Το σκάνδαλο με τους πετρελαιοκινητήρες της Volkswagen έχει τραντάξει συθέμελα τον κλάδο των αυτοκινητοβιομηχανιών και καθημερινά βγαίνουν στην επιφάνεια διάφορες ειδήσεις. Ανάμεσα σε αυτές, εντύπωση προκαλεί αυτή με την οποία οι τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, ελέγχουν μέσω χρημάτων, δεκάδες λομπίστες ώστε να ασκούν επιρροή στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο στις Βρυξέλλες.
Σύμφωνα με το Μητρώου Διαφάνειας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, η VW το 2014 ξόδεψε 3,3 εκατ. ευρώ σε 43 λομπίστες, τους οποίους τους είχε στην κατάσταση μισθοδοσίας της. Η BMW από τη πλευρά της ξόδεψε 2,5 εκατ. ευρώ για τον ίδιο σκοπό, ενώ η Mercedes-Benz 1,5 εκατ. ευρώ. Άραγε ήταν οι λομπίστες που κατάφεραν και μετέθεσαν για το 2020 την ισχύ των νέων αυστηρότερων τεστ εκπομπών ρύπων σε πραγματικές συνθήκες, αλλά τελικά λόγω του σκανδάλου της VW αυτά θα τεθούν σε ισχύ από το 2017; Τα παιχνίδια και η επιρροή των λόμπι είναι πολύ ισχυρά.
Και μέσα σε όλο αυτό τον κυκεώνα αποκαλύψεων, ο αντικαγκελάριος της Γερμανίας, Ζίγκμαρ Γκάμπριελ, δήλωσε πως το σκάνδαλο της VW δεν απειλεί τη Γερμανία, θέτοντας ως βασική προϋπόθεση την ορθή διαχείριση του θέματος εκ μέρους της διοίκησης της αυτοκινητοβιομηχανίας. Συμπλήρωσε δε, πως κορυφαία προτεραιότητα της κυβέρνησης του είναι η διαφύλαξη των θέσεων εργασίας των 600.000 υπαλλήλων της VW και όχι η διαφύλαξη της εικόνας των μεγαλοστελεχών της αυτοκινητοβιομηχανικός.
Από τη μεριά του, ο υπουργός Οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε, προανήγγειλα την εφαρμογή σημαντικών διαρθρωτικών αλλαγών στο VW Group. Όπως είπε σε συνέντευξή του ο Γερμανός: