Η Toyota στο νέο Prius προσφέρει δύο πακέτα μπαταριών, ένα νικελίου-μετάλλου (NiMH) και ένα ιόντων λιθίου, αλλά οι μπαταρίες έχουν τις ίδιες προδιαγραφές (ίδια απόδοση και ίδια οφέλη για την οικονομία καυσίμου) εκτός του ότι το πακέτο των μπαταριών ιόντων-λιθίου ζυγίζουν 16 κιλά λιγότερο από το πακέτο νικελίου-μετάλλου (NiMH).
Οι μπαταρίες ιόντων λιθίου τοποθετούνται στις πλούσιες εξοπλισμένες εκδόσεις του Prius, επιτρέποντας έτσι στην Toyota να τοποθετήσει 16 κιλά πρόσθετου εξοπλισμού, χωρίς να επηρεάζονται έτσι τα νούμερα κατανάλωσης. Αυτό αποκάλυψε ο Kouji Toyoshima, ο αρχιμηχανικός του Toyota Prius.
Ο λόγος που η Toyota επέλεξε την λύση αυτή, ήταν επειδή ήθελε όλα τα Prius, ανεξαρτήτου εξοπλισμού να έχουν περίπου την ίδια κατανάλωση καυσίμου, παρά τις μικρές διαφορές βάρους, αναλόγως με την έκδοση εξοπλισμού.
Η 4η γενιά Prius πετυχαίνει την καλύτερη απόδοση στην ιστορία του μοντέλου, με εκπομπές CO2 από 70g/km και συνδυασμένη οικονομία καυσίμου από 3,0 λίτρα/100 χλμ. Τα δύο πακέτα των μπαταριών κοστίζουν περίπου το ίδιο στην Toyota, με το πακέτο ιόντων λιθίου να διαθέτει 56 κελιά, να καταλαμβάνει χώρο 30,5 λίτρων, και να έχει 207,2 volts, με το πακέτο Ni-MH να έχει 168 κελιά, να καταλαμβάνει χώρο 35,4 λίτρα και να έχει 201,6 volts. Σύμφωνα με την Toyota, οι νέες Ni-MH μπαταρίες ζυγίζουν 2,4% λιγότερο, έχουν 10% μικρότερο μέγεθος και επαναφορτίζουν 28% γρηγορότερα από αυτές που αντικατέστησαν.