Πολλά υποσχόμενες οι μπαταρίες τεχνολογίας Οξυγόνου-Λιθίου

Σχετικά άρθρα

Ένας από τους κυριότερους λόγους που οι σύγχρονοι καταναλωτές αρνούνται την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου είναι κυρίως η ανασφάλεια που τους προκαλούν οι μπαταρίες του οχήματος, καθώς και οι όποιοι συμβιβασμοί συνεπάγονται με αυτές (σταθμοί ανατροφοδότησης, ταχύτητα και συνολική διάρκεια φόρτισης, συνολική απόδοση κτλ). Από πλευράς απόδοσης εναλλακτικό τρόπο αντιμετώπισης αποτελούν οι μπαταρίες Οξυγόνου-Λιθίου οι οποίες υπόσχονται απόδοση από 5 έως 15 φορές μεγαλύτερη από αυτές των Ιόντων-Λιθίου, αλλά αντιμετωπίζουν προβλήματα, εφόσον το 1/3 της ενέργειας τους χάνεται σε θερμότητα και έτσι δεν διαρκούν για μεγάλο χρονικό διάστημα.

Την λύση, φαίνεται να φέρνει ο Ju Li, καθηγητής Πυρηνικής Επιστήμης και Μηχανικής στα Battelle Energy Alliance και MIT, και η ομάδα ερευνητών του όπου σύμφωνα με την τελευταία μελέτη τους, στην οποία έψαχναν για τρόπους με τους οποίους είναι δυνατόν να ξεπεραστούν τα εμπόδια αυτά κατέληξαν σε μία “nanolithia cathode” μπαταρία η οποία λέγεται πως θα είναι πιο ευέλικτη από τις Οξυγόνου-Λιθίου οι οποίες, εφιστούν τον αέρα για να προκαλέσει μια χημική αντίδραση, όπου τελικά απελευθερώνεται ξανά για να αντιστραφεί η δράση και να φορτιστεί η μπαταρία, με τους ερευνητές να βρίσκουν έναν τρόπο να παρακάμψουν αυτό το βήμα, περιλαμβάνοντας μια μέθοδο που δεν χρειάζεται το οξυγόνο να επιστρέψει σε αέρια μορφή.

solar-battery-lithium-oxygen-diagram

Αντ ‘αυτού, το οξυγόνο παραμένει μέσα στο στερεό και μετασχηματίζεται απευθείας μεταξύ τριών οξειδοαναγωγών μελών της, ενώ είναι δεσμευμένο υπό τη μορφή τριών διαφορετικών στερεών χημικών ενώσεων, Li2O, Li2O2, και LiO2, τα οποία αναμιγνύονται υπό την μορφή ενός γυαλιού. Αυτό μειώνει την απώλεια τάσης, από 1,2V σε 0,24V, έτσι ώστε μόνο 8% της ηλεκτρικής ενέργειας να χάνεται υπό την μορφή θερμότητας.

Αυτή την στιγμή η ομάδα του Li ανανέωσε την προσωρινή αίτηση διπλώματος ευρεσιτεχνίας τους, με τους ερευνητές να θεωρούν πως θα παράξουν ένα πρωτότυπο μέσα σε ένα χρόνο και θα το διαθέσουν στους κατασκευαστές μέσα στο διάστημα των επόμενων 18 μηνών. Παρόλα αυτά, η ομάδα φαίνεται να μην έχει βρει λύση στο οικονομικό ζήτημα που τίθεται, με την ίδια να βρίσκεται είδη στο κυνήγι επενδυτών. Το μόνο βέβαιο είναι πως το λανσάρισμα νέων, αποδοτικότερων και διαρκέστερων μπαταριών, θα δώσει πολύτιμες λύσεις, όχι μόνο στις αυτοκινητοβιομηχανίες και το πελατολόγιο τους που ενδιαφέρεται για την αγορά ενός ηλεκτροκίνητου οχήματος, αλλά και σε ζητήματα καθημερινότητας όπως για παράδειγμα οι μπαταρίες των Smartphones και των Tablets που καταπίνουν την ενέργεια της Τεχνολογίας Ιόντων-Λιθίου σαν νερό.

ΠηγήWired

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Nissan παρουσιάζει την πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης

Η Nissan παρουσίασε σήμερα την -υπό κατασκευή- πιλοτική γραμμή παραγωγής μπαταριών στερεάς κατάστασης στο εργοστάσιό της στη Γιοκοχάμα της Ιαπωνίας. Η πιλοτική γραμμή στοχεύει...