Οδηγώντας εξαιρετικά γρήγορα στο βρεγμένο Shaghai International Circuit, ο Lewis Hamilton πήρε την τρίτη του φετινή pole position και θα ξεκινήσει τον αυριανό αγώνα από την καλύτερη θέση, θέλοντας να βρεθεί για τρίτη συνεχόμενη φορά στο υψηλότερο σκαλί τού βάθρου. Δίπλα του θα είναι ο Daniel Ricciardo που κινήθηκε ταχύτερα από τον Sebastian Vettel, ο οποίος θα ξεκινήσει από την 3η θέση.
Ο Nico Rosberg δεν είχε την απόδοση που θα ήθελε σήμερα, και περιορίστηκε στην 4η θέση, μπροστά από τους Fernando Alonso, Felipe Massa, Valtteti Bottas, Nico Hulkenberg, Jean-Eric Vergne και Romain Grosjean. Ας δούμε, όμως, τι έγινε πριν από λίγο στις κατατακτήριες.
Q1
Οι καιρικές συνθήκες, όπως αναμενόταν, ήταν χειρότερες απ’ ό,τι στο FP3, με την ένταση της βροχής να είναι αυξημένη και τις ομάδες να πρέπει ξανά να πειραματιστούν στον installation lap με τα ενδιάμεσα και τα βρόχινα ελαστικά, προκειμένου να διαπιστώσουν ποια δίνουν καλύτερη πρόσφυση στις συνθήκες αυτές. Στην πίστα, υπήρχε πολύ νερό σε κάποια σημεία και τα βρόχινα ελαστικά ήταν πιο κατάλληλα, τουλάχιστον για την αρχή.
Ο Rosberg έγραψε πρώτο χρόνο, με τον Hamilton να είναι 1.4 δευτερόλεπτα πιο αργός στην πρώτη του προσπάθεια, αλλά παρ’ όλη τη διαφορά, ήταν στη δεύτερη θέση. Ο Vettel ήταν για λίγο τρίτος, μέχρι να του πάρει τη θέση ο Bottas. Ο Alonso ανέβηκε δεύτερος, αλλά ο Hamilton κινήθηκε κατά 6 δέκατα ταχύτερα από τον Ισπανό, πλησιάζοντας τον team-mate του στο 1 δέκατο. Οι δύο Red Bulls ήταν στο “4-5”, και ο Ricciardo ήταν ελάχιστα ταχύτερος από τον Vettel, ο οποίος σημείωσε τον τρίτο ταχύτερο χρόνο λίγο αργότερα.
Οι οδηγοί έπαιρναν την αίσθηση των μονοθεσίων τους και μπορούσαν με το πέρασμα των λεπτών να πιέζουν περισσότερο, κάτι που φυσικά οδηγούσε σε μείωση των χρόνων και των διαφορών. Ο Button μετακινήθηκε στην 10η θέση, την ώρα που ο Magnussen ήταν στην 6η θέση, πίσω από τον Alonso που πίεζε, αλλά ξεπερνούσε τα όρια. Στα 4 λεπτά πριν από το τέλος, ο Vettel έκανε πρώτο χρόνο, στο 1:55.926.
Στις ομάδες που προσπαθούσαν να περάσουν στο Q2, η Marussia έβαλε τα ενδιάμεσα ελαστικά στον Bianchi, ο οποίος βελτίωσε τον χρόνο του παρόλο που βγήκε αρκετά εκτός στην τελευταία στροφή. Τα ενδιάμεσα τοποθετήθηκαν και σε άλλα μονοθέσια, και ήταν τα ταχύτερα ελαστικά για το τέλος τού Q1. Ο Raikkonen βρισκόταν στην 13η θέση και βγήκε ξανά στην πίστα με τα βρόχινα ελαστικά, για να βελτιώσει τη θέση του, όμως ο γύρος του δεν ήταν ο ταχύτερος προσωπικός. Αυτό δεν ισχύει στην περίπτωση του Hamilton, που κατάφερε να πάρει τον πρώτο χρόνο από τον Vettel.
Στα τελευταία δευτερόλεπτα, οι τελευταίοι συνδυασμοί πίεζαν για να βελτιώσουν τη θέση τους και τελικά από το Q2 αποκλείστηκαν οι Gutierrez, Kobayashi, Bianchi, Ericsson, Chilton και ο Maldonado, ο οποίος δε χρειάστηκε να μπει στην E22, λόγω των προβλημάτων που ταλαιπωρούν το βρετανικό μονοθέσιο, ειδικότερα το power unit.
Q2
Το τέλος τού Q1 έκανε σαφές ότι τα ενδιάμεσα ελαστικά ήταν καταλληλότερα από τα βρόχινα, και το Q2 ξεκίνησε με τους οδηγούς να τα επιλέγουν από την αρχή. Ο Hamilton σημείωσε αμέσως πρώτο χρόνο, έχοντας πίσω του τον Rosberg, στα 1.4 δευτερόλεπτα. Στην τρίτη θέση είδε το όνομά του ο Alonso, o οποίος βγήκε ξανά λίγο εκτός πίστας. Δεύτερος καλύτερος χρόνος για τον Vettel, που ήταν όμως 7 δέκατα πιο αργός από τον Hamilton.
Τέταρτος ήταν ο Ricciardo, μπροστά από τον Alonso. Πίσω από τον Ισπανό ήταν ο ταχύτατος εκείνη τη στιγμή Bottas, ενώ ο Magnussen προσπαθούσε να μπει στη 10άδα, στην οποία βρισκόταν, όμως, ο Button. Ο Massa ήταν στην 15η θέση 3 λεπτά πριν από το τέλος και οι περισσότεροι είχαν βάλει φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά στην προσπάθειά τους να προκριθούν στον Q3.
Στα 2 λεπτά πριν από το τέλος, όλοι οι οδηγοί ήταν στην πίστα, ακόμα και ο Hamilton που ήταν με άνεση μπροστά από τους άλλους. Μάλιστα, ο οδηγός της Mercedes βελτίωσε κι άλλο τον χρόνο του, κάτι που έκανε και ο Massa, γράφοντας τον 9ο καλύτερο χρόνο, πετώντας στον Raikkonen εκτός Q3. Εκτός ήταν και ο Button, και φυσικά έκανε την τελευταία του προσπάθεια για να βρεθεί στη 10άδα, κάτι που έκανε και ο Raikkonen, ενώ στο παιχνίδι βρισκόταν ο Hulkenberg, καθώς ήταν στη 10η θέση.
Η διαφορές μεταξύ τους ήταν πολύ μικρές και όλα ήταν πιθανά, ωστόσο κανένας από τους 3 δεν κινήθηκε ταχύτερα, και το αποτέλεσμα ήταν να μείνουν εκτός οι δύο Παγκόσμιοι Πρωταθλητές, Raikkonen και Button, ενώ τους ακολούθησαν οι Kvyat, Sutil, Magnussen και Perez.
Q3
Η βροχή δυνάμωσε λίγο και αυτό ήταν αρκετό για ν’ αμφισβητήσει την κυριαρχία των ενδιάμεσων ελαστικών. Η Williams θέλησε να δοκιμάσει τα βρόχινα, κάτι που έκανε και η Force India. Τα ενδιάμεσα, όμως, ήταν ταχύτερα, με τον ο Vettel σημειώνει αμέσως ταχύτερο χρόνο, και τον ακολούθησαν οι Rosberg, Ricciardo και Alonso. Όταν, όμως, ήρθε η ώρα του Hamilton, ο Βρετανός κατέβασε κατά 6 δέκατα τον χρόνο τού Vettel, δείχνοντας ότι, αν συνεχίσει έτσι, κανένας δε θα μπορέσει να τον απειλήσει.
Οι πρώτοι έμπαιναν στα pits, την ώρα που ο Hulkenberg ήταν με τα βρόχινα έξω και κατάλαβε ότι έπρεπε να βάλει τα ενδιάμεσα ελαστικά, όπως κι έκανε. 4 λεπτά πριν από το τέλος, στην πίστα βρισκόταν και οι 10 οδηγοί, έχοντας φρέσκα ενδιάμεσα ελαστικά (ο Alonso τα έβαλε 1 λεπτό αργότερα) και όλα ήταν ανοιχτά, ακόμα και ο χρόνος του Hamilton.
Ο Rosberg έκανε λάθος στον πρώτο του γρήγορο γύρο και δεν βελτίωσε τον χρόνο του, και ο Ricciardo “πλησίασε” τον Βρετανό στο μισό δευτερόλεπτο. Θέλοντας να εξασφαλίσει την pole, ο Hamilton κόλλησε το πόδι στο πάτωμα και αύξησε τη διαφορά του στο 1 δευτερόλεπτο, κάνοντας ένα εξαιρετικό χρόνο στο τελευταίο κομμάτι της πίστας. Όσο κι αν προσπαθούσε ο Ricciardo, δεν μπορούσε ν’ απειλήσει τον Hamilton, ενώ ο Rosberg γλίστρησε στην τελευταία στροφή, χάνοντας την ευκαιρία να βελτιώσει τον χρόνο του.
Η σημερινή απόδοση της Williams ήταν πολύ καλή, κάτι που ισχύει και για τους Hulkenberg, Vergne και Grosjean, που θα ξεκινήσουν από τις 3 τελευταίες θέσεις της 10άδας.
Ο αυριανός αγώνας θα ξεκινήσει στις 10:00 ώρα Ελλάδας και οι προβλέψεις κάνουν λόγο για απουσία βροχής. Ακολουθούν οι καλύτεροι χρόνοι και οι τελικές ταχύτητες από τις σημερινές κατατακτήριες.
Ο γύρος που έδωσε τον Hamilton την pole:
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]Κατατακτήριες[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Q1 | Q2 | Q3 | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:55.516 | 1:54.029 | 1:53.860 | 21 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:56.641 | 1:55.302 | 1:54.455 | 23 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:55.926 | 1:54.499 | 1:54.960 | 23 |
4 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:56.058 | 1:55.294 | 1:55.143 | 22 |
5 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:56.961 | 1:55.765 | 1:55.637 | 21 |
6 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:56.850 | 1:56.757 | 1:56.147 | 24 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:56.501 | 1:56.253 | 1:56.282 | 24 |
8 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:55.913 | 1:56.847 | 1:56.366 | 23 |
9 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:57.477 | 1:56.584 | 1:56.773 | 23 |
10 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:58.411 | 1:56.407 | 1:57.079 | 22 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:58.279 | 1:56.860 | 17 | |
12 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:57.783 | 1:56.963 | 17 | |
13 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:57.261 | 1:57.289 | 18 | |
14 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:58.138 | 1:57.393 | 17 | |
15 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:57.369 | 1:57.675 | 17 | |
16 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:58.362 | 1:58.264 | 17 | |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:58.988 | 10 | ||
18 | 10 | Kamui Kobayashi | Caterham-Renault | 1:59.260 | 10 | ||
19 | 17 | Jules Bianchi | Marussia-Ferrari | 1:59.326 | 10 | ||
20 | 9 | Marcus Ericsson | Caterham-Renault | 2:00.646 | 10 | ||
21 | 4 | Max Chilton | Marussia-Ferrari | 2:00.865 | 10 | ||
22 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 0 | |||
Q1 107% Time | 2:03.602 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Speed |
---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | 14:58:41 | 317.7 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 14:58:17 | 317.1 |
3 | 77 | Valtteri Bottas | 14:19:21 | 316.9 |
4 | 11 | Sergio Perez | 14:19:35 | 315.5 |
5 | 27 | Nico Hulkenberg | 14:40:44 | 314.8 |
6 | 19 | Felipe Massa | 14:16:57 | 314.7 |
7 | 99 | Adrian Sutil | 14:15:38 | 312.6 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | 14:32:56 | 311.4 |
9 | 17 | Jules Bianchi | 14:14:36 | 311.1 |
10 | 7 | Kimi Räikkönen | 14:41:20 | 311.1 |
11 | 10 | Kamui Kobayashi | 14:18:47 | 310.9 |
12 | 25 | Jean-Eric Vergne | 14:18:50 | 310.9 |
13 | 26 | Daniil Kvyat | 14:19:20 | 310.8 |
14 | 9 | Marcus Ericsson | 14:15:29 | 310.5 |
15 | 22 | Jenson Button | 14:34:35 | 309.4 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | 14:19:07 | 308.7 |
17 | 14 | Fernando Alonso | 14:53:47 | 308.2 |
18 | 4 | Max Chilton | 14:17:03 | 306.9 |
19 | 8 | Romain Grosjean | 14:38:23 | 305.4 |
20 | 1 | Sebastian Vettel | 14:40:36 | 297.7 |
21 | 3 | Daniel Ricciardo | 14:35:00 | 297.1 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 28.922 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | 29.029 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 29.048 |
4 | 1 | Sebastian Vettel | 29.095 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 29.315 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 29.458 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | 29.462 |
8 | 19 | Felipe Massa | 29.482 |
9 | 8 | Romain Grosjean | 29.575 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 29.614 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 29.757 |
12 | 22 | Jenson Button | 29.779 |
13 | 7 | Kimi Räikkönen | 29.817 |
14 | 20 | Kevin Magnussen | 29.877 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 29.912 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | 30.072 |
17 | 11 | Sergio Perez | 30.194 |
18 | 10 | Kamui Kobayashi | 30.335 |
19 | 17 | Jules Bianchi | 30.418 |
20 | 9 | Marcus Ericsson | 30.721 |
21 | 4 | Max Chilton | 30.811 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 34.914 |
2 | 3 | Daniel Ricciardo | 34.963 |
3 | 1 | Sebastian Vettel | 35.094 |
4 | 6 | Nico Rosberg | 35.114 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 35.524 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | 36.022 |
7 | 8 | Romain Grosjean | 36.052 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | 36.082 |
9 | 27 | Nico Hulkenberg | 36.085 |
10 | 22 | Jenson Button | 36.122 |
11 | 25 | Jean-Eric Vergne | 36.143 |
12 | 20 | Kevin Magnussen | 36.157 |
13 | 19 | Felipe Massa | 36.206 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 36.330 |
15 | 11 | Sergio Perez | 36.415 |
16 | 99 | Adrian Sutil | 36.531 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | 36.675 |
18 | 17 | Jules Bianchi | 36.807 |
19 | 10 | Kamui Kobayashi | 37.100 |
20 | 4 | Max Chilton | 37.260 |
21 | 9 | Marcus Ericsson | 37.887 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 49.653 |
2 | 27 | Nico Hulkenberg | 50.068 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 50.090 |
4 | 1 | Sebastian Vettel | 50.106 |
5 | 3 | Daniel Ricciardo | 50.334 |
6 | 19 | Felipe Massa | 50.439 |
7 | 14 | Fernando Alonso | 50.493 |
8 | 77 | Valtteri Bottas | 50.569 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 50.706 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 50.716 |
11 | 8 | Romain Grosjean | 50.780 |
12 | 22 | Jenson Button | 50.930 |
13 | 99 | Adrian Sutil | 50.950 |
14 | 26 | Daniil Kvyat | 51.054 |
15 | 20 | Kevin Magnussen | 51.061 |
16 | 11 | Sergio Perez | 51.115 |
17 | 10 | Kamui Kobayashi | 51.657 |
18 | 21 | Esteban Gutierrez | 51.796 |
19 | 9 | Marcus Ericsson | 52.038 |
20 | 17 | Jules Bianchi | 52.054 |
21 | 4 | Max Chilton | 52.476 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]