Σχέδιο Αυτοκινήτου εστί.. [Μέρος 3ο]

Σχετικά άρθρα

ford3

Ξεκινάμε από όπου σταματήσαμε λοιπόν,και αφού εξωτερικός και εσωτερικός σχεδιασμός έχουν σμίξει, πάμε να δούμε πως ακριβώς ένα concept φτάνει μέχρι τον τερματισμό και την γραμμή παραγωγής.

Μηχανολογικά

Εντάξει, ξέρω πως το συγκεκριμένο κομμάτι είναι μάλλον το αγαπημένο όλων των φίλων της αυτοκίνησης, αλλά αν περίμενες να ακούσεις κάτι όσο λεπτομερές δυστυχώς θα σε απογοητεύσω. Αυτό δεν οφείλεται στο ότι δεν έχουμε πληροφορίες για το πως γίνετε η επιλογή του κινητήρα που θα δώσει ζωή στο concept, αλλά επειδή η διαδικασία είναι απλά τυπική (με εξαιρέσεις πάντα, αλλά εδώ πάμε να καλύψουμε την μεγάλη εικόνα). Οι μεγάλες εταιρίες αναπτύσσουν (ξεχωριστά με τον σχεδιασμό ή το concept) και έχουν στην διάθεση τους 3 με 4 κινητήρες των οποίων η διάρκεια ζωής είναι μεγαλύτερη του ίδιου του concept. Για παράδειγμα, κάθε νέο VW Golf περνάει από αυτήν την διαδικασία δίχως αυτό να σημαίνει ότι θα συνοδεύεται από νέο κινητήρα. Και κάπου εδώ έρχεσαι να πεις “Οκ, άσε τα Golf και μπες στο ψητό!“, και θα συμφωνήσω και θα σου πω, πώς ακόμα και εταιρίες όπως οι Ferrari, McLaren, Porche κάνουν σχεδόν το ίδιο ακριβώς πράγμα ( με εξαίρεση την Τριάδα). Αν όμως επιμένεις, τότε θα σου πω, πώς η εταιρία με βάση της ανάγκες της, και η ομάδα μηχανολόγων σε συνεργασία με τον αρχισχεδιαστή και βάση το όραμα του, αποφασίζουν για το καλύτερο δυνατό συνδυασμό. Τι σημαίνει αυτό; Πως σε ένα αυτοκίνητο παραγωγής στο βεληνεκές των Laferrari, Mclaren P1, Porsche 918, η εταιρία δίνει το Ok σε μηχανικούς, σχεδιαστές σε μία καθαρή επίδειξη δύναμης. Αφού λοιπόν αποφασιστεί ο κινητήρας ήρθε η ώρα να πάμε στο επόμενο βήμα.

Έγκριση Μοντέλου

Όπως πολύ καλά θα ξέρεις, το γεγονός ότι ένα concept έχει φτάσει μέχρι αυτό το στάδιο εξέλιξης δεν σημαίνει πως θα περάσει και στην παραγωγή. Υπάρχουν concept που φτιάχνονται μόνο και μόνο για τις διεθνείς εκθέσεις, και άλλα τα οποία μας δείχνουν την σχεδιαστική φιλοσοφία που θα ακολουθήσει η εταιρία στο μέλλον. Έτσι λοιπόν, σε αυτό το στάδιο η διοίκηση της εταιρίας μαζί με την ομάδα μάρκετινγκ θα αποφανθούν αν το concept πρέπει να περάσει στην παραγωγή ή αν θα μείνει απλά και μόνο μια ιδέα.

Τελικές μηχανολογικές πινελιές και Παραγωγή

Και κάπως έτσι φτάσαμε στο τέλος. Μια ομάδα μηχανολόγων που ειδικεύεται στην παραγωγή και τα εργοστασιακά μηχανήματα θα εξετάσει πιθανές λύσεις έτσι ώστε η κατασκευή του αυτοκινήτου να πραγματοποιηθεί όσο το δυνατόν γρηγορότερα, αλλά και με το μικρότερο δυνατό κόστος. Συνήθως, σε αυτό το στάδιο οι μηχανολόγοι εξετάζουν πως διάφορα τμήματα του αυτοκινήτου μπορούν να συναρμολογηθούν μαζί, έτσι ώστε να δαπανηθεί λιγότερος χρόνος αλλά και χρήμα. Στο στάδιο αυτό το αυτοκίνητο παραγωγής θυμίζει ελάχιστα από το concept, αφού όχι μόνο έχει εξελιχθεί αλλά έχει περάσει και από πολλές “πλαστικές” μέχρι να φτάσει εδώ. Αφού οι μηχανολόγοι δώσουν το τελικό Ok, τα εργοστάσια βάζουν μπρος για ρυθμούς παραγωγής και το concept είναι έτοιμο πλέον να ονομαστεί και επίσημα αυτοκίνητο παραγωγής.

Επίλογος

Κάθε εταιρία έχει ένα συγκεκριμένο πλάνο όσον αφορά την ανανέωση του στόλου της. Οι περισσότερες αλλάζουν τον σχεδιασμό ριζικά κάθε 5-6 χρόνια, ενώ ανανεώνουν ελάχιστα ένα υπάρχον μοντέλο κάθε 2-3 χρόνια (facelift). Ξέρω πολύ καλά πως πολλοί από εσάς, μαζί και εγώ τα βάζουμε με τις εταιρίες όταν ένα “τούμπανο” concept δεν φτάνει στην παραγωγή, αλλά πρέπει να σκεφτείς πως αν η ίδια η εταιρία αποφασίζει να θυσιάσει χρήματα τα οποία έχει επενδύσει τότε μάλλον κάτι παραπάνω θα ξέρει. Προσωπικά βρίσκω πολλές εταιρίες να έχουν χάσει την ταυτότητα τους σχεδιαστικά και γι΄αυτό φταίει ξεκάθαρα η δημιουργία ομίλων. Για παράδειγμα η Lamborghini Centenario, αν και σε πολλούς μπορεί να αρέσει, δεν έχει καμία σχέση με το DNA και την σχεδιαστική γραμμή που θα έπρεπε να έχει ένας “Ταύρος”, αλλά αυτό θα το συζητήσουμε σε κάποιο επόμενο άρθρο. Μ’ αυτά και μ’ αυτά φτάσαμε στο τέλος, και ελπίζω μέσα από αυτά τα τρία άρθρα να σε έφερα έστω και ελάχιστα στα παρασκήνια της σχεδίασης ενός αυτοκινήτου.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα