Οι Έλληνες δεν αγοράζουν πλέον ανταλλακτικά αυτοκινήτων


Οι Έλληνες δεν αγοράζουν πλέον ανταλλακτικά αυτοκινήτων

Γράφει: - , 00:19
19

car service

Διαχρονική μείωση παρουσιάζουν οι συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών αυτοκινήτων σε αξία στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, όπως προκύπτει από σχετική κλαδική μελέτη, που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών- Κλαδικών Μελετών της Icap Group ΑΕ.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η αγορά των ανταλλακτικών για επιβατικά αυτοκίνητα διακρίνεται σε δύο κατηγορίες: Στα λεγόμενα «γνήσια», που εισάγονται από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και στα ανταλλακτικά «after market», τα οποία εισάγονται από αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γενικότερα στον χώρο του αυτοκινήτου.

Σχετικά με την εξέλιξη και διάρθρωση της αγοράς, στη μελέτη αναφέρεται πως η συνολική εγχώρια αγορά των ανταλλακτικών επιβατικών αυτοκινήτων, βάσει αξίας, κινήθηκε ανοδικά, την περίοδο 1998 -2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 8,7%.

Αντίθετα, από το 2008, η αγορά παρουσιάζει έντονη πτωτική πορεία. Ειδικότερα, το 2010, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 21%, ενώ, το 2011, το ποσοστό μείωσης κυμάνθηκε στο 11%. Η καθοδική πορεία στις συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών συνεχίστηκε και το 2012, με εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης της τάξης του 13%.

Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων, που εισάγουν γνήσια ανταλλακτικά (ουσιαστικά πρόκειται για τις εταιρείες αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων), εκτιμάται ότι κάλυψαν το 62% της συνολικής αξίας της αγοράς ανταλλακτικών, το 2011. Το υπόλοιπο 38% εκτιμάται ότι καλύφθηκε από τις επιχειρήσεις εισαγωγής ανταλλακτικών Αfter Μarket. Μεταξύ των δύο κατηγοριών ανταλλακτικών, μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν τα γνήσια ανταλλακτικά, σε σχέση με τα Αfter market.

Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων εισαγωγής Αfter market ανταλλακτικών. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 25 αντιπροσωπευτικών εταιρειών του κλάδου, που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία, για τη διετία 2010-2011, προκύπτουν τα εξής:

Οι συνολικές πωλήσεις των 25 εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν κατά 4,6%, το 2011, σε σχέση με το 2010, ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη κατέγραψαν οριακή αύξηση 1,6%.

Τα συνολικά καθαρά προ φόρου κέρδη των εταιρειών μειώθηκαν κατά 47%, το 2011/10, ενώ οριακή μείωση κατά 1,5% εμφάνισαν και τα κέρδη ΕBITDA, την ίδια περίοδο.

[Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ]

Σίγουρα θα σε ενδιαφέρουν

Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

    2 πραματα..
    1ον οταν εχουν παραδοθει ποσεσ 1000πινακιδεσ………..και με τα λεφτα μετρημενα… ο ελληνασ λογικο να μην κανει πλεον σερβισ !!!!!!!!!
    2ον..ξερω πολλουσ που πλεον αγοραζουν τα ανταλακτικα τουσ μεσω πχ ebay…….που τουσ βγαινουν πολυ πιο φτηνα !!!!!!
    παντσ η εποχη ”fast and furius” που αγοραζεσ για πλακα φιλτρο αεροσ 50ευρω……..παει !!!!! :-P

    • JohnnyXP64

      εγω εδω που ειμαι δεν με συμφερει τοσο να περνω ebay (οχι για το δικο μου βρε)
      αλλά τωρα αγορασα για την δικια μου ενα παλιο Micra να κανει τις δουλειες εδω για μολις 550ευρωπουλα απο μια κοπελα που φευγει εκτος.

      να μην σας ζαλιζω το αμαξι θελει καποια “σημαντικα” πραγματα να φτιαχτουν αλλα τιποτα που ανα αφορα το μοτερ και το αυτοματο κιβ ειναι κουκλι,

      θελει αμορτισερ, φρενα, και 2 μπροστα πως διολο λεγοντε, μεσα στην τσιμουχα μωρα στον τροχο (σαν ρουλεμαν).

      κυπρο ρε μου λεγαν 80+ευρω το καθε ενα απορτισερ = 320ευρω τα 4, και λεω δεν γαμιεστε λες και ειμαστε στο 1980. μπηκα ιντερνετι και βρηκα 3 Ελληνικες εταιριες με ιαπωνικα ανταλακτικα, και τα τσιμπαω τωρα απο Σαλονικα με μολισ 165kayaba και τα 4 απρακαλω! +40τα μεταφορικα γιατι ειναι βαρια και καλα 205!

      ετσι σκευτηκα υποστιριζω λιγο καιτην μαμα Πατριδα, και στην τελικη αμα γινει μαλακια και λεμε εχουν καποιο προβλημα, αντε τρεχα να κανεις αντικαταστασει στο ebay! σωθηκες!

      ενω αυτα στην Ελλαδα διπλα ειναι τα στελνεις και με ενα τηλεφωνημα σε κανονιζουν!
      και λογο της κρισης οι περισσοτεροι που τηλεφωνησα ευγενεστατη οχι οπως εδω που ειναι σαν την Ελλαδα 20χρονια πριν, που σου μιλαν λες και χαρη θα σου κανουν που θα τους πληρωσεις!

      το μπουλο ρε! Ελλάδα πλεον για φθηνες αγορες.-

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      καλα εκανεσ αφου σε συμφερει !!!! αλλα σε πολλα αλλα ακομα ειμαστε ακριβοι…ειδικα πιστευω στο θεμα αυτοκινητου….
      και εδω ερχεσε στα λογια μου που σου ελεγα γιατι δεν κανω σερβισ σε αντιπροσωπεια……..
      το ειπεσ και μονοσ…..ολοι κοιτανε να βγαλουν απο παντου φραγκα !!!!!με μια αγορα απο το ιντερνετ….απλα παρακαμτεισ τα παραπλευρα κερδη !!! και αν πιανουν λιγο τα χερια σου……..βγαζεισ στην απεξω και το συνεργειο !! :-P

    • JohnnyXP64

      αλλο να κανω σερβις ενα παλιο αμαξι 10ετιας κα αλλο ενος 2ετιας με ενα σορο συγχρονα καλουδια πανω και ηλεκτρονικα!

      καταρχας δισκολα βρησκεις συνεργεια που να εχουν εξοπλισμο και γνωσεις για να τα φτιαξουν σωστα, περα απο την αντιπρο/πια!

      οσο για τα “ακριβα” αυτοκινητα στην Ελλαδα, καθολου!
      βρηκα παρα πολλα μεταχ/σμενα που σε σχεση με Κυπρο η Ελλαδα τα πουλαει τζαμπα, (και καλα κανει), αλαλ τα εξοδα να το κατεβασεις και να το γραψεις μετα ανεβαζαν το κοστος κατακορυφα.

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      μα τα αναλωσιμα ολα το ιδιο ειναι !!!!!! το ιδιο ειναι να αλλαξεισ τακακια πχ σε ενα getz….το ιδιο ειναι και σε ενα Mercedes E……. μασ το εχουν περασει οτι δεν σηκωνει να βαλεισ χερι στα ακριβα…….
      το δυσκολο ειναι αν δεν εεισ καποιον γνωστο…..η εσυ….να εχεισ μιασ καλη συλλλογη με εργαλεια………

    • JohnnyXP64

      το θεμα ειανι οτι βαριεμαι, και οπως λεγαμε σε αλλο αρθρο πιανει το χερι μου να κανει τα παντα! αρκη στα σοβαρα μερη οπως φρενα να μαθω με ασφαλεια απο καποιον, η απορτισερ παραδειγμα!

      και την σημερα ημερα βρησκω ολα τα σχεδιαγραμαμτα που θελω στο ιντερνετ, αμα αγορασεις και λιγα εργαλεια τα εφτιαξες ολα μονος σου!

      αλλα θες μερος με γερανο DIY, να το σηκωσεις και να αγοραζεις τα ανταλακτικα απο σοβαρους και ποιοτηκους προμηθευτες. οχι κινεζικα τακακια!

      στο παλιο το VTI honda, μια μερα δεν επερνε μπροστα, και ο “μαστορας” της express service, μου ελεγε μπαταρια μωρε αστο απο δευτερα να την αλλαξουμε! κ η μπαταρια ουτε 2 μηνων, και αναβε και check engine!

      εγω ηθελα το σαββατο να φυγω, ετσι μπηκα ιντερνετ, διαβασα πως να διαβασω τον εγκεφαλο και την βλαβη (με ενα απλο βραχηκυκλομα αναβωσβηνε το φωτακι χ φορες) ο αριθμος ηταν κ ο κωδικος της βλαβης!

      μετα βρηκα τους κωδικους ολους ξανα στο ιντερνετ, και ειδα οτι ειναι ηλεκτρικο θεμα VTEC, μια πρασσινι μικρη φυσα ειχε κοπει το ενα καλωδιο της, και το καπακι του τρισιμπιτερ ειχε ρογμες και μαζευε υγρασια στα μπουζοκαλοδια! εβλεπα σπίθες!

      τα ξυλωσα ολα, πηρα καλαι, εφτιαξα το καλωδιο το καθαρισα, εβγλα ολα τα μπουζοκαλοδια και τα φυσιξα και τα καθαρισα τις επαφες, και το καμακι το μονοσα απο εξω λιωνοντας καυτο πλαστικο με αναπτυρα να γινει ενα.

      εσβησα την βλαβη, και γυρισα μιζα! Τσαφ με την μία τσακμακι!
      και ολα αυτα κατω απο βροχη παρακαλω!
      πηγα Τρικαλα εκεινη την μερα απο σαλονικα που ειχα δουλειες, αλλαξα και ενα καπακι και τελειωσε το θεμα!

      μου πηρε 1 ωρα με το ψαξιμο.

      αλλα εκει θελω να καταληξω οτι πρεπει πλεον να ειμαστε μαστορια σε ολα μονοι μας και να τα μαθουμε τελεια, γιατι μερακλιδες εκει εξω σπανιζουν!

    • Takis

      Σωστός…. Εγώ μόλις χτες άλλαξα τις μπροστινές δισκόπλακες στο Α1. Ρωτάω στην αντιπροσωπεία και μου λένε 160 ευρώ…..!!!!!!!! Ααααα έτσι είστε λέω. Τις παραγγέλνω από Έλληνα έμπορα και μου κόστισαν 75 ευρά με έξοδα αποστολής.

      Μετά γρύλος, κλειδιά, κατσαβίδια και τις έβαλα μόνος. Δεν είναι τπτ… Δυο βίδες είναι που πρέπει να ξεβιδώσεις πάνω στην δαγκάνα, και μία βίδα που έχει πάνω στην δισκόπλακα.

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      ααααα γεια σου !!!! αυτο λεω !!!! αμα εχεισ κανα φιλαρακι….δεσ τωρα και τιμεσ μεσω ebay….σιγουρα τισ βρισκεισ και πιο φτηνα !!!! αλλα λεσ ντεφι να γινει….. να βοηθησω και το πατριωτακι !!! :-D
      και αφου τισ βαζεισ μονονσ…….εχεισ μετα και ενασ μεγαλο χαμογελο….μια που δεν πληρωσεσ γαμησιατικα…και μια που το εκανεσ και μονοσ !!!

  • Tsou Kostas

    παιζει να ειναι η πιο σικε φωτο του κοσμου αυτη…. δεν εχω δει ΠΟΤΕ μηχανικο να κραταει γαλλικο κλειδι, ισως και να μην υπαρχει αυτο το εργαλειο μεσα σε συνεργεια.

    • JohnnyXP64

      χαχαχα, ασε το οτι παει με το γαλλικο να πιασει τιποτα!
      και εκει διπλα ειναι αλενοβιδες! χαχαχαχα

      νταξι φωτογραφοι σου λενε μετα.

    • TBoc

      Και δεν είναι καν μηχανικός. Χεράκια πασαλειμμένα με γράσσο αλλά το νυχάκι πεντακάθαρο!

  • hellboy

    βασικα κινουνται σε φυσιολογικα επιπεδα και λιγο παραπανω απο οτι περιμενα τετοια εποχη!

  • kafetzopchr

    χωρίς αμάξι πως να κάνεις σέρβις? άντε πες πως έχεις αμάξι…λεφτά για σέρβις? ΙΑΠΩΝΑΣ η λύση!!!!

    • TheoXydias

      η vw allagi sta 20.000km mpouzi sta 60.000km kai mexri na ftasei service ta pistonia ta pairneis paramasxala….xaxaxaxaxaaxxaxa

  • TheoXydias

    οσοι εχετε renailt peugeot citroen apeuthintheite ston gkagkathi kai peite oti eiste apo mena apo ton thorodi me to ashmi 106 apo patra.einai polu kalos filos kai tha sas exsipiretisei olous http://www.rpc.gr thesaloniki.5 xronia me exei vgalei asproproswpo!!!

  • paparoach

    Όταν πας στη Ford και σου λέει για δισκόπλακες ΜΟΝΟ και αλλαγή τους 300€ (έλα μωρε δεν είναι τίποτα φάση ) σε ford focus 1.6, τους κουνάς μαντήλι.

    Και όταν τα βάζεις δισκόπλακες+τακάκια με τα μισά, και τοποθετημένα…

    ΕΕ Άι γαμήσου ρε μάστορα.

    Ή σου χρεώνουν 15€ το λίτρο τα λάδια της fiat τα Selenia..
    που είναι της πλάκας και προηγούμενης δεκαετίας..

    1ο service λάδι φίλτρο λαδιού και αλλαγή 103€ ? Σε fiat panda diesel??
    Και μου έκαναν και “έκπτωση” 15%.
    Δε μου γαμιέστε παλικάρια μου ?
    Αλλά όταν πλήρωσα (κύριος) και τους είπα, ούτε απέξω δεν ξαναπερνάω και θα φάτε και τη δυσφήμηση του αιώνα, τους έπιασε η συμπάθεια τότε.

    Φυσικά και η αντιπροσωπεία και το service έχουν κλείσει εδώ και κάνα χρόνο..

  • varo_NOS

    κυριοι των αντιπροσωπιων τα ψεματα τελειωσαν…οσες βιλες και εξοχικα κανατε κανατε…….που τα θυματα ενα απο αυτα και εγω….σας πληρωναμε 4 λιτρα λαδι 77 ευρο με ΦΠΑ και εξω τα βρισκω τωρα με 40…συν τα εργατικα κανα 60αρι….. αντιπροσωπειας φιλτρο βενζινης UFI 32 ευρο……εξω το MAN 21…..και ολα βεβαια….MADE IN…..ξερετε που…….

  • anestarash toyota

    καλημερα.. δεν ξερω για ποιο λογο ειναι τοσο ακριβα τα σερβις.. και για ποιο λογο πας αντιπροσωπια και δεν πας σε ενα συνεργειο εκτος που θα σου βγει και ποιο φθηνα… τα γνησια ανταλλακτικα πλεον ειναι ειτε μαλλεσιας ειτε κινας και τα πληρωνεις και την τριπλασια αξια απο τα after market.Τα αfter market ειναι σαφως καλυτερα πλεον και επιλεγεις και την ποιοτητα που θες. δηλαδη ειτε κινεζικα ειναι Ιαπωνεζικα.. Οσο για το ebay παιδια για μενα ειναι μεγαλη υποθεση να τον βλεπεις τον αλλο παρα να τα παρεις απο εκει.. αμα γινει λαθος,αμα ειναι ελλατωματικο προιον στο ebay δεν υπαρχει αντικατασταση ενω στην επειχηρηση του αλλου υπαρχει..

  • DOR1K1N

    Για να μην πιανουμε πλεον μονο τα αμαξια..
    Εγω σαν κατοχος και σκουτερ για σερβις (λαδια,φιλτρο,καθαρισμο εισαγωγης,υγρα φρενων,βαλβολινες) μου ζηταγε ο μαστορας 65 ευρω χωρις τα εργατικα..
    Τελικα το εκανα με 27 ευρω ολα μονος μου και χωρις να εχω καμια μηχανολογικη εμπειρια..
    Καλο σας βραδυ συνεργεια!