Test Drive: Δοκιμάζουμε το Opel Astra Sedan 1,7 CDTi

Σχετικά άρθρα

Opel Astra Sedan 1,7 CDTi small

Είναι περίεργο το συναίσθημα που νιώθεις όταν ενημερώνεσαι πως θα οδηγήσεις –και κατά συνέπεια πρέπει να παρουσιάσεις όσο το δυνατόν αντικειμενικότερα– ένα αυτοκίνητο, σε στυλ αμαξώματος το οποίο μισείς. Οι πρώτες σκέψεις που περνάνε από το μυαλό σου είναι σκέψεις αμφιβολίας και φόβου. Αμφιβολίας, γιατί δεν ξέρεις αν θα σου αρέσει –συνηθισμένα τα βουνά από τα χιόνια– και φόβου, γιατί η πιθανότητα να μην αφήσουν οι προκαταλήψεις σου το αυτοκίνητο να σου δείξει τα χαρίσματά του είναι όχι απλά υπαρκτές αλλά και υπολογίσιμες. Έτσι ένιωσα όταν έμαθα από την Opel πως θα ζήσω μία εβδομάδα με το Astra Sedan. Δεν κοίταξα τον κινητήρα, τον εξοπλισμό ή την τιμή του γιατί πέρασα λίγη ώρα σκεφτόμενος: «Sedan…;!» Δεν μου αρέσουν οι τετράθυρες εκδόσεις hatchback αυτοκινήτων. Θεωρώ πως η προσθήκη του τρίτου όγκου σε ένα αυτοκίνητο που προφανώς σχεδιάστηκε χωρίς αυτόν, χαλάνε τις γραμμές και την αρμονικότητα του συνόλου με αποτέλεσμα το αυτοκίνητο να φαίνεται… λάθος.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Ποιότητα/Πολυτέλεια
  • Κατανάλωση
  • Οδική συμπεριφορά/Ποιότητα κύλισης
  • Απαλλαγή από Τέλη Κυκλοφορίας

Στα μείον

  • Απόκριση και κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές
  • Αντικατάσταση κινητήρα με νέο
  • Χώροι για τους επιβάτες

Όμως

DSC_0240

Δεν ξέρω τι έκαναν στην Opel αλλά πέτυχε! Το Astra Sedan έχει όμορφο, αεροδυναμικό σχήμα με πολύ καλή «ροή» εμφανισιακά. Ήταν και αυτό το εκπληκτικό καφέ Mica χρώμα που συμπλήρωνε ιδανικά το παζλ…  Βασικά, ξέρετε κάτι; Άκυρο. Φαίνεται τι έκαναν. Από μπροστά δεν έχουμε να αναφέρουμε κάτι καθώς είναι πανομοιότυπο με το hatchback Astra. Δυναμικό, μυώδες, με τα φωτιστικά σώματα να ορίζουν σε μεγάλο βαθμό την ταυτότητα του αυτοκινήτου και το κεκλιμένο παρμπρίζ να βάζει το πρώτο λιθαράκι στην διαδικασία της σωστής ενσωμάτωσης του τρίτου όγκου στο πίσω μέρος.  Εκεί όπου καταλήγει, με τρόπο όμοιο με αυτόν στο Insignia, η γραμμή της οροφής, αφού καμπυλώσει ελαφρώς πάνω από την καμπίνα των επιβατών. Η καμπύλη τρίτη κολώνα εισχωρεί αρκετά βαθιά στο πίσω μέρος και «μειώνει» το μέγεθος του πορτ μπαγκάζ και την οπτική επίδραση του πίσω παρμπρίζ. Το συνολικό αποτέλεσμα, παρότι μπορεί να θυμίζει έντονα το Insignia –δεν ξέρω γιατί κάποιος μπορεί να πιστεύει πως είναι κακό αυτό-, δικαιώνει απόλυτα το σχεδιαστικό τμήμα της Opel και σβήνει κάθε σκιά και κακή σκέψη από το μυαλό μου, αφήνοντάς με ελεύθερο να κάνω την δουλειά μου όπως πρέπει να γίνει.

Ξεκινάμε λοιπόν! Διαστάσεις και εσωτερικό.

Το Astra Sedan λοιπόν, είναι η τέταρτη έκδοση του Astra που γνωρίζουμε εδώ και κάποια χρόνια, έπειτα από την τρίθυρη και την πεντάθυρη hatchback και το Sports Tourer station wagon. Οι διαστάσεις του έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το hatchback λόγω του τρίτου όγκου και πλέον μετράει 4.658mm σε μήκος, 2.013mm σε πλάτος και 1.500mm σε ύψος, με το μεταξόνιο στα 2.685mm. Αυτό σημαίνει πως σε σύγκριση με το πεντάθυρο, έχει μακρύνει κατά 24 εκατοστά και έχει κοντύνει κατά 1 ενώ το πλάτος παρέμεινε ίδιο. Το βάρος του διαμορφώνεται στα 1.393-1.503kg ανάλογα με τον εξοπλισμό και τον κινητήρα και όπως ήταν αναμενόμενο, ο διαθέσιμος όγκος στον χώρο των αποσκευών είναι στα 460 λίτρα (+90 σε σύγκριση με το 5d) που με την αναδίπλωση των πίσω θέσεων, αυξάνεται στα 1.010 λίτρα εύκολα και γρήγορα. Ο διαθέσιμος χώρος στο πίσω μέρος, συμπληρώνεται ιδανικά από την πληθώρα αποθηκευτικών χώρων μέσα στη καμπίνα. Δεν λέω πως φτάνει ή ξεπερνάει παραδείγματα όπως το B-Max της Ford ή αντίστοιχα πολυμορφικά παραδείγματα αλλά δεν είναι αυτό το ζητούμενο άλλωστε. Οι επιβάτες θα βρουν εσοχές και ντουλαπάκια για να βάλουν διάφορα μικροαντικείμενα για να μην τα έχουν να «περιφέρονται» στην καμπίνα…  Δυστυχώς, χάρη στο πανομοιότυπο με την πεντάθυρη έκδοση μεταξόνιο, αντίστοιχη βελτίωση στο εσωτερικό δεν υπάρχει καθώς οι χώροι δεν έχουν αυξηθεί στο ελάχιστο. Αυτό σημαίνει πως 4 άτομα θα βολευτούν σχετικά άνετα ακόμα και για μεγάλα ταξίδια, με μοναδικό μειονέκτημα, εξ ου και το «σχετικά», τον χώρο για τα γόνατα των πίσω επιβατών που ακόμα και με φυσιολογικού ύψους οδηγό/συνοδηγό, είναι περιορισμένος. Το συγκεκριμένο, μπορεί να το συγχωρώ στο Astra GTC ή το πεντάθυρο αλλά για ένα sedan με 4,65 μέτρα μήκος, το θεωρώ απαράδεκτο. Η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων στο sedan δεν έχει αντίκτυπο στους χώρους και αυτό άφησε αρνητικές εντυπώσεις στους συνεπιβάτες μου…

DSC_0267 DSC_0299

 

 

 

 

 

Ευτυχώς δεν υπήρχαν αντίστοιχα παράπονα για την ποιότητα του εσωτερικού. Αυτή, για τα δικά μου δεδομένα, βρίσκεται στο άνω άκρο του μέσου όρου της κατηγορίας, χωρίς να απειλεί τα –ακριβότερα– παραδείγματα premium εταιριών αλλά καταφέρνοντας να διακριθεί έστω και οριακά απέναντι στον – πολύ καλό- ανταγωνισμό. Γενικά, τα υλικά είναι καλής ποιότητας, με τα σκληρά πλαστικά να έχουν καλή αίσθηση αλλά αμφίβολη αντοχή στην κακομεταχείριση και τον χρόνο και τα μαλακά να είναι… μαλακά! Η συναρμογή κυμαίνεται σε άριστα επίπεδα, όπως και η ομοιογένεια των υλικών. Δεν είναι εύκολο να βρεις παράταιρο υλικό, υλικό πολύ κατώτερης ποιότητας από κάποιο άλλο ή υλικό που να μην ταιριάζει στα πλαίσια που έχει τοποθετηθεί. Αν κάτι με ξένισε –και αυτό είναι άκρως υποκειμενικό– είναι η «ποικιλία» στους χρωματισμούς και τις υφές. Υπήρχε πχ σημείο στο ταμπλό, στο οποίο συνέκλινε γυαλιστερό πλαστικό, ματ πλαστικό και δύο διαφορετικών χρωματισμών και υφών δέρμα. Όλα αυτά σε έναν χώρο 5x5cm! Αυτό φαντάζομαι πως είχε περισσότερο να κάνει με το επίπεδο εξοπλισμού και την επιλογή των χρωμάτων στην καμπίνα και όχι με την ποιότητα του εσωτερικού, αλλά όφειλα να το πω. Επίσης, ένα σύμπτωμα της τεχνολογίας που κουβαλάνε πλέον τα αυτοκίνητα είναι το γεγονός πως το ταμπλό, απαιτεί μία Α εξοικείωση. Ο αριθμός των κουμπιών και διακοπτών στο οπτικό πεδίο του οδηγού είναι τόσο μεγάλος που αρχικά μοιάζει δυσβάσταχτος. Μην απελπίζεστε όμως, συνηθίζεται και μαθαίνεται σχετικά εύκολα, με ή χωρίς την βοήθεια του manual.

DSC_0315

Στα ίδια επίπεδα με την ποιότητα, βρίσκεται και η πολυτέλεια, ασχέτως επιπέδου εξοπλισμού. To Astra σου δίνει την αίσθηση ακριβότερου αυτοκινήτου και αν επιλέξεις να το φορτώσεις με extra εξοπλισμό, αυτή η αίσθηση ενισχύεται. Εις βάρος βέβαια του τραπεζικού σου λογαριασμού. Τα καθίσματα είναι άνετα και στηρίζουν ικανοποιητικά τον οδηγό τόσο στους ώμους όσο και στη μέση χωρίς να «πολυθρονίζουν» και να κουράζουν όταν οι ώρες οδήγησης μαζεύονται και η θέση οδήγησης είναι σε γενικές γραμμές καλή. Αν είχα ένα παράπονο, αυτό θα ήταν το ύψος της… θα το ήθελα λίγο μικρότερο για να νιώθεις ότι κάθεσαι μέσα στο αυτοκίνητο και όχι πάνω του. Από την άλλη, αυτό είναι μάλλον συνειδητή επιλογή της Opel για να αυξηθεί η αίσθηση ευρυχωρίας και η ορατότητα… αλλά αυτό δεν σημαίνει πως εγκρίνω!

Κινητήρας και οδική συμπεριφορά

Στη διάθεσή μας, όπως και με το GTC που παρουσιάσαμε πριν λίγες μέρες, είχαμε το Astra Sedan με τον ECOFLEX CDTi diesel των 1,7 λίτρων. Ο κινητήρας αποδίδει 130 άλογα στις 4.000 σ.α.λ. και 300 Nm ροπής από τις 2.000 έως τις 2.500 σ.α.λ. Συνδυάζεται με εξατάχυτο, χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων και διαθέτει σύστημα Start&Stop. Αυτά τα νούμερα είναι πανομοιότυπα με αυτά του Astra GTC που οδηγήσαμε. Αυτό που δεν είναι όμως, έχει να κάνει με τις εκπομπές ρύπων που οριακά δεν ξεπερνούν τα 100gr/km -99 για την ακρίβεια- με αποτέλεσμα το Astra Sedan με τον 1,7 CDTi να απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας! Επίσημα, όσον αφορά στην κατανάλωση καυσίμου, η Opel υπόσχεται 4,3 l/100km για τον αστικό κύκλο, 3,4 για τον υπεραστικό και 3,7 l/100km μέση. Εμείς, δυστυχώς δεν είδαμε αυτά τα νούμερα. Στο δικό μας άτυπο test κατανάλωσης, δηλαδή σε πραγματικές συνθήκες, με πραγματικές –αλλά νόμιμες– ταχύτητες και πραγματικό φορτίο, η μέση κατανάλωση δεν έπεσε κάτω από τα 5,2 l/100km. Πιο αναλυτικά, εντός πόλης κυμάνθηκε στο 6,5-6,8 l/100km ενώ εκτός αυτής έπεσε στα 4 περίπου l/100km. Πρέπει ωστόσο να τονίσω πως λόγω των παραδοσιακών «ελληνικών» συνθηκών της εποχής, ο διζωνικός κλιματισμός με τον οποίο ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δούλευε ακατάπαυστα άρα χωρίς αυτόν, λογικό είναι να υποθέσουμε πως μπορεί να πέσει κι άλλο η κατανάλωση.

DSC_0338

Στον δρόμο, σε φυσιολογικές συνθήκες, δεν πιστεύω πως κανείς μπορεί να ζητήσει παραπάνω από το Astra. Έχει τα ψεγάδια του, τα οποία θα αναλύσουμε πάραυτα, αλλά πουθενά δεν θα νιώσει ελλιπές. Το βασικό του «ψεγάδι», είναι ο κινητήρας. Έχει άφθονη ροπή στα χαρτιά αλλά αφενός θα πρέπει να είσαι κοντά στις 2.000 σ.α.λ. και αφετέρου θα πρέπει να υπολογίσεις και μία μικρή υστέρηση στην απόκριση στο γκάζι –lag-. Κάτω από τις 2.000 σ.α.λ. είναι «της υπομονής» ενώ σε άλλα turbo-diesel σύνολα των 1.600 κυβικών το κάτω όριο είναι πιο κοντά στις 1.500 σ.α.λ. Ξέρω ότι είμαι περίεργος και ίσως και να ζητάω πολλά από έναν κινητήρα που έχει τα χρόνια του αλλά αυτόν είχαμε στη διάθεσή μας, αυτόν κρίνουμε. Επίσης, το χαρακτηριστικό «κροτάλισμα» στις χαμηλές στροφές –ρελαντί έως 1.800 σ.α.λ.– είναι αντιληπτό, όπως αντιληπτοί είναι και οι κραδασμοί που περνάνε από το κινητήριο σύνολο στην καμπίνα στο ίδιο φάσμα στροφών. Στον αντίποδα, η λειτουργία του Start&Stop είναι πολύ καλή, χωρίς ιδιαίτερη καθυστέρηση και χωρίς να «ενοχλείται» ο οδηγός.  Επίσης άξιο αναφοράς είναι και το «τράβηγμα» του κινητήρα. Από την στιγμή που θα ξυπνήσει και θα σηκώσει πίεση, τραβάει έντονα μέχρι το όριο περιστροφής του, χωρίς να τον νοιάζει το πόσα άτομα είναι μέσα στο αυτοκίνητο, αν ο δρόμος είναι ανηφορικός ή αν το clima είναι ξεχασμένο στους 22 βαθμούς Κελσίου! Οι επιδόσεις που ανακοινώνει επίσημα η Opel μιλούν για 0-100Km/h σε 11,3 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα που ξεπερνά οριακά τα 200km/h. Εμείς, απουσία μετρητικού εξοπλισμού, το μόνο που μπορούμε να επιβεβαιώσουμε είναι πως η αίσθηση που σου δίνει το Astra Sedan είναι αίσθηση 11,3 δευτερολέπτων και η τελική… ας πούμε πως είναι ρεαλιστική!

DSC_0375 DSC_0371

Όταν οι ευθείες τελειώνουν και ξεκινάνε οι στροφές, το Astra Sedan φανερώνει τον ήπιο, οικογενειακό του χαρακτήρα. Η οδική του συμπεριφορά κοντά στο όριο είναι η παραδοσιακή «ασφαλής», υποστροφικά ουδέτερη. Ελάτε τώρα που δεν καταλάβατε… τα κλασικά. Στρίβει ουδέτερα, με σχετικά περιορισμένες κλίσεις και όταν πιεστεί θα υποστρέψει προβλέψιμα δίνοντας άφθονο χρόνο στον οδηγό να μαζέψει τα «μούτρα» με ένα απλό άφημα του γκαζιού. Φυσικά για να υποστρέψει πρέπει να έχει απενεργοποιηθεί το standard ESP –ναι, απενεργοποιείται πλήρως– και να πιεστεί με άφθονο γκάζι πέρα από τα όρια που βάζουν τα διαστάσεων 225/50/17 ελαστικά με τα οποία ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής. Υπό αυτές τις συνθήκες, ναι, τα ελαστικά δεν θα είναι σε θέση να διαχειριστούν το κύμα ροπής που έρχεται από τον κινητήρα και το αμάξι θα γλιστρήσει προς το εξωτερικό της στροφής. Η ανάρτηση, με τα γόνατα MacPherson εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα με σύνδεσμο Watt πίσω, είναι ρυθμισμένη με βασικό γνώμονα την άνεση, χωρίς αυτό να σημαίνει πως είναι «βάρκα στο γιαλό». Μάλλον το αντίθετο θα έλεγα. Ελέγχει άριστα το αμάξωμα και απορροφά τις ανωμαλίες ικανοποιητικότατα χωρίς να κοπανάει ή να αναπηδά, ακόμα και αν τις συναντήσει πάνω σε στροφή, με τον εξωτερικό τροχό «φορτωμένο». Η λογική επιλογή των 17αριών όσον αφορά στα ζαντολάστιχα παίζει το ρόλο της φυσικά. Τα φρένα είναι δυνατά και αφού περάσει ο οδηγός μία «νεκρή διαδρομή» της τάξης του 1 εκατοστού, γραμμικότατα. Δεν θα προβληματίσουν και δεν θα κουραστούν εύκολα ενώ η σταθερότητα του Astra σε φρενάρισμα πανικού με στριμμένο το τιμόνι είναι υποδειγματική. Σας το λέω επειδή εξαιτίας ενός ανεύθυνου και απρόσεχτου οδηγού,  χρειάστηκε να είναι και ευτυχώς, επειδή ήταν, δεν μάθαμε από πρώτο χέρι το κόστος των ανταλλακτικών!

Εν κατακλείδι

Σε τελική ανάλυση, τι να πω. Μόνο και μόνο το γεγονός πως το συγκεκριμένο αμάξι πέρασε αλώβητο τη σκόπελο του «sedan έκδοση hatchback αυτοκινήτου» για εμένα είναι επιτυχία. Δεν υστερεί ούτε σε ανάρτηση, ούτε σε φρένα, ούτε σε οικονομία –μάλλον το αντίθετο θα έλεγα– και έχει το συν της απαλλαγής από τα τέλη κυκλοφορίας. Η ποιότητα και η πολυτέλεια είναι σε καλά επίπεδα και ο εξοπλισμός –ακόμα και ο βασικός– πλήρης. Μοναδικό μειονέκτημα ο κινητήρας, που δεν είναι κακός αλλά έχει ήδη ανακοινωθεί ο αντικαταστάτης του, που είμαι σίγουρος θα είναι ακόμα καλύτερος. Αξίζει την αναμονή; Γνώμη μου είναι πως ναι. Γιατί να έχεις ένα ολοκαίνουριο αμάξι με έναν «παλιό» κινητήρα όταν με αναμονή λίγων μηνών μπορείς να έχεις το ίδιο αμάξι με καινούριο, καλύτερο κινητήρα; Όπως και να έχει, το Opel Astra Sedan ξεκινάει από τα 16.470€, στο βασικό επίπεδο εξοπλισμού Essentia, με τον βενζινοκινητήρα των 1.400 κ.εκ., απόδοσης 100 ίππων και φτάνει τα 26.140€ στην έκδοση Cosmo με τον turbo-diesel των 1.700 κ.εκ. και απόδοσης 130 ίππων. Τώρα αν αρχίζετε να παίζετε με τα extra, θα φτάσετε τα 29.000+ € που κόστιζε το αυτοκίνητο δοκιμής και δεν απέχει πολύ από το ταβάνι τιμής που μπορεί να αγγίξει το αυτοκίνητο αν τοποθετήσετε δερμάτινα καθίσματα, ηλιοροφή και 2-3 καλούδια ακόμα… Αναλυτικά τις τιμές του (βασικό και επιπλέον εξοπλισμό) μπορείς να τις βρεις εδώ ενώ τα πλήρη τεχνικά του χαρακτηριστικά εδώ.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πολύ καλή επίδοση για το Opel Corsa στο τεστ αποφυγής ταράνδου

Το Opel Corsa δοκιμάστηκε στο τεστ αποφυγής ταράνδου, με το μοντέλο να περνά με επιτυχία τη συγκεκριμένη δοκιμασία, με μέγιστη ταχύτητα τα 79 χλμ/ώρα. Το αυτοκίνητο...

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr