Alfa Romeo Giulia: Ό,τι ξέρεις, ό,τι δεν ξέρεις και ό,τι πρέπει να ξέρεις

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (24)

Η 24η Ιουνίου πέρασε. Η Alfa Romeo γιόρτασε με τον καλύτερο τρόπο τα 105στα γενέθλια της, παρουσιάζοντας την Giulia, το πρώτο μοντέλο της νέας εποχής της. Της αναγέννησης της. Με την εταιρία να βάζει το πρώτο μεγάλο στοίχημα, πρωτίστως με τον εαυτό της, εξόπλισε το μεσαίο πισωκίνητο sedan μοντέλο της με “τόνους” τεχνολογίας, άριστη οδηγική συμπεριφορά, ιδανική κατανομή βάρους 50:50, κορυφαία στρεπτική ακαμψία της κατηγορίας, carbon, αλουμίνιο και με έναν ολοκαίνουργιο V6 biturbo 3.0-λιτρο κινητήρα με γονίδια Ferrari, απόδοσης 510 ίππων, για να βάλει τις βάσεις ώστε να πιάσει τον στόχο των 400.000 πωλήσεων ετησίως από το 2018 και έπειτα. Ας τα πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Σχεδιασμός” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (39)

Ο Sergio Marchionne είπε πως “είναι το σημαντικότερο αυτοκίνητο που λανσάρω από όταν ανέλαβα τη θέση του CEO του Ομίλου” και καταλαβαίνει κανείς τη σημασία της Giulia για το μέλλον της Alfa Romeo, αλλά και ολόκληρης της FCA. Η Alfa Romeo από τον περασμένο Μάιο έχει μετατραπεί σε skunkworks τμήμα, ένα ανεξάρτητο τμήμα με επικεφαλής, τον Philippe Krief, πρώην υψηλά ιστάμενος της Ferrari, μαζί με 600 προσεκτικά επιλεγμένους μηχανικούς μέχρι το τέλος του 2015, μια πλήρης δημιουργικής ανεξαρτησία από την FCA και αυστηρές προθεσμίες.

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (11) Alfa-Romeo-Giulia-2016 (12)

Ο Harald Wester, ο Γερμανός Διευθύνων Σύμβουλος της φίρμας, κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της Giulia, στο ανακαινισμένο μουσείο της Alfa Romeo στο Arese, που θα ανοίξει τις πόρτες του για το κοινό ξανά στις 30 Ιουνίου, αναγνώρισε πως η Alfa Romeo έχει μεγάλο μερίδιο ευθύνης για το στραβοπάτημα του παρελθόντος, και συνέχισε χαρακτηρίζοντας τους Γερμανούς ανταγωνιστές της (Audi, BMW, Mercedes-Benz) και τη Lexus στην Αμερική, ως “ψυχρούς, βαρετούς, αποστειρωμένους, χωρίς ψυχή που δεν διαφοροποιούνται το ένα από το άλλο”. Ο σχεδιασμός της Giulia φέρει την υπογραφή του “μεγάλου” Lorenzo Ramaciotti, του αρχισχεδιαστή της Fiat Chrysler Automobiles. Με αυτοκίνητα όπως τα Ferrari 456 GT, Ferrari 550 Maranello, Ferrari 360 Modena, Ferrari Enzo, Ferrari F430, Ferrari 612 Scaglietti, Maserati Quattroporte, Maserati GranTurismo και Peugeot 406 Coupe να φέρουν την υπογραφή του, δεν χρειάζεται ιδιαίτερες συστάσεις.

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (5)

Δεν μπορώ να γράψω πως συμφωνώ με όλα τα λεγόμενα του Wester, ούτε θα πάρω θέση στο αν η Giulia είναι όμορφη ή άσχημη ή αν αντιγράφει άλλα αυτοκίνητα. Εξάλλου η ομορφιά είναι κάτι το εντελώς υποκειμενικό. Θα σχολιάσω μόνο πως η Giulia δεν είναι αδιάφορη. Έχει χαρακτήρα. Είναι δυναμική. Έχει συναίσθημα. Το κοιτάς και το μυαλό σου λέει “το θέλω”. Φωνάζει Ιταλία. Δεν χρήζει αμφισβήτησης αυτό. Όλα τα παραπάνω κρίνοντας την κορυφαία σπορ έκφανση της, την έκδοση Quadrifoglio Verde (QV) όπου και παρουσιάστηκε. Είναι βέβαιο πως η QV θα διαφοροποιείται αισθητικά από τις απλές εκδόσεις, αλλά ποια στοιχεία της διατηρηθούν και στις απλές εκδόσεις, είναι κάτι που πρέπει να περιμένουμε μέχρι την έκθεση της Φρανκφούρτης, εκεί όπου το αυτοκίνητο θα κάνει επίσημο ντεμπούτο.

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (13) Alfa-Romeo-Giulia-2016 (14)

Διαθέτει ρέουσες απλές γραμμές, καμπύλες, γλυπτό σχήμα, με την γωνία του πίσω παραθύρου να θυμίζει την Alfetta. Οι στρογγυλεμένες γωνίες και οι κυκλικές κολώνες δημιουργούν ένα προφίλ “σταγόνας” το οποίο θυμίζει έντονα την Giulietta Sprint. Η πίσω αεροτομή της Giulia είναι μια αναφορά στην Giulia 1962, με τον θυρεό να έχει κρυμμένες τρύπες, παρόμοιες με αυτές τις 156. Στοιχεία όπως τα λεπτά φωτιστικά σώματα, το μακρύ καπό και τα μυώδη φτερά, διαμορφώνουν το δυναμικό σχήμα μίας έλλειψης σε κάτοψη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

Alfa Romeo Giulia interior

Όταν διαβάσεις δηλώσεις, πως η Alfa Romeo Giulia θα έχει τις φερομόνες στον standard εξοπλισμό είσαι ανυπόμονος για να δεις τι έχουν σχεδιάσει οι Ιταλοί (και Έλληνας) του Centro Stile. Και βλέποντας το εσωτερικό της Giuia, τότε ένα σκίρτημα νιώθεις στη καρδιά σου, σαν και αυτό που ένιωσες όταν ερωτεύθηκες πραγματικά.

Με καθαρά οδηγοκεντρικό σχεδιασμό, η κεντρική κονσόλα είναι στραμμένη προς τον οδηγό. Η Giulia GV διαθέτει πολυλειτουργικό δερμάτινο/alcantara τριάκτινο τιμόνι, με carbon και αλουμινένια στοιχεία και το κουμπί Start/Stop του κινητήρα πάνω του, στα πρότυπα της Ferrari. Υπάρχουν bucket δερμάτινα καθίσματα με carbon πλάτες, μεγάλη οθόνη στο κέντρο του ταμπλό, με τον έλεγχο της να γίνεται με έναν πιεζοπεριστρεφόμενο διακόπτη με επιφάνεια αφής, πίσω από τον επιλογέα ταχυτήτων που και αυτός διαθέτει αλουμινένια και carbon στοιχεία. Δίπλα στον πιεζοπεριστρεφόμενο διακόπτη, βρίσκεται ο DNA διακόπτης επιλογής των προγραμμάτων λειτουργίας του αυτοκινήτου, που εκτός από τα τρία βασικά προγράμματα (Dynamic, Natural και Advanced Efficient) διαθέτει και λειτουργία Race.

Κάτω από την κεντρική οθόνη βρίσκονται δύο αεραγωγοί και ακριβώς από κάτω, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού. Σε όλο το εσωτερικό υπάρχουν carbon και αλουμινένιες λεπτομέρειες, με το χειρόφρενο να είναι ηλεκτρικό. Ο πίνακας οργάνων διαθέτει δύο αναλογικά όργανα, του ταχύμετρου και των στροφών του κινητήρα, με ανάμεσά τους να βρίσκεται μια πολυλειτουργική οθόνη, με την Giulia QV να έχει τελική ένδειξη 330 χλμ/ώρα.

Οι απλές εκδόσεις θα διαθέτουν υφασμάτινες επενδύσεις, μαύρα γυαλιστερά και ξύλινα διακοσμητικά, με την Alfa Romeo να δηλώνει πως “τα πάντα έχουν επιλεγεί για την ικανοποίηση που παρέχουν στην όραση και την αφή και έχουν συναρμολογηθεί με τέτοιο τρόπο που να κάνουν ορατή την ανθρώπινη παρέμβαση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Πλαίσιο” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (41)

Η Alfa Romeo Giulia βασίζεται σε μία ολοκαίνουρια πλατφόρμα με ονομασία “Giorgio” που υποστηρίζει πισωκίνητες και τετρακίνητες εκδόσεις. Η ανάρτηση αποτελείται από διπλά ψαλίδια στον εμπρός άξονα με γόνατα MacPherson–με κάτι που ονομάζεται “ημι-εικονικός άξονας διεύθυνσης” που βελτιώνει την αίσθηση του τιμονιού- ενώ στον πίσω άξονα, βρίσκουμε μία Alfalink διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Οι μηχανικοί της Alfa Romeo δούλεψαν σκληρά ώστε να κρατήσουν το βάρος σε σχετικά χαμηλά επίπεδα και να το μοιράσουν ισόποσα στους δύο άξονες. Τελικά το 50:50 επετεύχθη -σε όλες τις εκδόσεις και όχι μόνο στην QV-, ενώ όσον αφορά στο βάρος, αυτό της Giulia QV θα ανέρχεται στα 1.525-1.530 κιλά, ενώ η βασική Giulia θα ζυγίζει 1.400 κιλά.

Με το μεγαλύτερο μεταξόνιο της κατηγορίας, η νέα μεσαία berlina, έχει ελαφρά μεγαλύτερο μεταξόνιο σε σχέση με τη BMW Σειράς 3 (2.810 mm) και πολύ κοντά σε αυτό των Mercedes C-Class (2.840 mm) και Jaguar XE (2.835 mm).

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (16)

Ο κεντρικός άξονας μετάδοσης, το καπό, η οροφή και ο σκελετός των καθισμάτων της Giulia GV είναι ανθρακονημάτινα ενώ ο κινητήρας, οι δαγκάνες των φρένων, η ανάρτηση, τα φτερά, οι μπροστά θόλοι, οι πόρτες, τα εμπρός και πίσω πλαίσια και πολλών ακόμη εξαρτημάτων του αμαξώματος είναι από αλουμίνιο. Η οπίσθια δοκός είναι κατασκευασμένη από κράμα αλουμινίου και πλαστικό. Οι δίσκοι των φρένων από την άλλη, είναι carbon-κεραμικοί της Brembo και τα καθίσματα, έχουν ανθρακονημάτινο πλαίσιο.

Όπως δήλωσε ο Harald Wester, όλες οι Giulia θα έχουν κεντρικό άξονα μετάδοσης από ανθρακονήματα και αλουμινένιες πόρτες, αλουμινένια φτερά και αλουμινένια ανάρτηση, με τις απλές εκδόσεις να έχουν οροφή από συνθετικά υλικά και όχι από carbon, μια λύση που μειώνει το βάρος και χαμηλώνει το κέντρο βάρους.

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (36)

Παρά όλα αυτά, η Alfa Romeo Giulia QV, έχει την υψηλότερη στρεπτική ακαμψία στην κατηγορία της, που σύμφωνα με την ιταλική εταιρία θέλει να εξασφαλίσει ποιότητα σε βάθος χρόνου, ακουστική άνεση και οδηγησιμότητα ακόμα και σε συνθήκες ακραίας καταπόνησης.

Η ενεργή αεροδυναμική στο μπροστά spitter (Active Aero Splitter), που κινείται ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης για να διαχειριστεί την αρνητική άντωση, προσφέροντας περισσότερη κάθετη δύναμη και καλύτερη πρόσφυση σε υψηλές ταχύτητες, αλλά και προηγμένα συστήματα, όπως το Integrated Braking System (ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα πέδησης που συνδυάζει έλεγχο ευστάθειας και ένα παραδοσιακό σερβόφρενο για στιγμιαία απόκριση στο φρενάρισμα), το Chassis Domain Control (τον «εγκέφαλο» των ηλεκτρονικών που υπάρχουν στο αυτοκίνητο) και το Torque Vectoring, υπόσχεται οδική συμπεριφορά που θα κόβει την ανάσα, έχοντας παράλληλα και την μεγαλύτερη κάθετη παραγόμενη αεροδυναμική πίεση στην κατηγορία.

Το πίσω διαφορικό της Giulia QV είναι διπλού συμπλέκτη με το Torque Vectoring, όπως δήλωσε ο Krief, είναι ένα “πραγματικό” Torque Vectoring και επιτρέπει στο πίσω διαφορικό να ελέγξει την παροχή της ροπής σε κάθε ένα τροχό ξεχωριστά, ακόμα και σε συνθήκες χαμηλής πρόσφυση, με την υλοποίηση αυτή να μην βασίζεται στο φρένο, όπως χρησιμοποιούν άλλοι κατασκευαστές.

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (15) Alfa-Romeo-Giulia-2016 (17)

Αξίζει να σημειωθεί πως κατά τη διάρκεια της εξέλιξης της Giulia QV, οι άνθρωποι του skunkworks τμήματος, δεν επέλεξαν ως σημείο αναφοράς την τετράθυρη BMW M3, όπως θα περίμενε κανείς, αλλά την M4, επειδή αυτή είναι ταχύτερη και ελαφρύτερη σε σχέση με την M3…με ότι αυτό σημαίνει για την αξία της BMW και το που στοχεύει η Alfa Romeo.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (10)

Η Alfa Romeo τη περασμένη Τετάρτη παρουσίασε μόνο τον κινητήρα της κορυφαίας έκδοσης. Αυτός είναι ένας νέος υπετροφοδοτούμενος 3.0-λιτρος, V6 κινητήρας που εξελίχθηκε από μηχανικούς με παρελθόν στην Ferrari, αποδίδει 510 άλογα και επιτρέπει στην Ιταλίδα να επιταχύνει στα 100 χλμ/ώρα από στάση σε 3,9 δευτερόλεπτα. Ο κινητήρας χάρη σε τεχνολογίες όπως η ηλεκτρονική απενεργοποίηση κυλίνδρων, έχει εντυπωσιακά μικρή κατανάλωση καυσίμου. Το πόση, δεν ανακοινώθηκε για την ώρα. Έχει αναλογία 2,99 κιλών/ίππο, την κορυφαία στη κατηγορία,

Ο 3,0-λίτρος αυτός κινητήρας είναι ο ίδιος που θα χρησιμοποιηθεί και στην μελλοντική “Νέα Dino”. Δεν έχει τίποτα κοινό με τον 3,0-λιτρο V6 κινητήρα της Maserati Ghibli. Ο κινητήρας της Giulia έχει γωνία κυλίνδρων 90 μοιρών, έναντι των 60 μοιρών αυτού της Ghibli, με τον σχεδιασμό του κινητήρα της Giulia να είναι εμπνευσμένο από το 3,9-λίτρων V8 twin-turbo κινητήρα της Ferrari 488 GTB, έχοντας ουσιαστικά 2 κυλίνδρους λιγότερους.

Φυσικά θα υπάρχουν τετρακύλινδροι κινητήρες βενζίνης χωρητικότητας πιθανότατα 1.750 κ.εκ (;;), 2.000, 3.000 κ.εκ απόδοσης από 180 έως και 350+ άλογα αλλά και πετρελαίου, αρχικά ενός 2.200 κ.εκ αλουμινένιου κινητήρα απόδοσης από 140 έως και 210 άλογα.Alfa-Romeo-Giulia-2016 (51)

Όλοι οι κινητήρες θα είναι τοποθετημένοι στον διαμήκη άξονα, με τον 2.200 κ.εκ turbodiesel να μην αυτός του Jeep Cherokee, που θα δούμε στο μέλλον και σε άλλα μοντέλα της FCA, αλλά ένας νέος, με αλουμινένιο μπλοκ που έχει σχεδιαστεί ειδικά για τοποθέτηση στον διαμήκη άξονα, ζυγίζοντας λιγότερο από 20 κιλά σε σχέση με τον turbodiesel του Jeep Cherokee.

O 3.0 λιτρος V6 diesel δεν προβλέπεται, τουλάχιστον προς το παρόν για την Giulia, με έναν νέο 3.0-λιτρο V6 diesel με αλουμινένιο μπλοκ και όχι από χυτοσίδηρο όπως ο σημερινός της Maserati, να παρουσιάζεται στο μεσαίο SUV της Alfa Romeo, με κωδική ονομασία Tipo 949.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κιβώτια” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016

Η κίνηση θα στέλνεται είτε στον πίσω, είτε και στους δύο άξονες, με τους κινητήρες να συνδυάζονται με τρία κιβώτια ταχυτήτων. Ένα 6-τάχυτο μηχανικό, ένα διπλού συμπλέκτη της Getrag, ειδικά στην έκδοση QV και ένα αυτόματο με 8 σχέσεις. Το αυτόματο powershift κιβώτιο διπλού συμπλέκτη της Getrag κάνει την Alfa Romeo, την δεύτερη μάρκα της FCA που το χρησιμοποιεί, μετά τη Ferrari.

[/nextpage]

[nextpage title=”Επιδόσεις” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (18)

Είναι η Giulia ένα αυτοκίνητο που θα μπορεί να χαρίζει συγκινήσεις; Θα μπορεί να σταθεί ισάξια απέναντι από τον Γερμανικό ανταγωνισμό; Από θέμα ποιότητας μάλλον δεν θα μπορέσει να αγγίζει την Γερμανική τελειότητα. Οι Γερμανοί έχουν ανεβάσει πολύ ψηλά τον πήχη και αν οι Ιταλοί έχουν καταφέρει να τον αγγίξουν και να τον ξεπεράσουν, είναι κάτι που πρέπει να περιμένουμε μέχρι να έρθει η ώρα που θα έχουμε την ευκαιρία βρεθούμε μέσα στης και να την οδηγήσουμε.

Η ερώτηση είναι το αν η Giulia έχει χαρακτήρα, Όχι μόνο στην κορυφαία QV έκδοση με τα μόλις 3,9 δευτερόλεπτα στα 0-100 χλμ/ώρα, αλλά ακόμη και στο βασικό μοντέλο. Ο Sergio Marchionne δήλωσε κατά τη διάρκεια της παρουσίασης της πως η Giulia θα τρομάξει τον ανταγωνισμό, στην ίσως την πιο δύσκολη κατηγορίας της αγοράς. Με το πιο άμεσο και το πιο γρήγορο σύστημα διεύθυνσης της κατηγορίας, όπως υποστηρίζει η Alfa Romeo, η Giulia υπόσχεται πως θα είναι ό,τι καλύτερο στη κατηγορία από κάθε άποψη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Ήχος” ]

Ένα μεγάλο μέρος ενός αυτοκινήτου στη κατηγορία των Alfa Romeo Giulia QV, BMW M4 και C63 AMG είναι ο ήχος και ακούγοντας αυτόν που παράγει ο V6 κινητήρας στο επίσημο video της Giulia, τότε έχω να πως ο ναι, αυτός είναι ένας σωστός ήχος για ένα τέτοιο αυτοκίνητο.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εκδόσεις” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (25)

Για την ώρα η Alfa Romeo αναπτύσσει την sedan έκδοση της Giulia ενώ, μέχρι στιγμής στα πλάνα της ιταλικής εταιρίας προβλέπεται μόνο μια ακόμη μελλοντική τυπολογία αμαξώματος, η coupe έκδοση. Σήμερα δεν υπάρχουν βλέψεις για Sportwagon έκδοση, αλλά ενδεχομένως η Giulia να αποκτήσει wagon έκδοση στο μέλλον, αν οι πωλήσεις στην Ευρώπη πάνε καλά, μιας και τέτοια τυπολογία έχει μεγάλο εμπορικό ενδιαφέρον κυρίως από το ευρωπαϊκό κοινό και όχι στις διεθνείς αγορές, εκεί όπου ο κόσμος ζητά sedan και coupe μοντέλα. Ωστόσο, αν τελικά πάρει το πράσινο φως, τότε θα μιλάμε για μια Shooting Brake έκδοση και όχι για μια κλασσική Wagon τυπολογία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Παραγωγή” ]

Alfa-Romeo-Giulia-2016 (29)

Αυτές τις ημέρες έχει ολοκληρωθεί η φάση της πιλοτικής παραγωγής, σχεδόν 1 μήνα νωρίτερα από το προβλεπόμενο και ήδη έχουν κατασκευαστεί πάνω από 100 πρωτότυπα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα την έναρξη της προ-παραγωγής άμεσα, μήνες νωρίτερα πριν από τον αρχικό προγραμματισμό που μιλούσε για έναρξη της στις 21 Αυγούστου.

Η κανονική παραγωγή του αυτοκινήτου προβλέπεται πως θα ξεκινήσει τον ερχόμενο Νοέμβριο, ενδεχομένως ίσως και νωρίτερα, με τα πρώτα αυτοκίνητα να φτάνουν στις αντιπροσωπίες στα τέλη του 2015, αρχές του 2016, με την έναρξη των πωλήσεων και των παραδόσεων να ξεκινούν στις αρχές της άνοιξης του 2016. Πού θα κινείται από πλευράς τιμών; Για την ώρα δεν υπάρχει καμία ενημέρωση, ούτε για τις τιμές της στην Ιταλία, αλλά πρέπει να περιμένεις μια τιμή εφάμιλλη με αυτή των ανταγωνιστών του.

Αυτό που είναι βέβαιο είναι πως θα υπάρχει Launch Edition για την Giulia QV, όπως υπήρξε και στην 4C, που θα βγει σε 1.000 μονάδες και αναμένεται οι παραδόσεις της να ξεκινήσουν μέσα στο 2015.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr