Αρχική Κατασκευαστές BMW Track Test: Με τη BMW M2 στη πίστα του Hungaroring

Track Test: Με τη BMW M2 στη πίστα του Hungaroring

57
Track Test: Με τη BMW M2 στη πίστα του Hungaroring

Εισαγωγή

BMW_M2_Budapest_43

Όπως πολύ πιθανόν έχεις καταλάβει από τη σελίδα μας στο Facebook και το λογαριασμό μας στο Instagram, καθώς και από την αρκετά ενδιαφέρουσα συνέντευξη που διάβασες χθες με τον Antonio Félix da Costa, ανήμερα του Αγίου Πνεύματος βρεθήκαμε στην πρωτεύουσα της Ουγγαρίας, και πιο συγκεκριμένα στην πίστα της Formula 1 του Hungaroring, για να δοκιμάσουμε την ολοκαίνουρια BMW M2.

BMW_M2_at_Hungaroring_169

Μια εκδήλωση που τείνει να γίνει ετήσιο καθιερωμένο ραντεβού της ελληνικής αντιπροσωπείας της BMW σε κάποια πόλη της κεντρικής Ευρώπης, καθώς μετά την περσινή μας αξέχαστη εμπειρία στην Πολωνία με (σχεδόν) όλα τα μοντέλα του M Division της BMW, έτσι και φέτος, δεχτήκαμε με μεγάλη χαρά την πρόσκληση του Κώστα Διαμαντή, υπεύθυνου επικοινωνίας της ελληνικής αντιπροσωπείας της BMW, με την υπογραφή του Κου. Νίκου Ταγκούλη, υπεύθυνου επικοινωνίας της μάρκας για τις χώρες της νοτιοανατολικής Ευρώπης (11 τον αριθμό), για να οδηγήσουμε την άκρως κολάσιμη Μ2.

Αν θυμάσαι στην περσινή εκδήλωση, είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε την M235i, που αποτελούσε τον “αδύναμο κρίκο” σε σύγκριση με τα υπόλοιπα Μ μοντέλα. Η νέα Μ2, όμως, έρχεται να δείξει ότι διαθέτει στον μέγιστο βαθμό όλα τα εκείνα στοιχεία που έκαναν τα “καυτά” μοντέλα της βαυαρέζικης ποθητά και ερωτεύσιμα από όλον τον κόσμο.

BMW_M2_at_Hungaroring_38

Πριν μπω στα του αυτοκινήτου, είναι αξιοσημείωτο να δει κανείς ότι η BMW διαθέτει πλέον την πιο πλήρη γκάμα M και M Performance μοντέλων. Το 2015 πουλήθηκαν 62.400 αυτοκίνητα, σημειώνοντας αύξηση 39% σε σχέση με την περασμένη χρονιά (34.500 τα Μ, +64,8%, και 27.900 τα M Performance, +16,4%), και κάτι μου λέει ότι η φετινή χρονιά θα είναι ακόμα καλύτερη. Η τιμή των €73.000 στην Ελλάδα, μπορεί να ακούγεται μεγάλη για τα σημερινά δεδομένα, αλλά το αυτοκίνητο αξίζει κάθε ένα ευρώ του. Πρακτικά με την αγορά της, το μόνο που έχεις να επιλέξεις είναι ένα από τα τέσσερα διαθέσιμα χρώματα (Alpine White, Black Sapphire Metallic, Long Beach Blue Metallic και Mineral Grey Metallic), με τον εξοπλισμό να είναι υπερπλήρης, έχοντας ελάχιστα “ticks” να προσθέσεις, καθώς το μόνο που θα προσέθετα θα ήταν το ηχοσύστημα της Harman Kardon.

Το αυτοκίνητο

BMW_M2_at_Hungaroring_60

Πρωταγωνιστής της εκδήλωσης δεν ήταν άλλος από τη “σύγχρονη Μ3 Ε30”, αλλά δε μπορώ να παραλείψω να αναφέρω ότι κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης είχαμε την ευκαιρία να επιλέξουμε μεταξύ της Μ2, Μ3 και Μ6 με τα Competition Package για μια οδήγηση 35 χλμ. εκτός πίστας. Αυτή που επέλεξα ήταν η Μ3, αλλά αυτά θα τα διαβάσεις παρακάτω.

Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια, και έτσι δεν θα σε κουράσω πολύ με τις λεπτομέρειες του αυτοκινήτου, γιατί αυτό που πραγματικά μετράει, και σου μένει, είναι η εμπειρία οδήγησης της Μ2.

BMW_M2_at_Hungaroring_01

Ο χαρακτηρισμός του αυτοκινήτου ως “σύγχρονη Μ3 Ε30”, μόνο τυχαίος δεν είναι, καθώς μια πρόχειρη σύγκριση των διαστάσεων θα δεις ότι είναι σχετικά κοντά, με την Μ2 να είναι 12 εκ. μακρύτερη, 17 εκ. φαρδύτερη και 4 εκ. ψηλότερη από την Μ3, με τα ακριβή νούμερα να είναι 4.468×1.854×1.410 (ΜxΠxY). Μη μπεις στη διαδικασία να την συγκρίνεις με τη Μ4, χαμένος χρόνος.

Η BMW παρουσίασε την πολυαναμενόμενη M2, την τελευταία προσθήκη στην “M” οικογένεια, τον περασμένο Οκτώβριο για να κάνει τη παγκόσμια πρεμιέρα της στην έκθεση του Detroit, τον περασμένο Ιανουάριο, κάνοντας δυναμική είσοδο το 2016, που είναι και η επετειακή χρονιά της BMW, συμπληρώνοντας 100 χρόνια από την ίδρυση της.

BMW_M2_Budapest_37

Η παραγωγή της γίνεται στο εργοστάσιο της στη Λειψία, με την φετινή χρονιά να είναι sold out, και ενώ αρχικά υπήρχε η πρόβλεψη για περίπου 2.000 αυτοκίνητα ετησίως, η εντυπωσιακά μεγάλη ζήτηση του μοντέλου έχει αλλάξει τα δεδομένα. Παρά την πίεση μου στον Jorg Bartels, επικεφαλής του region της νοτιοανατολικής Ευρώπης για ένα πιο συγκεκριμένο νούμερο, η απάντηση είναι ότι αυτό μεταβάλλεται ώστε να ανταποκρίνονται καλύτερα στην ζήτηση. Παρόλα αυτά, αν παραγγείλεις σήμερα Μ2, θα πρέπει να περιμένεις κάτι λιγότερο από ένα χρόνο για κάψεις τα λάστιχα της.

H BMW M2 είναι ένα σπορ εργαλείο υψηλών και συναρπαστικών επιδόσεων, που μοναδικό σκοπό έχει να κάνει τη καρδιά σου να χτυπά πιο γρήγορα, όμοια που μόνο η γυναίκα των ονείρων σου μπορεί να κάνει, αν και αυτό αμφισβητείται. Στο Nurburgring, η Μ2 γυρνά σε 7 λεπτά και 58 δευτ., 7 δευτερόλεπτα γρηγορότερα από την BMW M3 E92 και 14 δευτερόλεπτα γρηγορότερη από την 1-Series M Coupe.

BMW_M2_Budapest_50

Η αισθητική και τα χαρακτηριστικά της έκαψαν αμέσως καρδιές, καθώς ο ανταγωνισμός λάμπει δια της απουσίας του. Εξακύλινδρη, πισωκίνητη και με την υπογραφή της M GmbH, η νέα M2 έχει όλα τα συστατικά για να προσφέρει την απόλυτη οδηγική απόλαυση. Είναι μια πρόταση που παίζει πρακτικά μόνη της, καθώς Mercedes και Audi δεν θέλουν, ή ίσως δεν μπορούν, να προτείνει κάτι αντίστοιχο. Μόνο η Porsche, με την Cayman, μπορεί να προσφέρει αντίστοιχες συγκινήσεις, αλλά χάνει σε πρακτικότητα, ενώ με την πρόσφατη ανανέωση της και την τοποθέτηση του νέου τετρακύλινδρου turbo κινητήρα, χάνει και σε ήχο.

BMW_M2_Budapest_51

Από την πρώτη στιγμή που φτάσαμε στη πίστα του Hungaroring, στην πίσω πλευρά των pit boxes βρισκόταν η ανθρακί Μ2. Αυτή, η πρώτη επεξεργασία, ήταν αρκετή για να επιβεβαιώσει πως είναι περήφανο μέλος της οικογένειας BMW M, με το στυλ της να υποδηλώνει τις δυναμικές αρετές της. Η πιο καυτή έκδοση της Σειράς 2, έχει εξοπλιστεί με νέο εμπρός προφυλακτήρα, που διαθέτει μεγάλες εισαγωγές αέρα και σύμφωνα με την εταιρία μειώνει την αεροδυναμικά παραγόμενη άνωση.

Εμπνευσμένη από μοντέλα της ιστορίας της BMW στο μηχανοκίνητο αθλητισμό, διαθέτει μία χαμηλή εμπρός ποδιά με μεγάλους αεραγωγούς, μυώδη πλευρά με τα χαρακτηριστικά βράγχια Μ, τα φαρδύτερα φτερά εκτός από το ότι φωνάζουν από μακριά ότι κάτι δυνατό κρύβεται από κάτω, υπάρχουν για να χωρέσουν οι 19άρες ζάντες ελαφρού κράματος, ενώ ο νέος πίσω προφυλακτήρας ενσωματώνει τον διαχύτη, και φιλοξενεί τις τετραπλές απολήξεις της εξάτμισης.

BMW_M2_Budapest_62

Η κορυφαία δυναμική συμπεριφορά του αυτοκινήτου απαιτεί πρωτίστως ένα υψηλό επίπεδο ακαμψίας και χαμηλό βάρος αξόνων. Γι’ αυτό, οι μηχανικοί της BMW M μετέφεραν αυτούσιους τους ελαφριούς αλουμινένιους εμπρός και πίσω άξονες των M3/M4 και στη νέα M2. Για παράδειγμα, όπως οι βραχίονες ελέγχου, οι βάσεις των τροχών, τα υποπλαίσια και η εμπρός μπάρα θόλων ζυγίζουν 5 κιλά λιγότερο από όσο μία συμβατική ατσάλινη δομή. Περαιτέρω εξοικονόμηση βάρους επιτυγχάνεται με τα αλουμινένια γόνατα της ανάρτησης και τη σωληνωτή αντιστρεπτική δοκό.

BMW_M2_Budapest_13

Για να διασφαλίζεται εξαιρετικά ακριβής γεωμετρία τροχών, χρησιμοποιούνται σφαιρικοί σύνδεσμοι για τη μετάδοση εγκάρσιων δυνάμεων. Η μπάρα θόλων και η πρόσθετη βιδωτή σύνδεση μεταξύ υποπλαισίου άξονα και μαρσπιέ, που αυξάνει την ακαμψία της εμπρός δομής, έχει θετική επιρροή και εδώ. Οι διαμήκεις δυνάμεις που περνούν από την ανάρτηση μεταφέρονται στους βραχίονες απευθείας μέσω ειδικών, ελαστικών σιλεντμπλόκ, κάτι που προσφέρει και την επιθυμητή άνεση κύλισης. Όλοι οι βραχίονες ελέγχου και οι βάσεις των τροχών του πίσω άξονα πέντε συνδέσμων της νέας BMW M2, κατασκευάζονται από σφυρήλατο αλουμίνιο, που μειώνει τις μη αναρτώμενες μάζες κατά τρία κιλά περίπου συγκριτικά με μία ατσάλινη δομή.

Επιπλέον, μία άκαμπτη σύνδεση αγωνιστικής προέλευσης, χωρίς ελαστικά σιλεντμπλόκ, χρησιμοποιείται για την έδραση το ελαφριού πίσω υποπλαισίου τύπου χωροδικτυώματος στο πλαίσιο. Αυτό βελτιώνει περαιτέρω τη γεωμετρία των τροχών και την ευστάθεια. Η κινηματική του άξονα, που ελέγχει τη γεωμετρία των τροχών κατά τη συμπίεση της ανάρτησης και μέσω των βραχιόνων ελέγχου, είναι ομοίως ρυθμισμένη ώστε να προσφέρει τη γνώριμη ακρίβεια των μοντέλων Μ.

BMW_M2_Budapest_119

Φοράει 19-άρες σφυρήλατες ζάντες, που μειώνουν σημαντικά τις περιστρεφόμενες και μη αναρτώμενες μάζες, και μαζί με τα αποκλειστικά ελαστικά Michelin Pilot Super Sport διαστάσεων 245/35 εμπρός και 265/35  πίσω, συμβάλλουν σημαντικά στις έξοχες δυναμικές αρετές της νέας BMW M2 και, ταυτόχρονα, διασφαλίζουν εντυπωσιακή οδηγική άνεση.

Τα φρένα της νέας M2 αποτελούνται από τετραπίστονες δαγκάνες στον εμπρός άξονας και διπίστονες στον πίσω, είναι βαμμένες σε μπλε μεταλλικό και φέρουν το λογότυπο Μ στον εμπρός άξονα. Οι διάτρητοι και εσωτερικά αεριζόμενοι δίσκοι έχουν διάμετρο 380 χλστ. εμπρός και 370 χλστ. πίσω, ενώ τα κέντρα τους κατασκευάζονται από αλουμίνιο. Κατά την χρήση στην πίστα προσέφεραν άριστη επιβράδυνση σε όλες τις συνθήκες, και πραγματικά εντυπωσιάστηκα με την αντοχή τους στην κόπωση και τη θερμότητα.

BMW_M2_Budapest_123

Το ηλεκτρικό σύστημα διεύθυνσης της Μ2 είναι ένα ακόμα στοιχείο που προέρχεται από τη μεγαλύτερη “αδερφή” Μ3/Μ4, και προσφέρει απλά επική οδηγική αίσθηση. Προσφέρει δύο ρυθμίσεις, Comfort και Sport/Sport+, που επιλέγονται από τον διακόπτη αριστερά του λεβιέ ταχυτήτων. Αυτός σου επιτρέπει να προσαρμόζεις την υποβοήθηση ανάλογα με την εκάστοτε κατάσταση και τις προσωπικές προτιμήσεις σου. Δυστυχώς, όμως, για λόγο που δεν διευκρινίστηκε, στο πολυλειτουργικό τιμόνι δεν υπάρχουν τα κουμπιά “Μ1” και “Μ2”, όπως όλα τα υπόλοιπα Μ μοντέλα, τα οποία πρακτικά είναι πιο “άγρια” προγράμματα λειτουργίας του αυτοκινήτου.

BMW_M2_Budapest_128

Όσον αφορά στο εσωτερικό, το δέρμα και η alcantara συνδυάζονται όμορφα ενώ οι μπλε ραφές και τα ανθρακονημάτινα διακοσμητικά ενισχύουν τον sport χαρακτήρα του αυτοκινήτου, με τον διαχρονικό χαρακτήρα των μοντέλων M να δίνει και εδώ το παρών.

BMW_M2_Budapest_132

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να δώσω στο πορώδες ανθρακόνημα με την ανάγλυφη υφή, καθώς δεν έχει γυαλιστερό λούστρο. Τα σπορ καθίσματα είναι επενδυμένα σε μαύρο δέρμα Dakota με μπλε αντίθετη ραφή και λογότυπο M στις πλάτες. Έχουν ρυθμιζόμενα πλαϊνά μαξιλάρια που παρέχουν στον οδηγό και το συνοδηγό βέλτιστη στήριξη στις γρήγορες στροφές. Η στήριξη τους είναι αρκετά καλή, αλλά έχοντας καθίσει στα αντίστοιχα της Μ3/Μ4, θα προτιμούσα να είχαν τοποθετηθεί και στην μικρότερη “αδερφή”.

Κινητήρας

m2engien

Περνώντας στη καρδιά του αυτοκινήτου, κάτω από το καπό υπάρχει ένας νέος εξακύλινδρος σε σειρά κινητήρας, με κωδική ονομασία Ν55. Ο κινητήρας αποτελεί μια εξελιγμένη έκδοση αυτού που κινεί την M235i, με το μπλοκ του να είναι ίδιο με αυτόν του S55, που εφοδιάζεται η Μ3/Μ4. Προσφέρει εκπληκτική ευστροφία για κινητήρα turbo, εξαιρετικά γραμμική απόδοση ισχύος σε μία ευρεία κλίμακα στροφών και αυτό που σε κερδίζει, αυξάνοντας την οδηγική συγκίνησην είναι ο χαρακτηριστικός ήχος του.

Αποδίδει 370 άλογα στις 6.500 σ.α.λ, με τον κόφτη στροφών να αγγίζει τις 7.000 σ.α.λ. Η μέγιστη ροπή του φτάνει τα 465 Nm, διαθέσιμη μεταξύ 1.400 και 5.560 σ.α.λ., όπου με τη λειτουργία overboost ανεβαίνει στιγμιαία κατά 35 Nm, στα 500 Nm, μεταξύ 1.450 και 4.750 σ.α.λ.

Με το αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη M DCT, 7 σχέσεων, που ήταν εφοδιασμένα όλα τα αυτοκίνητα που είχαμε στην διάθεση μας, και ενεργοποιημένο το launch control, το αυτοκίνητο κατάφερε και έγραψε στο VBox μας για την επιτάχυνση από 0-100 χλμ/ώρα σε 4,11 δευτ., όταν η εργοστασιακή τιμή είναι 4,3 δευτ. (4,5 δευτ. με το 6άρι χειροκίνητο). Η τελική του ταχύτητα ελέγχεται ηλεκτρονικά στα 250 χλμ/ώρα, αλλά υπάρχει η δυνατότητα με το πακέτο M Driver, ο ηλεκτρονικός κόφτης να μην παρεμβαίνει πριν από τα 270 χλμ/ώρα, κάτι που σημαίνει ότι έχει και άλλα να δώσει…

bmw-m2-coupe_engine-100645102-orig

Ο κινητήρας της BMW M2 διαθέτει ελαφριά, θερμοδυναμικά βελτιστοποιημένη, αλουμινένια μονάδα και είναι εξαιρετικά άκαμπτη λόγω σχεδίασης closed-deck, που σημαίνει ότι το χιτώνιο ψύξης των κυλίνδρων είναι κλειστό στην πάνω πλευρά. Αυτό επιτρέπει υψηλότερες πιέσεις κυλίνδρων για βελτιωμένη απόδοση ισχύος, με τα χιτώνια των κυλίνδρων να μειώνουν το βάρος του εξακύλινδρου και την εσωτερική τριβή. Περιλαμβάνει υπερσυμπιεστή TwinScroll, High Precision Injection, μεταβλητό χρονισμό εκκεντροφόρων (Double-VANOS) και μεταβλητό έλεγχο βαλβίδων VALVETRONIC.

Η ενσωμάτωση του turbo στην πολλαπλή εξαγωγής παίζει σημαντικό ρόλο στη βελτιστοποίηση των επιδόσεων. Για να ικανοποιεί τις υψηλές προσδοκίες των σπορτίφ οδηγών που πιέζουν στο όριο στην πίστα, οι μηχανικοί εξέλιξης της BMW M, προχώρησαν και σε περαιτέρω αναβαθμίσεις του κινητήρα της νέας BMW M2, που βασίζεται στις εκδόσεις υψηλών επιδόσεων των BMW M3 και BMW M4 που παρουσιάστηκαν το 2014. Εξαρτήματα όπως έμβολα (με τα πάνω ελατήρια βελτιστοποιημένα για εφαρμογή στα χιτώνια από χυτοσίδηρο) προέρχονται από τις BMW M3/M4, όπως και τα βασικά κουζινέτα στροφάλου.

BMW_M2_Budapest_122

Ο κινητήρας της M2 εξοπλίζεται επίσης με πιο θερμά μπουζί υψηλής απόδοσης. Για να διασφαλιστεί ότι το λάδι φτάνει σε όλα τα εξαρτήματα του κινητήρα σε όλες τις περιπτώσεις, όπως στην έντονη πλευρική επιτάχυνση, στην οριακή επιτάχυνση και στα ακραία φρεναρίσματα μέσα στην πίστα, ο κινητήρας διαθέτει ένα τροποποιημένο κάρτερ λαδιού. Ένα πρόσθετο κάλυμμα κάρτερ λαδιού βοηθά να περιοριστεί η κίνηση του λαδιού κατά την επιτάχυνση. Ταυτόχρονα, μία έξτρα αντλία απορρόφησης λαδιού επιστρέφει το λάδι στο πίσω τμήμα του κάρτερ όταν ο οδηγός φρενάρει απότομα.

Ένα ειδικό σύστημα απορρόφησης χρησιμοποιείται για την παροχή λαδιού στον υπερσυμπιεστή υπό υψηλότερες επιταχύνσεις. Αυτό το μέτρο διασφαλίζει ότι η παροχή λαδιού στον κινητήρα παραμένει διασφαλισμένη όλες τις φορές, τόσο σε νορμάλ καθημερινές συνθήκες οδήγησης όσο και σε ακραία σπορ.

BMW_M2_Budapest_121

Το ίδιο ισχύει και για τα θερμικά φορτία όλων των εξαρτημάτων του κινητήρα. Για να διαχειριστεί τις ακραίες απαιτήσεις ψύξης σε σκληρή οδήγηση, ο κινητήρας της BMW M2 έχει το πλεονέκτημα ενός πρόσθετου ψυγείου για τη βαλβολίνη του αυτόματου κιβωτίου και ένα ακόμα ψυγείο νερού για τον κινητήρα.

Η λειτουργία Drivelogic στο κιβώτιο προσφέρει δυνατότητα επιλογής έξι προγραμμάτων οδήγησης (τρία στο αυτόματο και τρία στο μηχανικό πρόγραμμα). Οι ρυθμίσεις Comfort, Sport και Sport+ ενεργοποιούνται από το διακόπτη Driving Experience Control και ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει ενεργοποιηθεί, επιτρέπει είτε τις πολύ γρήγορες αλλαγές σχέσεων χωρίς διακοπή στην παροχή ισχύος ή τις πολύ ομαλές αλλαγές.

Η εμπειρία

BMW_M2_Budapest_40

Μόνο η σκέψη ότι θα έχω την ευκαιρία να οδηγήσω ένα λατρεμένο αυτοκίνητο στην πίστα, και μάλιστα προδιαγραφών F1, είναι από μόνο του ικανό να μην κοιμηθώ το προηγούμενο βράδυ. Δεν υπήρχε ίχνος άγχους, αλλά μιας αναπάντεχης προσμονής, με κάθε λεπτό να περνάει βασανιστικά αργά.

Να πω την αλήθεια, γνώριζα αρκετά καλά την χάραξη της πίστα, καλύτερα και από αυτή των Μεγάρων, καθώς τόσο από την πολυετή παρακολούθηση των αγώνων της κορωνίδας του μηχανοκίνητου αθλητισμού, όσο και από το αντίστοιχο ηλεκτρονικό παιχνίδι της F1, ήξερα τι ακριβώς να περιμένω.

BMW_M2_at_Hungaroring_06

Για να ικανοποιηθούν οι 11 χώρες που ανήκουν στο δικό μας region, η παρουσίαση του αυτοκινήτου είναι διάρκειας 10 ημερών, με τους 16 Έλληνες δημοσιογράφους να ενώνονται με άλλους 12 από την Βουλγαρία, για την πρώτη μέρα της δεύτερης εβδομάδας. Χωριστήκαμε σε 3 ομάδες, όπου κάθε μία είχε να κάνει από μια δοκιμασία. Οι δύο ήταν τα δύο διαφορετικά χρονομετρημένα κομμάτια της πίστας, όπου αθροιστικά έβγαινε ο καλύτερος χρόνος, με την τρίτη να ήταν η οδήγηση στα περίχωρα της πίστας.

BMW_M2_at_Hungaroring_41

Για την ιστορία να αναφέρω ότι το Autoblog.gr κατέλαβε την 5η θέση, κάνοντας το 8ο και 3ο χρόνο αντίστοιχα, με το “λάθος” μου στο πρώτο κομμάτι να είναι ο υπερβολικός μου ενθουσιασμός, καθώς αντί για σωστή γραμμή στην πρώτη στροφή της πίστας, επέλεξα να την πάρω με το πλάι. Ψιλά γράμματα…

Μέσα από αυτές τις δοκιμασίες, όμως, είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε την συμπεριφορά του αυτοκινήτου και να εκμεταλλευτούμε στο έπακρο τις αρετές της πολύ τεχνικής πίστας. Έτσι, εκτός από την προσωπική μας ευχαρίστηση, η σφιχτή χάραξη της πίστας είχε κύριο σκοπό να μας δώσει να καταλάβουμε την εκπληκτική οδηγική συμπεριφορά και τις μηχανικές δυνατότητες της Μ2. Το εξαιρετικά σταθερό εμπρός μέρος του αυτοκινήτουη προσφέρει μεγάλη ευκολία στο χειρισμό του στο driftάρισμα, ενώ το γρανιτένιο πλαίσιο του σου χαρίζει σιγουριά και αυτοπεποίθηση στις 3 ανοιχτές καμπές της πίστας, που κινείσαι με πάνω από 180 χλμ/ώρα.

BMW_M2_at_Hungaroring_44

Η Μ2 είναι εξαιρετικά ελέγξιμη, όταν σπάσει η πρόσφυση του πίσω άξονα, ακόμα και στα πολλά χλμ/ώρα, και με απαλές κινήσεις του τιμονιού μπορείς να διαγράψεις εντυπωσιακές γωνίες, με τον καπνό των πίσω ελαστικών να ρυθμίζεται στη διάθεση του δεξιού σου ποδιού.

Ο κινητήρας, δίχως υπερβολές είναι ένας από τους πιο “γεμάτους” που έχω οδηγήσει. Μπορεί η υπερβολή των σημερινών αυτοκινήτων να κάνουν τα 370 άλογα να ακούγονται πιο γήινα σε σχέση με το παρελθόν, αλλά πίστεψε μπορεί να μην έχει αυτή την απόλυτη απόδοσή της Μ3/Μ4 με το Competition Package, αλλά ο ωμός και ροπάτος τρόπος με τον οποίο βγαίνει στους πίσω τροχούς είναι από άλλο πλανήτη, αυτόν της BMW.

BMW_M2_at_Hungaroring_59

Συνεχίζοντας τα κλισέ, ο μεγάλος κυβισμός του είναι υπεύθυνος για το τράβηγμα που νιώθεις από το ρελαντί, χωρίς την παραμικρή υποψία lag. Όσο πιο ψηλά τον λειτουργείς, τόσο δείχνει τις αρετές του, και με το πρόγραμμα Sport+, το M-Soundtrack, δηλαδή τα ειδικά ηλεκτρονικά ελεγχόμενα κλαπέτα στην εξαγωγή για μεταβολή της χροιάς, σου χαρίζουν μια μαγική ηχητική πανδαισία, με ρεσιτάλ από μεσαίες νότες.

Από πλευράς ανάρτησης, η M2 δε διαθέτει την ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενη των M3/M4, για να κρατηθεί το κόστος χαμηλά, αλλά έχει εξελιχθεί εκ νέου αυτή της M235i, διαθέτοντας πιο σφικτά ελατήρια και αμορτισέρ. Βέβαια, δε λείπει το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο ενεργό διαφορικό Active M Differential, με το ποσοστό εμπλοκής να μεταβάλλεται από 0 έως 100% ανάλογα με την οδηγική κατάσταση. Αυτά μέσα στην πίστα μεταφράζονται με ένα μόνιμα ζωγραφισμένο χαμόγελο και ενέσεις αδρεναλίνης, δηλαδή με μια λέξη, απίστευτη εμπειρία.

Μετά τις παραπάνω δοκιμασίες, είχαμε την ευκαιρία να κάνουμε 2 γύρους ολόκληρη την πίστα και χωρίς κώνους, που οριοθετούσαν τα πατήματα μας κατά τις δοκιμασίες. Είχαμε, όμως, τον εκπαιδευτή μπροστά μας, ο οποίος σαν κέρβερος έλεγχε τον ρυθμό και δεν μας άφησε να χαρούμε στο έπακρο τις δυνατότητες της Μ2. Δικαιολογημένα βέβαια, γιατί με τόσους δημοσιογράφους και τόσες μέρες πρέπει να υπάρχει κάποιος να κρατάει την υπερβολή.

BMW_M2_at_Hungaroring_115

Με ταχύτητες κοντά στα 220 χλμ./ώρα στην μεγάλη ευθεία της πίστας, πατώντας δυνατά τα φρένα, και έχοντας τα Michelin σε θερμοκρασίες κοντά στους 60 βαθμούς, το αυτοκίνητο είναι ακλόνητα σταθερό. Η όλη διαδικασία του ότι κάνεις ολόκληρο γύρο στο Hungaroring φτάνει τα επίπεδα της ηδονής σε… πρόστυχο επίπεδο.

Η συμπεριφορά του γερμανικού coupe ρυθμίζεται με το γκάζι και είναι εκπληκτική, καθώς σου δίνει την αίσθηση της απόλυτης ακρίβειας, με το τιμόνι να παρέχει εξαιρετική πληροφόρηση, κάνοντας σε να νιώσεις άνετα από τα πρώτα μέτρα.

Κάτι τέτοια event κάνουν πολύ “κακό” στην ψυχολογία σου, γιατί σου δίνουν μια γερή δόση χαράς, αλλά η επιστροφή στην καθημερινότητα και τα συμβατικά αυτοκίνητα είναι πολύ δύσκολη. Είναι αναρίθμητα τα προτερήματα της Μ2 που αν τα απαριθμήσω δε φτάνουν ούτε οι 10.000 λέξεις.

Κλείνοντας

BMW_M2_at_Hungaroring_184

Αν μου έλεγες πιο είναι το απόλυτα ιδανικό και “προσιτό” sport αυτοκίνητο για την Ελλάδα αυτή τη στιγμή, θα έλεγα χωρίς καμία αμφιβολία την Μ2. Αλλά σε ερώτηση με ποιο αυτοκίνητο θα έφευγα από την Βουδαπέστη αντί να πάρω το αεροπλάνο της επιστροφής για Αθήνα, τότε θα επέλεγα την Μ3 με το Competition Package. Είναι ανεκπλήρωτος έρωτας, δε το κρύβω.

Φωτογραφίες