Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Note 1.2


Test Drive: Δοκιμάζουμε το Nissan Note 1.2

Γράφει: - , 14:20
29

Test_Drive_Nissan_Note_19

Η αγορά των μικρών πολυμορφικών αυτοκινήτων είναι σχετικά περιορισμένη, με τους περισσότερους “παίχτες” να προέρχονται από τη χώρα του ανατέλλοντος Ηλίου. Οι λόγοι είναι γιατί εκεί ο χώρος είναι πραγματικά δυσεύρετος και η ανάγκη για κάλυψη περισσότερων αναγκών μιας οικογενείας μέσα στη πόλη, δημιούργησαν τη κατηγορία των MPV.

Ήδη έχουμε δοκιμάσει το Toyota Verso S, Honda Jazz και Ford B-Max, ενώ σε αυτή μπορούν να προστεθούν το Citroen C3 Picasso και το Opel Meriva. Η κατηγορία αυτή φαίνεται ότι έχει δημιουργηθεί για να προσφέρει το ιδανικό αυτοκίνητο που θα ικανοποιήσει τις περισσότερες ανάγκες και επιθυμίες της δύσκολης ελληνικής πραγματικότητας Και ερχόμαστε στο Nissan Note, το οποίο σαν μοντέλο μετράει αισίως σχεδόν 10 χρόνια στην αγορά.

Στα συν

  • Σχεδίαση
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Τιμή και κόστος συντήρησης

Στα μείον

  • Ροπή κινητήρα
  • Διάμετρος κύκλου στροφής
  • Ποιότητα Πλαστικών

Το αυτοκίνητο

Με τη δεύτερη γενιά του ευρωπαϊκού Nissan Note να παρουσιάζεται στην έκθεση της Γενεύης του 2013, η ιαπωνική εταιρία λάνσαρε ένα εντελώς αναβαθμισμένο σχέδιο και σύνολο, σε σχέση με το προγενέστερο μοντέλο. Το αυτοκίνητο βασίζεται πάνω στο Invitation concept και έχει κατασκευαστεί πάνω στην πλατφόρμα V, την οποία φορά το νέο Micra. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα είναι ολοκαίνουρια και το γράμμα της είναι το αρχικό της αγγλικής λέξης versatile που σημαίνει ευέλικτη και εκτός από πιο άκαμπτη συμβάλει και στη συνολική μείωση του βάρους του αυτοκινήτου. Το οξύμωρο της υπόθεσης είναι ότι παρά την στενή συνεργασία μεταξύ Nissan και Renault, η πρώτη δε χρησιμοποίησε την έτοιμη πλατφόρμα του Clio, αλλά αυτή του νέου Micra, σε μεγαλύτερη διάσταση. Παράλληλα, με την κατάργηση του Pixo και την μείωση των διαστάσεων του Micra, η Nissan με το νέο Note φαίνεται να βλέπει πιο σοβαρά τη θέση του μοντέλου στη προϊοντική γκάμα της.

Test_Drive_Nissan_Note_35

Πλέον το Note με την πλούσια τεχνολογική προίκα της εταιρίας και με δέλεαρ τον υπερπλούσιο εξοπλισμό του, σχεδιάστηκε για να ανταποκρίνεται απόλυτα στις απαιτήσεις των πελατών του Β-segment. Η παραγωγή του νέου Note γίνεται στο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland της Αγγλίας, ενώ κατασκευάζεται επίσης και στο εργοστάσιο στη Μπρατισλάβα της Σλοβακίας με την ευρωπαϊκή έκδοση να έχει εξελιχθεί από το Ευρωπαϊκό Τεχνικό Κέντρο της Nissan ( NTCE ) τόσο στο Ηνωμένο Βασίλειο και την Ισπανία, έχει μικρές αλλαγές στο στιλιστικό κομμάτι σε σχέση με την Ιαπωνική και την Αμερικανική, καθώς και αλλαγές στις ρυθμίσεις του συστήματος διεύθυνσης και στις αναρτήσεις.

Test_Drive_Nissan_Note_03  Test_Drive_Nissan_Note_22

Σχεδιαστικά, πλέον είναι αρκετά πιο τολμηρό σε σχέση με το “κουτένιο” σχήμα του προηγούμενου Note, διαθέτοντας αεροδυναμική σχεδίαση με κεκλιμένη γραμμή οροφής και έντονα νεύρα στα πλαϊνά. Τα μεγάλα κεφάλια της ιαπωνικής εταιρίας κατάλαβαν ότι για να πετύχουν σε πωλήσεις χρειάζονται και ένα θελκτικό σχέδιο, με το νέο Note να συνδυάζει κομψές, ρευστές γραμμές με πρωτότυπες και τολμηρές λεπτομέρειες.

Ο “ενεργητικός” σχεδιασμός, όπως αναφέρει η Nissan, διακρίνεται στο εμπρός μέρος με τις ανάγλυφες επιφάνειες με αλληλένδετους προβολείς που εισέρχονται μέσα στην μάσκα. Πηγαίνοντας προς τα πίσω, παρατηρείς ότι τα πλαϊνά νεύρα καταλήγουν στα πίσω φωτιστικά σώματα, που με τη σειρά τους ακολουθούν τις γραμμές του αμαξώματος, ενώ σε συνδυασμό με τα διογκωμένα τόξα των τροχών και τη διακριτική γραμμή παραθύρων, αυτά ενισχύουν την νέα επιθετική σχεδιαστική εταιρική ταυτότητα της φίρμας.

Test_Drive_Nissan_Note_16

Κλείνοντας με τον σχεδιασμό, που το άσπρο χρώμα του αυτοκίνητο της δοκιμής δεν αναδεικνύει την έντονη σιλουέτα του, οι μηχανικοί της Nissan έχουν επιστήσει την προσοχή τους και στην αεροδυναμική του Note, όπου πλέον ο συντελεστής οπισθέλκουσας Cd είναι μόλις 0.30, καθιστώντας το τον καλύτερο της κατηγορίας του.

Ένα από τα χαρακτηριστικά που κρίνουν επιτυχημένο το Note είναι εξωτερικές του διαστάσεις. Αυτές είναι τόσες ώστε να φιλοξενεί με επάρκεια 5 ενήλικες, αλλά παράλληλα να μπορεί να βρίσκει με σχετική άνεση χώρο στάθμευσης στις χαοτικές μεγαλουπόλεις, όπου και κυρίως απευθύνεται. Έτσι, το μήκος του ανέρχεται στα 4.100 χλστ. (+ 1,3 εκ.), το ύψος του στα 1.530 χλστ (-2 εκ.), ενώ το πλάτος του είναι σχεδόν αυτούσιο με το προηγούμενο και φτάνει τα 1.695 χλστ (+0,5 εκ.). Τέλος, αμετάβλητο έχει παραμείνει και το μεταξόνιο, με την απόσταση ανάμεσα στους δύο άξονες να αγγίζει τα 2.600 χλστ. Όπως καταλαβαίνεις, οι διαστάσεις του το καθιστούν ιδανικό και πατάει ακριβώς πάνω στις νόρμες της κατηγορίας Β, αλλά ταυτόχρονα αφήνει ζωτικής σημασίας κενό για το μεγαλύτερο Qashqai.

Test_Drive_Nissan_Note_10

Μηχανικά τώρα, το νέο mini MPV της Nissan είναι διαθέσιμο με τρεις κινητήρες. Τον 1.200αρη τρικύλινδρο κινητήρα σε ατμοσφαιρική και κομπρεσοράτη έκδοση, τους οποίους συναντάμε και στο Micra, με τον δεύτερο να αποδίδει 98 ίππους και να συνδυάζεται και με το νέας γενιάς XTRONIC CVT αυτόματο κιβώτιο, το οποίο συνεργάζεται με το σύστημα Start/Stop, ενώ τέλος υπάρχει ο κινητήρας diesel 1.5 dCi από τη “μαμά” Renault.

Κάτω από το μικρό κάλυμμα του κινητήρα του δικού μας αυτοκινήτου υπήρχε ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χωρητικότητος 1.198 κ.εκ. και απόδοσης 80 ίππων στις 6.000 σ.α.λ., με τη ροπή του να φτάνει τα 110 Nm στις 4.οοο σ.α.λ. Νούμερα που στον κυκεώνα των ίππων που ζούμε τα τελευταία χρόνια δείχνουν λίγα αλλά η πραγματικότητα διαφέρει, καθώς κινούν το αμάξωμα βάρους 1.080 κιλών αρκετά ικανοποιητικά, όπως θα αναλυθεί παρακάτω. Για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 13,7 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα αγγίζει τα 170 χλμ/ώρα.

Test_Drive_Nissan_Note_08

Ο συγκεκριμένος κινητήρας είναι ο υποκυβισμένος και υποκυλινδρισμένος 1.6 λίτρων 4-κύλιδρος κινητήρας που φορούσε το προηγούμενο Qashqai και διαθέτει αντλίες λαδιού και νερού χαμηλής τριβής, εναλλάκτη υψηλής απόδοσης κι ένα αντίβαρο ενσωματωμένο στην τροχαλία του στροφάλου για να εξισορροπεί τους κραδασμούς. Συνδυάζεται αποκλειστικά με το χειροκίνητο 5-τάχυτο κιβώτιο και σύμφωνα με το εργοστάσιο έχει μέση κατανάλωση 4,7 λίτρα/100 χλμ και 109 γρ/χλμ εκπομπές CO2. Το τελευταίο σημαίνει ότι ο ιδιοκτήτης καλείται να πληρώσει τέλη κυκλοφορίας ύψους €98,1 στο ελληνικό υπουργείο. Απο πλευράς κατανάλωσης και σε ήπιες αστικές μετακινήσεις η πραγματική κατανάλωση που έγραψε το trip computer έπαιζε από τα 5,5 μέχρι τα 5,8 λίτρα/100 χλμ, ενώ αν κινηθείς πιο γρήγορα ή πας ένα ταξίδι με 4 άτομα θα ακουμπήσει ή και θα ξεπεράσει τα 7 λίτρα/100 χλμ.

Κλείνοντας τα περι αυτοκινήτου, στο τομέα της παθητικής ασφάλειας το νέο Note στις δοκιμές σύγκρουσης του Euro NCAP κατέκτησε τέσσερα (4) αστέρια. Από την αναλυτική βαθμολογία παρατηρούμε ότι στις δοκιμές ασφάλειας για τους ενήλικες και τα παιδιά αλλά και στα συστήματα ασφαλείας παίρνει αρκετά υψηλή βαθμολογία, με το πέμπτο αστέρι να χάνεται από τα αποτελέσματα στις συγκρούσεις με τους πεζούς.

Εσωτερικό

Test_Drive_Nissan_Note_52

Ο λόγος για να επιλέξεις ένα τέτοιο αυτοκίνητο είναι προφανής. Έτσι, εκτός από την ευκολία στην οδήγηση ζητάς και πρακτικότητα και ευρυχωρία στο εσωτερικό, με το αυτοκίνητο να εκμεταλλεύεται όσο το δυνατόν καλύτερα τις εξωτερικές του διαστάσεις.

Test_Drive_Nissan_Note_45

Με το που μπήκα στη καμπίνα η πρώτη αντίδραση ήταν ότι ο σχεδιασμός του εσωτερικού αντλεί πολλά κοινά με εκείνον του Micra. Αυτό γιατί σε περίοπτη θέση και στο κέντρο της κεντρικής κονσόλας βρίσκονται τα χειριστήρια του κλιματισμού σε στρογγυλής σχεδίασης μοτίβο. Στο κέντρο της μοντέρνας αυτής λύσης φιλοξενείται μια οθόνη υγρών κρυστάλλων για την ένδειξη της θερμοκρασίας, ενώ ακριβώς από πάνω της, βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής του navigation που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Η Nissan έθεσε σαν στόχο να προσφέρει ένα ακρως πρακτικό, φιλικό και δίχως εργονομικές ατέλειες εσωτερικό κάτι που κατά την προσωπική μου άποψη το πέτυχε στον μέγιστο βαθμό. Κατά τη διάρκεια της εβδομαδιαίας συμβίωσης μου με το αυτοκίνητο, αυτό αποδείχθηκε άκρως λειτουργικό και εύχρηστο ακόμα και για αρχάριους, κάτι που σε κάνει να νιώθεις από τα πρώτα κιόλας λεπτά επαφής μαζί του ότι βρίσκεσαι σε οικείο περιβάλλον.

Test_Drive_Nissan_Note_54

Ο πίνακας οργάνων έχει σχεδιαστεί με γνώμονα την ευρωπαϊκή ήπειρο για να εξασφαλιστεί μέγιστη δυνατή σαφήνεια παρέχοντας μια σαφή εικόνα όλων των στοιχείων οδήγηση πέραν των οικολογικών ενδείξεων. Όταν πατήσεις το κουμπί “Eco” του κινητήρα που βρίσκεται δίπλα από το χειρόφρενο ο χρωματισμός του ταμπλό εναλλάσσεται μεταξύ μπλε και πράσινου ανάλογα με τον τρόπο οδήγησης, όπως ακριβώς συναντάμε και στους πίνακες οργάνων της Honda. Τέλος, το τριάκτινο τιμόνι φιλοξενεί τα χειριστήρια του ηχοσύστηματος αλλά και του cruise control, τα οποία βρίσκονται στον στάνταρ εξοπλισμό.

Test_Drive_Nissan_Note_43  Test_Drive_Nissan_Note_44

Γενικά, όμως, ο σχεδιασμός του δεν διακρίνεται για την φαντασία του, όπως ο ανάλογος του Juke, και δείχνει σχετικά λιτός, με την κεντρική κονσόλα να είναι βαμμένη σε μαύρο γυαλιστερό χρώμα. Έχουν χρησιμοποιηθεί κατά κόρον σκληρά πλαστικά, όμοια με εκείνα που είχα συναντήσει στο Micra, αλλά η συναρμογή τους και η ποιότητα τους δε σε απογοητεύουν λογίζοντάς τα ως φθηνιάρικα, αν και έδειξαν μια σχετική ευαισθησία στις γρατσουνιές.

Οι χώροι για μικροαντικείμενα είναι άφθονοι και σε όλα τα σημεία του αυτοκινήτου. Για παράδειγμα, ο συνοδηγός εκτός από το βαθύ ντουλαπάκι χαμηλά της κονσόλας, έχει στη διάθεση του άλλο ένα ακριβώς από πάνω του, το οποίο μπορείς να κρύψεις τα γυαλιά σου, το πορτοφόλι σου, αλλά και τα ψηφιακά μέσα, καθώς εκεί βρίσκονται και οι θύρες USB και AUX. Ακόμα, στην αρχή του κεντρικού τούνελ και μπροστά από τον λεβιέ των ταχυτήτων υπάρχουν τρεις μεγάλες θήκες για μικροαντικείμενα, καθώς και δύο ποτηροθήκες.

Test_Drive_Nissan_Note_63

Μπορεί να υπάρξουν κάποιοι που θα έχουν παράπονα για το σχεδιασμό του εσωτερικού, όμως ελάχιστοι θα είναι αυτοί που θα παραπονεθούν για τους χώρους του Note. Οι χώροι για γόνατα των εμπρός επιβατών είναι εξαιρετικοί, κάτι που συμβάλλει και η ειδικά σχεδιασμένη κονσόλα, ώστε να μην καταπιάνει ανούσιο χώρο. Για τους πίσω, δε, με χαρακτηριστική άνεση θα φιλοξενήσει 3 φυσιολογικού αναστήματος ενήλικες, καθώς αυτοί δε θα δυσκολευτούν να βολευτούν τόσο εξαιτίας του μεγάλου ύψους αλλά κυρίως του εσωτερικού πλάτους του οχήματος, ενώ παρόλο που το πάτωμα δεν είναι εντελώς flat, το μικρό τούνελ δε θα ενοχλήσει.

Test_Drive_Nissan_Note_41

Test_Drive_Nissan_Note_40  Test_Drive_Nissan_Note_38

Επειδή, όμως, δε γίνεται να τα έχεις όλα, αναπόφευκτα οι μεγάλοι εσωτερικοί χώροι επηρεάζουν το χώρο αποσκευών, ο οποίος κρίνεται αποδεκτός με τα 295 λίτρα που χωράει. Ένα εξτρά σημείο του εξοπλισμού που κρίνεται απαραίτητο είναι το πακέτο Family, όπου με αυτό το πίσω κάθισμα σύρεται προς τα εμπρός κατά 16 εκατ., με αποτέλεσμα ο χώρος αποσκευών να αυξάνεται μέχρι και τα 381 λίτρα.

Και πάμε στο εξοπλισμό του αυτοκινήτου που με εντυπωσίασε όσο τίποτα άλλο. Αυτό το λέω γιατί το Note ήταν εξοπλισμένο με συστήματα ασφαλείας που δεν έχουμε συναντήσει σε αυτοκίνητα πολλαπλάσιας αξίας του μικρού ιαπωνικού πολυμορφικού.

Test_Drive_Nissan_Note_12

Test_Drive_Nissan_Note_11  Test_Drive_Nissan_Note_13

Συγκεκριμένα, το καινοτόμο σύστημα Nissan Safety Shield, κάνει το Ευρωπαϊκό ντεμπούτο του με το νέο Note, προσφέροντας στον οδηγό του ένα πακέτο τεχνολογιών που συνδυάζονται έξυπνα, προκειμένου να καρπωθεί απτά οφέλη. Κύρια βάση του συστήματος είναι οι τέσσερις (4!!!) κάμερες που είναι τοποθετημένες στα άκρα του οχήματος και πιο συγκεκριμένα, στο λογότυπο της Nissan εμπρός, από μια στους εξωτερικούς καθρέφτες και τέλος μια στην πίσω πόρτα. Το Nissan Safety Shield προσφέρει ένα νέο και πρωτόγνωρο για τη κατηγορία επίπεδο υποστήριξης στον οδηγό και αποτελείται από ένα πακέτο λειτουργιών και συστημάτων, όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning), η λειτουργία προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), καθώς και το προηγμένο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων (Moving Object Detection System), το Nissan Safety Shield.

Test_Drive_Nissan_Note_50

Παράλληλα, το σύστημα πανοραμικής θέασης (Around View Monitor), προσφέρει στον οδηγό την απεικόνιση του αυτοκινήτου από όλες τις γωνίες με κατοπτική εμφάνιση, γεγονός που κάνει τη στάθμευση, ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία, παιχνιδάκι. Το πακέτο όλων αυτών των προηγμένων τεχνολογιών συμπληρώνει το προσφάτως εξελιγμένο σύστημα πλοήγησης Nissan Connect, συνδυάζοντας τη δορυφορική πλοήγηση, τη συνδεσιμότητα με Bluetooth, αλλά και τη συμβατότητα με iPod/iPhone, σε μια εύκολη σε χρήση, οθόνη αφής.

Test_Drive_Nissan_Note_48  Test_Drive_Nissan_Note_46

Κατά τ’αλλά το Note με τον κινητήρα βενζίνης προσφέρεται από την ελληνική αντιπροσωπεία σε δύο επίπεδα εξοπλισμού, το Energy και το Acenta. Στο δεύτερο όμως υπάρχει η επιλογή να εφοδιαστεί με τρία διαφορετικά πακέτα εξοπλισμού, το Tech, το Pack και το Family.

Ας τα πάρουμε από την αρχή με την έκδοση Energy να κοστίζει €12.910, όπου μετά τον υπολογισμό του οφέλους απόσυρσης αλλά και την ειδική προσφορά η τιμή πέφτει στα €11.950. Αυτή περιλαμβάνει εκτός από τους έξι αερόσακους, το ESP, ABS με ΒΑ και EBD, Start&Stop, Cruise Control, Air condition, ηχοσύστημα με χειριστήρια στο τιμόνι και υποδοχή USB, καθώς και βασικές ηλεκτρικές ευκολίες σε παράθυρα, κλειδαριές, καθρέφτες, μαύρους ηλεκτρικούς εξωτερικούς καθρέπτες, μαύρα εξωτερικά χερούλια θυρών, ατσάλινες ζάντες με τάσια 15 ιντσών με ελαστικά 185/65, σύστημα φωτισμού “Follow me home”, ρεζέρβα ανάγκης, τιμόνι ρυθμιζόμενο σε ύψος, ανοιγμα θυρών με τηλεχειρισμό, bluetooth, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, αγκιστρα χώρου αποσκευών και υποδοχές Isofix.

Η στάνταρ έκδοση Acenta Pack κοστίζει €13.650, όπου μετά τον υπολογισμό του οφέλους απόσυσρσης αλλά και την ειδική προσφορά η τιμή πέφτει στα €12.690. Αυτή περιλαμβάνει επιπλέον θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέπτες με ενσωματωμένα φλας, εξωτερικά χερούλια θυρών και καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, ζάντες αλουμινίου 15 ιντσών, ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, θήκη πίσω από το κάθισμα του συνοδηγού, σκιάδια οδηγού-συνοδηγού με καθρέπτη, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο σε ύψος, θήκη αντικειμένων στις πίσω πόρτες, φίλτρο γύρης air condition, αυτόματος κλιματισμός, προβολείς ομίχλης, υπολογιστής ταξιδιού, καθαριστήρες με αισθητήρα βροχής, δείκτης εξωτερική θερμοκρασίας και αυτόματο άνοιγμα εμπρός φώτων.

Test_Drive_Nissan_Note_51  Test_Drive_Nissan_Note_55

Η έκδοση Acenta Tech που είχαμε στη δοκιμή κοστίζει € 14.650 και με το όφελος απόσυρσης και προσφοράς πέφτει στα €13.690 και επιπλέον περιλαμβάνει το σύστημα Nissan Connect, το οποίο διαθέτει CD μονού δίσκου με συμβατότητα MP3, σύστημα πλοήγησης, είσοδοι Aux και USB, 6 ηχεία, το σύστημα Around View Monitor και το Nissan Safety Shield.

Τέλος, η Acenta Family κοστολογείται €15.050 και με το όφελος απόσυρσης και προσφοράς πέφτει στα €14.090 και επιπλέον περιλαμβάνει φιμέ κρύσταλλα πίσω θυρών και χώρου αποσκευών προστασίας ακτίνων UV, υποβραχιόνιο οδηγού, 3o πίσω προσκέφαλο, θήκη πίσω από το κάθισμα του οδηγού, πίσω κάθισμα αναδιπλούμενο 60:40 και συρόμενο, υποβραχιόνιο πίσω με θήκη για ποτήρια, πολυχρηστικό πάτωμα χώρου αποσκευών (karakuri) και ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά 195/55.

Οδηγώντας

Test_Drive_Nissan_Note_29

Με το που κάτσεις συνειδητοποιείς άμεσα ότι η θέση οδήγησης είναι ελαφρώς ψηλότερη από τα συνηθισμένα. Πόσο μάλλον από τα Fiesta και Polo που όπως χαρακτηριστικά αναφέρει η Nissan είχε σαν πρότυπα. Η ιδανική ρύθμιση του καθίσματος θα βρεθεί σχετικά γρήγορα καθώς στην έκδοση μας, το κάθισμα ρυθμιζόταν καθ’ύψος, όπως και το τιμόνι. Οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, μαζί με τις κολόνες που δεν κρύβουν σημεία, καθιστούν το εσωτερικό του αρκετά ευήλιο και εύκολο στην κίνηση των μεγαλουπόλεων.

Κανείς δεν περιμένει ένα μοντέλο σα το νέο Note να έχει παιχνιδιάρικη οδηγική συμπεριφορά και να προσδίδει χαμόγελα σε στριφτερές διαδρομές. Δεν είναι αυτός ο σκοπός του άλλωστε. Παρόλα αυτά, όπως προείπα, έχει αναπτυχθεί εκτεταμένα στην Ευρώπη για να προσφέρει την καλύτερη δυνατή εμπειρία οδήγησης, με τις αναρτήσεις να διαθέτουν ένα ξεχωριστό set-up από εκείνα της Ιαπωνίας και των ΗΠΑ έτσι ώστε να προσφέρεται ο καλύτερος συνδυασμός άνεσης, πρόσφυσης και χειρισμού.

Test_Drive_Nissan_Note_25

Στο τομέα των αναρτήσεων έχει επιλεγεί η πεπατημένη και έτσι στον εμπρός άξονα συναντάμε γόνατα Mac Pherson, ενώ πίσω τον κλασικό ημιάκαμπτος άξονα. Ο οδηγός και οι επιβαίνοντες θα βιώσουν υψηλά επίπεδα οδηγικής ποιότητας και άνεσης, ενώ η σταθερότητα στις στροφές και η ευελιξία του νέου Note φαίνεται ότι ήταν σημαντικοί τομείς εστίασης κατά τη διαδικασία εξέλιξης του αυτοκινήτου.

Κατα τ’άλλα η οδική του συμπεριφορά είναι αναμενόμενη, ουδέτερη προς υποστροφική. Το ηλεκτρικό τιμόνι έχει μικρή νομίζω διάμετρο και επιδεικνύει την απαραίτητη χαλαρότητα και ελαφρότητα στις χαμηλές στροφές, αλλά υπακούει τις εντολές του οδηγού όσο ανεβαίνουν τα χλμ, έχοντας παράλληλα το σωστό βάρος.

Από άκρη σε άκρη χρειάζεται σχεδόν 3 στροφές, ενώ η διάμετρο του κύκλου στροφής είναι 10,7 μέτρα, κάτι που μπορεί σε ιδιαίτερες περιπτώσεις να χρειαστεί μια επιπλέον μανούβρα. Η απόσβεση των ανωμαλιών είναι πολύ καλή κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες, χωρίς να εμφανίζεται έντονα το χαρακτηριστικό “κοπάνημα” και αναπήδηση του πίσω άξονα, κάτι που θα εκτιμηθεί ιδιαίτερα με το πόσο smooth διαβάζει το δρόμο (πάντα δεδομένου των στάνταρτς της κατηγορίας). Η ηχομόνωση από τον δρόμο και τους αεροδυναικούς θορύβους είναι αρκετά ικανοποιητική ενώ μόνο όταν πιεστεί ο κινητήρας θα περάσει στη καμπίνα μια ενοχλητική χροιά του τρικύλινδρου μοτέρ.

Test_Drive_Nissan_Note_04

Αν και όταν αποφασίσεις να κινηθείς πιο επιθετικά, η ανάρτηση θα συμβάλει στο να ελέγξεις το αυτοκίνητο όσο πιο ασφαλές γίνεται. Οι κλίσεις που θα εμφανιστούν δεν είναι μεγάλες και ως εκ τούτου δε θα σε φοβίσουν, ενώ στον ανοιχτό δρόμο και στο επαρχιακό μας δίκτυο, το Note είναι αρκετά ευθύβολο και ακριβές εμπνέοντας αξιοσέβαστη εμπιστοσύνη. Για να εκμεταλλευτείς στο έπακρο τον κινητήρα πρέπει να τον ξεζουμίξεις και να τον στροφάρεις ψηλά, κάτι που μόνο κακό θα κάνει στην τσέπη σου.

Μέσα στη πόλη διαθέτει όλα τα φόντα για να διακριθεί, με τον κινητήρα να είναι σύμμαχος για τις καθημερινές μετακινήσεις, και μόνο φορτωμένο θα φανεί αισθητά η έλλειψη της ροπής για να πραγματοποιήσει μια προσπέραση.

Τα συστήματα ασφαλείας είναι πραγματικά μια πρωτόγνωρη εμπειρία. Η ειδοποίηση του τυφλού σημείου καθώς και όταν αλλάζεις λωρίδες είτε χωρίς την χρήση των φλας είτε κατά λάθος, για το μόνο που θα σε προκαλέσουν είναι να γίνεις πιο σωστός και νομοταγής οδηγός.

Το πεντάλ των φρένων έχει καλή αίσθηση, όμως η αποτελεσματικότητα του συστήματος πέδησης είναι μέτρια τόσο όσο προς την δύναμη όσο και στην αντοχή, ενώ τέλος ο λεβιές ταχυτήτων έχει πολύ ακριβή “κουμπώματα”  και διακρίνεται για την ευχρηστία του. Η κλιμάκωση του είναι σφικτή, κάτι που γίνεται για να εκμεταλλευτεί όσο το δυνατόν καλύτερα τη ροπή του κινητήρα.

Εν κατακλείδι

test_drive_nissan_note_23

Μπορεί να ξεφεύγει από τα κλασικά μονοπάτια των supermini και να μπαίνει πιο πολύ στα νερά των mini MPV αλλά αυτό δε σημαίνει ότι έχει βαρέτη συμπεριφορά. Η δεύτερη γενιά του Note είναι ίσως αυτή που έπρεπε να παρουσιάσει η Nissan από την αρχή. Πιο μοντέρνα και ώριμη πρόταση από ποτέ, δίνει έμφαση στην καινοτομία, στον υπερπλήρη τεχνολογικό του εξοπλισμό, ενώ διαθέτει τις διαστάσεις και τους χώρους εκείνους που θα προσφέρει μια εμπειρία οδήγησης ικανοποιώντας απόλυτα τις απαιτήσεις και τις προσδοκίες του μεγαλύτερου μέρους του αγοραστικού κοινού.

Σε όλα αυτά, η προσιτή τιμή αγοράς και η εγγύηση του ονόματος Nissan το καθιστούν μια δελεαστική πρόταση που έχει όλα τα προσόντα για να σε πείσει και αν σε καθημερινή βάση δε γράφεις πολλά χιλιόμετρα, τότε ο μικρός ατμοσφαιρικός βενζινοκινητήρας του Note είναι ίσως η πιο λογική επιλογή.

Με μια ματιά
Εμφάνιση - 7.5
Οδική συμπεριφορά - 8
Επιδόσεις - 6.5
Κατανάλωση - 7
Τιμή - 8

Τα υβριστικά σχόλια, τα σχόλια που δεν σχετίζονται με τη θεματολογία του άρθρου, όπως και εκείνα που οδηγούν σε προσωπικές αντιπαραθέσεις θα διαγράφονται χωρίς προειδοποίηση, όπως ορίζουν οι όροι χρήσης.

  • cfu

    well done mr.Agapitos

  • kotsos

    Ποιοτητα πλαστικων σε γιαπωνεζικο,απλα δεν υπαρχει!

    • billis

      Αλλη ποιοτητα πλαστικων σε οικογενειακο αυτοκινητο και αλλη ποιοτητα πλαστικων σε μικρομεσαιο ή μικρο αυτοκινητο. Αυτο που εγραψες εσενα αδικει, οχι τα ιαπωνεζικα αυτοκινητα. Οποια μαρκα κι αν κοιταξεις, τα αυτοκινητα πολης εχουν απαισια πλαστικα και καθολου ηχομονωση. Ξανασκεψου το.

      φιλικα

    • Στελιος Στελιοςς

      οχι δεν εχουν ολα απαισια αν μπεις σε audi a1 kai vw polo εχουν ποιοτητα και ηχομονωση αυτοκινητων που ειναι πολλες κατηγοριες παραπανω.

    • Guest

      για αυτο πληρωνεις τον κουκο αηδονι

    • Guest

      χαχαχαχα γιατι ρε σεις ο σχεδιασμος που ειναι στα συν..

  • SAMURAI-66

    Καλη επιλογη για οποιον ψαχνει μεγαλους χωρους με λογικη τιμη και αξιοπιστια με ομορφο σχεδιο.

    • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

      2/3 μαζι σου !!
      + μεγαλοι χωροι..λογικη τιμη….
      – οκ …ενστασεισ ομορφο σχεδιο ! :-D

    • SAMURAI-66

      Διορθωνω….αποδεκτο….χαχαχαχα!!!!

  • http://www.autoblog.gr/ babinos1983

    nice Mr. AGAPITOS !!!!
    πραμγατικα…..τα πλαστικα δειχνουν κατω του Μ.Ο σε ”αισθηση” !!!
    παντωσ το ΝΟΤΕ δειχνει τιμιο αυτοκινητο για εναν που το θελει κατα κυριο λογο για μεσα στην πολη με μικρεσ εξορμησεισ τα Σ/Κ !!!
    νμιζω πωσ δεν υπαρχει λογοσ καποιοσ να προτιμησει το κομπρεσερατο κινητηρα !!!!(μπορει και να κανω λαθοσ)

    ερωτησεισ !!
    1. στην εθνικη ο 1200ρησ ηταν θορυβωδησ???? σε οσα μικρα εχω μπει….οταν τα πιεζεισ πανω απο τα 120χλ/ω το κταλαβαινεισ και πολυ μαλιστα !!
    2 το κουμπακι eco……αλλαζει μονο το φωτισμο στο ταμπλο?? η παιζει με καμια ρυθμιση στην ECU ???
    3. που ειναι ο πινακασ με τα SERVICE oeo ?? :-P

  • DimitrisBXL

    Ωραιο αμαξακι… οτι πρεπει για δευτερο ή και για πρωτο αναλογα τις αναγκες

  • Neos

    Πολυ καλο το αρθρο για ακομα μια φορα!Το note ειναι ομορφο για πολυμορφικο και σιγουρα καλυτερο απο το verso s.Νομιζω απευθυνεται σε οικογενειες που δεν εχουν λεφτα για οικογενειακο και για αυτο 80 αλογα ειναι ανεπαρκη για ενα αυτοκινητο που θα ειναι φορτωμενο.Καλυτερα να παρεις το ντιζελ με τα 90 αλογα και την καλη ροπη που δεν εχει και τελη

  • MitsosDaBest13

    Ωραίο το άρθρο, αλλά το αμάξι…

    • Guest

      οχι ρε εχει λογο υπαρξης αυτο το αμαξι που βλεπεις απο πανω ειναι ακριβως στην κατηγορια του γκολφ ειναι ενα μικρομεσαιο hach και εχει αντιπαλο το γκολφ κα κα κα κα κα κα κα ακ ακ

  • Ταμάμ

    Aυτή τη συγκεριμένη κατηγορία αυτοκινήτων των mpv τη θεωρώ λίγο- πολύ άχρηστη και πουλάει (αν;) μόνο γιατί παραπλανεί ότι και καλά προσφέρει χώρους.Οι χώροι που προσφέρει είναι μόνο ως προς το ύψος και είναι μη εκμεταλλεύσιμοι(εκτός αν τους φτιάξεις καμμία πατέντα με ράφια ή κουβαλάς ψυγεία).Σε σχέση ας πούμε με το αρκετά μικρότερο micra της ίδιας εταιρίας προσφέρει μόνο 30λιτ παραπάνω χώρους.Ποια η μεγάλη διαφορά;Μόνο οι πίσω επιβαίνοντες θα έχουν έξτρα χώρο στο κεφάλι.

  • veteran stingray

    Αψογη και διεξοδικη η δοκιμη οπως παντα,καλο και με ωραια εμφανιση το μικρο αμαξι της
    Nissan,θεωρω ομως οτι η δυναμη του κινητηρα του ειναι οριακα επαρκης,η ποιοτητα των
    πλαστικων νομιζω οτι δεν εχει και μεγαλη σημασια σε αυτην την κατηγορια,στο crash test
    αν και μικρο εφερε ενα αποδεκτο αποτελεσμα,και ο λογος που εχασε το πεμπτο αστερι
    ισως να ειναι η οριακη προστασια που προσφερουν τα προσκεφαλα σε περιπτωση
    οπισθιας συγκρουσης και οι 13 βαθμοι που πηρε στην προσθια συγκρουση.

  • http://autoblog.gr Mika

    Ομορφο αυτοκινητακι, πιο φρεσκο απο το γερασμενο Jazz..
    Aν το διαλεγε καποιος,και δεν ηθελε τον πολυ καλο 1.5 diesel, αλλα επεμενε σε βενζινη, η επιλογη για μενα ειναι το SC παρα το απλο 1.2…ΓΙατι αν κανει που και που κανα ταξιδακι, θα τη χρειαστει την εξτρα ροπη…..

  • koss

    Καλό αυτοκίνητο που θα είναι ιδανικό με το 1500αρι ντίζελ για περισσότερη δύναμη και οικονομία αν και τα πλαστικά μέσα είναι απογοήτευση….

  • Gianni

    Πολύ καλό το άρθρο της δοκιμής, όπως πάντα. Το αυτοκίνητο παντελώς αδιάφορο, όπως τα περισσότερα της κατηγορίας αυτής.

  • nikos

    ειναι λιγο αντιγραφη jazz η μου φενεται

  • giannis1304

    ένα φάουλ για την Nissan, τι φάουλ δηλαδή, κόκκινη και αποβολή από το πρωτάθλημα. Η βασική έκδοση εξοπλισμού, δεν διαθέτει φίλτρο καμπίνας;;;; Το διάβασα καλά;Σε ποια εποχή ζούμε; Και τι γίνεται εισέρχονται μυρωδιές, σκόνες, γύρη ατόφιες στην καμπίνα των επιβατών; Είναι ανθυγιεινό κάτι τέτοιο. Θεωρούσα την απουσία ESP στο νέο Panda πολύ λάθος κίνηση για την επιλογή που έκαναν κάποιοι να το εισάγουν έτσι στη χώρα μας. Αυτό όμως με το φίλτρο καμπίνας είναι εντελώς χαζό! Πόσο θα κόστιζε δηλαδή; Διαθέτει υπερπλήρη εξοπλισμό από την πολύ βασική του έκδοση και δεν διαθέτει κάτι πολύ απλό. Συγνώμη αλλά θα μιμηθώ την σκηνή με τον Μαυρογιαλούρο…! Εεεεε ναααααααα!

  • DΛMIΣN

    an exairesw to eswteriko se design to vriskw kata ta alla polu wraio amaxi

  • Guest

    κοιταχτε ρε εναν αντιπαλο του γκολφ κοιτα ενα μικρομεσαιο χατσπμπακ ετσι αυτα βλεπουν εκει στην γκουβαγκεν και ειναι χαρουμενοι για τα επομενα 7 χρονια..

  • γητευτης

    πολυ καλο για τοσο μικρο και πιστευω προσφερει τον πιο πλουσιο εξοπλισμο σε αυτην την κατηγορια. το σχεδιο ειναι οπως τα περισοτερρα στην κατηγορια αυτη μετριο

    • veteran stingray

      Εγγλεζικο ή Ιαπωνεζικο ειναι αυτο το κουβαδακι?

    • γητευτης

      δεν γνωριζω και ολα αυτα σε αυτην την κατηγορια τα μικρα κουβαδακια ειναι

    • veteran stingray

      Το εψαξα,στην Αγγλια το φτιαχνουν,στο Sunderland,τωρα θα γνωριζεις…

    • γητευτης

      λογικο τα περισοτερρα ιαπωνεζικα κατασκευαζονται αγγλια εκτος απο τα μεγαλα κυβικα που κατασκευαζονται ιαπωνια

  • Μάνος Μαμαλάκης

    Πολύ ωραίο, καλό και με υψηλή τεχνολογία το Note είναι μια πολύ καλή πρόταση θα το έπαιρνα κι εγώ.