GP Βρετανίας 2015: Η βροχή δε σταματά τον Hamilton!

Σχετικά άρθρα

[nextpage title=”Αγώνας” ]

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Χρειάστηκε να καρδιοχτυπήσει για να κατακτήσει την νίκη μέσα στον πατρίδα του ο Lewis Hamilton! Η βροχή έκανε τελικά την εμφάνισή της στους τελευταίους 15 περίπου γύρους του αγώνα, αλλά ο Βρετανός κρατήθηκε στην πρώτη θέση, πανηγυρίζοντας την 38η νίκη στην καριέρα του και την 5η φετινή. Πίσω του, ο Nico Rosberg, στο «1-2» της Mercedes, η οποία ευνοήθηκε από τη βροχή.

Πιο τυχερός θα πρέπει να αισθάνεται ο Sebastian Vettel: το βάθρο έμοιαζε ανέλπιστο για τη Ferrari στον στεγνό αγώνα, αλλά, τοποθετώντας ενδιάμεσα ελαστικά στο κατάλληλο σημείο, ο Γερμανός ανέβηκε στην τρίτη θέση και προσπέρασε τη Williams που δεν τα πήγε καλά στην υγρή πίστα. Τέταρτος ο Massa, μπροστά από τους Bottas, Kvyat, Hulkenberg, Raikkonen, Perez και τον 10ο Alonso.

Ναι, αυτός ήταν ο πρώτος φετινός βαθμός για τον Fernando Alonso και ο 5ος για τη McLaren, ενώ αξίζει να σημειωθεί πως μόλις 13 από τα 20 μονοθέσια είδαν την καρώ σημαία. Ας δούμε τι έγινε στους 52 γύρους του Βρετανικού Grand Prix:

Ο καιρός ήταν συννεφιασμένος και οι θερμοκρασίες ήταν διαμορφωμένες στους 19°C στον αέρα και 33°C στην άσφαλτο, με την πιθανότητα για βροχή να είναι στο 30%. Οι πρώτοι 10 οδηγοί ήταν οι: Hamilton, Rosberg, Massa, Bottas, Raikkonen, Vettel, Kvyat, Sainz, Hulkenberg και ο Ricciardo. Ο Alonso ήταν στην 17η θέση και ο Button στην 18η.

Μόλις τα κόκκινα φώτα έσβησαν, οι δύο Williams, ξεκινώντας εκπληκτικά, έστριψαν μπροστά από τις Mercedes. Ο Massa ήταν μπροστά, αλλά ο Hamilton κατάφερε στη συνέχεια να περάσει τον Bottas, που είχε πίσω του τον Rosberg. Ο Hulkenberg είχε περάσει στην 5η θέση, μπροστά από τον Raikkonen, αλλά πιο πίσω υπήρξε επαφή μεταξύ των Button και Grosjean. Οι δύο Lotus ακούμπησαν, στη συνέχεια χτύπησαν τον Nasr και ο Button έπεσε πάνω στη Sauber, ενώ ζημιά έπαθε και ο Alonso που μπήκε στα pits, αλλάζοντας και εμπρός πτέρυγα.

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Το Αυτοκίνητο Ασφαλείας δεν άργησε να βγει, με τους Nasr, Grosjean, Maldonado και Button να έχουνε εγκαταλείψει. Οι Ferrari είχαν πέσει στις θέσεις 6 και 8, και στην επανεκκίνηση, ο Hamilton πίεσε τον Massa, αλλά βγήκε λίγο εκτός, με αποτέλεσμα να χάσει τη δεύτερη θέση από τον Bottas, ενώ δεχόταν αρχικά πίεση και από τον Rosberg, αλλά κατάφερε να πάρει ανάσες, τη στιγμή που ο Verstappen έκανε λάθος, βγήκε εκτός πίστας κι εγκατέλειψε.

Στον 6ο γύρο, 10άδα ήταν: Massa, (1,0)Bottas, (1,0)Hamilton, (1,1)Rosberg, (2,9)Hulkenberg, (0,9)Raikkonen, (0,8)Kvyat, (0,7)Perez, (0,5)Vettel και (1,1)Sainz. Με 5 μονοθέσια εκτός, ο Alonso ήταν στην 13η θέση, αλλά ο ρυθμός του δεν του επέτρεπε να πλησιάσει τον Ericsson που βρισκόταν μπροστά του.

WW2Q5592

Ο Bottas ήταν επιθετικός και λίγο ταχύτερος από τον Massa, κάτι που τον έκανε ν’ ανοίγει την πτέρυγά του και να τον πλησιάζει, προσπαθώντας μάλιστα να τον προσπεράσει στον 9ο γύρο, αλλά δεν ήταν τόσο κοντά. Η Williams, όμως, βλέποντας αυτό, έδωσε εντολή στον Bottas να μην πιέζει τον Massa, αλλά ο Φινλανδός δε φαίνεται πως έδωσε πολλή σημασία, γιατί δοκίμασε να τον περάσει ξανά στη Stowe.

Η βρετανική ομάδα άλλαξε την εντολή της και είπε αμέσως μετά να περάσει καθαρά, προφανώς διότι είχαν στο μυαλό τους τον Hamilton που πλησίαζε. Στον 12ο γύρο, ο Ricciardo μπήκε για να βάλει τη σκληρή γόμα, πέφτοντας στην 13η θέση, ενώ το ίδιο έκανε και ο Sainz, που βγήκε 13ος. Στη συνέχεια, ήταν η σειρά για των Raikkonen και Vettel (μπήκαν με διαφορά ενός γύρου), επιλέγοντας και οι δύο τα σκληρά. Μετά τις αλλαγές, ο Raikkonen έπεσε στην 9η θέση και ο Vettel στην 10η.

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Στον 15ο γύρο, η κατάσταση δεν είχε αλλάξει μπροστά, με τις διαφορές των 4 πρώτων να είναι κάτω από 1 δευτερόλεπτο, όσο ο Ricciardo έκανε παράπονα για μείωση της δύναμης από τον κινητήρα. Δύο γύρους μετά, ο Bottas ήταν πιο κοντά από ποτέ στη Stowe, αλλά ξανά δεν μπορούσε να περάσει, γεγονός που έφερνε τον Hamilton λίγο πιο κοντά στο δίδυμο της Williams, όμως ο Βρετανός δεν ήταν τόσο κοντά για να μπει στη μάχη τους.

Ο Alonso έμπαινε για δεύτερη φορά στα pits σήμερα, βάζοντας τη μέση γόμα, βγαίνοντας στην πίστα τελευταίος. Αλλαγή και για τον Kvyat, που έβαλε τη σκληρή γόμα κι έπεσε πίσω από τις δύο Ferrari, στην 10η θέση, όσο τα μονοθέσια της ιταλικής ομάδας προσπαθούσαν να προσπεράσουν τον Ericsson, ο οποίος δεν άφηνε εύκολα τη θέση του.

XA900

Πρώτος από τους πρώτους μπήκε ο Hamilton. Ο Πρωταθλητής τοποθέτησε την σκληρή γόμα σε 2,4 δευτερόλεπτα και βγήκε στην 4η θέση, οριακά μπροστά από τον Perez. Ο Raikkonen είχε περάσει τον Ericsson, τη στιγμή που οι Massa και Rosberg μπήκαν μαζί στα pits. Ο Massa έμεινε μπροστά από τον Rosberg (και οι δύο με τα σκληρά), αλλά είδε τον Hamilton να είναι μπροστά από αυτόν, χάνοντας έτσι την πρωτοπορία του αγώνα.

Ο Bottas άλλαξε ελαστικά έναν γύρο αργότερα. Ο Φινλανδός έβαλε τη σκληρή γόμα, αλλά επέστρεψε στην πίστα 3ος, πίσω από τους Hamilton και Massa, δεχόμενος πίεση από τον Rosberg, αλλά τελικά δεν έδωσε τη θέση του στον Γερμανό. Έτσι, με μια κίνηση ματ, ο Hamilton ήταν πρώτος και μάλιστα με αέρα 3,3 δευτερολέπτων στον 22ο γύρο. Στο pit lane, ο Ricciardo γνώριζε την εγκατάλειψη, καθώς αντιμετώπιζε πρόβλημα με τον κινητήρα του.

SDFSF54

Η Williams είπε στον Massa πως υπάρχει κανονική μάχη και με τον Bottas, αλλά ο Φινλανδός απάντησε πως ήταν πολύ αργά. Πρώτες αναφορές για βροχή γύρω από την πίστα, που μπορεί να έφτανε στην πίστα σε λίγο. Χαμένη από τα pit stops η Force India, διότι ο Hulkenberg είχε πέσει στην 8η θέση και ο Perez στην 10η θέση, κάτι που δεν ανησυχούσε τον Hamilton, ο οποίος απείχε 4,2 δευτερόλεπτα από τον Massa στον 27ο γύρο.

Το ενδιαφέρον για τις μάχες δεν ήταν μεγάλο σ’ εκείνο το σημείο του αγώνα, καθώς ο Rosberg δεν πίεζε ιδιαίτερα τον Bottas, όπως και ο Perez τον Sainz για την 9η θέση. Μεγαλύτερη ήταν η προσοχή στον καιρό, διότι η βροχή μάλλον ερχόταν στην πίστα και πολλοί ήλπιζαν ότι αυτό θ’ αυξήσει το ενδιαφέρον, που ήταν μικρό 20 γύρους πριν από το τέλος.

dfs0

Στον 32ο γύρο, ο Sainz έγινε η δεύτερη Toro Rosso και το τρίτο μονοθέσιο με κινητήρα της Renault που εγκαταλείπει τον αγώνα. Ο Ισπανός είχε κάποιο μηχανικό πρόβλημα στην STR10, και στην πίστα είχαμε καθεστώς Εικονικού Αυτοκινήτου Ασφαλείας, κάτι που κρατούσε τις διαφορές των οδηγών σχεδόν σταθερές, με τη βροχή να πλησιάζει όλο και περισσότερο.

Η πίστα έγινε ξανά ελεύθερη στον 35ο γύρο, όταν ακριβώς οι σταγόνες άρχισαν να πέφτουν, όπως επιβεβαίωναν και οι οδηγοί. Η βροχή δεν φαινόταν να είναι βαριά, αλλά οι μηχανικοί είχαν ήδη έτοιμα τα ενδιάμεσα ελαστικά για παν ενδεχόμενο. Ο Hamilton είχε φτάσει τη διαφορά στα 7,3 δευτερόλεπτα και ο Rosberg πίεζε ξανά τον Bottas για την είσοδό του στο βάθρο.

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Ο Raikkonen έλεγε πως οι ψιχάλες δεν είναι πολλές και ο Hamilton τόνιζε πως είχαν σταματήσει. Ο Bottas, που νωρίτερα είχε πει ότι έπρεπε να σταματήσουν, άκουγε τη Williams να του λέει ότι δεν είναι ακόμα κατάλληλα τα ενδιάμεσα. Παρ’ όλα αυτά, τα γλιστρήματα δεν έλειπαν, και όλα έδειχναν ότι η πίστα γινόταν όλο και πιο υγρή. Η Williams συνέχιζε να λέει στον Bottas ότι δεν έπρεπε να βάλουν τα ενδιάμεσα, αλλά η Ferrari είχε αντίθετη γνώμη, έτσι άλλαξε ελαστικά στον Raikkonen, που λίγο πριν έχασε την 5η θέση από τον Vettel.

Μετά από αρκετή προσπάθεια, ο Rosberg κατάφερε να περάσει τον Bottas, ο οποίος δυσκολευόταν ιδιαίτερα με τα slicks. Μικρή έξοδος για τον Hamilton που επέστρεψε γρήγορα στην πίστα, με τη Mercedes να του λέει ότι οι ψιχάλες είχαν σταματήσει, ωστόσο αναμενόταν νέα, πολύ ελαφριά βροχή στους επόμενους γύρους.

11692685_1271359809594670_3968849321661752170_n

Στον 41ο γύρο, ο Rosberg, με κεκτημένη ταχύτητα, προσπέρασε και τον Massa για τη δεύτερη θέση και πλέον ήταν 6 δευτερόλεπτα πίσω από τον Hamilton, αλλά ο Γερμανός μείωνε με γρήγορο ρυθμό τη διαφορά από τον team-mate του, που μιλούσε για περισσότερη βροχή και τελικά μπήκε στα pits για να βάλει τα ενδιάμεσα, όπως έκανε και οι Vettel και Ericsson, στον 43ο γύρο.

Έναν γύρο αργότερα μπήκε και Rosberg, μαζί με τους Massa, Bottas, Kvyat και Hulkenberg. Η κατάταξη άλλαξε σημαντικά, με χαρακτηριστικό την τρίτη θέση από τον Vettel. Ο Hamilton ήταν πρώτος με διαφορά 9 δευτερολέπτων από τον Rosberg, και ο Vettel είχε περάσει μπροστά από τις δύο Williams. Παράλληλα, ο Alonso βρισκόταν στην 10η θέση, αλλά υπήρχε πιθανότητα η βροχή να στεγνώσει εν μέρει μέχρι το τέλος.

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Στον 48ο γύρο, το νερό έμοιαζε να είναι αρκετό να κρατήσει τα ενδιάμεσα στα μονοθέσια, και μάλιστα ο Raikkonen έβαλε ένα νέο σετ ελαστικών, με μερικούς γύρους να μένουν για το τέλος. Λίγο νωρίτερα, ο Stevens είχε βγει εκτός και έσπασε την εμπρός πτέρυγα της MR03B, αλλά η κατάσταση είχε σταθεροποιηθεί στους τελευταίους γύρους.

Μέχρι το τέλος, τίποτε ουσιαστικά δεν άλλαξε, έτσι ο Hamilton κατέκτησε την πολυπόθητη νίκη μπροστά στους συμπατριώτες του, και τη Ferrari να στέκεται τυχερή σήμερα, διότι η Williams, που ήταν εξαιρετική στο βρεγμένο, δεν κατάφερε να πάρει το αποτέλεσμα που ήθελε.

GP GRAN BRETAGNA F1/2015

Στις βαθμολογίες, ο Hamilton έφτασε τους 194 βαθμούς, έχοντας 17 περισσότερους από τον Rosberg. Στην τρίτη θέση βρίσκεται με άνεση ο Vettel, ενώ ο Bottas προσπέρασε σήμερα τον Raikkonen, ανεβαίνοντας 4ος, με έναν βαθμό περισσότερο από τον συμπατριώτη του. Ακολουθεί ο Massa, στην 6η θέση, με 74 βαθμούς. Το ρόδι έσπασε ο Alonso, αφού έπρεπε να φτάσει στον 9ο αγώνα για να πάρε τον πρώτο του βαθμό.

Στους κατασκευαστές, η Mercedes αύξησε τη διαφορά της από τη Ferrari στους 160 βαθμούς, καθώς έχει 371, έναντι 211 της ιταλικής ομάδας. Ακολουθεί η Williams, με 151 βαθμούς, με τη Red Bull να είναι στους 63 βαθμούς και τη Force India να είναι στους 39, στην 5η θέση.

F1SIL_2015_HZ_09163

Το επόμενο Grand Prix είναι προγραμματισμένο για τις 24-26 Ιουλίου, στο Hungaroring της Ουγγαρίας.

[/nextpage]

[nextpage title=”Αποτελέσματα” ]

Θέση Οδηγός Ομάδα Διαφορά Βαθμοί
1 Lewis Hamilton Mercedes 25
2 Nico Rosberg Mercedes +10.9 18
3 Sebastian Vettel Ferrari +25.4 15
4 Felipe Massa Williams +36.8 12
5 Valtteri Bottas Williams +63.1 10
6 Daniil Kvyat Red Bull +63.9 8
7 Nico Hulkenberg Force India +78.7 6
8 Kimi Raikkonen Ferrari +1 γύρο 4
9 Sergio Perez Force India +1 γύρο 2
10 Fernando Alonso McLaren +1 γύρο 1
11 Marcus Ericsson Sauber +1 γύρο
12 Roberto Merhi Marussia +3 γύρους
13 Will Stevens Marussia +3 γύρους
14 Carlos Sainz Toro Rosso Εγκατέλειψε
15 Daniel Ricciardo Red Bull Εγκατέλειψε
16 Max Verstappen Toro Rosso Εγκατέλειψε
17 Pastor Maldonado Lotus Εγκατέλειψε
18 Romain Grosjean Lotus Εγκατέλειψε
19 Jenson Button McLaren Εγκατέλειψε
20 Felipe Nasr Sauber Εγκατέλειψε

[/nextpage]

[nextpage title=”Βαθμολογίες” ]

[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer] [tabtext]Βαθμολογία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθμολογία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]

Θέση Οδηγός Βαθμοί
1 Lewis Hamilton 194
2 Nico Rosberg 177
3 Sebastian Vettel 135
4 Valtteri Bottas 77
5 Kimi Raikkonen 76
6 Felipe Massa 74
7 Daniel Ricciardo 36
8 Daniil Kvyat 27
9 Nico Hulkenberg 24
10 Romain Grosjean 17
11 Felipe Nasr 16
12 Sergio Perez 15
13 Pastor Maldonado 12
14 Max Verstappen 10
15 Carlos Sainz 9
16 Marcus Ericsson 5
17 Jenson Button 4
18 Fernando Alonso 1
19 Roberto Merhi 0
20 Will Stevens 0

[/tab] [tab]

Θέση Ομάδα Βαθμοί
1 Mercedes 371
2 Ferrari 211
3 Williams 151
4 Red Bull 63
5 Force India 39
6 Lotus 29
7 Sauber 21
8 Toro Rosso 19
9 McLaren 5
10 Manor 0

[/tab] [/tabcontent] [/tabs]

[/nextpage]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Τα ηλεκτρικά θα κοστίζουν λιγότερο από αυτά με κινητήρες εσωτ. καύσης το 2027, αλλά θα έχουν πολύ μεγαλύτερο κόστος επισκευής

Το κόστος κατασκευής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων μειώνεται ταχύτερα από ό,τι αναμένει η Ford και σύμφωνα με την πρόβλεψη της Gartner, μιας αμερικανικής εταιρείας τεχνολογικής...

Η Renault δεν θα προσφέρει μόνο ηλεκτρικά αυτοκίνητα από το 2030

Στις αρχές του 2022 η Renault είχε ανακοινώσει πως έως το 2030 η εταιρία θα μεταμορφωθεί σε μια αμιγώς ηλεκτρική εταιρία για την αγορά...

Η κατήγορος του Christian Horner έκανε επίσημη καταγγελία στη FIA

Νέο κεφάλαιο στην υπόθεση Christian Horner, με την γυναίκα κατήγορο να έχει κάνει επίσημη καταγγελία για τη συμπεριφορά του στη FIA, ενώ ετοιμάζεται να...
Autoblog.gr