Αρχική Κατασκευαστές BMW Test Drive: Πρώτη δοκιμή της ανανεωμένης BMW Σειράς 3

Test Drive: Πρώτη δοκιμή της ανανεωμένης BMW Σειράς 3

78
Test Drive: Πρώτη δοκιμή της ανανεωμένης BMW Σειράς 3

[nextpage title=”Πρόλογος” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-15

Παράλληλα με την παρουσίαση της νέας γενιάς X1, πραγματοποιήθηκε στο αρκαδικό χωριό το ελληνικό ντεμπούτο και της ανανεωμένης 3-series της BMW. Τα facelift της γερμανικής εταιρείας, ως είθισται τα τελευταία χρόνια είναι πολύ διακριτικά, με αυτό της 3-series να έχει στοχευμένες αλλαγές, με κύριο γνώμονα να διατηρηθεί ως το bestseller της μάρκας.

Η Σειράς 3 είναι το δυνατό χαρτί της BMW, με πάνω από 10.000.000 πωλήσεις στα 40 χρόνια που κυκλοφορεί, με τη sedan και touring έκδοση να αποτελούν τα πιο πετυχημένα μοντέλα της, έχοντας μερίδιο αγοράς ανάμεσα στη γκάμα της εταιρίας που φτάνει κοντά στο 25%.

Η BMW, με τα νέα πιο στοιχεία που έδωσε στην όψη του αυτοκινήτου αλλά και τους νέους κινητήρες, που την εφοδιάζει, σίγουρα δε διαφοροποιεί σημαντικά αισθητικά το εν λόγο μοντέλο από το παλαιό, αλλά του δίνει την απαραίτητη φρεσκάδα για το υπόλοιπο του κύκλου ζωής του.

[/nextpage]

[nextpage title=”To αυτοκίνητο” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-19

Η γενιά της 3αρας δεν είναι επιτυχημένη μόνο εμπορικά, αλλά και αισθητικά. Ένα από τα κλειδιά της επιτυχίας της είναι ο σχεδιασμός, καθώς οι ιθύνοντες της εταιρίας, κατάφεραν να της προσδώσουν μία μοναδική ταυτότητα, κάνοντας τη να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα της γκάμας, κάτι που για παράδειγμα δεν συμβαίνει με τους ανταγωνιστές της.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-18

Οι αλλαγές σε σχέση με το pre-facelift μοντέλο, που είχαμε οδηγήσει στις αρχές του έτους, εντοπίζονται στον ελαφρώς διαφορετικό εμπρός προφυλακτήρας και στα φωτιστικά σώματα, που είναι διαθέσιμα και ως full LED. Επίσης, ο προφυλακτήρας διαθέτει δύο πιο τονισμένες γραμμές κάτω από τα φωτιστικά σώματα, αλλά και φαρδύτερους εμπρός αεραγωγούς που δίνουν μία πιο φουσκωτή αίσθηση στο αυτοκίνητο.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-26

Αντίστοιχα, στο πίσω μέρος η μοναδική αλλαγή που υπάρχει είναι στα φωτιστικά σώματα, καθώς και στο φως του στοπ, το οποίο έχει μεταφερθεί -από το κάτω μέρος του φαναριού στο πάνω- με τα LED γραφικά να είναι μέρος του βασικού εξοπλισμού. Για να κλείσουμε τα του εξωτερικού σχεδιασμού της ανανεωμένης γενιάς της Σειράς 3, η BMW προσθέτει αρκετά νέα χρώματα αλλά και ζάντες ελαφρού κράματος με νέα σχέδια.

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-37

Περιορισμένες είναι οι αλλαγές και στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, διατηρώντας τον χαρακτηριστικό σχεδιασμό που συναντάμε σχεδόν σε όλα τα μοντέλα της μάρκας, με την ποιότητα των υλικών του να παραμένει εξαιρετικά υψηλή.

Έτσι, το μόνο που αλλάζει είναι η χρησιμοποίηση νέων υλικών αλλά και ορισμένα χρωμιωμένα διακοσμητικά στους αεραγωγούς, στην κεντρική κονσόλα και το ταμπλό, με τον σχεδιασμό του ταμπλό να αποτελεί μία σοβαρή, αλλά παράλληλα δυναμική και έντονη σχεδιαστική προσέγγιση της Βαυαρικής μάρκας. Νέα είναι επίσης το head-up display και το σύστημα πλοήγησης που είναι ταχύτερο από ποτέ και με πιο ρεαλιστικά, τρισδιάστατα γραφικά, ενώ η BMW αναφέρει ότι η 3-Series facelift είναι το πρώτο μοντέλο της κατηγορίας της που επωφελείται από υποστήριξη δικτύου LTE.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-40

Κατά τα άλλα η εργονομία του εσωτερικού είναι σε πολύ υψηλό επίπεδο, με όλους τους διακόπτες και χειριστήρια να βρίσκονται ακριβώς εκεί που περιμένεις να τα βρεις. Η κεντρική κονσόλα, είναι και αυτή ελαφρώς στραμμένη προς τον οδηγό, ακολουθώντας την σχεδιαστική φιλοσοφία των μοντέλων της Γερμανικής εταιρίας. Τα ημι-bucket καθίσματα διαθέτουν ηλεκτρική ρύθμιση μέσω της οποίας τα πλαϊνά σφουγγάρια των δύο μπροστά καθισμάτων, σφίγγουν και αγκαλιάζουν σφιχτά το σώμα, ενώ μπορούν να “ανοίξουν” ώστε ο οδηγός να χωρά μέσα τους άνετα.

Τα υλικά κατασκευής του εσωτερικού παραμένουν πολύ υψηλής ποιότητας, δίνοντας στον οδηγό και στους επιβάτες μια πολύ όμορφη αίσθηση και αρκετή άνεση. Επίσης, οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι καλοί, όπως καλός παραμένει και αυτός για τις αποσκευές που θεωρείτε κάτι παραπάνω από ικανοποιητικός, με τα 480 λίτρα να επαρκούν με το παραπάνω.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-42

Η BMW 320i EfficientDynamic που οδηγήσαμε κατά την παρουσίαση, φορούσε έναν 1.600άρη υπετροφοδοτούμενο τετρακύλινδρο σε σειρά κινητήρα, απόδοσης 170 ίππων στις 4.800 σ.α.λ, με τη μέγιστη ροπή των 250 Nm να εμφανίζεται από τις στις 1.500 σ.α.λ. Με το 6αρι μηχανικό κιβώτιο, το βάρους 1.365 κιλών επιταχύνει από τα  0στα 100 χλμ/ώρα σε 7,6 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική της ταχύτητα ακουμπά τα 230 χλμ/ώρα. Η μεικτή εργοστασιακή της κατανάλωση ανακοινώνεται στα 5,3 λίτρα/100 χιλιόμετρα, με αυτή που είδαμε εμείς ήταν κοντά στα 6 λίτρα/100 χιλιόμετρα.

Να υπενθυμίσω ότι όλοι οι κινητήρες της νέας οικογένειας BMW EfficientDynamics εφοδιάζονται με την τελευταία γενιά της καινοτόμου τεχνολογίας TwinPower της BMW, με τους βενζινοκινητήρες να διαθέτουν υπερσυμπιεστή TwinScroll, High Precision Injection και μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων Double-VANOS. Επιπροσθέτα, φέρουν πλήρως μεταβλητό χρονισμό βαλβίδων Valvetronic. Παρά τις δυναμικές επιδόσεις, οι εκπομπές CO2 της BMW 320i είναι μόλις 124-135 g/km (με το 8-τάχυτο κιβώτιο Steptronic), βελτίωση πάνω από 13% σε σχέση με την προηγούμενη BMW 316i.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-2

Οδηγώντας το αυτοκίνητο, το πρώτο πράγμα που θα εκθειάσεις, όπως και εγώ, είναι η εξαιρετική θέση οδήγησης. Γι’αυτή είναι υπεύθυνα τα πολύ καλά καθίσματα που διαθέτει και είναι τόσο εντυπωσιακά που δε θα σε κουράσουν μετά από ώρες οδήγησης. Παράλληλα προσφέρουν εξαιρετική πλευρική στήριξη, που την χρειάζεσαι, γιατί τα περιθώρια πρόσφυσης είναι μεγάλα, τόσο εξαιτίας του set-up των αμορτισέρ, όσο και των φαρδιών ελαστικών της.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-10

Το εξαιρετικό σύστημα διεύθυνσης προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και πληροφόρηση από τον δρόμο, και με μικρή δόση υπερβολής είναι από τα καλύτερα που έχουμε οδηγήσει. Ακόμα και η παχιά στεφάνη του τιμονιού, με  τη σχετικά μικρή διάμετρο του, σου δίνουν μια κυρίαρχη αίσθηση στο δρόμο.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-27

Οι αλλαγές σε σχέση με το παρελθόν δεν είναι πολύ αισθητές και χωρίς αμφιβολία, η Σειράς 3 έχει την καλύτερη συμπεριφορά στον δρόμο μεταξύ των ανταγωνιστών της. Σε αυτό συμβάλλει το πιο άκαμπτο σώμα με τις πολύ καλά ρυθμισμένες αναρτήσεις. Έτσι, πιστή στη παράδοση της, το ζύγισμα της 3άρας είναι κοντά στο ιδανικό (50:50) κάτι που φαίνεται στον δρόμο και στις άμεσες αντιδράσεις του αμαξώματος στις αλλαγές πορείας. Αυτό μεταφράζεται σε ευχάριστες και ασφαλείς μετακινήσεις, χωρίς να αποτελεί έκπληξη καθώς έχει γίνει μέρος του DNA του μοντέλου.

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-32

Η ρύθμιση της ανάρτηση είναι όπως συναντάμε σε όλες τις BMW, όντας αρκετά σφιχτή κρατώντας το αμάξωμα σταθερό και αποτρέποντας τις ταλαντώσεις, τονίζοντας τον ελαφρώς πιο δυναμικό προσανατολισμό του. Αντίστοιχα, αυτό έχει σαν αποτέλεσμα να μην φιλτράρονται στο έπακρο οι ανωμαλίες του οδοστρώματος και να περιορίζεται ελαφρώς η άνεση των επιβατών. Ο αυτοκινητόδρομος είναι εκεί που θα την λατρέψεις, όντας ακλόνητα σταθερή, γεμίζοντας σου τυφλή εμπιστοσύνη.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

BMW-3-Series-Facelift-2016-Greek-Press-Presentation-23

Η Γερμανική εταιρεία βάδισε στα σίγουρα και καλά έκανε. Το καθιερωμένο facelift της πιο επιτυχημένης σειράς της Βαυαρικής εταιρείας είναι μικρό αλλά αισθητό κατά την γνώμη μου. Το εμπρός μέρος παραπέμπει σε πιο φουσκωτό αυτοκίνητο και πιο συγκεκριμένα, τονίζεται ακόμη περισσότερο η σπορ εικόνα του αυτοκινήτου, ακόμη και στις βασικές εκδόσεις. Η οδική του συμπεριφορά φέρνει την σφραγίδα της BMW με άψογη θέση οδήγησης και ένα αρκετά καλό set up.

Η τιμή της δεν διαφοροποιείται σε σχέση με την υπάρχουσα γενιά, με τη 320i EfficientDynamic που οδηγήσαμε να ξεκινάει από τις 34.700 ευρώ και με το όφελος της απόσυρσης η τιμή να πέφτει στα 33.270 ευρώ. Το αυτοκίνητο δοκιμής κόστιζε 68.150,71 ευρώ φορώντας όμως όλον τον έξτρα εξοπλισμό που παρέχεται στον πελάτη από την Γερμανική εταιρεία. Αναλυτικά τις τιμές όλων των εκδόσεων μπορείς να τις βρεις εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]