Οι Έλληνες δεν αγοράζουν πλέον ανταλλακτικά αυτοκινήτων

,
20
3624

car service

Διαχρονική μείωση παρουσιάζουν οι συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών αυτοκινήτων σε αξία στη χώρα μας, τα τελευταία χρόνια, όπως προκύπτει από σχετική κλαδική μελέτη, που εκπόνησε η Διεύθυνση Οικονομικών- Κλαδικών Μελετών της Icap Group ΑΕ.

Όπως επισημαίνεται στη μελέτη, η αγορά των ανταλλακτικών για επιβατικά αυτοκίνητα διακρίνεται σε δύο κατηγορίες: Στα λεγόμενα «γνήσια», που εισάγονται από τις αντιπροσωπείες αυτοκινήτων και στα ανταλλακτικά «after market», τα οποία εισάγονται από αρκετές επιχειρήσεις, οι οποίες δραστηριοποιούνται γενικότερα στον χώρο του αυτοκινήτου.

Σχετικά με την εξέλιξη και διάρθρωση της αγοράς, στη μελέτη αναφέρεται πως η συνολική εγχώρια αγορά των ανταλλακτικών επιβατικών αυτοκινήτων, βάσει αξίας, κινήθηκε ανοδικά, την περίοδο 1998 -2007, με μέσο ετήσιο ρυθμό ανόδου 8,7%.

Αντίθετα, από το 2008, η αγορά παρουσιάζει έντονη πτωτική πορεία. Ειδικότερα, το 2010, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά περίπου 21%, ενώ, το 2011, το ποσοστό μείωσης κυμάνθηκε στο 11%. Η καθοδική πορεία στις συνολικές πωλήσεις ανταλλακτικών συνεχίστηκε και το 2012, με εκτιμώμενο ποσοστό μείωσης της τάξης του 13%.

Οι πωλήσεις των επιχειρήσεων, που εισάγουν γνήσια ανταλλακτικά (ουσιαστικά πρόκειται για τις εταιρείες αντιπροσώπευσης αυτοκινήτων), εκτιμάται ότι κάλυψαν το 62% της συνολικής αξίας της αγοράς ανταλλακτικών, το 2011. Το υπόλοιπο 38% εκτιμάται ότι καλύφθηκε από τις επιχειρήσεις εισαγωγής ανταλλακτικών Αfter Μarket. Μεταξύ των δύο κατηγοριών ανταλλακτικών, μεγαλύτερη μείωση παρουσιάζουν τα γνήσια ανταλλακτικά, σε σχέση με τα Αfter market.

Στο πλαίσιο της μελέτης, πραγματοποιήθηκε και χρηματοοικονομική ανάλυση των επιχειρήσεων εισαγωγής Αfter market ανταλλακτικών. Με βάση τον ομαδοποιημένο ισολογισμό 25 αντιπροσωπευτικών εταιρειών του κλάδου, που έχουν δημοσιεύσει οικονομικά στοιχεία, για τη διετία 2010-2011, προκύπτουν τα εξής:

Οι συνολικές πωλήσεις των 25 εταιρειών του δείγματος μειώθηκαν κατά 4,6%, το 2011, σε σχέση με το 2010, ενώ τα συνολικά μικτά κέρδη κατέγραψαν οριακή αύξηση 1,6%.

Τα συνολικά καθαρά προ φόρου κέρδη των εταιρειών μειώθηκαν κατά 47%, το 2011/10, ενώ οριακή μείωση κατά 1,5% εμφάνισαν και τα κέρδη ΕBITDA, την ίδια περίοδο.

[Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ]

Το Autoblog.gr δημοσιεύει κάθε σχόλιο, θεωρώντας ότι ο καθένας έχει το δικαίωμα να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του. Ωστόσο, αυτό δεν σημαίνει πως υιοθετεί τις απόψεις αυτές, καθώς εκφράζουν αποκλειστικά τον εκάστοτε σχολιαστή. Τα εριστικά και υβριστικά σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, ενώ οι χρήστες που προκαλούν ή υβρίζουν θα αποκλείονται, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.