Η Pirelli θέλει περισσότερες δοκιμές για τα πιο επιθετικά ελαστικά

Σχετικά άρθρα

TEST AUSTRIA F1/2015

Η αυστηρότητα των κανονισμών της FIA για τη Formula 1 γύρω από την περιορισμό του κόστους είχε σαν αποτέλεσμα να δούμε μόλις δύο 2ήμερα τεστ εντός της σεζόν φέτος, από τα 4 που είδαμε πέρυσι. Αυτό δεν λειτούργησε αρνητικά μόνο ως προς τις ομάδες που ήθελαν να αξιολογήσουν τις αναβαθμίσεις τους και γενικότερα τα μονοθέσιά τους, αλλά και την Pirelli.

Ο Ιταλός κατασκευαστές χρησιμοποιεί τις δοκιμές αυτές, προκειμένου να συγκεντρώσει δεδομένα για τα ελαστικά που ετοιμάζει για το 2016. Στην Αυστρία, οι ομάδες που έδωσαν δεδομένα στην Pirelli ήταν η Mercedes, η Ferrari και η Toro Rosso, κάτι που προφανώς δεν είναι αρκετό, όπως δηλώνει και ο Paul Hembery, Αγωνιστικός Διευθυντής της εταιρείας, που παραδέχεται πως η κοινή γνώμη θέλει πιο επιθετικά ελαστικά.

Από την πλευρά μας, η μείωση των δοκιμών ήταν σίγουρα ένα πισωγύρισμα. Είχαμε συνεχώς νέα αιτήματα, ακόμα και τώρα, για να είμαστε λίγο πιο επιθετικοί την ερχόμενη σεζόν. Οι ομάδες λένε ότι θέλουν ελαστικά που να είναι πιο επιθετικά, να έχουν περισσότερη πρόσφυση, και αυτό είναι λίγο της τελευταίας στιγμής. Αυτό σημαίνει πως πρέπει να ζητήσουμε για περισσότερα τεστ, για να βρούμε την ιδανική ισορροπία.

Στους τελευταίους αγώνες, βλέπουμε ένα pit stop, ο κόσμος κάνει παράπονα και λέει ότι χρειαζόμαστε την ισορροπία, για να πάμε λίγο πίσω, εκεί που ήμασταν πριν από δύο χρόνια.

Ο Βρετανός παραδέχεται πως αίτημα των ομάδων είναι τα πιο επιθετικά ελαστικά, ενώ λέει πως βρίσκεται σε διαρκή επαφή με τις ομάδες, προκειμένου να γίνει αυτό που ζητούν με τον σωστό τρόπο, διότι η αίτηση της Michelin δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητη.

Μπορούμε να μιλάμε μόνο για τον εαυτό μας, και, σε κάθε συνάντηση που είχαμε, ειδικά φέτος, όλα όσο ειπώθηκαν ήταν λίγο διαφορετικά. Όλες οι ομάδες μάς έχουν ζητήσει να πάμε πίσω, να γίνουμε πιο επιθετικοί και να νιώσουμε τον ανταγωνισμό όταν τα ελαστικά ήταν στοιχείο της στρατηγικής, κάτι που ήταν πιο ενδιαφέρον και το προϊόν ήταν καλύτερο για το κοινό. Έτσι αυτή τη στιγμή, έχουμε διαφορετικές συζητήσεις με τη FIA και τις ομάδες.

Paul Hembery

Κάτι ακόμα που βρίσκεται στο μυαλό της Pirelli και των υπεύθυνων γύρω από τα ελαστικά είναι το μέγεθος τους. Ξέρουμε, ότι, από το 2017, θα έχουμε φαρδύτερα ελαστικά, ωστόσο τι γίνεται με τη διάμετρό τους; Ο Hembery μιλά γι’ αυτό, λέγοντας πως η διάμετρος των ελαστικών θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερη απ’ ό,τι πιστεύαμε μέχρι τώρα, αν και ο ίδιος δε φαίνεται να θέλει αλλαγή των τωρινών δεδομένων.

Για να είμαι ειλικρινής, η επιθυμία για να έχουμε ελαστικά 18″ ή και μεγαλύτερα, έχει έλθει από εξωτερικούς παράγοντες. Οι ομάδες ήταν πολύ σταθερές, λέγοντας πως θέλουν να μείνουν στις 13″. Θα έλεγα ότι αυτό δεν έχει και πολλή σημασία, επειδή αυτό το μέγεθος υπάρχει σ’ αυτοκίνητα παραγωγής αυτές τις μέρες.

Στην πραγματικότητα, αν θέλεις να κάνεις κάτι πιο δραματικό, μπορείς να πας στις 19″ ή ακόμα περισσότερο στις 20″ και 21″, επειδή τέτοια μεγέθη υπάρχουν στα κορυφαία αυτοκίνητα σήμερα. Έτσι, αν αλλάξεις μέγεθος, θα πρέπει να κάνεις ένα τεράστιο βήμα. Η πλειοψηφία των μηχανοκίνητων αθλημάτων έχει ελαστικά 18″, συνεπώς οι 18″ δεν είναι κάτι μοναδικό.

Κάποιοι μπορούν να λένε ότι οι 13″ μπορούν να σε κάνουν ξεχωριστό και υπάρχουν οπαδοί που το λένε αυτό. Ξέρουμε ότι, το να κάνεις ένα ελαστικό 18″, 19″ ή 13″ απαιτεί την ίδια τεχνολογία και την ίδια τεχνική, έτσι σχεδόν δεν έχει σημασία.

GP MONACO F1/2015

Επιπλέον, ο Hembery φροντίζει να ρίξει αλλού την προσοχή των ομάδων και κυρίως των οπαδών, καθώς λέει ότι το μεγαλύτερο φάρδος μπορεί να κάνει ένα ελαστικό πιο εντυπωσιακό σε σχέση με την μεγαλύτερη διάμετρο. Στο Μονακό, μάλιστα, η ιταλική εταιρεία έτρεξε ένα μονοθέσιο GP2 με ελαστικά 18″, αλλά ο ίδιος πιστεύει πως ο κόσμος δεν εντυπωσιάστηκε πολύ.

Η μοναδική περιοχή που όλοι φαίνονται να συμφωνούν είναι τα φαρδύτερα πίσω ελαστικά, κάτι που κάνει ένα μονοθέσιο να δείξει πιο δραματικό. Κάνει ένα μονοθέσιο να ξεχωρίζει. Είναι πολύ μεγάλη η ορατή διαφορά και ο κόσμος θα είναι ενθουσιασμένος με αυτό. Ακόμα και τα ελαστικά των 18″ που τρέξαμε στο Μονακό ήταν διαφορετικά, αλλά όχι «wow», αλλά τα φαρδύτερα ελαστικά θα είναι σίγουρα πιο εντυπωσιακά.

ΠηγήSky Sports

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

GP Κίνας 2024, FP1: Ο Stroll θέτει το ρυθμό

Μετά από απουσία 5 ετών η Formula 1 επέστρεψε επίσημα στην Κίνα και την πίστα της Σαγκάη, για ένα Σαββατοκύριακο που περιλαμβάνει τον πρώτο...