[nextpage title=”Εισαγωγή” ]
Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι σε μεγάλο ξενοδοχείο της Βουλιαγμένης η καθιερωμένη επίσημη πανελλήνια παρουσίαση του νέου Honda Civic Tourer, με το ιαπωνικό “ταξιδιώτη” να αποτελεί ίσως την πληρέστατη επιλογή για τον καταναλωτή που ζητάει άπλετους χώρους, οικονομία καυσίμου και δυναμική οδηγική συμπεριφορά. Στα πλαίσια της εκδήλωσης έγινε και η παρουσίαση του Civic MY2014, όπου θα διαβάσεις λεπτομέρειες παρακάτω.
Επί του κυρίου θέματος, όμως, μετά την ενημερωτική συνέντευξη τύπου από τους υπεύθυνους της ελληνικής εισαγωγικής εταιρίας, είχα την ευκαιρία να οδηγήσω το Civic Tourer για περίπου 80 χλμ. στη παραλιακή λεωφόρο μέχρι το Σούνιο και επιστροφή στο ξενοδοχείο του Αστέρα. Δυστυχώς, στην ελληνική αγορά τα station wagon οχήματα είναι εξαιρετικά παρεξηγημένα, με το μερίδιο αγοράς να μην ξεπερνάει το 0,4 %, όταν αντίστοιχα το μέσο όρο της Ευρώπης ξεπερνάει το 20%. Και λέω δυστυχώς γιατί σχεδόν ποτέ δεν υστερούν σε σύγκριση με τα μοντέλα της κατηγορία των crossover και μικρών SUV, που έχουν γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια.
[/nextpage]
[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]
Η estate έκδοση του Civic φέρει πολλά στοιχεία από το Civic Tourer Concept, που είδαμε στην έκθεση της Γενεύης το 2013, με την έκδοση παραγωγής να την βλέπουμε για πρώτη φορά από κοντά στη Φρανκφούρτη το περασμένο Σεπτέμβριο. Μπορεί η αγορά στην Ελλάδα να είναι περιορισμένη, αυτό δε σημαίνει όμως, ότι το Civic Tourer δεν έχει ανταγωνισμό, καθώς τίθεται απέναντι από τα Volkwagen Golf Variant, Ford Focus Wagon, Kia cee’d Sportswagon, Opel Astra Sports Tourer, Renault Megane Estate κ.α.
Το αυτοκίνητο εξελίχθηκε και σχεδιάστηκε στην Ευρώπη, από την Ευρωπαϊκή R&D ομάδα της Honda και έχει σχεδιαστεί με γνώμονα τις απαιτήσεις των κατοίκων της Γηραιάς Ηπείρου. Ευρωπαϊκά γονίδια έχει και η παραγωγή του, καθώς κατασκευάζεται στο εργοστάσιο της Honda στο Swindon της Αγγλίας από το περασμένο Δεκέμβριο.
Τα δύο βασικά target groups πελατών για το Civic Tourer είναι οικογένειες με παιδιά που προέρχονταν από μικρότερες κατηγορίες και πελάτες με μεγάλα παιδιά οι οποίοι προέρχονται από παραδοσιακά υψηλότερες κατηγορίες στο πλαίσιο της φιλοσοφίας downsizing. Και οι δύο τύποι πελατών δίνουν έμφαση στα παρακάτω χαρακτηριστικά: μεγάλο ρεζερβουάρ, πρακτικές λύσεις αποθήκευσης, ευρύχωρο εσωτερικό για οδηγό και επιβάτες, ευελιξία και ευκολία στο παρκάρισμα, και υψηλά επίπεδα δυναμικών επιδόσεων και οικονομίας στην κατανάλωση καυσίμου, χωρίς ποτέ να στερούνται ένα υψηλότερο επίπεδο εξοπλισμού και άνεσης.
Το Civic Tourer μοιράζεται σε μεγάλο βαθμό το ίδιο σχεδιαστικό DNA με το hatchback Civic, υιοθετώντας ένα προηγμένο, αεροδυναμικό αμάξωμα που δημιουργεί μία καθαρή, δυναμική και κομψή εμφάνιση. Οι δεσμοί όμως με το 5-θυρο Civic, σταματάνε από τη μεσαία κολόνα και πίσω, με το Civic Tourer να έχει τη δική του σχεδιαστική ταυτότητα, αλλά να διατηρεί την ενσωματωμένη (κρυφή) λαβή της πίσω πόρτας, που συναντάμε στο Civic.
Η σχεδίαση του αποπνέει δυναμισμό, όντας τολμηρή και παράλληλα κομψή με premium χαρακτηριστικά. Τα πίσω φτερά είναι πιο τονισμένα, ενώ στο τελείωμα της οροφής διακρίνεται μια κεκλιμένη γραμμή, που εκτείνεται χωρίς να διακόπτεται από την εμπρός κολόνα Α μέχρι την κολόνα D, δημιουργώντας την εντύπωση μιας ανεξάρτητης οροφής. Το κρύσταλλο του πίσω πλαϊνού μικρού τζαμιού επεκτάθηκε για να καλύψει την πίσω κολόνα, ενώ το ένθετο της πίσω πόρτας είναι ψηλότερο κατά 17 εκατ. συγκριτικά με το 5θ Civic, δημιουργώντας μία τολμηρή στιλιστική γραμμή.
Το Tourer είναι κατά 235 χλστ μακρύτερο από το Civic, φτάνοντας τα 4.535 χλστ μήκος, διεκδικώντας τον τίτλο του πιο συμπαγούς wagon στην κατηγορία C. Μιλώντας για πρακτικά αυτοκίνητα, το πρώτο πράγμα που τσεκάρεις είναι ο χώρος αποσκευών και το ιαπωνικό αυτοκίνητο βάζει γκολ από τα αποδυτήρια καθώς διαθέτει τη μεγαλύτερη χωρητικότητα που μπορείς να βρεις με 624 λίτρα (+117 κρυφού υποδαπέδιου χώρου που χωράει δύο χειραποσκευές αεροπλάνου), και φτάνει τα 1668 λίτρα, όταν αναδιπλωθούν τα πίσω “Magic Seats” καθίσματα. Μεγάλο αβαντάζ είναι και το χαμηλό κατώφλι του χώρου αποσκευών που μετράει μόλις 565 χλστ. από έδαφος, διευκολύνοντας έτσι τη πρόσβαση στο αχανέστατο πορτ παγκάζ, ενώ δε πρέπει να ξεχνάμε και τις ράγες οροφής που προσφέρονται στάνταρ.
Το φαρδύ και χαμηλωμένο εξωτερικό κρύβει ένα από τα πιο ευρύχωρα εσωτερικά της κατηγορίας, προσφέροντας 1.431 χλστ χώρο για τους ώμους μεταξύ οδηγού και συνοδηγού και 795 χλστ μεταξύ οδηγού και πίσω καθισμάτων. Το ύψος και το πλάτος του Civic Tourer είναι ίδια με του 5θ Civic, αν και η ελαφρώς υπερυψωμένη οροφή του Civic Tourer μεταφράζεται σε περισσότερο χώρο για το κεφάλι των πίσω επιβατών.
Παράλληλα, η ομάδα εξέλιξης Honda είχε κατά νου και την επίτευξη άριστης αεροδυναμικής για χάρη της οικονομίας καυσίμου, άνετης και ήσυχης μετακίνησης. Έτσι, ο αεροδυναμικός συντελεστής είναι Cd 0,31, μόλις 7% μεγαλύτερος από την hatchback, που είναι 0,29. Ένα ακόμα θετικό αποτέλεσμα του παραπάνω είναι ότι οι εκπομπές CO2 του Tourer στην έκδοση εξοπλισμού Comfort περιορίζονται στα 99 γρ/χλμ, κάτι που σημαίνει ότι απαλλάσσεται από τα τέλη κυκλοφορίας.
[/nextpage]
[nextpage title=”Εσωτερικό” ]
Το εσωτερικό του Civic Tourer παραμένει ίδιο με το 5-θυρο μοντέλο, διατηρώντας τη σπορ και ποιοτική αίσθηση. Όπως προείπα, με την παρουσίαση του Tourer, ταυτόχρονα έγινε και αυτή του πρόσφατα αναβαθμισμένου 5θ Civic. Οι αλλαγές είναι περιορισμένες και για το εσωτερικό υπάρχουν προσθήκες όπως λευκές ραφές στο τιμόνι, στα καθίσματα και στις προστατευτικές επενδύσεις των γονάτων, μαύροι διακόπτες στο πάνελ του ηχοσυστήματος, οι διακόπτες στο τιμόνι και οι αεραγωγοί φέρουν νέα χρωμιωμένα πλαστικά πλαίσια, ενώ τέλος το μέγεθος του τιμονιού έχει μεγαλύτερη διάμετρο για καλύτερη αίσθηση στα χέρια του οδηγού για βέλτιστο έλεγχο.
[/nextpage]
[nextpage title=”Adaptive Damper System” ]
Ένας και ίσως ο βασικότερος λόγος που ήθελα να οδηγήσω το νέο Civic Tourer είναι ότι το αυτοκίνητο αποτελεί το παγκοσμίως πρώτο μοντέλο παραγωγής που διαθέτει σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αμορτισέρ (Adaptive Damper System). Το νέο αυτό σύστημα προσαρμόζει αυτόματα την απόσβεση της πίσω ανάρτησης σε κλάσματα του δευτερολέπτου σύμφωνα με τις οδηγικές συνθήκες. Έτσι το αυτοκίνητο παραμένει άνετο σε ταξίδια στον αυτοκινητόδρομο, και παράλληλα σταθερό και σβέλτο στη σπορ οδήγηση, έχοντας τρεις προγράμματα- comfort, normal, dynamic- και όλες έχουν εξελιχθεί με κριτήριο την αυξημένη σταθερότητα και άνεση σε διάφορες συνθήκες φορτίου και οδήγησης.
Τα αμορτισέρ εφοδιάζονται με μία ηλεκτρομαγνητική βαλβίδα, η οποία ελέγχει τη ροή του λαδιού που καθορίζει τη δύναμη της απόσβεσης. Για να επιτυγχάνεται μία σταθερή, άνετη οδήγηση, η μονάδα ελέγχου ECU υπολογίζει την κίνηση του αμαξώματος χρησιμοποιώντας τα σήματα των ενσωματωμένων αισθητήρων 3 αξόνων (διαμήκης, εγκάρσιος και κάθετος). Επιπλέον, η κεντρική μονάδα ελέγχου χρησιμοποιεί τις εισερχόμενες πληροφορίες και στη συνέχεια ελέγχει τη δύναμη απόσβεσης στον πίσω άξονα, μεταβάλλοντας την μεταξύ μαλακής και σκληρής, χρησιμοποιώντας περισσότερο ή λιγότερο ηλεκτρικό ρεύμα στον αποσβεστήρα.
Στη πράξη, το αυτοκίνητο ήταν εξαιρετικά σταθερό στις πολύ γρήγορες καμπές της παραλιακής λεωφόρου, ενώ και όταν ο δρόμος στένεψε λίγο πριν το Σούνιο, δεν παραπονέθηκε καθόλου στις συνεχείς μεταφορές βάρους. Οδηγώντας back-to-back το 5-θυρο Civic και το Tourer μπορώ να πω με απόλυτη ειλικρίνεια ότι το δεύτερο ήταν πιο σταθερό και πιο ευχάριστο στην οδήγηση, και μη ξεχνάς ότι στην μεγάλη δοκιμή που είχαμε πραγματοποιήσει με το Civic μας είχε εντυπωσιάσει για το πάτημα στο δρόμο.
[/nextpage]
[nextpage title=”Κινητήρας” ]
Από πλευράς κινητήρα, η λύση του εξαιρετικού 1600άρη i-DTEC πετρελαιοκινητήρα αποτελεί μονόδρομος, ενώ μόνο κατόπιν παραγγελίας μπορεί να εισαχθεί και με τον βενζινοκινητήρα 1.8-λίτρων i-VTEC απόδοσης 142 ίππων και 174 Nm ροπής. Όπως ξέρουμε, τόσο από τη δοκιμή μας μ του Civic, όσο και του CRV, ο i-DTEC της σειράς Earth Dreams Technology αποδίδει 120 ίππους στις 4.000 σ.α.λ. και 300Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ., με τις εκπομπές CO2 στα 99 119 γρ/χλμ (για την Comfort) και στα 104 γρ/χλμ για την Sport έκδοση εξοπλισμού. (τέλη κυκλοφορίας €93,6). Η επίσημη μικτή κατανάλωση είναι 3.8 λίτρα/100 χλμ, νούμερο αρκετά αισιόδοξο και νομίζω όχι μακριά από την πραγματικότητα. Μπορεί τα χλμ που διένυσα να μην είναι αρκετά για να δείξουν μια αξιόπιστη τιμή, ενώ επίσης και ο ρυθμός που ακολούθησα ήταν ιδιαίτερα γρήγορος, παρόλο αυτά η μέση κατανάλωση που έγραψε το trip computer, όταν επέστρεψα τον αυτοκίνητο στη βάση του ήταν 6 λίτρα. Είμαι όμως κάτι παραπάνω από σίγουρος, ότι στη καθιερωμένη εβδομαδιαία δοκιμή που θα ακολουθήσει αργότερα θα σπάσει με ευκολία το φράγμα των 6 λίτρων, γράφοντας πολύ πιο ανταγωνιστική τιμή, αποδεικνύοντας το εξαιρετικά φιδωλό σε καύσιμο σύνολο παρά τα 1.400 κιλά του αμαξώματος.
[/nextpage]
[nextpage title=”Τιμή” ]
Πριν σου αναφέρω τη τιμή του Civic Tourer, πρέπει να σου πω ότι η Honda εξοπλίζει στο συγκεκριμένο μοντέλο με μια σειρά συστημάτων ενεργητικής ασφάλειας, που τα περικλείει όλα υπό την ομπρέλα ονόματος Advanced Driving Assist Systems (ADAS Pack). Αυτά είναι το City-Brake Active system, το Forward Collision Warning (Προειδοποίηση μετωπικής σύγκρουσης), το High Beam Support System, το Lane Departure Warning (Προειδοποίηση αλλαγής λωρίδας), το Traffic Sign Recognition System (Σύστημα Αναγνώρισης Σημάτων Οδικής Κυκλοφορίας), το Blind Spot Information (Πληροφορίες Τυφλών Σημείων), το Cross Traffic Monitor (έλεγχος διασταυρώσεων), το Adaptive Cruise Control και το Collision Mitigation Braking System. Αναλυτική επεξήγηση κάθε συστήματος μπορείς να βρεις στο παρακάτω Δελτίο Τύπου.
Το Civic Tourer εισάγεται από την ελληνική αντιπροσωπεία σε δύο επίπεδα εξοπλισμού. Από τη βασική Comfort με κόστος €24.200 (€22.700 με απόσυρση) η λίστα εξοπλισμού είναι πολύ μακριά και διαθέτει 8 αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ABS με EBD, Brake Assist, VSA, Hill Start Assist, ISO Fix, Emergency Stop Signal, Σύστημα προειδοποίησης χαμηλής πίεσης ελαστικών, Οθόνη πολλαπλών ενδείξεων, σύστημα start/stop, αυτόματος κλιματισμό, cruise control, magic seats, 2 παροχές φόρτισης ηλεκτρικών συσκευών, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι και θερμαινόμενοι καθρέπτες θυρών, CD Tuner συμβατό με MP3, θύρες USB/AUX Jack, 4 ηχεία, χειριστήρια ηχοσυστήματος στο τιμόνι, ράγες οροφής,, φώτα ημέρας LED, αυτόματος χρονοδιακόπτης μπροστινών φωτιστικών σωμάτων On/Off (λειτουργία εισόδου / εξόδου) και 16άρες ζάντες αλουμινίου.
Με επιπλέον € 2.750 παίρνεις την Sport έκδοση που περιλαμβάνει υπερπλούσιο εξοπλισμό. Έτσι, επιπλέον της Comfort παίρνεις το ADAS Pack, συναγερμός ασφαλείας, δερμάτινη επένδυση τιμονιού & λεβιέ ταχυτήτων, το σύστημα ενεργής προσαρμογής των πίσω αμορτισέρ (Adaptive Damper System), διζωνικός αυτόματος κλιματισμός, αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες με αισθητήρες βροχής, dusk sensing auto lights (Φώτα με Ανίχνευση Σούρουπου), auto dim rear view mirror (Εσωτερικός καθρέπτης με αυτόματη σκίαση), πίσω υποβραχιόνιο, θερμαινόμενα καθίσματα μπροστά, 2 tweeters, bluetooth, πίσω κάμερα στάθμευσης, σύστημα υποστήριξης προβολέων, καθαριστήρες κρυστάλλων προβολέων, μπροστινά φώτα ομίχλης και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών.
[/nextpage]
[nextpage title=”Κλείνοντας” ]
Κλείνοντας, για να διατηρηθεί φρέσκο το ενδιαφέρον του κοινού για το Civic, οι αλλαγές του ΜΥ2014 εντοπίζονται σε μικρές στιλιστικές διαφορές που επικεντρώνονται στο πίσω τμήμα. Έτσι, υπάρχουν πλέον φιμέ κρύσταλλα στο πίσω παρμπρίζ, σκούρα πίσω φωτιστικά σώματα, διακοσμητικό στην πινακίδα κυκλοφορίας και ένα νέο διακοσμητικό στον κάτω προφυλακτήρα σε μαύρη απόχρωση. Επίσης, νέο μαύρο διακοσμητικό εμπρός προφυλακτήρα, πιο σκούρα διακοσμητικά στους θόλους των τροχών και νέες ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών σε ασημί και μαύρο με τις τιμές του να παραμένουν απαράλλαχτες και μπορείς να τις βρεις εδώ.
[/nextpage]
[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]
[/nextpage]
[nextpage title=”Τεχνικά Χαρ/κά” ]
ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ |
1.6 i-DTEC (MT) Comfort grade |
1.8 i-VTEC (MT) Comfort grade |
1.8 i-VTEC (AT) Comfort grade |
||||||||
4-βαλβίδες ανά κύλινδρο |
|||||||||||
Διάμετρος Χ Διαδρομή |
mm |
76×88 |
81 x 87.3 |
||||||||
Κυβισμός |
cc |
1597 |
1798 |
||||||||
Σχέση συμπίεσης |
16 |
10.6 |
|||||||||
Μέγιστη ιπποδύναμη |
kW/PS |
88 / 120 |
104 / 142 |
||||||||
@ rpm |
4000 |
6500 174 4300 |
|||||||||
Μέγιστη ροπή |
Nm |
300 |
|||||||||
@ rpm |
2000 |
||||||||||
Είδος καυσίμου |
Diesel |
Unleaded 95 |
|||||||||
Μέγιστη ταχύτητα km/h |
195 |
210 |
205 |
||||||||
Επιτάχυνση 0 → 100 km/h |
10.1 |
9.2 |
10.9 |
||||||||
Κατανάλωση καυσίμουΚύκλος πόλης (l/100km) |
4.2 |
7.7 |
8.9 |
||||||||
Εκτός πόλης (l/100km) |
3.6 |
5.3 |
5.2 |
||||||||
Μικτός κύκλος (l/100km) |
3.8 |
6.2 |
6.5 |
||||||||
CO2 (g/km) |
99 |
146 |
153 |
||||||||
Σύστημα Μετάδοσης | |||||||||||
Τύπος κιβωτίου |
Χειροκίνητο μηχανικό |
Χειροκίνητο μηχανικό |
Αυτόματο |
||||||||
Σχέσεις μετάδοσης |
1η |
3.642 |
3.142 |
2.666 |
|||||||
2η |
1.884 |
1.869 |
1.534 |
||||||||
3rη |
1.179 |
1.303 |
1.066 |
||||||||
4η |
0.869 |
1.054 |
0.76 |
||||||||
5η |
0.705 |
0.853 |
0.551 |
||||||||
6η |
0.592 |
0.727 |
– |
||||||||
Όπισθεν |
3.673 |
3.307 |
1.956 |
||||||||
Τελική σχέση μετάδοσης |
3.571 |
5.333 |
4.437 |
||||||||
Συνολικό μήκος |
mm |
4535 |
|||||||||
Συνολικό πλάτος |
mm |
1770 |
|||||||||
Συνολικό ύψος |
mm |
1480 |
|||||||||
Μεταξόνιο |
mm |
2595 |
|||||||||
Απόσταση από το έδαφος |
mm |
145 |
|||||||||
Χώρος αποσκευών (καθίσματα σε όρθια θέση μέχρι το ύψος της εταζέρας) |
litres |
624* |
|||||||||
Χώρος αποσκευών με τα καθίσματα αναδιπλωμένα μέχρι το ύψος των παραθύρων (μέθοδος VDA) |
litres |
1116* |
|||||||||
Χώρος αποσκευών με τα καθίσματα αναδιπλωμένα μέχρι το ύψος της οροφής |
litres |
1668* |
|||||||||
Βάρος αμαξώματος |
kg |
1337-1430 |
1280-1340 |
1313-1380 |
|||||||
Μέγιστο επιτρεπόμενο βάρος |
kg |
1890 |
1790 |
1830 |
|||||||
Μέγιστο βάρος ρυμούλκησης με φρένο/ χωρίς φρένο |
kg |
1400/500 |
1400/500 |
1000/500 |
|||||||
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ |
litres |
50 |
[/nextpage]