Test Drive: Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Diesel

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ] Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_09

Δες εδώ τη δοκιμή του ανανεωμένου Toyota Yaris

Δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να συγκρίνεις πιο είναι το ιδανικό μηχανικό σύνολο του Yaris που θα πρέπει να επιλέξεις σε ενδεχόμενη αγορά από μια back-to-back δοκιμή. Έτσι, μετά το review του υβριδικού αυτοκινήτου πόλης της ιαπωνικής εταιρίας, σήμερα θα δεις τα πλεονεκτήματα του πετρελαιοκινήτου Yaris, που είχα μια μια εβδομάδα μετά το Yaris HSD.

Με την Toyota να είναι η μοναδική εταιρία που προσφέρει όλες τις δυνατές προτάσεις όσον αφορά το κινητήρα που θα “καθίσει” κάτω από το μικρό καπό του Yaris, αυτό που έλειπε από τη λίστα των δοκιμών μας ήταν η πετρελαιοκίνητη έκδοση του δημοφιλέστατου μοντέλου.

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_07

Μιλώντας για απήχηση, το Yaris μέσα στο 2013 πούλησε 3.823 αυτοκίνητα στην Ελλάδα (σοκαριστικό το νούμερο), τα περισσότερα από κάθε άλλο μοντέλο, αποδεικνύοντας ότι όταν δίνεις επιλογές στον αγοραστή, έχοντας παράλληλα ένα εξαιρετικό προϊόν θα ανταμειφθείς ανάλογα. Όμως και στην Ευρώπη τα πηγαίνει εξαιρετικά, καθώς το περασμένο Φεβρουάριο η Toyota αύξησε τη παραγωγή του λόγω της μεγάλης ζήτησης, στο TMMF εργοστάσιο της (Toyota Motor Manufacturing France) στο Valenciennes της Γαλλίας, όπου και κατασκευάζεται.

Στα συν

  • “Εύκολο” αυτοκίνητο
  • Κατανάλωση
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών
  • Άνεση και στιβαρό πάτημα
  • Εξοπλισμός

Στα μείον

  • Αδιάφορος εσωτερικός διάκοσμος

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

Το αυτοκίνητο

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_05

Το πετρελαιοκίνητο Yaris δε χρειάζεται οποιαδήποτε εισαγωγή καθώς δε διαφέρει σε τίποτα από το βενζινοκίνητο που είχαμε δει κατά τη πρώτη μας επαφή, με τη μόνη αλλαγή να εντοπίζεται στο χώρο της μηχανής, όπου το αυτοκίνητο δοκιμής “φορούσε” τον 1400άρη D4-D κινητήρα της Toyota (κωδική ονομασία 1ND-TV), και το χειροκίνητο 6-άρι κιβώτιο.

Ο παραπάνω κινητήρας επικουρούμενου από τα οφέλη του Toyota Optimal Drive, που επικεντρώνεται σε βασικά θέματα, όπως μειωμένο βάρος, συμπαγείς διαστάσεις, βελτιωμένη απόδοση καύσης, εξαρτήματα χαμηλών τριβών και τεχνολογίες για μικρό περιβαλλοντικό αποτύπωμα, έχουν σαν αποτέλεσμα πολύ καλές τιμές κατανάλωσης καυσίμου και εκπομπές CO2. Μπορεί το εργοστάσιο να ανακοινώνει για το βάρος 1.035 κιλών αμάξωμα μέση μικτή κατανάλωση 3,9 λίτρα/100 χλμ, αλλά η πραγματική που έγραψε το trip computer στα σχεδόν 700 χλμ της εβδομαδιαίας δοκιμής ήταν 5,5 λίτρα/100 χλμ, και μόλις είχε ανάψει το λαμπάκι της “ρεζέρβας”.

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_08

Ο υπερτροφοδοτούμενος τετρακύλινδορς D-4D κινητήρα πετρελαίου 1.364 κ.εκ διαθέτει μονό εκκεντροφόρο, φίλτρο σωματιδίων πετρελαίου -Diesel Particulate Filter (DPF), άμεσο ψεκασμό common rail και κοινή γραμμή τροφοδοσίας, με την σχέση συμπίεσης να φτάνει το 16:1. Τα παραπάνω έχουν σαν αποτέλεσμα η ονομαστική του ισχύ να είναι 90 άλογα στις 3.800 σ.α.λ και μέγιστη ροπή τα 205 Nm σταθερή από τις 1.800 έως 2.800 σ.α.λ.

Αν και τα diesel δεν είναι προσανατολισμένα για επιδόσεις που βάζουν φωτιά, τα 10,8 δευτ. που χρειάζεται για το καθιερωμένο 0-100 χλμ/ώρα κρίνεται άκρως εξαιρετικό νούμερο, κάτι που αντικατοπτρίζεται και στη καθημερινή χρήση όντας αρκετά σπιρτόζικο, μόλις ξεπεράσει το εκνευριστικό lag κάτω από τις 1.600 σ.α.λ. Η τελική του ταχύτητα ανέρχεται στα 175 χλμ/ώρα και οι εκπομπές CO2 στα 99 γρ/χλμ που σημαίνει ότι πως εξαιρείται από την πληρωμή τελών κυκλοφορίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το εσωτερικό” ]

Το εσωτερικό

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_14

Όπως καταλαβαίνεις, ούτε στο εσωτερικό θα διακρίνεις σημαντικές διαφορές, με τη σχεδίαση της καμπίνας να αποπνέει μια μουντή και λιτή, αλλά απόλυτα πρακτική εικόνα. Το μόνο στοιχείο που θα σου δείξει τον διαφορετικό κινητήρα είναι φυσικά το στροφόμετρο, όπου πλέον τα “κόκκινα” ξεκινάνε λίγο πιο πάνω από τις 5.000 σ.α.λ. και περίπου 1.000 σ.α.λ. πιο κάτω από το βενζινοκινητήρα.

Κατά τ’άλλα, το εσωτερικό του supermini της ιαπωνικής εταιρίας είναι εργονομικό, ξεκούραστο, επικεντρωμένο στον οδηγό, με τα πλαστικά, αν και κατά βάση σκληρά να είναι ποιοτικά και “σφιχτά” συναρμολογημένα.

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_15

Στο θέμα τιμής και κατ’επέκταση εξοπλισμού, το Yaris diesel προσφέρεται σε έξι εκδόσεις, την Cool, την Life, την Life Plus, την Active Plus, την Style Plus και την Lounge Plus, με αυτή που είχα στη κατοχή μου να είναι η 5-θυρη Life, με τιμή χωρίς απόσυρση και κάποια προσφορά να είναι τα €15.680 και τη διαφορά τιμής μεταξύ 3-θυρου και 5-θυρου αμαξώματος φτάνει τα €500. 

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_20 Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_21

Ο εξοπλισμός του αυτοκινήτου ήταν ικανοποιητικός και περιλαμβάνει 7 αερόσακους , ABS, EBD, Brake Assist, Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας & πρόσφυσης (VSC & TRC), ηλεκτρομαγνητικές κλειδαριές με τηλεχειριστήριο και εσωτερικό διακόπτη, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, δερμάτινο τιμόνι, air condition, με το εξτρά στοιχείο του εξοπλισμού να είναι το σύστημα πολυμέσων Toyota Touch & Go, που περιλαμβάνει έγχρωμη οθόνη αφής 6,1 ιντσών και διαθέτει ραδιο CD/MP3 χειριστήρια στο τιμόνι, και σύστημα πλοήγησης. Ακόμα μέσω σύνδεσης με Bluetooth μπορείς να χρησιμοποιείς το κινητό τηλέφωνο εκτός από ομιλία και σύνδεση με το διαδίκτυο. Τέλος, η οθόνη προβάλλει επίσης ενδείξεις αυτονομίας, κατανάλωσης, και χρόνου λειτουργίας του κινητήρα και κάμερα οπισθοπορείας.

[/nextpage] [nextpage title=”Στον δρόμο” ]

Στο δρόμο

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_03

Μπορεί το συγκεκριμένο Yaris να μην προσφέρει την άνεση του αυτόματου κιβωτίου, σε σχέση με τα προηγούμενα δύο που δοκιμάσαμε, αλλά το εξάρι κιβώτιο αποδείχθηκε εξαιρετικό και προσωπικά θα το προτιμούσα χωρίς ιδιαίτερους ενδοιασμούς. Οι κοντές πρώτες σχέσεις του, του χαρίζουν το απαραίτητο τράβηγμα για “ξεπετάγματα” μέσα στη πόλη, ενώ οι τελευταίες, με χαρακτηριστικά overdrive κρατάνε χαμηλά τις στροφές στο ταξίδι, με θετικό αντίκτυπο στη κατανάλωση, όπου σε ανοιχτό δρόμο ακουμπάει τα 6 λίτρα/100 χλμ, με νόμιμες ταχύτητες και με 2 επιπλέον άτομα. Η αίσθηση του λεβιέ είναι αρκετά θετική, με ξεκάθαρα και σφιχτά “κουμπώματα” χωρίς ενοχλητικά κενά.

Ο κινητήρας δένει αρμονικά με το πλαίσιο και ο θόρυβος που θα περάσει στο εσωτερικό είναι μικρός, χωρίς να ενοχλήσει τους επιβάτες, αποδεικνύοντας τη πολιτισμένη λειτουργία του. Μπορεί να του λείπει το start/stop αλλά οι κραδασμοί που θα μεταφερθούν στη καμπίνα εν στάση είναι αρκετά περιορισμένοι.

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_11

Μέσα στη πόλη και σε ήρεμους ρυθμούς, με τις αλλαγές να πραγματοποιούνται μόλις περάσει η βελόνα του στροφόμετρου τις 2.000 σ.α.λ., μπορείς να επιτύχεις καλή οικονομία και παράλληλα να επιταχύνεις αποτελεσματικά. Ο κινητήρας παρουσιάζει τη γνώριμη για κινητήρα πετρελαίου “έκρηξη” στις 1.800 σ.α.λ., με τη δύναμη και τη ροπή του να είναι ιδαίτερα εμφανή στις ρεπρίζ, καθώς το ευρύ ωφέλιμο φάσμα στροφών του επαρκεί για αγχολυτικές μετακινήσεις.

Όπως είχα διακρίνει και από τις προηγούμενες δοκιμές, το Yaris διαθέτει αρκετά στιβαρό πλαίσιο και σφιχτή ανάρτηση, που όμως εδώ λόγω των ζαντών 15 ιντσών και “ψηλών” ελαστικών είναι γίνονται λιγότερο εμφανές οι κακοτεχνίες του ελληνικού οδικού δικτύου.

Τέλος, το τιμόνι με τη μεταβλητή ηλεκτρική υποβοήθηση έχει μια απλή και ελαφριά αίσθηση, ενώ η αμεσότητα του είναι στο μέσο όρο. Από την άλλη τα φρένα έχουν σαφώς καλύτερη αίσθηση σε σχέση με το υβριδικό, ενώ είναι αντίστοιχα πολύ αποτελεσματικά.

[/nextpage] [nextpage title=”Συμπέρασμα”]

Συμπέρασμα

Test_Drive_Toyota_Yaris_Diesel_02

Αν με ρωτούσες να επιλέξω στο προφανέστατο “τρίλημμα”, βενζίνη, πετρέλαιο ή υβριδικό Yaris η απάντηση μου θα ήταν μετά από σοβαρή σκέψη στην υβριδική λύση.

Αυτό όμως δε σημαίνει ότι το πετρελαιοκίνητο υστερεί κάπου, τουναντίων ο ροπάτος κινητήρας του ευχάριστη και ασφαλη οδήγηση μικρό αυτοκίνητο, που σε συνδυασμό με το δεδομένο εξαιρετικό σύνολο αποτελεί μια εξαιρετική επιλογή, με την διαφορά στη κατανάλωση μεταξύ υβριδικού και πετρελαίου να μην υπερβαίνει το μισό λίτρο/100 χλμ.

Όμως, για να γίνει η πιο σωστή επιλογή θα πρέπει να τα βάλεις κάτω και να δεις πόσα χλμ. και κυρίως τι είδους χλμ. (πόλη-ανοιχτό δρόμο) διανύεις κάθε χρόνο και σε συνδυασμό με τον εξοπλισμό που θες να επιλέξεις την έκδοση που “κουμπώνει” στις ανάγκες σου. [/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες”]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5>Εύκολο αυτοκίνητο, Κατανάλωση, Πρακτικότητα/ευχρηστία, Χώρος πίσω θέσεων/αποσκευών, Άνεση και στιβαρό πάτημα <hr /> <h5>Στα μείον:</h5> Αδιάφορος εσωτερικός διάκοσμος, Test Drive: Δοκιμάζουμε το Toyota Yaris Diesel
Autoblog.gr