Αρχική Κατασκευαστές Audi Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Audi A4

Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Audi A4

53
Test Drive: Πρώτη δοκιμή του νέου Audi A4

[nextpage title=”Εισαγωγή”]

First_Drive_Audi_A4_20

Όπως είδες στη σελίδα μας στο Facebook, αλλά και από το πρωινό άρθρο του R8, χθες πραγματοποιήθηκε η πανελλήνια παρουσίαση του νέου Audi A4 στη περιοχή του Τατοΐου, όπου συνοδεύτηκε με μιας μικρής έκτασης δοκιμή, καθώς το οδηγήσαμε για περίπου 50 χλμ. Φυσικά δεν είναι αρκετά για να σχηματίσουμε μια ολοκληρωμένη άποψη, αλλά εξήλθαν κάποια πρώτα συμπεράσματα σχετικά με τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου.

Η πέμπτη γενιά του Audi A4, παρουσιάστηκε στα τέλη του περασμένου Ιουνίου, για να κάνει το ντεμπούτο του στην έκθεση της Φρανκφούρτης δυόμιση μήνες μετά, και να συνεχίσει τη παράδοση που έχει χτίσει τόσα χρόνια, καθώς κακά τα ψέματα η γερμανική εταιρία έχει ταυτιστεί με το A4. Η οικογένεια A4 και ο πρόγονός της, το Audi 80, υπήρξαν τεχνολογικά πρωτοπόροι, με πολλές διακρίσεις για την μάρκα των τεσσάρων κύκλων. Το A4 από το 1994, που αντικατέστησε το Audi 80 και τις τέσσερις γενιές του, μέχρι σήμερα έχει κερδίσει περίπου 6 εκατ. ανθρώπους παγκοσμίως, και αν κρίνω από τη σύντομη επαφή με τη νέα γενιά θα συνεχίσει με εξίσου καλή πορεία.

[/nextpage]

[nextpage title=”Το αυτοκίνητο” ]

First_Drive_Audi_A4_04

Πριν αναφέρω οτιδήποτε για τον εξωτερικό σχεδιασμό, κατά την παρουσίαση, μας έγινε γνωστό ότι ο μέσος όρος των αγοραστών του Α4 στην Ευρώπη είναι άτομα ηλικίας 55 χρόνων, με αυτόν της Ελλάδας να είναι σαφώς μικρότερο. Αυτός ίσως είναι και ένας από τους αρκετούς λόγους όπου η Audi μας έδειξε άλλο ένα συντηρητικό σχέδιο, καθώς όπως βλέπεις, οι σχεδιαστές της Audi έδωσαν μεν μία εντυπωσιακή εμφάνιση, που οφείλεται κυρίως στις ισορροπημένες αναλογίες του αμαξώματος, αλλά πρακτικά εξέλιξαν το σχέδιο της προηγούμενης γενιάς.

First_Drive_Audi_A4_05

Στο μπροστινό μέρος οι οριζόντιες γραμμές χαρακτηρίζουν το πλάτος του αυτοκινήτου, ενώ κυρίαρχο στοιχείο παίζει η εξάγωνη μονοκόμματη μάσκα με τις εντυπωσιακές διαστάσεις και το δικτυωτό πλέγμα, που πλέον είναι τρισδιάστατη. Βασικό ρόλο στη διαμόρφωση της εικόνας του εμπρός μέρους, παίζουν οι προβολείς με το χαρακτηριστικό «δόντι» στο κάτω μέρος τους. Εντυπωσιακό είναι και το οπτικό αποτέλεσμα των LED φώτων ημέρας, με τις γραμμές των οπτικών ινών να σχηματίζουν δύο οξείες γωνίες. Οι μονάδες Xenon plus περιλαμβάνονται στο βασικό εξοπλισμό, και η Audi προσφέρει επίσης και την επιλογή των προβολέων LED, αλλά και την επιλογή προβολέων τεχνολογίας matrix LED.

First_Drive_Audi_A4_15

Στο προφίλ επικρατούν κομψές, αρμονικές, και με τέλειες αναλογίες ρευστές γραμμές, που τονίζουν τον έντονο χαρακτήρα και το μέγεθος του αυτοκινήτου. Το καπό καταλήγει αρμονικά στα πάνω τελειώματα των φτερών, και ξεχωρίζει από τα τέσσερα νεύρα σε όλο του το μήκος. Η γραμμή των “ώμων” ξεκινά από τις άκρες των φωτιστικών σωμάτων και διατρέχει ολόκληρη την πλευρά καταλήγοντας στα πίσω φώτα. Σε όλο το μήκος των πλευρών, οι έντονες ακμές δημιουργούν ένα έντονο παιχνίδισμα μεταξύ φωτός και σκιάς. Ένα δεύτερο “νεύρο” ακριβώς πάνω από τα μαρσπιέ διατρέχει τα πλευρά του αμαξώματος, και ενώνει νοητά τους θόλους των τροχών. Το αμάξωμα κάτω ακριβώς από τα παράθυρα έχει σχεδόν διπλάσιο ύψος από εκείνο των τζαμιών μέχρι την οροφή, κλασικό σχεδιαστικό στοιχείο των Audi, ενώ οι  εξωτερικοί καθρέφτες είναι τοποθετημένοι πάνω στις πόρτες, όπως συνήθως συμβαίνει σε σπορ κατασκευές. Το αυτοκίνητο που δοκίμασα διέθετε το S Line πακέτο, κάτι που σημαίνει ότι διέθετε διαφορετικού σχεδιασμού προφυλακτήρες εμπρός και πίσω και άλλου σχεδιασμού ζάντες αλουμινίου.

First_Drive_Audi_A4_08

Κατά προσωπική εκτίμηση, το πίσω μέρος είναι η αχίλλειος πτέρνα του σχεδιασμού, είναι το πίσω μέρος, καθώς παρά την έντονη κλίση της γραμμής της οροφής όσο προχωρά προς το πίσω μέρος του αυτοκινήτου, είναι αρκετά μονότονο και χωρίς κάτι να ξεχωρίζει . Το τελείωμα του πορτμπαγκάζ σχηματίζει μία μικρή αεροτομή, ενώ διακρίνεται ο διαχύτης, και η χρωμιωμένη μονή ή διπλή ανάλογα με τον κινητήρα, απόληξη της εξάτμισης. Διπλή είναι για τις εκδόσεις TDI με κινητήρες άνω των 190 ίππων, ή δύο ξεχωριστές για τις εκδόσεις TFSI με κινητήρες άνω των 190 ίππων και την έκδοση 3.0 TDI. Τα πίσω φωτιστικά σώματα έχουν σχεδιαστεί, όπως και τα εμπρός, με 3-διάστατη εμφάνιση, με τις βαθιές εσοχές στις εσωτερικές τους γωνίες να αποτελούν συνέχεια των γραμμών του αμαξώματος.

First_Drive_Audi_A4_24

Μιλώντας για αεροδυναμική, η τιμή του συντελεστή οπισθέλκουσας (cd) είναι 0,23 για το A4 Sedan, και 0,26 για το Avant. Αυτές οι εξαιρετικά χαμηλές τιμές όχι μόνο για την κατηγορία, αλλά για οποιοδήποτε αυτοκίνητο έχει παρουσιαστεί γενικώς. Στο νούμερο αυτό συμβάλλουν οι εξωτερικές επιφάνειες των αεραγωγών που διαθέτουν επιπλέον ανοίγματα και κατευθύνουν μέρος της ροής του αέρα στο πάνω μέρος του θόλου των τροχών, ώστε να περνά ομαλά πάνω από τους τροχούς που και αυτοί έχουν με τη σειρά τους βελτιωθεί αεροδυναμικά. Οι εκδόσεις A4 TDI ultra ενσωματώνουν ακόμη μία νέα αεροδυναμική τεχνολογία: τον έλεγχο της ποσότητας του αέρα ψύξης του κινητήρα. Πρόκειται για ένα πλαίσιο τοποθετημένο πίσω ακριβώς από τη μάσκα, που διαθέτει δύο “στόρια” που ανοιγοκλείνουν ανάλογα με τις συνθήκες κίνησης. Μόλις το αυτοκίνητο ξεκινήσει αυτά παραμένουν κλειστά ώστε να βοηθήσουν τον κινητήρα να ζεσταθεί γρηγορότερα, και όταν ο κινητήρας χρειάζεται αέρα για ψύξη, τότε ανοίγει πρώτα το κάτω και στη συνέχεια και το πάνω.

Σε γενικές γραμμές πάντως, το αμάξωμα αντανακλά τόσο την τεχνολογία, που σίγουρα θα κερδίσει το δικό του κοινό, σε σύγκριση με την πιο δυναμική εμφάνιση της BMW Σειρά 3, ή την κομψή της Mercedes-Benz C-Class, περιμένοντας πάντα να δούμε και την ολοκαίνουρια Alfa Romeo Giulia.

First_Drive_Audi_A4_10

Το συνολικό μήκος της έκδοσης σεντάν του νέου A4 είναι 4.726χλστ. (+25 από το προηγούμενο μοντέλο), το πλάτος αυξήθηκε και αυτό κατά 16χλστ. φτάνοντας τώρα τα 1.842χλστ., ενώ το ύψος παρέμεινε αμετάβλητο στα 1.427χλστ., καθιστώντας το χαμηλότερο αμάξωμα στην κατηγορία premium. Συγκριτικά με την Mercedes-Benz C-Class είναι 41 χλστ. μακρύτερο, 32 χλστ. πιο πλατύ και 13 χλστ. πιο χαμηλό. Βασίζεται στην τελευταία εξέλιξη της MLB πλατφόρμας, με το μεταξόνιο του αυτοκινήτου να έχει αυξηθεί κατά 12 χλστ., και να φτάνει τα 2.820 χλστ.

Από πλευράς ενεργητικής και παθητικής ασφάλειας, το αυτοκίνητο διαθέτει τη τελευταία λέξης της τεχνολογίας τόσο σε χρήση υπερυψηλής αντοχής υλικών, όσο και σε θέματα ηλεκτρονικών βοηθημάτων. Έτσι, στις δοκιμές πρόσκρουσης του EuroNCAP το αυτοκίνητο απέσπασε 5 αστέρια, καθώς βαθμολογήθηκε με 90% στη προστασία ενηλίκων επιβατών, 87% στη προστασία παιδιών, 75% στη προστασία πεζών και 75% στα συστήματα ασφαλείας

[/nextpage]

[nextpage title=”Εσωτερικό” ]

2016_Audi_A4_82

Αν κάποιους δεν ενθουσιάσει ο εξωτερικός σχεδιασμός, η καμπίνα του νέου A4 πραγματικά θα αφήσει τους πάντες με το στόμα ανοιχτό. Πολυτελές, φωτεινό και ευρύχωρο, ξεπερνά τον ανταγωνισμό σχεδόν σε κάθε εσωτερική διάσταση. Το πλάτος στο ύψος των ώμων και η απόσταση της οροφής από τα κεφάλια των εμπρός επιβατών έχουν αυξηθεί κατά 11 και 24χλστ. αντίστοιχα. Το εσωτερικό μήκος έχει αυξηθεί κατά 17χλστ., και η απόσταση γονάτων-πλάτης εμπρός καθίσματος είναι κατά 23χλστ. μεγαλύτερη, με τον χώρο αποσκευών να παραμένει στα 480 λίτρα (+25 λίτρα στο Avant).

2016_Audi_A4_78

Όλες οι θέσεις αποπνέουν την αίσθηση της ευρυχωρίας. Ο εσωτερικός σχεδιασμός συμβάλλει και αυτός με τη σειρά του στην ενίσχυση αυτής της εντύπωσης, καθώς η αρχιτεκτονική του εστιάζεται κυρίως στις οριζόντιες στιλιστικές γραμμές. Το χαρακτηριστικό αυτό γίνεται περισσότερο εμφανές στη σχεδίαση του χαμηλού ταμπλό, που δίνει την εντύπωση ότι “αιωρείται”. Σε ολόκληρο το πλάτος του ταμπλό κυριαρχούν οι κομψοί αεραγωγοί που πλαισιώνουν αρμονικά τον πίνακα οργάνων, με το πάνω τμήμα του ταμπλό και τα διακοσμητικά στα όρια των θυρών να δίνουν μία νότα φιλικότητας στο εσωτερικό.

2016_Audi_A4_87

Στη φαρδιά και ασύμμετρης διάταξης κεντρική κονσόλα, φιλοξενείται και η μονάδα ελέγχου του MMI. Ο σχεδιασμός και η θέση του εξαρτώνται από το είδος του κιβωτίου που διαθέτει το αυτοκίνητο, καθώς αν το αυτοκίνητο είναι εφοδιασμένο με το αυτόματο κιβώτιο, το χειριστήριο είναι τοποθετημένο μπροστά από το λεβιέ και πιο κοντά στο ταμπλό, ενώ αν το αυτοκίνητο διαθέτει χειροκίνητο κιβώτιο, το χειριστήριο του MMI βρίσκεται ακριβώς πίσω από το μοχλό των ταχυτήτων. Και στις δύο περιπτώσεις ο ρυθμιστής του ήχου και ένας χώρος αποθήκευσης βρίσκονται δεξιά από το χειριστήριο του MMI. Αν και το εσωτερικό είναι προσανατολισμένο στον οδηγό, η οθόνη του MMI μπορεί να χρησιμοποιηθεί άνετα και από το συνοδηγό. Η συγκεκριμένη οθόνη έχει διαγώνιο 7 ιντσών και ανάλυση 800 x 480 pixels (προαιρετικά 8,3 ιντσών με ανάλυση 1.024 x 480 pixels) και έχει εμφάνιση ενός υπολογιστή tablet, καθώς είναι πλέον σταθερή (και όχι ανακλινόμενη όπως τη προηγούμενη γενιά) όπως ακριβώς συμβαίνει και στον ανταγωνισμό.

2016_Audi_A4_86

Ένα ακόμη χαρακτηριστικό που ξεχωρίζει είναι και η λειτουργία του συστήματος αυτόματου κλιματισμού, όπου ειδικά στην έκδοση deluxe οι ενδείξεις θερμοκρασίας ενσωματώνονται στα χειριστήρια ελέγχου. Για τον εύκολο χειρισμό του συστήματος, αρκούν λίγα πλήκτρα και μερικές ενδείξεις. Μόλις το χέρι πλησιάσει σε έναν από τους περιστροφικούς διακόπτες χειρισμού, η επιλογή λειτουργίας εμφανίζεται σε μεγέθυνση στη σκούρα οθόνη LCD. Εντελώς καινούργιο και πλήρως επανασχεδιασμένο είναι τόσο το μονο-ζωνικό, όσο και το τρι-ζωνικό (δύο για τους εμπρός επιβάτες, και μία με ξεχωριστή ρύθμιση για τους πίσω) αυτόματο σύστημα κλιματισμού.

2016_Audi_A4_80

Στα ανατομικά σχεδιασμένα εμπρός καθίσματα, τα προσκέφαλα δεν ρυθμίζονται μόνο σε ύψος αλλά και ως προς την απόστασή τους από το κεφάλι, ενώ σε αρκετές εκδόσεις του μοντέλου, διατίθενται και θερμαινόμενα καθίσματα. Ένα κεντρικό υποβραχιόνιο μπροστά (ρυθμιζόμενο προαιρετικά, και με μεγάλο αποθηκευτικό χώρο), οι μεγάλες θήκες στις πόρτες, και οι δύο ποτηροθήκες συμβάλλουν στην εύκολη καθημερινή συμβίωση με το αυτοκίνητο.

Νέας σχεδίασης είναι και το τιμόνι, καθώς υπάρχουν αρκετές επιλογές σε ότι αφορά το σχέδιο του τιμονιού. Η βασική έκδοση διαθέτει τρεις ακτίνες με μονοκόμματο κεντρικό τμήμα, ενώ ανάλογα με το μοντέλο και τις επιθυμίες της τσέπης σου, υπάρχει τιμόνι με στρογγυλό κεντρικό τμήμα, θερμαινόμενη δερμάτινη στεφάνη, τιμόνι “flat bottom” με διακόσμηση χρωμίου στο κάτω μέρος, και προαιρετικά πολύ-λειτουργικά χειριστήρια. Το υλικό του τιμονιού είναι από μαγνήσιο, ενώ από το ίδιο υλικό είναι και ο σκελετός των πίσω καθισμάτων, με αυτό των εμπρός να είναι από χάλυβα.

2016_Audi_A4_83

Όλα τα υλικά που χρησιμοποιήθηκαν στο εσωτερικό των νέων A4 και A4 Avant, επιλέχθηκαν και επεξεργάστηκαν με τη μεγαλύτερη προσοχή. Το επάνω μέρος των αεραγωγών κοσμούν τα φιλέτα χρωμίου, το ίδιο και στα χειριστήρια του συστήματος αυτόματου κλιματισμού και στον επιλογέα των ταχυτήτων στο τούνελ της κεντρικής κονσόλας. Οι χειρολαβές ανοίγματος των θυρών είναι πλήρως ενσωματωμένες στην επένδυση της πόρτας. Τα πάντα στο εσωτερικό δείχνουν να έχουν τοποθετηθεί ακριβώς στη θέση που πρέπει, ενώ πλέον υπάρχει και κρυφός φωτισμός.

2016_Audi_A4_81

Στο βασικό τους εξοπλισμό, το νέο Audi A4 διαθέτει δύο μεγάλα και ευανάγνωστα αναλογικά όργανα (στροφόμετρο & ταχύμετρο), με μία οθόνη εμφάνισης των βασικών πληροφοριών οδήγησης, στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Στη βασική έκδοση, η οθόνη αυτή έχει διαγώνιο 5 ιντσών, ή 7 ιντσών εφόσον έχει επιλεγεί η έκδοση με το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus. Στη συγκεκριμένη οθόνη εμφανίζονται πληροφορίες από το ηχοσύστημα, λίστες μουσικής, και πληροφορίες για την πλοήγηση.

Η Audi προσφέρει προαιρετικά το σύστημα head-up display, με τις πληροφορίες να εμφανίζονται σε ένα παράθυρο διαστάσεων 200 x 80 χλστ. και προβάλλονται σε μία απόσταση περίπου 2 μέτρων μπροστά από τον οδηγό. Η μονάδα του Audi connect εξασφαλίζει τη ταχύτατη σύνδεση στο διαδίκτυο με ταχύτητες download που φτάνουν τα 100 megabits το δευτερόλεπτο, με το ενσωματωμένο Wi-Fi hotspot να δίνει στους επιβάτες του αυτοκινήτου τη δυνατότητα ελεύθερης πλοήγησης, streaming και mailing, έως και 8 συσκευών ταυτόχρονα. Ακόμα, προσφέρει ένα ευρύ φάσμα χαρακτηριστικών, όπως πλοήγηση στο Google Earth και Google Street View, online πληροφορίες για την κυκλοφορία, αναζήτηση θέσεων στάθμευσης, αλλά και πρόσβαση στο Twitter.

[/nextpage]

[nextpage title=”Virtual cockpit” ]

First_Drive_Audi_A4_01

Όμως, με αυτό που θα πάθεις σοκ είναι με τον “εικονικό πίνακα οργάνων” (Audi virtual cockpit) και παρέχεται μαζί με το σύστημα πλοήγησης MMI Navigation plus και το MMI touch. Η οθόνη LCD των 12,3 ιντσών με ανάλυση 1.440 x 540 pixels, εξασφαλίζει κορυφαίας ποιότητας γραφικά. Στην απεικόνιση του στροφόμετρου για παράδειγμα, οι στροφές του κινητήρα μετρώνται 60 φορές το δευτερόλεπτο, με αποτέλεσμα η ‘εικονική βελόνα’ να κινείται εξαιρετικά ομαλά, και με απόλυτη ακρίβεια. Η εμφάνιση των μενού, βασίζεται σε πραγματικά μοντέλα, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως η αδράνεια, η ελαστικότητα και η απόσβεση.

Πατώντας το πλήκτρο “View” στο πολυ-λειτουργικό τιμόνι, έχεις τη δυνατότητα να επιλέξεις ανάμεσα δύο διαφορετικά προφίλ απεικόνισης. Στην επιλογή infotainment, η οθόνη κυριαρχείται από ένα κεντρικό παράθυρο – εμφανίζει το χάρτη πλοήγησης ή κατάλογο με τις επαφές του τηλεφώνου, και πληροφορίες από το ηχοσύστημα. Το ταχύμετρο και το στροφόμετρο εμφανίζονται σε μορφή στρογγυλών οργάνων. Στην κλασσική εμφάνιση, τα όργανα απεικονίζονται περίπου στο ίδιο μέγεθος με αυτό των αναλογικών, και το κεντρικό παράθυρο είναι μικρότερο.

2016_audi_a4_106_2560x1440

Το ‘εικονικό ταμπλό’ (virtual cockpit) της Audi απεικονίζει συγκεντρωτικά και με διάφορες μορφές πληροφορίες όπως: οι δείκτες κατεύθυνσης της πλοήγησης, τα κινούμενα γραφικά, και οι λειτουργίες του infotainment (συμπεριλαμβανόμενων και των υπηρεσιών connect), καθώς και γραφικές παραστάσεις ορισμένων συστημάτων υποβοήθησης. Το χρώμα της οθόνης διαφοροποιείται ανάλογα με την επιλογή του βασικού μενού: πορτοκαλί για το μενού πολυμέσων, ή πράσινο για το αντίστοιχο του τηλεφώνου. Στο κάτω μέρος, εμφανίζονται μόνιμα ορισμένες ενδείξεις όπως πχ η εξωτερική θερμοκρασία η ώρα, ή ορισμένα προειδοποιητικά μηνύματα ή πληροφορίες.

Όπως και στην οθόνη του συστήματος πληροφόρησης του οδηγού στον αναλογικό πίνακα οργάνων, ο οδηγός μπορεί να χειριστεί τις λειτουργίες του ‘εικονικού ταμπλό’ μέσω των πλήκτρων του προαιρετικού πολυ-λειτουργικού τιμονιού. Οι διακόπτες στην αριστερή ακτίνα χρησιμεύουν για μετακίνηση στα μενού του ηχοσυστήματος, του υπολογιστή ταξιδίου, και – εφόσον διατίθενται – του συστήματος πλοήγησης και του τηλεφώνου. Η οθόνη λειτουργιών μπορεί να αλλάξει με το πάτημα του πλήκτρου “View”. Στη δεξιά ακτίνα του τιμονιού βρίσκονται τα χειριστήρια του ήχου, των συντομεύσεων του τηλεφώνου, των φωνητικών εντολών, και της λειτουργίας παράκαμψης (‘skip’) για γρήγορη εναλλαγή σταθμών ραδιοφώνου ή τραγουδιών.

[/nextpage]

[nextpage title=”Κινητήρες” ]

2015-Audi-A4-price

Κατά το λανσάρισμα του στην ελληνική αγορά, το νέο Audi A4 θα εφοδιάζονται με δύο κινητήρες TFSI και έναν TDI, απόδοσης από 150 έως 252 ίππους. Σε σύγκριση με το προηγούμενο μοντέλο, η κατανάλωσή τους έχει μειωθεί έως και 21%, ενώ οι ιπποδυνάμεις έχουν αυξηθεί έως και 25%. Όλοι οι κινητήρες συμμορφώνονται με τις προδιαγραφές εκπομπών Euro 6, και ο κινητήρας TDI έχει πιστοποιηθεί σαν κινητήρας ‘clean diesel’. Υπάρχει στάνταρ 12λιτρο και προαιρετικά 24λιτρο, ρεζερβουάρ για πρόσθετο AdBlue.

Το στάνταρ σύστημα start-stop έχει και αυτό με τη σειρά του υποστεί τις κατάλληλες βελτιώσεις, και ενσωματώνει καινούργια λειτουργικά χαρακτηριστικά που μειώνουν ακόμα περισσότερο την κατανάλωση, καθώς σβήνει τον κινητήρα, πριν ο οδηγός σταματήσει στο φανάρι, και η ταχύτητα πέσει κάτω από 7 χλμ/ώρα.

Ο βασικός κινητήρας βενζίνης είναι ο 1.4-λίτρων 4-κύλινδρος TFSI (χωρητικότητας 1.395 κ.εκ.) και αντικαθιστά τον 1.8 TFSI του προηγούμενου μοντέλου. Αποδίδει 150 ίππους και 250 Nm ροπής μεταξύ 1.500 και 3.500 σ.α.λ. Σε συνδυασμό με το 7τάχυτο κιβώτιο S tronic, για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζονται μόλις 8,9 δευτ, και η τελική του ταχύτητα φτάνει τα 210 χλμ/ώρα. Από πλευράς κατανάλωσης, το A4 Sedan 1.4 TFSI με το S Τronic, όπως ακριβώς αυτό που είχα στα χέρια μου, ανακοινώνεται ότι καταναλώνει μόλις 4,9 λίτρα/100 χλμ., με εκπομπές CO2 στα 114 γρ/χλμ.

Ακολουθεί ο 2-λιτρος TFSI κινητήρας (χωρητικότητας 1.984 κ.εκ.) που προσφέρεται σε δύο εκδόσεις. Οι τεχνολογικές βελτιώσεις του περιλαμβάνουν πολλαπλή εξαγωγής ενσωματωμένη στην κυλινδροκεφαλή, διάταξη με περιστρεφόμενες βαλβίδες για καλύτερη διαχείριση των θερμικών φορτίων, σύστημα ανοίγματος των βαλβίδων εξαγωγής (AVS – Audi valve-lift system), ηλεκτρική βαλβίδα ανακούφισης (wastegate) του υπερσυμπιεστή, και το διπλό σύστημα ψεκασμού. Έμμεσος ψεκασμός στους αυλούς εισαγωγής που ενεργεί συμπληρωματικά στο σύστημα άμεσου ψεκασμού FSI.

Στην κορυφαία του έκδοση ο κινητήρας αποδίδει 252 ίππους και 370 Nm ροπή, σε ένα εύρος στροφών από 1.600 έως 4.500. Το νέο A4 Sedan με την 4κίνηση quattro και το 7τάχυτο κιβώτιο S tronic χρειάζεται μόλις 5,8 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ/ώρα από στάση, και η τελική του ταχύτητα περιορίζεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, ενώ με κίνηση στους εμπρός τροχούς και το κιβώτιο S tronic, σε μικτό κύκλο καταναλώνει 5,7 λίτρα/100 χλμ., με τις εκπομπές CO2 129 γρ/χλμ. Η 2η έκδοση του κινητήρα 2.0 TFSI είναι στην -κατά παραγγελία- ultra έκδοση που αποδίδει 190 ίππους και 320 Nm ροπής, από τις 1.450 έως τις 4.200 σ.α.λ., επιταχύνοντας από 0-100χλμ σε 7.3  δευτ. και τελική ταχύτητα 210 χλμ/ώρα. Στον τομέα της κατανάλωσης η Audi ανακοινώνει μέση κατανάλωση 4,8 λίτρα/100 χλμ, με τις εκπομπές του CO2 να μην ξεπερνούν τα 109 γρ/χλμ.

2016_Audi_A4_90

Από πλευράς diesel στη χώρα μας είναι διαθέσιμο μόνο με τον 2-λιτρο TDI (χωρητικότητας 1.968 κ.εκ.) σε δύο εκδόσεις ιπποδύναμης. Η πρώτη αποδίδει 150 ίππους και 320 Nm ροπή από τις 1.500 έως τις 3.250 σ.α.λ. και 190 η δεύτερη, με ροπή 400 Nm μεταξύ 1.750 και 3.000 σ.α.λ. Ο κινητήρας ενσωματώνει αρκετά εξελιγμένα τεχνολογικά χαρακτηριστικά, όπως ανεξάρτητα κυκλώματα ψύξης, δύο αντικραδασμικούς άξονες στο στρόφαλο, αισθητήρα πίεσης στον κύλινδρο, αισθητά μειωμένες εσωτερικές τριβές, και σύστημα ψεκασμού common-rail με μέγιστη πίεση 2.000 bar. Οι εκπομπές παρέμειναν χαμηλά χάρη στο σύστημα υψηλής και χαμηλής πίεσης της ανακυκλοφορίας των καυσαερίων και το σύστημα διαχείρισης καυσαερίων πολλαπλών σταδίων, που περιλαμβάνει και SCR (selective catalytic reduction).

Ακόμα και η λιγότερο δυνατή έκδοση των 150 ίππων εξασφαλίζει υψηλές επιδόσεις, καθώς το A4 με το 7τάχυτο κιβώτιο S tronic και την κίνηση στους εμπρός τροχούς, χρειάζεται 8,7 δευτερόλεπτα για τα 100 χλμ/ώρα, με την τελική του ταχύτητα να φτάνει τα 219 χλμ/ώρα. Με το χειροκίνητο 6άρι κιβώτιο το αυτοκίνητο έχει κατανάλωση 3,8 λίτρα/100 χλμ, και εκπομπές CO2 99 γρ/χλμ. Ιδιαίτερα οικονομικός αποδεικνύεται και ο δυνατότερος, καθώς με αυτόν, με 7άρι S tronic και μπροστινή κίνηση, εμφανίζει τιμή κατανάλωσης μόλις 4,1 λίτρων/100 χλμ. και εκπομπές CO2 107 γρ/χλμ. και για τα 0-100 χλμ/ώρα χρειάζεται 7,7 δευτ.

Οι δύο κινητήρες 2.0 TDI είναι επίσης διαθέσιμοι και σε εκδόσεις “ultra”, όπου τροποποιήσεις στις σχέσεις μετάδοσης, στο αμάξωμα, και την ανάρτηση, καθώς και τη χρήση ελαστικών χαμηλής αντίστασης κύλισης, μειώνουν την κατανάλωση ακόμα περισσότερο. Το A4 ultra με το χειροκίνητο κιβώτιο και τον κινητήρα των 150 ίππων επιτυγχάνει κατανάλωση που δεν ξεπερνά τα 3,7 λίτρα/100χλμ. και εκπομπές CO2 95 γρ/χλμ.

Η κίνηση όπως προείπα, μεταφέρεται είτε στον εμπρός άξονα, ή με το σύστημα μόνιμης τετρακίνησης quattro της Audi, που αποτελεί την απόλυτη έκφραση δυναμισμού, κρατήματος και ασφάλειας. Πρόκειται για ένα αμιγώς μηχανικό σύστημα, και ως εκ τούτου λειτουργεί χωρίς καμία υστέρηση. Σε νορμάλ συνθήκες, το μπλοκέ κεντρικό διαφορικό, με σχεδίαση πλανητικών γραναζιών, κατανέμει τη ροπή 60% στους πίσω, και 40% στους εμπρός τροχούς. Ανάλογα με τις συνθήκες, η κατανομή της ροπής μπορεί να φτάσει έως και 70% μπροστά και έως 85% πίσω.

Τέλος, παρά το γεγονός ότι οι διαστάσεις του νέου μοντέλου έχουν αυξηθεί σε σύγκριση με το προηγούμενο, το βάρος έχει μειωθεί σημαντικά, έως και 120 κιλά, ανάλογα με τον κινητήρα. Το αμάξωμα των νέων μοντέλων της Audi είναι ένα από τα ελαφρύτερα στην κατηγορία, χάρη σε μία ιδιαίτερα ευφυή πρόσμιξη υλικών, που έχει σαν αποτέλεσμα ένα ελαφρύτερο σύνολο. Το νέο Audi A4 στην βασική έκδοση του σεντάν με τον 1.4 TFSI ζυγίζει μόλις 1.320 κιλά χωρίς φορτίο και οδηγό.

Η “δίαιτα” έγινε σε όλα τα μέρη του αυτοκινήτου, και πιο συγκεκριμένα: στο χώρο του κινητήρα έως -30 κιλά, στο διαφορικό -1 κιλό, στον εμπρός άξονα -6 κιλά, στην ηλεκτρική κρεμαργιέρα -3,5 κιλά, στον πίσω άξονα -5 κιλά, στους τροχούς -5 κιλά, στο σώμα -15 κιλά και το 7-τάχυτο S tronic -16 κιλά.

[/nextpage]

[nextpage title=”Τιμή-Εξ/σμός” ]

2016_Audi_A4_89

Το νέο Audi A4 με τον 1.4-λίτρων TFSI ξεκινάει από €32.500 (€31.540 με απόσυρση), με τον 2-λιτρο TFSI από €51.200 (€48.400 με απόσυρση), ενώ με τον 2-λιτρο TDI ξεκινάει από €41.400 (€38.600 με απόσυρση). Το αυτοκίνητο είναι διαθέσιμο σε 15 χρώματα, με την Audi να παρουσιάζει νέα πακέτα εξοπλισμού δίνοντας σου ακόμα περισσότερες επιλογές που διαμορφώνουν την εξωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου. Εκτός από τις βασικές, θα διατίθενται και οι εκδόσεις sport και design lines, όπως επίσης και οι εκδόσεις με το σπορ πακέτο S line, και η κορυφαία design selection. Αναλυτικά μπορείς να διαβάσεις εδώ και εδώ.

[/nextpage]

[nextpage title=”Στον δρόμο” ]

First_Drive_Audi_A4_31

Όπως ανέφερα στην εισαγωγή, η προσχεδιασμένη διαδρομή ήταν αρκετά μικρής συνολικής απόστασης, αλλά παρόλα αυτά ήταν αρκετά εύκολο να οδηγηθώ σε ένα αρχικό συμπέρασμα. Το αυτοκίνητο έχει πολύ στρωτή συμπεριφορά, χωρίς να ενοχλούν καθόλου οι ανωμαλίες του οδοστρώματος, αλλά ταυτόχρονα το setup των αναρτήσεων είναι κατάλληλα σφιχτό για να μπορείς να χαρείς τις αρετές του πλαισίου. Για να το θέσω πιο συγκεκριμένα, έχοντας δοκιμάσει την νέα Mercedes C-Class και τη νέα BMW Σειρά 3, το A4 τοποθετείται ανάμεσα. Ίσως, με το S line πακέτο του αυτοκινήτου της δοκιμής να πλησιάζει την εξαιρετική sport συμπεριφορά του βαυαρέζικου μοντέλου, χωρίς να είναι τόσο σκληρό.

Η οδική συμπεριφορά του νέου A4 έχει κάνει άλματα προόδου σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο, και με λίγα λόγια οι μηχανικοί από το Ingolstadt έχουν βρει τη χρυσή τομή ανάμεσα στην σπορτίφ συμπεριφορά και την άνεση. Οι αναρτήσεις και το σύστημα διεύθυνσης έδειξαν να φιλτράρουν κάθε κίνηση ακόμα και σε ανώμαλο οδόστρωμα, παρόλα αυτά βρήκα την αίσθηση του τιμονιού εξαιρετικά ελαφριά και χωρίς καλή πληροφόρηση από τον δρόμο.

2016_Audi_A4_35

Το σύστημα διεύθυνσης έχει ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση, ενώ με το προαιρετικό “dynamic steering” μεταβάλλεται ο βαθμός υποβοήθησης ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου και τη γωνία στροφής του τιμονιού, και τα αμορτισέρ ρυθμιζόμενης απόσβεσης όπου ο οδηγός έχει για πρώτη φορά τη δυνατότητα επιλογής 2 τύπων συμπεριφοράς: ‘sport’ ή ‘comfort’. Και οι δύο επιλογές περιλαμβάνονται στο σύστημα δυναμικής συμπεριφοράς της Audi, το οποίο και περιλαμβάνεται στο βασικό εξοπλισμό όλων των μοντέλων με κινητήρες ισχύος 190 ίππων και άνω.

Το σύστημα Audi drive, που επηρεάζει τη χαρτογράφηση του συστήματος διεύθυνσης, την απόκριση του γκαζιού, αλλά και της προαιρετικής ανάρτησης μεταβλητής απόσβεσης, είναι διαθέσιμο στον βασικό εξοπλισμό σε όλες τις εκδόσεις, εκτός από τα αυτοκίνητα που εφοδιάζονται με τον 1.400άρη κινητήρα, όπου χρεώνεται επιπλέον. Η απόφαση της Audi να τοποθετήσει αμορτισέρ μεταβλητής απόσβεσης, κάνει το αυτοκίνητο ακόμα πιο ξεχωριστό σε ότι αφορά τον τομέα της άνεσης.

2016_Audi_A4_39

Από πλευράς διάταξης της ανάρτησης, εμπρός υπάρχουν γόνατα MacPherson, ενώ στον πίσω άξονα ανασχεδιασμένη διάταξη πολλαπλών συνδέσμων. Η τοποθέτηση του βελτιωμένου ως προς τη συμπεριφορά, εμπρός άξονα των 5 συνδέσμων, εξασφαλίζει την ιδανική απόσβεση τόσο των εγκάρσιων όσο και των πλευρικών δυνάμεων. Στο στάνταρ εξοπλισμό των βασικών εκδόσεων του νέου A4 περιλαμβάνονται ζάντες αλουμινίου 16 ή 17 ιντσών (ανάλογα με τον κινητήρα), ενώ προαιρετικά υπάρχουν 18 ή 19 ιντσών (στάνταρ στην έκδοση με το πακέτο S line sport με επιλογή design).

Ο μικρός κινητήρας που οδήγησα έδειξε αρκετά πρόθυμος να κινήσει το αμάξωμα, και τουλάχιστον μια οικογένεια θα κάνει εξαιρετικά άνετα ταξίδια. Προσωπικά δεν περίμενα ότι ένας 1.400άρης θα μπορούσε να “κουμπώσει” τόσο καλά σε ένα τόσο μεγάλο αμάξωμα, καθώς ενώ δεν θα βάλει φωτιά στην άσφαλτο, πολύ δύσκολα θα σε εκθέσει. Πόσο μάλλον σε συνεργασία με το αυτόματο κιβώτιο, που θα έχει πάντα την κατάλληλη σχέση την κατάλληλη στιγμή. Στις χαμηλές στροφές, ο κινητήρας έδειξε μια ατονία στο να “φουσκώσει” γρήγορα τη τουρμπίνα, αλλά αυτά είναι ψιλά γράμματα που δεν θα γίνουν καθόλου αντιληπτά σε απλές καθημερινές μετακινήσεις.

[/nextpage]

[nextpage title=”Συμπέρασμα” ]

First_Drive_Audi_A4_36

Η μάρκα των τεσσάρων κύκλων κατάφερε για ακόμα μία φορά να παρουσιάσει ένα εντυπωσιακό αυτοκίνητο. Το νέο Audi A4 είναι καλύτερο από ποτέ και θυμίζει κατασκευές μεγαλύτερης κατηγορίας. Το ξέρω ακούγεται κλισέ, αλλά είναι πέρα για πέρα πραγματικότητα.

Μπορεί να μην ενθουσιάζει με το παρουσιαστικό του, αλλά σε ανταμείβει και με το παραπάνω με την καμπίνα του και το Virtual cockpit. Είναι ότι πιο σύγχρονο υπάρχει αυτή τη στιγμή στα μεσαία premium sedans, ενώ ο βενζινοκινητήρας που δοκίμασα διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά που θα θελήσει ένας οικογενειάρχης. Το σύνθημα της Audi “Vorsprung durch Technik” επιβεβαιώνεται συνεχώς, με το νέο αυτοκίνητο να μην αποτελεί εξαίρεση.

[/nextpage]

[nextpage title=”Φωτογραφίες” ]

[/nextpage]