GP Abu Dhabi 2014: Πρωταθλητής ο Hamilton!

Σχετικά άρθρα

Hamilton-Massa-Bottas-Wolff

Το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα κατέκτησε ο Lewis Hamilton στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς! Το απόγευμα κύλισε όπως ακριβώς ήθελε ο Βρετανός, καθώς πέρασε πρώτος στην εκκίνηση και ο Rosberg δε φαινόταν να μπορούσε να τον απειλήσει στους επόμενους γύρους.

Ο Hamilton αγκάλιασε τον τίτλο στη μέση του αγώνα, όταν τα προβλήματα εμφανίστηκαν στο μονοθέσιο του Rosberg, ο οποίος βγήκε εκτός βαθμών στο τέλος του αγώνα, με πρόβλημα στο power unit, συγκεκριμένα στο ERS.

SNE2251

Ο Hamilton, παρά την εξαιρετικά συντηρητική προσέγγιση -καθαρά για προληπτικούς λόγους-, κατάφερε να μείνει μπροστά από τον Felipe Massa και να κερδίσει τον αγώνα, κλείνοντας με τον καλύτερο τρόπο τον “πόλεμο” με τον Rosberg και φυσικά αυτή τη δύσκολη χρονιά. Ήταν η 11η φετινή νίκη και η 33η στην καριέρα του.

Στο βάθρο βρέθηκε και ο Valtteri Bottas, ενώ ακολούθησαν οι Daniel Ricciardo, Jenson Button, Nico Hulkenberg, Sergio Perez, Sebastian Vettel, Fernando Alonso και Kimi Raikkonen. Ας δούμε πώς εξελίχθηκε το τελευταίο Grand Prix για το 2014:

GP ABU DHABI F1/2014

Ο καιρός ήταν για άλλη μία μέρα εξαιρετικός στο Abu Dhabi, και οι Ricciardo και Vettel ξεκινούσαν τελικά από το pit lane. Οι 10 πρώτοι οδηγοί ήταν οι: Rosberg, Hamilton, Bottas, Massa, Kvyat, Button, Raikkonen, Alonso, Magnussen και Vergne.

Μόλις τα κόκκινα φώτα έγιναν παρελθόν, ο Hamilton με μία εκπληκτική εκκίνηση (μία από τις καλύτερες στην καριέρα του) πέρασε με άνεση στην πρώτη θέση. Πιο πίσω, ο Bottas έχασε πολλές θέσεις και βρέθηκε 8ος, ενώ επαφή είχαμε μεταξύ των Magnussen και Sutil, αλλά δεν υπήρξε κάποιος σοβαρός τραυματισμός στα μονοθέσια των δύο.

_M1454

Ο Hamilton φρόντισε να δείξει από το ξεκίνημα πως ήθελε τη νίκη, σημειώνοντας ταχύτερο πέρασμα, με τη διαφορά από τον Rosberg να είναι στα 1.6 δευτερόλεπτα. Στον 3ο γύρο, τη 10άδα αποτελούσαν οι: Hamilton, Rosberg, Massa, Button, Raikkonen, Alonso, Kvyat, Bottas, Hulkenberg και Perez, ενώ οι Ricciardo και Vettel είχαν ανέβει στις θέσεις 17 και 18.

Στον 5ο γύρο, ο Raikkonen δέχθηκε διπλό προσπέρασμα από τους Alonso και Kvyat, και αμέσως μετά ο Ισπανός -παραδόξως- μπήκε στα pits, για να βάλει τα μαλακά ελαστικά. Στον επόμενο γύρο, ο Bottas έγινε ο τρίτος οδηγός που προσπερνά εύκολα τον Raikkonen και ο Φινλανδός δεν είχε άλλη επιλογή από το να μπει στα pits, μαζί με τους Button και Kvyat, όλοι για τη μαλακή γόμα.

GP ABU DHABI F1/2014

Ο Alonso καθυστερούσε πίσω από τα τελευταία μονοθέσια, όπως και άλλοι οδηγοί, ενώ μπροστά η διαφορά των Hamilton και Rosberg ήταν στα 2.1 δευτερόλεπτα. Οι Maldonado και Gutierrez μπήκαν για την αλλαγή τους στον 8ο γύρο, ενώ οι Ricciardo και Vettel είχαν ανέβει στις θέσεις 8 και 10, καθώς ξεκίνησαν με τη μαλακή γόμα και δεν είχαν μπει για αλλαγή.

Η διαφορά των δύο πρώτων ανέβηκε στα 2.7 δευτερόλεπτα, στον 9ο γύρο, όταν ο Massa απείχε 3.2 δευτερόλεπτα από τον Γερμανό. Ο Vettel, από την 10η θέση, συνέχιζε να μην μπορεί να προσπεράσει τον Magnussen, κάτι που δεν μπορούσε να κάνει και ο Vergne στον Perez για την 6η θέση.

Motor Racing - Formula One World Championship - Abu Dhabi Grand Prix - Race Day - Abu Dhabi, UAE

Ο Hamilton ήταν ο πρώτος από τα “Ασημί Βέλη” που μπήκε στα αλλαγή, στον 10ο γύρο. Μαλακή γόμα και 2.7 δευτερόλεπτα για τον Βρετανό. Δευτερόλεπτα μετά, τη μαλακή γόμα έβαλε και ο Bottas. Ο Hamilton έπεσε στην 3η θέση και ο Bottas στην 10η θέση.

Ο Rosberg άλλαξε ελαστικά στον 11ο γύρο, σε 2.6 δευτερόλεπτα, βάζοντας φυσικά τη μαλακή γόμα. Βγήκε πίσω από τον Hamilton, ο οποίος είχε πλέον προβάδισμα 3.1 δευτερολέπτων. Ο Hulkenberg πήρε ποινή 5 δευτερολέπτων stop&go, επειδή ώθησε εκτός πίστας τον Magnussen.

_89P80

Μια σκληρή μάχη είχε ο Ricciardo με τον Vergne για την 6η θέση. Ο οδηγός της Toro Rosso δεν άφηνε τον πρώην team-mate του να περάσει, αλλά τελικά το προσπέρασμα έγινε στον 13ο γύρο, με τον Vergne να μπαίνει για αλλαγή στον επόμενο γύρο. Πιο πίσω, ο Vettel έχασε την 9η θέση από τον Bottas, ο οποίος βρισκόταν μέσα σ’ ένα ταχύτερο μονοθέσιο με πιο φρέσκα ελαστικά.

Στα pits είχε πει και ο Massa, για τη μαλακή γόμα, έτσι τα δύο Mercedes βρισκόταν και πάλι στον “1-2”. Η διαφορά τους είχε πέσει στα 2.3 δευτερόλεπτα, αλλά ανέβηκε και πάλι στα 2.6. Ο Kvyat σταμάτησε την STR9 στη στη στροφή 21, αλλά εκτός πίστας, επομένως δεν υπήρχε κάποια πιθανότητα για Αυτοκίνητο Ασφαλείας.

F1AbuDhabi2014_JK1

Η Mercedes έλεγε στον Rosberg ότι έπρεπε να κρατήσει τη διαφορά από τον Hamilton σε φυσιολογικά επίπεδα, διότι το stint του θα ήταν μεγαλύτερο από αυτό του Hamilton, αλλά είναι σχεδόν απίθανο να δούμε διαφορετικό αριθμό pit stops για τους δύο οδηγούς.

Ένα “τρενάκι” από Πρωταθλητές είχε σχηματιστεί πιο πίσω, το οποίο αποτελούσαν οι Vettel, Button και Alonso, που βρίσκονταν στις θέσεις 7, 8 και 9. Μπορεί οι οδηγοί να ήταν κοντά μεταξύ τους, όμως δε βλέπαμε κάποια επιθετική κίνηση από κάποιον, ενώ ο Alonso πλησίασε περισσότερο τον Button για την 8η θέση, με τον Magnussen να γίνεται ο νέος οδηγός στο “τρενάκι”, αφού ο Vettel τον πλησίασε στα 9 δέκατα.

Jenson Button

Στον 20ο γύρο, η 10άδα ήταν: Hamilton, (2.6)Rosberg, (7.8)Massa, (17.1)Ricciardo, (1.6)Bottas, (9.9)Magnussen, (1.3)Vettel, (0.7)Button, (1.0)Alonso και (1.8)Raikkonen. Ο Vettel έκανε παράπονα για μεγάλη φθορά στα πίσω ελαστικά, τα οποία είχε από το ξεκίνημα του αγώνα, την ώρα που ο Hamilton πήρε άλλα 3 δέκατα από τον team-mate του.

Τα pits επισκέφθηκαν οι Magnussen και Vettel στον 21ο γύρο. Ο πρώτος έβαλε τα πολύ μαλακά, ενώ ο Vettel, σ’ ένα όχι καλό pit stop, τοποθέτησε και πάλι τα μαλακά στην RB10. Οι δυο τους έπεσαν στις θέσεις 13 και 15, ενώ ο Vettel δεν άργησε να προσπεράσει τον 14ο Gutierrez.

10750265_10152430674

Λάθος από τον Rosberg στον 23ο γύρο, ο οποίος έχασε το φρενάρισμα στη στροφή 20 και η διαφορά ανέβηκε στα 3.9 δευτερόλεπτα. Ο Bottas προσπέρασε μ’ ευκολία τον Ricciardo για την 4η θέση, αλλά ο Massa είναι πολύ μπροστά και ήταν απίθανο να τον απειλήσει.

Πρόβλημα στην W05 του Rosberg, ο οποίος δεν είχε ERS (μειωμένη απόδοση κατά 161 άλογα για 33.3 δευτερόλεπτα σε κάθε γύρο, μαζί με διαταραχές στο φρενάρισμα), σύμφωνα με τη Mercedes. Ο Γερμανός έχανε πολύ χρόνο και ο Massa τον πλησίαζε και το προσπέρασμα ήταν βέβαιο ότι θα συμβεί.

_AND9

Το προσπέρασμα πραγματοποιήθηκε στον 27ο γύρο (ο Massa είχε τονίσει ότι δε θα βοηθήσει τον Rosberg στη μάχη του τίτλου) και πλέον ο Hamilton είχε έναν αέρα 13.8 δευτερολέπτων από τον Massa, τη στιγμή που και ο Bottas μείωνε σημαντικά τη διαφορά από τον Rosberg.

Στα pits μπήκαν οι Alonso και Ricciardo (το πρώτο για τον Αυστραλό), βάζοντας και οι δύο τα μαλακά ελαστικά. Έξω, ο Maldonado είδε τον Reanult Energy F1-2014 να παραδίδει πνεύμα, ωστόσο αυτό που μας ενδιέφερε περισσότερο ήταν η μάχη των Alonso και Button. Ο Button είχε μπει στα pits και βγήκε μόλις μπροστά από τον Alonso, ο οποίος κατάφερε να περάσει τον Βρετανό στις πίσω ευθείες, μετά από λάθος του Jenson.

Maldonado

Στα pits μπήκε αμέσως μετά και ο Magnussen, ενώ ο Hamilton έχανε χρόνο -για άγνωστο λόγο- και ο Massa είχε πλησιάσει τα 9 δευτερόλεπτα. Δεν υπήρχε καμία αναφορά για πρόβλημα και ήταν πιθανό απλώς να οριοθετεί τον ρυθμό του, διότι τον ενδιέφερε ο αγώνας του Rosberg (αυτό πίστευε και ο Pat Symonds της Williams).

Ο Hamilton μπήκε για δεύτερη φορά στα pits στον 32ο γύρο, βγαίνοντας πίσω από τον Rosberg, τον οποίο προσπέρασε με άνεση. Η Mercedes ανέφερε πως ο χαμένος χρόνος του Βρετανού οφείλονταν στις ρυθμίσεις του κινητήρα, καθαρά για προληπτικούς λόγους.

Lewis Hamilton Mercedes

Στον 33ο γύρο, ο Rosberg έχασε την τρίτη θέση από τον Bottas, και ο Ricciardo ήταν πίσω από τον Γερμανό στα 20 δευτερόλεπτα, ωστόσο μείωνε τη διαφορά με εξαιρετικά γρήγορο ρυθμό. Ο Hamilton ζητούσε πληροφόρηση από τη Mercedes σχετικά με τον ρυθμό που μπορούσε ν’ ακολουθήσει, ακούγοντας ότι έπρεπε να είναι “χαμηλά στα 1:47”.

Ο Rosberg μπήκε για τη δεύτερη αλλαγή του στον 35ο γύρο, βάζοντας τη μαλακή γόμα σε 4.7 δευτερόλεπτα. Ο Γερμανός βγήκε πίσω από τον Hulkenberg, στην 7η θέση. Στον επόμενο γύρο ο Bottas έβαλε ξανά τη μαλακή γόμα, πέφτοντας στην 4η θέση, πίσω από τον Ricciardo.

F1 Grand Prix of Abu Dhabi

Η Mercedes έλεγε στον Rosberg ότι τα πράγματα δεν είναι καθόλου καλά όσον αφορά τη μάχη του τίτλου και ο Vettel έγινε ο επόμενος οδηγός που προσπέρασε τον Γερμανό, που είχε πέσει πλέον στην 8η θέση, 3 θέσεις μακριά από τη θέση που θα του έδινε τον τίτλο, αν ο Hamilton δεν έπαιρνε κανέναν βαθμό.

Pit stop και πολύ μαλακή γόμα για τον Hulkenberg στον 38ο γύρο, τη στιγμή που ο Bottas πλησίαζε επιθετικά τον Ricciardo για το βάθρο. Τα πράγματα γινόταν όλο και χειρότερα για τον Rosberg, αναφέροντας πρόβλημα και στα φρένα, ενώ έχασε θέση και από τον Button.

Felipe Massa Williams

Πιο πίσω, ένα γνωστό δίδυμο είχε και πάλι μάχη: ήταν οι Alonso και Hulkenberg, με τον οδηγό της Force India, έχοντας την πολύ μαλακή γόμα, να προσπερνά τον Ισπανό. Ο Massa μπήκε στα pits από την πρώτη θέση, βάζοντας την πολύ μαλακή γόμα, με μοναδικό στόχο τη νίκη.

Έμεναν 12 γύροι και η διαφορά του Massa από τον Hamilton ήταν στα 11 δευτερόλεπτα. Ο Βρετανός έκανε ταχύτερο γύρο, αλλά ήρθε γρήγορα η απάντηση από τον Massa. Ο Rosberg έχασε ακόμα μία θέση, από τον Hulkenberg, επομένως έπεσε στην 8η θέση, και ο Alonso απείχε μόλις 2.5 δευτερόλεπτα από τον Γερμανό.

Fernando Alonso Ferrari

Τα πολύ μαλακά ελαστικά έβαλε ο Vettel στον 47ο γύρο, κάτι που έκανε και ο Ricciardo, έναν γύρο μετά. Ο Vettel βγήκε πίσω από τον Alonso, στην 10η θέση (ο Ισπανός είχε χάσει θέση από τον Perez) και ο Ricciardo ήταν πλέον στην 4η θέση, ενώ ο Vettel κατάφερε να περάσει τον Alonso.

Με 7 γύρους ν’ απομένουν ο Massa είχε κατεβάσει τη διαφορά στα 7 δευτερόλεπτα, όμως φαινόταν πως ο Hamilton είχε αρχίσει ν’ ανεβάζει στον ρυθμό του, ώστε να διασφαλίσει τη νίκη. Ο Rosberg έχασε κι άλλη δύναμη, με αποτέλεσμα να πέσει στην 14η θέση, ενώ τίποτα ουσιαστικό δε συνέβη μέχρι το πέσιμο της καρώ σημαίας, μιας και ο Massa δεν μπορούσε ν’ αποτελέσει απειλή για τον Hamilton. Το ταχύτερο πέρασμα σημειώθηκε από τον Ricciardo, στον 50ο γύρο, με χρόνο 1:44.496.

_Q8T46

Έτσι, ο Hamilton ολοκλήρωσε το 2014 στην πρώτη θέση της βαθμολογίας με 384 βαθμούς, 67 περισσότερους από τον Rosberg. Ο Ricciardo είχε διασφαλίσει την τρίτη θέση και τελείωσε τη σεζόν με 238 βαθμούς. Στη μάχη για την 4η θέση, νικητής βγήκε ο Bottas, κατακτώντας τελικώς 19 περισσότερους βαθμούς από τον Vettel και 25 από τον 6ο Alonso.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes ξεπέρασε τους 700 βαθμούς, με τη δεύτερη Red Bull να είναι στους 405. Η Williams, με 320 βαθμούς έμεινε με άνεση στην 3η θέση, ενώ η 4η Ferrari συγκέντρωσε συνολικά 216 βαθμούς, 35 περισσότερους από την 5η McLaren.

F1AbuDhabi2014_

Το πρωτάθλημα του 2015 θα ξεκινήσει στις 13-15 Μαρτίου, φυσικά στη Μελβούρνη της Αυστραλίας. Ακολουθούν τ’ αποτελέσματα από τον τελευταίο αγώνα, μαζί με τις τελικές βαθμολογίες σε οδηγούς και κατασκευαστές.

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Κατάταξη Αγώνα[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση No Οδηγός Ομάδα Γύροι Διαφορά Grid Βαθμοί
1 44 Lewis Hamilton Mercedes 55 Νικητής 2 50
2 19 Felipe Massa Williams-Mercedes 55 +2.5 secs 4 36
3 77 Valtteri Bottas Williams-Mercedes 55 +28.8 secs 3 30
4 3 Daniel Ricciardo Red Bull Racing-Renault 55 +37.2 secs 20 24
5 22 Jenson Button McLaren-Mercedes 55 +60.3 secs 6 20
6 27 Nico Hulkenberg Force India-Mercedes 55 +62.1 secs 12 16
7 11 Sergio Perez Force India-Mercedes 55 +71.0 secs 11 12
8 1 Sebastian Vettel Red Bull Racing-Renault 55 +72.0 secs 19 8
9 14 Fernando Alonso Ferrari 55 +85.8 secs 8 4
10 7 Kimi Räikkönen Ferrari 55 +87.8 secs 7 2
11 20 Kevin Magnussen McLaren-Mercedes 55 +90.3 secs 9
12 25 Jean-Eric Vergne STR-Renault 55 +91.9 secs 10
13 8 Romain Grosjean Lotus-Renault  54 +1 Lap 18
14 6 Nico Rosberg Mercedes  54 +1 Lap 1
15 21 Esteban Gutierrez Sauber-Ferrari  54 +1 Lap 14
16 99 Adrian Sutil Sauber-Ferrari  54 +1 Lap 13
17 46 Will Stevens Caterham-Renault  54 +1 Lap 17
Ret 10 Kamui Kobayashi Caterham-Renault  42 +13 Lap 16
Ret 13 Pastor Maldonado Lotus-Renault  26 +29 Laps 15
Ret 26 Daniil Kvyat STR-Renault  14 +41 Laps 5

[/tab] [tab]

Θέση Εθνικότητα Ομάδα Βαθμοί
1 Lewis Hamilton British Mercedes 384
2 Nico Rosberg German Mercedes 317
3 Daniel Ricciardo Australian Red Bull Racing-Renault 238
4 Valtteri Bottas Finnish Williams-Mercedes 186
5 Sebastian Vettel German Red Bull Racing-Renault 167
6 Fernando Alonso Spanish Ferrari 161
7 Felipe Massa Brazilian Williams-Mercedes 134
8 Jenson Button British McLaren-Mercedes 126
9 Nico Hulkenberg German Force India-Mercedes 96
10 Sergio Perez Mexican Force India-Mercedes 59
11 Kevin Magnussen Danish McLaren-Mercedes 55
12 Kimi Räikkönen Finnish Ferrari 55
13 Jean-Eric Vergne French STR-Renault 22
14 Romain Grosjean French Lotus-Renault 8
15 Daniil Kvyat Russian STR-Renault 8
16 Pastor Maldonado Venezuelan Lotus-Renault 2
17 Jules Bianchi French Marussia-Ferrari 2
18 Adrian Sutil German Sauber-Ferrari 0
19 Marcus Ericsson Swedish Caterham-Renault 0
20 Esteban Gutierrez Mexican Sauber-Ferrari 0
21 Max Chilton British Marussia-Ferrari 0
22 Kamui Kobayashi Japanese Caterham-Renault 0
23 Will Stevens British Caterham-Renault 0
24 Andre Lotterer German Caterham-Renault 0

[/tab] [tab]

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 701
2 Red Bull Racing-Renault 405
3 Williams-Mercedes 320
4 Ferrari 216
5 McLaren-Mercedes 181
6 Force India-Mercedes 155
7 STR-Renault 30
8 Lotus-Renault 10
9 Marussia-Ferrari 2
10 Sauber-Ferrari 0
11 Caterham-Renault 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...