Υπό καταρρακτώδη βροχή, ο Mattias Ekström πανηγύρισε τη δεύτερη νίκη του για φέτος, με τον Gary Paffett να τερματίζει δεύτερος και ο νικητής του χθεσινού αγώνα, Eduardo Μortara να συμπληρώνει το βάθρο των νικητών, με την Audi να κάνει έτσι το “1-3” στον κυριακάτικο αγώνα.
Άκρως αντίθετες οι καιρικές συνθήκες στο warm up και στα χρονομετρημένα δοκιμαστικά, αφού, η δυνατή βροχή δυσκόλεψε τις προσπάθειες των οδηγών, πρώτα στο warm up που διακόπηκε και ύστερα στο qualifying, με πολλούς οδηγούς να μην μπορούν να φέρουν τα ελαστικά στην ιδανική θερμοκρασία και ειδικά στην πρώτη, ανηφορική στροφή, αρκετοί να αναγκάζονται σε τετ α κε ή και έξοδο από την στροφή. Ο Mattias Ekström, ακριβώς στο τελευταίο λεπτό, πήρε από τον Mike Rockenfeller την pole position, ταχύτερος μόλις κατά 0,005” και έτσι, οι δύο πρώην πρωταθλητές ξεκινούσαν από την πρώτη σειρά της εκκίνησης.
Επειδή η βροχή ήταν ιδιαιτέρως δυνατή ένα τέταρτο πριν την έναρξη του αγώνα, αποφασίστηκε από τους αγωνοδίκες δεκάλεπτη καθυστέρηση του αγώνα, μέχρι να καλυτερέψουν οι καιρικές συνθήκες και η ορατότητα. Τελικώς, ο αγώνας ξεκίνησε πίσω από το νέο R8 που εκτελούσε χρέη αυτοκινήτου ασφαλείας, με την πίστα στις αυστριακές Άλπεις να κρατά αρκετό νερό σε πολλά σημεία της.
Μετά από 11′ (5 γύρους),το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στα pits, ενώ το σπρέι νερού που άφηναν τα προπορευόμενα αυτοκίνητα δυσκόλευε την ορατότητα των οδηγών που ακολουθούσαν. 5 BMW σε αυτό το σημείο του αγώνα είναι στις πέντε τελευταίες θέσεις, απόρροια των κάκιστων χρονομετρημένων δοκιμαστικών. Στον έβδομο γύρο, οι Ekström, Rockenfeller, Paffett και Wehrlein αποτελούσαν την πρώτη τετράδα, με το Bρετανό οδηγό της Mercedes να πλησιάζει στα 0,7” τον Rockenfeller.
Ένα γύρο μετά, άνοιξε ο “χορός” του ενός και μοναδικού pit stop, με τους Vietoris, Green, Wittmann, Glock και Farfus να μπαίνουν για αλλαγή ελαστικών. Ο Wehrlein ξεκίνησε στον ένατο γύρο την πρώτη έξοδο από την πίστα (ακολούθησε η άλλη στον 13ο γύρο), χάνοντας τρεις θέσεις σε μια παρατεταμένη, αριστερή στροφή στο πίσω μέρος της πίστας, ενώ στο ίδιο σημείο, πέρασε ο Paffett τον Rockenfeller. Μπροστά είναι ο Σουηδός οδηγός της Audi, με 4,8” διαφορά από το δεύτερο πλέον Paffett και στον ενδέκατο γύρο, ο πρώτος οδηγός από την BMW ήταν ο da Costa στην 11η θέση.
Αρχίζει και μειώνει ο Paffett τη διαφορά, με τη βροχή να δυναμώνει. Αν σε αυτό το σημείο του αγώνα έμπαινε το αυτοκίνητο ασφαλείας, τότε σαφές προβάδισμα θα είχαν οι οδηγοί με τα φρέσκα ελαστικά. Στα μισά του αγώνα, η πρώτη τριάδα είναι: Ekström, Paffett, Rockenfeller, που τον καταδίωκε ο Mortara (o,5″ η διαφορά τους). Ωστόσο, μάχη δε είδαμε, γιατί από τα box της ομάδας, κάλεσαν τον Rockenfeller για pit stop, με τον Mortara να μπαίνει με τη σειρά του δύο γύρους μετά (20ος), μαζί με τον πρωτοπόρο Ekström, ενώ, ένα γύρο πριν, είχε μπει ο Paffett.
Πολλές οι έξοδοι λόγω υδρολίσθησης, ο da Costa έχει καταφέρει να “αναρριχηθεί” μέχρι την τέταρτη θέση, αλλά δεν έχει μπει ακόμα στα pits. O Πορτογάλος προσωρινά κέρδισε την τρίτη θέση ύστερα από λάθος του Mortara. O ρυθμός του Gary Paffett ήταν αρκετά καλός, αφού κέρδισε 0,6” σε 2 γύρους από τον Ekström. Στην πέμπτη θέση βρισκόταν ο πολύ καλός και αλάνθαστος στη βροχή, Nico Müller (RS 5 DTM), με τον Καναδό Wickens στην έκτη θέση και τον Timo Scheider στην έβδομη. Οι rookies, Götz και Auer έκλειναν τη δεκάδα, με τον δεύτερο να έχει μια πολύ καλή παρουσία μπροστά στους συμπατριώτες του.
Βλέποντας την επίθεση του Paffett στον Ekström, o Toto Wolff, επικεφαλής της Mercedes AMG, μαζί με τη σύζυγό του, Susie Wolff, που και οι δυο ήταν στα box της Mercedes, ήλπιζαν σε νίκη του Βρετανού, ο οποίος, στον 28ο γύρο, ήταν κι ο ταχύτερος στην πίστα. Ο Juncadella εγκατέλειψε στον 29ο γύρο και φωτιά υπήρχε στην αριστερή εξάτμιση της C 63 DTM.
To ενδιαφέρον πλέον επικεντρώθηκε στους δύο πρώτους και στη μάχη Mortara- Rockenfeller για την τρίτη θέση. Ωστόσο, το γεγονός που στιγμάτισε τον αγώνα, συνέβη στον τελευταίο γύρο μεταξύ Wehrlein, Wickens και Scheider, που μάχονταν για την έκτη θέση. Ο Wehlein προσπερνάει αριστοτεχνικά στη δεύτερη ανηφορική στροφή αρχικά τον Scheider και στην έξοδο από αυτήν και ακολούθως στην επιτάχυνση για την ευθεία τον Wickens. Όμως, από τα box της ομάδας του Scheider δίνουν σαφέστατη εντολή στον Γερμανό οδηγό της Audi να πετάξει έξω (!) τον Wickens, κάτι το οποίο πραγματοποιήθηκε, με τον Scheider να ακουμπά τον Wickens στα φρένα για τη στροφή και αναγκαστικά, ο Καναδός οδηγός να πέφτει πάνω στον Wehrlein. Και οι δυο οδηγήθηκαν στην αμμοπαγίδα και συνεπώς στην εγκατάλειψη. Ίσως μέσα στη μέρα να περιμένουμε ποινή για την ομάδα και τον οδηγό της Audi.
Ανανεωμένο: Τελικά, ο Timo Scheider αποκλείστηκε από τον αγώνα και αφαιρέθηκαν οι βαθμοί της έκτης θέσης, με αποτέλεσμα, όλοι οι οδηγοί που τερμάτισαν κάτω από αυτόν, να ανέβουν μια θέση. Μετά τον αγώνα, ήταν εύλογο να βρεθεί ποιος και γιατί έδωσε αυτήν την εντολή στο Γερμανό οδηγό. Αρχικά, ο αγωνιστικός διευθυντής της Audi, Dr. Wolfgang Ullrich, διέψευσε τις φήμες που τον ήθελαν να έχει δώσει αυτός την εντολή, με το πρόσχημα, ότι δεν έρχεται σε άμεση επικοινωνία από τον ασύρματο με τον εκάστοτε οδηγό, κάτι το οποίο γίνεται από τον μηχανικό του εκάστοτε οδηγού. Ο αγωνιστικός διευθυντής μπορεί να μιλήσει με τους επικεφαλής των ομάδων, Ωστόσο, μετά από λίγες ώρες, ανακάλεσε τις πρώτες δηλώσεις του και ανέφερε ότι ήταν αυτός που μίλησε στον ασύρματο, όχι όμως για να κάνει ο Scheider αυτό που ειπώθηκε. Ήταν απλά πάνω στην ένταση της στιγμής και σε καμία περίπτωση εντολή προς τον Scheider. Αργότερα, ζήτησε συγγνώμη από τη Mercedes και σαν πρώην οδηγός, θα καταδίκαζε οποιαδήποτε παρόμοια κίνηση κι αν γινόταν. Ο Scheider, από τη μεριά του, ανέφερε ότι δεν άκουσε τίποτα από τον ασύρματο και σε εκείνο το σημείο, με δεδομένη την ολισθηρότητα και το, ούτως ή άλλως δύσκολο σημείο για τα φρένα, ήταν αναπόφευκτη η επαφή και δήλωσε ότι ήταν ένα αγωνιστικό συμβάν. Εξετάστηκαν η τηλεμετρία και τα on board video και οι αγωνοδίκες αποφάσισαν ότι ήταν εσκεμμένη η κίνηση του Γερμανού οδηγού, με αποτέλεσμα την τιμωρία που προαναφέραμε.
O Ekström, εκκινώντας πρώτος, τερμάτισε και στην πρώτη θέση, με τον Paffett να μην μπορεί να τον φτάσει και τρίτος τερμάτισε ο χθεσινός νικητής, Eduardo Mortara.
Στις βαθμολογίες, μετά την εγκατάλειψη του Wehrlein, επικεφαλής τέθηκε ο Ekström, με τον Mortara πλέον δεύτερο. Η Audi παραμένει πρώτη στους κατασκευαστές και την ομάδα του Wehrlein πρώτη στη βαθμολογία των ομάδων.
Το DTM παραμένει εκτός Γερμανίας και ο επόμενος αγώνας είναι στη Μόσχα στις 29 Αυγούστου.
[tabs slidertype=”top tabs” fx=”slide”] [tabcontainer][tabtext]Αποτελέσματα[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Οδηγών[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Ομάδων[/tabtext] [tabtext]Βαθ/γία Κατασκευαστών[/tabtext] [/tabcontainer] [tabcontent] [tab]
Θέση | Οδηγός | Αυτοκίνητο | Χρόνος | Διαφορά | Ενδ. Διαφορά | Γύροι |
---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström | Audi RS5 DTM | 1:01:47.136 | 1:41.547 | 34 | |
2 | Gary Paffett | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:01:51.470 | 1:41.830 | 4.334 | 34 |
3 | Edoardo Mortara | Audi RS5 DTM | 1:02:10.691 | 1:41.666 | 19.221 | 34 |
4 | Mike Rockenfeller | Audi RS5 DTM | 1:02:12.581 | 1:42.148 | 1.890 | 34 |
5 | Nico Müller | Audi RS5 DTM | 1:02:17.100 | 1:41.974 | 4.519 | 34 |
6 | Lucas Auer | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:30.862 | 1:42.047 | 13.762 | 34 |
7 | Maximilian Götz | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:31.756 | 1:42.346 | 00.894 | 34 |
8 | Christian Vietoris | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:47.804 | 1:42.610 | 16.048 | 34 |
9 | Paul Di Resta | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:02:48.642 | 1:42.072 | 00.838 | 34 |
10 | António Félix da Costa | BMW M4 DTM | 1:02:52.799 | 1:42.690 | 4.157 | 34 |
11 | Marco Wittmann | BMW M4 DTM | 1:02:54.131 | 1:43.064 | 1.332 | 34 |
12 | Martin Tomczyk | BMW M4 DTM | 1:02:54.836 | 1:42.835 | 00.705 | 34 |
13 | Miguel Molina | Audi RS5 DTM | 1:02:57.641 | 1:43.241 | 2.805 | 34 |
14 | Timo Glock | BMW M4 DTM | 1:02:58.774 | 1:43.020 | 1.133 | 34 |
15 | Bruno Spengler | BMW M4 DTM | 1:03:00.805 | 1:42.502 | 2.031 | 34 |
16 | Adrien Tambay | Audi RS5 DTM | 1:03:02.386 | 1:42.041 | 1.581 | 34 |
17 | Jamie Green | Audi RS5 DTM | 1:03:09.498 | 1:42.910 | 7.112 | 34 |
18 | Augusto Farfus | BMW M4 DTM | 1:03:14.006 | 1:42.846 | 4.508 | 34 |
19 | Maxime Martin | BMW M4 DTM | 1:03:27.533 | 1:42.760 | 13.527 | 34 |
20 | Robert Wickens | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:00:42.014 | 1:42.751 | 1 Runde | 33 |
21 | Pascal Wehrlein | Mercedes-AMG C 63 DTM | 1:00:43.070 | 1:42.856 | 1.056 | 33 |
22 | Tom Blomqvist | BMW M4 DTM | 54:47.584 | 1:46.386 | 5 Runden | 28 |
23 | Daniel Juncadella | Mercedes-AMG C 63 DTM | 51:42.516 | 1:42.713 | 1 Runde | 27 |
exkl. | Timo Scheider | Audi RS5 DTM | 1:02:29.082 | 1:42.835 | 34 |
[/tab] [tab]
Θέση | Οδηγός/Αυτοκίνητο | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|---|
1 | Mattias Ekström Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Abt Sportsline Audi |
111 |
2 | Edoardo Mortara Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Abt Audi |
98 |
3 | Pascal Wehrlein Mercedes-AMG C63 DTM |
gooix/Original-Teile Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
94 |
4 | Jamie Green Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Rosberg Audi |
81 |
5 | Gary Paffett Mercedes-AMG C63 DTM |
EURONICS/BWT Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
61 |
6 | Robert Wickens Mercedes-AMG C63 DTM |
SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
57 |
7 | Christian Vietoris Mercedes-AMG C63 DTM |
gooix/Original-Teile Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
56 |
8 | Bruno Spengler BMW M4 DTM |
BMW Team MTEK BMW |
52 |
9 | Marco Wittmann BMW M4 DTM |
BMW Team RMG BMW |
51 |
10 | Antonio Felix da Costa BMW M4 DTM |
BMW Team Schnitzer BMW |
44 |
11 | Augusto Farfus BMW M4 DTM |
BMW Team RBM BMW |
43 |
12 | Mike Rockenfeller Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Phoenix Audi |
41 |
13 | Paul di Resta Mercedes-AMG C63 DTM |
SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
40 |
14 | Maxime Martin BMW M4 DTM |
BMW Team RMG BMW |
32 |
15 | Miguel Molina Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Abt Sportsline Audi |
27 |
16 | Timo Glock BMW M4 DTM |
BMW Team MTEK BMW |
25 |
17 | Nico Müller Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Rosberg Audi |
22 |
18 | Martin Tomczyk BMW M4 DTM |
BMW Team Schnitzer BMW |
20 |
19 | Timo Scheider Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Phoenix Audi |
16 |
20 | Daniel Juncadella Mercedes-AMG C63 DTM |
PETRONAS Mercedes-AMG (Mücke Motorsport) Mercedes-Benz |
14 |
21 | Lucas Auer Mercedes-AMG C63 DTM |
EURONICS/BWT Mercedes-AMG Mercedes-Benz |
10 |
22 | Maximilian Götz Mercedes-AMG C63 DTM |
PETRONAS Mercedes-AMG (Mücke Motorsport) Mercedes-Benz |
6 |
23 | Tom Blomqvist BMW M4 DTM |
BMW Team RBM BMW |
6 |
24 | Adrien Tambay Audi RS5 DTM |
Audi Sport Team Abt Audi |
3 |
[/tab] [tab]
Θέση | Ομάδα | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | gooix/Original-Teile Mercedes-AMG | 150 |
2 | Audi Sport Team Abt Sportsline | 138 |
3 | Audi Sport Team Rosberg | 103 |
4 | Audi Sport Team Abt | 101 |
5 | SILBERPFEIL Energy Mercedes-AMG | 97 |
6 | BMW Team RMG | 83 |
7 | BMW Team MTEK | 77 |
8 | EURONICS/BWT Mercedes-AMG | 71 |
9 | BMW Team Schnitzer | 64 |
10 | Audi Sport Team Phoenix | 57 |
11 | BMW Team RBM | 49 |
12 | PETRONAS Mercedes-AMG | 20 |
[/tab] [tab]
Θέση | Κατασκευαστής | Βαθμοί |
---|---|---|
1 | Audi | 399 |
2 | Mercedes-Benz | 338 |
3 | BMW | 248 |
[/tab] [/tabcontent] [/tabs]