Rally Dakar 2017: Ο Loeb στη κορυφή της 8ης ημέρας, ακυρώθηκε η 9η ειδική

Σχετικά άρθρα

Η βροχή αποτελεί τις τελευταίες ημέρες σταθερό συνοδοιπόρο στο Rally Dakar 2017 και η 8η ειδική δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση, καθώς η αγωνιστική διαδρομή άλλαξε. Παρόμοιες τροποποιήσεις είχαν γίνει και την προηγούμενη μέρα αλλά αυτή τη φορά ήταν η διαρκώς αυξανόμενη στάθμη ενός ποταμού που οδήγησε στις αλλαγές της τελευταίας στιγμής.

Έτσι ουδετεροποιήθηκε η κατάταξη στο πρώτο σημείο ελέγχου, στο 174 χιλιόμετρο της διαδρομής. Οι αγωνιζόμενοι έκαναν 176 χιλιόμετρα απλής διαδρομής, προτού φτάσουν στο σημείο από το οποίο άρχισαν πάλι να μάχονται με το χρονόμετρο. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συνολικό μήκος της ειδικής διαδρομής να είναι μειωμένο κατά 73 χιλιόμετρα, αν και αυτό δεν αφαίρεσε ούτε ψήγμα από τη σκληρότητά της. Έτσι η 8ξ ειδική από τα 492 χλμ, μειώθηκε στα 417 χιλιόμετρα.

Η τρίτη φετινή του πρωτιά σε ειδική διαδρομή, ήταν αρκετή να επαναφέρει τον Sebastien Loeb στην κορυφή της γενικής κατάταξης, με την Team Peugeot Total να φτάνει στη Σάλτα της Αργεντινής κάνοντας το 1-2-3. Ο Αλσατός ήταν τρία και πλέον λεπτά ταχύτερος του teammate του, Stephane Peterhansel, “κλέβοντας” του την πρωτοπορία, την ώρα που ο Cyril Despres ολοκλήρωνε το βάθρο της ημέρας. Αυτή η επίδειξη δύναμης αντικατοπτρίστηκε και στην γενική κατάταξη, με τον Loeb πλέον 98 δευτερόλεπτα μπροστά από τον Peterhansel.

Όπως προβλεπόταν από τους κανονισμούς του αγώνα, χτες το βράδυ στο Uyuni δεν επιτρεπόταν εξωτερικό σέρβις από την ομάδα και τα πληρώματα προχώρησαν από μόνα τους σε μικρές επισκευές (όπως οι Loeb και Elena που άλλαξαν την αντλία του συστήματος διεύθυνσης).

O Loeb δήλωσε:

Φαίνεται πως όλα θα κριθούν ανάμεσα σε εμένα και τον Stephane αλλά νομίζω πως οι επόμενες δύο ημέρες θα είναι πολύ δύσκολες και όλα μπορούν να συμβούν.

Έπρεπε να δουλέψουμε πάνω στο αυτοκίνητο κατά την διανυκτέρευση μας στο Uyuni και για αυτό βοήθησα τον Daniel έως τις 11 το βράδυ, πριν πέσω για ύπνο. Το πρώτο κομμάτι της ειδικής πήγε καλά και το αυτοκίνητο δουλεύει άψογα. Οι συνθήκες ήταν καλές και είχαμε να αντιμετωπίσαμε περάσματα από στατικά νερά που έφταναν σε μήκος τα 600 μέτρα. Ο Stéphane ήταν λίγο ταχύτερος στα πρώτα περάσματα, αλλά εμείς κινηθήκαμε καλύτερα όταν άλλαξε το τερέν. Προσπαθήσαμε να ανοίξουμε την διαφορά, αλλά η ειδική τερματίστηκε πρόωρα, περίπου 80 χιλιόμετρα πριν ολοκληρωθεί.

Στις μοτοσυκλέτες ο Joan “Bang Bang” Barreda πέτυχε τη δεύτερη φετινή του πρωτιά στο Dakar, με προσεγμένη οδήγηση, σε μια ημέρα δύσκολη για τα δίτροχα. Παρόλο που είδε τις ελπίδες του για νίκη φέτος να συνθλίβονται την πρώτη εβδομάδα του αγώνα, δεν το έβαλε κάτω και έλαμψε στο δρόμο προς τη Σάλτα. Ο πρωτοπόρος της γενικής κατάταξης, Sam Sunderland, ήταν ένας ακόμα αναβάτης που έκανε επίδειξη ικανοτήτων και ψυχραιμίας, τερματίζοντας τέσσερα λεπτά πίσω από τον Barreda και αυξάνοντας έτσι ακόμα περισσότερο το προβάδισμά του στη γενική κατάταξη. Ανάμεσα στους προαναφερθέντες πλασαρίστηκε ένας ακόμα αναβάτης της Red Bull KTM, ο Matthias Walkner. Ο Sam Sunderland είπε:

Δεν θέλω να σκέφτομαι καθόλου τη νίκη. Έχουμε πολύ δρόμο ακόμα μπροστά μας και η γενική κατάταξη μπορεί να αλλάξει μέσα σε μία ημέρα. Μπορεί κάτι να συμβεί και να χάσεις πολύ χρόνο. Έτσι είναι το Ντακάρ.

Στα φορτηγά ο Matin van den Brink πήρε τη νίκη στην κατηγορία των φορτηγών, η ημέρα των οποίων ολοκληρώθηκε στο πρώτο σημείο ελέγχου. Μόλις 17 δευτερόλεπτα πίσω του πλασαρίστηκε ο Federico Villagra, σε μια ημέρα ανακατατάξεων στη γενική. Ο Sotnikov και ο Eduard Nikolaev προσπέρασαν τον Gerard de Rooy, ρίχνοντας τον τρίτο στη γενική, αν και μόλις 2 λεπτά και 20 δευτερόλεπτα χωρίζουν τους τρεις πρώτους. Ήταν μία δύσκολη ημέρα για τον νικητή του 2015, Ayrat Mardeev, που έχασε δύο ώρες και έπεσε στη δέκατη θέση.

Στα Quad, το ντεμπούτο του Simon Vitse στο Dakar έλαβε πρόωρο τέλος στην 8η ειδική, καθώς είχε προβλήματα στο ξεκίνημα της και παρά τις προσπάθειές του, δεν κατάφερε να επανεκκινήσει τη Yamaha του. Σημειώνοντας τον καλύτερο χρόνο ο Ignacio Casale μείωσε τη διαφορά από τον Sergey Karyakin, που όμως ακόμα διατηρεί προβάδισμα 7 λεπτών από τον πλησιέστερο αντίπαλο. Στα UTV την πρωτοπορία την κρατά ο Leandro Torres, με τον Mao Ruijin να ακολουθεί ενάμισι λεπτό πίσω του.

Σήμερα ακολουθούσε η σούπερ ειδική που οι διοργανωτές την είχαν βαφτίσει “The Super Belen”, πράγμα λογικό αν σκεφτεί κανείς πως η χρονομετρημένη διαδρομή ήταν μήκους 406 χιλιομέτρων, σε ένα σύνολο 977 χλμ. Ένα μείγμα μεγάλων αποστάσεων και προκλήσεων στον τομέα της πλοήγησης αλλά και οδήγησης σε δύσκολα εδάφη. Οι αγωνιζόμενοι θα ξεκινούσαν από την Σάλτα με προορισμό το Τσιλετσίτο, αλλά οι διοργανωτές την ακύρωσαν λόγω των προβλημάτων που δημιουργήθηκαν χθες στην πρόσβαση στο bivouac.

Μια κατολίσθηση που προκλήθηκε λόγω των έντονων βροχοπτώσεων, έκοψε την πρόσβαση στον τερματισμό και έτσι τα πληρώματα και οι ομάδες δεν μπόρεσαν να φτάσουν στο σημείο προκειμένου να στήσουν τα service pack. Έτσι το καραβάνι του Dakar κατευθύνεται στο Τσιλετσίτο, προκειμένου να ετοιμαστεί για την αυριανή 10η ειδική.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Dakar: Πρόστιμο 750.000 ευρώ στην Audi

Λίγες εβδομάδες μετά την κατάκτηση της νίκης στο θρυλικό και εξαιρετικά απαιτητικό Rally Dakar, η Audi έκανε γνωστό ότι αποχωρεί άμεσα από το παγκόσμιο...

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Δυστύχημα σε αγώνα rally στην Ουγγαρία με νεκρούς 4 θεατές

Στο περιθώριο του Rally Esztergom-Nyerges στην Ουγγαρία, το απόγευμα της Κυριακής 24 Μαρτίου, ο οδηγός ενός αγωνιστικού Skoda Fabia Rally2 έχασε τον έλεγχο με...