Test Drive: Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz CLA 200 CDI

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_21

Μπορεί η εξαιρετική εντύπωση που μας είχε αφήσει η πρώτη επαφή της CLA να συνδυαστεί με έναν πετρελαιοκινητήρα και το αποτέλεσμα να είναι εξίσου καλό, χωρίς το αυτοκίνητο να χάσει το σπορ προσανατολισμό του;

Στο κατάλογο της Mercedes-Benz βρίσκεις 3 επιλογές πετρελαιοκινητήρων και ανάμεσα στον μικρό και “λίγο” 1500άρη της Renault, που έχουμε δει στην A180 CDI αλλά και τον ακατάλληλο για την ελληνική πραγματικότητα 2,1-λίτρων της CLA220 CDI, υπάρχει 1,8-λίτρων που κάθεται ακριβώς στη μέση από θέμα κυβικών. Αυτός γεφυρώνει το χάσμα δύναμης και κυβικών αλλά παράλληλα, αποτελώντας την πιο σώφρον επιλογή, καθώς όπως αποδείχθηκε διαθέτει και την κατάλληλη δύναμη για να κινήσει με αξιοπρέπεια το βάρους 1.505 κιλών αμάξωμα της CLA, αλλά και κυρίως με εξαιρετική οικονομία καυσίμου καθώς δε θα χρειαστεί ποτέ χοντρικά περισσότερα από 6,4 λίτρα ανά 100 χλμ.

Στα συν

  • Εμφάνιση
  • Χώροι/Εργονομία
  • Ποιότητα Κύλισης
  • Οικονομικός κινητήρας
  • Ποιότητα Κατασκευής
  • Άνεση/Ηχομόνωση
  • Οδική Συμπεριφορά

Στα μείον

  • Διαθέσιμο ύψος πίσω επιβατών
  • Κόστος έξτρα εξοπλισμού
  • Απουσία πίσω κίνησης

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_02

Δε χρειάζεται να πω πολλά για το μικρό τετράθυρο coupe της Mercedes-Benz, καθώς ο σχεδιασμός του τα λέει όλα. Μπορεί να έχω εκφράσει πάμπολλες φορές ότι δεν είμαι λάτρης του άσπρου χρώματος, και δε θα ήταν από τις πρώτες μου προτιμήσεις, αλλά με αυτό το χρωματισμό η CLA δείχνει “ξεδιάντροπα” όλες τις όμορφες καμπύλες της και αποδεικνύεται για ακόμα μια φορά την εξαιρετική δουλειά του σχεδιαστικού τμήματος της γερμανικής εταιρίας καθώς “παντρεύει” την πολυτέλεια που χρειάζεται να έχει κάθε αμάξι με το αστέρι στο καπό με τον δυναμικό χαρακτήρα που θέλει να προσδώσει η φίρμα στη CLA.

Εξωτερικά δε θα δεις καμία διαφορά σε σχέση με την ανθρακί CLA που δοκιμάσαμε πέρσι το καλοκαίρι, καθώς και η συγκεκριμένη της δοκιμής φοράει το AMG πακέτο, το οποίο κατά προσωπική εκτίμηση θεωρείται must. Αυτό γιατί το ήδη εκθαμβωτικό σύνολο γίνεται ομορφότερο, απογειώνοντας την ομορφιά του. Διαθέτει “φουσκωμένο” bodykit αποτελούμενο από επιθετικούς σχεδίασης προφυλακτήρες, πλαϊνά spoilers, διπλές χρωμιομένες απολήξεις εξατμίσεων, ενώ ολοκληρώνεται από τις χαμηλές σπορ αναρτήσεις και τις ζάντες AMG 18 ιντσών, που όσο παράξενο και αν φαίνεται δείχνουν μικρές. Το μοναδικό μειονέκτημα του πακέτου είναι ασφαλώς η τιμή καθώς θα πρέπει να αποχωριστείς 3.645,23 ευρώ.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_20

Κατά τ’άλλα η coupe σχεδίαση της, διαθέτει έντονες και επιθετικές ακμές, δημιουργούν ένα πανέμορφο οπτικοαισθητικό αποτέλεσμα. Το μήκος της φτάνει τα 4.630 χλστ, το πλάτος της τα 1.777 χλστ, το ύψος μόλις τα 1.437 χλστ., ενώ τέλος το μεταξόνιο ανέρχεται στα 2.699 χλστ. Είναι κατασκευασμένη πάνω στην ίδια μπροστοκίνητη MFA πλατφόρμα που βρίσκουμε και στην A-Class, αλλά στη πράξη, η απουσία πλαισίου στις τέσσερις πόρτες, η έντονα κεκλιμένη γραμμή οροφής και η προσθήκη του τρίτου όγκου, δένουν πιο αρμονικά σαν σύνολο απ’ότι το γερμανικό hatchback.

Το αποτέλεσμα του πανέμορφου σχεδίου εκτός της ικανοποίησης που προσφέρει τραβώντας όλα τα βλέμματα, έχει και πρακτικό χαρακτήρα καθώς έχει δοθεί ιδιαίτερο βάρος στη μείωση του αεροδυναμικού δείκτη. Αυτός είναι 0,25 Cd, καλύτερο από οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο παραγωγής στο κόσμο, και κάθε γραμμή βοηθά τη ροή του αέρα, δίχως να δημιουργεί στροβιλισμούς, μειώνοντας παράλληλα αισθητά και τον αεροδυναμικό θόρυβο μέσα στη καμπίνα. Κάτι που, δυστυχώς με έκπληξη, παρατήρησα ήταν το “σφύριγμα” που προερχόταν από την (κλειστή) ηλιοροφή που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο δοκιμής με μικρές σχετικά ταχύτητες, αφού αρχικά γινόταν αισθητό από τα 100 χλμ/ώρα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

Κινητήρας

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_76

Μηχανικά τώρα, κάτω από το σμιλευμένο καπό βρίσκεται ο 1.800άρης (1796 κ.εκ.) κινητήρας προέλευσης Mercedes. Αποδίδει 136 ίππους από τις 3.600 ως τις 4.400 σ.α.λ., με τη ροπή του να ανέρχεται στα 300 Nm, όπου από το διάγραμμα ροπής φαίνεται ότι η κορυφαία τιμή διατηρείται από τις 1.600 έως τις 3.000 σ.α.λ.. Οι επιδόσεις του είναι αποδεκτές, καθώς δε θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο αλλά ούτε όμως θα νιώσεις ανασφαλής για κάποιο προσπέρασμα. Έτσι για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 9,3 δευτ., ενώ η τελική του ταχύτητα φτάνει και ξεπερνάει τα 220 χλμ/ώρα που ανακοινώνει ο κατασκευαστής.

Η CLA που είχα στα χέρια μου, εκτός των άλλων ήταν εξοπλισμένη και με το 7G-DCT κιβώτιο που είχαμε πρωτογνωρίσει στην δοκιμή της B-Class και στην A200 BlueEFFICIENCY, με επιπλέον κόστος 2.601,63 ευρώ. Έτσι, εκτός από το χειροκίνητο 6-τάχυτο της προηγούμενη CLA το νέο 7-τάχυτο διπλού συμπλέκτη, αποδεικνύει την τεχνική της κατάρτιση και προσδίδει περισσότερο κύρος και πολυτέλεια στο σύνολο. Το κιβώτιο διαθέτει ένα νέο αυτοματοποιημένο σύστημα τριών αξόνων που αποτελείται από δύο υποκιβώτια (subtransmissions), το καθένα με το δικό του συμπλέκτη. Οι αλλαγές των ταχυτήτων γίνονται ανεπαίσθητες και χωρίς καμία διακοπή (seamless) στο πέρασμα της δύναμη στο δρόμο, ενώ υπάρχουν και paddles πίσω από το τιμόνι που σου δίνει τη δυνατότητα να ελέγχεις εσύ την επιθυμητή σχέση.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_23

Χάρη στις επτά ταχύτητές του, τις πολύ κοντές τρεις πρώτες σχέσεις αλλά και τη κοντή τελική σχέση μετάδοσης της τάξης του 4,13, μπορεί με μια πολύ μικρή σχέση μετάδοσης να κινήσει εύκολα ένα υψηλό ωφέλιμο φορτίο σε μια ανηφορική πλαγιά, ενώ κατά τη διάρκεια ταξιδιού οι στροφές του κινητήρα είναι πολύ χαμηλά. Η αποτελεσματικότητα αυτής της μετάδοσης οδηγεί σε 9% βελτίωση στην κατανάλωση καυσίμου σε σύγκριση με το CVT αλλά και των χειροκίνητων που είχε μέχρι σήμερα.

Τέλος, έχει τα τρία ακόλουθα διαφορετικά προγράμματα λειτουργίας που μπορούσα να επιλέξω μέσω ενός κουμπιού, με τα αρχικά E-S-M, στη κεντρική κονσόλα ανά πάσα στιγμή της οδήγησης και που αλλάζουν το χαρακτήρα του αυτοκινήτου, όπως θα αναλυθεί παρακάτω.

Όπως ανέφερα και στην εισαγωγή η μέση κατανάλωση που έγραψε το trip computer στα 700 χλμ που έγραψα ήταν 6,4 λίτρα/100 χλμ. Πιο συγκεκριμένα η υψηλότερη τιμή που έγραψε ήταν τα 9,3 λίτρα μετά από εξαιρετική πίεση στην πολύ στριφτερή βουνίσια διαδρομή πάνω από το Διόνυσο, ενώ η χαμηλότερη ήταν στην εθνική οδό όπου με το cruise control ενεργοποιημένο στα 130 χλμ/ώρα “έκαιγε” μόλις 5,5 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων CO2 κυμαίνονται από τα 109 στα 118 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €98,1-106,2.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Προς τα μέσα

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_58

Μπαίνοντας στη καμπίνα το σκηνικό είναι απόλυτα γνώριμο. Τόσο από την προηγούμενη επαφή μου με την CLA, όσο και από τις δύο A-Class που έχουμε δοκιμάσει. Αυτό γιατί η κεντρική κονσόλα, ο πίνακας οργάνων και τα μπροστά καθίσματα έχουν μεταφερθεί αυτούσια από την A-Class, με κάποια όμως διαφορετικά διακοσμητικά.

Η παραπάνω επιλογή δεν ξενίζει, αφού το εσωτερικό της A-Class είναι εκ των πραγμάτων όμορφο και δεν χρίζει βελτίωσης, ενώ τόσο η ποιότητα συναρμογής όσο και των υλικών ικανοποιούν και με το παραπάνω τα στάνταρ της κατηγορίας, με μόνο μικρό παράπτωμα τα πλαστικά στις πόρτες. Η εικόνα που αφήνει το εσωτερικό στο οδηγό είναι πως πρόκειται για ένα πολυτελές αυτοκίνητο με αρκετά σπορ, μοντέρνα και πολυτελή στοιχεία αφού σε αυτά συμβάλουν τα βουρτσισμένα αλουμινένια διακοσμητικά, ο σπορ πίνακας οργάνων και ο κρυφός φωτισμός στις πόρτες, στα πόδια, στις χειρολαβές και κάτω από τα προσκέφαλα των καθισμάτων, αλλά και οι κόκκινες ραφές.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_59 Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_65

Κατά τ’άλλα όμορφη έκπληξη αποτελεί η απουσία πλαισίου στις πόρτες, με τα ημιδερμάτινα bucket καθίσματα να προσδίδουν στο αυτοκίνητο μια σπορ πολυτέλεια, ότι ακριβώς ζητά από ένα τέτοιο μοντέλο ένας 30άρης και άνω. Τα τελευταία έχουν ενσωματωμένο το προσκέφαλο, είναι επενδυμένα με μαύρο συνθετικό δέρμα artico dinamica με κόκκινες ραφές, ενώ από τα ίδια υλικά είναι επενδυμένες και οι πόρτες. Στη κορυφή του ταμπλό υπάρχει μαλακό μαύρο δέρμα, με την εικόνα να ολοκληρώνεται με τα μαλακά πλαστικά στο κάτω μέρος του ταμπλό και τα βουρτσισμένα διακοσμητικά στο κέντρο του. Η πολυτελής εικόνα συμπληρώνεται από τους αλουμινένιους αεραγωγούς, την οθόνη του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, καθώς και το κοφτό τριάκτινο πολυλειτουργικό τιμόνι με αλουμινένιο σκελετό, επενδυμένο με δέρμα.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_66

Ο οδηγός βρίσκει άμεσα τη σωστή θέση οδήγησης και κάθεται χαμηλά, κοντά στον δρόμο, έχοντας καλή περιμετρική ορατότητα, και μόνο προς τα πίσω οι κολόνες δημιουργούν πρόβλημα, το οποίο λύνεται με τη κάμερα οπισθοπορείας και τους αισθητήρες παρκαρίσματος.

Αυτό που αρχικά θα προκαλέσει εντύπωση είναι η παντελής απουσία λεβιέ ταχυτήτων, καθώς η επιλογή αυτών έχει μεταφερθεί σε ένα joystick πίσω από το τιμόνι στη θέση που συνήθως βρίσκεται ο διακόπτης των υαλοκαθαριστήρων. Η απουσία του ναι μεν συμβάλλει στην δημιουργία αποθηκευτικού χώρου, αλλά μέχρι να συνηθίσει το χέρι “πιάνει” αέρα.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_55

Συνεχίζοντας, το κυρίαρχο χαρακτηριστικό του εσωτερικού του είναι οι 5 αεραγωγοί αέρα και η μη ανακλινόμενη TFT οθόνη πολλαπλών ενδείξεων. Το αυτοκίνητο δεν ήταν εφοδιασμένο με navigation και γι’αυτο η οθόνη είχε διαγώνιο 5,7 ίντσες, ενώ με αυτό η οθόνη μεγαλώνει στις 7 ίντσες. Προσωπικά, από αισθητικής άποψης δεν μου άρεσε που η οθόνη ήταν μη αναδιπλούμενη και εκτός των άλλων δημιουργούσε γωνίες δύσκολα προσβάσιμες για τον καθαρισμό. Οι ενδείξεις της είναι για το ραδιόφωνο, για το κινητό τηλέφωνο που συνδέεται μέσω Bluetooth και ένα ωραίο χαρακτηριστικό είναι ότι δείχνει το σήμα λήψης του κινητού και τέλος κάποιες άλλες ρυθμίσεις. Όλες χειριζόμενες μέσω του χειριστηρίου που βρίσκεται σε πολύ λειτουργική θέση, ακριβώς μπροστά από το υποβραχιόνιο. Η χρήση του ραδιοφώνου απαιτεί αρκετή εξάσκηση και σηκώνει βελτίωση μιας και δεν είναι αυτός που θα περίμενε κάποιος σε ένα τέτοιο μοντέλο, αφού μπερδεύει τον οδηγό. Εκτός από τους αποθηκευμένους σταθμούς που μπορείς να τους επιλέξεις μέσω των αριθμητικών κουμπιών στη κονσόλα, για να τα επιλέξεις από το χειριστήριο θέλει 3 κινήσεις. Επίσης, αρνητική εντύπωση μου δημιούργησε ότι δεν υπάρχει αυτόματη αναζήτηση του επόμενου διαθέσιμου σταθμού. Το αυτοκίνητο διαθέτει 4 ηχεία σε κάθε πόρτα και ένα στη μέση του ταμπλό, παρέχοντας τα συνολικά 9 ηχεία πολύ καλό, καθαρό και δυνατό ήχο, ενώ στο κεντρικό υποβραχιόνιο υπάρχει θύρα AUX και USB έτσι ώστε να ακούς για ώρες την αγαπημένη σου μουσική.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_71

Στο θέμα χώρων τώρα, το εσωτερικό της CLA είναι ευρύχωρο και σε αυτό φυσικά συμβάλουν τα σχεδόν 2,7 μέτρα του μεταξονίου. Οι χώροι των πίσω επιβατών είναι άκρως ικανοποιητικοί με τους ψηλούς της παρέας (άνω των 1,80 μέτρων) να νοιώθουν κάπως άβολα, λόγω της έντονα κεκλιμένης οροφής. Τα καθίσματα είναι άνετα, η εργονομία κινείται σε υψηλά στάνταρ και μπορεί να μεταφέρει με άνεση 4 ενήλικες, με τον πέμπτο της παρέας να απαιτεί παραχωρήσεις σε θέμα διάπλασης.

Όπως είναι φυσικό εξαιτίας της ηλιοροφής, η οποία κοστίζει 1.343,61 ευρώ, ο “ουρανός” έχει χαμηλώσει αισθητά και υπήρξαν φορές που ανεπαίσθητα χτύπησα το κεφάλι μου σε αυτόν, αν και δε ξέρω κατά πόσο μπορεί να είναι αντικειμενικό αυτό καθώς το πάνω μέρος του κεφαλιού μου είναι 192 εκατοστά ψηλά από έδαφος. Τέλος, παρά τον coupe σχεδιασμό της, ο χώρος των αποσκευών της CLA είναι άκρως ικανοποιητικός, αφού ανέρχεται στα 470 λίτρα, αν και το στενό άνοιγμα του πορτμπακγάζ, λόγω σχεδίασης, θα δυσκολέψει την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων. Ωστόσο είναι αρκετά βαθύ και χωρά πάρα πολλά αντικείμενα.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Οδηγώντας

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_35

Στο τομέα της ανάρτησης δεν υπάρχουν αλλαγές και έτσι η Mercedes-Benz έχει εξοπλίσει τη CLA με γόνατα MacPherson μπροστά και νέο πίσω άξονα με ανάρτηση πολλαπλών συνδέσμων. Πρόκειται για τρεις εγκάρσια τοποθετημένους συνδέσμους που δημιουργούν πλήρη ανεξαρτησία μεταξύ των δύο τροχών, ώστε να υπάρξει με τον τρόπο αυτό, καλύτερη δυναμική συμπεριφορά και έλεγχος. Θετικά στην καλύτερη οδηγική συμπεριφορά συμβάλει και το γεγονός πως τόσο οι βάσεις των ελατηρίων όσο και οι πλήμνες των τροχών, είναι κατασκευασμένα από αλουμίνιο, μειώνοντας έτσι το βάρος των μην αναρτημένων μαζών.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_36

Καμία διαφορά δε παρατήρησα στην οδηγική συμπεριφορά της CLA κάτι που σημαίνει ότι παρά το βαρύ αμάξωμα το αυτοκίνητο είναι αρκετά ευέλικτο και με εξαιρετικά περιθώρια πρόσφυσης. Σε αυτό συμβάλει το σπορ πακέτο AMG που ήταν εξοπλισμένη η CLA, το οποίο αποτελείται από πιο σκληρά αμορτισέρ και ελατήρια, τα οποία μειώνουν την απόσταση από το έδαφος κατά 15 mm μπροστά και 10 mm πίσω. Η ανάρτηση είναι αρκετά σκληρή για την κίνηση μέσα στη πόλη, αφού σε συνδυασμό με τις ζάντες 18″ με χαμηλό προφίλ RunFlat ελαστικών (225/40/18), μεταφέρουν αρκετές εγκάρσιες ανωμαλίες στο εσωτερικό, αλλά δεν είναι τόσο ενοχλητικές όσο για παράδειγμα της Mito. Το εύλογο συμπέρασμα που εξάγεται είναι ότι η επιλογή της ανάρτησης είναι καθαρά προσωπική επιλογή, αφού αν θες άνεση και ήρεμες διαδρομές επιλέγεις την στάνταρ ανάρτηση, ενώ αν βράζει το αίμα σου και θες να κάνει μια μικρή παραχώρηση επιλέγεις την AMG.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_33

Η σκληρότητα αυτή ωστόσο, αποκαλύπτει τις χάρες της, στον αυτοκινητόδρομο, στις στριφτερές επαρχιακές διαδρομές, καθώς και στις ανοιχτές καμπές. Το αυτοκίνητο στρώνει ράγες μπροστά του και είναι ακούνητο, πατώντας γερά. Οι κλίσεις σχεδόν μηδενικές με τη CLA να σε ξαφνιάζει θετικά με τα χιλιόμετρα που διατηρεί μέσα στις στροφές. Η πρόσφυση πολύ δύσκολα θα σπάσει, αφού σε καλή άσφαλτο μόνο επιτηδευμένα να ανοίξει τη τροχία της, με το μπροστινό μέρος να παραμένει σταθερό και να σου δίνει ασφάλεια. Η υποστροφή είναι σχεδόν άγνωστη με το AMG πακέτο, αλλά και να το κάνει, τότε το ESP με δυνατότητα Extended Traction Control, είναι πανταχού παρόν έτσι ώστε να διορθώσει οποιοδήποτε λάθος σου, ακόμη και όταν αυτό έχει απενεργοποιηθεί μερικώς με το πάτημα του κουμπιού.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_01

Τα τρία προγράμματα λειτουργίας του κιβωτίου που έχεις να επιλέξεις είναι τα Economy, Sport και Manual όπου στο:

  • Economy: το κιβώτιο πραγματοποιεί τις αλλαγές ταχυτήτων πλήρως αυτόματα και ιδιαίτερα άνετα περίπου 100 με 200 στροφές πάνω από το μέγιστο της ροπής. Οι ταχύτητες επιλέγονται λαμβάνοντας δεόντως υπόψη ένα ιδιαίτερα οικονομικό στυλ οδήγησης σε χαμηλές στροφές, που βρίσκει απόλυτη εφαρμογή στη ήρεμη μετακίνηση μέσα στην πόλη αλλά και στον αυτοκινητόδρομο. Αν όμως χρειαστεί άμεση και απότομη επιτάχυνση θα κρατήσει τις στροφές του κινητήρα μέχρι το πολύ τις 4.000 σ.α.λ. για να διευκολύνει το προσπέρασμα.
  • Sport: Η μετάδοση πραγματοποιεί αλλαγές ταχυτήτων πλήρως αυτόματα. Ο χρόνος απόκρισης και αλλαγής είναι αισθητά μικρότερος, με αλλαγές ταχυτήτων σε υψηλότερες στροφές του κινητήρα πλησιάζοντας τον κόφτη που βρίσκεται στις 5.000 σ.α.λ., κάτι που ουσιαστικά σημαίνει ότι το κιβώτιο κινητήρας «κρατάει» πιο ψηλά τις στροφές του για μέγιστη απόδοση και επιτάχυνση, συνήθως μια ταχύτητα κάτω σε σχέση με το Economy. Επίσης, η αίσθηση και απόκριση του τιμονιού είναι πιο σκληρή χωρίς να γίνεται όμως κουραστική.
  • Manual: Σε αυτή τη λειτουργία, ο οδηγός χρησιμοποιεί τα paddles πίσω από το τιμόνι για τις αλλαγές, αν και μετά από κάποια ώρα μη χρησιμοποίησης των χειριστηρίων, το κιβώτιο επιλέγει να μπει αυτόματα στο πρόγραμμα Economy. Οι στροφές του κινητήρα μπορούν να φτάσουν όσο πιο ψηλά γίνεται αλλά ποτέ δεν άκουσα τον χαρακτηριστικό ήχο του κόφτη.

Για ανήσυχες διαδρομές η κατάλληλη ρύθμιση είναι να απενεργοποιήσεις το ECO πρόγραμμα του κινητήρα και να επιλέξεις τη Manual ρύθμιση του κιβωτίου, που σε συνδυασμό με το γρανιτένιο πλαίσιο είσαι έτοιμος να επιτεθείς.

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_48

Οκ, ο κινητήρας δεν είναι ο πιο δυνατός αλλά στη πράξη τραβάει καλά λίγο πάνω από το ρελαντί και μέχρι τις 4.500 σ.α.λ. Οι κοντές πρώτες 3 ταχύτητες δε θα χρειαστεί να τις χρησιμοποιήσεις συχνά, αφού με την άφθονη ροπή ακόμα και με 4 στο κιβώτιο μπορείς να επιταχύνεις έπειτα από κλειστή σχετικά στροφή. Το τιμόνι παρότι ηλεκτρομηχανικό, διαθέτει μεταβλητό βαθμό υποβοήθησης, πράγμα που σημαίνει ότι το σύστημα διεύθυνσης είναι “ελαφρύ” σε εντός πόλης διαδρομές και “βαραίνει” όταν κινείσαι με πολλά χιλιόμετρα. Το σύστημα ενεργοποιεί την υποβοήθηση μόνο όταν περιστρέφεται το τιμόνι και επεμβαίνει ανάλογα με την δυναμική κατάσταση του αυτοκινήτου. Συλλέγει στοιχεία από το ESP και βοηθά τον οδηγό να στρίψει το τιμόνι προς στη σωστή φορά, για να μειωθεί η υπερστροφή, ενώ παράλληλα λειτουργεί και ως βοηθός, αφού αλλάζει προς το καλύτερο τη πορεία του αυτοκινήτου, όταν αυτό φρενάρει πάνω σε έδαφος με διαφορετική πρόσφυση στους δύο τροχούς (πάγος, χώμα, νερό κτλ). Με απλά λόγια το σύστημα μπορεί να κόψει το τιμόνι ακόμη και “ανάποδα” όταν και αν χρειαστεί. Η ηλεκτρική υποβοήθησης πνίγει ένα μικρό μέρος της πληροφόρησης αλλά είναι αρκετά γρήγορο και βοηθάει σε συνεχείς εναλλαγές της πορείας.

Τέλος, στο σύστημα πέδησης εντυπωσιάζει, καθώς τα εμπρός δισκόφρενα εκτός από αεριζόμενα είναι και τρυπητά, και δε έδειξαν σημάδια κόπωσης ακόμα και μετά από ανάβαση/κατάβαση βουνού.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

Κλείνοντας

Test_Drive_Mercedes_CLA200_CDI_39

Η “λυπητερή” για το αυτοκίνητο δοκιμής είναι 47.128,32 ευρώ, όταν η βασική έκδοση χωρίς απόσυρσης ξεκινάει από τις €36.100 (€34.000 με το όφελος απόσυρσης), όμως ο πρόσθετος εξοπλισμός όπου περιλαμβάνει τα Bi-Xenon, τη κάμερα οπισθοπορείας, το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, το πακέτο AMG, το πακέτο φωτισμού, την πανοραμική ηλιοροφή, το parktronic που παρκάρει μόνο του το αυτοκίνητο και τα run flat ελαστικά εκτοξεύεται στη παραπάνω τσουρουφλιστή τιμή.

Υπάρχουν διαθέσιμες δυο σειρές εξοπλισμού (Urban και AMG Line) αλλά και τρία αισθητικά πακέτα (Exclusive, AMG Exclusive και Night package) που κάνουν ακόμα πιο ιδιαίτερη της CLA και αναλόγως το πόσο βαθιά θες να βάλεις το χέρι στη τσέπη, μπορείς να την κάνεις ακόμα πιο ιδιαίτερη!

Η CLA με τον συγκεκριμένο πετρελαιοκινητήρα είναι ίσως η πιο σωστή επιλογή αυτή τη στιγμή για τα ελληνικά δεδομένα και αποδεικνύει ότι τα “γούστα” δεν είναι απαραίτητα να “πίνουν” πολύ καύσιμο. Δέχομαι ότι δεν είναι φθηνή, ούτε πολύ δυνατή σε απόλυτα νούμερα αλλά δεν θα απογοητεύσει κανέναν, προσφέροντας ένα πλήρως ισορροπημένο πακέτο, με ένα εξωτερικό σουλούπι που όμοιο του δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]

Κινητήρας και επιδόσεις

Διάταξη κυλίνδρων / αριθμός

I4

Κυβισμός κινητήρα (cc)

1796

Ονομαστική ισχύς [kW (hp) / rpm] [1]

100 (136 hp) / 3600 – 4400

Ονομαστική ροπή (Nm / rpm) [1]

300/1600–3000

Αναλογία συμπίεσης

16.2: 1

Επιτάχυνση 0–100 km/h (s)

9,4 (9,3)

Μέγιστη ταχύτητα (km/h)

220

Λειτουργία ECO start/stop

Ναι

Κατηγορία εκπομπών

Euro 5
Καύσιμα και εκπομπές

Χωρητικότητα ρεζερβουάρ / με ρεζέρβα (Ι)

50/6.0

Κατανάλωση καυσίμων, οδήγηση στην πόλη (l/100km) [2]

5,5–5,3 (5,2–5,0)

Κατανάλωση καυσίμων, οδήγηση εκτός πόλης (l/100km) [2]

3,8–3,5 (4,2–3,7)

Μικτή κατανάλωση καυσίμων (l/100km) [2]

4.4–4.2 (4.5–4.2)

Μικτές εκπομπές CO2 (g/km) [2]

117–109 (118–109)

Τιμή Cd

0.25

Καύσιμο

Πετρέλαιο
Μετάδοση ισχύος

Σύστημα κίνησης

Κίνηση στους μπροστινούς τροχούς

Κιβώτια ταχυτήτων

Μηχανικπο κιβώτιο 6 σχέσεων (Αυτόματο κιβώτιο 7G-DCT)

Αναλογίες μηχανικής μετάδοσης

3.94/ 2.19/ 1.22/ 0.86/ 0.72/ 0.59/ R 3.12

Αναλογίες αυτόματης μετάδοσης

3.86/ 2.43/ 2.67/ 1.05/ 0.78/ 1.05/ 0.84/ R 3.38

Τελικός λόγος μετάδοσης

3.35 (4.13)
Ανάρτηση και σύστημα διεύθυνσης

Εμπρός άξονας

Ελατήριο και βραχίονας ελέγχου

Πίσω άξονας

Βραχίονας ελέγχου και βραχίονας ρυμούλκησης

Ανάρτηση, εμπρός / πίσω

Ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών διπλού σωλήνα με SDD / ελατήρια, αποσβεστήρες κραδασμών μονού σωλήνα με SDD

Εμπρός ελαστικά / ζάντες

205/55 R 16

Πίσω ελαστικά / ζάντες

205/55 R 16

Εμπρός φρένα

Δίσκοι, αεριζόμενοι

Πίσω φρένα

Δίσκοι, συμπαγείς
Ποσότητες, διαστάσεις και βάρη

Καθαρό βάρος / ωφέλιμο φορτίο (kg) [3]

1.480/505 (1.505/480)

Μικτό βάρος (kg)

1985

Μέγιστο φορτίο οροφής (kg)

100

Χωρητικότητα χώρου αποσκευών (VDA) (I)

470

Κύκλος στροφής (m)

11.00

Επιτρεπόμενο βάρος ρυμουλκούμενου χωρίς φρένα / με φρένα (kg)

740/1.500 (715/1.500)

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5>Εμφάνιση, Χώροι/Εργονομία, Ποιότητα Κύλισης, Οικονομικός κινητήρας, Ποιότητα Κατασκευής, Άνεση/Ηχομόνωση, Οδική Συμπεριφορά <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Διαθέσιμο ύψος πίσω επιβατών, Κόστος έξτρα εξοπλισμού, Απουσία πίσω κίνησηςTest Drive: Δοκιμάζουμε την Mercedes-Benz CLA 200 CDI
Autoblog.gr