Νέα μέθοδος ανακύκλωσης των ανθρακονημάτων

Σχετικά άρθρα

carbonfiber

Τα ανθρακονήματα ήταν δημιούργημα της αεροδιαστημικής βιομηχανίας και όπως πολλές άλλες τεχνολογίες πέρασαν και στην αυτοκινητοβιομηχανία. Ήταν το 1981 όταν παρουσιάστηκε το πρώτο μονοθέσιο Formula 1 με ανθρακονημάτινο σασί, η McLaren Marlboro Project 4 και το 1984 το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής με εκτεταμένη χρήση ανθρακονημάτων, η θρυλική Ferrari 288 Gran Turismo Omologato! Πλέον ακόμη και ταπεινά οχήματα ή και αντικείμενα καθημερινής χρήσης είναι φτιαγμένα από αυτό το εξωτικό υλικό.

Αυτά βέβαια ίσως τα γνωρίζεις, σαν καλός petrolhead, αυτό που όμως μάλλον δεν γνωρίζεις είναι πως τα ανθρακονήματα μέχρι προσφάτως δεν ήταν ανακυκλώσιμα. Βέβαια, η πρώτη ύλη δεν είναι δυσεύρετη, αλλά σε γενικές γραμμές είναι κακή πρακτική η χρήση μη ανακυκλώσιμων υλικών. Ερευνητές του πολυτεχνείου της Georgia βρήκαν μια μέθοδο που ανακυκλώνει σχεδόν όλα τα υλικά που απαρτίζουν τα “ανθρακονήματα”.

Εδώ να υπενθυμίσω πως είναι σύνθετο υλικό, οι ίνες άνθρακα είναι το βασικό υλικό από το οποίο παίρνει και το όνομά του, αλλά περιλαμβάνει και άλλα υλικά κυρίως εποξικές ρητίνες. Η μέθοδος που προτάθηκε, λοιπόν, διαλύει τις ρητίνες με την χρήση αλκοόλης και το ύφασμα μπορεί να ξαναχρησιμοποιηθεί. Για την ώρα το διάλυμα αλκοόλης λειτουργεί με συγκεκριμένο είδος ρητινών, αλλά αυτό είναι μόνο η αρχή. Δεδομένης της κόπωσης των ανθρακονημάτινων κατασκευών που τις καθιστά μη λειτουργικές μετά από κάποιες φορτίσεις, η ανακύκλωση θα βοηθήσει στο να μην πετάγονται στα σκουπίδια αυτές, όπως γινόταν έως τώρα.

Αντί επιλόγου να εκφράσω την ανησυχία μου για το πόσο ευαίσθητες θα είναι οι ανθρακονημάτινες κατασκευές στο οινόπνευμα.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Πατέντα της Ferrari αποκαλύπτει εξακύλινδρο υβριδικό κινητήρα υδρογόνου

Η Ferrari έχει προχωρήσει στη κατάθεση διπλώματος ευρεσιτεχνίας για έναν υβριδικό εξακύλινδρο σε σειρά κινητήρα που τροφοδοτείται με υδρογόνο. Τα σχέδια παρουσιάζουν μια πληθώρα...
Autoblog.gr