Αρχική Κατασκευαστές Abarth 20 από τα καλύτερα αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής [Μέρος 2ο]

20 από τα καλύτερα αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής [Μέρος 2ο]

20 από τα καλύτερα αυτοκίνητα περιορισμένης παραγωγής [Μέρος 2ο]

Στο πρώτο μέρος του αφιερώματος αυτού, είδαμε δέκα από τα καλύτερα αυτοκίνητα που έβγαλαν σε περιορισμένη παραγωγή οι αυτοκινητοβιομηχανίες και ήρθε η ώρα να δούμε ακόμη 10+1 από τα σπάνια δημιουργήματα των κατασκευαστών που έμειναν στην ιστορία.

Σίγουρα, στη λίστα αυτή θα χωρούσαν αρκετά ακόμη αυτοκίνητα, όπως τα Subaru Impreza 22B, Cosworth Impreza STi CS400, Nissan GT-R Nismo R32 BNR32, Nissan GT-R R33 R400, Aston Martin V8 Vantage N430, Aston Martin GT12, Peugeot 306 Rallye, Pagani Zonda Cinque και Cinque Roadster, Toyota Celica Carlos Sainz edition, Mazda MX-5 25th Anniversary Edition και πολλά ακόμη, αλλά είπαμε: πόσα να χωρέσουν μέσα σε μόλις 20 θέσεις; Τα σχόλια είναι ανοικτά για τις όποιες προσθήκες.

Audi Sport Quattro (1983-1985)

Η Audi για να πάρει homologation το θρυλικό αγωνιστικό Sport Quattro για το Group B, έβγαλε το Sport Quattro παραγωγής. Το μοντέλο παρουσιάστηκε στην έκθεση της Γενεύης τον Μάρτιο του 1983, έχοντας κοντύτερο μεταξόνιο κατά 320mm από το “απλό” Quattro, χαρακτηριστικό που του έδωσε το παρατσούκλι “κοντό Quattro”, ενώ επίσης ήταν ελαφρύτερο και ισχυρότερο. Επίσης εμφανισιακά, κυρίως στο μπροστινό μέρος, έχει αρκετές αλλαγές, με το σώμα του να είναι κατασκευασμένο από carbon-kevlar.

1984 Audi Sport Quattro

Μόλις 224 Sport Quattro παραγωγής έβγαλε η Audi, με τον 5κύλινδρο κινητήρα να είναι ελαφρά υποκυβισμένος σε σχέση με το κανονικό Quattro, και από τα 2.144 κ.εκ έχει μειωθεί στα 2.133 κ.εκ, αποδίδοντας ωστόσο 306 άλογα.

Abarth 695 Tributo Ferrari (2010)

Στην έκθεση της Φρανκφούρτη το 2009 η Fiat πάντρεψε την Abarth με την Ferrari και παρουσίασε το 695 Tributo Ferrari. To αυτοκίνητο εφοδιάζεται με έναν turbo 1400αρη 16βάλβιδο κινητήρα που, μετά τις επεμβάσεις των τεχνικών της Ferrari και της Abarth, αποδίδει 180 άλογα, έχοντας εξάτμιση με μεταβλητό back pressure. Η κίνηση μεταφέρεται στους εμπρός τροχούς μέσω ενός ηλεκτρομηχανικού κιβωτίου MTA (Manual Transmission Automated) με τις αλλαγές να γίνονται μόνο μέσω των paddles πίσω από το τιμόνι. Τα 0-100χλμ/ώρα τα κάνει σε 7 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική του ανέρχεται στα 225 χλμ/ώρα

Φορά ζάντες 17″, φυσικά σπορ ανάρτηση καθώς και φρένα της Brembo. Είναι βαμμένο στο χαρακτηριστικό κόκκινο χρώμα της Ferrari, έχει καθρέπτες από ανθρακόνημα καθώς και 2 γκρι γραμμές κατά μήκος του, όπως ακριβώς και η Ferrari 430 Scuderia. Στο εσωτερικό κλέβουν την παράσταση τα δερμάτινα bucket καθίσματα Abarth Corsa της Sabelt με πλάτη από ανθρακόνημα, το δερμάτινο τιμόνι και φυσικά το Sport Button το οποίο αλλάζει τις ρυθμίσεις σε κιβώτιο, ECU, στην σκληρότητα τιμονιού και στο ESP.

Η τιμή του ήταν τσουχτερή και τα μόλις 152 αυτοκίνητα που κατασκεύασε η Fiat έγιναν ανάρπαστα, με τα 2 από αυτά να τα έχουν στη κατοχή τους οι Fernando Alonso και Felipe Massa, μετά την εκπληκτική απόδοση των δύο πιλότων της στο Ιταλικό GP το 2010.

Lancia Delta Integrale Evo II (1993-1994)

Τον Ιούνιο του 1993, η Lancia παρουσίασε τη δεύτερη Evolution γενιά της θρυλικής Delta HF Integrale. Αυτή διέθετε αναβαθμισμένο 2,0-λίτρο turbo κινητήρα που παρά την τοποθέτηση καταλύτη, η ιπποδύναμη δε περιορίζεται εξαιτίας μιας σειράς από τεχνικές βελτιώσεις. Έτσι, το αυτοκίνητο απέδιδε 215 άλογα στις 5.700 σ.α.λ. και 315 Nm ροπής στις 2.500 σ.α.λ.

lancia_delta_hf_integrale_evoluzione_ii

Οι αισθητικές αλλαγές σε σχέση με την πρώτη Integrale Evo, περιορίζονται στις νέες 16-άρες ζάντες αλουμινίου με ελαστικά 205/45 ZR 16 για την καλύτερη ψύξη των φρένων και βελτιωμένη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος ειδικά στις πλευρικές επιταχύνσεις, βαμμένο κόκκινο το καπάκι της κυλινδροκεφαλής, αλουμινένιο καπάκι ρεζερβουάρ καυσίμου, νέα δερμάτινη επένδυση στο τριάκτινο Momo τιμόνι, ενώ στάνταρ ήταν τα καθίσματα της Recaro επενδεδυμένα με μπεζ Alcantara και διαγώνιες ραφές.

Honda Civic Type R Mugen 2.2 (2011)

H Honda για να αποτίσει φόρο τιμής στον K20 που σταμάτησε να παράγεται το καλοκαίρι του 2010 για τον λόγο που δεν μπορούσε να πληροί πλέον τα στάνταρ του Euro 5, παρουσίασε το Type R Mugen 2.2.

Mugen-Honda_Civic_Type_R_mp238_pic_70992

Το αυτοκίνητο φορούσε την υπερκυβισμένη έκδοση του δίλιτρου ατμοσφαιρικού K20 κινητήρα, στα 2,2 λίτρα (2.156 κ.εκ για την ακρίβεια) που απέδιδε 20 άλογα περισσότερα από το απλό Type R Mugen, φτάνοντας τα 260 άλογα με 240 Nm ροπής. Ναι, 260 ατμοσφαιρικά άλογα, με τον K20 να στροφάρει έως τις 8.200 σ.α.λ. Πώρωση! Η Honda δεν ανακοίνωσε ποτέ πόσα κατασκεύασε, αλλά το νούμερο κυμαίνεται μεταξύ 4 και 20.

McLaren F1 LM (1995)

Η McLaren, το 1995, μετά την επιτυχία που γνώρισε η αγωνιστική F1 GTR, έβγαλε σε περιορισμένη παραγωγή μόλις 5 μονάδων (και ένα πρωτότυπο το ΧΡ1 LM ) την F1 LM. Η έκδοση δρόμου της F1 GTR, κατασκευάστηκε από τη McLaren για να γιορτάσει τον τερματισμό των πέντε F1 GTR στον 24-ωρο αγώνα του Le Mans το 1995.

McLaren F1 LM

Το εσωτερικό της F1 LM ήταν απογυμνωμένο με τον 6,1-λίτρων V12 κινητήρα να μην είχε τους αγωνιστικούς περιορισμούς, αποδίδοντας 689 άλογα στις 7.800 σ.α.λ με 688 Nm ροπής στις 4.500 σ.α.λ. Και τα πέντε αυτοκίνητα που κατασκευάστηκαν ήταν βαμμένα στο πορτοκαλί χρώμα Papaya Orange, με το βάρος τους να έχει μειωθεί κατά 60 κιλά από την απλή F1, και να αγγίζει μόλις τα 1.062 κιλά. Ως αποτέλεσμα ήταν τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 2,9 δευτερόλεπτα, τα 0-160 χλμ/ώρα σε 6,7 δευτερόλεπτα, ενώ τα 0-160-0 χλμ/ώρα τα έκανε σε 11,5 δευτερόλεπτα, καλύπτοντας μόλις 252 μέτρα. Το 400αρι το έκανε σε 11 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 362 χλμ/ώρα, μικρότερη από την απλή F1, λόγω του αεροδυναμικού πακέτου της, που παρήγαγε μεγαλύτερα ποσά κάθετης αεροδυναμικής πίεσης.

Mercedes CLK GTR (1998-1999)

H Mercedes-Benz CLK GTR παρουσιάστηκε για πρώτη φορά το 1998 και μπορεί με άνεση να μπει και στη λίστα με τα καλύτερα αυτοκίνητα που είδε ποτέ η ανθρωπότητα. Δημιούργημα της Mercedes AMG, η CLK GTR αρχικά είχε σχεδιαστεί ως αγωνιστικό αυτοκίνητο για το πρωτάθλημα GT του 1997 της FIA. Για να ομολογκαριστεί όμως, η Mercedes έπρεπε να βγάλει στη παραγωγή 25 αυτοκίνητα τα οποία θα μπορούσαν να κινηθούν σε δημόσιο δρόμο, όπως και έκανε. Τότε το αυτοκίνητο είχε τιμή 1.120.000 ευρώ, καθιστώντας το, το ακριβότερο αυτοκίνητο του κόσμου.

mercedes-benz_clk-gtr_1999_pictures_3_1280x960

Τελικά η Mercedes κατασκεύασε 35 CLK GTR. Τα 2 από αυτά ήταν πρωτότυπα, τα 7 χρησιμοποιήθηκαν για αγωνιστικούς σκοπούς ενώ τα 26 πουλήθηκαν σε πελάτες, με τα 20 να ήταν coupe και τα 6 roadster. Η έκδοση δρόμου φορούσε τον V12 6.9-λίτρων κινητήρα απόδοσης 612 ίππων με 775 Nm ροπής, με τα 0-100 χλμ/ώρα να τα κάνει σε 3,2 δευτ. με την τελική ταχύτητα να ανέρχεται στα 320 χλμ/ώρα.

ultra-rare-clk-gtr-roadster-up-for-sale-photo-gallery_11

Μόλις 5 από τα 26 αυτοκίνητα δρόμου, μετατράπηκαν στην δυνατή έκδοση CLK GTR Super Sport, με τον 6,9-λίτρων κινητήρα να δίνει τη θέση του στον 7,3 λίτρων V12 κινητήρα προερχόμενο από την SL73 AMG. Ο κινητήρας απέδιδε 720 άλογα με 786 Nm ροπής, δίνοντας στο αυτοκίνητο τη δυνατότητα να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3 δευτερόλεπτα. Ένα από τα αυτοκίνητα εκείνα που σε κάνει να μελαγχολείς και να λες ότι γεννήθηκες σε λάθος δεκαετία.

Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen Edition (2000-2001)

Ο Tommi Makinen κέρδισε τέσσερις παγκόσμιους τίτλους στο WRC με την Mitsubishi. Έτσι η ιαπωνική φίρμα, για να το γιορτάσει, παρουσίασε μια ειδική έκδοση του Lancer Evolution VI. Η διάσημη Tommi Makinen Edition εξοπλιζόταν με λευκές ζάντες 17″ της Enkei, Recaro καθίσματα με ραμμένο το λογότυπο T.Makinen Edition, Momo δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων και νέο μπροστά προφυλακτήρα χωρίς προβολείς ομίχλης.

Mitsubishi Lancer Evolution VI Tommi Makinen Edition

To Evo Tommi Makinen Edition εξοπλιζόταν επίσης με φρένα της Brembo, αμεσότερη κρεμαργιέρα, με τον 2.0-λιτρο κινητήρα να παράγει 280 άλογα, να συνδυάζεται με ένα 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, με τα 0-100 χλμ/ώρα να κάνει σε 4,6 δευτερόλεπτα. Μόλις 2.500 αυτοκίνητα κατασκεύασε η Mitsubishi όλα διαθέσιμα σε κόκκινο, λευκό, μπλε, μαύρο και ασημί με ειδικά αυτοκόλλητα ώστε να μοιάζει με το αγωνιστικό του Makinen.

Nismo Nissan GT-R R34 Z-Tune (2005)

H Nismo, προκειμένου να γιορτάσει τα 20στα της γενέθλια, θέλησε να βγάλει στην αγορά μόλις 20 Nissan Skyline R34 GT-R Z-Tune. Ωστόσο, επειδή η παραγωγή του R34 είχε ήδη σταματήσει, η Nismo αναγκάστηκε να ψάξει 20 καλοδιατηρημένα μεταχειρισμένα R34 GT-R V-Spec για να τα μετατρέψει σε Z-Tune. Αυτά έπρεπε να είχαν διανύσει λιγότερα από 30.000 χλμ, και να μην έχουν καμία βελτίωση τόσο στο σώμα όσο και μηχανικά.

Nismo-Nissan_Skyline_R34_GTR_Z_Tune_2005_1024x768_wallpaper_03

Η Nismo βρήκε 12 τέτοια αυτοκίνητα, με τα υπόλοιπα οκτώ να δωρίζονται από τους ιδιοκτήτες τους, ώστε η Nismo να τους τα μετατρέψει σε Z-Tune. Όλα τα αυτοκίνητα ήταν βαμμένα στο ασημί χρώμα Z-Tune Silver, με το #001 να είναι ένα GT-R V-Spec 1 του 1999 και να μετατρέπεται σε Z-Tune το 2005.

Ο κινητήρας απόκτησε νέους εκκεντροφόρους, σφυρήλατο στρόφαλο και σφυρήλατα πιστόνια, μεγάλο turbo της IHI, νέα εξάτμιση και νέα εισαγωγή αέρα, ώστε να μπορεί να παράγει 500 άλογα με 540 Nm ροπής, επιτρέποντας του να κάνει το 400αρι σε 10,06 δευτερόλεπτα!

Porsche 911 GT3 RS 4.0 (997.2) (2011-2012)

Υπάρχουν αρκετές Porsche που μπορούν να μπούνε σε αυτή τη λίστα και η 911 GT3 RS 4.0 (997.2) το δικαιούται με το παραπάνω. Η Porsche τόλμησε και υπερκύβισε τον κινητήρα της 911 GT3 RS και από τα 3,8 λίτρα, αυτός είχε χωρητικότητα 4.0 λίτρων. Εξού και το “4.0” στο όνομα της έκδοσης. Ο ατμοσφαιρικός κινητήρας χρησιμοποιεί στοιχεία του αγωνιστικού 4.0-λιτρου της 911 RSR, αφού φορά τα σφυρήλατα πιστόνια και τον στρόφαλο του αγωνιστικού, κάνοντας τον να παράγει 500 άλογα στις 8.250 σ.α.λ και μέγιστη ροπή 460 Nm στις 5.750 σ.α.λ.

2011-porsche-911-GT3-RS-4-0-front-end-2

Όσον αφορά τις επιδόσεις της, τα πρώτα 100 χλμ/ώρα φτάνουν σε μόλις 3,9 δεύτερα, τα 0-200 χλμ/ώρα σε λιγότερο από 12 δευτερόλεπτα ενώ η τελική της αγγίζει τα 310 χλμ/ώρα. Και σε περίπτωση που αναρωτιέσαι σε τι χρόνο γυρνά στο Nurburgring σου έχω έτοιμη την απάντηση, αφού χρειάζεται μόλις 7 λεπτά και 27 δεύτερα, κάνοντάς το ένα από τα γρηγορότερα αυτοκίνητα παραγωγής που δοκιμάστηκαν στη διάσημη πίστα.

Το καπό της Porsche 911 GT3 RS 4.0 είναι κατασκευασμένο από carbon και φορά κεραμικά φρένα με το μόνο διαθέσιμο κιβώτιο ταχυτήτων να είναι ένα μηχανικό 6αρι. Νέο είναι επίσης το bodykit, έχοντας την αεροτομή της GT3 RS, με τους θόλους να έχουνε φαρδύνει. Στο δίχρωμο εσωτερικό της, σε μαύρες και κόκκινες αποχρώσεις παρόμοιο με αυτό της GT2 RS, δεν υπάρχουν “περιττά πράγματα” όπως το navigation και οι χειρολαβές στις πόρτες. Τα καθίσματα, το τιμόνι και η φούσκα του λεβιέ των ταχυτήτων είναι από Alcantara ενώ έχει τοποθετηθεί και roll cage. Το βάρος της ανέρχεται στα 1.360 κιλά, έχοντας αναλογία 2,72 κιλών ανά ίππο και 125 ίππων ανά λίτρο. Μόλις 600 τυχεροί πρόλαβαν να την αποκτήσουν, με το αυτοκίνητο να είναι διαθέσιμο σε δύο χρώματα, λευκό και μαύρο.

Porsche 911 GT1 Strassenversion (1996)

Η Porsche 911 GT1 Strassenversion (Street version), βγήκε σε μόλις 20 μονάδες. Αποτελεί την έκδοση δρόμου της αγωνιστικής 911 GT1, η οποία κατασκευάστηκε από τους Γερμανούς το 1996 για να συμμετάσχει στην GT1 κατηγορία της FIA, καθώς και στον 24-ωρο αγώνα του Le Mans. Το ομολογκαρισμένο αυτοκίνητο στην ουσία πρόκειται για ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο το οποίο έχει δεχτεί τις απαραίτητες αλλαγές έτσι ώστε να πάρει άδεια να κινείται σε δημόσιους δρόμους.

Porsche 911 GT1 Strassenversio (3)

Ανάμεσα στις αλλαγές που έκανε η Porsche είναι στο να τοποθετήσει διαφορετική ανάρτηση ώστε να αυξηθεί η απόσταση από το έδαφος, να τοποθετήσει ατσάλινα φρένα και όχι carbon-κεραμικά του αγωνιστικού, ενώ στο εσωτερικό τοποθετήθηκε μοκέτα, σπορ καθίσματα και ένα πλήρες ταμπλό.

Porsche 911 GT1 Strassenversio (2)

Για να πληροί τους Ευρωπαϊκούς νόμους σε ό,τι αφορά της εκπομπές CO2, η Porsche έκανε τον 3,2-λίτρων boxer κινητήρα να αποδίδει “μόλις” 544 άλογα. Η ισχύς μεταδιδόταν μέσω ενός 6-τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου στους πίσω τροχούς, με το αυτοκίνητο να ζυγίζει 1.150 κιλά, να κάνει τα 0-100 χλμ/ώρα σε 3,9 δευτερόλεπτα, έχοντας τελική ταχύτητα 308 χλμ/ώρα.

VW Golf GTI Edition 30 (2007-2008)

Το Golf GTI Edition 30 το βάζω στη συγκεκριμένη λίστα τόσο επειδή κάποιοι το ζήτησαν στο πρώτο μέρος, όσο και επειδή όποιος δεν το γνωρίζει, το έχω στο γκαράζ μου. Η Volkswagen, θέλοντας να γιορτάσει τα 30στα γενέθλια από τότε που έβγαλε στη παραγωγή το πρώτο Golf GTI, παρουσίασε το 2007 το Golf GTI Edition 30.

Διαθέσιμο σε έξι χρώματα (κόκκινο, λευκό, μαύρο, ασημί, γκρι και μαύρο περλέ), το αυτοκίνητο εξωτερικά ξεχωρίζει από το απλό GTI, από τα σκουρόχρωμα πίσω φωτιστικά σώματα, τις μαύρες ματ ζάντες 18″ (υπήρχαν διαθέσιμες και μαύρες ζάντες 18″ της BBS) το διαφορετικό μπροστά spoiler (Votex) βαμμένο στο χρώμα του αυτοκινήτου, τον διαφορετικό πίσω προφυλακτήρα, βαμμένος και αυτός στο χρώμα του αυτοκινήτου, ενώ στο χρώμα του αυτοκινήτου ήταν και πλαϊνά skirts. Ένα διακριτικό σήμα “Edition 30” βρίσκεται στο δεξί μέρος του πορτμπαγκάζ, και στο εσωτερικό υπάρχουν ειδικά λογότυπα “Edition 30”, δερμάτινα/υφασμάτινα καρό καθίσματα, επιλογέας ταχυτήτων με σχήμα μπάλας του golf και κόκκινες ραφές.

volkswagen-golf-edition 30

Η μεγαλύτερη αλλαγή κρύβεται κάτω από το καπό, εκεί όπου βρίσκεται η δυνατή έκδοση του 2.0 TFSI με την “μεγάλη” K04 τουρμπίνα και τα ενισχυμένα σωθικά. Ο κινητήρας είναι ο ίδιος που φορούσε το Audi S3, αλλά στη περίπτωσή του αποδίδει 230 άλογα, 30 περισσότερα από το απλό GTI, με 300 Nm ροπής. Τα 0-100 χλμ/ώρα όταν εξοπλίζεται με το 6-τάχυτο μηχανικό κιβώτιο τα κάνει σε 6,8 δευτερόλεπτα (6,6 δευτ. με το DSG), έχοντας τελική ταχύτητα 245 χλμ/ώρα (243 χλμ/ώρα με το DSG).

Αρχικά είχε προγραμματίσει να βγει στη παραγωγή σε 1.500 αυτοκίνητα, όλα διαθέσιμα στην Ευρώπη, αλλά λόγω της αυξημένης ζήτησης, τελικά 2.280 αυτοκίνητα βγήκαν από το κεντρικό εργοστάσιο της VW στο Wolfsburg της Γερμανίας.