Πλαστικά γρανάζια ενισχυμένα με ανθρακονήματα; Οι ερευνητές λένε “γιατί όχι;”

Σχετικά άρθρα

fwfwow1nmhar8v06np2r

Με τις ιπποδυνάμεις, τις ροπές αλλά και το βάρος των σύγχρονων αυτοκινήτων να αυξάνεται γενιά με την γενιά, θα περίμενε κανείς ότι ένα πλαστικό γρανάζι δεν θα είχε καμία θέση στο drivetrain. Και θα είχε δίκιο. Ένα πλαστικό γρανάζι ενισχυμένο με ανθρακονήματα όμως;

Ερευνητές στο Gifu University της Ιαπωνίας, διαπίστωσαν ότι οι μεγαλύτερες δυνάμεις σε ένα γρανάζι, ασκούνται στο σημείο όπου το “δόντι” ενώνεται με τον βασικό κορμό. Οπότε, οι ερευνητές, σε συνεργασία με μία εταιρία που ονομάζεται Central Fine Tool, τοποθέτησαν ένα λεπτό στρώμα ανθρακονημάτων ακριβώς σε εκείνο το σημείο που ενδυναμώνει το εξάρτημα και το κάνει ικανό να αντικαταστήσει ένα αντίστοιχο μεταλλικό. Τα πλεονεκτήματα είναι δύο. Επειδή το βασικό υλικό που χρησιμοποιείται είναι το πλαστικό –τα ανθρακονήματα όπως βλέπεις χρησιμοποιούνται φειδωλά-, η κατασκευή του γραναζιού είναι ευκολότερη και φθηνότερη από αυτή των μεταλλικών. Επίσης, επειδή δεν χρησιμοποιείται μέταλλο, το γρανάζι είναι σημαντικά ελαφρύτερο με ότι αυτό συνεπάγεται για το βάρος και κατά συνέπεια, την οικονομία καυσίμου.

Οι ερευνητές, ελπίζουν να περάσουν το CFRP γρανάζι στην αγορά μέχρι το 2017 αλλά με δεδομένο τον χρόνο υιοθέτησης νέων τεχνολογιών από τους κατασκευαστές, μην περιμένεις να το δεις πριν το 2020 στο αυτοκίνητο σου…

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...