινοκίνητου με τα 170 άλογα, κοστίζοντας μάλιστα ακριβώς τα ίδια χρήματα, €31.900, στην βασική έκδοση! Ας δούμε λίγο περισσότερο σε βάθος τι κάνει αυτή την έκδοση να ξεχωρίζει και αν αξίζει να ασχοληθούμε με αυτήν…

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Κατανάλωση
  • Τέλη κυκλοφορίας
  • Άνεση
  • Ποιότητα

Στα μείον

  • Σχέση τιμής/εξοπλισμού
  • Επιδόσεις (σε σύγκριση με το βενζινοκίνητο)

Είπα πριν λίγο ότι προσφέρει εναλλακτική. Για να κάνω όμως τον δικηγόρο του διαβόλου, το diesel ούτε την τετρακίνηση έχει, ούτε τα άλογα για να αποτελεί εναλλακτική, σωστά; Λάθος! Σίγουρα ο δίλιτρος TDI αποδίδει 30 άλογα λιγότερα και φτάνει στα 100km/h 1,7 δευτερόλεπτα αργότερα (9,9 sec έναντι 8,2 του TFSI σύμφωνα με την Audi) όμως αυτά παίζουν ρόλο μόνο στα υπέρ-ατού, στις συζητήσεις καφενείου ή αν βλέπεις το φανάρι μπροστά σου ως christmas tree. Σε οποιαδήποτε άλλη περίπτωση όπως διαπίστωσα και ο ίδιος, ο δίλιτρος TDI, χάρη στην άφθονη ροπή του (40Nm περισσότερα) και την σωστή κλιμάκωση του υπέροχου σε αίσθηση, ακρίβεια και ταχύτητα κιβωτίου ταχυτήτων στέκεται αξιοπρεπέστατα απέναντι στον βενζινοκίνητο «αντίπαλο».

Φυσικά ασθμαίνει στις υψηλές στροφές και του λείπει συγκριτικά δύναμη στις μεσαίες, όλοι οι diesel είναι έτσι οπότε γιατί αυτός να αποτελεί εξαίρεση, αλλά όπως δείχνουν οι ρεπρίζ, για επιτάχυνση από τα 80km/h στα 110km/h με 4η και 5η, το TDI ολοκληρώνει τη διαδικασία σε 5,8sec και 8,2sec ενώ οTFSI αντίστοιχα χρειάζεται 5,5sec και 7,6sec. Όπως βλέπετε οι διαφορές είναι αμελητέες. Εκεί όμως που κερδίζει ξεκάθαρα ο TDI είναι στο παιχνίδι της κατανάλωσης όπου η Audi δίνει μικτή κατανάλωση 5,2 l/100km ενώ ο αντίστοιχος βενζινοκίνητος χρειάζεται 7,3 l/100km! Επειδή η επαφή με το αυτοκίνητο δεν είχε τη διάρκεια που θα ήθελα, δεν μπορώ να σας παρέχω τιμές για την «πραγματική» κατανάλωση αλλά μπορώ να σας πω ότι με συνετή οδήγηση τα νούμερα είναι εφικτά. Όσο για την τετρακίνηση, θα σας κάνω δύο ερωτήσεις: Ζείτε σε κάποιο απομακρυσμένο ορεινό χωριό με συχνές χιονοπτώσεις; Κάνετε συχνά εκδρομές σε απάτητα, δυσπρόσιτα ορεινά μονοπάτια; Αν έχετε απαντήσει και στις δύο περιπτώσεις «όχι», δεν σας χρειάζεται! Αν έχετε απαντήσει «ναι» και δεν σας καλύπτουν τα M&S ελαστικά τότε πάσο…

Στον δρόμο τώρα, το Q3 έχει «επιβλητική» παρουσία. Δεν μπορώ να σκεφτώ κάποιο άλλο επίθετο. Καθώς ήταν η πρώτη φορά που μπαίνω στο συγκεκριμένο μοντέλο, μου έκανε εντύπωση η άνεση, ο τρόπος με τον οποίο διαχειριζόταν τις ανωμαλίες στον δρόμο ακόμα και όταν αυτές έμοιαζαν περισσότερο με χαράδρες παρά με λακκούβες. Απλά τις ισοπέδωνε! Εντυπωσιακό είναι επίσης το γεγονός ότι οι κλίσεις στις στροφές ήταν οι αναμενόμενες –λόγω αυξημένης απόστασης από το έδαφος- χωρίς όμως σε καμία περίπτωση να προκαλούν ανασφάλεια ενώ η πρόσφυση κυμαινόταν σε πολύ καλά επίπεδα. Στο κάτω-κάτω δεν πιστεύω ότι κάποιος ιδιοκτήτης Q3 θα κυνηγάει τα δέκατα σε κάποια πίστα ή στριφτερή διαδρομή!

Γενικά –και με πονάει που το λέω αφού δεν συμπαθώ ιδιαίτερα τα SUV- η οδική του συμπεριφορά ήταν πολύ «normal» και πολύ κοντά σε κάποιο sedan της Audi αν σκεφτεί κανείς τον όγκο και το βάρος (1.510kg) του Q3, το ίδιο και η ποιότητα κύλισης. Ακόμα και όταν έκανα λίγο ελαφρύ offroading, το Q3 δεν διαμαρτυρήθηκε και συνέχισε να καταπίνει τις ανωμαλίες και τις κακουχίες παρά τα ασφάλτινα ελαστικά. Τέλος, η ηχομόνωση είναι κορυφαία με αποτέλεσμα να μην περνάει στην καμπίνα ούτε ο –αυξημένος- θόρυβος του diesel ούτε θόρυβοι από την κύλιση ή τον αέρα.

Εκεί που έχω τις ενστάσεις όσον αφορά στο αυτοκίνητο, είναι στο εσωτερικό. Εννοείται πως η ποιότητα υλικών και συναρμογής είναι στα γνωστά γερμανικά επίπεδα και η εργονομία είναι επίσης πολύ καλή, όμως ο εξοπλισμός και η όψη της κονσόλας είναι κατά την γνώμη μου κατώτερα της τιμής. Πολύ σπαρτιατικό το εσωτερικό. Με ξένισε δυσάρεστα π.χ. η έλλειψη αυτόματου κλιματισμού (δεν μιλάω καν για πολυζωνικό) αλλά και η απουσία μίας έγχρωμης οθόνης πολλαπλών λειτουργιών. Αν μιλούσαμε για μία «φθηνή» έκδοση, ή ίσως για κάποια άλλη μάρκα ίσως και να μην με πείραζε.

Όμως σε Audi που κοστίζει κοντά στις €32.000, η εικόνα που αντικρίζουν οδηγός, συνοδηγός και επιβάτες δεν είναι αντάξια του αντίτιμου που ζητάει η γερμανική φίρμα. Δεν μιλάω για high-end πράγματα αλλά για απλές προσθήκες που θα βελτιώσουν τόσο οπτικά όσο και ουσιαστικά το επίπεδο της καμπίνας. Φυσικά ο κατάλογος των extras καλύπτει και την πιο μικρή ανάγκη αλλά πιστεύω ότι κάποια πράγματα τα είχαμε ξεπεράσει σε αυτή την κατηγορία τιμής. Πέρα από αυτό, στον τομέα των πλαστικών, υπάρχει μία απόλυτα αποδεκτή μίξη μαλακών και σκληρών και οι χώροι τόσο στην καμπίνα όσο και στο πορτ-μπαγκάζ (460 λίτρα, 1.365 με πεσμένα καθίσματα) είναι άφθονοι και δεν κανείς δεν θα νιώσει πιεσμένος. Άλλωστε δεν έχει αλλάξει απολύτως τίποτα σε οτιδήποτε άλλο πέρα από το powertrain.

Για να κλείσουμε, το συμπέρασμα. Εμένα προσωπικά με κάλυψε το βασικό diesel SUV της Audi. Συμπεριφέρεται άριστα στον δρόμο, τόσο μέσα στην πόλη όπου ο όγκος του δεν θα αποτελέσει σημαντικό πρόβλημα (κύκλος στροφής 11,8 μέτρα) όσο και σε ταξίδι όπου όντας Audi «καταπίνει» τις αποστάσεις άνετα και ξεκούραστα. Ο κινητήρας είναι έχει επάρκεια δύναμης και αφθονία ροπής ενώ σε συνδυασμό με το 64λιτρο ρεζερβουάρ και την χαμηλή κατανάλωση εξασφαλίζει μεγάλη αυτονομία.

Τέλος, κρίνοντας από την μικρή χρονικά επαφή που είχα μαζί του, η συμβίωση με το diesel Q3, μάλλον θα είναι ευχάριστη εμπειρία σε βάθος χρόνου. Σημαντικά μειονεκτήματα απέναντι στον βενζινοκίνητο αντίπαλό του δεν έχει εκτός από κάποιες διαφορές στην επιτάχυνση. Αντιθέτως, παρατάσσει την πανομοιότυπη αρχική τιμή, κάτι που δεν συναντάμε συχνά αφού οι diesel εκδόσεις παραδοσιακά είναι και ακριβότερες, την οικονομία σε καύσιμο και δίνει το τελικό χτύπημα με την συντριπτική διαφορά στα τέλη κυκλοφορίας: €151,8 θα αποχωριστεί ο κάτοχος του Q3 TDI με τα 140 άλογα έναντι €391,5 που θα πληρώσει ο κάτοχος του δίλιτρου TFSI με την υπάρχουσα νομοθεσία!

Για να είμαι ειλικρινής, εκτός αν έχετε προσωπικό πρόβλημα με τα diesel δεν μπορώ να σκεφτώ λόγο για τον οποίο κάποιος θα επέλεγε τον δίλιτρο TFSI έναντι του TDI. Και αν η δύναμη είναι αυτό που ζητάτε και δεν έχετε πρόβλημα να βάλετε το χέρι λίγο πιο βαθιά στην τσέπη, τότε το Q3 διατίθεται και με δίλιτρο TDI που αποδίδει 177 άλογα και 380Nm ροπής. Αναλυτικά τις τιμές του μπορείς να τις δεις εδώ.

[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]

Audi Q3 2.0 TDI (103 kW)

Engine / electronics

Engine type

Inline four-cylinder diesel engine with VTG turbocharger, TDI direct injection

Valve gear / number of valves per cylinder

Roller cam followers with hydraulic valve play compensation / 4

Displacement in cc

1968 / 81.0 x 95.5 / 16.5

Max. power output in kW (hp) / at rpm

103 (140) / 4200

Max. torque in Nm (lb-ft) / at rpm

320 (236.02) / 1750 – 2500

Mixture preparation

Common rail solenoid valve injection system, 1800 bar, direct injection, with eight-hole nozzles, VTG turbocharger with intercooler, swirl and tangential intake ports, low temperature EGR control

Exhaust emission control

Oxidizing catalytic converter, water-cooled exhaust gas recirculation, coated maintenance-free diesel particulate filter

Emissions class

EU5

Alternator in A / battery in A/Ah

140 / 380/68

Start-stop system

Switches the engine off if the vehicle is stationary and no gear is engaged.

Drivetrain / transmission

Drive type

Front-wheel drive with electronic stabilization control (ESC)

Clutch

Hydraulically operated single-plate dry clutch

Transmission type

 6-speed manual transmission

Gear ratio in 1st gear / 2nd gear

3.769 / 1.958

Gear ratio in 3rd gear / 4th gear

1.257 / 0.870

Gear ratio in 5th gear / 6th gear

0.857 / 0.717

Reverse gear / final drive ratio

4.549 / 1st – 4th gear 3.944 / 5th – 6th and reverse gear 3.087

Suspension / steering / brakes

Front suspension

McPherson struts with lower wishbones, aluminum subframe, tubular anti-roll bar, track-stabilizing steering roll radius

Rear suspension

Four-link rear suspension with separate spring/shock absorber arrangement, subframe, aluminum wheel carriers, tubular anti-roll bar

Steering / steering ratio / turning circle in meters (D102) (feet)

Electromechanical steering with speed-dependent power assist / steering wheel turns lock to lock: 2.7 / steering ratio 16.4 / 11.8 (38.71)

Brake system

Dual-circuit brake system with diagonal split, electronic stabilization control (ESC), hydraulic brake assist, disk brakes ventilated at front, solid at rear
Brake system: 16”/16”

Wheels / tires

Weight-optimized aluminum wheels, 6.5Jx16, offset: 33 / 215/65 R16 98V tires

Performance / consumption / acoustics

Top speed in km/h (mph)

202 (125.52)

Acceleration, 0-100 km/h (0-62.14 mph) in sec

9,9

Fuel / octane value

Diesel acc. to EN590 /

Fuel consumption: city / highway / combined in l/100 km 
(US mpg)

6.2 (37.94) / 4.7 (50.05) / 5.2 (45.23)

CO2 mass emission in g/km (g/mile)

163 (262.32) / 122 (196.34) / 137 (220.48)

Idling / drive-past exterior noise level in dB (A)

73 / 70

Servicing / guarantee

LongLife Service after max. km (miles)

According to service indicator up to 30,000 km (18,641.14) (max. 2 years)

Vehicle / paint / rust perforation guarantee

2 years with unlimited mileage / 3 years / 12 years

Insurance classification in Germany: third party / fully comprehensive / part-comprehensive

18 / 20 / 23

Weights / loads

Unladen weight according to EU (excluding driver) / (including driver) / gross weight limit in kg (pounds)

1445 (3185.68) / 1520 (3351.03) / 2045 (4508.45)

Axle load limit at front / rear in kg (pounds)

1100 (2425.08) / 1035 (2281.78)

Trailer load limit on 8% / 12% gradient, braked / unbraked in kg (pounds)

1800 (3968.32) / 1800 (3968.32) / 750 (1653.47)

Roof load limit / permissible nose weight in kg (pounds)

75 (165.35) / 80 (176.37)

Capacities

Cooling system capacity (incl. heating) in liters (US gallons)

7.0 (1.85)

Engine oil capacity (including filter) in liters (US quarts)

4.3 (4.54)

Fuel tank capacity in liters (US gallons)

64 (16.91)

Body / dimensions

Body type / number of doors / seats

Galvanized, unitary steel body, crumple zones at front and rear / 5 with additional side protection / 5

Drag coefficient Cd / frontal area A in m2 (square feet)

 0.32 / 2.44 (26.26)

Length (L103) / width excluding mirrors (W103) / height (H101-M) in mm (feet)

4385 (14.39) / 1831 (6.01) / 1590 (5.22)

Wheelbase (L101) / track at front/rear (W101-1/W101-2) in mm (feet)

2603 (8.54) / 1571 (5.15) / 1575 (5.17)

Height of loading lip (H196) in mm (feet)

781 (2.56)

Luggage capacity in liters (cubic feet), according to VDA block method (V211) / rear seat bench folded

460 (16.24) (V211-2) / 1365 (48.20) (V214-1 roof high)

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα