Η Jaguar Land Rover παρουσίασε νέο 2-λιτρο βενζινοκινητήρα

Σχετικά άρθρα

Ingenium_petrol_engine_2

Η Jaguar Land Rover έχει καταλάβει ότι για να κερδίσει την προτίμηση του αγοραστικού κοινού, εκτός από ελκυστικό εμφανισιακά και ποιοτικό προϊόν πρέπει να διαθέτεις και σύγχρονα και δυνατά κινητήρια σύνολα. Γι’αυτό σήμερα η βρετανική εταιρία παρουσίασε τη νέα προσθήκη στην οικογένεια των Ingenium βενζινοκινητήρων, καθώς και την επένδυση £30 εκατ. (€35,5 εκατ.) για την εξέλιξη νέου συστήματος διεύθυνσης, που το ονομάζει Transcend (όχι τα USBs).

Ingenium_petrol_engine_1 Ο νέος 2-λιτρος τετρακύλινδρος  κινητήρας θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο κινητήρων της στο Wolverhampton της Αγγλίας. Σύμφωνα με την εταιρία, αποδίδει 25% περισσότερη δύναμη από τον κινητήρα που αντικαθιστά, ενώ ταυτόχρονα καταναλώνει 15% λιγότερο καύσιμο. Χρησιμοποεί ηλεκτροϋδραυλικό σύστημα για τις βαλβίδες, ενσωματωμένη στο μπλοκ πολλαπλή εξαγωγής και twin-scroll turbo με κεραμικά ρουλεμάν.

Θα είναι διαθέσιμος από την επόμενη χρονιά, και θα προσφέρεται σε τρεις εκδόσεις ιπποδύναμης, μια με 200 άλογα που θα κάνει χρήση single scroll turbo, ενώ οι εκδόσεις με τα 250 και 300 άλογα θα χρησιμοποιούν το twin scroll turbo. Οι κινητήρες της “οικογένειας” Ingenium είναι αρθρωτοί με την χωρητικότητα του κάθε κυλίνδρου να είναι στα 500 κ.εκ., κάτι που σημαίνει ότι μοιράζεται αρκετά στοιχεία με τους 3,0-λιτρους V6 κινητήρες της εταιρίας.

Ingenium_petrol_engine_3_cutawayΟ νέος κινητήρας έρχεται να προστεθεί στον 2-λιτρο turbodiesel, που έχει τοποθετηθεί στην Jaguar XE, ενώ η βρετανική εταιρία ετοιμάζει και νέους σε σειρά εξακύλινδρους κινητήρες της ίδιας οικογένειας. Τα μοτέρ αυτά, χωρητικότητας 3,0-λίτρων και κατανάλωσης βενζίνης και πετρελαίου, θα αντικαταστήσουν τους τωρινούς V6. Αναμένεται να τοποθετηθούν σε αυτοκίνητα παραγωγής από τα τέλη του 2017 και σε ότι αφορά τους βενζικονητήρες θα προσφέρονται σε εκδόσεις με 300, 400 και 500 άλογα, ενώ οι πετρελαιοκινητήρες θα αποδίδουν 275, 335 και 400 άλογα. Τέλος, η JLR έχει στα σκαριά και 1,5-λίτρων 3-κύλινδρους κινητήρες.

CENEX_Infographics_FINAL

Από την άλλη, το σύστημα μετάδοσης Transcend παίρνει το όνομα του από τις λέξεις Transmission Supply Chain Excellence for Next Generation Dual Clutch Technologies. Ένα ερευνητικό project πέντε οργανισμών, του οποίου η JLR έχει την καθοδήγηση. Αυτή η σύμπραξη εξελίσσει ένα νέο 8-τάχυτο κιβώτιο που θα βελτιώσει κατά 10% τη την κατανάλωση καυσίμου και θα επεκτείνει τις δυνατότητες των τετρακίνητων εκδόσεων, ενώ θα ζυγίζει κατά 20 κιλά λιγότερα από αντίστοιχα κιβώτια. Θα διαθέτει εξαιρετικά μακριά σχέση μετάδοσης 20:1, διπλάσια από αντίστοιχα 8-τάχυτο κιβώτια, ώστε να μπορεί να ενσωματώσει τις κοντές σχέσεις με δύο συμπλέκτες και την υβριδική τεχνολογία.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

  • New powertrain technologies support commitment to reduce vehicle emissions and improve fuel economy
  • All-new Ingenium petrol engines are the most advanced developed by Jaguar Land Rover
  • Innovative TRANSCEND transmission boosts off-road performance and reduces CO2

Coventry, UK: This week, Jaguar Land Rover will expand its powertrain family, unveiling new technologies for both current and future vehicles. The new additions will support the company’s long-term commitment to reduce vehicle emissions and improve fuel economy across its range through the introduction of more efficient engines along with alternative powertrains, lighter vehicles and improved vehicle energy conservation.

At the heart of its low-emissions strategy, the new four-cylinder Ingenium petrol engine is now in production at Jaguar Land Rover’s £1 billion Engine Manufacturing Centre. Designed, engineered and manufactured in the UK, these are the most advanced engines the company has ever developed. They will deliver up to 25 per cent more power than the engines they replace and offer fuel consumption reductions of up to 15 per cent.

Looking to the future, Jaguar Land Rover has developed a revolutionary advanced automatic transmission that will both improve the efficiency of future vehicles and expand their all-wheel drive capability. The £30 million advanced research project, TRANSCEND, uses an innovative ultra-wide ratio spread (20:1) that integrates low-range gear box, dual-clutch and hybrid technologies to deliver new levels of off-road performance and fuel economy improvements of nearly 10%.

Nick Rogers, Group Engineering Director, said: “Environmental innovation is at the heart of our strategy to dramatically reduce emissions up to 2020 and beyond. With the Ingenium family of powertrains and advanced research projects such as TRANSCEND, future Jaguar Land Rover vehicles will emit significantly less CO₂. By 2020, new technologies will help us reduce our CO₂emissions by a further 25 per cent.”

Ingenium petrol engines

The Ingenium petrol engine features state-of-the-art technologies, such as an electrohydraulic valvetrain, integrated exhaust manifold and twin scroll turbocharger with ceramic ball bearing technology. They will deliver exceptional performance, efficiency and refinement while meeting the most stringent global emissions regulations.

Nick Rogers said: “Ingenium has been developed as a modular family of powerful, efficient and refined all-aluminum petrol and diesel engines. All Ingenium engines deliver benchmark low levels of friction, contributing to inherently good efficiency and refinement.”

Using a common architecture based on a 500cc per cylinder displacement delivers both maximum flexibility and scaleability. This enables a range of derivatives to be developed to suit applications as diverse as sports saloons and luxury SUVs.

Following the launch of the 2.0-litre four-cylinder diesels in 2015, these advanced petrol engines become the latest Ingenium engines to enter production and will be available from 2017.

TRANSCEND transmission

TRANSCEND is an advanced research project that combines innovative mechanical design and advanced manufacturing techniques to deliver a compact, lightweight eight-speed transmission with an ultra-wide ratio spread of 20, more than double that of a conventional eight-speed automatics. Weighing around 20kg less than existing eight-speed automatics, TRANSCEND could be used in longitudinal rear-wheel drive and all-wheel drive vehicles.

Nick Rogers said: “TRANSCEND demonstrates Jaguar Land Rover’s commitment to original research that improves the driving experience and the environmental performance of our vehicles. It will make manoeuvring and off-road use easier than ever before for drivers whilst also improving on-road vehicle dynamics and CO2 emissions.”

With part funding from the UK government, the TRANSCEND programme aims to rebuild the UK’s transmission production – through investment in processes to develop lighter components as well as more energy-efficient manufacturing production – and promote the export of British hybrid vehicle technologies.

Low emissions future

Jaguar Land Rover has made significant investments in new technology and environmental innovation in recent years. Its vision for reducing emissions and improving fuel efficiency is to make improvements in powertrain, continue its leadership in vehicle light-weighting and improve vehicle energy conservation – all without compromise for its customers.

Since 2008, Jaguar Land Rover has doubled the number of powertrain engineers and invested in the research of a range of future powertrain solutions. This team is developing the technology that will help deliver a further 25 per cent improvement in CO2 emissions in the next five years.

Jaguar Land Rover is committed to introducing electrification and has confirmed its electric future with an entry for Jaguar in the innovative FIA Formula E Championship. This investment will push the boundaries of electrification technology and provides a real-world, fast-track test bed for future Jaguar Land Rover electrification technology, transferring it from track to road.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η JLR προσλαμβάνει 250 ηλεκτρολόγους μηχανικούς

Τον περασμένο Φεβρουάριο η Jaguar Land Rover (JLR) έκανε γνωστό πως επιβραδύνει την μετάβασή της στην ηλεκτροκίνηση, προσφέροντας περισσότερα plug-in υβριδικά. Ωστόσο, σήμερα, η βρετανική...

Η Jaguar θα σταματήσει την παραγωγή αυτοκινήτων εσωτ. καύσης τον Ιούνιο

Στη μετάβαση της προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα η Jaguar πήρε την απόφαση να σταματήσει την παραγωγή των αυτοκινήτων της με κινητήρες εσωτερικής καύσης τον...

Το Jaguar C-X75 απέκτησε έκδοση δρόμου χάρη στον άνθρωπο που το σχεδίασε

Έχουν περάσει σχεδόν 14 χρόνια από τότε που η Jaguar είχε παρουσιάσει το C-X75 Concept στην έκθεση του Παρισιού και παρά τις κινήσεις που...
Autoblog.gr