Test Drive: Δοκιμάζουμε το Renault Clio dCi 90

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 10

Η συνταγή γνωστή. Το νέο Renault Clio με τον 900αρη TCe κινητήρα το είχαμε δοκιμάσει τα Χριστούγεννα και μας είχε αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις. Ο dCi κινητήρας που φορούσε το αυτοκίνητο δοκιμής μας, επίσης γνωστός καθώς τον έχουμε ήδη δοκιμάσει στο Megane, στο Duster και στην A-Class.

Με το βενζινοκίνητο Clio είχαμε πάει μια βόλτα μέχρι το χιονοδρομικό κέντρο Παρνασσού και τώρα με το πετρελαιοκίνητο ήταν ευκαιρία να πάμε λίγο παραπέρα.

Προορισμός το πανέμορφο Πήλιο και έπειτα από την εβδομαδιαία συμβίωση μου, το Clio ανέβηκε κι άλλο στην υπόληψη μου και πραγματικά θα πρέπει να ψάχνουμε τον δεύτερο.

Το θέμα είναι ότι δεν έχει κερδίσει μόνο εμένα καθώς, μέχρι τον Αύγουστο που μας πέρασε είχαν πουληθεί 496 Clio. Σα νούμερο μπορεί να μην είναι πολύ μεγάλο αλλά είναι αρκετά σημαντικό για το ελλιπές μέχρι σήμερα δίκτυο της Γαλλικής εταιρίας, κάτι που ο νέος εισαγωγέας/αντιπρόσωπος, η TeoRen Motors, υποσχέθηκε ότι θα αλλάξει άρδην.

Επίσης, με την ελληνική αγορά και έτσι όπως έχει διαμορφωθεί, όπου σχεδόν τα 7 στα δέκα νέα αυτοκίνητα προέρχονται από τη supermini κατηγορία ο ανταγωνισμός είναι αδίστακτος και αδηφάγος. Αυτό σημαίνει ότι τα κριτήρια αγοράς πλέον έχουν αλλάξει και οι αγοραστές κοιτάνε το αυτοκίνητο τους να καλύπτει όσο το δυνατόν καλύτερα τις περισσότερες ανάγκες, που μέχρι πρότινος αυτή ήταν δουλειά της μεγαλύτερης κατηγορίας.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός
  • Εκπληκτικός κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Δυναμικό οδηγικό στήσιμο
  • Φρένα
  • Εξοπλισμός
  • Πρακτικότητα
  • Ποιότητα κύλισης

Στα μείον

  • Τιμή
  • Ορατότητα προς τα πίσω
  • Μη απενεργοποιούμενο ESP
  • Ελαφρώς χειρότερη ποιότητα σε σχέση με το προηγούμενο

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 05

Για το σχεδιασμό του αυτοκινήτου δεν υπάρχουν πολλά να πω, μιας και τον έχουμε αναλύσει στη πρώτη μας επαφή, παρά μόνο για το χρώμα. Θυμάσαι ότι εκείνο το κόκκινο της προηγούμενης δοκιμής μας ήταν εξαιρετικό τριπλής επίστρωσης. Το γκρι του συγκεκριμένου αναδεικνύει εξίσου το σπορ και νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου και ειδικά οι κόκκινες λεπτομέρειες στις πόρτες το κάνουν ακόμα πιο “αγωνιστικό”. Κατά τ’άλλα, στο Clio βλέπουμε τη νέα εταιρική σχεδιαστική ταυτότητα των Γάλλων, με ένα εντελώς νέο σχήμα εμπρός και πίσω, που έχει επιμεληθεί ο νέος επικεφαλής του σχεδιαστικού τμήματος, Ολλανδός, Laurens van den Acker, με θητεία σε Audi, Mazda και Ford αλλά και σχεδιαστής του εσωτερικού της Bugatti EB110. Είναι πολύ φρέσκο και με αρκετά δυναμικά χαρακτηριστικά, κάνοντας το Clio να μη περνάει απαρατήρητο.

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 20

Στη διάθεση μου είχα την ακριβότερη έκδοση, Dynamic, από τις τρεις που είναι διαθέσιμο και πραγματικά δε του έλειπε σχεδόν τίποτα. Λέω σχεδόν, γιατί τα μόνα στοιχεία εξοπλισμού που δεν διέθετε είναι το δερμάτινο σαλόνι και μια ηλιοροφή. Μπορεί το πρώτο να μην είναι καθόλου διαθέσιμο, όμως για το δεύτερο με €350 μπορείς να τοποθετήσεις το πακέτο Pack Glass, που περιλαμβάνει μια σταθερή ηλιοροφή και φιμέ κρύσταλλα στα πίσω πλαϊνά παράθυρα και στο παράθυρο του χώρου αποσκευών. Με €16.990 χωρίς όφελος απόσυρσης ή κάποιας προσφοράς το Clio Dynamic σου δίνεται η επιλογή της προσωποποίησης του εσωτερικού, με την επιλογή τεσσάρων διαφορετικών χρωμάτων (μαύρο, κόκκινο, μπλε ή ivory) για το ντύσιμο των πλαστικών μερών.

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 34

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 39 Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 44

Κατά τ’άλλα περιλαμβάνει ABS, ESP, 4 αερόσακους, Hill Start Assist, Cruise Control με speed limiter, ηλεκτρικούς καθρέφτες, Bluetooth, θυρα USB και AUX, Renault Bass Reflex, το εξαιρετικό σύστημα πλοήγησης Media Nav με οθόνη της LG 7-ιντσών, κάθισμα οδηγό ρυθμιζόμενο καθ’ύψος, σύστημα ειδοποίησης έγκαιρης αλλαγής ταχυτήτων GSI (Gear Shift Indicator, προβολείς ομίχλης και χρωμιωμένες διακοσμητικές λεπτομέρειες και κάρτα-κλειδί hands free. Το gadget της υπόθεσης είναι η κάρτα-κλειδί, καθώς δε χρειάζεται ποτέ να την βγάλεις από τη τσέπη σου. Όταν πλησιάζεις το αυτοκίνητο και σε απόσταση ενός περίπου μέτρου πατάς ένα μικρό κουμπάκι στη χειρολαβή και ξεκλειδώνουν οι πόρτες. Για να βάλεις μπροστά το αμάξι δε χρειάζεται να το τοποθετήσεις στην ειδική εσοχή που υπάρχει στη βάση της κονσόλας, ενώ και όταν βγεις από το αυτοκίνητο και απομακρυνθείς σε απόσταση περίπου 2 μέτρα το αυτοκίνητο κλειδώνει μόνο του, χωρίς να κάνεις τη παραμικρή κίνηση. Έξυπνο,ε; Αναλυτικά, πάντως, τον τιμοκατάλογο με όλα τα διαθέσιμα έξτρα μπορείς να τον βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 55

Πάμε τώρα στο ζουμί της υπόθεσης που δεν είναι άλλο από τον κινητήρα του. Ο γνωστός 8-βάλβιδος Energy dCi πετρελαιοκινητήρας με υπερσυμπιεστή έχει χωρητικότητα 1461 κ.εκ., και όντας detuned αποδίδει και αυτός 90 ίππους στις 4000 σ.α.λ. και 220 Nm ροπής, με τη μάξιμουμ τιμή να εμφανίζεται μόλις στις 1750 σ.α.λ. Διαθέτει φίλτρο συγκράτησης μικροσωματιδίων, με το τούρμπο του να είναι μεταβλητής γεωμετρίας, που του εξασφαλίζει αρκετά γραμμική λειτουργία, χωρίς σοβαρή υστέρηση απόκρισης χαμηλά. Αν το πιέσεις δεν έχει τη σπιρτάδα του και την πληθωρικότητα στις υψηλές στροφές του TCe 0.9, αλλά σε αποζημιώνει με την εξαιρετική ροπή του και την οικονομία του. Η Renault το εφοδιάζει στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις με τα συστήματα Stop/start και ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση και ανακοινώνει μικτή μέση κατανάλωση 3,5 λίτρα/100 χλμ, με τη πραγματικότητα να είναι από τις ελάχιστες φορές που να μην αποκλίνει πολύ πάνω από 1 λίτρο. Στα 1.608 χλμ που έγραψα με το Clio η ένδειξη του trip computer για τη μέση κατανάλωση δεν ξεπέρασε ποτέ τα 4,7 λίτρα/100 χλμ, που αν αναλογιστούμε ότι μέσα σε αυτά τα χιλιόμετρα κινήθηκα σε κάθε είδους δρόμο (αυτοκινητόδρομο, επαρχιακό δρόμο, πόλη) και με πολλές εναλλαγές του υψομέτρου, πηγαίνοντας από τη Τσαγκαράδα στη Νταμούχαρη και από τον Αη Γιάννη στα Φάκιστρα και με τις περισσότερες των περιπτώσεων με το αυτόματο κλιματισμό στη θέση on, η κατανάλωση του είναι εξαιρετική. Με πρόχειρους υπολογισμούς αυτό σημαίνει περίπου €6 τα 100 χλμ. Με το 45άρι ρεζερβουάρ του, η αυτονομία του ξεπερνάει με χαρακτηριστική ευκολία τα 1100 χλμ.

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 62 Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 63

Παράλληλα με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 90γρ/χλμ απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας, ενώ όσον αφορά τις επιδόσεις του, τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 11,7 δευτ, ενώ η τελική του ταχύτητα ξεπερνάει τα 178 χλμ/ώρα που ανακοινώνουν οι Γάλλοι. Όμως, δυστυχώς, η Renault για ένα περίεργο λόγο, δεν εφοδιάζει το Clio με το εξατάχυτο κιβώτιο που έχουν τα άλλα μοντέλα που φοράνε τον 15000άρη κινητήρα κάτι που προσωπικά πιστεύω ότι θα μπορούσε κάλλιστα να δέσει με το σύνολο και κυρίως να ρίξει και άλλο τη κατανάλωση. Ποιος ξέρει, ίσως το κάνει σε μια μελλοντική αναβάθμιση. Πάντως, ο εξαιρετικός αυτός κινητήρας έχει μπει σε όλη τη γκάμα της Renault και συνολικά κινεί το 33% των αυτοκινήτων που παράγει, ενώ τα τελευταία χρόνια κατασκευάζεται σε περισσότερες από 1.100.000 μονάδες ετησίως.

Στη χρήση, το κινητήριο σύνολο είναι ζωντανό από πολύ χαμηλά, με το ξέσπασμα του turbo να θεωρείται σχεδόν αμελητέο, ειδικά όταν βρίσκεται στο πρόγραμμα Eco, δεν το παρατηρείς καθόλου. Έχει γραμμική απόδοση και μόνο πάνω από τις 4.000 σ.α.λ. “σκάει”. Σε κρύα εκκίνηση, κραδασμοί αναπόφευκτα υπάρχουν αλλά δεν είναι ενοχλητικοί, εξαιτίας της καλής ηχομόνωσης. Σε άλλες περιπτώσεις και όταν ζεσταθεί, ενεργοποιείται το start/stop άρα δεν υπάρχει πρόβλημα. Μόνο σε υψηλές ταχύτητες και στροφές πάνω από 3.000 θα ακουστεί ένα αχνό βουητό κάτω από το καπό και ένα μακρινό θρόισμα του αέρα γύρω από τους καθρέπτες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 32

Από την εμπειρία μου με το βενζινοκίνητο Clio είχα διακρίνει την εξαιρετική αίσθηση που σου δίνει το γαλλικό supermini στο δρόμο. Εδώ, παρόλο που τα κιλά αυξήθηκαν κατά περίπου 65, ελέω μεγαλύτερου κινητήρα, η οδηγική συμπεριφορά του δεν άλλαξε στο παραμικρό, με το στριφτερό κομμάτι πάνω από το Βόλο, ανηφορίζοντας τη Πορταριά να είναι αυτό που πραγματικά ζητούσε το αυτοκίνητο.

Να θυμίσω ότι στον εμπρός άξονα έχει τοποθετηθεί κλασικά η λύση των αναρτήσεων τύπου MacPherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό, ενώ πίσω διαθέτει ημιάκαμπτο άξονα προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια, ενώ η εξελιγμένη εξαιρετική πλατφόρμα του προηγούμενου μοντέλου και τα μεγαλύτερα μετατρόχια/μεταξόνιο δίνουν εξαρχής την αίσθηση ότι πατάει σε γερά πόδια. Οι μηχανικοί της Renault έχουν βρει τη χρυσή τομή στη ρύθμιση της ανάρτησης και είναι μεν λίγο πιο σφικτή κάτι που σημαίνει απουσία κλίσεων στις στροφές και παρά τις ζάντες 16 ιντσών με λάστιχα 195/55 δε κοπανάει καθόλου. Στον ανοιχτό δρόμο δε, και με το cruise control στο στάνταρ εξοπλισμό ταξιδεύεις σα να είσαι σε μαγικό χαλί.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Τελικά

Test Drive: Renault Clio dCi 90 - 18

Το πετρελαιοκίνητο Clio διαθέτει όλα τα bullets που χρειάζεσαι να τσεκάρεις και αποτελεί μια άκρως ολοκληρωμένη και δελεαστική επιλογή, βάζοντας σε σκέψεις και κάποιον που θα ήθελε μοντέλο της αμέσως μεγαλύτερης κατηγορίας. Δεν είναι μόνο ένα από τα πιο ολοκληρωμένα, αλλά πιστεύω ότι πλέον θα γίνει σημείο αναφοράς. Η τιμή του μπορεί να θεωρηθεί από κάποιους λίγο τσιμπημένη, αν και με όφελος απόσυρσης πέφτει, αλλά με μέση ετήσια χρήση κοντά στα 15.000 χλμ, η απόσβεση των επιπλέον χρημάτων σε σχέση με τη βενζινοκίνητη έκδοση μπορεί να αποσβεστεί σε κάτι περισσότερο από δύο χρόνια, χωρίς να ξεχνάμε όμως και το εξαιρετικά πλούσιο πακέτο εξοπλισμού του, καθώς και την 5ετη μηχανική εργοστασιακή εγγύηση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ
Περιβαλλοντικό προφίλ ECO2
Καύσιμο Diesel
Προδιαγραφές ρύπων EURO5
Τύπος κινητήρα Υπερτροφοδοτούμενος / Σύστημα άμεσου ψεκασμού common rail
Κυβισμός (cm3) 1461
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 76 x 80,5
Σχέση συμπίεσης
Αριθμός κυλίνδρων/ βαλβίδων 4 / 8
Μέγιστη ισχύς kW CEE (ch) / σ.α.λ 66 (90) / 4000
Μέγιστη ροπή Nm CEE / σ.α.λ. 220 / 1750
Φίλτρο σωματιδίων FAP
Stop & start και σύστημα ανάκτησης ενέργειας κατά την πέδηση στάνταρ
ΚΙΒΩΤΙΟ ΤΑΧΥΤΗΤΩΝ
Τύπος – αρ. σχέσεων Μηχανικό- 5 ταχυτήτων
Ταχύτητα με 1000 σ.α.λ με 1η : 8,56
Με 2η 16,30
Με 3η 25,86
Με 4η 35,77
Με 5η 48,36
Με 6η
ΣΥΣΤΗΜΑ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ
Διεύθυνση Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη υποβοήθηση
Διάμετρος στροφής μεταξύ πεζοδρομίων / μεταξύ τοίχων (m) 10,6 / 11
Αρ.στροφών τιμονιού (από άκρη – σε άκρη , με ελαστικά αναφοράς ) 2,71
ΣΥΣΤΗΜΑ ΑΝΑΡΤΗΣΗΣ
Ανάρτηση εμπρός Τύπου Mac-Pherson με τριγωνικά χαμηλά ψαλίδια και αντιστρεπτική δοκό
Ανάρτηση πίσω Ημιάκαμπτος άξονος προγραμματιζόμενης γεωμετρίας με ελικοειδή ελατήρια
Διάμετρος αντιστρεπτικής δοκού, εμπρός /πίσω(mm) Εμπρός 22,5mm / πίσω : ενσωματωμένη στον άξονα
ΤΡΟΧΟΙ & ΕΛΑΣΤΙΚΑ
Ελαστικά αναφοράς 15″ : 185/65 R15 88T>br>16″ : 195/55 R16 87H>br>17″ : 205/45 R17 88V (θα διατεθεί αργότερα)
ΣΥΣΤΗΜΑ ΠΕΔΗΣΗΣ
A.B.S. στάνταρ
Ηλεκτρονικός κατανεμητής πέδησης στάνταρ
Υποβοήθηση σε απότομο φρενάρισμα (AFU) στάνταρ
Hill Start Assist – υποβοήθηση εκκίνησης σε οδόστρωμα με κλίση (HSA) στάνταρ
Ηλεκτρονικός έλεγχος ευστάθειας (ESC) στάνταρ
Εμπρός : αεριζόμενοι δίσκοι, διάμετρος (mm) / πάχος (mm) 258 / 22
Πίσω : ταμπούρα (ίντσες) ή συμπαγείς δίσκοι – διάμετρος (mm) / πάχος (mm) Ταμπούρα 8″ για τροχούς 15″ και 16″ >br>
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Συντελεστής αεροδυναμικής SCx 0,670
Μέγιστη ταχύτητα (km/h) 178
0 – 100 km/h (s) 11,7
400 m από στάση (s) 18
1 000 m από στάση (s) 33,5
Ρεπρίζ : 80km/h – 120km/h (s) με 4η/ 5η 10,1 / 13,5
ΚΑΤΑΝΑΛΩΣΗ & ΕΚΠΟΜΠΕΣ (Σύμφωνα με την Ευρωπαϊκή οδηγία 80/1268 στην τελευταία της αναθεώρηση)
CO2 (g/km) 90
Κύκλος πόλης (l/100km) 4
Κύκλος εκτός πόλης (l/100km) 3,2
Μικτός κύκλος (l/100km) 3,5
ΧΩΡΗΤΙΚΟΤΗΤΑ
Ρεζερβουάρ καυσίμου (lt) 45
ΒΑΡΗ (Kg)
Απόβαρο (χωρίς προαιρετικό εξοπλισμό) (M.V.O.D.M.) 1071
Μέγιστο μικτό βάρος (M.M.A.C.) 1658
Μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου (M.T.R.) 1200
Μέγιστο βάρος ρυμουλκούμενου χωρίς φρένα 570
Τιμές
Βασική Τιμή (Renault Clio dCi 90hp Authentic) €15.300
Τιμή Αυτοκινήτου δοκιμής (Renault Clio dCi 90hp Dynamic) €16.990

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

H Renault πούλησε 99.132.100 μετοχές της στη Nissan, αξίας €358 εκατ.

Μετά την πρώτη πώληση μετοχών της Nissan στις 13 Δεκεμβρίου 2023, ο όμιλος της Renault ολοκλήρωσε σήμερα μια δεύτερη συναλλαγή, και πούλησε στη Nissan...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Στις 4 Απριλίου τα αποκαλυπτήρια του Renault Captur facelift

Έχουν περάσει 4,5 χρόνια από τη στιγμή που η Renault αποκάλυψε τη δεύτερη γενιά του Captur, με τη γαλλική εταιρία να ετοιμάζει το facelift...
<h5>Στα συν:</h5>Εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός, Εκπληκτικός κινητήρας, Κατανάλωση, Δυναμικό οδηγικό στήσιμο, Φρένα, Εξοπλισμός, Πρακτικότητα, Ποιότητα κύλισης <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Τιμή, Ορατότητα προς τα πίσω, Μη απενεργοποιούμενο ESP, Ελαφρώς χειρότερη ποιότητα σε σχέση με το προηγούμενοTest Drive: Δοκιμάζουμε το Renault Clio dCi 90
Autoblog.gr