Test drive: Πρώτη δοκιμή του Honda CR-V 1.6 i-DTEC

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 02

Πραγματοποιήθηκε χθες η επίσημη πανελλήνια παρουσίαση του νέου Honda CR-V με τον εξαιρετικό νέο πετρελαιοκινητήρα 1.6 i-DTEC, σε ένα πολύ όμορφο χώρο κοντά Βαρυμπόμπη. Έπειτα από τη καθιερωμένη παρουσίαση και ενημέρωση των χαρακτηριστικών του νέου κινητήρα από τους υπεύθυνος της ιαπωνικής εταιρίας στην Ελλάδα, είχαμε την δυνατότητα να το οδηγήσουμε για λίγο παραπάνω από μια ώρα σε ένα διευρυμένο κύκλο με αρκετές υψομετρικές διαφορές κοντά στο κτήμα του Τατοΐου στην Αττική, γράφοντας συνολικά περίπου 80 χλμ, με το ύφος της διαδρομής αυτής να ήταν αρκετά περίεργο και με πολλές υψομετρικές διαφορές.

Στη πρώτη γεύση που μας άφησε το αυτοκίνητο έχουμε να κάνουμε με ένα αυτοκίνητο που σου προσφέρει στο έπακρο όλα τα πλεονεκτήματα που περιμένεις να έχει ένα SUV, όπως μεγάλους χώρους, άνεση και ασφαλές πάτημα στο δρόμο, που σε συνδυασμό με τον πετρελαιοκινητήρα που είχαμε δει στο Civic, να το κάνει εξίσου αποδοτικό και οικονομικό όσο το ιαπωνικό hatchback και περισσότερο απ’όσο φαντάζεσαι για ένα τέτοιου είδους αυτοκίνητο. Όσο το είχαμε στα χέρια μας η κατανάλωση στο trip computer δεν έδειξε πάνω από 6,2 λίτρα/100 χλμ, πολύ μικρή για το μέγεθός του, και είμαι σίγουρος ότι έχει τη δυνατότητα να πέσει και άλλο, κάτι που θα το διαπιστώσουμε όταν το πάρουμε στα χέρια μας για τη καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή σε σύντομο διάστημα.

Στα συν

  • Κινητήρας
  • Κατανάλωση
  • Οδική Συμπεριφορά
  • Χώρος Αποσκευών
  • Εσωτερικοί χώροι

Στα μείον

  • Ορατότητα προς το πλάι και πίσω
  • Περιορισμένες εκτός δρόμου δυνατότητες λόγω έλλειψης συστήματος τετρακίνησης

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 17

Η Honda, ένα χρόνο μετά την παρουσίαση του Rav4 και την τεράστια εμπορική του επιτυχία, παρουσίασε στο στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 1995 το πρώτο της μοντέλο για την SUV κατηγορία, των σύγχρονων, ουσιαστικά, “soft roaders”. Από τότε έχουν περάσει 18 χρόνια και τέσσερις γενιές CR-V μέχρι και το μοντέλο που οδηγήσαμε εχθές, το οποίο να δείχνει πιο ολοκληρωμένο και ώριμο από ποτέ.

Σχεδιαστικά το νέο CR-V διατηρεί το κύριο σουλούπι του αλλά έχει αλλάξει δραστικά στο σχεδιασμό του σε σχέση με το προκάτοχό του, κρατώντας τα βασικά στοιχειά που το διακρίνουν όλα αυτά τα χρόνια κυκλοφορίας του. Στο εμπρός μέρος έχουμε νέα μάσκα, με την υπογραφή της νέας σχεδιαστικής ταυτότητας της Ιαπωνικής εταιρίας. Όπως στο Civic, έτσι και το CR-V, παρατηρούμε ότι έχει τοποθετηθεί μία μάσκα με τρεις μπάρες ενώ τα εμπρός φώτα είναι πλατύτερα (έχουν τοποθετηθεί και LED φώτα ημέρας ). Το πίσω μέρος του αυτοκινήτου έχει αλλάξει εντελώς καθώς η σχεδίαση των πίσω φαναριών είναι πλέον λίγο τρισδιάστατη. Κατά γενική ομολογία, εξωτερικά το νέο CR-V της Honda δεν έχει να ζηλέψει τίποτα από τον ανταγωνισμό καθώς με τον νέο του σχεδιασμό γίνεται ένα από τα ομορφότερα αυτοκίνητα της κατηγορίας C-SUV κάτι που άλλωστε επιδίωκε και η ίδια η Honda.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 15

Το νέο μοντέλο της Ιαπωνικής εταιρείας είναι μικρότερο σε μήκος κατά 5 χλστ από το προηγούμενο CR-V, με το μήκος του να φτάνει τα 4.570 χλστ, ενώ έχει και μικρότερο ύψος κατά 30χλστ, αφού φτάνει τα 1.650 χλστ., χωρίς αυτό να δείχνει να έχει επηρεάσει τους εσωτερικούς χώρους. Αυτό γιατί η φιλοσοφία της Honda ήταν ανέκαθεν “man-maximum, machine minimum” δηλαδή τη μείωση στις διαστάσεις των μηχανικών μερών για την εξασφάλιση περισσότερου χώρου για τους επιβάτες. Στη 4η γενιά του ιαπωνικού SUV το παρμπρίζ μετακινήθηκε προς τα εμπρός κατά 60 χλστ σε σχέση με το συνολικό μήκος του αυτοκινήτου. Σαν αποτέλεσμα, μειώθηκαν οι διαστάσεις του χώρου του κινητήρα.

Οι μηχανικοί της Honda έχουν δώσει μεγάλη προσοχή και στην αεροδυναμική του μοντέλου. Έτσι, η υιοθέτηση ενός επίπεδου κάτω μέρους πατώματος και των ανάγλυφων θόλων τροχών έχει εξομαλύνει τη ροή αέρα κάτω από το αυτοκίνητο, ενώ μία μακριά οροφή σε συνδυασμό με τον αεροδυναμικά βελτιστοποιημένο εμπρός προφυλακτήρα και την πίσω αεροτομή βοηθούν στη διαχείριση της ροής αέρα πάνω από το αμάξωμα. Ως αποτέλεσμα αυτών, είναι η μείωση του συντελεστή οπισθέλκουσας κατά 6,5% συγκριτικά, κάτι που ωφελεί τις επιδόσεις, της οικονομίας καυσίμου, την μείωση των ρύπων αλλά και των αεροδυναμικών θορύβων.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 19

Όταν είχαμε δοκιμάσει το Civic στα σχόλια μας είχατε ρωτήσει πως θα είναι ο 1600άρης πετρελαιοκινητήρας i-DTEC στο βαρύτερο CR-V. H απάντηση είναι εξίσου εντυπωσιακή, “δένει κουτί”. Ο πετρελαιοκινητήρας αποτελεί το πρώτο δείγμα της νέας σειράς κινητήρων της φιλοσοφίας Earth Dreams Technology της Honda και δείχνει στο μέγιστο βαθμό το τεχνολογικό υπόβαθρο του Ιάπωνας κατασκευαστή, κάνοντας μας να αναμένουμε με τεράστιο ενδιαφέρον τους τρεις νέους turbo που ετοιμάζει.

Έχει χωρητικότητα 1.600 κ.εκ. και η ιπποδύναμη του είναι 120 ίππους ενώ η ροπή του φτάνει τα 300 Nm με τις εκπομπές CO2 να είναι μόλις 119 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης του πρέπει να πληρώσει μόλις €107,1 τέλη κυκλοφορίας. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 11,2 δευτ. ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 182 χλμ/ώρα. Ο κινητήρας συνδυάζεται με ένα 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων που στέλνει τη κίνηση στον μπροστά άξονα.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 10

Αποτελείται από μία αλουμινένια κυλινδροκεφαλή και είναι ο ελαφρύτερος diesel στην κατηγορία του, μιας και κάθε εξάρτημα του έχει σχεδιαστεί με κριτήριο τη μείωση του βάρους και των διαστάσεων. Κύριος στόχος των μηχανικών της Honda ήταν η μείωση της μηχανικής τριβής σε επίπεδα βενζινοκινητήρα, κάτι που μεταφράζεται σε μειωμένες εκπομπές ρύπων και κατανάλωσης αλλά και βελτίωση στην απόκριση του κινητήρα. Φοράει υπερτροφοδότη Garrett 4η γενιάς με σχεδίαση μεταβλητών πτερυγίων και η ταχύτητα περιστροφής του ελέγχεται με ακρίβεια από τα ηλεκτρονικά του αυτοκινήτου, ελαχιστοποιώντας έτσι την υστέρηση τούρμπο (turbo lag) με τη μέγιστη πίεση υπερπλήρωσης είναι στο 1,5 bar. Ακόμα, χρησιμοποιεί σύστημα ψεκασμού ηλεκτρομαγνητικών (αντί πιεζοηλεκτρικών) μπεκ της Bosch που ψεκάζει με υψηλή πίεση 1800 bar.

Η υψηλή πίεση μεταφράζεται σε άριστη ακρίβεια ψεκασμού και ομοιογένεια μίγματος. Το βελτιωμένο μείγμα καυσίμου/αέρα δημιουργεί τις προϋποθέσεις για καθαρότερη και αποδοτικότερη καύση συμβάλλοντας παράλληλα στους χαμηλότερους ρύπους και τη μικρότερη κατανάλωση. Οι μηχανικοί της Honda προσπάθησαν επίσης να βελτιώσουν την ογκομετρική απόδοση των κυλίνδρων, χρησιμοποιώντας εισαγωγή κυλινδροκεφαλής υψηλής ροής και στροβιλισμού, για ακριβή έλεγχο της διαδικασίας καύσης ώστε να περιορίζονται τα τοπικά σημεία υπερθέρμανσης που παράγουν ανεπιθύμητες εκπομπές ρύπων.

Στον τομέα της ασφάλειας, παίρνει 5 αστέρια από των ευρωπαϊκό οργανισμό ασφαλείας Euro NCAP με τις επιμέρους βαθμολογίες του όπως αυτές για την ασφάλεια των επιβατών, πεζών, παιδιών και safety assist να είναι αρκετά καλές.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 08

Το εσωτερικό του CR-V είναι πολύ όμορφο, αρκετά ευρύχωρο και εξαιρετικά σύγχρονο, όπως μας έχει συνηθίσει η Honda. Τo DIZ (drive interface zone) δίνει την δυνατότητα στο οδηγό να έχει τα μάτια του συνέχεια στον δρόμο μιας και όλες οι σημαντικές πληροφορίες βρίσκονται πίσω από το τιμόνι του. Στο κεντρικό ταμπλό του αυτοκινήτου υπάρχουν μία οθόνη 5 ιντσών πολλαπλών λειτουργιών και ονομάζεται i-MID (Μulti Information Display), όπου με αυτή μπορείς και ελέγχεις τις λειτουργίες του ραδιοφώνου, του τηλεφώνου και γενικότερα να βλέπεις όλες τις πληροφορίες του αυτοκινήτου.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 05 Honda CR-V 1.6 i-DTEC 09

Στα στάνταρ του αυτοκίνητου είναι και τα πλέον γνωστά συστήματα οικονομίας της Honda, το ECON mode και το Eco Assist, το όποιο είναι ένα σύστημα που σε βοηθά να οδηγείς με οικονομικό τρόπο. Το σύστημα ECON mode, ενεργοποιείται με το πάτημα του χαρακτηριστικού πράσινου κουμπιού στο αριστερό μέρος του ταμπλό κάτω περίπου από το τιμόνι.

Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι πάρα πολύ καλής ποιότητας, αν και σε κάποια σημεία θα μπορούσε να είναι καλύτερα. Το εσωτερικό περιβάλλον του αυτοκίνητου είναι αρκετά αθόρυβο και αυτό έχει επιτευχθεί από την Honda με την τοποθέτηση ηχοαπορροφητικού υλικού σε όλο το εσωτερικό του αυτοκινήτου, μειώνοντας τον ήχο κατά 3 db σε σχέση με τη 3η γενιά.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 06

Ο χώρος αποσκευών του CR-V είναι απλά τεράστιος, με τα 589 λίτρα να κρίνονται επαρκή για να τοποθετήσεις οτιδήποτε μέσα σ αυτόν, αλλά και σε περίπτωση που θελήσεις να ρίξεις τα πίσω καθίσματα (τα οποία είναι διαιρούμενα 60/40). ο χώρος αποσκευών από 589 λίτρα μετατρέπεται σε “φορτηγό” με τα πλέον 1648 λίτρα με ρεζέρβα κανονικών προδιαγραφών ή 1669 λίτρα με ρεζέρβα μικρών διαστάσεων, κάτι που δίνουν και την 1η θέση στο συγκεκριμένο τομέα στην κατηγορία του.

Στην Ελληνική αγορά το νέο CRV 1.6  είναι διαθέσιμο στις εκδόσεις Comfort και Elegance με τιμές που ξεκινούν από €28.600 χωρίς το όφελος απόσυρσης για την πρώτη και πέφτει στα €27.170 με απόσυρση και η πλουσιότερη Elegance ξεκινάει από €29.900 χωρίς απόσυρση ή €28.470 με απόσυρση, έχοντας πολύ πλούσιο εξοπλισμό. Η πρώτη μεταξύ άλλων διαθέτει έξι αερόσακους, VSA, Hill Start Assist, διζωνικό κλιματισμό, cruise control, ηχοσύστημα, USΒ και Aux-in, ζάντες αλουμινίου 17″ καθώς και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες. Από την άλλη, η έκδοση Elegance διαθέτει επιπλέον προβολείς ομίχλης, κάμερα οπισθοπορείας, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, συναγερμό, αισθητήρες φώτων και βροχής, ηλεκτρικά αναδιπλούμενους εξωτερικούς καθρέπτες και το Bluetooth σύστημα ανοιχτής συνομιλίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 14

Η θέση οδήγησης επιπέδου συμβατικού επιβατικού μοντέλου, με την ορατότητα προς τα εμπρός να είναι πολύ καλή αλλά προς το πλάι και πίσω να περιορίζεται εξαιτίας των παχιών κολόνων. Παρά τα 350 κιλά που έχει παραπάνω από το Civic, o 1,6 i-DTEC απλά δείχνει το γιατί θεωρείται ένας από τους κορυφαίους κινητήρες της κατηγορίας του. Ο κινητήρας αυτός με την τεράστια για τα κυβικά του ροπή των 300 Νm, απλά δεν αφήνει περιθώρια να πεις ότι το αυτοκίνητο στερείται από δύναμη.

Η νέα ρύθμιση της πίσω ανάρτησης σου δίνει πολύ καλή αίσθηση του πίσω μέρους του αυτοκινήτου, αλλά και η γενικότερη ρύθμιση των εμπρός και πίσω αναρτήσεων δεν επιτρέπουν στο αυτοκίνητο να έχει μεγάλες κλίσεις στις πλάγιες κινήσεις κάτι που αποδεικνύει ότι η δουλειά που έχει γίνει κατά την εξέλιξη του ειδικά για την ευρωπαϊκή αγορά στο Nurburgring έχει πιάσει τόπο. Σε αυτά τα πρώτα 80 χιλιόμετρα το νέο CR-V μας έδειξε ότι είναι αρκετά σταθερό αλλά και ευέλικτο παρά το μέγεθός του.

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 18

Το CR-V εφοδιάζεται με την ίδια εμπρός ανάρτηση όπως και στα προηγούμενα ομώνυμα μοντέλα, δηλαδή με γόνατα McPherson ενώ η πίσω ανάρτηση είναι πολλαπλών συνδέσμων. Η Honda έκανε κάποιες βελτιώσεις στις ρυθμίσεις των εμπρός αποσβεστήρων και των πίσω σάιλεντμπλοκ με σκοπό τη μείωση των κλίσεων του αμαξώματος, τη διατήρηση της ευστάθειας σε υψηλές ταχύτητες έχοντας ως σκοπό της ,τι άλλο βέβαια, τη βελτίωση της οδηγικής άνεσης. Ωστόσο, η Honda για την ώρα δεν συνδυάζει τον 1.6 i-DTEC κινητήρα με το σύστημα τετρακίνησης, αλλά ούτε και με αυτόματο κιβώτιο, περιορίζοντας τις εκτός δρόμου δυνατότητες που μπορεί να προσφέρει το νέο CR-V.

Η Ιαπωνική εταιρεία έχει τοποθετήσει στο νέο της μοντέλο ένα σύστημα διεύθυνσης με ηλεκτρική υποβοήθηση, το Motion Adaptive (MA-EPS). Το προηγμένο σύστημα αυτό συνεργάζεται με το Vehicle Stability Assist (VSA) της Honda για την ανίχνευση της απώλειας ευστάθειας του οχήματος σε ολισθηρές συνθήκες και ενεργοποιεί άμεσα ένα σύστημα στο τιμόνι, που παροτρύνει τον οδηγό να στρίψει προς τη σωστή κατεύθυνση. Το τιμόνι έμοιαζε πολύ με αυτό που είχαμε δοκιμάσει στο Civic κάτι που μεταφράζεται σε μεγάλη ευελιξία, ενώ μεταφέρει στον οδηγό μεγάλη πληροφόρηση ακόμα και στις υψηλές ταχύτητες.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εν κατακλείδι” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC 21

Το νέo CR-V μετά από αυτή την σύντομη γνωριμία που είχαμε μαζί του, μας άφησε όμορφες αναμνήσεις κυρίως με τη συμπεριφορά του στο δρόμο, η οποία ήταν εξαιρετική, αλλά και την οδηγική του συμπεριφορά, η οποία είναι αντάξια ενός κανονικού αυτοκινήτου πόλης. Σε συνδυασμό με την μικρή κατανάλωση που προσφέρει ο 1.6 i-DTEC κινητήρας, η Ιαπωνική εταιρεία φαίνεται ότι συνεχίζει την καλή ”φήμη” που είχε το CR-V το οποίο όπως όλα δείχνουν, έχει τα φόντα για να γίνει ένα από τα καλύτερα αυτοκίνητα της κατηγορίας του.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχ/κά Χαρ/κά” ]

Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Κυβισμός cc (cm³) 1597
Διάμετρος x Διαδρομή mm 76.0 x 88.0
Σχέση συμπίεσης 16
ΣΥΣΤΗΜΑ ΜΕΤΑΔΟΣΗΣ
M/T Συμπλέκτης  Ξηρός μονόδισκος με διάφραγμα ελατηρίου
Τύπος κιβωτίου  6-τάχυτο συγχρονιζέ
Σχέσεις μετάδοσης
1η 3.642
2η 1.884
3η 1.179
4η 0.869
5η 0.705
6η 0.592
όπισθεν 3.673
Τελική μετάδοση 4.352
ΒΑΡΟΣ
Βάρος αμαξώματος kg 1541 – 1600
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
Μέγιστη Ισχύς kW(Hp)/rpm 88(120)/4000
Μέγιστη Ροπή Nm/rpm 300/2000
Μέγιστη ταχύτητα km/h 182
Επιτάχυνση secs.
0 → 100 km/h 11.2
0 → 400m 17.74
60 – 100 km/h με 4η 8.2
Κατανάλωση καυσίμου l/100km
Κύκλος πόλης 4.8
 Εκτός πόλης 4.3
Μικτός κύκλος 93/116/EC 4.5
ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ
Διαστάσεις (ΜήκοςxΠλάτοςxΎψος)  4570/1820/1685
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ 58
Χώρος αποσκευών (καθίσματα σε όρθια θέση) 589
Χώρος αποσκευών (καθίσματα αναδιπλωμένα) litres 1669 (χώρος από το πάτωμα μέχρι την οροφή)

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5>Κινητήρας, Κατανάλωση, Οδική συμπεριφορά, Χώρος αποσκευών, Εσωτερικοί χώροι <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Ορατότητα προς το πλάι και πίσω, Περιορισμένες εκτός δρόμου ικανότητες λόγω έλλειψης συστήματος τετρακίνησηςTest drive: Πρώτη δοκιμή του Honda CR-V 1.6 i-DTEC
Autoblog.gr