Αυτή η οικογένεια θα δοκιμάζει πρώτη ένα αυτόνομο Volvo XC90

Σχετικά άρθρα

Η Volvo θέλει να προσφέρει αυτόνομα μοντέλα στην αγορά από το 2021 και συνεχίζοντας τις δοκιμές των αυτόνομων συστημάτων της, αποφάσισε να βάλει μια οικογένεια μέσα σε ένα αυτόνομο XC90. Πρόκειται για την οικογένεια Hain η οποία θα λάβει μέρος στο ερευνητικό πρόγραμμα αυτόνομης οδήγησης στην πραγματική ζωή και θα περιλαμβάνει οδήγηση σε πραγματικές συνθήκες κυκλοφορίας.

Η τεχνολογία αυτόματου πιλότου της Volvo, Drive Me, αποτελεί μια την αρκετά εξελιγμένη μορφή του υπάρχοντος συστήματος Pilot Assist, που εφοδιάζονται τα τελευταία μοντέλα της εταιρίας, XC90, S90 και V90, και σε συνδυασμό με μια μπροστινή κάμερα αλλά και ενός αισθητήρα LIDAR, επιτρέπει στο XC90 να κινηθεί μόνο του, χωρίς την ανθρώπινη παρέμβαση. Το Drive Me, δεν είναι απλά ένα σύστημα επιτήρησης, αλλά όταν ενεργοποιηθεί από τον οδηγό, κάνει όλη τη δουλεία αυτό, αφήνοντας στον οδηγό την ελευθερία να κάτσει αναπαυτικά πίσω από το τιμόνι και να δει μια ταινία ή να ασχοληθεί με ότι άλλο θέλει.

[learn_more caption=”Δελτίο Τύπου”]

Volvo Cars puts people first in the development of autonomous cars

Volvo Cars, the premium car maker, has revealed its distinctive approach to developing autonomous cars with the introduction of a family of four at the Detroit Motor Show.

The Hain family, from Gothenburg in Sweden, are the first people chosen to take part in a real-life autonomous drive research program using real cars, in real traffic.

“We do things differently at Volvo Cars – we always have,” said Håkan Samuelsson, President & CEO, Volvo Car Group. “Our main focus has always been on people and making their lives easier. Technology should improve the consumer experience making mobility safer, sustainable and more convenient.”

Volvo Cars believes that in the rush to deliver fully autonomous cars, many car makers are forgetting the most important ingredient: the people that will use them. Volvo’s unique approach is to define the technology based on the role of the driver – not the other way around.

“The aim of the Drive Me research project is to focus on how to enhance people’s lives and have a positive impact on society. We take a holistic rather than a purely technical approach to our research and development processes. No one else to our knowledge is developing autonomous drive from a human-centric standpoint,” said Henrik Green, Senior Vice President, Research and Development at Volvo Car Group.

The Drive Me project is a collaborative research program consisting of several players from public, private and academic fields. It is probably the most advanced, ambitious and extensive real-life autonomous drive project in existence. The project will see up to 100 autonomous cars on the roads around Gothenburg, Sweden, home to Volvo Cars, driven by real people, in real traffic during 2017. The project is set to expand to other cities around the world in the near future.

“We want to learn more around how people feel when they engage and disengage autonomous drive, what the handover should be like, and what sort of things they would do in the car when it’s driving them to their destination,” added Henrik Green.

The Swedish car maker, a leading partner in the Drive Me research project, aims to have its first fully autonomous car on the market by 2021.

Volvo Cars provided a vision of what autonomous cars could deliver with Concept 26, revealed in 2015. More recently the company has partnered with ride-sharing company Uber to develop base technology for autonomous cars and has launched a joint venture with leading automotive safety supplier Autoliv, called Zenuity aimed at developing benchmark autonomous drive software and safety solutions for OEMs.

Volvo Cars also announced preliminary full year sales figures at the Detroit Motor Show, reflecting the continued growth that the premium car maker is achieving, and restated its commitment to further growing the brand in the United States, where a new Volvo car plant will begin production in 2018, creating over 4,000 new American jobs in Charleston, South Carolina.

[/learn_more]

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Η Heico Sportiv βελτιώνει το Volvo EX30

O γερμανικός βελτιωτικός οίκος Heico Sportiv παρουσίασε το οπτικό πακέτο αναβάθμισης για το Volvo EX30, το οποίο αποτελείται από αεροδυναμικά ένθετα στους εμπρός και...

Οριστικό τέλος του diesel για τη Volvo, μετά από 45 χρόνια

Η Volvo τελείωσε με τους diesel κινητήρες. Η 45χρονη σχέση της σουηδικής αυτοκινητοβιομηχανίας με το εν λόγω καύσιμο -το οποίο αντιπροσώπευε το ήμισυ των...

Επίσημο: Κοινοπραξία Renault και Volvo για ηλεκτρικά βαν

Στα μέσα του περσινού καλοκαιριού, ο Όμιλος της Renault και ο αντίστοιχος της Geely ίδρυσαν κοινοπραξία για την ανάπτυξη υβριδικών και κινητήρων εσωτερικής καύσης. Επιπλέον,...

Η Volvo μειώνει το μερίδιο της στην Polestar

Η Volvo ανακοίνωσε πως σκοπεύει να διανείμει στους μετόχους της το 62,7% του μεριδίου της στην Polestar Automotive Holding, αξίας 9,5 δισεκατομμυρίων κορωνών (850...