Test Drive: Δοκιμάζουμε το Smart Fortwo 0,8 Cdi facelift


Test Drive: Δοκιμάζουμε το Smart Fortwo 0,8 Cdi facelift

Γράφει: - , 12:46
60

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (22)

Λίγη ιστορία

Το πρωτογνωρίσαμε τον Σεπτέμβριο του 1997 όταν παρουσιάστηκε στο Σαλόνι της Φρανκφούρτης και πάτησε στο δρόμο ένα χρόνο αργότερα. Αυτό το μικρό, το πολύ μικρό, αυτοκίνητο έχει κάνει όλον τον κόσμο να μιλάει για χάρη του, έχει δημιουργήσει μια μόδα από μόνο του και έχει κάνει πολλούς να συνδυάζουν το όνομα του με την κακοτυχία τους στην εύρεση θέσης πάρκινγκ.

Η αλήθεια είναι ότι η ιδέα για την δημιουργία αυτού του αυτοκινήτου γεννήθηκε στην Ελβετία στα τέλη της δεκαετίας του 80’ όπου ο πρόεδρος της ωρολογοποιίας  Swatch, Nicolas Hayek, συνέλαβε την ιδέα για την δημιουργία ενός νέου πολύ μικρού αυτοκινήτου πόλης. Η ιδέα αυτή έγινε γνωστή ως το “Swatchmobile” και σύντομα η ιδιωτική εταιρία Hayek Engineering AG άρχισε να σχεδιάζει το νέο μοντέλο για την Swatch, με την προοπτική ενός διθέσιου αυτοκινήτου με υβριδικό σύστημα τροφοδοσίας.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (32)

Κατά την διάρκεια του σχεδιασμού ο Hayek προκειμένου να αποφύγει την όποια σύγκρουση με τις ήδη υπάρχουσες αυτοκινητοβιομηχανίες προτίμησε να συνεργαστεί με κάποια από αυτές. Μετά την απροθυμία της Volkswagen για συνεργασία συμφώνησε με τη Mercedes-Benz και η επίσημη συμφωνία ανακοινώθηκε στις 4 Μαρτίου του 1994 και έτσι δημιουργήθηκε η MCC (Micro Compact Car). Αρχικά η χρηματοδότηση του μοντέλου ήταν στο 51% από την πλευρά της Daimler-Benz αλλά κατά την διάρκεια  της εξέλιξης η Daimler-Benz αύξησε το ποσοστό της στο 81%. Για να συμφωνήσουν και οι δυο πλευρές δόθηκε η ονομασία S.M.ART. που είναι αρκτικόλεξο για το Swatch Mercedes Art.

Τρία χρόνια εξέλιξης αργότερα το Smart City Coupe παρουσιάστηκε στο κοινό, με τις πρώτες πωλήσεις τον Οκτώβριο του 1998, όπου η προώθησή του γινόταν σε γυάλινους πύργους που θύμιζαν τα πλαστικά κουτιά ρολογιών Swatch. Η πρώτη γενιά χρησιμοποιούσε κινητήρες  της Mercedes, τρικύλινδρους υπερτροφοδοτούμενους στα 599 κ.εκ. αλλά έχοντας ζημιωθεί οικονομικά η Swatch αποσύρθηκε πουλώντας το ποσοστό της στην Mercedes-Benz. Έτσι η MCC έγινε εξολοκλήρου θυγατρική της Mercedes και από 1η  Ιανουαρίου 1999 η Micro Compact Car GmbH μετονομάστηκε σε Micro Compact Car Smart GmbH και από το 2000 έμεινε η ονομασία μέχρι και σήμερα Smart GmbH. Τον Ιανουάριο του 2000 επίσης προστέθηκε και ο τρικύλινδρος κινητήρας Diesel των 799κ.εκ με μέση κατανάλωση τα 3,8 λτρ/100χλμ. Το 2002 ήρθε το πρώτο facelift του μοντέλου με εσωτερικό κωδικό W450 και λίγο αργότερα το 2003 ο αρχικός κινητήρας των 599κ.εκ αντικαταστάθηκε από έναν ισχυρότερο 698κ.εκ. Ακολούθησε αύξηση των πωλήσεων, εκδόσεις Brabus και διάφορες άλλες συλλεκτικές (π.χ. Crossblade το 2002 σε περιορισμένες μονάδες). Από το 2003 έως το 2006 ήρθαν στην αγορά το Smart Roadster και το τετραθέσιο Forfour όπου και προκάλεσαν ζημιές ύψους 4 δισεκατομμυρίων ευρώ και τελικά διακόπηκαν. Ταυτόχρονα άλλαξε και η ονομασία από Smart City Coupe σε Smart Fortwo. Μέχρι το 2006 το Smart είχε σημειώσει σχεδόν 800.000 πωλήσεις (12.000 στην Ελλάδα) σε 35 χώρες (37 από το 2008 μαζί με τις HΠΑ και την Κίνα) συμπεριλαμβανομένου του Καναδά από το 2004.

Το σασί όλων των Smart Fortwo αποτελείται από δύο μέρη:

α) Τον κεντρικό κλωβό ασφαλείας, που κατασκευάζεται από ένα εξαιρετικά ισχυρό ατσάλινο πλαίσιο, το λεγόμενο πλαίσιο Tridion, το οποίο μάλιστα φέρουν και όλα τα άλλα μοντέλα της εταιρείας. Αυτός ο κλωβός ασφαλείας αποτελεί ενιαίο τμήμα με το δάπεδο, που είναι τύπου «σάντουιτς», όπως στην Mercedes-Benz A-Class W168 και είναι έτσι σχεδιασμένο για να προσφέρει αυξημένη στρεπτική ακαμψία και

β) Τις ζώνες ελεγχόμενης παραμόρφωσης εμπρός και πίσω, ικανές να απορροφούν την ενέργεια σε μετωπική ή οπίσθια πρόσκρουση.

Στις πλευρικές συγκρούσεις οι επιβάτες προστατεύονται και από το σχετικά υψηλό πάτωμα του αυτοκινήτου, ενώ λόγω του μικρού μεταξονίου παρουσιάζει πιο ασφαλή συμπεριφορά σε πλευρική πρόσκρουση, καθώς μέρος της ενέργειας απορροφάται και από τους δύο άξονες.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (33)

Τα μοντέλα που κατασκευάστηκαν μετά τον 3/2003 (698κ.εκ) έχουν ABS με EBD (Antilock Braking System με Electronic Brake Force Distribution) όπως και ESP (Electronic Stability Program) CBC (Cornering Brake Control), ASR (Acceleration Slip Control) και HSA (Automatic Hill Start Assist). Ιδιαίτερα εξελιγμένο ήταν το ESP για την εποχή του αφού είναι ικανό να επεμβαίνει στον κινητήρα και στο πρόγραμμα του κιβωτίου ώστε να διατηρεί την σταθερότητα του οχήματος.

Στα συν

      • Αυτονομία /κατανάλωση
      • Απόδοση κινητήρα
      • Σχεδίαση
      • Παρκάρισμα
      • Φρέσκος Σχεδιασμός
      • Καθημερινή διαβίωση

Στα μείον

      • Αργο κιβώτιο
      • Ασαφές τιμόνι
      • Τιμή
      • Άνεση ανάρτησης
      • Αίσθηση φρενών
      • Δεν κλειδώνει το τιμόνι

Το αυτοκίνητο

Τον Νοέμβριο του 2006 στην Στουτγάρδη παρουσιάστηκε επίσημα η 2η γενιά του Smart (με κωδικό WME451) και λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 2007 με το 90% των εξαρτημάτων του να είναι εντελώς καινούρια. Το μήκος του αμαξώματος μεγάλωσε κατά 19 εκατοστά (2.690 χιλ) το μεταξόνιο μάκρυνε βελτιώνοντας τον χώρο των αποσκευών που αυξήθηκε κατά 70 λίτρα και έφτασε τα 220 λίτρα και έγινε βαρύτερο κατά 95 έως 145 κιλά (αναλόγως την έκδοση). Αναβαθμίστηκαν τα συστήματα διεύθυνσης και πέδησης όπως επίσης και το σασί όπου ο κλωβός ασφαλείας Tridion παραμένει αλλά ενισχύεται με αποτέλεσμα να αυξηθεί η ακαμψία του κατά 50%, κάνοντάς το να αποκομίζει 4 αστέρια βαθμολογίας στα crash test του οργανισμού EuroΝCAP  έναντι των 3ων της 1ης γενιάς.

Στο 2ης γενιάς Smart  τοποθετήθηκε ένα νέο κιβώτιο ταχυτήτων 5ταχυτο (έναντι του 6ταχυτου αρχικού) αλλά και πάλι αυτοματοποιημένο χωρίς συμπλέκτη στο πόδι του οδηγού το οποίο πλέον είναι στάνταρ με ρύθμιση για τελείως αυτόματο ἠ σειριακό και κατασκευάζονται από την εταιρία Getrag. Επίσης οι κινητήρες, όσον αφορά την βενζίνη, που τοποθέτησε η Mercedes-Benz από την αρχή της 2ης  γενιάς και μέχρι σήμερα είναι όλοι τρικύλινδροι 999κ.εκ. με κωδικό 3B21 κατασκευάζονται από την Mitsubishi Motors και προσφέρονται σε ατμοσφαιρική και υπερτροφοδοτούμενη έκδοση. Όσον  αφορά το πετρέλαιο ο 799κ.εκ. κινητήρας είναι επίσημα ο κινητήρας με την μικρότερη κατανάλωση παγκοσμίως με την εταιρία να δηλώνει 3,3λιτρα/100 χλμ.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (2)

Τα εργοστάσια παραγωγής που μας προμηθεύουν αυτά τα μικρά πισωκινητήρια οχήματα είναι ένα στην Böblingen της Γερμανίας που είναι και η έδρα της εταιρίας και ένα στο Hambach στην Lorraine της Γαλλίας, αυτή η εργοστασιακή μονάδα ονομάζεται Smartville και είναι το μέρος από όπου ξεκινούν τα περισσότερα Smart.

Φτάνοντας έτσι στο 2013 και στο μοντέλο της δοκιμής, είχα στα χέρια μου το δεύτερο facelift της 2ης γενιάς στην έκδοση Passion, με τα χαρακτηριστικότερα σημεία της αλλαγής να είναι οι  καθρέφτες και το περίγραμμα τις μάσκας που έρχονται πλέον στο χρώμα του πλαισίου Tridion, το μεγάλο σήμα του Smart τοποθετημένο μέσα στην μάσκα αυτή την φορά και η κυψελοειδής γρίλια του προφυλακτήρα. Διορθώνοντας το άχαρο κατά την γνώμη μου σπόιλερ του απερχόμενου μοντέλου η μουσούδα του έχει αγριέψει δείχνοντας μια πιο επιθετική διάθεση και ένα πιο “έξυπνο” ύφος. Τα ανανεωμένα πλαϊνά σπόιλερ, οι επιθετικές χαρακιές στα πάνελ των θυρών καθώς και ο καινούριος πίσω προφυλακτήρας με το κυψελώδη τελείωμα δίνουν στο αυτοκίνητο μια συμπαγής αίσθηση κάνοντας το να φαίνεται σαν ένα πολύ προσωπικό gadget. Οι νέας σχεδίασης ζάντες στην έκδοση Passion είναι 15 ιντσών με ελαστικά 155/60 εμπρός και 175/55 πίσω και είναι από τις ωραιότερες που έχουν φορεθεί ποτέ σε εργοστασιακό Smart (εκτός Brabus) αλλά βέβαια αυτό είναι υποκειμενικό ζήτημα. Όλα τα παραπάνω αποδεικνύουν γιατί το το 85% αγοραστών κάτω από 40 χρονών

Πάμε προς τα μέσα

Η πρώτη αίσθηση; Σχετικά ψηλή η θέση οδήγησης όπως θα έπρεπε άλλωστε για αυτοκίνητο πόλης αλλά και ψηλή θέση στο τιμόνι. Οδηγώντας το όμως αυτή η εντύπωση ήταν λάθος γιατί παρόλο που μου ξίνισε στην αρχή η μη ρύθμιση του τιμονιού τελικά είναι στην σωστή θέση και με βόλεψε απόλυτα, τα άτομα πάνω από 1.90 ίσως να μην βολεύονται και τόσο καθώς ούτε το κάθισμα ρυθμίζετε ως προς το ύψος. Η άνεση των δυο μοναδικών θέσεων είναι υποδειγματική τραβώντας τα καθίσματα πίσω ο χώρος φαίνεται και είναι τεράστιος. Γενικά τάσεις κλειστοφοβίας δεν θα έρθουν ποτέ ειδικά αν ανοίξεις το κουρτινάκι της πλαστικής διάφανης οροφής.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (31)

Αν ψάξω να βρω κάτι ενοχλητικό στο εσωτερικό από άποψη άνεσης, θα πω ότι η πόρτα είναι πολύ κοντά σου αλλά δεν σε κάνει να το σκέφτεσαι συνέχεια μιας και θα βολέψει όσους έχουν την συνήθεια να ακουμπούν τον αγκώνα στο παράθυρο. Τα καθίσματα επίσης είναι αρκετά σκληρά και σε συνδυασμό με την ανάρτηση απαιτείται ψυχολογική προετοιμασία και φιλική συζήτηση με τους σπονδύλους της μέσης, πριν από πολύωρες διαδρομές καθώς είναι ένας από τους συμβιβασμούς που θα πρέπει να κάνει ο πιθανός ιδιοκτήτης. Από την άλλη είναι ντυμένα από ένα υλικό καθόλου επιρρεπές στους λεκέδες και σχετικά υδρόφοβο. Το εσωτερικό είναι σχετικά λιτό με όχι ιδιαίτερες θήκες, αν και ποτηροθήκες και διάφορες άλλες για μικροαντικείμενα  κτλ είναι εξτρά με σχετικά χαμηλό κόστος. Οι  τσέπες στις πόρτες με το χαρακτηριστικό διχτάκι βολεύουν αρκετά καθώς επίσης τα ραφάκια αριστερά και δεξιά από το τιμόνι. Το ντουλαπάκι είναι μικρό αλλά αναμενόμενο, με τις θύρες του Aux και του USB να κρύβονται μέσα του. Επίσης πολύ βολικό είναι και το συρτάρι που βρίσκετε στο κέντρο του ταμπλό κάτω από την πηγή του ηχοσυστήματος.

Περίεργα στην αίσθηση είναι και τα πεντάλ που τοποθετημένα στον πάτωμα και όχι “κρεμαστά”, ειδικά αυτό του φρένου καθώς και η αίσθηση του ήταν αρκετά σπογγώδεις. Η ποιότητα κατασκευής δεν εντυπωσιάζει με τα υλικά να είναι καλά και ακόμα τα σκληρά έχουν ωραίο φινίρισμα με μόνο κάποια σημεία που είναι βαμμένα να σου δίνουν την αίσθηση ότι είναι επιρρεπή στις εκδορές. Αυτό που θεωρώ θετικό είναι ότι όλο το ταμπλό είναι ντυμένο με ύφασμα ή δέρμα κατά παραγγελία, χάνοντας έτσι την αίσθηση ότι κυριαρχεί παντού πλαστικό.

Όσο αναφορά τη συναρμογής και συναρμολόγησης δείχνει και είναι στιβαρό με τις πόρτες, το ταμπλό και τα καθίσματα να μην δημιουργούν τριγμούς και κουνήματα. Μοναδικό παράπτωμα το “γκρουπ” που έχουν οι κεντρικοί αεραγωγοί-διακόπτες καλοριφέρ που αν προσπαθήσεις κουνιούνται με το χέρι εύκολα σαν μην είναι βιδωμένοι/κουμπωμένοι καλά.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (37)

Το Passion εφοδιάζεται με ένα κάλυμμα του χώρου αποσκευών το οποίο είναι πολύ έξυπνο και λειτουργικό κρύβοντας τις αποσκευές και διαθέτοντας ένα δίχτυ απ’την πλευρά των καθισμάτων όπου ενδείκνυται για αντικείμενα που δεν χρησιμοποιείς συνέχεια. Παρόλα αυτά εγώ τον χειμώνα θα το προτιμούσα χωρίς αυτό και ο μόνος λόγος είναι ότι μην έχοντας συνηθίσει σε διθέσιο αυτοκίνητο δεν είχα που να βάλω το μπουφάν μου. Χωρίς την εταζέρα λοιπόν το πετάς κατευθείαν στον χώρο αποσκευών χωρίς να ανοίγεις πίσω πόρτα. Επίσης ένα αρνητικό είναι τα πλαστικά σκιάδια που δεν διαθέτουν καθρέπτη αλλά και γενικά δεν βλέπω τον λόγο να είναι πλαστικά και να έχουν αυτόν τον δυνατό θόρυβο όταν τα κλείνεις.

Ο χώρος των αποσκευών σίγουρα δεν είναι για μετακομίσεις, αλλά θα εξυπηρετήσει εύκολα για τα καθημερινά ψώνια. Τα 220 λίτρα μπορεί να ακούγονται αρκετά για τα δεδομένα του αυτοκινήτου αλλά θα χωρέσει τα περισσότερα σε μορφή σάντουιτς καθώς ο περισσότερος όγκος κερδίζεται από το ύψος και όχι από το εμβαδόν. Παρόλα αυτά αν θέλεις να γεμίσεις τον χώρο έως την οροφή έχεις στην διάθεση σου έως και 340 λίτρα.

Κινητήρας/Στον δρόμο

Ο κινητήρας του Cdi είναι 799 κ.εκ. τρικύλινδρος με turbo και 2 βαλβίδες ανά κύλινδρο. Διαθέτει άμεσο ψεκασμό με κοινή τροφοδοσία καυσίμου και είναι φτιαγμένος εξολοκλήρου από αλουμίνιο. Με σχέση συμπίεσης 16.4 : 1 αποδίδει 54 ίππους  στις 3.800 σ.α.λ. αλλά και 13,2 χλγρμ ροπής στις 2.100 σ.α.λ. Μπορεί  να νομίζεις ότι είναι λίγα αλλά σε πληροφορώ ότι η ροπή είναι ίση  με ένα Peugeot 106 Rallye 1.6(8v) και μάλιστα είναι πολύ εθιστική.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (24)

Στις ανηφόρες δεν θα σε προβληματίσει καθόλου, ανεβάζει στροφές γρήγορα και οι σχέσεις μετάδοσης είναι όσο κοντές χρειάζεται με τον κόφτη τελικής στα 130 χλμ/ώρα να έρχεται πολύ γρήγορα. Στα φανάρια πετάγεσαι μπροστά, είναι πολύ ευχάριστο και σε εκπλήσσει το πόσο εύκολα ανεβάζει και παρόλο το diesel κινητήρα οι αλλαγές ακόμη και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. έχουν τράβηγμα και δεν νιώθεις να λαχανιάζει. Πραγματικά σε προκαλεί να το πατάς και να οδηγάς γρήγορα, το 5-ταχυτο ημιαυτόματο κιβώτιο βέβαια να έχει άλλη άποψη και σου κόβει εντελώς τα φτερά, με τέρμα γκάζι οι αλλαγές από το ρομποτικό κιβώτιο γίνονται σε ρυθμούς χελώνας. Δεν έχει την αίσθηση του κλασικού αυτόματου κιβωτίου καθώς έχει κανονικά δίσκο πλατό και την σύμπλεξη και αποσύμπλεξη αναλαμβάνει ένας αυτόματος σερβομηχανισμός. Γι αυτό και το απογοητευτικό νούμερο των 16,8 δευτερόλεπτων που χρειάζεται για να επιταχύνει από τα 0 στα 100 χλμ/ωρα. Στις ρεπρίζ το kickdown καθυστερεί αρκετά και γενικά οι ταχύτητες κομπιάζουν. Οι αλλαγές γίνονται γρηγορότερα όταν ανεβάζεις, ειδικά αν το έχεις στο σειριακό, ενώ δεν θα σε αφήσει να πιάσεις ποτέ κόφτη στροφών καθώς ακόμη και στο σειριακό όταν φτάνεις τα κόκκινα θα  ανεβάσει μόνο του σχέση όπως και αντίστροφα στις πολύ χαμηλές στροφές θα κατεβάσει αυτόματα.

Το σύστημα πέδησης διαθέτει αεριζόμενους δίσκους εμπρός και ταμπούρα στον  πίσω άξονα, όπως έχω αναφέρει πιο πάνω το φρένο είναι λιγάκι ασαφές όταν τα φρεναρίσματα είναι απαλά, όταν κινείσαι όμως πιο έντονα νιώθεις το όριο του φρένου και υπολογίζεις εύκολα πότε θα επέμβει το ABS. Το φρενάρισμα είναι όντως αποτελεσματικό  αλλά θα έλεγα με εμφανή σημάδια κόπωσης στις απανωτές εφαρμογές.

Λόγω του μικρού μεταξονίου (1.865χλ) και της σφικτής ανάρτησης με μικρή διαδρομή έχει πολλές φορές απότομες αντιδράσεις και αναπηδήσεις ειδικά στις εγκάρσιες ανωμαλίες. Επίσης έντονες είναι και οι τάσεις υποστροφής που κάνουν το ESP να επεμβαίνει συχνά μόλις ξεφεύγεις λίγο από τα όρια της πόλης.

Η ανάρτηση διαθέτει γόνατα τύπου McPherson εμπρός και πίσω άξονα deDion με συνδέσμους Watt. Μέτρια η ποιότητα κύλισης με την ηχομόνωση να μην καταφέρνει να εκτοπίζει επαρκώς τους αεροδυναμικούς θορύβους σε αντίθεση με τον θόρυβο κύλισης των ελαστικών που απουσίαζε. Ο θόρυβος του κινητήρα δε όταν ήταν κρύος ήταν αρκετός και ενοχλητικός μπορώ να πω αλλά μέσα σε λίγα λεπτά τα επίπεδα έπεφταν σε ανεκτικές στάθμες.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (46)

Το τιμόνι του Smart της δοκιμής ήταν μηχανικό μιας και η ηλεκτρική υποβοήθηση είναι στα εξτρά και αν δεν είσαι σταματημένος για να κανείς μανούβρες δεν είναι και μεγάλο πρόβλημα. Όταν χρειαστεί όμως να παρκάρεις θα μετανιώνεις που δεν έδωσες τα επιπλέον 480 ευρώ για την υποβοήθηση. Δεν έχει την ακρίβεια που χρειάζεσαι αλλά με κύκλο στροφής 8,75 μέτρα η οδήγηση στην πόλη είναι γρήγορη και εύκολη υπόθεση.

Με διαστάσεις 2.695 μήκος, 1.559 πλάτος και 1.542 ύψος το παρκάρισμα δεν είναι πρόβλημα πέρα από την εκγύμναση δικέφαλων, τρικέφαλων και των στροφέων μυών των ώμων. Στα “πολλά” χιλιόμετρα στο κοντέρ και εκτός πόλης είναι σταθερό μονό όταν δε φυσάει πολύ, με την πρώτη εντύπωση την ημέρα που το παρέλαβα για δοκιμή που είχε αρκετά μποφόρ να είναι φτερό στον άνεμο και οι αλλαγές πορείας στην εθνική και την παραλιακή ήταν συνεχόμενες.

Εκεί που κάνει πρωταθλητισμό όμως το μικρό Cdi είναι φυσικά στην κατανάλωση, με ντεπόζιτο 33 λίτρα (5-λίτρα ρεζέρβα) κατάφερα να γράψω περίπου 750 χλμ μέχρι την ειδοποίηση των τελευταίων 5 λίτρων που σημαίνει 3,7 λίτρα/100χλμ και πολύ κοντά στην τιμή των 3,3 λίτρων/100 χλμ που ανακοινώνει το εργοστάσιο ως μέση κατανάλωση. Ενώ πέρα από την οικονομία είναι από τα φιλικότερα προς το περιβάλλον αυτοκίνητα με τον κινητήρα να είναι φυσικά προδιαγραφών Euro5 και να εκπέμπει μόλις 86 γρ./χλμ CO2. Αυτό σημαίνει ότι κυκλοφορεί άνετα στο πράσινο δακτύλιο και φυσικά απαλλάσσεται από τέλη κυκλοφορίας.

Εν τέλει

Το Smart έχει κάτι το μαγικό όταν κυκλοφορείς στην πόλη και όσο περισσότερο το οδηγείς νομίζεις ότι η κίνηση όλο και λιγοστεύει, εμφανίζονται θέσεις στάθμευσης από το πουθενά και είναι τόσο βολικό που σε κάνει να βγάζεις από το μυαλό σου τα μειονεκτήματά του. Μπορεί η τιμή του να μην είναι αυτή που θα θέλαμε αλλά αν αναλογιστείς το κόστος διαβίωσης με τα μηδενικά τέλη και την πολύ χαμηλή κατανάλωση ο απολογισμός θα σε βρει κερδισμένο.

Smart Fortwo 0.8 Cdi facelift Test Drive (35)

Το Smart Coupe Cdi έρχεται με τρεις εκδόσεις εξοπλισμού : Pure με βασική τιμή εξοπλισμού €12.950 (€12.788 με απόσυρση), Passion €14.530 (€14.350) και Pulse €14.815€ (14.627). Ενώ στο Smart cabrio Cdi οι τιμές είναι επαυξημένες κατά €3.100. Το Diesel για ακόμη μια φορά ακριβότερο της βενζίνης και στην συγκεκριμένη περίπτωση με διαφορά €2.050 στις αρχικές εκδόσεις. Ενώ είναι διαθέσιμο σε 8 διαφορετικά χρώματα μεταξύ τους και το καινούριο ματ ανθρακί και μπορείτε να αλλάξετε όλα τα θερμοπλαστικά πάνελ για να του αλλάξετε χρώμα και μετά την αγορά του. Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η έκδοση Passion με επιπλέον υποβραχιονιο από συνθετικό δέρμα, λωρίδα στήριξης και κλειδαριά στο ντουλαπάκι. σετ καπνιστή, ταπέτα παντός καιρού και Audio system basic (ραδιόφωνο RDS με AUX/USB και 2 ηχεία, συμπεριλαμβανομένου συρταριού) και στοιχίζει €14.929 χωρίς απόσυρση.

Σίγουρα θα σε ενδιαφέρουν

Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • MitsosDaBest13

    Καινούργιος reviewer? Ωραίος.

    Πάντως Smart δε θα έπαιρνα που να με πλήρωναν κιόλας… Άσχημο, πανάκριβο και τα πλαστικά στις φωτό φαίνονται τσίπικα όπως και όλο το αμάξι, αν είναι δυνατόν για τόσο ακριβό αμάξι που φτιάχνεται από τη Mercedes. Μόνο από προπαγάνδα του marketing πιστεύω έχει πουλήσει πολλά ως τώρα…

    Fiat 500 the best! =)

    • MitsosDaBest13

      Α, και μην ξεχάσω τα συνεργεία Smart που είναι γεμάτα στο Full!

      Εδώ στα Ιλίσια έχει ένα συνεργείο Smart και ακριβώς δίπλα ένα Alfa Romeo. Και τα Smart είναι τόσα πολλά που μπαίνουν και στο συνεργείο της Alfa και είναι πολλά παρκαρισμένα κιόλας τριγύρω που περιμένουν να μπουν κι αυτά! Alfa φυσικά πολύ σπάνια έχω δει εκεί!

      Χρυσές δουλείες θα κάνει ο τύπος που το έχει, με την Alfa όμως ατύχησε, ας το γυρίσει σε VW και θα πάρει βίλα στην Κηφισιά! =)

    • NIKOS HomoAkatastatus

      Εμ βλεπεις αλλος εχει το ονομα για ζημιες αλλος την χαρη…

    • spirosdimos

      αχχαχαχααχ σοβαρά το λες αυτό, δηλαδή είναι πιο αξιόπιστα τα alfa από τα vw?? χαχχαχααχχαχαα μάλλον δεν βλέπεις κανένα alfa γιατί δεν υπάρχει…….. με 2 πλέον μοντέλα και αυτά στον πάτο της λίστας πωλήσεων δεν πρόκειται να δεις ούτε στην αντιπροσωπεία……..

    • M3csl

      Το ξέρω και εγω αυτο το συνεργειο που λες καθε φορα που περναω ειναι τουλαχιστον 10 smart μεσα και αλλα 10 παρκαρισμενα στο δρομο….μιλαμε για παρα πολλα..και ξερω και ενα αλλο στη νεα ιωνια οπου συμβαινει το ιδιο!!τι γινεται τα γλιτωνεις απο τη βενζινη και τα πληρωνεις στα προβληματα!!!

    • http://autoblog.gr Mika

      Mythos einai ayta…

    • Sensei Konstantinos

      Alfa rulezzzzzzz αχαχαχαχ

    • hellboy

      βητα rulez!!!!!!!!!!!!!!!!!χαχαχαχαχα!!!!

    • http://autoblog.gr Mika

      Tha mas trellaneis entelws leme!!!Smart kykloforoun ekatomyria sthn Ellada, se sxesh me Alfa, logiko einai na kanoun kai service kapoia stigmh!!!

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      δεν είναι και τόσο καινούργιος ;) απλά έγραφε με το προφίλ άλλων ;) :D

  • ilikeyourcar

    ΕΕΕΕ ΑΒ τι ειναι αυτα; Εγω τοσο καιρο γραφω σχολια εδω μεσα και ενα τεστ δεν με εδωσες…

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      xxaxaxaxa!!! Δεν είναι νέος λέμε! απλά τώρα αποφάσισε να κάνει account

    • Andreas

      Καλή αρχή τότε αφού είναι νέος :Ρ

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      :D :D :D

    • Devel

      :P

    • http://autoblog.gr Mika

      Ase, ki emena tipota…Xamenos kopos!!
      :p :p

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      παραπονιάρη εσύ! :D :D :D

    • http://autoblog.gr Mika

      Klaps klaps, snif snif….
      E maaaaa..Adiko exw???
      :p :p :p

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      δεν έχεις άδικο και το ξέρω! θα σε κανονίσω ;) ;) ;) ;)

    • http://autoblog.gr Mika

      Xaxa..Mou fylas to neo Golf, na ginei 3os pagkosmios???
      LOOOL….

      P.S. Plaka kanw re sy, mh to pairneis sobara eee???Alla ta exoume pei..Opws mporoume, na bohthisoume!!!
      Dexomai na dokimasw to RS4 h RS6, opote einai available!!
      :-))))

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      Μην ακούω χαζά και για κακίες κτλ!

    • MitsosDaBest13

      Άντε να κάνω εγώ review το νέο Leon το Καλοκαίρι… =D

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      κάτσε να δούμε πότε θα έρθει ελλάδα!

    • http://autoblog.gr Mika

      Tha rwthsw sthn antiproswpeia,otan perasw apo ekei, syntoma..

    • ilikeyourcar

      και εγω καποιο abarth η εστω την 4c… :)

    • http://www.autoblog.gr Autoblogger

      4c άντε να δούμε αν θα φέρουν κάποιο δημοσιογραφικό που δεν το νομίζω!

  • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

    ωραιο το αρθρο…αλλα τοσο δεν γουσταρω το playmobile !!!!
    στην τελικη παρε ενα mega scooter kai τελειωσεσ !!!!!

    υ.γ το ναπηγαινεισ με αυτην την κουτσουλια με 130…εμπνεει εμπιστοσυνη…..η σκεφτεσαι…… ΚΑΙ ΑΜΑ ΦΥΣΗΞΕΙ????? :-P

    • Άλκης

      Λυνεται αυτο, βαζεις στον εξτρα εξοπλισμο μια αγκυρα (μονο με 8.000Ε) και εισαι απολυτως σιγουρος μετα!

    • veteran

      :-) :-) ;-)

    • Mits DePap

      ποια 130? το 1000αρι που εχω οδηγησει πιανει τα 160 άνετα και ταξιδευεις μια χαρα εθνικη. καιει στα 5-6, και το μονο προβλημα που του βρισκω ειναι οι αργες αλλαγες ταχυτητων και οι σκληρες αναρτησεις. Αλλα αυτά για μας τους λιγο κα..γκαζους. Αν εισαι “φυσιολογικος ανθρωπος” το αμαξι ειναι τελειο, αν και ακριβο. Αν εισαι νεος οδηγός ειναι οαση. Χωραει παντου, δεν σου σβηνει, αυτόματο χειροφρενο στις ανηφορες, πατας γκαζι και κοιτας το δρομο. Δεν ειναι τυχαιο που οι περισσοτεροι νεοι οδηγοι το προτιμουν. Και απο ζημιες ειχαν τα προηγουμενα με τον τουρμπο κινητηρα. ο 1000αρης της μιτσουμπισι δεν παθαινει τιποτα.

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      παντωσ δεν πιστευω οτι το προτιμουν οι νεοι γιατι σε προσφερει οδηγικη ευχαριστηση….αλλα οτι ειναι ευχρηστο…..και STATUS symbol !!!
      αλλα με αυτο με 160 ????? δεν ξερω αν πηγαινα….βασικα εχω οδηγησει το πρωτο SMART αλλα σε ρυθμουσ πολησ…οποτε δεν μπορω να εκφερω πραγματικη αποψη…….
      σοβαρα????? το 1000ρι ειναι Mitsu ????

    • Mits DePap

      Ανετα στην εθνικη τα 130-140, με το 1000αρι βενζινης, οχι το ντηζελ. Το εχει φιλη και το εχει μπουκωσει που το οδηγαει 40.000 χιλ με 3.000 στροφες! Το παιρνω 1 φορα το χρονο λιγο στην εθνικη να ξεκαπνισει.. Ζημιές μηδεν, τυπικο σερβις και λαστιχα. Ναι είναι της μιτσουμπισι ο κινητηρας, καμια σχεση με τον προηγουμενο. Εχω αλλη φιλη με το προηγουμενο, είναι πιο σπιρτοζικο λογω τουρμπο, αλλα ένα κακο είναι οτι παιρνει μονο σουπερ αμολυβδη και τσουζει λιγο. Το έχει 50.000 χιλιομετρα χωρίς ζημιές. Απο άλλους ομως που τα σκιζουν λιγο, εχω ακουσει οτι στα 50.000 είναι ώρα για το πρωτο ρεκτιφιέ κινητηρα.

      Η ιδεα του αυτοκινητου ειναι πολυ καλη, δεν αναγκάζεσαι να καθεσαι σε υπογεια οπως το suzuki αλτο ή παρομοια τετοια, οταν μπαινεις μεσα ξεχνας οτι ο πισινος τελειωνει 40 ποντους πισω απο την πλατη σου και σε θεση οδηγησης και στην οδηγικη συμπεριφορα. Ειναι κοντο, αλλα πρεπεπι να οδηγας σαν μανιακος σε νερα και σε παρκε για να γυρισει ο πισινος. ΤΟ ESP τα μαζευει όλα. Εχω κανει αποτομες αποφυγες εμποδίου με κορίνες σε τεστ, και είναι βιδωμενο κατω.

      Ολοι αυτοι που βριζουν το αμαξι, οτι δεν μπορουν τοσο κοντο, οτι τους κουναει με τον αερα, οτι αισθανονται ανασφαλεια, ας το οδηγησουν πρωτα. γιατί οσα δεν φτανει η αλεπου ….

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      εγω παντωσ δεν ελεγα πιο πανω οτι δεν μπορει να παει 130…….αλλα οτι μετρομαζει μονο στην ιδεα να παω με ενα τετοιο ”κουβαδακι” με 130 !!!
      εχω παει με AVEO με 170+ και ελεγα τωρα θα πεταξω !!!!!!
      παντωσ μαρεσε η διαφορετικη αποψη σου !!!!!

      υ.γ δεν μπορω να καταλαβω ..ποιοσ εχει για αρνητικο οτι ειναι κοντο !!!!!βρισ’τον για μενα !!! :-D

    • http://autoblog.gr Mika

      Στην Αττικη οδο, και στη Συγγρου, δεν λεω μερα και ωρα εχω πιασει 150+ ανετα….Ηταν και παραπανω αλλα δεν εχω αλλαξει κοντερ!!!Πιστευω τα βελτιωμενα πιανουν 170-180…..Βεβαια,οταν φυσαει,ειναι αλλο θεμα!!!Θελει να σφιγκεις τα χερια στο τιμονι…!!
      :-))))

    • http://autoblog.gr Mika

      Καταρχας χαιρομαι που γινεται συζητηση για το Σμαρτακι μετα απο ενα χρονο και βαλε!!!
      :p
      Eμεις εχουμε την πρωτη γενια του 2001, αυτης που ηταν σχεδιασμενος ο κινητηρας απο τη Mercedes Benz και παρα το τσιπωμα που εχω κανει απο τον 1ο χρονο του, εχει μηδεν προβληματα….Και τωρα γραφει 135000 χλμ….Το μονο που καναμε προληπτικα,ειναι αλλαγη τουρμπινας στα 100000 γιατι αρχιζε να παιρνει δρομο…Κατα τ αλλα τιποτα…Μηδεν προβληματα μηχανικα..
      Επισης, ποιος σου ειπε πως καιει σουπερ αμολυβδη???Μεγα ψεμα….Κανονικη αμολυβδη καιει, εγω βαζω σουπερ αμολυβδη λογω του προγραμματος,αλλα μπορω να βαλω κι απλη, αν θελω…
      Οσο αφορα την 2η γενια, το 1000αρι ΜHD μπορει να ειναι οικονομικο,αλλα εαν εχεις οδηγησει το turbo 1ης γενιας, η το 84αρι της 2ης, το βρισκεις λιγο…Βεβαια δεν πληρωνει τελη, οποτε γι αυτο το προτιμουν πολλοι…Αλλα το καλυτερο της τωρινης γενιας ειναι το 84αρι….

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      ποσο παει μια turbina????
      παντωσ εστω και ενα χρονο μετα..οτι μαθαινεισ καλο ειναι !!! :-D

      πιο πανω λεσ για 150+ !!!!!οπωσ λεει καο ο βαλαντησ ”ακροβατω σενα σχοινι” !!!! :-P οχι να μου λειπει !! :-P

    • http://autoblog.gr Mika

      Ζησε επικινδυνα ρε , λεμε!!!Χαχαχα
      Ναι, τα 150 σε Σμαρτ τα νιωθεις για 200+….Κι η μανα μου το παταει οταν παει στο εξοχικο,και της λεω μη τρεχεις!!!
      Εξαρταται που θα ρωτησεις..Στο απατεωνα Λαιονπουλο μου ειχαν πει 1300 ευρω, εργασιες, ολα μεσα…Στα παιδια που το παω εγω, καθαρισα με 600-650 ευρω…Και ειμαι σιγουρος για τη δουλεια που εκαναν, το αμαξι πεταει ξανα,απο τοτε..

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      xxxaxaxaxaxa Live fast..die young !!!!! αλλα οχι με SMART !!! :-P

      αυτο που αναφερεισ για τη συνεργασια με την mitsu…..μου ειχε διαφυγει μαλλον !!!

    • Mits DePap

      Πολυ χαιρομαι που εβγαλες τοσα χιλ μονο με αλλαγη τουρμπινας. αν και αυτό είναι καποιο κοστος, αλλα το αξιζει..
      για την σουπερ, μου το ειπε η φιλη μου που της το ειπαν απο το σερβις.. και αυτό κανει, πληρωνοντας την χρυση στο παγκρατι που μενει..

    • http://autoblog.gr Mika

      Εγω δεν περιμενα καν πως θα κρατησει τοσο,απο αυτα που ειχα ακουσει απο διαφορους, οποτε δεν με ενοιαξε και τοσο το κοστος…Παλι καλα,ειπα..Το αυτοκινητο το λατρευω, θα το κρατησουμε οσο αντεξει…
      Που το παει??Σε κανα φαρμακειο???Ειναι λαθος αυτο..Αλλο αν εχει το turbo να βαζει 100αρα για να αποδιδει καλυτερα,κι αλλο πως καιει μονο αυτο!Ετερον εκατερον…Η μηπως η φιλη σου δεν καταλαβε σωστα…

    • http://autoblog.gr Mika

      Nαι ρε φουφοτε…
      :p
      1η γενια, designed by Mercedes Benz, 2η γενια, by Mitsubishi, 3η γενια οπως θα ξερεις κοινη συνεργασια Μercedes-Renault!

  • http://www.autoblog.gr/ PascaL 309 Hawk (George)

    Πάρα πολύ καλό άρθρο! Πολλάααα μπράβο!!! :))))

  • Sensei Konstantinos

    Αυτο το αμαξι το αγοράζεις για οικονομική μετακίνηση και καταπίνεις τα όποια μειονεκτήματα !! Το μονο μειον για μενα που θα έδινα σημασία ειναι η τιμη του . Για μενα θα έπρεπε να κοστίζει 3000 τουλάχιστον πιο κάτω . Μην προσπαθούν να βγαλουν απο την μυγα ξίγκι

  • cfu

    τι να καψει????????800 κυβικα ειναι !!!!!

    συνεχιστε δυνατα παιδια !!!

  • http://autoblog.gr Mika

    Agapame Smartaki..Erwtas einai..Gia th douleia pou einai ftiagmeno, th kanei mia xara..Allo an ta bgazoume kai sthn Attikh odo gia telikes!!!

    To diko mas sthn oikogeneia einai 1hs genias, mod 2001, me programma sta 82 ps apo ta 62 pou ebgaze sta 600cc…To latreyoume oloi, mhden problhmata se 10+ xronia, mono lampakia tou stop, exei kapsei, oute stagona apo ladi..Kai den tou exw ferthei katolou eygenika sta niata tou…H akoma,kai twra,opote to kabalaw..
    :-)))
    Perimenw me endiaferon th trith genia, h 2h den me enthousiase toso wste na to allaksoume..Elpizw na bgaloun epitelous ena kalytero kibwtio,ta alla ola einai mia xara.

    P.S. Ta kathismata ayths ths genias einai poly pio aneta apo ths 1hs.

  • kokos

    Μπραβο για αυτο το πολυ καλο αρθρο. Ελπιζω να συνεχισετε και με αλλα αυτοκινητα καινουργια και μεταχειρισμενα γιατι ο κοσμος εχει αναγκη απο αντικειμενικη πληροφορηση για αγορα αυτοκινητου. Μπραβο και παλι!

  • hellboy

    σμαρτ δεν θα επερνα ποτε απο την στιγμη που μπορω να εχω το 3τροχο της πιατζιο(mp3) το οποιο μου χαριζει κατι ξεχωριστο(αερα μοτοσυκλετας) απο αυτοκινητο ειναι οικονομικοτερο(πιστευω) με τα 250cc και χαμηλοτερο κοστος κτησης (4χιλιαρικα με το κρανος να συμπεριλαμβανετε)

    • ilikeyourcar

      και παλι το αυτοκινητο ειναι αυτοκινητο ακομα και αν ειναι smart η 2cv. Kαι το mp3 εχει ολα τα “κακα” (για μενα μονο κακα δεν ειναι) της μηχανης… κρυο, βροχη, δεν εχει χωρο αποσκευων…

    • hellboy

      ξερεις τι για εμενα που εχω την φοβια της μηχανης(ουτε παπακι 50ρι δεν οδηγω) αλλα ηθελα να οδηγησω μηχανη με βολευει αυτη!! εχει την αισθηση της ασφαλειας που αλλα δεν εχουν!!!
      τωρα ντεσεβο ναι θα ηθελα γιατι απλα ειναι ιστορικο και παει παντου!!!!!
      το σμαρτ απο την αλλη δεν ειναι οτι καλυτερο οδηγηκα(τιμονι-κιβωτιο)δεν με ενδιαφερουν επιδωσεις μιλαμε για αμαξι πολης!!!!μετα ειναι το κοστος κτησης μεγαλο για αυτα που προσφερει! για αυτο το παραδειγμα μου ειναι το MP3 και οχι το σκουτερ της μπεμβε με το κουβουκλιο!

    • ilikeyourcar

      Ωραια, το επομενο βημα ειναι να παρεις ενα πραγματικο μηχανακι… :) το μονο που φοβαμαι με την μηχανη ειναι μην με χτυπησει αλλος περνώντας κανενα στοπ η φαναρι… τπτ αλλο. Ολα τα αλλα ειναι τραβατε με και ας κλαιω φαση…

  • Spyros

    Τα παιδιά που γράφουν τα άρθρα πριν τα “ανεβάσουν”, να κάνουν μια δεύτερη ανάγνωση για διόρθωση των λαθών (όσο μπορείτε)…. μερικά από αυτά έχουν τσακίσει τα μάτια μου.

    Sensei Konstantinos …. καν’τα 4.500 … λίγα είπες …..

  • T.H.

    εχω και εγω ακριβως αυτο το αμαξι χωρις τ facelift. ειναι οπως ακριβως τα λες.. τωρα για τον αερα και τν εθνικη.. αστα να πανε!! περναω διπλα απο νταλικα και τρωω σφαλιαρες! :P

  • http://www.facebook.com/profile.php?id=817790202 Dj-Theo Karampas

    liwste me stin arnitiki,gt to idio ekana k egw se osous krazoun ta kouvadakia!!eixa tin prwti genia smart,meta pira tin deuteri se brabus!ontws einai yperkostologimena logo monadikotitas k idiaiterotitas kataskeuis alla kai ena garage supercars na eixa,panta 8a eixa ena smartaki!!dn yparxei pio voliko autokinhto,an kai xreiazetai se arketa simeia beltiwsi opws kivwtia,anartisi,frena…

    • http://autoblog.gr Mika

      Egw eimai mazi sou se ola!!!
      Kai perimenw pws kai pws th 3h genia!

  • http://www.facebook.com/ManosMamalakis Μάνος Μαμαλάκης

    το smart fortwo έχει τα καλά του ότι είναι στυλάτο, ευέλικτο στην πόλη, ωραίο εμφανισιακά και παρκάρει κάθετα. ένα μεταχειρισμένο του 2008 ή του 2006 είναι μια χαρά. καλό το smartάκι θα το έπαιρνα, για καινούριο όμως μοντέλο θα έπαιρνα το Fiat 500 ή το νέο Opel Adam.

  • Devel

    Να είστε καλά παιδιά.Η μεγαλύτερη ανταμοιβή είναι όταν σας αρέσουν τα κείμενά μας. Μας δίνει την ώθηση να συνεχίσουμε΄ αλλά και η καλοπροαίρετη κριτική μας δημιουργεί το πείσμα να γίνουμε καλύτεροι. Σας ευχαριστώ πολύ και θα έρθουν και άλλα καλύτερα !

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      εχθροσ του καλου..το καλυτερο !!!! keep going!!!! :-)

  • http://www.facebook.com/minas.papadopoulos.9 Minas Papadopoulos

    ποιο οικονομικο και απο το gilera nexus μου ειναι….το μοναδικο μειονεκτιμα του ειναι οτι ειναι διθεσιο.

  • Tiguan Club Hellas

    Πολύ ωραία και αμερόληπτη δοκιμή. Το Smart είναι επιεικώς άθλιο αυτοκίνητο. Ειναί απλά μεταφορικό μέσο για τη πόλη, αποκλειστικά και τίποτα άλλο. Υπερτιμημένο όμως.

    Πριν από καιρό πηγαίναμε με ένα φίλο στη Κόρινθο και τη στιγμή που προσπέρναγε μια νταλίκα, άλλαξε λωρίδα ξαφνικά, από τον πλευρικό άνεμο. Το άκουγα ότι έχει πρόβλημα, αλλά αυτό παραείναι…..

  • A. V.

    smart…….ενα υπερτιμημενο διθεσιο μεταφορικο μεσο, με πολλα μείον………..που ομως το πλασαρε οι Mercedes, και το πουλησε καλα στα “κοροιδα” ανα το κοσμο…….και ειδικα στους νεο πλουτους Ελληνες
    οσοι ταξιδευουν στο εξωτερικο, δε νομιζω να δουν κατα αναλογια τοσα smart οπως εδω περα.
    αλλα το χειροτερο ειναι οι “ελληνιδες” ψωνισμενες που “φορτωνουν” 2-3 παιδια μεσα σε ενα smart, ειτε στο μπροστινο καθισμα ολα μαζι …….ή ακομα χειροτερα στο πορτ μπαγκαζ….(ναι, το εχω δει και αυτο)…

    και ξαναλεω, πρακτικο οχημα πολης, αλλα οχι ομως οσο κανει ενα μικρομεσαιο, αν ειναι δυνατον……….