Πέντε χρόνια οικονομικής κρίσης στην Ελλάδα που έχει οδηγήσει όλους τους επαγγελματικούς κλάδους σε επίπεδα περασμένων δεκαετιών. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία του ΣΕΑΑ (Σύνδεσμος Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων), η αγορά νέων αυτοκινήτων έχει γυρίσει 25 χρόνια πίσω, στα επίπεδα του 1988, μια χρονιά που έκλεισε με 57.666 μονάδες.
Η πτώση στην πώληση νέων αυτοκινήτων έχει οδηγήσει σε λουκέτο εκατοντάδες επιχειρήσεις και να έχουν μείνει χωρίς δουλειά δεκάδες χιλιάδες εργαζόμενοι, αφού ο αριθμός των αντιπροσωπειών έχει μειωθεί αισθητά λόγω πτώσης των πωλήσεων.
Φέτος, οι προβλέψεις αναφέρουν πως η χρονιά θα κλείσει όπως η περσινή, κάτι που σημαίνει πως λιγότερα από 60.000 νέα αυτοκίνητα θα πουληθούν εντός του έτους, 49.412 το πρώτο επτάμηνο. Μόλις 5 χρόνια πριν, το 2008 η αγορά είχε κλείσει με 267.242 πωλήσεις, το 2004 είχαν πουληθεί 289.753 νέα αυτοκίνητα, ενώ το 2000 290.235 ΙΧ είχαν κυκλοφορήσει στη χώρα μας.
[lightbox link=”https://www.autoblog.gr/wp-content/uploads/2013/08/greek-car-sales-1998-2012.png”][/lightbox]
Από τα νούμερα αυτά μπορεί ο καθένας να αναλογιστεί τη ζημιά που έχει υποστεί ο κλάδος του αυτοκίνητο, ενώ σημαντικό στοιχείο είναι πως σε αυτές τις πωλήσεις ένα μεγάλο ποσοστό δεν προέρχεται από λιανικές πωλήσεις αλλά από εταιρικές, γεγονός που δείχνει ότι ο Έλληνας αδυνατεί σήμερα να αποκτήσει ένα καινούργιο αυτοκίνητο.
Έτος | Πωλήσεις ΙΧ |
---|---|
1998 | 180.046 |
1999 | 261.711 |
2000 | 290.235 |
2001 | 280.295 |
2002 | 268.489 |
2003 | 257.293 |
2004 | 289.753 |
2005 | 269.733 |
2006 | 267.706 |
2007 | 279.794 |
2008 | 267.242 |
2009 | 220.548 |
2010 | 141.499 |
2011 | 97.682 |
2012 | 58.482 |