Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Astra Sedan 1,7 CDTi


Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Astra Sedan 1,7 CDTi

Γράφει: - , 14:07
44

Opel Astra Sedan 1,7 CDTi small

Είναι περίεργο το συναίσθημα που νιώθεις όταν ενημερώνεσαι πως θα οδηγήσεις –και κατά συνέπεια πρέπει να παρουσιάσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικότερα- ένα αυτοκίνητο, σε στυλ αμαξώματος το οποίο μισείς. Οι πρώτες σκέψεις που περνάνε από το μυαλό σου είναι σκέψεις αμφιβολίας και φόβου. Αμφιβολίας, γιατί δεν ξέρεις αν θα σου αρέσει -συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια- και φόβου, γιατί η πιθανότητα να μην αφήσουν οι προκαταλήψεις σου το αυτοκίνητο να σου δείξει τα χαρίσματά του είναι όχι απλά υπαρκτές αλλά και υπολογίσιμες. Έτσι ένιωσα όταν έμαθα από την Opel πως θα ζήσω μία εβδομάδα με το Astra Sedan. Δεν κοίταξα τον κινητήρα, τον εξοπλισμό ή την τιμή του γιατί πέρασα λίγη ώρα σκεφτόμενος: «Sedan…;!» Δεν μου αρέσουν οι τετράθυρες εκδόσεις hatchback αυτοκινήτων. Θεωρώ πως η προσθήκη του τρίτου όγκου σε ένα αυτοκίνητο που προφανώς σχεδιάστηκε χωρίς αυτόν, χαλάνε τις γραμμές και την αρμονικότητα του συνόλου με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φαίνεται… λάθος.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα/Πολυτέλεια
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας

Στα μείον

  • Απόκριση και κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές
  • Αντικατάσταση κινητήρα με νέο
  • Χώροι για τους επιβάτες

Όμως

DSC_0240

Δεν ξέρω τι έκαναν στην Opel αλλά πέτυχε! Το Astra Sedan έχει όμορφο, αεροδυναμικό σχήμα με πολύ καλή «ροή» εμφανισιακά. Ήταν και αυτό το εκπληκτικό καφέ Mica χρώμα που συμπλήρωνε ιδανικά το παζλ…  Βασικά, ξέρετε κάτι; Άκυρο. Φαίνεται τι έκαναν. Από μπροστά δεν έχουμε να αναφέρουμε κάτι καθώς είναι πανομοιότυπο με το hatchback Astra. Δυναμικό, μυώδες, με τα φωτιστικά σώματα να ορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ταυτότητα του αυτοκινήτου και το κεκλιμένο παρμπρίζ να βάζει το πρώτο λιθαράκι στην διαδικασία της σωστής ενσωμάτωσης του τρίτου όγκου στο πίσω μέρος.  Εκεί όπου καταλήγει, με τρόπο όμοιο με αυτόν στο Insignia, η γραμμή της οροφής, αφού καμπυλώσει ελαφρώς πάνω από την καμπίνα των επιβατών. Η καμπύλη τρίτη κολώνα εισχωρεί αρκετά βαθιά στο πίσω μέρος και «μειώνει» το μέγεθος του πορτ μπαγκάζ και την οπτική επίδραση του πίσω παρμπρίζ. Το συνολικό αποτέλεσμα, παρότι μπορεί να θυμίζει έντονα το Insignia –δεν ξέρω γιατί κάποιος μπορεί να πιστεύει πως είναι κακό αυτό-, δικαιώνει απόλυτα το σχεδιαστικό τμήμα της Opel και σβήνει κάθε σκιά και κακή σκέψη από το μυαλό μου, αφήνοντάς με ελεύθερο να κάνω την δουλειά μου όπως πρέπει να γίνει.

Ξεκινάμε λοιπόν! Διαστάσεις και εσωτερικό.

Το Astra Sedan λοιπόν, είναι η τέταρτη έκδοση του Astra που γνωρίζουμε εδώ και κάποια χρόνια, έπειτα από την τρίθυρη και την πεντάθυρη hatchback και το Sports Tourer station wagon. Οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το hatchback λόγω του τρίτου όγκου και πλέον μετράει 4.658mm σε μήκος, 2.013mm σε πλάτος και 1.500mm σε ύψος, με το μεταξόνιο στα 2.685mm. Αυτό σημαίνει πως σε σύγκριση με το πεντάθυρο, έχει μακρύνει κατά 24 εκατοστά και έχει κοντύνει κατά 1 ενώ το πλάτος παρέμεινε ίδιο. Το βάρος του διαμορφώνεται στα 1.393-1.503kg ανάλογα με τον εξοπλισμό και τον κινητήρα και όπως ήταν αναμενόμενο, ο διαθέσιμος όγκος στον χώρο των αποσκευών είναι στα 460 λίτρα (+90 σε σύγκριση με το 5d) που με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων, αυξάνεται στα 1.010 λίτρα εύκολα και γρήγορα. Ο διαθέσιμος χώρος στο πίσω μέρος, συμπληρώνεται ιδανικά από την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων μέσα στη καμπίνα. Δεν λέω πως φτάνει ή ξεπερνάει παραδείγματα όπως το B-Max της Ford ή αντίστοιχα πολυμορφικά παραδείγματα αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο άλλωστε. Οι επιβάτες θα βρουν εσοχές και ντουλαπάκια για να βάλουν διάφορα μικροαντικείμενα για να μην τα έχουν να «περιφέρονται» στην καμπίνα…  Δυστυχώς, χάρη στο πανομοιότυπο με την πεντάθυρη έκδοση μεταξόνιο, αντίστοιχη βελτίωση στο εσωτερικό δεν υπάρχει καθώς οι χώροι δεν έχουν αυξηθεί στο ελάχιστο. Αυτό σημαίνει πως 4 άτομα θα βολευτούν σχετικά άνετα ακόμα και για μεγάλα ταξίδια, με μοναδικό μειονέκτημα, εξ ου και το «σχετικά», τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών που ακόμα και με φυσιολογικού ύψους οδηγό/συνοδηγό, είναι περιορισμένος. Το συγκεκριμένο, μπορεί να το συγχωρώ στο Astra GTC ή το πεντάθυρο αλλά για ένα sedan με 4,65 μέτρα μήκος, το θεωρώ απαράδεκτο. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων στο sedan δεν έχει αντίκτυπο στους χώρους και αυτό άφησε αρνητικές εντυπώσεις στους συνεπιβάτες μου…

DSC_0267 DSC_0299

 

 

 

 

 

Ευτυχώς δεν υπήρχαν αντίστοιχα παράπονα για την ποιότητα του εσωτερικού. Αυτή, για τα δικά μου δεδομένα, βρίσκεται στο άνω άκρο του μέσου όρου της κατηγορίας, χωρίς να απειλεί τα -ακριβότερα- παραδείγματα premium εταιριών αλλά καταφέρνοντας να διακριθεί έστω και οριακά απέναντι στον – πολύ καλό- ανταγωνισμό. Γενικά, τα υλικά είναι καλής ποιότητας, με τα σκληρά πλαστικά να έχουν καλή αίσθηση αλλά αμφίβολη αντοχή στην κακομεταχείριση και τον χρόνο και τα μαλακά να είναι… μαλακά! Η συναρμογή κυμαίνεται σε άριστα επίπεδα, όπως και η ομοιογένεια των υλικών. Δεν είναι εύκολο να βρεις παράταιρο υλικό, υλικό πολύ κατώτερης ποιότητας από κάποιο άλλο ή υλικό που να μην ταιριάζει στα πλαίσια που έχει τοποθετηθεί. Αν κάτι με ξένισε –και αυτό είναι άκρως υποκειμενικό- είναι η «ποικιλία» στους χρωματισμούς και τις υφές. Υπήρχε πχ σημείο στο ταμπλό, στο οποίο συνέκλινε γυαλιστερό πλαστικό, ματ πλαστικό και δύο διαφορετικών χρωματισμών και υφών δέρμα. Όλα αυτά σε έναν χώρο 5x5cm! Αυτό φαντάζομαι πως είχε περισσότερο να κάνει με το επίπεδο εξοπλισμού και την επιλογή των χρωμάτων στην καμπίνα και όχι με την ποιότητα του εσωτερικού, αλλά όφειλα να το πω. Επίσης, ένα σύμπτωμα της τεχνολογίας που κουβαλάνε πλέον τα αυτοκίνητα είναι το γεγονός πως το ταμπλό, απαιτεί μία Α εξοικείωση. Ο αριθμός των κουμπιών και διακοπτών στο οπτικό πεδίο του οδηγού είναι τόσο μεγάλος που αρχικά μοιάζει δυσβάσταχτος. Μην απελπίζεστε όμως, συνηθίζεται και μαθαίνεται σχετικά εύκολα, με ή χωρίς την βοήθεια του manual.

DSC_0315

Στα ίδια επίπεδα με την ποιότητα, βρίσκεται και η πολυτέλεια, ασχέτως επιπέδου εξοπλισμού. To Astra σου δίνει την αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου και αν επιλέξεις να το φορτώσεις με extra εξοπλισμό, αυτή η αίσθηση ενισχύεται. Εις βάρος βέβαια του τραπεζικού σου λογαριασμού. Τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν ικανοποιητικά τον οδηγό τόσο στους ώμους όσο και στη μέση χωρίς να «πολυθρονίζουν» και να κουράζουν όταν οι ώρες οδήγησης μαζεύονται και η θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές καλή. Αν είχα ένα παράπονο, αυτό θα ήταν το ύψος της… θα το ήθελα λίγο μικρότερο για να νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα στο αυτοκίνητο και όχι πάνω του. Από την άλλη, αυτό είναι μάλλον συνειδητή επιλογή της Opel για να αυξηθεί η αίσθηση ευρυχωρίας και η ορατότητα… αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εγκρίνω!

Κινητήρας και οδική συμπεριφορά

Στη διάθεσή μας, όπως και με το GTC που παρουσιάσαμε πριν λίγες μέρες, είχαμε το Astra Sedan με τον ECOFLEX CDTi diesel των 1,7 λίτρων. Ο κινητήρας αποδίδει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με εξατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και διαθέτει σύστημα Start&Stop. Αυτά τα νούμερα είναι πανομοιότυπα με αυτά του Astra GTC που οδηγήσαμε. Αυτό που δεν είναι όμως, έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων που οριακά δεν ξεπερνούν τα 100gr/km -99 για την ακρίβεια- με αποτέλεσμα το Astra Sedan με τον 1,7 CDTi να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας! Επίσημα, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η Opel υπόσχεται 4,3 l/100km για τον αστικό κύκλο, 3,4 για τον υπεραστικό και 3,7 l/100km μέση. Εμείς, δυστυχώς δεν είδαμε αυτά τα νούμερα. Στο δικό μας άτυπο test κατανάλωσης, δηλαδή σε πραγματικές συνθήκες, με πραγματικές –αλλά νόμιμες- ταχύτητες και πραγματικό φορτίο, η μέση κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 5,2 l/100km. Πιο αναλυτικά, εντός πόλης κυμάνθηκε στο 6,5-6,8 l/100km ενώ εκτός αυτής έπεσε στα 4 περίπου l/100km. Πρέπει ωστόσο να τονίσω πως λόγω των παραδοσιακών «ελληνικών» συνθηκών της εποχής, ο διζωνικός κλιματισμός με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δούλευε ακατάπαυστα άρα χωρίς αυτόν, λογικό είναι να υποθέσουμε πως μπορεί να πέσει κι άλλο η κατανάλωση.

DSC_0338

Στον δρόμο, σε φυσιολογικές συνθήκες, δεν πιστεύω πως κανείς μπορεί να ζητήσει παραπάνω από το Astra. Έχει τα ψεγάδια του, τα οποία θα αναλύσουμε πάραυτα, αλλά πουθενά δεν θα νιώσει ελλιπές. Το βασικό του «ψεγάδι», είναι ο κινητήρας. Έχει άφθονη ροπή στα χαρτιά αλλά αφενός θα πρέπει να είσαι κοντά στις 2.000 σ.α.λ. και αφετέρου θα πρέπει να υπολογίσεις και μία μικρή υστέρηση στην απόκριση στο γκάζι –lag-. Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι «της υπομονής» ενώ σε άλλα turbo-diesel σύνολα των 1.600 κυβικών το κάτω όριο είναι πιο κοντά στις 1.500 σ.α.λ. Ξέρω ότι είμαι περίεργος και ίσως και να ζητάω πολλά από έναν κινητήρα που έχει τα χρόνια του αλλά αυτόν είχαμε στη διάθεσή μας, αυτόν κρίνουμε. Επίσης, το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» στις χαμηλές στροφές –ρελαντί έως 1.800 σ.α.λ.- είναι αντιληπτό, όπως αντιληπτοί είναι και οι κραδασμοί που περνάνε από το κινητήριο σύνολο στην καμπίνα στο ίδιο φάσμα στροφών. Στον αντίποδα, η λειτουργία του Start&Stop είναι πολύ καλή, χωρίς ιδιαίτερη καθυστέρηση και χωρίς να «ενοχλείται» ο οδηγός.  Επίσης άξιο αναφοράς είναι και το «τράβηγμα» του κινητήρα. Από την στιγμή που θα ξυπνήσει και θα σηκώσει πίεση, τραβάει έντονα μέχρι το όριο περιστροφής του, χωρίς να τον νοιάζει το πόσα άτομα είναι μέσα στο αυτοκίνητο, αν ο δρόμος είναι ανηφορικός ή αν το clima είναι ξεχασμένο στους 22 βαθμούς Κελσίου! Οι επιδόσεις που ανακοινώνει επίσημα η Opel μιλούν για 0-100Km/h σε 11,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που ξεπερνά οριακά τα 200km/h. Εμείς, απουσία μετρητικού εξοπλισμού, το μόνο που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε είναι πως η αίσθηση που σου δίνει το Astra Sedan είναι αίσθηση 11,3 δευτερολέπτων και η τελική… ας πούμε πως είναι ρεαλιστική!

DSC_0375 DSC_0371

Όταν οι ευθείες τελειώνουν και ξεκινάνε οι στροφές, το Astra Sedan φανερώνει τον ήπιο, οικογενειακό του χαρακτήρα. Η οδική του συμπεριφορά κοντά στο όριο είναι η παραδοσιακή «ασφαλής», υποστροφικά ουδέτερη. Ελάτε τώρα που δεν καταλάβατε… τα κλασικά. Στρίβει ουδέτερα, με σχετικά περιορισμένες κλίσεις και όταν πιεστεί θα υποστρέψει προβλέψιμα δίνοντας άφθονο χρόνο στον οδηγό να μαζέψει τα «μούτρα» με ένα απλό άφημα του γκαζιού. Φυσικά για να υποστρέψει πρέπει να έχει απενεργοποιηθεί το standard ESP –ναι, απενεργοποιείται πλήρως- και να πιεστεί με άφθονο γκάζι πέρα από τα όρια που βάζουν τα διαστάσεων 225/50/17 ελαστικά με τα οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής. Υπό αυτές τις συνθήκες, ναι, τα ελαστικά δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστούν το κύμα ροπής που έρχεται από τον κινητήρα και το αμάξι θα γλιστρήσει προς το εξωτερικό της στροφής. Η ανάρτηση, με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, είναι ρυθμισμένη με βασικό γνώμονα την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι «βάρκα στο γιαλό». Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Ελέγχει άριστα το αμάξωμα και απορροφά τις ανωμαλίες ικανοποιητικότατα χωρίς να κοπανάει ή να αναπηδά, ακόμα και αν τις συναντήσει πάνω σε στροφή, με τον εξωτερικό τροχό «φορτωμένο». Η λογική επιλογή των 17αριών όσον αφορά στα ζαντολάστιχα παίζει το ρόλο της φυσικά. Τα φρένα είναι δυνατά και αφού περάσει ο οδηγός μία «νεκρή διαδρομή» της τάξης του 1 εκατοστού, γραμμικότατα. Δεν θα προβληματίσουν και δεν θα κουραστούν εύκολα ενώ η σταθερότητα του Astra σε φρενάρισμα πανικού με στριμμένο το τιμόνι είναι υποδειγματική. Σας το λέω επειδή εξαιτίας ενός ανεύθυνου και απρόσεχτου οδηγού,  χρειάστηκε να είναι και ευτυχώς, επειδή ήταν, δεν μάθαμε από πρώτο χέρι το κόστος των ανταλλακτικών!

Εν κατακλείδι

Σε τελική ανάλυση, τι να πω. Μόνο και μόνο το γεγονός πως το συγκεκριμένο αμάξι πέρασε αλώβητο τη σκόπελο του «sedan έκδοση hatchback αυτοκινήτου» για εμένα είναι επιτυχία. Δεν υστερεί ούτε σε ανάρτηση, ούτε σε φρένα, ούτε σε οικονομία -μάλλον το αντίθετο θα έλεγα- και έχει το συν της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας. Η ποιότητα και η πολυτέλεια είναι σε καλά επίπεδα και ο εξοπλισμός –ακόμα και ο βασικός- πλήρης. Μοναδικό μειονέκτημα ο κινητήρας, που δεν είναι κακός αλλά έχει ήδη ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης του, που είμαι σίγουρος θα είναι ακόμα καλύτερος. Αξίζει την αναμονή; Γνώμη μου είναι πως ναι. Γιατί να έχεις ένα ολοκαίνουριο αμάξι με έναν «παλιό» κινητήρα όταν με αναμονή λίγων μηνών μπορείς να έχεις το ίδιο αμάξι με καινούριο, καλύτερο κινητήρα; Όπως και να έχει, το Opel Astra Sedan ξεκινάει από τα 16.470€, στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Essentia, με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ., απόδοσης 100 ίππων και φτάνει τα 26.140€ στην έκδοση Cosmo με τον turbo-diesel των 1.700 κ.εκ. και απόδοσης 130 ίππων. Τώρα αν αρχίζετε να παίζετε με τα extra, θα φτάσετε τα 29.000+ € που κόστιζε το αυτοκίνητο δοκιμής και δεν απέχει πολύ από το ταβάνι τιμής που μπορεί να αγγίξει το αυτοκίνητο αν τοποθετήσετε δερμάτινα καθίσματα, ηλιοροφή και 2-3 καλούδια ακόμα… Αναλυτικά τις τιμές του (βασικό και επιπλέον εξοπλισμό) μπορείς να τις βρεις εδώ ενώ τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά εδώ.

Τα υβριστικά σχόλια, τα σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • cfu

    πολυ ωραια τα φαναρια πισω μου αρεσουν και ωραιοι οι συνδυσμοι χρωματων
    συνεχιστε παιδια πολυ ωραια!!!!

  • MBGR

    Αλλο ενα ωραιο review με εξυπνα σχολια.. Συνεχιστε ετσι :)
    1.ωραιες οι νυχτερινες φωτο που φαινονται μονο τα φωτα..
    2.μπραβο που βγαζετε φωτο τα κουμπια,τις ζαντες κλπ.

    • http://www.autoblog.gr/ Γιώργος Πασχαλίδης

      Είναι σημαντικές λεπτομέρειες!!! ;) ;) ;)

    • cfu

      αυτες οι λεπτομεριες κανουν και την διαφορα!!!Μπραβο σας

    • http://www.autoblog.gr/ Γιώργος Πασχαλίδης

      :D :D :D

    • Alx.Aiva

      Ευχαριστώ πολύ. Όσο για τις φωτογραφίες ένα θα σου πω… ακόμα δεν έχεις δει τίποτα!!!! Όπως πάντα, τα καλύτερα έρχονται!

    • MBGR

      :)

  • johnakis

    Αξιοπρεπέστατο οικογενειακό αυτοκίνητο και πολύ καλή επιλογή!Πάρα πολύ ωραίο άρθρο συγχαρητήρια!

  • http://www.autoblog.gr/ Γιώργος Πασχαλίδης

    Πάρα πολύ καλός, Alex!! ;)

    Πολύ συμπαθητικό και το Astra!!

  • nick55

    Αν και δεν πολυσυμπαθώ την Opel, αυτό εδώ φαίνεται τίμιο αυτοκίνητο και πολύ πιο όμορφο από τα sedan που έχουμε συνηθίσει!!!!

  • georgekaras

    πολλα κουμπια παντως στο νεο ισιγκνια το ελυσαν ευτυχως

  • giannis1304

    αυτό με την ποιότητα και την αξιολόγησή στα συν και τα μείον είναι πολύ μεγάλη κουβέντα. Παράδειγμα, το “χ” έχει μαλακό ταμπλό αλλά σκληρό πλαστικό στις πόρτες και καταγράφεται ως μείον, το “ψ” έχει παντού σκληρά υλικά και αξιολογείται στα συν ως ποιοτικό. Εντάξει καταλαβαίνω ότι ο κάθε οδηγός έχει άλλα στάνταρ, αλλά από την άλλη πρέπει να ακολουθείται μια κοινή αξιολόγηση να το πω; Μια κοινή γραμμή για όλα; Δεν αναφέρομαι σε κάποιο συγκεκριμένο μοντέλο, απλά το έχω διαβάσει πολλές φορές και παρατήρησα διαφορετικά σχόλια. Είμαι της γνώμης ότι από τη στιγμή που σ’ αυτή την κατηγορία τα 9/10 μοντέλα έχουν μαλακά υλικά τότε το “ψ” υπολείπεται του ανταγωνισμού. Καλή συναρμογή θεωρώ ότι έχουν όλα τα μοντέλα σήμερα χωρίς εξαιρέσεις. Επίσης ως αντικείμενο αξιολόγησης της ποιότητας για τα υλικά κάποιου μοντέλου, πρέπει να είναι και η μυρωδιά που βγάζουν όταν είναι κλειστή η καμπίνα ή όταν το αυτοκίνητο μείνει στον ήλιο.

    • Alx.Aiva

      Είναι πααααααρα πολύ δύσκολο να βάλεις αντικειμενικά κριτήρια όταν αξιολογείται κάτι εξ ορισμού υποκειμενικό. Δεν είναι μόνο θέμα στανταρ αλλά θέμα οπτικής, ταιριάσματος υλικών, ομοιογένειας και στόχων που θέτει το κάθε μοντέλο. Μπορεί ένα σκληρό πλαστικό να είναι ποιοτικό και ένα μαλακό υλικό να είναι για πέταμα. Είναι πολύ δύσκολο να σου περιγράψω κάτι που βασίζεται σε αισθήσεις (αφή, όψη κλπ κλπ) με λόγια γι’ αυτό θα παρατηρήσεις διαφορές. Αν υπήρχε τρόπος να μετρήσω ένα Χ μέγεθος και να σου πω πως στο τάδε μοντέλο είναι μεγαλύτερο από ότι στο δείνα άρα το τάδε παίρνει καλύτερη βαθμολογία θα το έκανα. Αλλά δεν πάει έτσι στην ποιότητα δυστυχώς. Στη συναρμογή θα συμφωνήσω εν μέρη. Όσο για τα άλλα κριτήρια, να σου πω, πως εφόσον τα αυτοκίνητα που πέρνουμε είναι καινούρια, έχουν την κλασική μυρωδιά καινούριου. Αλλά και αυτό θα ήταν υποκειμενικό και δύσκολο γιατί αν πχ ο προηγούμενος δοκιμαστής ήταν καπνιστής και κάπνιζε σαν φουγάρο στο αυτοκίνητο και πότισαν οι ταπετσαρίες, τι θα σου πω εγώ; Πως βρωμάει; Και τι θα καταλάβεις από αυτό;

    • giannis1304

      είναι πολύ δύσκολο να βγάλεις αντικειμενικά συμπεράσματα αλλά η απτή ποιότητα εκτιμάται από όλους. Σε όλους αρέσει το μαλακό ταμπλό και το εκτιμούν όλοι ως προσόν και το λαμβάνουν ως μέτρο σύγκρισης έναντι του ανταγωνισμού. Τα μαλακά υλικά κάνουν το εσωτερικό να δείχνει πιο πολυτελές. Το σκληρό ταμπλό χαράζει(τις περισσότερες φορές). Θεωρώ τα σκληρά υλικά ξεπερασμένα, φθηνιάρικα, πόσο μάλλον σε ένα αυτοκίνητο που κοστίζει αυτά τα χρήματα. Ξαναλέω καλή συναρμογή έχουν όλα και επιπλέον δεν υπάρχει αυτοκίνητο από αυτόματη γραμμή παραγωγής που να μην έχει τριγμούς, από το πιο φθηνό μέχρι το πιο ακριβό. Ποιο αυτοκίνητο έχεις στο μυαλό σου με μαλακό ταμπλό που είναι για πέταμα;

      Για την μυρωδιά των πλαστικών αναφέρομαι και όχι σε μυρωδιές από τσιγάρα. Καταλαβαίνεις τι εννοώ. Αυτή η μυρωδιά δεν φεύγει αν ανοίξεις το παράθυρο και στον ήλιο με κλειστά παράθυρα γίνεται πιο έντονη και κρατάει χρόνια. Η μυρωδιά του καινούριου πρέπει να έχει φύγει μετά από 10.000 χλμ όπως στην προκειμένη περίπτωση.

    • Alx.Aiva

      Ναι, αλλά επαναλαμβάνω, είναι όλα σχετικά. Ένα Χ αυτοκίνητο των 30.000€ μπορεί να έχει πολύ καλά πλαστικά αλλά όχι αντάξια της τιμής του ή ένα sport μοντέλο μπορεί να μην έχει πολύ καλά πλαστικά αλλά με δεδομένο τον προσανατολισμό του να είναι ok. Είναι θέμα παρουσίασης, υφής, ομοιογένειας, προσανατολισμού, target group κλπ κλπ. Δεν γίνεται να συγκρίνω το Opel Astra με την Mercedes A-Class. Ναι, και τα δύο έχουν καλά μαλακά πλαστικά. Είναι το ίδιο όμως; Σαφώς και όχι! Εδώ αν βάλεις δύο άτομα δίπλα δίπλα δεν μπορούν να αποφασίσουν για το αν ένας καναπές είναι καλής ποιότητας, είναι δυνατόν να μπουν αντικειμενικά κριτήρια στα αυτοκίνητα; Δεν γίνεται να βγάλεις την υποκειμενική κρίση 100% έξω. Σκέψου το εξής παράδειγμα. Η ταχύτητα ενός αυτοκινήτου είναι μετρήσιμο μέγεθος. Ακόμα και έτσι όμως, μπαίνουν υποκειμενικά κριτήρια στη μέση (πώς το νιώθεις, αν “τραβάει” αν έχει punch ο κινητήρας, απόκριση στο γκάζι κλπ κλπ). Φαντάσου για την ποιότητα που εκ των πραγμάτων δεν είναι μετρήσιμο μέγεθος.Σκέψου και το άλλο: ο ίδιος παραδεχεσαι πως λίγο ή πολύ όλα τα μοντέλα πλέον έχουν μαλακά πλαστικά. ΩΣΤΟΣΟ δεν έχουν στο 100% του εσωτερικού διάκοσμου μαλακά πλαστικά. Συνήθως στο πάνω και στο κάτω μέρος του ταμπλό καθώς και στο τούνελ της μετάδοσης προτιμούνται σκληρά πλαστικά λόγω της αντοχής τους. Πάρε 10 φίλους σου και βάλτους να καθήσουν σε 3 διαφορετικά ΚΑΛΑ αυτοκίνητα και δώστους ένα ερωτηματολόγιο για την ποιότητα του εσωτερικού. Δεν θα βγάλεις άκρη!

      Για την μυρωδιά πραγματικά δεν το είχα σκεφτεί και ειλικρινά, όσο και να το σκέφτομαι τώρα, δεν μπορώ να το εικονοποιήσω στο μυαλό μου…

    • giannis1304

      έλα τώρα, ποια mercedes. Κι εσύ κι εγώ αλλά και οι άνθρωποι της opel ξέρουμε ποια είναι ανταγωνιστικά μοντέλα. Μην λέμε πράγματα απλά για να τα λέμε. Το κάθε μοντέλο έχει 3-4 άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και εκεί στοχεύει, να πάρει μερίδιο από την πίτα. Δεν είναι όλα τα μοντέλα ανταγωνιστικά γιατί παράδειγμα εξ ορισμού ανήκουν στην συγκεκριμένη κατηγορία. Από την άλλη, αυτό που σας παραχώρησαν για δοκιμή σίγουρα ξεπερνάει τα 28.000 € και εύκολα κάποιος αναρωτιέται αν αξίζει να δώσει για opel τόσα χρήματα.

      θα διαφωνήσω μαζί σου σε κάτι, θεωρώ ότι όλα είναι μετρήσιμα.

      Μου πρότεινες κάτι, θα σου προτείνω και εγω κάτι. Την επόμενη φορά που θα επισκευτείς κάποια έκθεση(αντιπροσωπία όπως συνηθίζετε να λέτε) πρόσεξε τι παρατηρούν οι πελάτες όταν θα κάτσουν στο εσωτερικό και αν αγγίζουν τα υλικά του αυτοκινήτου. Όλους τους ενδιαφέρει η καλή ποιότητα. Και θα το αγγίξουν και θα το χτυπήσουν όπως ο γνωστός αναποφάσιστος αγοραστής και το τιμόνι του θα προσέξουν και τα υφάσματα, όλα! Το βλέπω κάθε μέρα.

      Ύστερα καθόμαστε και λέμε αν ταιριάζουν, αν είναι αρμονικά, αν οπτικά είναι όμορφα ναι αλλά μιλάμε για την πιο πλούσια έκδοση. Αλήθεια η opel τι πωλήσεις έχει υπολογίσει στην έκδοση αυτή; Πόσο μερίδιο καταλαμβάνει η έκδοση αυτή από τις συνολικές πωλήσεις του sedan. Πολύ μικρό φαντάζομαι. Που θέλω να καταλήξω; Ότι οι περισσότεροι αγοραστές που θα επιλέξουν το astra sedan, θα το επιλέξουν σε πολύ πιο οικονομική έκδοση που το εσωτερικό του κυρίως δεν θα μοιάζει και πολύ μ’ αυτό. Δεν θα έχει πχ διχρωμία, δεν θα έχει καθίσματα δέμα ύφασμα, δεν θα έχει γυαλιστερό διακοσμητικό στο ταμπλό κλπ. Θα εξακολουθούσε να είναι ποιοτικό το εσωτερικό του; Προς θεού δεν φταίτε εσείς, συζήτηση κάνουμε. Φυσικά και θα σου δώσουν το φανταχτερό για να σε δελεάσουν.

    • Alx.Aiva

      Δεν κατάλαβες αυτό που σου είπα με την Mercedes. Το ζουμί αυτού που προσπαθούσα να σου πω και ίσως να μην εξέφρασα σωστά, είναι πως όλα είναι σχετικά.

      Φυσικά και ΔΕΝ είναι μετρήσιμα. Ωραία, χτυπάνε το ταμπλό. Αυτό είναι δείγμα αντοχής στον χρόνο ή καλής συναρμογής;;;;; Και εγώ χτύπησα στο ταμπλό του αυτοκινήτου μου όταν το πήρα και ο ήχος ήταν παραπάνο από ικανοποιητικός. Μετά από 3-4 χρόνια (με 10.000-15.000 χιλιόμετρα ανά χρόνο και πολύ φροντίδα) έτριζε σαν διάολος. Να σου πω και ένα extreme παράδειγμα για να γίνω πιο κατανοητός. Πριν αγοράσω καρπούζι βάζω το καρπούζι στο αυτί μου και το βαράω (το καρπούζι, όχι το αυτί) για να ακούσω τον χαρακτηριστικό ήχο. Ε το 30% των καρπουζιών που αγοράζω είναι μάπα. Μην πιστεύεις πως ότι κάνει ο αγοραστής στην έκθεση ξέρει για τι το κάνει και μην πιστεύεις πως ακόμα και αν ξέρει για τι το κάνει, είναι σωστό.

      Το δύσκολο -και αυτό που προσπαθώ να σου δώσω να καταλάβεις- είναι όχι μόνο να κρίνεις το πάρα πολύ καλό από το άριστο (γιατί το κακό φαίνεται εύκολα) αλλά να το δικαιολογήσεις κιόλας. ΙΔΙΩΣ όταν μιλάμε για προσωπική άποψη. Τον χώρο μπορείς να τον μετρήσεις, την κατανάλωση επίσης, τις επιδόσεις το ίδιο, την ποιότητα ΟΧΙ. Δεν μπορείς να έχεις αντικειμενική μέτρηση ποιότητας. Αν εγώ έχω μεγαλώσει μέσα σε Bentley και Rolls Royce, ΟΛΑ θα μου φαίνονται κατώτερα. Αντίστοιχα, αν έχω μεγαλώσει με κάρα -κυριολεκτικά- όλα θα μου φαίνονται αυτοκρατορικά.

      Νούμερα για να απαντήσω στην ερώτησή σου δεν έχω αλλά με δεδομένα τα μικρά νούμερα της συγκεκριμένης κατηγορίας οχημάτων στην χώρα μας τα προηγούμενα χρόνια, δεν περιμένω μεγάλο ποσοστό επί των συνολικών Astra. Και τέλος, ΝΑΙ, θα ήταν ποιοτικό και για να σε προλάβω το έχω δει από κοντά. Πολυτελές δεν θα ήταν. Μην μπερδεύεις τις δύο έννοιες. Η ποιότητα υλικών είναι διαφορετική από την ποιότητα κατασκευής που είναι διαφορετική από την πολυτέλεια.

    • Spyros

      “Φυσικά και ΔΕΝ είναι μετρήσιμα.”

      Αν δεν ήταν, θα ήμασταν ακόμα στις σπηλιές.

      (Το ”τραβάω” για να γίνω κατανοητός (αν γίνω … που δεν θα γίνω … )

    • Alx.Aiva

      Δώσε μου ένα ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟ μέτρο ποιότητας. Μην μου πεις υφή πλαστικών, μαλακά ή σκληρά κλπ κλπ. Αυτά είναι υποκειμενικά.

    • Spyros

      Για εμένα και εσένα τους κοινούς θνητούς ,ΜΗ ΕΙΔΙΚΟΥΣ, δεν υπάρχει ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΙΚΟΤΗΤΑ.

      Το υλικό ή με τα υλικά όμως με το οποίο είναι φτιαγμένο, ο κατασκευαστής ξέρει ακριβώς την ποιότητα / αντοχές και άλλα πράγματα, για τα οποία εμείς οι μη ειδικοί έχουμε μαύρα μεσάνυχτα.

      Και μιλάμε για χημεία … από κάποια χημική πρόσμιξη βγαίνει το γαμημένο το πλαστικό και θες να μου πεις πως δεν είναι ΜΕΤΡΗΣΙΜΟ ;;;;;

      Mην κάνεις τον ξερόλα και τον κοντόφθαλμο …………….

    • Alx.Aiva

      Τι ωραία που τα λες στη θεωρία. Ο κατασκευαστής σίγουρα τα ξέρει αυτά που λες και η ομάδα χημικών μηχανικών στο εργοστάσιο σίγουρα θα ξέρει την formula ή/και την προέλευση του εκάστοτε υλικού. Όμως έχασες λίγο το νοήμα της κουβέντας που είχα με τον giannis1304. Ακόμα και αν παραδεχτώ πως η ποιότητα είναι μετρήσιμο μέγεθος, που δεν το παραδέχομαι, δεν έχω τα μέσα (χρήματα ή εξοπλισμό) να αποσυναρμολογώ τα αυτοκίνητα που δοκιμάζω για να κάνω μετρήσεις ανοχών ή αναλύσεις των υλικών. Και όπως είπα και σε άλλο σχόλιο, το αυτοκίνητο είναι πολλά παραπάνω από τη συλλογή μερικών αριθμών. Εγώ, όπως και ΚΑΘΕ άλλος δοκιμαστής του οποίου τα test διαβάζετε/διαβάζουμε μεταφέρω γνώμη και η γνώμη πάντα είναι υποκειμενική ιδίως όταν μιλάμε για κάτι τόσο αόριστο όσο η ποιότητα του εσωτερικού. Εδώ είναι δύσκολο στον κόσμο να καταλάβει πως άλλο πράγμα η ποιότητα και άλλο η πολυτέλεια σε ένα αυτοκίνητο… Όσο περί “ξερόλα” και “κοντόφθαλμου” ούτε τον κάνω, ούτε είμαι και δεν ξέρω από που έβγαλες αυτό το συμπέρασμα. Την γνώμη μου λεω, όπως λες εσύ την δική σου…

    • Spyros

      και για να γίνω ακόμα πιο κατανοητός (αν γίνω … που δεν θα γίνω … ) …..

      ….. γνωστό μεγαλοστέλεχος του γνωστού γκρούπ, σε μεγαααάλη έκθεση αυτοκινήτου …. πήγε σε εκθετήριο αντίπαλης εταιρείας (giannis1304

      -Το κάθε μοντέλο έχει 3-4 άλλα ανταγωνιστικά μοντέλα και εκεί στοχεύει, να πάρει μερίδιο από την πίτα.) και ακώλοτος μπήκε στο αντίπαλο auto ΜΕ ΤΟ ΜΈΤΡΟ στο χέρι …. ….. το ψηλάφισε κιόλας …. πίστεψέ με (αν θες …. που δεν θες) το “μέτρησε” μια χαρά …

    • giannis1304

      Σπύρο αναφέρεσαι στον CEO της VW που επισκέφτηκε το περίπτερο της Hyundai στην διεθνή έκθεση της Γενεύης;

    • Spyros

      Ναι Γιάννη, για αυτόν τον κύριο μιλάω ….

    • Alx.Aiva

      Το ξέρω το περιστατικό και έχω δει και το video αν και δεν είναι επιχείρημα αυτό…

    • Spyros

      και ένα άρθρο έτσι για την κουβέντα

      Απτή Ποιότητα

      http://rodopinews.gr/36509

      ”Απτή ή Αντιληπτή Ποιότητα (Perceived Quality), σύμφωνα με τα
      λεξικά του μάρκετινγκ, είναι η γνώμη του πελάτη / καταναλωτή για ένα προϊόν ή
      μία εταιρεία, ……”

    • Alx.Aiva

      http://www.autoblog.gr/2013/07/09/actual-vs-perceived-quality/

      Και είναι και δικό μου μάλιστα οπότε μαθήματα περί perceived quality είναι περιττά…

    • Spyros

      Μαθήματα ;;;; !!!! Μακρυά από εμένα αυτά ψηλέ …. ελληνικά γράφω “κουβέντα”, αν δεν σου κάνει αυτή η λέξη πάρε αυτή “συζήτηση”.-

    • Alx.Aiva

      Οκ, εγώ δεν χαρακτήρισα αυτό που έγραψες αλλά πως εξέλαβα το ύφος. Αν έκανα λάθος ζητώ συγνώμη! Όπως και να έχει πάντως “ψηλό” δεν μες λες… 1,72m μετρώ σε ύψος

  • http://www.autoblog.gr @ngel

    Εκπληκτικό και αντικειμενικό το review! Πάρα πολύ καλή δουλειά! Μπράβο Alex!

  • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

    πολυ καλο review ALEX !!!
    στα συν προσωπικα..αυτη η διχρωμια !!!!!!
    8α ηθελα να δω και φωτο…με βαλιτσεσ στο πορτ μπαγαζ !!!! :-D

    • Alx.Aiva

      Μπαμπίνο ότι θέλεις. Αλλά δεν θα το κάνουμε με βαλίτσες… έχω έναν άλλο τρόπο στο μυαλό μου!

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      ε οσα ειναι μεγαλα…γινοντε και γαμιστρωνεσ…..ε 8α τα σπασει η φωτογραφιση αμα βαλεισ στρωμα !!!! :-P
      αμα 8ελεισ εχω ενα για το camping υπερδιπλο !!! χιχιχχιχιιχ

  • koss

    Άλλο ένα εξαιρετικό άρθρο!
    Το Astra sedan μαζί με το καινούργιο Mazda 3 sedan είναι τα μόνα αυτοκίνητα που μου αρέσουν σε αυτή την κατηγορία! Σίγουρα θα είναι καλύτερο αυτοκίνητο με τους νέους κινητήρες αλλά θέλει και λίγο χαμηλότερη τιμή ειδικά το 1700αρι ντίζελ ή 1400αρι με τα 140 άλογα γιατί πέφτει πάνω στο Insignia!

    • Alx.Aiva

      Ναι, αυτό είναι αλήθεια αλλά το Insignia δεν βγαίνει με αυτόν τον κινητήρα παρά μόνο με τον δίλιτρο diesel, άρα αναγκαστικά θα πας στον 1.4 turbo που και παραπάνω κατανάλωση έχει και τέλη κυκλοφορίας πληρώνει…

    • koss

      Έχεις δίκιο για το Insignia diesel μόνο στα βενζινοκίνητα έχουν εσωτερικό ανταγωνισμό!

  • MitsosDaBest13

    Πολύ όμορφο αμάξι, αλλά σε αυτά τα λεφτά, δεν αξίζει…

    Ωραίο το review και φωτό!

  • http://autoblog.gr Mika

    Ομορφο το Αστρα, κι ωραιο το review…
    Προσωπικα θεωρω πως αν το παρει κανεις σ αυτο το χρωμα, χαντακωσε με το καλημερα την αξια μεταπωλησης του…Δεν αγοραζει ο κοσμος σκατουλι αυτοκινητα….

    • Spyros

      “Δεν αγοραζει ο κοσμος σκατουλι αυτοκινητα”

      Να ‘γιάσει το στόμα σου ….

    • http://autoblog.gr Mika

      Πρεπει να σταματησουν να τα βγαζουν…..!!!

  • giorgos sal.

    Έχω ένα astra hatchback 1400cc-140 hp. Χτες σε ημερήσια εκδρομή πίσω κάθονταν τρεις επιβάτες μέτριου αναστήματος και βάρους με χαρακτηριστική άνεση και χωρίς καθόλου στρίμωγμα. Εγώ ως οδηγός με ύψος 1,90 μ. είχα πίσω μου επιβάτη με ύψος 1,62 μ. που τα γόνατά του απείχαν από το κάθισμά μου τουλάχίστον 20 εκ. Μήπως η κριτική για έλλειψη ευρυχωρίας ελιναι τουλάχιστον αυστηρή;

    • DimitrisBXL

      20 εκ;;;; Μηπως λες πολλα. Μεταξυ 2-5 εκ;; Opel Astra ειπες οτι εχεις οχι S Class.

    • veteran

      θα αναφερθω σε ενα παλιοτερο ποστ σου οταν ειχες πει ελεος με την οπελ οταν το τοπ γκιερ εκανε το αστρα reasonably priced car,λοιπον αυτοι που αντιπαθουν την οπελ ξερουν οτι ειναι καλα αυτοκινητα και εχουν αξια απλα ειναι φαν αλλων αντιπαλων εταιριων της οπελ αλλιως αν πιστευαν οτι δεν ειναι καλα δεν θα ασχολουντουσαν καθολου.βλεπεις κανεις να ασχολειται με την ντατσια η τη λαντα παραδειγμα δεν σου κανει εντυπωση?

      οσο τωρα για τον κομπλεξικο αγγλο και την παρεα του που διαλεξαν το αστρα- τον κλαρξον λεω- που ειχε αποκαλεσει την ελλαδα τουαλετα και οτι οποια γυναικα δεν εχει μουστακι δεν ειναι ελληνιδα ειχε φαει και ξυλο καποτε νομιζω στη ροδο που εβριζε μεθυσμενος εχω να πω οτι αφου ειδε τη βιομηχανια αυτοκινητου της αγγλιας να καταρρεει σαν χαρτινος πυργος εχει βαλει καποιες μαρκες αυτοκινητων (και την οπελ) στο στοχαστρο και τις θαβει .για τους εγγλεζους ξερουμε ολοι το ποιον τους δεν χρειαζεται να πω τιποτα.ΥΓ ειχε ξεφτιλισει και το βεκτρα οπισι για την εντονη υποστροφη του αλλα ητανε fake σε οποιδηποτε προσθιοκινητο με πολλα αλογα κουμπωσεις το τιμονι τερμα και το σανιδωσεις παει ευθεια ειχα punto gt και ξερω και μη μου πει κανεις οτι το punto δεν εστριβε…….

    • Alx.Aiva

      Στο πλάτος δεν θα υπάρξει ιδιαίτερο στρίμωγμα αλλά και πάλι, με αυτό που είδα, με 3 στο πίσω κάθισμα θα υπάρξει κούραση σε ενδεχόμενο μεγάλο ταξίδι. Ωστόσο! Είμαι 1.72 και όταν κάθισε από πίσω μου φίλος ύψους 1.91, τα γόνατά του ακουμπούσαν στο κάθισμά μου σε σημείο που τα ένιωθα στην πλάτη μου. Δεν με ενοχλούσαν αλλά σίγουρα ήξερα πως ήταν εκεί. 20 εκατοστά μου ακούγονται εξωφρενικά και δυσκολεύομαι να το πιστέψω. Όπως και να έχει όμως, το έγραψα και στο άρθρο πως για το τρίθυρο ή το πεντάθυρο Astra, “συγχωρώ” αυτούς τους χώρους. Όμως η διαφορά στο μήκος σε σύγκριση με αυτά τα δύο είναι 24 εκατοστά από τα οποία ούτε 1 ρημαδοεκατοστό πήγε στην καμπίνα. Εξ ου και η κριτική.