Σημαντικό προβάδισμα για την τρίτη νίκη του στο φετινό πρωτάθλημα, μετά από εκείνες σε Σουηδία και Αργεντινή), πήρε ο Γιάρι-Μάρι Λάτβαλα, ο οποίος αποσπάστηκε από τον Κρις Μικ και τον Σεμπαστιάν Οζιέ. Οι καιρικές συνθήκες της Παρασκευής ήταν καλοκαιρινές, ωστόσο δεν ήταν λίγα τα σημεία μέσα στις ΕΔ που είχε συσσωρευθεί νερό από τη βροχή της Πέμπτης. Ο Γιάρι-Μάτι Λάτβαλα φρόντισε να παραμείνει στην πρώτη θέση μετά το πέρας των τεσσάρων πρωινών ειδικών διαδρομών (κέρδισε τις δύο), αυξάνοντας μάλιστα τη διαφορά από τον Σεμπαστιάν Οζιέ στα 8,4 δευτερόλεπτα.
Πανηγυρίζοντας τη νίκη σε τρεις ακόμα ειδικές διαδρομές το απόγευμα, ο Φινλανδός αποσπάστηκε κι άλλο από τον ομόσταβλό του, ο οποίος υποχώρησε στην τρίτη θέση πίσω από τον Κρις Μικ.
Πιέσαμε σκληρά και πήραμε κάποια, πραγματικά, μεγάλα ρίσκα. Ένιωσα χαλαρός και είχα ένα καλό προαίσθημα. Όταν είμαι χαλαρός πραγματοποιώ τις καλύτερες εμφανίσεις μου,
δήλωσε ο Λάτβαλα, ο οποίος τα χρειάστηκε το πρωί όταν το Volkswagen Polo R του έπεσε σε ένα χαντάκι.
Η 2η ημέρα περιελάμβανε ουκ ολίγες συγκινήσεις, αρχής γενομένης από την 6η ΕΔ, όπου ο Γιούχο Χάνινεν είχε έξοδο και τούμπαρε σε ένα χαντάκι, με συνέπεια να αποκολληθεί ολόκληρο το ταμπλό.
Στην 9η ΕΔ έγινε γνωστό ότι ο Τιερί Νοβίλ δεν θα συνεχίσει στο Ράλι Φινλανδίας γιατί το Roll Cage στο Hyundai του υπέστη ζημιά, η οποία δεν ήταν δυνατό να επιδιορθωθεί.
Ο Ρόμπερτ Κούμπιτσα, εξάλλου, είχε έξοδο το πρωί κι εγκατέλειψε, όπως αποδεικνύει η παρακάτω φωτογραφία που τραβήχτηκε κατά τη μεταφορά του Fiesta στο Service Park.
Ακλόνητος στην πρώτη θέση του Ράλι Φιλανδίας ο Γιάρι – Μάτι Λάτβαλα μετά και την ολοκλήρωση των 13 ειδικών διαδρομών!
Ο Φιλανδός οδηγός ήταν ο νικητής στη δέκατη, στην ενδέκατη και την δωδέκατη ειδική διαδρομή κάτι που έπαιξε πολύ σημαντικό ρόλο στο να συνεχίσει να βλέπει από… καλύτερη θέση τους υπόλοιπους οδηγούς.
Την ίδια στιγμή, αύξησε τη διαφορά από τον οδηγό που βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην οποία βρίσκεται ο Κρις Μικ. Στην τρίτη θέση της κατάταξης μετά από 13 ειδικές διαδρομές «έπεσε» ο Οζιέ.
Το πρωτάθλημα συνεχίζεται, με το Rally Γερμανίας να διεξάγεται στις 21-24/8.
Οδηγοί
Θέση | Οδηγός | Βαθμοί | |||||||||||||
1. | Sebastien Ogier | 25+2 | 8 | 25+3 | 25+3 | 18+3 | 25+1 | 25+3 | 18+3 | 187 | |||||
2. | Jari-Matti Latvala | 10+3 | 25+2 | 18+2 | 0+2 | 25+1 | 15+2 | 10+1 | 25+2 | 143 | |||||
3. | Andreas Mikkelsen | 6 | 18 | 0 | 12 | 12 | 12+3 | 18+2 | 12 | 95 | |||||
4. | Mads Ostberg | 12 | 15+3 | 2 | 15+1 | 0 | 18 | 0 | 0 | 66 | |||||
5. | Mikko Hirvonen | 0 | 12+1 | 4+1 | 18 | 2+2 | 0 | 12 | 10 | 62 | |||||
6. | Kris Meeke | 15+1 | 1 | 0 | 0 | 15 | 0 | 6 | 15+1 | 54 | |||||
7. | Thierry Neuville | 0 | 0 | 15 | 6 | 10 | 0 | 15 | 0 | 46 | |||||
8. | Elfyn Evans | 8 | 0 | 12 | 0 | 6 | 10 | 0 | 6 | 42 | |||||
9. | Martin Prokop | 0 | 0 | 10 | 8 | 4 | 8 | 1 | 0 | 31 | |||||
10. | Henning Solberg | 6 | 10 | 6 | 2 | 2 | 26 | ||||||||
11. | Juho Hanninen | 0 | 4 | 0 | 8 | 8 | 20 | ||||||||
12. | Bryan Bouffier | 18 | 0 | 18 | |||||||||||
13. | Robert Kubica | 0 | 0 | 0 | 0 | 8 | 4 | 0 | 0 | 12 | |||||
14. | Ott Tanak | 10 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 10 | ||||||
15. | Benito Guerra Latapi | 8 | 8 | ||||||||||||
16. | Hayden Paddon | 0 | 4 | 4 | 8 | ||||||||||
17. | Chris Atkinson | 6 | 6 | ||||||||||||
18. | Pontus Tidemand | 4 | 4 | ||||||||||||
19. | Jaroslav Melicharek | 4 | 0 | 4 | |||||||||||
20. | Nasser Al-Attiyah | 2 | 1 | 0 | 3 | ||||||||||
21. | Lorenzo Bertelli | 2 | 0 | 2 | |||||||||||
22. | Matteo Gamba | 2 | 2 | ||||||||||||
23. | Craig Breen | 2 | 0 | 2 | |||||||||||
24. | Yuriy Protasov | 1 | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 2 | ||||||
25. | Karl Kruuda | 1 | 1 | ||||||||||||
26. | Jari Ketomaa | 0 | 1 | 0 | 0 | 0 | 1 | ||||||||
27. | Khalid Al Qassimi | 1 | 1 |
Κατασκευαστές
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί | |||||||||||||
1. | Volkswagen Motorsport | 12+25 | 25+10 | 25+18 | 4+25 | 25+18 | 15+25 | 25+10 | 18+25 | 305 | |||||
2. | Citroen Total Abu Dhabi WRT | 15+18 | 15+8 | 4+0 | 0+15 | 15+0 | 18+1 | 6+0 | 0+15 | 130 | |||||
3. | M-Sport World Rally Team | 0+10 | 12+0 | 6+12 | 2+18 | 6+2 | 0+10 | 0+12 | 10+6 | 106 | |||||
4. | Volkswagen Motorsport II | 8 | 18 | 2 | 12 | 12 | 12 | 18 | 12 | 94 | |||||
5. | Hyundai Shell World Rally Team | 0+0 | 6+2 | 8+15 | 8+6 | 0+10 | 0+2 | 15+8 | 8+0 | 88 | |||||
6. | Jipocar Czech National Team | 0 | 0 | 10 | 10 | 4 | 8 | 2 | 0 | 34 | |||||
7. | RK M-Sport World Rally Team | 0 | 4 | 0 | 0 | 8 | 6 | 1 | 2 | 21 | |||||
8. | Hyundai Motorsport N | 0 | 4 | 4 | 4 | 12 |