Το 4ο και… Πασχαλινό Grand Prix ξεκίνησε στις 05:00 ώρα Ελλάδας, και ο Fernando Alonso βρέθηκε ξανά στην κορυφή, έστω και σ’ ελεύθερα δοκιμαστικά, κάτι που είχε να συμβεί από το FP1 τής Αυστραλίας, προτού η Mercedes πάρει 14 συνεχόμενες πρωτιές σε ελεύθερες και χρονομετρημένες διαδικασίες.
Ο Nico Rosberg ήταν αυτός που βρέθηκε πίσω από τον Ισπανό, και ο Daniel Ricciardo να σημείωσε τον τρίτο καλύτερο χρόνο, μπροστά από τους Jenson Button, Nico Hulkenberg, Kevin Magnussen, Jean-Eric Vergne, Lewis Hamilton, Sebastian Vettel και Felipe Massa, που κλείνει την πρώτη 10άδα. Πάμε, όμως, να δούμε πώς εξελίχθηκε η πρώτη περίοδος ελεύθερων δοκιμαστικών, στην οποία ήταν παρόν ο νέος Πρόεδρος της Scuderia, Marco Mattiacci.
Ο καιρός ήταν… τυπικός, κινεζικός, με τις θερμοκρασίες να είναι 15°C στον αέρα και 18°C στο οδόστρωμα, και τα σύννεφα να βρίσκονται πάνω από τη Σαγκάη, γεμάτα απειλείς για τη συνέχεια του FP1 και όλου του Grand Prix. Παρά τα βροχή που έπεσε χθες στην πίστα, τα slick ελαστικά (συγκεκριμένα η μέση γόμα) τοποθετήθηκαν στα μονοθέσια.
Πριν ξεκινήσουν να γράφονται οι χρόνοι, ο Pastor Manldonado, κοιτούσε το τιμόνι του και, κινούμενος αργά, βγήκε εκτός πίστας στο πρώτο σύμπλεγμα στροφών, κάνοντας τετ-α-κε, αλλά το θετικό γι’ αυτόν είναι ότι E22 δεν “τραυματίστηκε”. Οι πρώτοι χρόνοι ξεκίνησαν να γράφονται στα πρώτα 15 λεπτά, αλλά η πίστα ήταν γλιστερή και οι οδηγοί έπρεπε να είναι αρκετά προσεκτικοί.
Ο Rosberg ανέβηκε αμέσως στην πρώτη θέση, 4 δέκατα μπροστά από τον Alonso και 1.1 δευτερόλεπτο μπροστά από τον τρίτο εκείνη τη στιγμή Hamilton, με τους δύο πρώτους να κατεβάζουν τον χρόνο τους, αλλά η διαφορά τους δε μειώθηκε. Λόγω των χαμηλών θερμοκρασιών και της υψηλής υγρασίας, βλέπαμε τον συμπιεσμένο αέρα που έβγαινε από τις πλαϊνές διατρήσεις της πίσω πτέρυγας, όπως και αυτόν που ταξίδευε προς τα sidepods, εξερχόμενος από την εμπρός αεροτομή.
Με το τέλος του πρώτου μισάωρου, οι οδηγοί μπήκαν στα pits, προκειμένου να βγάλουν το επιπλέον σετ σκληρότερης γόμας που τους δίνει η Pirelli και μπορούν να χρησιμοποιήσουν μόνο στα πρώτα 30 λεπτά τού FP1. Ο Rosberg δεν έπεσε από την κορυφή και ο Alonso συνέχιζε να βρίσκεται πίσω του, με τον Hamilton στα 2 δέκατα από τον δις Παγκόσμιο Πρωταθλητή, τη στιγμή που ο Raikkonen δεν είχε γράψει χρόνο, λόγω προβλήματος στην F14 T.
Στο ουσιαστικά δεύτερο κομμάτι τής περιόδου, όταν μπήκε το δεύτερο σετ μέσης γόμας, ο Grosjean ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πιστά και με 50 λεπτά να μένουν για το τέλος, ξεκίνησε αμέσως να παίρνει δεδομένα για την E22. Τον ακολούθησαν οι δύο Toro Rosso, θέλοντας να κάνουν το ίδιο για την STR9.
Ο Alonso, 39 λεπτά, πριν από το τέλος, έγινε ο πρώτος οδηγός που κατέβηκε το 1:40, ολοκληρώνοντας τη διαδρομή των 5.451 μέτρων σε 1:39.783, με τον Rosberg να τον παρακολουθεί ενώ βρισκόταν έξω από το μονοθέσιό του. Ούτε ο Raikkonen, όμως, ήταν στο αυτοκίνητό του, καθώς οι μηχανικοί του δεν είχαν επιδιορθώσει ακόμα το πρόβλημα στο εμπρός μέρος.
Η Mercedes ήρθε με νέο, ελαφρώς διαφοροποιημένο ρύγχος στην Κίνα: το τέλος του βρίσκεται λίγο πιο πίσω απ’ ό,τι το προηγούμενο (είναι λίγο λιγότερο μακρύ), η εισαγωγή αέρα είναι λίγο αλλαγμένη, όπως και το κάτω μέρος, που είναι πιο καμπυλωτό. Ο Hamilton, αν και βγήκε ξανά στην πίστα, επέλεξε να επιστρέψει άπραγος στα pits, με τον ταχύτερό του χρόνο να είναι 1.777 δευτερόλεπτα πίσω από τον Alonso.
Η δράση δεν ήταν έντονη στην πίστα και στα 15 λεπτά πριν από τη λήξη, βγήκαν στην πίστα οι πρώτοι συνδυασμοί, για τους τελευταίους τους γύρους. Μαζί τους ήταν και ο Esteban Gutierrez, ο οποίος είχε προβλήματα με την C33 του και δεν συμπλήρωσε αρκετούς γύρους. Την ίδια ώρα, ο Rosberg ανέβαινε στη δεύτερη θέση, αλλά έπρεπε να βρει ακόμα 4 δέκατα, ώστε να ρίξει τον “El Nano” από την κορυφή.
Στο τελευταίο 10λεπτο, ο Alonso άλλαξε εμπρός πτέρυγα, ενώ ο Hamilton παράμεινε στα pits, με την W05 να έχει προβλήματα ισορροπίας και τους μηχανικού τους να θέλουν να διορθώσουν το πρόβλημα εν όψει FP2. Δεν άλλαξαν πολλά, μέχρι να βγει η καρώ σημαία, για το τέλος της διαδικασίας.
Το FP2 ξεκινά στις 09:00, ώρα Ελλάδας. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών στην Κίνα.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Free Practice 1[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:39.783 | 20 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:40.181 | 0.398 | 16 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:40.772 | 0.989 | 23 |
4 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.970 | 1.187 | 23 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:41.175 | 1.392 | 16 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:41.366 | 1.583 | 20 |
7 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:41.505 | 1.722 | 26 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:41.560 | 1.777 | 9 |
9 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:41.629 | 1.846 | 19 |
10 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:41.699 | 1.916 | 14 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:41.977 | 2.194 | 23 |
12 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:42.090 | 2.307 | 24 |
13 | 40 | Felipe Nasr | Williams-Mercedes | 1:42.265 | 2.482 | 13 |
14 | 36 | Giedo van der Garde | Sauber-Ferrari | 1:42.615 | 2.832 | 16 |
15 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:42.733 | 2.950 | 13 |
16 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:43.731 | 3.948 | 22 |
17 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:44.038 | 4.255 | 16 |
18 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:44.162 | 4.379 | 17 |
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:44.270 | 4.487 | 7 |
20 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 1:44.782 | 4.999 | 20 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 1:44.835 | 5.052 | 22 |
22 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 6 | Nico Rosberg | 11:19:07 | 329.3 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 10:23:39 | 326.7 |
3 | 25 | Jean-Eric Vergne | 11:17:38 | 326.7 |
4 | 40 | Felipe Nasr | 10:19:31 | 325.5 |
5 | 22 | Jenson Button | 10:55:43 | 325.4 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 11:17:39 | 324.8 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 10:56:41 | 324.5 |
8 | 19 | Felipe Massa | 10:27:00 | 324.4 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 10:28:24 | 323.8 |
10 | 13 | Pastor Maldonado | 11:21:30 | 320.9 |
11 | 14 | Fernando Alonso | 10:54:25 | 320.7 |
12 | 1 | Sebastian Vettel | 11:15:53 | 319.9 |
13 | 17 | Jules Bianchi | 11:27:26 | 319.1 |
14 | 4 | Max Chilton | 10:26:43 | 318.5 |
15 | 9 | Marcus Ericsson | 11:27:14 | 318.3 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 11:32:57 | 318.1 |
17 | 36 | Giedo van der Garde | 11:28:07 | 317.2 |
18 | 10 | Kamui Kobayashi | 10:50:19 | 315.8 |
19 | 3 | Daniel Ricciardo | 10:22:29 | 314.5 |
20 | 11 | Sergio Perez | 10:20:01 | 313.3 |
21 | 21 | Esteban Gutierrez | 11:20:09 | 305.6 |
22 | 7 | Kimi Räikkönen | 10:34:13 | 284.7 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 14 | Fernando Alonso | 26.218 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 26.367 |
3 | 25 | Jean-Eric Vergne | 26.615 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 26.628 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | 26.663 |
6 | 22 | Jenson Button | 26.690 |
7 | 44 | Lewis Hamilton | 26.693 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 26.696 |
9 | 19 | Felipe Massa | 26.729 |
10 | 11 | Sergio Perez | 26.844 |
11 | 8 | Romain Grosjean | 26.876 |
12 | 13 | Pastor Maldonado | 26.909 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 26.925 |
14 | 40 | Felipe Nasr | 26.935 |
15 | 1 | Sebastian Vettel | 26.965 |
16 | 36 | Giedo van der Garde | 26.983 |
17 | 10 | Kamui Kobayashi | 27.345 |
18 | 4 | Max Chilton | 27.571 |
19 | 21 | Esteban Gutierrez | 27.574 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 27.577 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 27.607 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 14 | Fernando Alonso | 30.021 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | 30.220 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 30.328 |
4 | 22 | Jenson Button | 30.448 |
5 | 44 | Lewis Hamilton | 30.563 |
6 | 26 | Daniil Kvyat | 30.602 |
7 | 20 | Kevin Magnussen | 30.652 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | 30.678 |
9 | 1 | Sebastian Vettel | 30.689 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 30.723 |
11 | 19 | Felipe Massa | 30.770 |
12 | 13 | Pastor Maldonado | 30.849 |
13 | 36 | Giedo van der Garde | 30.908 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 30.943 |
15 | 11 | Sergio Perez | 30.980 |
16 | 40 | Felipe Nasr | 31.167 |
17 | 10 | Kamui Kobayashi | 31.307 |
18 | 21 | Esteban Gutierrez | 31.319 |
19 | 4 | Max Chilton | 31.555 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 31.660 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 31.849 |
22 | 7 | Kimi Räikkönen | 35.719 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 14 | Fernando Alonso | 43.383 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 43.486 |
3 | 22 | Jenson Button | 43.780 |
4 | 27 | Nico Hulkenberg | 43.788 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | 43.807 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 43.913 |
7 | 1 | Sebastian Vettel | 43.975 |
8 | 19 | Felipe Massa | 44.092 |
9 | 40 | Felipe Nasr | 44.139 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 44.145 |
11 | 44 | Lewis Hamilton | 44.154 |
12 | 8 | Romain Grosjean | 44.248 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 44.441 |
14 | 36 | Giedo van der Garde | 44.483 |
15 | 11 | Sergio Perez | 44.602 |
16 | 17 | Jules Bianchi | 44.962 |
17 | 4 | Max Chilton | 45.149 |
18 | 10 | Kamui Kobayashi | 45.163 |
19 | 13 | Pastor Maldonado | 45.224 |
20 | 21 | Esteban Gutierrez | 45.236 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 45.379 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Studio Colombo/Scuderia Ferrari]