Test Drive: Δοκιμάζουμε για 2.600 χλμ το Nissan Note 1.5 dCi

Σχετικά άρθρα

Η δεύτερη γενιά του Nissan Note βρίσκεται στην αγορά από τον Μάρτιο του 2013, όταν έκανε το ντεμπούτο της στην έκθεση της Γενεύης. Είχαμε την ευκαιρία να το οδηγήσουμε την περασμένη άνοιξη με την ατμοσφαιρική έκδοση του 1,2-λίτρων τρικύλινδρου βενζινοκινητήρα, αφήνοντας μας πολύ καλές εντυπώσεις.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Στα συν

  • Κατανάλωση/Αυτονομία
  • Πρακτικότητα/ευχρηστία
  • Εξοπλισμός ασφαλείας
  • Ευελιξία

Στα μείον

  • Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό
  • Ήχος κινητήρα στο εσωτερικό

Το αυτοκίνητο

Ο κινητήρας γνωστός μιας και πλέον τοποθετείται σε αρκετά μοντέλα της Nissan, της Renault και της Mercedes. Αποδίδει 90 άλογα και 200 Nm ροπής, μόλις από 1.750 σ.α.λ. και συνδυάζεται με ένα 5-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο, το οποίο χαρακτηρίζεται από την πολύ μακριά κλιμάκωση. Τα 3,6 λίτρα μέσης κατανάλωσης που ανακοινώνει η Nissan δύσκολα θα τα δεις στον υπολογιστή ταξιδιού, αλλά ένα νούμερο της τάξεως των 4,3-4,5 λίτρων θα τα δεις χωρίς να δυσκολευτείς ιδιαιτέρως και χωρίς να έχεις το μυαλό σου συνεχώς στο βάρος του δεξιού σου ποδιού.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Το κινητήριο σύνολο κινεί αποδοτικά το βάρους 1.132 κιλών Note τόσο εντός όσο και εκτός πόλης (0-100 χλμ/ώρα σε 11,9 δευτερόλεπτα, τελική ταχύτητα 179 χλμ/ώρα), προσφέροντας ικανοποιητικές επιδόσεις για ένα μοντέλο στη κατηγορία αυτή. Δεν δυσκολεύεται να κάνει προσπεράσεις με τον ήχο που παράγει το μοτέρ πάνω από τις μεσαίες στροφές λειτουργίας του, να περνά στο εσωτερικό της καμπίνας, παρά το γεγονός πως η Ιαπωνική εταιρία δηλώνει αισθητή βελτίωση σε θόρυβο και σε κραδασμούς και σχέση με τη προηγούμενη γενιά.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Με ενεργοποιημένο το πρόγραμμα “Eco”, ο πίνακας οργάνων αποκτά πράσινο και μπλε χρωματισμό (αναλόγως του τρόπου οδήγησης), με τον κινητήρα, ο οποίος συνεργάζεται με ένα άριστο σύστημα Start/Stop, να γίνεται πιο νωχελικός, με τον εγκέφαλό να περιορίζει την ροπή, προσφέροντας μια πιο στρωτή, χωρίς ξεσπάσματα ροπή, πετυχαίνοντας παράλληλα βελτιωμένη οικονομία. Σε συνδυασμό μάλιστα με τα μόλις 92 γρ/χλμ εκπομπών CO2, που απαλλάσσει τον ιδιοκτήτη του από την καταβολή των ετήσιων τελών κυκλοφορίας, δίνουν στο Note αρκετούς βαθμούς στην τελική επιλογή αγοράς του. Στα θετικά και τα 900 χλμ αυτονομίας από ρεζερβουάρ 41 λίτρων.

Εσωτερικό

Δεν θα περιγράψω το εσωτερικό και τις αρετές του. Τα έχουμε γράψει αναλυτικά τη προηγούμενη –πρώτη- επαφή μας με το μοντέλο αλλά θα εστιάσω σε μερικά σημεία. Ο σχεδιασμός του είναι σύγχρονος, απλός και οικείος στον οδηγό. Τα πλαστικά που έχει επιλέξει η Nissan είναι σκληρά, η συναρμογή τους είναι καλή, με το τελικό φινίρισμα όμως, να μην είναι και το ιδανικότερο.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Από θέμα χώρων δεν νομίζω να βρεθεί κανείς να έχει να προσάψει κάτι το αρνητικό. Προσφέρει με διαφορά τους μεγαλύτερους χώρους επιβατών στη κατηγορία του, με τους πίσω (3) επιβάτες να έχουν την αίσθηση πως βρίσκονται μέσα σε ένα –πολύ- μεγαλύτερης κατηγορίας αυτοκινήτου. Ο χώρος των αποσκευών, δικαιολογημένα, είναι μικρότερος από τον αναμενόμενο, αγγίζοντας τα 295 λίτρα, αλλά με το πακέτο Family, επιτρέπει στο πίσω κάθισμα να σύρεται προς τα εμπρός κατά 16 εκατ., αυξάνοντας τον χώρο αποσκευών κατά 86 λίτρα, με αυτόν να αγγίζει τα 381 λίτρα (1.465 λίτρα με την αναδίπλωση των καθισμάτων). Οι χώροι για μικροαντικείμενα αρκετοί, το διπλό ντουλαπάκι του οδηγού έχει αρκετό βάθος, με τα –δερμάτινα λόγω έκδοσης- καθίσματα με συνθετικό υλικό στο κέντρο, να μην κουράζουν κατά τη πολύωρη οδήγηση.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος προβάλλοντας ότι χρειάζεται ο οδηγός, οι διακόπτες βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένεις να είναι, με το πολυλειτουργικό τιμόνι να διαθέτει τα χειριστήρια του cruise control και του συστήματος ενημέρωσης και ψυχαγωγίας Nissan Connect, το οποίο διαθέτει σύστημα πλοήγησης με πληρέστατους χάρτες της Ελλάδας, συνδεσιμότητα με Bluetooth, CD μονού δίσκου με συμβατότητα MP3, είσοδοι Aux και USB, 6 ηχεία, αλλά και τη συμβατότητα με iPod/iPhone, σε μια εύκολη σε χρήση, οθόνη αφής 5,8”.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Στον δρόμο

Η πλατφόρμα V, προερχόμενη από το νέο Micra, είναι νέα, προσφέρει καλύτερη ακαμψία και συμβάλει στη μείωση του βάρους του αυτοκινήτου. Στον τομέα της ανάρτησης έχει επιλεγεί η κλασσική λύση των γονάτων McPherson μπροστά και του ημιάκαμπτου άξονα πίσω. Η ανάρτηση είναι αρκετά σφικτή κάνοντας το Note να έχει κάπως περιορισμένες κλίσεις στις στροφές, να απορροφά ικανοποιητικά τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος, με τα φρένα του, αποτελούμενα από δίσκους μπροστά και ταμπούρα πίσω, να κρίνονται αποτελεσματικά.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Το σύστημα διεύθυνσης είναι ηλεκτρικό, με το Note να χαρακτηρίζεται ως εύκολο και εύχρηστο στην οδήγηση εντός πόλης με καλή περιμετρική ορατότητα λόγω των μεγάλων παραθύρων και των μεγάλων πλαϊνών καθρεπτών, ενώ στην κίνηση στον αυτοκινητόδρομο διαθέτει σταθερότητα, με τους αεροδυναμικούς θορύβους να κάνουν την εμφάνισή τους στη καμπίνα. Στις στροφές αν το πιέσεις θα δεις υποστροφικές τάσεις, με τις αντιδράσεις του πλαισίου να είναι προοδευτικές και άκρως ελεγχόμενες, μιας και το ESP (το οποίο απενεργοποιείται μερικώς) είναι πανταχού παρόν.

Ασφάλεια

Πραγματικά, στον τομέα του εξοπλισμού ασφάλειας η Nissan παίρνει 10 με τόνο στο Note παρότι στις δοκιμές σύγκρουσης EuroNCAP έχει βαθμολογηθεί με 4 αστέρια. Το αυτοκίνητο προσφέρει υψηλά επίπεδα ασφαλείας στους επιβάτες του με τα συστήματα ESP, ABS με Brake Assist και οι 6 αερόσακους ασφαλείας (μετωπικοί, πλευρικοί και οροφής) να βρίσκονται στον βασικό εξοπλισμό.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Και αν δεν αρκούν αυτά, στον πρόσθετο εξοπλισμό που διέθετε το αυτοκίνητο της δοκιμής, συναντάς το καινοτόμο σύστημα Nissan Safety Shield το οποίο προσφέρει στον οδηγό ένα πακέτο τεχνολογιών που συνδυάζονται έξυπνα, προκειμένου να καρπωθεί απτά οφέλη. Αυτό διαθέτει ένα πακέτο λειτουργιών και συστημάτων, όπως η προειδοποίηση τυφλού σημείου (Blind Spot Warning), η λειτουργία προειδοποίησης απότομης αλλαγής λωρίδας κυκλοφορίας (Lane Departure Warning), το προηγμένο σύστημα ανίχνευσης εμποδίων (Moving Object Detection System) και το σύστημα πανοραμικής θέασης (Around View Monitor), που προσφέρει στον οδηγό την απεικόνιση του αυτοκινήτου από όλες τις γωνίες με κατοπτική εμφάνιση, γεγονός που κάνει τη στάθμευση, ακόμη και στα πιο δύσκολα σημεία, παιχνιδάκι.

Κλείνοντας

Η Nissan θέλησε να δώσει έμφαση στη δεύτερη γενιά του Note, στις κατηγορίες της οικονομίας, της ευρυχωρίας, της άνεσης, της ασφάλειας και της πρακτικότητας, πετυχαίνοντας το, προσφέροντας ένα μικρό οικογενειακό πολυμορφικό μοντέλο, το οποίο έχει όλα τα φόντα να κερδίσει μέρος της πίτας από την αγορά των μικρών αυτοκίνητων πόλεων. Ο σχεδιασμός του είναι ομορφότερος από αυτόν της πρώτης γενιάς, ακολουθώντας τη τελευταία σχεδιαστική προσέγγιση της Nissan, βάζοντας έτσι το κερασάκι στη τούρτα στη συνολικά χρηστική πρόταση που προσφέρει το Note, σε όλους εκείνους τους οικογενειάρχες –και όχι μόνο- που αναζητούν νέο αυτοκίνητο κυρίως για τις μετακινήσεις τους εντός των τειχών.

Nissan Note 1.5 dCi - Test Drive

Το αυτοκίνητο της δοκιμής ήταν η κορυφαία έκδοση Techna με τιμή τις 18.610 ευρώ (17.180 με απόσυρση και προσφορά), με το πετρελαιοκίνητο μοντέλο 1.5 dCi να ξεκινά από τις 15.810 ευρώ (14.490 ευρώ με απόσυρση και προσφορά) στην έκδοση Energy.

Συντήρηση

Service (χλμ) Κόστος ανταλλακτικών (€) Κόστος Εργασίας (€) Σύνολο με ΦΠΑ(€)
30.000 63,32 72 166,44
60.000 147,22 108 313,92
90.000 86,64 85,50 211,73

Τρακάρισμα

  Ανταλλακτικά (€) Εργασία (€) Σύνολο με ΦΠΑ (€)
Εμπρός προφυλακτήρας 130,79 148 342,91
Εμπρός φτερό 113,79 168 346,6
Πίσω φτερό 264,30 172 536,64
Πίσω προφυλακτήρας 143,88 96 295
Προβολέας Εμπρός 125,56 52 218,39
Προβολέας Πίσω 125,56 8 164,27

Τεχνικά Χαρακτηριστικά

Nissan Note 1.5 dCi 1.5 L ΠΕΤΡΕΛΑΙΟ (MT)  
Τύπος   5 θυρο hatchback
Εκδόσεις   Energy, Acenta, TechnaVisia, Acenta
Αριθμός θέσεων άτομα 5
       
       
Αριθμός κυλίνδρων, διάταξη     4, σε σειρά  
Βαλβίδες ανά κύλινδρο     2  
Σύστημα εισαγωγής αέρα     Turbocharger + Intercooler  
Κυβισμός cm³   1.461  
Διάμετρος Χ Διαδρομή mm   φ76.0 x 80.5  
Μέγιστη ιπποδύναμη kW(PS) @ RPM   66 (90) @ 4,000  
Μέγιστη ροπή Nm @ RPM   200 @ 1,750  
Σχέση συμπίεσης     15.5 : 1  
Τύπος καυσίμου     Πετρέλαιο  
Αντιρρυπαντικό σύστημα     CC oxy-cat, DPF  
Εκπομπές σωματιδίων   EURO 5
       
       
Τύπος συμπλέκτη     Ξηρός μονός υδραυλικός δίσκος  
Κιβώτιο ταχυτήτων     5-τάχυτο μηχανικό  
Σχέση μετάδοσης 1η     3,727  
    2,048  
    1,321  
    0,935  
    0,689  
Οπισθεν     3,545  
Τελική σχέση μετάδοσης     3,294  
Κινητήριοι τροχοί   Εμπρός
Ανάρτηση εμπρός Ανεξάρτητη, γόνατα Mac Pherson με σπειροειδή ελατήρια
πίσω Ημιάκαμπτος άξονας, σπειροειδή ελατήρια
Σύστημα διεύθυνσης   Κρεμαγιέρα με ηλεκτρική υποβοήθηση
Ελαχ. κύκλος στροφής (κράσπεδο-κράσπεδο/διάσταση τροχών) m 10.7 (15″ / 16″)
Σύστημα φρένων   Δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω, διαγώνιο σύστημα με υδραυλική υποβοήθηση με ABS, EBD & Brake Assist
Σύστημα Ελέγχου Ευστάθειας   Standard equipment (VDC)
Διάσταση τροχών & τύπος [Option]     Energy/Acenta: 15″ x 5.5J (steel)
[Acenta: 15″ x 5.5J (alloy), 16″ x 6J (alloy)]
Techna: 16″ x 6J (alloy)
 
Διάσταση ελαστικών [Option]     Energy/Acenta: 185/65 R 15
[Acenta: 195/55 R 16]
Techna: 195/55 R 16
 
         
         
Βάρος αμαξώματος ελάχιστο / μέγιστο kg   1,129 / 1,197  
Απόβαρο kg   1.165  
Μικτό βάρος (PTW) kg   1.615  
Μέγιστο ωφέλιμο φορτίο kg   415  
Μέγιστο βάρος στον εμπρός άξονα kg   870  
πίσω kg   785  
Μέγιστο βάρος έλξης με φρένα kg   450  
 χωρίς φρένα kg   450  
Μέγιστο κάθετο βάρος στον κοτσαδόρο kg   45  
Μέγιστο βάρος στην οροφή kg   50  
Συνολικό μήκος mm   4.100  
Συνολικό πλάτος mm   1.695  
Συνολικό ύψος mm   1.530  
Μεταξόνιο mm   2.600  
Μετατρόχιο εμπρός (15″ / 16″) mm   1,480 / 1,470  
πίσω (15″ / 16″) mm   1,485 / 1,475  
Πρόβολος εμπρός mm   825,0  
Πρόβολος πίσω mm   675,0  
Minimum ground clearance mm   131 (Flexible spoiler)  
Approach angle Degree   19 (Not including spoiler)  
Departure angle Degree   31  
Ramp over angle Degree   15,8  
Χωρητικότητα αποσκευών  
– μεγ. μήκος (σταθερή θέση / συρρόμενη πίσω θέση / συρρόμενη εμπρός θέση) mm 725 / 697 / 859
– μέγιστο πλάτος mm 1.202
– ύψος μέχρι την εταζέρα mm 574 (w/o Karakuri board), 420 (w/ Karakuri board up)
– ύψος από το πάτωμα εως την οροφή mm 858 (w/o Karakuri board), 700 (w/ Karakuri board up)
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ l 41
         
         
Κατανάλωση καυσίμου – Μικτός κύκλος l/100 km   3,6  
– Κύκλος πόλης l/100 km   4,2  
– Εκτός πολης l/100 km   3,2  
Εκπομπές διοξειδίου CO2 (μικτός κύκλος) g/km   92  
Επιτάχυνση 0 – 100 km/h sec.   11,9  
Μέγιστη ταχύτητα km/h   179(5th)  

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
<h5>Στα συν:</h5>Κατανάλωση/Αυτονομία, Πρακτικότητα/ευχρηστία, Εξοπλισμός ασφαλείας, Ευελιξία <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Σκληρά πλαστικά στο εσωτερικό, Ήχος κινητήρα στο εσωτερικόTest Drive: Δοκιμάζουμε για 2.600 χλμ το Nissan Note 1.5 dCi
Autoblog.gr