GP Ουγγαρίας 2014, FP1: Mercedes και Hamilton στη φυσική τους θέση

Σχετικά άρθρα

519305049-123162072014

Πέντε μέρες μετά 4η νίκη του Nico Rosberb στη Γερμανία, φτάσαμε στον 11ο αγώνα του πρωταθλήματος της Formula 1, τον τελευταίο πριν το καθιερωμένο καλοκαιρινό διάλειμμα, με αυτόν να πραγματοποιείται στη πίστα Hungaroring λίγο έξω από την Βουδαπέστη και πριν από λίγο τελείωσαν οι πρώτες ελεύθερες δοκιμές.

Εκεί, ομάδες και οδηγοί προσπάθησαν να βρουν το κατάλληλο στήσιμο για τα μονοθέσια τους, με τη μιάμιση ώρα που διήρκεσε η διαδικασία να είναι υψίστης σημασίας, όντας ο δεύτερος αγώνας μη χρησιμοποίησης του περίφημου FRIC αλλά και όπως ξέρουμε αρκετά απαιτητικός για κάθετη δύναμη. Αυτό θεωρητικά θα βοηθήσει τη Red Bull και Ferrari να πλησιάσουν την Mercedes, καθώς ο αγώνας απαιτεί περισσότερο ένα αεροδυναμικό μονοθέσιο παρά τη δύναμη του κινητήρα. Τον πρώτο χρόνο στο FP1 έκανε ο Hamilton με Mercedes, γυρνώντας στο 1:25.814.

Ο ήλιος συντρόφευε τις προσπάθειες των οδηγών, με τη θερμοκρασία στον αέρα και το οδόστρωμα να βρίσκεται στους 24 και 43 βαθμούς Κελσίου αντίστοιχα. Πρώτο μονοθέσιο στην πίστα ήταν η Foce India του Sergio Perez, φορώντας τη μεσαία γόμα. Η ατυχία, όμως, χτύπησε την Marussia του Chilton, 3 μόλις λεπτά μετά την έναρξη της διαδικασίας, καθώς για δεύτερο συνεχόμενο FP1 βγήκε καπνός από το μονοθέσιο του. Η φωτιά προκλήθηκε από διαρροή λαδιού στην εξάτμιση, με το power unit φάνηκε να είναι οκ, αλλά ο Βρετανός αναγκάστηκε να αλλάξει κιβώτιο, κάτι που θα του στοιχίσει ποινή 5 θέσεως στην εκκίνηση. Η αλλαγή του κιβωτίου τον ανάγκασε να χάσει το μεγαλύτερο μέρος της διαδικασίας καθώς ξαναβγήκε στη πίστα τα τελευταία 10 λεπτά.

Έχοντας περάσει 5 λεπτά από τη στιγμή που άναψε το πράσινο φως όλα τα μονοθέσια είχαν βγει στη πίστα, έστω για να κάνουν ένα installation lap. Στις 10:09 τοπική ώρα, ο πρωτοπόρος της βαθμολογίας, Nico Rosberg, γράφει τον πρώτο χρόνο με 1:32,027. Για να καταλάβουμε τη διαφορά χρόνων σε σχέση με την pole position του Lewis Hamilton το 2013 να θυμίσω ότι αυτή ήταν στο 1:19,388. Σίγουρα οι χρόνοι μέσα στο 3μερο θα πέσουν, αλλά η διαφορά είναι αισθητή. Ολοκληρώνοντας το δικό του γύρο ο Hamilton κάθεται στη κορυφή των χρόνων, όντας έξι δέκατα πιο γρήγορος.

10498537_877076915655267_4787281023872628951_o

Η αίσθηση που κυριαρχούσε ήταν ότι οι οδηγοί αντιμετώπιζαν προβλήματα με υπερθέρμανση των πίσω ελαστικών, καθώς επίσης και εύρεσης του σωστού στησίματος του μονοθέσιου τους. Αυτό, συνεπικουρούμενο με την βρώμικη πίστα, είχε σαν αποτέλεσμα πολλοί οδηγοί να έχουν “τις στιγμές” τους σε διάφορες στροφές της πίστας, με τον Kobayashi να χάνει το μονοθέσιο του στην στροφή 12, αλλά να συνεχίζει κανονικά. Χαρακτηριστικό την φθοράς των ελαστικών ήταν ότι η Toro Rosso του Danill Kvyat είχε πρακτικά καταστρέψει τα πίσω ελαστικά σε μόλις 5 γύρους. Στο επόμενο team radio ακούσαμε τον Nico Hulkenberg να διαμαρτύρεται για ακριβώς τον ίδιο λόγο στους μηχανικούς της Force India, με το μεσαίο κομμάτι της πίστας να είναι αυτό που κάνει τη μεγαλύτερη ζημιά.

Έχοντας περάσει μισή ώρα, ο Vettel αντιμετωπίζει ένα πρόβλημα με την οθόνη πληροφοριών στο τιμόνι, μη βλέποντας τους χρόνους του και τις διαφορές με τους άλλους οδηγούς. Μικρό πρόβλημα, αλλά μη έχοντας σημείο αναφοράς είναι σίγουρα ενοχλητικό για τον Γερμανό. Σαν να μη του έφτανε αυτό είχε και αυτός τη στιγμή του στη στροφή 7, πραγματοποιώντας ένα εντυπωσιακό drift με τη Red Bull του, ενώ ακριβώς το ίδιο έκανε και ο Fernado Alonso στη προτελευταία στροφή της πίστας, με αποτέλεσμα να μπει κατευθείαν στα pits.

Όσο περνούσαν τα λεπτά, η θερμοκρασία στη πίστα είχε ανέβει κατά 4 βαθμούς και όλο και περισσότεροι οδηγοί έγραφαν χρόνους. Η πίστα καθάριζε και στρωνόταν με λάστιχα, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να γράψει τον δεύτερο χρόνο, με 1:26,421. Ασυνήθιστο να βλέπουμε τον Φινλανδο τόσο ψηλά φέτος. Αμέσως μετά, ο Rοsberg έριξε τον ταχύτερο γύρο κατά 1,2 δευτ., με τους γρήγορους χρόνου του να συνεχίζονται, καθώς ο επόμενος ήταν ακόμα καλύτερος, στο 1:25,997.

Εκείνη τη στιγμή ο Γερμανός της Mercedes επέστρεψε στα pits για να πάρει τη θέση του στη πίστα ο Hamilton, με τον Βρετανό να ανεβαίνει με συνοπτικές διαδικασίες στη δεύτερη θέση. Στον ίδιο γύρο τα προβλήματα για τον Kobayashi συνεχίζονται καθώς χάνει ξανά το apex της στροφής 7. Στο επόμενο λεπτο, και 10:47 τοπική ώρα, ο Marcus Ericsson πατάει το αριστερό μέρος του μονοθέσιου στο γρασίδι κάτι που τον αναγκάζει να κάνει τετ-α-κε στη στροφή 12, αλλά να συνεχίσει κανονικά.

10572220_10152525666546413_7135857958942354053_o

Ο Hulkenberg συνεχίζει να γράφει γύρους, με τον Γερμανό να είναι ο ένας από τους δύο οδηγούς που έχει βαθμολογηθεί σε όλους τους φετινούς αγώνες. Ο άλλος είναι ο Alonso. Εννιά λεπτά πριν ολοκληρωθεί μια ώρα, ο Hamilton ανεβαίνει στη πρώτη θέση με χρόνο 1:25,814. Ο Vettel παρά τις αλλαγές των ρυθμίσεων στο μονοθέσιο του, συνεχίζει να αντιμετωπίζει προβλήματα πρόσφυσης, λέγοντας χαρακτηριστικά ότι δεν έχει καθόλου πρόσφυση, ειδικά στο δεύτερο sector.

Στο “χορό” των εξόδων από τη πίστα συμμετέχει και ο Pastor Maldonado, καθώς βγήκε εκτός πίστας στη στροφή 11. Οι οδηγοί της McLaren προσπαθούν να βρουν το κατάλληλο στήσιμο, με τον Magnussen να γράφει προσωρινά τον πέμπτο χρόνο με 1:27,357. Αμέσως μετά, ο Button, που κέρδισε τον πρώτο του αγώνα πίσω το 2006, μένει στην ένατη θέση με χρόνο 1:27,804.

Τα μονοθέσια της Mercedes είναι στο γκαράζ κάνοντας κάποιες μικρές αλλαγές στο set-up, με τον Rosberg να βγαίνει στη πίστα και να παραπονιέται για ένα μικρό πρόβλημα στην αλλαγή από την πρώτη σε δεύτερη σχέση στο κιβώτιο του. Είκοσι λεπτά πριν πέσει η καρό σημαία, ο Γερμανός είχε μια μικρή έξοδο στη πρώτη στροφή, και στιγμές αργότερα το ίδιο έπαθε και ο Sutil. Οι μηχανικοί του Grojean του ανακοίνωσαν ότι δεν θα συνεχίσουν την περίοδο, καθώς εντόπισαν πρόβλημα στο κύκλωμα νερού του μονοθέσιου.

Η επόμενη διαδικασία, το FP2, ξεκινά στις 3 ώρα Ελλάδος. Ακολουθούν οι χρόνοι από την πρώτη περίοδο ελεύθερων δοκιμών.


[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][tabtext]V-Max[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Χρόνος Διαφορά Γύροι
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 1:25.814 27
2 6 Nico Rosberg Mercedes 1:25.997 0.183 31
3 7 Kimi Räikkönen Ferrari 1:26.421 0.607 29
4 14 Fernando Alonso Ferrari 1:26.872 1.058 23
5 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 1:27.220 1.406 28
6 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 1:27.357 1.543 28
7 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 1:27.683 1.869 30
8 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 1:27.782 1.968 16
9 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 1:27.804 1.990 27
10 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 1:27.960 2.146 24
11 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari 1:27.967 2.153 25
12 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 1:28.101 2.287 28
13 26 Daniil Kvyat STR-Renault 1:28.208 2.394 32
14 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault 1:28.266 2.452 28
15 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 1:28.330 2.516 21
16 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 1:28.376 2.562 24
17 8 Romain Grosjean Lotus-Renault 1:28.593 2.779 24
18 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari 1:29.025 3.211 23
19 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault 1:30.363 4.549 30
20 9 Marcus Ericsson Caterham-Renault 1:30.892 5.078 24
21 4 Max Chilton Marussia-Ferrari 1:31.004 5.190 5
22 17 Jules Bianchi Marussia-Ferrari 1:31.248 5.434 20

[/tab] [tab]

Sector #1
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 30.122
2 7 Kimi Räikkönen 30.123
3 6 Nico Rosberg 30.180
4 22 Jenson Button 30.342
5 20 Kevin Magnussen 30.357
6 14 Fernando Alonso 30.438
7 25 Jean-Eric Vergne 30.516
8 1 Sebastian Vettel 30.560
9 21 Esteban Gutierrez 30.627
10 77 Valtteri Bottas 30.634
11 19 Felipe Massa 30.643
12 11 Sergio Perez 30.694
13 3 Daniel Ricciardo 30.726
14 27 Nico Hulkenberg 30.735
15 26 Daniil Kvyat 30.802
16 13 Pastor Maldonado 30.946
17 99 Adrian Sutil 31.004
18 8 Romain Grosjean 31.100
19 10 Kamui Kobayashi 31.368
20 17 Jules Bianchi 31.513
21 4 Max Chilton 31.517
22 9 Marcus Ericsson 31.653

[/tab] [tab]

Sector #2
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 6 Nico Rosberg 31.158
2 44 Lewis Hamilton 31.448
3 7 Kimi Räikkönen 31.595
4 14 Fernando Alonso 31.618
5 1 Sebastian Vettel 31.886
6 3 Daniel Ricciardo 31.889
7 25 Jean-Eric Vergne 31.997
8 20 Kevin Magnussen 32.163
9 22 Jenson Button 32.189
10 26 Daniil Kvyat 32.192
11 13 Pastor Maldonado 32.236
12 19 Felipe Massa 32.305
13 21 Esteban Gutierrez 32.313
14 77 Valtteri Bottas 32.386
15 8 Romain Grosjean 32.426
16 11 Sergio Perez 32.530
17 27 Nico Hulkenberg 32.594
18 99 Adrian Sutil 32.698
19 10 Kamui Kobayashi 33.389
20 9 Marcus Ericsson 33.564
21 17 Jules Bianchi 33.716
22 4 Max Chilton 33.911

[/tab] [tab]

Sector #3
Θέση No Οδηγός Χρόνος
1 44 Lewis Hamilton 24.068
2 6 Nico Rosberg 24.395
3 7 Kimi Räikkönen 24.507
4 20 Kevin Magnussen 24.621
5 14 Fernando Alonso 24.630
6 27 Nico Hulkenberg 24.765
7 1 Sebastian Vettel 24.774
8 21 Esteban Gutierrez 24.858
9 11 Sergio Perez 24.874
10 25 Jean-Eric Vergne 24.895
11 19 Felipe Massa 24.901
12 3 Daniel Ricciardo 24.952
13 13 Pastor Maldonado 24.976
14 99 Adrian Sutil 24.995
15 8 Romain Grosjean 25.035
16 22 Jenson Button 25.071
17 26 Daniil Kvyat 25.102
18 77 Valtteri Bottas 25.185
19 10 Kamui Kobayashi 25.534
20 4 Max Chilton 25.576
21 9 Marcus Ericsson 25.596
22 17 Jules Bianchi 25.878

[/tab] [tab]

Θέση No Οδηγός Ώρα Ταχύτητα
1 19 Felipe Massa 11:28:25 310.5
2 27 Nico Hulkenberg 11:22:29 307.8
3 77 Valtteri Bottas 10:25:41 307.2
4 22 Jenson Button 10:24:47 305.6
5 44 Lewis Hamilton 10:18:56 305.6
6 21 Esteban Gutierrez 10:22:19 305.2
7 99 Adrian Sutil 11:10:13 304.8
8 11 Sergio Perez 11:24:13 304.7
9 7 Kimi Räikkönen 10:24:58 304.3
10 20 Kevin Magnussen 10:59:27 303.8
11 6 Nico Rosberg 10:14:54 303.4
12 14 Fernando Alonso 11:23:29 302.5
13 9 Marcus Ericsson 11:24:50 302.5
14 25 Jean-Eric Vergne 10:56:14 301.8
15 10 Kamui Kobayashi 11:24:31 301.1
16 13 Pastor Maldonado 10:50:01 300.6
17 17 Jules Bianchi 11:23:23 300.6
18 26 Daniil Kvyat 10:24:37 299.5
19 4 Max Chilton 11:29:23 299.5
20 8 Romain Grosjean 10:48:28 299.0
21 3 Daniel Ricciardo 10:19:51 299.0
22 1 Sebastian Vettel 10:48:08 298.0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com | Photo Copyrights: Mercedes AMG F1 team]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...