Μετά από 5.5 μήνες, το DTM έριξε αυλαία για φέτος, παραδοσιακά στην πίστα του Hockenheim, με τον Mattias Ekström και την Audi να είναι οι μεγάλοι πρωταγωνιστές στον τελευταίο αγώνα. Ο Σουηδός κατέκτησε τη δεύτερη και συνεχόμενη νίκη του για φέτος, δεύτερος τερμάτισε ο Mike Rockenfeller και τρίτος ένας ακόμη οδηγός της Audi, o Jamie Green, που ουσιαστικά δεν απειλήθηκε σε κανένα σημείο του αγώνα, αλλά ελέω safety car και τον εκμηδενισμό των διαφορών λίγους γύρους πριν το τέλος, δεν μπορούσε να κρατήσει πίσω του τον Σουηδό ο οποίος είχε το πλεονέκτημα της πιο μαλακής γόμας.
Πέμπτος ο ήδη πρωταθλητής για το 2014, Μarco Wittmann που δεν μπόρεσε να απειλήσει την πολύ καλή Audi σε αυτό το αγωνιστικό διήμερο. Η εταιρεία από το Ingolstadt κατέκτησε το πρωτάθλημα κατασκευαστών, ενώ θυμίζουμε ότι το αντίστοιχο των ομάδων, το κατέκτησε η ομάδα της BMW RMG στον προηγούμενο αγώνα.
Ήδη από τα χθεσινά επίσημα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, η Audi έδειξε τη δυναμική της, έχοντας 5 οδηγούς στο Q3, με τον Μolina να κατακτά την pole position, τον Ekström στη δεύτερη θέση και τον Eduardo Mortara στην τρίτη θέση, όλοι με RS 5. Πολύ άσχημα για την BMW, με τον Augusto Farfus να είναι ο μόνος από τους 8 οδηγούς της βαυαρικής εταιρείας που ήταν στο Q3, καταλαμβάνοντας την τέταρτη θέση.
Ιδανικές συνθήκες για τον μεσημεριανό αγώνα, σε μια όχι και τόσο γεμάτη πίστα, αλλά με ελληνικές σημαίες να κάνουν την εμφάνιση τους στη SudKurve! O Ekström ξεκινούσε με τη σκληρή γόμα τον αγώνα και όταν τα φώτα έσβησαν, έστριψε πρώτος στην πρώτη στροφή, με τον τρίτο Mortara να κάνει πολύ άσχημη εκκίνηση, χάνοντας 6 θέσεις. Κερδισμένος επίσης ήταν ο Wehrlein, που από την έκτη θέση πέρασε στη δεύτερη. Ο Adrien Tambay εκκίνησε πιο νωρίς και για αυτό τιμωρήθηκε με ποινή διέλευσης.
Ωστόσο, ήδη 3 γύρους από την εκκίνηση, ο Σουηδός έχει χάσει 5 θέσεις εξαιτίας της πιο σκληρής γόμας, καθώς, σύμφωνα με τις ομάδες και τις μετρήσεις τους, η πιο μαλακή γόμα δίνει ένα πλεονέκτημα σχεδόν 2” στο γύρο στον οδηγό. Έτσι λοιπόν, μετά από 5 γύρους έχουμε στην κορυφή τους Green, Wehrlein, Farfus, Molina και Scheider. Εκπληκτική εκκίνηση και για τον Vietoris με την C Class Coupe, καθώς από 22ος έφτασε μέχρι και την 13η θέση.
Ο Ekström συνεχίζει να χάνει θέσεις και στον έκτο γύρο έχει πέσει στην όγδοη θέση, αφού τον πέρασε ο Juncadella, ο οποίος έχει κερδίσει 10 θέσεις. 7 οδηγοί της BMW βρίσκονται στο ξεκίνημα του αγώνα κάτω από τη δεκάδα και ο Green, στο δέκατο γύρο, ανοίγει τη διαφορά στα 12,2” από τον Ekström, o οποίος θέλει ένα καλό αποτέλεσμα για να σιγουρέψει τη δεύτερη θέση στην τελική κατάταξη του πρωταθλήματος των οδηγών, αφού ο τρίτος Vietoris είναι πίσω του 12 βαθμούς και ο Μortara 13.
O Vietoris είναι πολύ γρήγορος με τη μαλακή γόμα και είναι στη δέκατη θέση. Στο 12ο γύρο, ο Farfus πιέζει τον Wehrlein για την δεύτερη θέση και ο Scheider περνά τον Molina για την τέταρτη θέση στην έκτη και πολύ κλειστή στροφή της πίστας, εκμεταλλευόμενος και το DRS. Wehrlein, Farfus και Scheider είναι στο ίδιο δευτερόλεπτο και ο Bruno Spengler, στον 14ο γύρο, είναι ο πρώτος που μπαίνει στα pits. Άνετα μπροστά ο Green, έχει ανοίξει τη διαφορά από τον Wehrlein στα 5,5” και ο Vietoris έδειχνε ασταμάτητος, καθώς προσπέρασε διαδοχικά Rockenfeller και Ekström και είναι ήδη στην έβδομη θέση.
Στο δέκατο ένατο γύρο, οι 4 πρώτοι, Green, Wehrlein, Farfus, Ekström και Scheider μπαίνουν στα pits και έχουμε επανάληψη στην ουσία του περιστατικού του Spielberg στην Αυστρία, καθώς, Wehrlein και Scheider, μετά την αλλαγή των ελαστικών, βγήκαν από τα box ομάδων τους πλάι πλάι, μην αφήνοντας χώρο καθόλου ο ένας στον άλλον. Ο Γερμανός οδηγός της Audi, μέσω ασυρμάτου, δήλωσε στην ομάδα του ότι επρόκειτο για unsafe release εκ μέρους του Wehrlein, αφού πρώτος ολοκλήρωσε την αλλαγή ο οδηγός της Audi και έπρεπε ο Wehrlein να του αφήσει χώρο, ύστερα από τις αλλαγές που έχουν συμφωνηθεί μεταξύ των οδηγών για αυτό το θέμα. Τελικώς, επιβλήθηκε ποινή διέλευσης στον Wehrlein, κάτι που δε βρήκε σύμφωνο τον νεαρό οδηγό της Mercedes και στον 23ο γύρο, εξέτισε την εν λόγω ποινή.
Eν τω μεταξύ, ο Green είναι μόνιμα μπροστά, ενώ στα μέσα του αγώνα, ο Εkström, με τη μαλακή γόμα, αρχίζει και ανακτά το χαμένο έδαφος, περνώντας τον Juncadella και τον Rockenfeller, φτάνοντας στην έκτη θέση. Ο Σουηδός κερδίζει 1” στο γύρο σε σχέση με το πρωτοπόρο Green και το επόμενο “θύμα” του οδηγού της Audi είναι ο Καναδός Spengler και ο Rockenfeller, που έχει ήδη πλησιάσει σε απόσταση βολής τον οδηγό της BMW, αλλάζει συνεχώς γραμμή, προσπαθώντας να βρει το κατάλληλο σημείο για προσπέραση, η οποία γίνεται μετά την πρώτη στροφή στον 26ο γύρο.
Πιο πίσω, ο Wittmann μπαίνει στη δεκάδα, προσπερνώντας τον Vietoris και ο Maxime Martin οδηγείται στην εγκατάλειψη στον 28ο γύρο με την M4 του να είναι αρκετά “πληγωμένη” στη δεξιά μεριά, μετά από σύγκρουση με τον Glock στην αρχή του αγώνα. 10 γύρους πριν το τέλος, έχουμε 4 Audi στις 4 πρώτες θέσεις, με τον Green να μην έχει απειληθεί πρακτικά σε κανένα σημείο του αγώνα. Στη δεύτερη θέση ανεβαίνει ο Ekström, αφού προσπερνάει τον Rockenfeller και τον Scheider. Μάχη δεν έχουμε μόνο στις πρώτες θέσεις, αλλά και κάτω από τη δεκάδα, καθώς Glock, Paffett και Müller μάχονται για την 16η θέση. 2” κερδισμένα στο γύρο για τον Ekström, που βλέπει να μειώνεται η διαφορά από τον πρώτο Green (με τη σκληρή γόμα ο Βρετανός όμως), ενώ και ο Rockenfeller είναι σε απόσταση αναπνοής από τον Σουηδό.
Ωστόσο, κατά ένα μεγάλο βαθμό, το αποτέλεσμα του αγώνα καθορίστηκε από το αυτοκίνητο ασφαλείας που βγήκε στον 38ο γύρο, ύστερα από την έξοδο του Juncadella στη στροφή 11 (όχι τόσο επικίνδυνο σημείο καθώς εκεί υπάρχει αμμοπαγίδα) αλλά μετά το πολύ σοβαρό ατύχημα του Jules Bianchi, για τον οποίο αρκετοί οδηγοί έδειξαν τη συμπαράστασή τους με τα αυτοκόλλητα που είχαν στα κράνη τους, αλλά και στα αυτοκίνητά τους, οι αγωνοδίκες πήραν την απόφαση για την άμεση εμφάνιση του αυτοκινήτου ασφαλείας. Για 2 γύρους λοιπόν, έχουμε το safety car μέσα στην πίστα να οριοθετεί το ρυθμό του αγώνα και, αμέσως μετά την είσοδο του στα pits, ο Wittmann περνά τον Scheider για την 4η θέση, αλλά ο πρωταθλητής δέχεται το προσπέρασμα του Di Resta στην parabolica που προηγουμένως έχει περάσει και αυτός τον Γερμανό οδηγό της Audi.
Μοιραία, ο Jamie Green δεν μπορεί να κρατήσει πίσω του τον πολύ πιο γρήγορο Ekström και πέφτει στη δεύτερη θέση, αλλά χάνει και αυτήν από τον Rockenfeller. Βρισκόμαστε ήδη στον τελευταίο γύρο και ο Di Resta πιέζει τον Green για την τρίτη θέση, αλλά δεν τα καταφέρνει. Πολύ άσχημα έκλεισε η χρονιά για τον Petrov, αφού λίγες στροφές πριν το πέσιμο της καρό σημαίας, ο Tambay συγκρούεται μαζί του και οι 2 οδηγούνται στην εγκατάλειψη. Έτσι, πρώτος είδε την καρό σημαία ο Ekström, με τους Rockenfeller και Green να τον συνοδεύουν στο βάθρο.
Μετά από 10 αγώνες, η BMW πανηγύρισε 5 νίκες, το πρωτάθλημα οδηγών και ομάδων στο ντεμπούτο της M4. Αξίζει να σημειώσουμε πως όποτε η BMW εμφανίζεται με καινούριο αυτοκίνητο στο DTM, παίρνει και το πρωτάθλημα εκείνης της χρονιάς. Η αρχή έγινε το 1984 με την 635 CSi και τον Volker Strycek. Θα ακολουθήσει ο Eric van de Poele το 1987 με την M3 E30, το 2012 ο Bruno Spengler με την Μ3 DTM στην επανεμφάνιση της εταιρείας στο θεσμό και φέτος ο Marco Wittmann με την Μ4. Η Audi έσωσε τη χρονιά με 2 νίκες στο τέλος, κατακτώντας παράλληλα το πρωτάθλημα κατασκευαστών και η Mercedes, παρά τις 3 νίκες της σε μικτές συνθήκες βέβαια, ήταν εμφανές ότι δεν μπορούσε να ακολουθήσει σε ρυθμό τις άλλες 2 εταιρείες στους περισσότερους αγώνες.
Ακολουθούν τα αποτελέσματα του αγώνα και η τελική κατάταξη στα πρωταθλήματα οδηγών, ομάδων και κατασκευαστών.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Αποτελέσματα[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Ομάδων[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer][tabcontent] [tab]
Θέση | Οδηγός | Γύροι | Χρόνος | Διαφορά | |
---|---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström (Audi Sport Team Abt Sportsline) |
42 | 1:08:37.604 | ||
2 | Mike Rockenfeller (Audi Sport Team Phoenix) |
42 | 1:08:40.006 | +02.402 | |
3 | Jamie Green (Audi Sport Team Rosberg) |
42 | 1:08:41.518 | +03.914 | |
4 | Paul Di Resta (Mercedes AMG) |
42 | 1:08:41.767 | +04.163 | |
5 | Marco Wittmann (BMW Team RMG) |
42 | 1:08:42.566 | +04.962 | |
6 | Timo Scheider (Audi Sport Team Phoenix) |
42 | 1:08:44.144 | +06.540 | |
7 | Martin Tomczyk (BMW Team Schnitzer) |
42 | 1:08:45.130 | +07.526 | |
8 | Robert Wickens (FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG) |
42 | 1:08:47.948 | +10.344 | |
9 | Miguel Molina (Audi Sport Team Abt Sportsline) |
42 | 1:08:48.708 | +11.104 | |
10 | António Félix da Costa (BMW Team MTEK) |
42 | 1:08:49.802 | +12.198 | |
11 | Gary Paffett (EURONICS Mercedes AMG) |
42 | 1:08:52.385 | +14.781 | |
12 | Timo Glock (BMW Team MTEK) |
42 | 1:08:52.783 | +15.179 | |
13 | Bruno Spengler (BMW Team Schnitzer) |
42 | 1:08:53.442 | +15.838 | |
14 | Nico Müller (Audi Sport Team Rosberg) |
42 | 1:08:53.577 | +15.973 | |
15 | Christian Vietoris (Original-Teile Mercedes AMG) |
42 | 1:08:55.101 | +17.497 | |
16 | Joey Hand (BMW Team RBM) |
42 | 1:08:55.373 | +17.769 | |
17 | Augusto Farfus (BMW Team RBM) |
42 | 1:09:00.628 | +23.024 | |
18 | Vitaly Petrov (Mercedes AMG) |
41 | 1:07:14.148 | 1L | |
19 | Adrien Tambay (Audi Sport Team Abt) |
41 | 1:07:14.447 | 1L | |
20 | Pascal Wehrlein (gooix Mercedes AMG) |
40 | 1:05:31.209 | 2L | |
21 | Daniel Juncadella (Petronas Mercedes AMG) |
36 | 58:16.876 | 6L | |
22 | Edoardo Mortara (Audi Sport Team Abt) |
31 | 50:46.931 | 11L | |
Εγκατέλειψαν | |||||
Maxime Martin (BMW Team RMG) |
27 | 45:25.993 | 15L |
[/tab] [tab]
Θέση | Οδηγός | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Marco Wittmann | BMW Team RMG | 156 |
2 | Mattias Ekström | Audi Sport Team Abt Sportsline | 106 |
3 | Mike Rockenfeller | Audi Sport Team Phoenix | 72 |
4 | Christian Vietoris | Original-Teile Mercedes AMG | 69 |
5 | Edoardo Mortara | Audi Sport Team Abt | 68 |
6 | Martin Tomczyk | BMW Team Schnitzer | 49 |
7 | Maxime Martin | BMW Team RMG | 47 |
8 | Pascal Wehrlein | gooix Mercedes AMG | 46 |
9 | Robert Wickens | FREE MAN´S WORLD Mercedes AMG | 45 |
10 | Timo Scheider | Audi Sport Team Phoenix | 44 |
11 | Jamie Green | Audi Sport Team Rosberg | 43 |
12 | Bruno Spengler | BMW Team Schnitzer | 42 |
13 | Augusto Farfus | BMW Team RBM | 39 |
14 | Adrien Tambay | Audi Sport Team Abt | 36 |
15 | Paul Di Resta | Mercedes AMG | 36 |
16 | Timo Glock | BMW Team MTEK | 33 |
17 | Miguel Molina | Audi Sport Team Abt Sportsline | 30 |
18 | Daniel Juncadella | Petronas Mercedes AMG | 22 |
19 | Nico Müller | Audi Sport Team Rosberg | 10 |
20 | Joey Hand | BMW Team RBM | 8 |
21 | António Félix da Costa | BMW Team MTEK | 5 |
22 | Gary Paffett | EURONICS Mercedes AMG | 4 |
[/tab] [tab]
Θέση | Ομάδα | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | BMW Team RMG (Marco Wittmann / Maxime Martin) |
BMW | 203 |
2 | Audi Sport Team Abt Sportsline (Mattias Ekström / Miguel Molina) |
Audi | 136 |
3 | Audi Sport Team Phoenix (Mike Rockenfeller / Timo Scheider) |
Audi | 116 |
4 | Original-Teile Mercedes AMG (Christian Vietoris / Paul Di Resta) |
Mercedes-Benz | 105 |
5 | Audi Sport Team Abt (Edoardo Mortara / Adrien Tambay) |
Audi | 104 |
6 | BMW Team Schnitzer (Bruno Spengler / Martin Tomczyk) |
BMW | 91 |
7 | Audi Sport Team Rosberg (Nico Müller / Jamie Green) |
Audi | 53 |
8 | EURONICS / FREE MAN’S WORLD Mercedes AMG (Gary Paffett / Robert Wickens) |
Mercedes-Benz | 49 |
9 | BMW Team RBM (Augusto Farfus / Joey Hand) |
BMW | 47 |
10 | gooix Mercedes AMG (Pascal Wehrlein) |
Mercedes-Benz | 46 |
11 | BMW Team MTEK (Timo Glock / António Félix da Costa) |
BMW | 38 |
12 | Petronas Mercedes AMG (Daniel Juncadella / Vitaly Petrov) |
Mercedes-Benz | 22 |
[/tab] [tab]
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Audi | 409 |
2 | BMW | 379 |
3 | Mercedes-Benz | 222 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]