Test Drive: Δοκιμάζουμε την 2-λιτρη Porsche Macan

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Αν αυτή τη στιγμή πουλάει ένα μοντέλο της Porsche “σαν ζεστό ψωμί”, αυτό είναι χωρίς αμφιβολία η Macan. Δεν το λέω εγώ, αλλά τα νούμερα, καθώς οι πωλήσεις της καταλαμβάνουν κάτι λιγότερο από το 40% των συνολικών της εταιρίας, με μια γκάμα που συνολικά αποτελείται από πέντε μοντέλα. Ακόμα και στην ρημαγμένη ελληνική αγορά, τους 30 μήνες που είναι στην κυκλοφορία, η ελληνική αντιπροσωπεία έχει καταφέρει να πουλήσει 30 Macan, από τα συνολικά 55 Porsche που έχει παραδώσει.

Το καλοκαίρι του 2014 δοκιμάσαμε την πετρελαιοκίνητη Macan S, και μετά το downsizing της 911 και των 718, ήρθε η σειρά να πραγματοποιηθεί και στο compact SUV της γερμανικής εταιρίας, καθώς απέκτησε πρόσφατα έναν 2-λιτρο turbo κινητήρα. Πρακτικά λοιπόν γίνεται ακόμα πιο εύκολα “αποκτήσιμη”, σε μια κατηγορία που έχει γίνει ιδιαιτέρως δημοφιλής παγκοσμίως, με περίπου 1,3 εκατ. οχήματα ετησίως. Έτσι, η Porsche προσπαθεί να διευρύνει το ήδη σεβαστό μερίδιο της από τη συγκεκριμένη πίτα, κάτι που αλληλένδετα θα αυξήσει τα κέρδη της και θα μας προσφέρει μοντέλα όπως η 911 R, η 918 Spyder και την πολυαναμενόμενη 911 GT2 RS.

Στα συν

[custom_list type=”check”]

  • Γραμμική λειτουργία κινητήρα
  • PDK
  • Επιδόσεις για το βάρος του
  • Fun-to-drive
  • Χώρος αποσκευών
  • Άνεση/ηχομόνωση
  • Κατανάλωση

Στα μείον

  • Αχανέστατη κονσόλα
  • Τιμή εξτρά εξοπλισμού
  • Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισης

Το αυτοκίνητο

test_drive_porsche_macan_11

Αισθητικά το entry-level SUV της Porsche δεν διαφέρει σε τίποτα από το προηγούμενο που είχαμε οδηγήσει, με την μόνη προσθήκη να εντοπίζεται στο εμπρός splitter του προφυλακτήρα, και τις διαφορετικές ζάντες, όπου το αυτοκίνητο δοκιμής φορούσε 20άρες ζάντες τύπου RS Spyder design.

test_drive_porsche_macan_15

Ο σχεδιασμός της Macan παραμένει επιβλητικός, ειδικά στο εμπρός μέρος, όπου κυριαρχεί η μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα κάνοντας την πρόσοψη αρκετά επιθετική. Παρόλο που η εταιρία θέλει να διαφοροποιήσει το αυτοκίνητο με το μεγαλύτερο SUV της, το εμπρός μέρος εύκολα μπερδεύεται και μόνο το έμπειρο μάτι θα καταλάβει από το μικρότερο ύψος ότι μόλις αντίκρισε τη Macan. Όσο προχωράς προς τα πίσω, βλέπεις ξεκάθαρα την προσπάθεια απόδοσης sport χαρακτήρα με την υιοθέτηση “καθαρών” γραμμών.

test_drive_porsche_macan_29

Χαρακτηριστικά είναι τα πίσω μακρόστενα φωτιστικά σώματα, πλήρως LED, που είναι παρόμοια σε σχεδιασμό με αυτά της Porsche 918 Spyder, έχοντας 3D σχεδιασμό. Επίσης, απαρατήρητη δεν περνάει η αρκετά κεκλιμένη κατάληξη της οροφής και το γενικά χαμηλό προφίλ του αυτοκινήτου, με τα μικρά παράθυρα, δίνοντας το ζητούμενο coupe-διστικο τόνο. Το σχεδιαστικό “clue” του αυτοκινήτου είναι το τεράστιο αλουμινένιο καπό, που κατεβαίνει μέχρι τα πλαϊνά φτερά, ενώ διαθέτει οπές που φωλιάζουν τα φωτιστικά σώματα, ακριβώς όπως συναντάμε και στο Mini Cooper.

test_drive_porsche_macan_44 test_drive_porsche_macan_43

Βασίζεται πάνω στην MLB πλατφόρμα του VW Group, όμοια με αυτή του Audi Q5, όμως, στα τρία χρόνια που εξελισσόταν το αυτοκίνητο, η αρθρωτή Modularer Längsbaukasten δέχτηκε τις απαραίτητες τροποποιήσεις για να έρθει στα μέτρα και απαιτήσεις της Porsche. Οι ομοιότητες όμως με την πρόταση της Audi σταματούν εκεί, καθώς περισσότερο από 70% των κινούμενων μηχανικών μερών είναι εξολοκλήρου εξελιγμένα από την Porsche αλλά και το fine tuning του στησίματος, δίνοντας την απαραίτητη sport ταυτότητα στο μοντέλο.

test_drive_porsche_macan_07

H Porsche Macan έχει μήκος 4.681 χλστ., πλάτος 1.923 χλστ., ύψος 1.624 χλστ. και 2.807 μεταξόνιο. Οι διαστάσεις της διαφέρουν από το Q5, όντας κατά 70 χλστ. μακρύτερη, κατά 24 χλστ. φαρδύτερη και κοντύτερη κατά 70 χλστ. Ενώ το μεταξόνιο πρακτικά παραμένει αμετάβλητο (-6 χλστ), το εμπρός μετατρόχιο έχει μεγαλώσει κατά 35 χλστ. (1.655 χλστ.) και το πίσω κατά 36 χλστ. (1.651 χλστ.), έτσι δε θα ήταν παράλογο να συμπεράνεις ότι πρόκειται για μια υπερυψωμένη Cayman, αν και τα 4,7 μέτρα μήκους της δε κρύβονται εύκολα. Ιδιαίτερη μνεία αξίζει και ο αεροδυναμικός συντελεστής που είναι Cd: 0,35, χάρη στο σχεδόν επίπεδο πάτωμα, τον πίσω διαχύτη, αλλά και διάφορες άλλη λύσεις που σκοπό έχουν την καλύτερη αλληλεπίδραση με τον αέρα. Το νούμερο είναι αρκετά εντυπωσιακό για τον όγκο και το ύψος του αυτοκινήτου.

Εσωτερικό

test_drive_porsche_macan_52

Η καμπίνα της Macan έχει κάποιες μικροδιαφορές σε σχέση με το παρελθόν, οι οποίες εντοπίζονται κυρίως στο σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας, το οποίο είναι ίδιο με αυτό της 718 Boxster που δοκιμάσαμε πρόσφατα.

Η αίσθηση πολυτέλειας και του premium αέρα κάνει ξεκάθαρη την παρουσία της, καθώς τα πάντα είναι ντυμένα με εξαιρετικής ποιότητας δέρμα και πουθενά δεν θα ακουμπήσεις κάποια πλαστική επιφάνεια. Η υπερυψωμένη κονσόλα διαθέτει πλειάδα κουμπιών και διακοπτών, τα οποία απαιτούν λίγο από τον χρόνο σου για να απομνημονεύσεις τις λειτουργίες τους.

test_drive_porsche_macan_74

Παράλληλα, οι διακόπτες του συστήματος κλιματισμού που θεωρητικά χρησιμοποιούνται πιο συχνά από τους υπόλοιπους, είναι λίγο δύσκολα προσβάσιμοι, καθώς βρίσκονται ακριβώς πίσω από τον λεβιέ των ταχυτήτων. Παρόλα αυτά οι περισσότεροι διακόπτες βρίσκονται στην προέκταση του χεριού, με αποκορύφωμα το λεβιέ του PDK, που σε προϊδεάζει για γρήγορες και σπορ αλλαγές, και μετά από μια περίοδο εκμάθησης όλοι σου φαίνονται ότι είναι στο σωστό σημείο.

test_drive_porsche_macan_55

Το ηχοσύστημα περιλαμβάνει και το Porsche Communication Management (PCM). Αυτό αποτελείται από την νέα υψηλής ευκρίνειας 7-ιντση οθόνη αφής, ψηλά και στο κέντρο της κονσόλας, με το ηχοσύστημα της Bose να περιλαμβάνει 14 ηχεία, συνολικής απόδοσης 585 watt. Ακόμα, διαθέτει σκληρό δίσκο 40 GB, ενώ συμπεριλαμβάνει και το σύστημα πλοήγησης με 3D χάρτες, Google Earth και Google Street View. Επιπλέον, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε δέκτη τηλεόρασης σε συνδυασμό με το PCM, και οθόνες στα προσκέφαλα των εμπρός καθισμάτων για την διασκέδαση και ψυχαγωγία των πίσω επιβατών.

test_drive_porsche_macan_70

To τριάκτινο τιμόνι έχει παρόμοια σχεδίαση με αυτό της 918, και εκτός από πανέμορφη έμπνευση σχεδιασμού, έχοντας τρεις λεπτές ακτίνες, είναι μικρό σε διαστάσεις, με πολύ καλό grip και πάχος στεφάνης. Το ταχύμετρο είναι κεντρικά τοποθετημένο στον πίνακα οργάνων, με μια πολυλειτουργική οθόνη 4,8 ιντσών να βρίσκεται δεξιά του, ενώ τα αλουμινένια paddles του PDK ολοκληρώνουν το σπορ εσωτερικό.

test_drive_porsche_macan_69

Η θέση οδήγησης είναι πιο χαμηλή απ’όσο περιμένεις από ένα SUV, κάτι που ενισχύει την επιθετική οδήγηση, αλλά δεν περιορίζει την πανοραμική ορατότητα. Τα καθίσματα σε αγκαλιάζουν εξαιρετικά και φωλιάζεις μέσα τους, καθώς παρέχουν πολύ καλή πλευρική στήριξη, ενώ ταυτόχρονα είναι πολύ άνετα, ακόμα και μετά από πολλές ώρες. Μέσω των ηλεκτρικών τους ρυθμίσεων οχτώ θέσεων βρίσκεις την ιδανική θέση οδήγησης γρήγορα. Κοιτάς γύρω σου και βλέπεις ότι τα πάντα επικεντρώνονται σε ένα στόχο, το πάντρεμα σπορ αισθητικής με την άνεση και την πολυτέλεια, κάτι που δεν αποτελεί είδηση για τα αυτοκίνητα της εταιρείας. Το τούνελ ανάμεσα στα καθίσματα αποτελεί συνέχεια της κεντρική κονσόλας και διαχωρίζει αισθητά τον οδηγό με τον συνοδηγό.

test_drive_porsche_macan_76

Ο σπορ χαρακτήρας της Macan, εκτός από τα bucket καθίσματα, ενισχύεται περαιτέρω και από το κλασικό πλέον ταχύμετρο-ρολόι στη κορυφή της κονσόλας, που αποτελεί μέρος του Sport Chrono πακέτου.

test_drive_porsche_macan_57

Το μεγαλύτερο προσόν όμως του αυτοκινήτου είναι η ευκολία που προσφέρει σε καθημερινή χρήση. Οι χώροι της Macan κρίνονται επαρκείς για τέσσερα άτομα, κάνοντας εύκολη τη ζωή του ανήσυχου και επιτυχημένου οικογενειάρχη. Οι πίσω επιβάτες θα κάτσουν σε αυτοκίνητα του ανταγωνισμού με μεγαλύτερη άνεση, καθώς ο διαθέσιμος χώρος για τα κεφάλια τους περιορίζεται, αφού η πανοραμική ηλεκτρικά ανοιγόμενη οροφή που ήταν εξοπλισμένο το αυτοκίνητο, μαζί με τη κεκλιμένη οροφή κλέβουν πολύ χώρο. Δεν θα συναντήσουν, όμως, τρομερές δυσκολίες για τα γόνατα τους, ενώ για να χωρέσει ένας πέμπτος επιβάτης θα πρέπει να είναι πρόθυμος να κάνει κάποιες παραχωρήσεις, κυρίως εξαιτίας του τούνελ στο πάτωμα, που περιορίζει το διαθέσιμο χώρο.

test_drive_porsche_macan_46 test_drive_porsche_macan_50

Πατώντας ένα κουμπί που βρίσκεται στη βάση του υαλοκαθαριστήρα του κρυστάλλου της πόρτας του χώρου αποσκευών, αυτή ανοίγει ηλεκτρικά και εμφανίζει ένα διαθέσιμο χώρο 500 λίτρων. Αυτός είναι πλήρως εκμεταλλεύσιμος, και όταν ρίξεις τα πίσω καθίσματα, τα οποία αναδιπλώνουν σε αναλογία 40/20/40, τότε έχεις στη διάθεση σου ένα σχεδόν επίπεδο χώρο, όγκου 1.500 λίτρων, ικανό να χωρέσει τα πάντα.

Κινητήρας

test_drive_porsche_macan_38

Η Porsche έχει επιλέξει να τοποθετήσει κάτω από το καπό της 2-λιτρης Macan έναν κινητήρα από τα ράφια του VW Group. Πιο συγκεκριμένα υπάρχει ο γνωστός 2-λιτρος TFSI τετρακύλινδρος κινητήρας, που δοκιμάσαμε στο Audi TTS, και φοράει το Golf R, απλά για κάποιο ανεξήγητο λόγο σε μια detuned έκδοση. Αυτός είναι εξελιγμένος εκ νέου για να πληροί τις προδιαγραφές του Euro6, και έχει βελτιωθεί σε πολλά σημεία σε σχέση με τον προηγούμενο, και το μόνο που έχει μείνει απαράλλαχτο είναι η χωρητικότητα του (1.984 κ.εκ.), με διάμετρο και διαδρομή στα 82.5 x 92.8 χλστ.

test_drive_porsche_macan_37

Κάνει χρήση άκρως εξελιγμένης θερμικής διαχείρισης, η καρδιά της οποίας είναι δύο ηλεκτρικά περιστροφικές βαλβίδες, που συνδυάζονται σε μια ενιαία μονάδα. Η πολλαπλή εξαγωγής βρίσκεται μέσα στην κυλινδροκεφαλή, όπου ψύχεται με νερό, με τη λύση αυτή να συμβάλλει επίσης στην γρήγορη προθέρμανση της. Σημαντική καινοτομία του κινητήρα είναι η προσθήκη της έμμεσης έγχυσης, που συμπληρώνει τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου. Ο βελτιωμένος σχηματισμός μίγματος ενισχύει την οικονομία καυσίμου και μειώνει τις εκπομπές σωματιδίων, με την μέγιστη πίεση ψεκασμού καυσίμου να φτάνει τα 200 bar, με τους εκκεντροφόρους εισαγωγής και εξαγωγής να είναι μεταβλητής γεωμετρίας και βυθίσματος.

test_drive_porsche_macan_40

Αποδίδει 252 άλογα, σταθερά από τις 5.000 μέχρι τις 6.800 σ.α.λ. και 370 Nm ροπή από τις 1.600 μέχρι τις 4.500 σ.α.λ., με τον κόφτη να επεμβαίνει σχεδόν στις 6.800 σ.α.λ. Συνδυάζεται με το 7-τάχυτο PDK κιβώτιο διπλού συμπλέκτη και για τα 0-100 χλμ/ώρα, με το προαιρετικό Sport Chrono πακέτο που ήταν εφοδιασμένο το αυτοκίνητο, ανακοινώνεται ότι χρειάζεται μόλις 6,5 δευτ., με το VBox μας να δείχνει 6,42 δευτ. με την τελική ταχύτητα να φτάνει εύκολα τα 229 χλμ/ώρα.

Η κίνηση μεταδίδεται σε όλους τους τροχούς μέσω του συστήματος τετρακίνησης της Porsche, μαζί με το Porsche Traction Management (PTM). Ο πίσω άξονας συνδέεται με τον εμπρός μέσω ενός πολύδισκου συμπλέκτη, με την Porsche να αναφέρει ότι μπορεί να μεταφερθεί μέχρι και το 100% της ροπής στους εμπρός τροχούς, όταν αυτό χρειαστεί.

test_drive_porsche_macan_41

Το εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το βάρος του φτάνει τα 1.845 κιλά (χωρίς οδηγό), αλλά εμείς είδαμε 1.920 κιλά, κάτι που δείχνει την πολύ καλή δουλειά που έχει γίνει στο launch control.

Η μέση μικτή κατανάλωση ανακοινώνεται στα 7,2 λίτρα/100 χλμ., με αυτή που έγραφε το trip computer όταν την επιστρέψαμε, μετά από 480 χλμ. της δοκιμής, να ήταν 11,8 λίτρα/100 χλμ. Νούμερο που να πω την αλήθεια μπορεί να πέσει εύκολα στα χαμηλά 10άρια, αν δεν οδηγείς κάθε μέρα με το γκάζι στο πάτωμα, όπως κάναμε εμείς. Τέλος, κανονικά το αυτοκίνητο εφοδιάζεται με ρεζερβουάρ καυσίμου χωρητικότητας 65 λίτρων, αλλά αυτό της δοκιμής διέθετε το προαιρετικό των 75 λίτρων. Έτσι, η αυτονομία σου μπορεί να κυμανθεί από τα 600 χλμ. μέχρι τα 750 χλμ., καθώς στον ανοιχτό δρόμο κινούμενος με 130 χλμ/ώρα, η κατανάλωση ήταν σχεδόν στα 9 λίτρα/100 χλμ. Τέλος, οι εκπομπές ρύπων με τις συγκεκριμένες 20άρες ζάντες ανέρχονται στα 172 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι πληρώνει τέλη κυκλοφορίας €421,4.

Porsche Macan 2.0 Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 6,42 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα (με kickdown) 2,54 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα (με kickdown) 3,72 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα (με kickdown) 6,38 δευτ.
Τελική ταχύτητα 229 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 37,43 μέτρα σε 2,91 δευτ.
Βάρος 1.920 κιλά

Τιμή-Εξοπλισμός

test_drive_porsche_macan_77

Η βασική έκδοση της Macan ξεκινάει από €73.500, με τον εξοπλισμό του αυτοκινήτου δοκιμής να είναι αρκετά πλούσιος και να φτάνει με άνεση την τελική τιμή σε εξαψήφια νούμερα, αφού η λίστα με τον εξτρά εξοπλισμό είχε αρκετά στοιχεία τικαρισμένα. Ειδικότερα διαθέτει το ρεζερβουάρ 75 λίτρων, σύστημα σπορ εξάτμισης με σπορ απολήξεις σε μαύρο χρώμα, το Porsche Active Suspension Management (PASM), εσωτερικό εφεδρικό τροχό ανάγκης 18 ιντσών, πανοραμικό σύστημα οροφής, κουρτινάκια για τα πίσω πλαϊνά παράθυρα, θερμαινόμενα καθίσματα εμπρός, πακέτο επένδυσης αλουμινίου, πυροσβεστήρα.

test_drive_porsche_macan_73

Ακόμα, διαθέτει σύστημα πλοήγησης PCM, σύστημα υποβοήθησης αλλαγής λωρίδας και παρακολούθησης λωρίδας, 4 κάμερες σε συνδυασμό με Park assist, φώτα τεχνολογίας LED και PDLS plus, adaptive cruise control, πακέτο καπνιστή, πακέτο ήχου BOSE (585 watt, 14 ηχεία), Porsche Rear Seat Entertainment, ζάντες 20 ιντσών τύπου RS Spyder Design, κονσόλα υποδοχής τηλεφώνου, Apple CarPlay, Porsche Car Connect, WiFi, Google Earht & Google Street View, iPhone Apps, αντιθαμβωτικούς καθρέπτες εξωτερικούς και εσωτερικός, εσωτερικό φωτισμός εμπρός/πίσω τεχνολογίας LED, φωτισμό εξ. καθρεπτών, υποδοχή 12 Volt στην πίσω κονσόλα, πακέτο Sport Chrono και τηλεόραση σε συνδυασμό με το PCM.

Οδηγώντας

test_drive_porsche_macan_45

Μπορεί η επιλογή της εταιρίας να τοποθετήσει έναν 2-λιτρο κινητήρα, και μάλιστα στην όχι ισχυρότερη απόδοση του, να θεωρηθεί από κάποιους “λίγη” για το πρεστίζ της, αλλά αυτό που δεν επιδέχεται αμφισβήτηση είναι η οδηγική συμπεριφορά της Macan. Μέχρι να πιάσουμε στα χέρια μας την Alfa Romeo Stelvio είναι με διαφορά η πιο σπορ επιλογή στα μεσαία SUV, και εύκολα θα μπορούσα να την χαρακτηρίσω ένα υπερυψωμένο hot hatch, παρά μια σμίκρυνση της βαρύτερης Cayenne.

test_drive_porsche_macan_33

Οι μηχανικοί της εταιρίας έχουν με κάποιο μαγικό τρόπο κρύψει το βάρος του αυτοκινήτου, προσφέροντας στην Macan ένα διττό χαρακτήρα. Όταν θες να κινείσαι ήρεμα, σου προσφέρει απίστευτα επίπεδα άνεσης, με την απόσβεση των κραδασμών να γίνεται πλήρως αποτελεσματικά, σχεδόν χωρίς να περνάει τίποτα στη καμπίνα, παρά τους τεράστιους τροχούς 20 ιντσών, με ελαστικά διαστάσεων 265/45 εμπρός και 295/40 πίσω. “Διαβάζει” λίγο πιο λεπτομερώς τον δρόμο σε σχέση με το αυτοκίνητο της προηγούμενης δοκιμής μας, αλλά επουδενί δεν είναι ενοχλητικό στο μέτριο οδικό, αστικό δίκτυο. Στη normal ρύθμιση, τα πάντα είναι εξευγενισμένα. Από τις αλλαγές των ταχυτήτων μέχρι την απόκριση του τιμονιού. Είναι ιδανική για να καταπίνει ατελείωτες αποστάσεις, με οικονομία, άνεση, αλλά προπαντός ταχύτατα.

test_drive_porsche_macan_02

Ο κινητήρας δεν εμφανίζει καθόλου κραδασμούς, με το σύστημα start/stop να λειτουργεί υποδειγματικά. Είναι τέτοια η ηχομόνωση της καμπίνας, που ακόμα και με ανοιχτά τα κλαπέτα της (προαιρετική) sport εξάτμισης, η απουσία ήχου οποιουδήποτε ήχου το καθιστά πολύ άνετο cruiser, αλλά παράλληλα αφαιρεί κάποιους πόντους από τον sport χαρακτήρα του.

test_drive_porsche_macan_03

Μπορεί η κοινή χρήση πλατφόρμας με το Audi Q5 να φέρνει κοινά στοιχεία της ανάρτησης, όμως η Porsche έχει βάλει το χέρι της στη γεωμετρία και το στήσιμο του αμαξώματος. Έτσι, η μπροστά ανάρτηση αποτελείται από αλουμινένια διπλά ψαλίδια με διπλά αμορτισέρ, ενώ η πίσω έχει τραπεζοειδή διάταξη πολλαπλών συνδέσμων, επίσης με διπλά αμορτισέρ αερίου, ελεγχόμενη από το γνωστό PASM (Porsche Active Suspension Management).

test_drive_porsche_macan_34 test_drive_porsche_macan_35

Επίσης, τα φρένα της Brembo είναι εξελιγμένα με τις προδιαγραφές της Porsche, και χωρίς να είναι κάτι πολύ εντυπωσιακό, φοράει μπροστά τετραπίστονες δαγκάνες, και πίσω διπίστονες. Η επιβράδυνση που προσφέρουν είναι εξαιρετική, και πολύ δύσκολα θα εμφανίσει σημάδια κόπωσης, ενώ η αίσθηση του πεντάλ είναι ιδανική. Πραγματικά σου δίνουν απίστευτη αυτοπεποίθηση τα συστήματα επιβράδυνσης της Porsche.

Άξιο αναφοράς είναι το σύστημα διεύθυνσης και η ακρίβεια που προσφέρει στις εντολές σου, ενώ ο κύκλος στροφής στα 11 μέτρα κρίνεται καλός για το μέγεθος του αμαξώματος και τις διαστάσεις των ζαντών. Εξαιτίας των χαμηλοπρόφιλων ελαστικών θα περάσουν κάποιοι κραδασμοί από τον δρόμο, αλλά η πληροφόρηση για το τι κάνουν οι εμπρός τροχοί, αλλά και η αμεσότητα που προσφέρει του χαρίζουν πολλούς πόντους σπορ συμπεριφοράς.

test_drive_porsche_macan_28

Δεν είναι το ισχυρότερο 2-λιτρο σύνολο, αλλά η γραμμικότητα της ροπής του, το σχεδόν άφαντο lag, η άμεση απόκριση στην εντολή του γκαζιού είναι αυτά που θα εκτιμήσεις δεόντως.Σε συνδυασμό με το αλάνθαστο PDK, εκτοξεύουν τη 2-λιτρη Macan σε ένα εντελώς διαφορετικό επίπεδο σε ότι έχει να κάνει με τα δυναμικά χαρακτηριστικά, σε σχέση με οποιοδήποτε άλλο αυτοκίνητο της κατηγορίας αυτής. Πάντα μιλώντας για τις βασικές εκδόσεις.

test_drive_porsche_macan_05

Τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όσο και σε επαρχιακό, η Macan βρίσκεται στο στοιχείο της. Σου εμπνέει εμπιστοσύνη, νιώθοντας ότι την φοράς. Κάθε εντολή μεταφέρεται στο δρόμο και πραγματοποιείται με αξιοσημείωτη ευκολία, κάτι που σε γεμίζει με σιγουριά, αυτοπεποίθηση και αίσθημα ασφάλειας. Πατώντας το Sport ή Sport plus, και όταν κουραστείς τις ευθείες, προκαλείς το πλαίσιο σε συνεχείς εναλλαγές πορείας για να διαπιστώνεις έκπληκτος τα πολύ υψηλά περιθώρια πρόσφυσης σε κάθε είδους στροφή, παρόλο που η ελληνική άσφαλτος δεν φημίζεται για το “βεντουζάρισμα” της. Με κάποιο ανεξήγητο τρόπο σε κάνει να ξεχνάς το βάρος της, καθώς οι κλίσεις της είναι αμελητέες και σε προκαλεί να πιέσεις παραπάνω. Το Porsche Stability Management (PSM) στο “on” -εκεί αρκετός κόσμος θα φοβηθεί- επεμβαίνει μόνο όταν κάνεις εξόφθαλμο λάθος, με την παρέμβαση του να είναι ομαλή, θέλοντας ξεκάθαρα να σε επαναφέρει στη τάξη και όχι να σε τιμωρήσει.

test_drive_porsche_macan_20

Η μαγεία όμως έρχεται όταν βγάλεις όλα τα ηλεκτρονικά εκτός λειτουργίας. Αν προηγουμένως είχες χαμόγελο για το πόσο “τρένο” είναι στις στροφές, τώρα αυτό γίνεται ακόμα μεγαλύτερο καθώς αντιλαμβάνεσαι ότι μπορείς να γράψεις γλυκά “ανάποδα”. Η ρύθμιση της τετρακίνησης είναι rear-biased και η ουρά είναι ρυθμίσιμη με το τιμόνι. Μπορείς να την τοποθετήσεις ώστε να στρίψεις με πιο εντυπωσιακό τρόπο, αν και θέλει κάποια προσπάθεια για να σπάσεις την πρόσφυση του πίσω άξονα.

Από το apex και μετά όμως, με το βύθισμα του γκαζιού, μαζεύεται γρήγορα επιταχύνοντας το αυτοκίνητο για την επόμενη καμπή. Δεν είναι όμως μόνο ο τρόπος που καταπίνει χιλιόμετρα αλλά και η fun-to-drive αίσθηση που σου δίνει, παρέχοντας άμεση πληροφόρηση κάθε στιγμή, αλλά και αντιδράσεις που δεν συναντάς σε SUV. Παράδοξο να μιλάμε για fun-to-drive χαρακτηριστικά σε ένα βαρύ SUV, αλλά συμβαίνει.

test_drive_porsche_macan_30

Τέλος, αν και ούτε το 5% των αγοραστών δεν θα βγάλει τη Macan εκτός δρόμου, αυτή είναι ικανή και εκεί. Φυσικά, όχι για πολύ κακοτράχαλα χώματα, έχοντας κοντούς προβόλους και με γωνία ράμπας στις 17,1 μοίρες, γωνία προσέγγισης στις 24,8 μοίρες, γωνία διαφυγής στις 23,6 και ικανοποιητικό ύψος από το έδαφος (198 χλστ.), θα πάει εκεί που αρκετός κόσμος θα φοβηθεί. Δεν είναι off-road animal, αλλά πατώντας το κουμπί off-road στη κεντρική κονσόλα και με ταχύτητα μεταξύ 0 έως 80 χλμ/ώρα, η λειτουργία αλλάζει όλα τα σχετικά συστήματα, δίδοντας πρόσφυση προσανατολισμένη σε off-road καταστάσεις. Για παράδειγμα, η ταχύτητα των αλλαγών αλλά και οι στροφές που θα γίνουν αυτές προσανατολίζονται για ένα μεγαλύτερο επίπεδο έλξης, ο συμπλέκτης είναι προεντεταμένος σε μεγαλύτερο βαθμό ώστε να παρέχει στον μπροστά άξονα την κατάλληλη ροπή πιο γρήγορα, και καλύτερη κατανομή της ροπής μεταξύ εμπρός και πίσω άξονα, ενώ τέλος η απόκριση του πεντάλ γκαζιού είναι πιο ομαλή και προσαρμοσμένη στις συνθήκες εκτός δρόμου. Ακόμα σε αυτό το mode υπάρχει και το Porsche Hill Control (PHC) σύστημα, το οποίο διατηρεί την ταχύτητα του αυτοκινήτου σταθερή κατά τη διάρκεια των καταβάσεων, με αυτήν να μπορεί να ρυθμιστεί από 3 έως 30 χλμ/ώρα.

Συμπέρασμα

test_drive_porsche_macan_31

Κρίνοντας την εντυπωσιακή επιτυχία του Volvo XC90 όπου με τα 2-λιτρα σύνολα του και τις τιμές να ξεκινά από 70.000+, δεν βρίσκω ούτε έναν λόγο να μην προτιμήσει κάποιος την 2-λιτρη Macan σε σχέση με τον ανταγωνισμό της (όχι το σουηδικό αυτοκίνητο δεν συγκαταλέγεται σε αυτά).

Τα δυναμικά χαρακτηριστικά της παραμένουν αναλλοίωτα, οι επιδόσεις που προσφέρει θα ικανοποιήσουν την πλειοψηφία των αγοραστών της, ενώ η οικονομία καυσίμου της θα ικανοποιήσει και εσένα που κοιτάς τα νούμερα, αγοράζοντας μια Porsche.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Rezvani Retro RR1. Μια 911 με “σύγχρονη-ρετρό” εμφάνιση

Η νέα δημιουργία της Rezvani είναι το Retro RR1. Πρόκειται για μια 911 (992) που διαθέτει νέο αμάξωμα κατασκευασμένο από ανθρακονήματα, με ρετρό σχεδίαση...

Suzuki: Παραγωγή 30 εκατομμυρίων αυτοκινήτων στην Ινδία

Η Suzuki ανακοίνωσε ότι η συσσωρευμένη παραγωγή αυτοκινήτων ξεπέρασε τις 30 εκατομμύρια μονάδες στην Ινδία στο τέλος Μαρτίου. Η Ινδία γίνεται η δεύτερη χώρα -μετά...
<h5>Στα συν:</h5> Γραμμική λειτουργία κινητήρα, PDK, Επιδόσεις για το βάρος του, Fun-to-drive, Χώρος αποσκευών, Άνεση/ηχομόνωση, Κατανάλωση <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Αχανέστατη κονσόλα, Τιμή εξτρά εξοπλισμού, Απουσία sport ήχου μοτέρ/εξάτμισηTest Drive: Δοκιμάζουμε την 2-λιτρη Porsche Macan