Αρχική Γενικές Κατηγορίες Featured Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Jeep Renegade Multiair 170 4×4 9-Auto

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Jeep Renegade Multiair 170 4×4 9-Auto

0
Test Drive: Πρώτη δοκιμή του Jeep Renegade Multiair 170 4×4 9-Auto

[nextpage title=”Εισαγωγή” ]

_U0B0370

Από την πρώτη παρουσίαση του Jeep Renegade στην Ελλάδα, στις αρχές του χρόνου, γνωρίζαμε ότι το μοντέλο από πλευράς βενζινοκινητήρων θα είναι διαθέσιμο, εκτός από τον 1.600άρη ατμοσφαιρικό E-TorQ κινητήρα με τα 110 άλογα, και με έναν 1.400άρη Multiair. Αυτός, αρχικά ήταν διαθέσιμος με απόδοση 140 ίππους, και είχαμε ενημερωθεί από την ελληνική αντιπροσωπεία ότι ο ίδιος με απόδοση 170 άλογα, που συνδυάζεται αποκλειστικά με το σύστημα τετρακίνησης Active Drive και το 9-τάχυτο κιβώτιο ταχυτήτων, θα ήταν διαθέσιμος από το φθινόπωρο.

Αυτό έγινε πραγματικότητα χθες, με την ελληνική αντιπροσωπεία να διοργανώνει μια μικρή παρουσίαση στο χώρο του golf της Γλυφάδας, δίνοντας μας παράλληλα την δυνατότητα να το οδηγήσουμε στο δρόμο για περίπου 80 χλμ., αλλά κυρίως στην νέα πίστας δοκιμών της – Jeep Camp – που βρίσκεται επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης 87.

Το Renegade μέχρι στιγμής έχει αποδειχθεί η κότα με τα χρυσά αυγά για την αμερικάνικη εταιρία, καθώς αναμένεται παγκοσμίως να φτάσει κοντά στο 1.5 εκατ. οχήματα. Αντίστοιχα, στην Ευρώπη η αύξηση των πωλήσεων σε σχέση με το 2014 έχει σημειώσει αλματώδη αύξηση της τάξης του 177 %, ενώ στην Ελλάδα στο πρώτο 9-μηνο η εταιρία έχει πουλήσει τόσα αυτοκίνητα, όσα δεν είχε πουλήσει τα τελευταία 6 χρόνια, με το Renegade να αναγέννα πραγματικά τη Jeep.

Στα συν

  • Ταυτότητα/χαρακτήρας
  • Δύναμη κινητήρα
  • Χώροι αποθήκευσης καμπίνας
  • Εκτός δρόμου δυνατότητες
  • Ποιότητα κύλισης
  • Εξοπλισμός
  • Σχεδίαση εσωτερικού

Στα μείον

  • Τιμή
  • Βάρος
  • Αίσθηση φρένων

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

_KF_9967

Προφανώς το Renegade με τον δυνατότερο βενζινοκινητήρα, ίδιον με αυτό που δοκιμάσαμε στην Alfa Romeo Mito QV, δεν έχει καμία οπτική αλλαγή με την υπόλοιπη γκάμα. Έτσι, το entry-level μοντέλο της Jeep δεν περνάει απαρατήρητο στο δρόμο, εξαιτίας του μοναδικού “macho” και “boxy” σχεδιασμού, έχοντας την δικιά του ταυτότητα.

To Renegade έχει μυώδης σώμα και διαθέτει ογκώδη ελαστικά, φαρδιούς προφυλακτήρες, τραπεζοειδή κοψίματα στα φτερά και προστατευτικά πλαστικά περιμετρικά του αμαξώματος, με τους μικρούς προβόλους και την ελαφρώς μεγαλύτερη απόσταση από το έδαφος να του χαρίζουν πολύ καλές γωνίες προσέγγισης και φυγής, με 21 και 32,1 μοίρες αντίστοιχα, και γενικά καλές εκτός δρόμου ικανότητες, κάτι που αποδείχθηκε τρανά στην εκτός δρόμου διαδρομή-πίστα. Επίσης, η γωνία προσπέλασης εμποδίου ανέρχεται στις 24 μοίρες, που μαζί με την απόσταση από το έδαφος στα 198 χλστ. μπορείς να περάσεις από πολύ απότομες ανωφέρειες.

_U0B0239

Οι διαστάσεις δεν αλλάζουν, και το μήκος του φτάνει τα 4.255 χλστ., το πλάτος τα 1.805 χλστ. πλάτος, και το ύψος τα 1.667 χλστ. (+30 χλστ. με τις μπάρες οροφής). Κλείνοντας με τα νούμερα, το βάρος του Renegade με τον 1.400αρη κινητήρα με τα 170 άλογα, το σύστημα τετρακίνησης και το 9-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο φτάνει τα 1.505 κιλά.

Στο εσωτερικό η μόνη αλλαγή σε σχέση με τις υπόλοιπες μπροστοκίνητες εκδόσεις, εντοπίζεται στον περιστροφικό διακόπτη που βρίσκεται μπροστά από τον λεβιέ ταχυτήτων, όπου μέσω του συστήματος Jeep Selec Terrain μπορείς να επιλέξεις διάφορα προγράμματα λειτουργίας. Το σύστημα επιδρά στον κινητήρα, στα φρένα, στο σύστημα διεύθυνσης και στο κιβώτιο ταχυτήτων/σύστημα μετάδοσης, επιτρέποντας τρεις διαφορετικές συμπεριφορές στο αυτοκίνητο, βασισμένες στην συμπεριφορά του οδηγού αλλά και της επιφάνειας του οδοστρώματος. Αυτές είναι το: auto, snow, sand και mud, ενώ υπάρχει και η δυνατότητα του κλειδώματος.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρας” ]

_U0B0009

Όπως προείπα, η μεγαλύτερη διαφορά του βρίσκεται κάτω από το καπό, καθώς ο 1.400άρης MultiAir turbo κινητήρας φοράει turbo της Garrett (αντί για Honeywell) και με πίεση υπερπλήρωσης στο 1,5 bar αποδίδει 170 ίππους στις 5.500 σ.α.λ. και 250 Nm ροπή στις 2.500 σ.α.λ.

Το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων 9-σχέσεων είναι προϊόν της ZF και ενδείκνυται να το έχεις μόνο στο αυτόματο, καθώς στη χειροκίνητη λειτουργία είναι σχετικά “κουραστικό” να αλλάζεις τόσο συχνά ταχύτητες. Κατά τ’αλλά, προσφέρει πολλά πλεονεκτήματα, μεταξύ των οποίων η καλύτερη απόκριση στις εντολές του οδηγού και η εξαιρετικά ομαλή παροχή της ισχύος. Με ηλεκτρονικά ελεγχόμενη διαχείριση, το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων χρησιμοποιεί ειδική χαρτογράφηση, με τη μεγάλη διασπορά των σχέσεων, σε συνδυασμό με την μικρή διαβάθμιση, να επιτρέπει την ύπαρξη τεσσάρων overdrive σχέσεων, κάτι που μειώνει το θόρυβο από τον κινητήρα, αλλά κυρίως μειώνει τη κατανάλωση. H Jeep ανακοινώνει μέση κατανάλωση 6,9 λίτρα/100 χλμ και εκπομπές ρύπων 160 γρ/χλμ.

Η χαρτογράφηση του λογισμικού του κιβωτίου, επιτρέπει την ύπαρξη 20 διαθέσιμων ρυθμίσεων, όπου μπορούν να επιλεγούν αυτόματα ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες κίνησης και τις απαιτήσεις του οδηγού (διαθέσιμη ροπή κινητήρα, διαμήκη και πλευρικέ επιτάχυνση, kickdown, κλίση οδοστρώματος, κλπ). Χαρακτηριστικό είναι ότι η πρώτη ταχύτητα έχει σχέση υποπλασιαμού 4,70:1, κάτι που λειτουργεί σαν κοντή σχέση, για ότι το απαιτήσουν οι συνθήκες.

[/nextpage]

[nextpage title=”ΤΙμή-Εξ/σμός” ]

_U0B0022

Το Jeep Renegade με τον 1.400άρη Multiair κινητήρα με τα 170 άλογα, το σύστημα τετρακίνησης και το αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων εισάγεται στο επίπεδο εξοπλισμού Limited και ξεκινάει από €30.900, όπου με το όφελος απόσυρσης και το έκπτωση, πέφτει στα €27.940.

Ο εξοπλισμός του είναι εξαιρετικά πλούσιος και περιλαμβάνει ABS, ESC, Traction Control, ERM, Hill Start Assist, ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά 215/60, φώτα ημέρας, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, μοχλός ταχυτήτων με επένδυση χρωμίου, μετωπικοί αερόσακοι, οδηγού/συνοδηγού πολλαπλών σταδίων, πλευρικοί αερόσακοι εμπρόσθιων καθισμάτων, αερόσακοι τύπου κουρτίνας εμπρός και πίσω, τιμόνι με ηλεκτρική υποβοήθηση ρυθμιζόμενο καθ’ύψος και βάθος με ενσωματωμένα χειριστήρια, ηλεκτρικό χειρόφρενο, ψηφιακή ένδειξη πίεσης ελαστικών, σύστημα πολυμέσων Uconnect με οθόνη αφής 5 ιντσών με Navigation, ηχοσύστημα 6 ηχείων, συνδεσιμότητα Bluetooth και audio streaming, θύρα USB και AUX, πίνακας οργάνων 3.5”, υποβραχιόνιο, ηλεκτρικά παράθυρα, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, εξωτερικοί καθρέπτες ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι με ενσωματωμένα φλας, άγκιστρα πρόσδεσης στο χώρο αποσκευών, αισθητήρες παρκαρίσματος πίσω, cruise control και περιοριστή ταχύτητας, ηλεκτρικά θερμαινόμενοι εξωτερικοί καθρέπτες στο χρώμα του αμαξώματος, εξωτερικές χειρολαβές στο χρώμα του αμαξώματος, προβολείς ομίχλης, κάθισμα οδηγού με ηλεκτρική οσφυϊκή υποστήριξη 2 ρυθμίσεων, δερμάτινο τιμόνι, εσωτερικός φωτισμός Ambient LED, φωτιζόμενα σκιάδια, χρωμιωμένη απόληξη εξάτμισης, δερμάτινη επένδυση μοχλού ταχυτήτων, σύστημα έγκαιρης προειδοποίησης αποφυγής σύγκρουσης (Forward collision warning plus), σύστημα προειδοποίησης παρέκκλισης πορείας (Lane departure warning plus), ράγες οροφής με επένδυση χρωμίου, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, εσωτερικό θυρών με επένδυση βινυλίου, πίνακας οργάνων 7 ιντσών, υφασμάτινες επενδύσεις καθισμάτων Premium, και το σύστημα διαχείρισης πρόσφυσης Selec-Terrain.

[/nextpage]

[nextpage title=”Οδηγώντας” ]

_U0B0380

Ο χρόνος που είχαμε στη διάθεση για να το οδηγήσουμε στον δρόμο δεν ήταν πολύς, αλλά ήταν αρκετός για να καταλάβω ότι ο κινητήρας είναι πολύ παραπάνω από εντυπωσιακός για να κινήσει το σχετικά βαρύ αμάξωμα. Το εργοστάσιο για τα 0-100 χλμ/ώρα ανακοινώνει ότι χρειάζεται μόλις 8,8 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 χλμ/ώρα, και πραγματικά η στατική επιτάχυνση είναι πολύ δυνατή. Όταν το πάρουμε για την εβδομαδιαία δοκιμή μας, θα το μετρήσουμε με το VBox για του λόγου το αληθές. Οι κοντές σχέσεις και οι εξαιρετικά ομαλές αλλαγές του προσφέρουν μια πολύ γραμμική επιτάχυνση, χωρίς ίχνος κομπιάσματος. Το κιβώτιο φάνηκε να συνεργάζεται αρμονικά, έχοντας επιλεγμένη πάντα τη σωστή σχέση, και μόνο το kickdown ίσως θα μπορούσε να ήταν πιο γρήγορο.

Όμως, εκεί που θα επικεντρωθώ είναι η οδήγηση-εμπειρία στην πίστα της εταιρίας, που περιλαμβάνει μια σειρά extreme εμποδίων, όπως ανηφορικές & κατηφορικές κλίσεις, βραχοδιαδρομή, διαδρομές σε λάσπη και νερό, test αναρτήσεων σε ράγες, τραμπάλα & σκακιέρα, διαδρομή με εναλλασσόμενη χωμάτινη πρόσφυση, κτλ.

_GK_9908

Λογικά σκεπτόμενος οι δοκιμασίες έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να περνάει χωρίς ιδιαίτερες δυσκολίες κάθε μοντέλο της εταιρίας. Αλλά, όπως βλέπεις και στις φωτογραφίες, είναι πραγματικά πρό(σ)κληση για όποιον ενδιαφέρεται για το αυτοκίνητο να πάει μια βόλτα και να δει από πρώτο χέρι ότι οι εκτός δρόμου δυνατότητες του είναι εντυπωσιακά υψηλές. Παρότι, το μοντέλο είναι καταδικασμένο να περάσει το μεγαλύτερο μέρος της ζωής του στην άσφαλτο, όποιος αποφασίσει να προκαλέσει τον εαυτό του για μια περιπετειώδη απόδραση, το τετρακίνητο Renegade είναι κάτι παραπάνω από σίγουρο ότι θα ανταποκριθεί στο 95% των περιστάσεων. Περισσότερα, πιο ακριβή και ασφαλή συμπεράσματα τον επόμενο μήνα, που θα πάρουμε το αυτοκίνητο για την καθιερωμένη δοκιμή.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]