GP Μαλαισίας 2013: Ο Vettel μίλησε στο τέλος!

Σχετικά άρθρα

F1 Grand Prix of Malaysia

Ο δεύτερος αγώνας της χρονιάς ήταν διαφορετικός και πιο συναρπαστικός από τον πρώτο, με τον Sebastian Vettel να παίρνει τη νίκη μετά από το 4ο pit stop, προσπερνώντας τον Mark Webber, ο οποίος δέχθηκε εντολή να μην πιέσει τον Seb. Στο βάθρο ανέβηκε και ο Lewis Hamilton, αν και θα έπρεπε να είναι ο Nico Rosberg, αλλά ο δεύτερος οδηγός της Mercedes δέχθηκε εντολή από τον Ross Brawn να μην προσπεράσει τον Hamilton, καθώς ο Βρετανός ήταν για ένα μεγάλο μέρος τού αγώνα σε εξοικονόμηση καυσίμου.

Ο Felipe Massa ήταν η μοναδική Ferrari που τερμάτισε τον αγώνα, στην 5η θέση, καθώς ο Fernando Alonso εγκατέλειψε στην αρχή τού δεύτερου γύρου, ύστερα από μια σπασμένη πτέρυγα, η οποία διαλύθηκε από την αεροδυναμική πίεση και ανάγκασε τον Ισπανό να εγκαταλείψει. Η Lotus είχε το 4ο καλύτερο μονοθέσιο σήμερα, με τους Romain Grosjean και Kimi Raikkonen να κάνουν το “6-7”, μπροστά από τους Nico Hulkenberg, Sergio Perez και Jean-Eric Vegrne, που συμπληρώνουν τη 10άδα.

Ας πάμε, όμως, να δούμε τι έγινε στον σημερινό αγώνα, ξεκινώντας, φυσικά, από την εκκίνηση. Στις 10 πρώτες θέσεις του grid, βρισκόταν οι Vettel, Massa, Alonso, Hamilton, Webber, Rosberg, Button, Sutil, Perez και Raikkonen. Η βροχή είχε κάνει την εμφάνισή της, με αποτέλεσμα όλοι οι οδηγοί να ξεκινούν με τα ενδιάμεσα ελαστικά, καθώς τα slicks ήταν ακατάλληλα για τις ποσότητες του νερού που βρισκόταν σε κάποια σημεία της πίστας.

Ο Vettel ξεκίνησε καλά, όπως και ο Alonso, με τους δύο πρωταθλητές να έχουν επαφή στην έξοδο του πρώτου chicane, και η εμπρός πτέρυγα του Ferni να τραυματίζεται. Πολύ καλά και ξεκίνησε και ο Webber, που πέρασε 3ος, σε αντίθεση με τον Massa που έχασε 3 θέσεις, πέφτοντας 5ος, πίσω από τον Hamilton. Ο Webber πίεζε όσο μπορούσε τον Alonso, τον οποίο προσπέρασε στην αρχή τού δεύτερου γύρου, στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, αλλά τα χειρότερα για τον Alonso ήρθαν μαζί με το προσπέρασμα, όταν η εμπρός πτέρυγα δεν άντεξε την τεράστια αεροδυναμική πίεση, με αποτέλεσμα να διαλυθεί και να οδηγήσει τον οδηγό της Ferrari ευθεία, αναγκάζοντάς τον να βγει από το μονοθέσιό του. Αυτό δε θα συνέβαινε αν έμπαινε αμέσως στα pits, αλλά ίσως να πίστεψε αυτός και οι μηχανικοί του ότι θ’ αντέξει μέχρι το πρώτο pit stop.

Η Red Bull βρισκόταν στο “1-2”, με τον Hamilton να είναι 3ος, μπροστά από τον Button, ο οποίος δεχόταν πίεση από τον 5ο Rosberg, που είχε περάσει τον Massa, εκτός ζώνης DRS, με τις δύο Lotus να έχουν πέσει στην 11η και 12η θέση, όσο η πίστα στέγνωνε και οι μηχανικοί ετοίμαζαν σιγά-σιγά τα slicks ελαστικά. Ο Raikkonen πέρασε τον Ricciardo για την 10η θέση, όπως και ο Hulkenberg τον Perez, για την 9η, με τον Φινλανδό να χάνει τη θέση του από τον Grosjean, διότι βγήκε για λίγο εκτός πίστας.

Οι Vettel και Massa ήταν αυτοί που μπήκαν πρώτοι στα pits, στον 5ο γύρο, βάζοντας τη μέση γόμα, με τον Vettel να πέφτει 9ος, πίσω από τους Perez, Hulkenberg και Grosjean. Όλοι οδηγοί μπήκαν κι αυτοί για τα στεγνά ελαστικά στους δύο επόμενους γύρους, αλλά το αστείο ήταν στην περίπτωση του Hamilton, που πήγε να σταματήσει στη McLaren, καταλαβαίνοντας το λάθος του, κάτι που δεν του κόστισε, όμως, θέσεις. Ο Rosberg μπήκε στον 8ο γύρο για το δικό του pit stop, βγαίνοντας πίσω από τον Hamilton.

Μετά από το πρώτο pit stop, η 10άδα ήταν: Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Hulkenberg, Massa, Perez, Grosjean και Raikkonen, με τον Seb να χάνει την πρωτοπορία καθώς έχασε χρόνο στον out-lap. Οι Mercedes έδειχναν να είναι πολύ γρήγορες, αρκετά πιο γρήγορες από τις Red Bull, οι οποίες έκαναν διαχείριση ελαστικών, την οποία σταμάτησαν γρήγορα, διότι ο Hamilton είχε πλησιάσει στα 2 δευτερόλεπτα τον Vettel, τη στιγμή που ο Raikkonen πίεζε τον Perez για την 9η θέση, τον οποίο και πέρασε στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού, στον 16ο γύρο.

Στον 17ο γύρο, η 10άδα ήταν: Webber, (2.4) Vettel, (2.5) Hamilton, (2.9) Rosberg, (8.6) Button, (3.2) Hulkenberg, (1.9) Massa, (2.0) Grosjean, (4.5) Raikkonen, (2.2) Perez. Ο Rosberg σημείωνε συνεχώς το ταχύτερο πέρασμα στο μεσαίο κομμάτι, με αποτέλεσμα να πλησιάζει τον Hamilton, ενώ ο Webber μπήκε για το δεύτερο pit stop του στον 19ο γύρο, με τους μηχανικούς της Red Bull να του αλλάζουν ελαστικά σε 2.3 δευτερόλεπτα! Ακολούθησε ο Hamilton για τη δική του αλλαγή έναν γύρο μετά, κάτι που έκαναν και οι Button, Raikkonen, Hulkenberg, όπως και οι Vettel, Rosberg και Perez στον 21ο γύρο.

Μετά από το δεύτερο pit stop, η 10άδα ήταν: Webber, Vettel, Hamilton, Rosberg, Button, Massa, Grosjean, Hulkenberg, Raikkonen και Perez. Οι διαφορές μεταξύ των 4 πρώτων έχουν αρχίσει να μειώνονται, και ο Vettel να είναι ο μοναδικός απ’ αυτούς που είναι με τη σκληρή γόμα, ενώ έχει μπει και σε ζώνες DRS. Στον 29ο γύρο, οι διαφορές ανοίγουν λίγο, με τον Perez να πιέζει τον Raikkonen για την 9η θέση.

Τον χορό του 3ου pit stop άνοιξε ο Hamilton, στον 30ο γύρο, βάζοντας σε 3.4 δευτερόλεπτα τη σκληρή γόμα, ενώ ακολούθησαν οι Webber και Rosberg στον 31ο γύρο, και ο Vettel στον 32ο. Ο Button πέρασε στην πρώτη θέση, αφού δεν είχε μπει για ν’ αλλάξει τα δικά του ελαστικά, με τον Webber να τον προσπερνά, κάτι που έκανε και ο Hamilton, τη στιγμή που ο Button έμπαινε στα pits. Ο οδηγός της McLaren ήταν άτυχος, αφού ο εμπρός δεξιά τροχός δεν κούμπωσε, κάτι που κατάλαβε αμέσως ο Βρετανός, έτσι σταμάτησε στο pit lane, για να του ξανακάνουν το pit stop, όπως κι έγινε.

Στον 37ο γύρο, η 10άδα ήταν: Webber, (2.6) Hamilton, (1.0) Vettel, (1.0) Rosberg, (28.6) Massa, (6.0) Grosjean, (0.7) Perez, (1.3) Hulkeberg, (0.4) Raikkonen, (24.7) Bottas. Ο Hamilton δέχεται εντολή να εξοικονομήσει καύσιμο, δίνοντας έτσι τη θέση του στον Vettel, ενώ ο Raikkonen πιέζει τον Hulkenberg για την 8η θέση, τον οποίο πέρασε στον 41ο γύρο, με τον Bottas να μπαίνει στα pits. Το ίδιο έκανε και ο Hamilton, με τους Vettel και Rosberg να μπαίνουν για τη δική τους αλλαγή έναν γύρο μετά, όπως και ο Webber στον 43ο γύρο.

Κι εδώ είναι που αγώνας απέκτησε ξανά ενδιαφέρον και στις πρώτες θέσεις: ο Webber, βγαίνοντας από τα pits, βλέπει τον Vettel να έρχεται αποφασισμένος να του πάρει την πρωτιά, αλλά ο Αυστραλός δίνει μάχη και κρατάει με νύχια και με δόντια τη θέση του, με του οδηγούς της Red Bull να πηγαίνουν για αρκετά μέτρα ρόδα με ρόδα! Τρομερή μάχη είχαμε, όμως, και για την 3η θέση, με τον Rosberg να περνάει τον Hamilton στην πίσω ευθεία, αλλά ο Lewis πήρε το αίμα του πίσω στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού. Ο Rosberg δεν τα παράτησε κι έκανε ξανά το ίδιο, στον επόμενο γύρο, με τον Hamilton να ξαναπερνάει, ξανά στην ευθεία εκκίνησης-τερματισμού!

Το ίδιο έγινε, όμως, και με τους οδηγούς της Red Bull, με τον Vettel να περνάει και τον Webber να κερδίζει ξανά την πρωτιά, ώσπου ο Vettel να περάσει μόνιμα πρώτος. Οι δύο Red Bull είχαν απομακρυνθεί από τις Mercedes, με τον Massa να μπαίνει στα pits και τον Raikkonen να περνάει τον Perez, ο οποίος έχασε τη θέση του και από τον Massa, που έτρεχε με φρέσκα ελαστικά, ενώ θύμα τού Βραζιλιάνου ήταν και ο Raikkonen.

Στον 50ο γύρο, ο Brawn λέει στον Rosberg να μην περάσει. Ο Rosberg ζητάει τον λόγο, και ο Πρόεδρος της Mercedes τού λέει ότι ο ρυθμός τού Hamilton είναι αργός επειδή του το ζήτησε η ομάδα, διότι δεν είχε πολύ καύσιμο. Και η Red Bull, όμως, είπε στον Webber πως ο αγώνας έχει τελειώσει, εννοώντας πως δεν πρέπει να πιέσει τον Vettel. Τα μοναδικά προσπεράσματα που έγιναν στους τελευταίους γύρους ήταν αυτό του Massa στον Grosjean, αλλά και του Hulkenberg στον Perez, ο οποίος άλλαξε ξανά ελαστικά στον 54ο γύρο, με τον Button να οδηγεί την MP4-28 στο γκαράζ, δίχως να δει ποτέ την καρώ σημαία. Ο Perez είναι αυτός που έγραψε τον ταχύτερο γύρο, στο τέλος, με 1:39.199, κάτι που είναι λογικό, καθώς είχε φρέσκα ελαστικά.

Όσον αφορά τη βαθμολογία, ο Sebastian Vettel πέρασε στην πρώτη θέση, έχοντας 40 βαθμούς, μπροστά από τον Raikkonen που έχει 31 βαθμούς και τον Webber που έχει 26. Στους κατασκευαστές, και η Red Bull Racing ανέβηκε στην πρώτη θέση, με 66 βαθμούς, 26 βαθμούς μπροστά από τη δεύτερη Lotus, που έχει 40, όσους και η τρίτη Ferrari, με τη Mercedes να είναι στην 4η θέση, 3 βαθμούς πίσω από τις Lotus και Ferrari. Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 12-14 Απριλίου, στη Shanghai της Κίνα, κι εκεί αναμένεται να έχουμε μια ακόμα πιο ξεκάθαρη εικόνα για την ανταγωνιστικότητα των μονοθεσίων, διότι σήμερα, είδαμε διαφορετικά πράγματα απ’ ό,τι είδαμε στην Αυστραλία, πριν από μία εβδομάδα.

Στη συνέχεια, τ’ αποτελέσματα από τον δεύτερο αγώνα της χρονιάς, αλλά και τη βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών:

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

2013 Formula 1 Malaysian Grand Prix

Θέση Οδηγός Ομάδα Γύροι Χρόνος Grid Βαθμοί
1 Sebastian Vettel Red Bull Racing 56 Νικητής 1 25
2 Mark Webber Red Bull Racing 56 +4.2 secs 5 18
3 Lewis Hamilton Mercedes 56 +12.1 secs 4 15
4 Nico Rosberg Mercedes 56 +12.6 secs 6 12
5 Felipe Massa Ferrari 56 +25.6 secs 2 10
6 Romain Grosjean Lotus 56 +35.5 secs 11 8
7 Kimi Raikkonen Lotus 56 +48.4 secs 10 6
8 Nico Hulkenberg Sauber 56 +53.0 secs 12 4
9 Sergio Perez McLaren 56 +72.3 secs 9 2
10 Jean-Eric Vergne Toro Rosso 56 +87.1 secs 17 1
11 Valtteri Bottas Williams 56 +88.6 secs 18
12 Esteban Gutierrez Sauber 55 +1 Lap 14
13 Jules Bianchi Marussia 55 +1 Lap 19
14 Charles Pic Caterham 55 +1 Lap 20
15 Giedo van der Garde Caterham 55 +1 Lap 22
16 Max Chilton Marussia 54 +2 Laps 21
17 Jenson Button McLaren 53 +3 Laps 7
18 Daniel Ricciardo Toro Rosso 51 +5 Laps 13
Ret Pastor Maldonado Williams 45 +11 Laps 16
Ret Adrian Sutil Force India 27 +29 Laps 8
Ret Paul di Resta Force India 22 +34 Laps 15
Ret Fernando Alonso Ferrari 1 +55 Laps 3

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Οδηγών

Θέση Οδηγός Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Sebastian Vettel German Red Bull Racing 40
2 Kimi Räikkönen Finnish Lotus 31
3 Mark Webber Australian Red Bull Racing 26
4 Lewis Hamilton British Mercedes 25
5 Felipe Massa Brazilian Ferrari 22
6 Fernando Alonso Spanish Ferrari 18
7 Nico Rosberg German Mercedes 12
8 Romain Grosjean French Lotus 9
9 Adrian Sutil German Force India 6
10 Paul di Resta British Force India 4
11 Nico Hulkenberg German Sauber 4
12 Sergio Perez Mexican McLaren 2
13 Jenson Button British McLaren 2
14 Jean-Eric Vergne French Toro Rosso 1
15 Valtteri Bottas Finnish Williams 0
16 Esteban Gutierrez Mexican Sauber 0
17 Jules Bianchi French Marussia 0
18 Charles Pic French Caterham 0
19 Giedo van der Garde Dutch Caterham 0
20 Max Chilton British Marussia 0
21 Daniel Ricciardo Australian Toro Rosso 0
22 Pastor Maldonado Venezuelan Williams 0

[/tab] [tab]

Βαθμολογία Κατασκευαστών

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Red Bull Racing-Renault 66
2 Lotus-Renault 40
3 Ferrari 40
4 Mercedes 37
5 Force India-Mercedes 10
6 Sauber-Ferrari 4
7 McLaren-Mercedes 4
8 STR-Ferrari 1
9 Williams-Renault 0
10 Marussia-Cosworth 0
11 Caterham-Renault 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

 

[Πηγή: Formula 1 | Photo Copyrights: Mark Thompson/Getty Images/Red Bull Racing]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα