Test Drive: Δοκιμάζουμε το Mitsubishi Lancer Sportback 1.6

Σχετικά άρθρα

DSC_0168

Για τους περισσότερους από εμάς, το όνομα Lancer ανασύρει μνήμες πρησμένων θηρίων. Πολεμικών μηχανών που είναι σε θέση να ταπεινώσουν πολύ ισχυρότερους ή ακριβότερους συνδυασμούς, σε ευθεία ή στροφές, σε άσφαλτο ή χώμα, σε στεγνό οδόστρωμα ή χιόνι. Με λίγα λόγια, για τους περισσότερους petrolhead, το όνομα Lancer συνοδεύεται από το χαρακτηριστικό Evolution και έναν αριθμό που αντιπροσωπεύει την έκδοση. Όμως το Lancer για την Mitsubishi και τη συντριπτική πλειοψηφία του αγοραστικού κοινού δεν είναι μόνο μία σκληροπυρηνική μηχανή ευχαρίστησης. Το «απλό» Mitsubishi Lancer κυκλοφορεί στους ελληνικούς δρόμους εδώ και περίπου 6 χρόνια και με δεδομένο το ότι δεν το είχαμε δοκιμάσει μέχρι τώρα, η πρόταση της δοκιμής ενός Lancer Sportback με τον βενζινοκινητήρα των 1.590 κ.εκ. δεν μπορούσε να απορριφθεί ελαφρά τη καρδία.

Στα συν

  • Άνεση
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Κατανάλωση
  • Χώροι
  • Ποιότητα Κατασκευής

Στα μείον

  • Απόδοση Κινητήρα
  • Βάρος
  • Σχεδίαση και πολυτέλεια εσωτερικού

Τεχνικά

Ας ξεκινήσουμε από τα βασικά, για να φτάσουμε και στα οδηγικά. Το Mitsubishi Lancer είναι «χτισμένο» πάνω στην GS πλατφόρμα της φίρμας, που αναπτύχθηκε από κοινού με την –τότε λεγόμενη- DaimlerChrysler. Η ανάρτηση αποτελείται από γόνατα MacPherson εμπρός και μία διάταξη πολλαπλών συνδέσμων πίσω ενώ το αμάξωμα του Sportback σχεδιάστηκε και υλοποιήθηκε χρησιμοποιώντας το σύστημα «Ανάπτυξης Ενισχυμένης Ασφάλειας σε περίπτωση Σύγκρουσης» -RISE- της Mitsubishi, οπότε η στιβαρότητα και η ασφάλεια θεωρούνται δεδομένες. Μην ξεχνάτε πως η ίδια πλατφόρμα και το ίδιο αμάξωμα –στη sedan εκδοχή του τουλάχιστον- με ελάχιστες παρεμβάσεις, αποτελούν την βάση του τελευταίου Lancer Evolution, οπότε δεν θα βρείτε ημίμετρα εδώ…

Ο βενζινοκινητήρας των 1.590 κ.εκ. με κωδικό 4A92, αντικαθιστά τον παλαιότερο 4A91 των 1.500 κ.εκ. και είναι η μοναδική αλλαγή που έγινε στο Lancer από την ημέρα παρουσίασής του έως και σήμερα. Μιλάμε φυσικά για τετρακύλινδρο με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο και 2 εκκεντροφόρους επικεφαλής ενώ ενσωματώνει το σύστημα μεταβλητού χρονισμού βαλβίδων της Mitsubishi, το γνωστό πλέον MIVEC και είναι φυσικά προδιαγραφών Euro5. Αποδίδει 117 άλογα στις 6.000 σ.α.λ. και 154Nm στις 4.000 ενώ εκπέμπει 137 gr/km CO2 και συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων. Το αποτέλεσμα όλων αυτών είναι, σύμφωνα με την Mitsubishi, τα 100km/h από στάση να έρχονται σε 11,1 δευτερόλεπτα, η τελική να ανέρχεται στα 188km/h και η μέση κατανάλωση να διαμορφώνεται στα 5,9 l/100km.

Εξωτερικό/Εσωτερικό/Χώροι

DSC_0226

Όπως το Evo είναι το Lancer που απευθύνεται στον σκληροπυρηνικό petrolhead, έτσι το Sportback είναι το Lancer που απευθύνεται στον σκληροπυρηνικό οικογενειάρχη. Άρα πρέπει να καλύπτει τις ανάγκες του. Τι ανάγκες έχει ένας οικογενειάρχης; Άνεση, άπλετοι χώροι και ικανότητα κάλυψης μεγάλων αποστάσεων γρήγορα, εύκολα και οικονομικά. Σε αυτά θα έβαζα και την αντοχή στον χρόνο αφού οι εποχές είναι δύσκολες και η δυνατότητα αλλαγής αυτοκινήτου κάθε πενταετία ανήκει στην ιστορία. Τις καλύπτει το Lancer; Η προσωπική μου άποψη, είναι πως αν μιλάμε για έναν συνειδητοποιημένο οικογενειάρχη, που ξέρει τι παίρνει και δεν περιμένει λαγούς με πετραχήλια ή φθηνούς εντυπωσιασμούς, τότε ναι! Τις καλύπτει και με το παραπάνω.

DSC_0207 DSC_0143

Το εξωτερικό είναι γνωστό και δεν πρόκειται να επεκταθώ ιδιαίτερα σε αυτό. Μιλώντας για εμένα, θα έλεγα πως το δυνατό σημείο του Lancer είναι το εμπρός μισό, ίσως λόγω της μάσκας που μοιράζεται με το Evolution. Είναι άγριο και προκλητικό, με γωνίες και κοψίματα, ωραία φωτιστικά σώματα και τη μεγάλη εισαγωγή του αέρα στο κέντρο. Από την μέση και πίσω όμως, αυτός ο συνδυασμός hatchback με station wagon, δεν είναι του γούστου μου. Το γούστο όμως είναι υποκειμενικό και σε άλλους μπορεί να αρέσει.

Το εσωτερικό, αποτελεί την επιτομή αυτού που ανέφερα παραπάνω. Με την πρώτη ματιά δεν εντυπωσιάζει. Το αντίθετο μάλιστα. Τα υλικά στην πλειοψηφία τους είναι σκληρά, φαίνονται κατώτερης ποιότητας αλλά η μικρή σε διάρκεια συμβίωση με το Sportback έδειξε πως η Mitsubishi μάλλον έδωσε σημασία στην ουσία και όχι στα φαινόμενα αφού η συναρμογή κινείται σε κορυφαία επίπεδα, οι τριγμοί παρά τα αρκετά, δύσκολα δημοσιογραφικά χιλιόμετρα που είχε πάνω του το αυτοκίνητο, έλαμπαν δια της απουσίας τους, η ηχομόνωση είναι εξαιρετική και γενικά το αυτοκίνητο έχει μία στιβαρότητα που –δυστυχώς- δεν είναι εμφανής από την πρώτη ματιά. Αυτό, μαζί με το γεγονός πως ο σχεδιασμός του εσωτερικού ανήκει σε προηγούμενη δεκαετία αδικεί το, σε γενικές γραμμές, τίμιο Mitsubishi Lancer και μπορεί να απομακρύνει κάποιους υποψήφιους αγοραστές που δίνουν μεγάλη σημασία στις πρώτες εντυπώσεις. Αν κάτι αξίζει ιδιαίτερη μνεία όσον αφορά στο εσωτερικό του Lancer Sportback, είναι οι χώροι και η ευκολία προσβασιμότητας αυτών. Εκτός του ότι μπορεί να φιλοξενήσει χωρίς ιδιαίτερα παράπονα 5 άτομα μαζί με τις αποσκευές τους -400 λίτρα χώρος αποσκευών- και να προσφέρει πληθώρα αποθηκευτικών χώρων για τα μικροαντικείμενά τους, είναι σε θέση, αν το επιβάλλουν οι συνθήκες, τραβώντας δύο μικρά μοχλουδάκια ακριβώς κάτω από την εταζέρα, να μετατραπεί σε ένα μικρό βανάκι, εκτοξεύοντας τον διαθέσιμο πίσω χώρο στα 1.350 λίτρα! Απλά, εύκολα, πλήρως εκμεταλλεύσιμα εξαιτίας του ίσιου πατώματος του πορτ-μπαγκάζ, 1.350 λίτρα!

Στον δρόμο

DSC_0154

Εκεί που πραγματικά με ξάφνιασε το «ταπεινό» Lancer όμως, ήταν στον δρόμο, με την άνεση που προσφέρει και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Χωρίς ίχνος υπερβολής, το Sportback είναι οδοστρωτήρας. Αδιαφορεί για την ποιότητα του οδοστρώματος, χλευάζει ακόμα και τις χειρότερες κακοτεχνίες, φτύνει στα μούτρα λακούβων και άλλων ειδών ανωμαλιών και ισοπεδώνει ότι βρίσκεται στον δρόμο του έχοντας το τακτ και την ευγένεια να μην διαταράσσει την ησυχία των επιβαινόντων. Και τα κάνει όλα αυτά, χωρίς να γέρνει σαν βάρκα στις στροφές! Ok, οι κλίσεις υπάρχουν και για να χαρακτηρίσεις την οδική συμπεριφορά του Lancer Sportback, οι λέξεις «sport» ή «συμμετοχική» δεν είναι και οι πρώτες που σου έρχονται στο μυαλό, αλλά δεν είναι αυτό το θέμα. Το Sportback δεν θα σε φέρει ποτέ σε δύσκολη θέση στον δρόμο. Ακόμα και να το παρακάνεις άλλωστε, υπάρχει πάντα το standard ASC –το ESP της Mitsubishi- για να επαναφέρει την τάξη… Όπως είπα, οι κλίσεις υπάρχουν αλλά ελέγχονται από την ανάρτηση πριν φτάσουν σε σημείο να γίνουν ενοχλητικές, το τιμόνι είναι λίγο μουδιασμένο και δεν πληροφορεί όσο θα ήθελα και σε γενικές γραμμές, το Lancer είναι προβλέψιμα υποστροφικό, όπως θα περίμενε κανείς από ένα αυτοκίνητο της κατηγορίας του… αλλά ο τρόπος που περνάει πάνω από τις κακοτοπιές είναι, άνευ πλάκας, εξωπραγματικός και στην τελική αυτό ήταν που μου έμεινε, μαζί με την ποιότητα κύλισης. Για να είμαι απόλυτα δίκαιος ωστόσο θα πρέπει να αναφέρω πως μέρος της άνεσης, οφείλεται στα καθίσματα που είναι όσο πρέπει μαλακά και στηρίζουν το σώμα των επιβατών αρκετά καλά, σε λογικά πλαίσια πάντα και στις 16άρες ζάντες με ελαστικά 205/60 με τα οποία εξοπλιζόταν το αυτοκίνητο της δοκιμής. Ποιος ξέρει, ίσως με τις εξτρά 18άρες να άλλαζαν λίγο τα πράγματα…

Στον δρόμο όμως, εκτός από την ανάρτηση, φάνηκε και το ποιόν του κινητήρα. Η Mitsubishi δεν φαίνεται να παρασύρεται από την turbo-μανία και ενώ μπορώ να σεβαστώ την απόφασή της, η έλλειψη ροπής στις μεσαίες ήταν κάτι παραπάνω από εμφανής. Ίσως αυτή η κρίση να βασίζεται σε επίκτητα κριτήρια, αφού η πλειοψηφία των αυτοκινήτων που δοκιμάζουμε είναι υπερτροφοδοτούμενα, αλλά όπως και να το κάνεις, τα 1.800 κιλά του αμαξώματος, κάνουν το έργο του 1600άρη κινητήρα δύσκολο και έως έναν βαθμό τονίζουν κάποιες εγγενείς αδυναμίες του. Χάρη στο βάρος και την μακριά κλιμάκωση του πεντατάχυτου κιβωτίου, ο κινητήρας δίνει μία ιδιαίτερα «επίπεδη» εντύπωση, που είναι θετική και αρνητική ταυτόχρονα. Τραβάει θετικά από χαμηλά μέχρι και τις 3.000 σ.α.λ., κάτι που κάνει την κίνηση εντός πόλης εύκολη, αλλά όσο ανεβαίνουν οι στροφές, φαίνεται να ασθμαίνει και να «χάνει» μέρος της ιπποδύναμης του με αποτέλεσμα να δίνει την εντύπωση ενός υποτονικού συνόλου.  Αν μιλήσουμε για την κατανάλωση όμως, κερδίζει αρκετούς πόντους πίσω. Όπως είπα, η Mitsubishi «υπόσχεται» μέση κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 5,9 l/100km –αστικός κύκλος 7,8 l/100km, εκτός πόλης 4,8 l/100km- και ενώ έχουμε μάθει να περιμένουμε αποκλίσεις, στην προκειμένη περίπτωση αυτές οι αποκλίσεις είναι μικρές. Στην πραγματικότητα λοιπόν, το Lancer Sportback καταναλώνει περί τα 7,3 l/100km σε μικτές συνθήκες, με την κατανάλωση εντός πόλης να πλησιάζει τα 8 l/100km και εκτός αυτής να πέφτει στα 6,5 περίπου. Η μεγαλύτερη απόκλιση με λίγα λόγια εντοπίζεται στο νούμερο που μας δίνει η Mitsubishi για κίνηση εκτός πόλης και οφείλω να πω πως αν κινηθεί κανείς με 90km/h πάνω-κάτω χωρίς επιπλέον βάρος και με άδειο δρόμο, ίσως να είναι και ρεαλιστικό αλλά σε πραγματικές συνθήκες –ταξίδι με 120-140km/h με δύο άτομα- δεν γίνεται να πέσει κάτω από 6 l/100km.

Εν κατακλείδι

DSC_0166

Συνοψίζοντας λοιπόν. Αυτό που έχω να πω για το Mitsubishi Lancer Sportback είναι πως μιλάμε για ένα αμάξι που σε κερδίζει με τον καιρό. Το υπερβολικά συντηρητικό design στην καμπίνα και η υφή των πλαστικών, σε πρώτη φάση ξενίζουν και αδικούν ένα σύνολο το οποίο αν του δοθεί η ευκαιρία, μπορεί να εντυπωσιάσει με τις ικανότητές του στον δρόμο ακόμα και τον πιο δύσπιστο. Για να καταλήξουμε στο ζήτημα της τιμής. Το Mitsubishi Lancer Sportback 1.6 ξεκινά από τα 16.860€ για την έκδοση Inform περιλαμβάνει μεταξύ άλλων: κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, air condition, ηχοσύστημα radio/CD με 4 ηχεία, υποστήριξη MP3 και θύρα AUX –όχι USB, υπολογιστή ταξιδίου, αεροτομή στο χρώμα του αμαξώματος, ABS με EBD, σύστημα ελέγχου ευστάθειας M-ASTC, αερόσακους οδηγού, συνοδηγού, πλευρικούς, οροφής και γονάτων. Η τιμή αυτή πέφτει στα 12.723€ με έκπτωση και όφελος απόσυρσης σύμφωνα με το επίσημο site της Mitsubishi χωρίς να περιλαμβάνει έξοδα φακέλου και τέλη κυκλοφορίας -150,7€-. Η ακριβή έκδοση, Invite, έχει κλιματισμό αντί του air condition, ηχοσύστημα με 6 ηχεία έναντι 4 της Inform, αισθητήρα βροχής, ηλεκτρικούς και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης, φώτα με αυτόματη ενεργοποίηση, ντουλάπι με ψύξη για μικροαντικείμενα και διάφορες χρωμιωμένες λεπτομέρειες στο εσωτερικό και το εξωτερικό του αυτοκινήτου. Η Invite κοστίζει 18.380€ αρχικά, πριν διαμορφωθεί στα 14.162€ έπειτα από τις ίδιες εκπτώσεις που ισχύουν και για την Inform. Επιπλέον όφελος για τον αγοραστή είναι η δωρεάν επέκταση της εγγύησης του αυτοκινήτου για 2 χρόνια επιπλέον της τριετούς που ίσχυε. Η πενταετής πλέον εγγύηση –ή 150.000km, όποιο έρθει πρώτο-, καλύπτει μηχανικά, ηλεκτρικά και ηλεκτρονικά μέρη του αυτοκινήτου και ναι, υστερεί σε σύγκριση με την επταετία που πρόσφερε παλιότερα η ίδια εταιρία αλλά δεν παύει να είναι ένα εξτρά όφελος για κάποιον που σκέφτεται αυτή την εποχή να αγοράσει καινούριο αυτοκίνητο.

[learn_more caption=”Τεχνικά Χαρακτηριστικά”]

Μετάδοση
Τελική 4.052
3.727
0.804
Όπισθεν 3.727
1.947
1.343
Συμπλέκτης Ξηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελα…
0.976
Τύπος Μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων

 

Διαστάσεις – Βάρη
Μεταξόνιο mm 2,635
Συνολικό πλάτος mm 1,760
Απόσταση από το έδαφος mm 140
Συνολικό μήκος mm 4,585
Μετατρόχιο (Εμπρός/Πίσω) mm 1530
Μικτό βάρος (G.V.W.) κιλά 1800
Συνολικό ύψος mm 1,505

 

Επιδόσεις
Αστικός κύκλος λίτρα/100 χλμ. 7,8
Ελκτική ικανότητα (με φρένο) κιλά 1100
Μικτός κύκλος λίτρα/100 χλμ. 5,9
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα) sec. 11,1
Μέγιστη ταχύτητα χλμ/ώρα 188
Εκτός πόλης λίτρα/100 χλμ. 4,8
Ελάχιστη ακτίνα στροφής m 5,0
Συνδυασμός (γρ/χλμ) 137

 

Αναρτήσεις
Πίσω mm Πολλαπλών συνδέσμων
Εμπρός Γόνατα McPherson

 

Φρένα
Πίσω mm Δισκόφρενα (14″)
Εμπρός Αεριζόμενα δισκόφρενα (15″) (Διάμ…

 

Κινητήρας
Τύπος 1.6L DOHC 16VALVE MIVEC
Τύπος καυσίμου Βενζίνη (Αμόλυβδη)/RON96
Μέγιστη ροπή στρέψης (EEC net) N-m / σ.α.λ. 154(15,7)/4000
Κυβισμός cc 1590
Μέγιστη ιπποδύναμη (EEC net) kW(PS)/σ.α.λ. 86 (117)/4000

 

Τροφοδοσία καυσίμου
Σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου ECI-MULTI: Ηλεκτρονικά ελεγχόμενο…
Χωρητικότητα δεξαμενής καυσίμου lt 59
Διαστάσεις – Βάρη
Μεταξόνιο mm 2,635
Συνολικό πλάτος mm 1,760
Απόσταση από το έδαφος mm 140
Συνολικό μήκος mm 4,585
Μετατρόχιο (Εμπρός/Πίσω) mm 1530
Μικτό βάρος (G.V.W.) κιλά 1800
Συνολικό ύψος mm 1,505

 

Επιδόσεις
Αστικός κύκλος λίτρα/100 χλμ. 7,8
Ελκτική ικανότητα (με φρένο) κιλά 1100
Μικτός κύκλος λίτρα/100 χλμ. 5,9
Επιτάχυνση (0-100χλμ./ώρα) sec. 11,1
Μέγιστη ταχύτητα χλμ/ώρα 188
Εκτός πόλης λίτρα/100 χλμ. 4,8
Ελάχιστη ακτίνα στροφής m 5,0
Συνδυασμός (γρ/χλμ) 137

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
Autoblog.gr