Εξαιρετικά σκληρή ήταν η μάχη των Lewis Hamilton και Nico Rosberg στη δεύτερη περίοδο ελεύθερων δοκιμαστικών, καθώς η διαφορά των ταχύτερων τους γύρων ήταν μόλις 3 χιλιοστά του δευτερολέπτου! Η γερμανική ομάδα έδειξε τα δόντια της και πάλι, με τη διαφορά από τον τρίτο Fernando Alonso να είναι 1.1 δευτερόλεπτο!
Οι διαφορές από την 4η μέχρι και την 11η θέση ήταν πολύ μικρές, ενώ σ’ αυτές τις θέσεις ήταν οι Daniel Ricciardo, Felipe Massa, Kimi Raikkonen, Daniil Kvyat, Kevin Magnussen, Jenson Button, Hulkenberg και ο 11ος Bottas. Ας δούμε πώς τι έγινε στο FP2:
Οι καιρικές συνθήκες ήταν ίδιες με την πρωινή περίοδο, μόνο που οι θερμοκρασίες ήταν υψηλότερες: 22°C στον αέρα και 37°C στο οδόστρωμα. Οι Vergne και Bottas πήραν πίσω τις θέσεις τους στα μονοθέσιά τους (στο FP1 είχαν αντικατασταθεί από τους Verstappen και Nasr).
Οι χρόνοι ξεκίνησαν να σημειώνονται άμεσα, αλλά ήταν αρκετά υψηλοί και φυσικά όλοι οι οδηγοί φορούσαν τη μέση γόμα. Button και Magnussen ήταν αρχικά οι δύο ταχύτεροι, με τον Bottas ν’ ακολουθεί από κοντά, εν μέσω συνεχής βελτίωσης των χρόνων, τη στιγμή που ο άνεμος δυσκόλευε τις προσπάθειες των οδηγών και ο Massa έκανε τετ-α-κε στα φρένα για την πρώτη στροφή.
Μόλις τα δύο Mercedes πάτησαν γκάζι, ανέβηκαν στις δύο πρώτες θέσεις. Πρώτα με μπροστάρη τον Hamilton και στους επόμενους γύρους με τον Rosberg, ο οποίος προφανώς πίεσε περισσότερο την W05, καθώς ήταν κατά μισό δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον team-mate του (1:40.078 έναντι 1:41.615), την ώρα που ο Βρετανός ήταν 1 δευτερόλεπτο ταχύτερος από τον τρίτο Magnussen.
Ο Vergne συνέχιζε να τοποθετεί την Toro Rosso ψηλά, συγκεκριμένα στην 5η θέση, με τις διαφορές των Alonso, Vergne, Button και Ricciardo να είναι εξαιρετικά μικρές. Ο Button βελτίωσε τον χρόνο του, ανεβαίνοντας 4ος και πλησιάζοντας τον Magnussen στα 25 χιλιοστά, ενώ η πίστα είχε σχεδόν αδειάσει καθώς οι περισσότεροι οδηγοί είχαν μπει στα pits μετά από το πρώτο stint.
Δευτερόλεπτα πριν τη συμπλήρωση μισής ώρας δράσης, ο Grosjean έχασε για λίγο τον έλεγχο τής E22 με αποτέλεσμα να βγει εκτός πίστας, χωρίς, όμως, κάποια επαφή. Ο Raikkonen προσπάθησε να βελτιώσει την επίδοσή του, αλλά παράμεινε στην 15η θέση, όντας 1.2 δευτερόλεπτα πιο αργός από τον Alonso και προφανώς ο “Iceman” δεν ήταν ικανοποιημένος με το set-up στην F14 T.
Σχετικά νωρίς ήρθαν τα μαλακά ελαστικά: στα 55 λεπτά πριν από το τέλος, ο Magnussen ήταν ο πρώτος που βγήκε στην πίστα μ’ αυτά, κάτι που έκαναν άμεσα στη συνέχεια οι Gutierrez, Hulkenberg και Vettel. Όλο και περισσότεροι οδηγοί έβαζαν τη μαλακότερη γόμα που έφερε η Pirelli στο Austin, με τη Red Bull να λέει στον Ricciardo ότι οι χρόνοι θα πρέπει να κατέβουν κατά περίπου 1 δευτερόλεπτο.
Οι θέσεις άλλαζαν συνεχώς χέρια και, μόλις οι οδηγοί συμπλήρωσαν τους πρώτους γύρους με τη μέση γόμα, φαινόταν καθαρά η κυριαρχία τής Mercedes, η οποία ήταν και πάλι στο “1-2”, με τον τρίτο Ricciardo να είναι 1.3 δευτερόλεπτα πίσω από τα “Ασημί Βέλη”. Οι διαφορές μεταξύ των Hamilton και Rosberg ήταν πραγματικά ελάχιστες, με τον Hamilton να είναι μπροστά για 3 χιλιοστά τού δευτερολέπτου.
Τη δυναμική των μαλακών ελαστικών εκμεταλλεύτηκε ο Alonso, ανεβαίνοντας στην τρίτη θέση, ενώ και ο Raikkonen βελτίωσε κατά πολύ τη θέση του, σημειώνοντας τον 6ο ταχύτερο χρόνο. Ο Vettel παράμενε στην τελευταία θέση, με το πιθανότερο σενάριο να κάνει λόγο για βαρύ φορτίο καυσίμου και προσομοίωση αγώνα, κάτι που είναι λογικό αφού θα ξεκινήσει από το pit lane τον αγώνα και μάλλον δε θα συμμετάσχει στις κατατακτήριες.
Ο Πρωταθλητής έκανε παράπονα για τα ελαστικά, ενώ τελείως διαφορετικό θέμα είχαν οι οδηγοί τής Mercedes: αυτό δεν ήταν άλλο από το κιβώτιο, το οποίο θα αλλάξει, όμως, έτσι κι αλλιώς μετά το FP2. Ο Rosberg έκανε λόγο για πρόβλημα στα κατεβάσματα και ο Hamilton στα ανεβάσματα.
Η δράση συνεχιζόταν και οι οδηγοί ήταν επικεντρωμένοι στα μεγάλα stint με μισή ώρα να μένει για την ολοκλήρωση τού FP2. Τα γυρολόγια μαρτυρούσαν ότι η φθορά στα ελαστικά δεν ήταν τόσο μικρή όσο στο Sochi, κάτι που σημαίνει ότι θεωρείται σχεδόν απίθανο να δούμε στρατηγικές ενός pit stop από τους οδηγούς, όπως έγινε στο περασμένο αγώνα.
Στα 15 λεπτά πριν το τέλος, ο Hamilton αναγκάστηκε να εγκαταλείψει την πίστα και οι μηχανικοί του ξεκίνησαν αμέσως ν’ αποσυναρμολογούν το μονοθέσιό του, το οποίο είχε κάποιο πρόβλημα. Έτσι, η περίοδος τελείωσε για τον πρωτοπόρο τής βαθμολογία, τη στιγμή που ο Rosberg έβαλε ξανά τη μέση γόμα, προφανώς στα πλαίσια τής προσομοίωσης αγώνα.
Ο Bottas έδειχνε να δυσκολεύεται περισσότερο από τον Massa με την FW36 όπως αποτυπωνόταν στα γυρολόγια και προφανώς θ’ αναζητήσει ένα βελτιωμένο set-up. Οι οδηγοί συνέχισαν να γράφουν γύρους μέχρι να μηδενίσει το χρονόμετρο και στη συνέχεια έκαναν και πάλι προσομοίωση με το “Εικονικό” Αυτοκίνητο Ασφαλείας, όπως και στο FP1.
Τα ελεύθερα δοκιμαστικά τού Σαββάτου θα ξεκινήσουν στις 17:00 ώρα Ελλάδας, ενώ οι κατατακτήριες είναι προγραμματισμένες για τις 20:00. Όσο για τον Κυριακάτικο αγώνα, η εκκίνηση θα δοθεί στις 22:00.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”][tabcontainer] [tabtext]FP2[/tabtext] [tabtext]V-Max[/tabtext] [tabtext]Best Sector 1[/tabtext] [tabtext]Best Sector 2[/tabtext] [tabtext]Best Sector 3[/tabtext][/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Ομάδα | Χρόνος | Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | 44 | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:39.085 | 18 | |
2 | 6 | Nico Rosberg | Mercedes | 1:39.088 | 0.003 | 34 |
3 | 14 | Fernando Alonso | Ferrari | 1:40.189 | 1.104 | 29 |
4 | 3 | Daniel Ricciardo | Red Bull Racing-Renault | 1:40.390 | 1.305 | 30 |
5 | 19 | Felipe Massa | Williams-Mercedes | 1:40.457 | 1.372 | 36 |
6 | 7 | Kimi Räikkönen | Ferrari | 1:40.543 | 1.458 | 32 |
7 | 26 | Daniil Kvyat | STR-Renault | 1:40.631 | 1.546 | 34 |
8 | 20 | Kevin Magnussen | McLaren-Mercedes | 1:40.641 | 1.556 | 38 |
9 | 22 | Jenson Button | McLaren-Mercedes | 1:40.698 | 1.613 | 36 |
10 | 27 | Nico Hulkenberg | Force India-Mercedes | 1:40.800 | 1.715 | 25 |
11 | 77 | Valtteri Bottas | Williams-Mercedes | 1:40.828 | 1.743 | 37 |
12 | 8 | Romain Grosjean | Lotus-Renault | 1:41.054 | 1.969 | 31 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | STR-Renault | 1:41.110 | 2.025 | 36 |
14 | 11 | Sergio Perez | Force India-Mercedes | 1:41.123 | 2.038 | 35 |
15 | 13 | Pastor Maldonado | Lotus-Renault | 1:41.158 | 2.073 | 37 |
16 | 99 | Adrian Sutil | Sauber-Ferrari | 1:41.332 | 2.247 | 33 |
17 | 21 | Esteban Gutierrez | Sauber-Ferrari | 1:41.420 | 2.335 | 34 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | Red Bull Racing-Renault | 1:43.980 | 4.895 | 19 |
[/tab] [tab]
Θέση | No | Οδηγός | Τοπική Ώρα | Ταχύτητα |
---|---|---|---|---|
1 | 19 | Felipe Massa | 15:14:42 | 333.1 |
2 | 77 | Valtteri Bottas | 14:48:09 | 331.2 |
3 | 6 | Nico Rosberg | 14:45:53 | 330.4 |
4 | 11 | Sergio Perez | 15:12:04 | 329.2 |
5 | 26 | Daniil Kvyat | 15:14:15 | 328.7 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 14:38:45 | 328.6 |
7 | 22 | Jenson Button | 14:30:21 | 327.9 |
8 | 44 | Lewis Hamilton | 14:43:06 | 327.8 |
9 | 21 | Esteban Gutierrez | 14:37:49 | 326.9 |
10 | 25 | Jean-Eric Vergne | 14:20:35 | 325.9 |
11 | 7 | Kimi Räikkönen | 14:56:32 | 325.9 |
12 | 20 | Kevin Magnussen | 14:41:11 | 325.3 |
13 | 99 | Adrian Sutil | 14:40:34 | 324.9 |
14 | 14 | Fernando Alonso | 14:48:15 | 324.7 |
15 | 13 | Pastor Maldonado | 14:56:18 | 324.3 |
16 | 8 | Romain Grosjean | 14:55:31 | 323.4 |
17 | 3 | Daniel Ricciardo | 14:44:03 | 321.2 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 15:30:33 | 303.1 |
[/tab] [tab]
Sector #1 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 44 | Lewis Hamilton | 26.194 |
2 | 6 | Nico Rosberg | 26.494 |
3 | 22 | Jenson Button | 26.567 |
4 | 20 | Kevin Magnussen | 26.615 |
5 | 14 | Fernando Alonso | 26.663 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 26.742 |
7 | 77 | Valtteri Bottas | 26.778 |
8 | 19 | Felipe Massa | 26.800 |
9 | 7 | Kimi Räikkönen | 26.804 |
10 | 13 | Pastor Maldonado | 26.812 |
11 | 26 | Daniil Kvyat | 26.864 |
12 | 3 | Daniel Ricciardo | 26.881 |
13 | 25 | Jean-Eric Vergne | 26.934 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 26.962 |
15 | 11 | Sergio Perez | 27.011 |
16 | 21 | Esteban Gutierrez | 27.193 |
17 | 99 | Adrian Sutil | 27.236 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 27.783 |
[/tab] [tab]
Sector #2 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 39.118 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 39.446 |
3 | 14 | Fernando Alonso | 39.517 |
4 | 19 | Felipe Massa | 39.595 |
5 | 77 | Valtteri Bottas | 39.675 |
6 | 27 | Nico Hulkenberg | 39.692 |
7 | 7 | Kimi Räikkönen | 39.787 |
8 | 99 | Adrian Sutil | 39.820 |
9 | 26 | Daniil Kvyat | 39.820 |
10 | 11 | Sergio Perez | 39.823 |
11 | 3 | Daniel Ricciardo | 39.857 |
12 | 21 | Esteban Gutierrez | 39.879 |
13 | 20 | Kevin Magnussen | 39.920 |
14 | 8 | Romain Grosjean | 40.005 |
15 | 22 | Jenson Button | 40.031 |
16 | 25 | Jean-Eric Vergne | 40.099 |
17 | 13 | Pastor Maldonado | 40.187 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 41.183 |
[/tab] [tab]
Sector #3 | |||
---|---|---|---|
Θέση | No | Οδηγός | Χρόνος |
1 | 6 | Nico Rosberg | 33.361 |
2 | 44 | Lewis Hamilton | 33.415 |
3 | 3 | Daniel Ricciardo | 33.473 |
4 | 7 | Kimi Räikkönen | 33.749 |
5 | 26 | Daniil Kvyat | 33.926 |
6 | 20 | Kevin Magnussen | 33.948 |
7 | 22 | Jenson Button | 33.981 |
8 | 25 | Jean-Eric Vergne | 33.983 |
9 | 14 | Fernando Alonso | 34.009 |
10 | 8 | Romain Grosjean | 34.053 |
11 | 13 | Pastor Maldonado | 34.055 |
12 | 19 | Felipe Massa | 34.062 |
13 | 11 | Sergio Perez | 34.176 |
14 | 21 | Esteban Gutierrez | 34.223 |
15 | 99 | Adrian Sutil | 34.264 |
16 | 27 | Nico Hulkenberg | 34.347 |
17 | 77 | Valtteri Bottas | 34.375 |
18 | 1 | Sebastian Vettel | 34.862 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]
[Χρόνοι: F1.com]