Test Drive: Δοκιμάζουμε την αυτόματη Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2

Σχετικά άρθρα

Εισαγωγή

Ας πάρουμε λίγο με την σειρά, τα 7 γεμάτα χρόνια που βρίσκεται στην αγορά, το ιταλικό αυτοκίνητο έχει καταφέρει να πουλήσει σχεδόν 360.000 μονάδες, με τα τελευταία χρόνια να ξεπερνάει οριακά τις 40.000 ετησίως.

Η Giulietta παρουσιάστηκε τον Δεκέμβριο του 2009 και υπέστη ένα εσωτερικό facelift στα τέλη του 2013. Από τα μέσα του 2015 κυκλοφορούσαν βαριά καμουφλαρισμένα πρωτότυπα του μοντέλου, τα οποία υπεδείκνυαν ότι, μέχρι να αντικατασταθεί το μοντέλο, θα υποστεί ένα εκτεταμένο πλέον facelift, έτσι ώστε να κρατηθεί ζωντανό το όποιο ενδιαφέρον για το μοντέλο. Είχαν διαρρεύσει κιόλας κάποιες φωτογραφίες του εμπρός προφυλακτήρα, που έδειχναν έναν πολλά υποσχόμενο ανανεωμένο σύνολο.

Αντ’αυτού, η ιταλική εταιρία παρουσίασε πριν 11 μήνες το ανανεωμένο της hatchback, με αρκετά περιορισμένες αλλαγές, παρότι το δελτίο τύπου την αναφέρει λανθασμένα ως “νέα”. Με αυτή θα πορευτεί η Alfa Romeo μέχρι να αντικαταστήσει το μοντέλο, κάποια στιγμή πιθανότερα μέσα στο 2018, χωρίς ακόμα να είναι ακόμα σίγουρο αν θα μεταφέρει την κίνηση στον εμπρός ή πίσω άξονα.

Στα συν

  • Σχεδιασμός
  • Ροπή κινητήρας
  • Φρένα
  • Απολαυστική οδική συμπεριφορά

Στα μείον

  • Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών
  • Άνεση ανάρτησης
  • Φινίρισμα ορισμένων πλαστικών
  • Χρόνια στην αγορά

Το αυτοκίνητο

Όλα τα παραπάνω δεν αναιρούν στο ελάχιστο ότι η Giulietta παραμένει ακόμα και σήμερα ένα από τα πιο όμορφα και διαχρονικά μοντέλα του c-segment, με τις αλλαγές να μην επηρεάζουν αισθητά το τελικό αποτέλεσμα. Μιλώντας γι’αυτές, η εξωτερική εμφάνιση της Giulietta έχει αποκτήσει έναν πιο sport χαρακτήρα, ο οποίος εντοπίζεται από την νέα κυψελοειδής μάσκα με σατινέ περίγραμμα και τον ελαφρώς αλλαγμένο εμπρός προφυλακτήρα, επίσης κυψελοειδούς σχεδίασης με μαύρα ένθετα. Α, ξέχασα, πλέον φοράει και κόκκινο κραγιόν…Ιταλίδα γαρ.

Η εμφάνιση ολοκληρώνεται από τους σκουρόχρωμους προβολείς, τις νέες ζάντες αλουμινίου και τη νέας σχεδίασης απόληξη της εξάτμισης, ενώ τα γράμματα και η θέση του ονόματος “Giulietta” στο πίσω μέρος, μοιάζουν με εκείνα της Giulia. Εν ολίγοις, η Alfa Romeo θέλησε να δανειστεί λίγο από την αίγλη της Giulia, χωρίς να τα καταφέρνει αποτελεσματικά.

Κατά τ’άλλα όλα παραμένουν ως είχαν, με το αμάξωμα να έχει μήκος 4.351 χλστ., πλάτος 1.798 χλστ. και ύψος 1.465 χλστ. Τέλος, το μεταξόνιο της ανέρχεται στα 2,63 μέτρα, με το βάρος της να φτάνει τα 1.385 κιλά, και τον αεροδυναμικό του συντελεστή Cd: 0,31.

Εσωτερικό

Ακόμα πιο δυσδιάκριτες είναι οι αλλαγές στην εσωτερική εμφάνιση του αυτοκινήτου, με τις μικρές λεπτομέρειες να προσπαθούν να δώσουν μια πιο σπορ αίσθηση. Οι διαφορές εντοπίζονται στο ένθετο του ταμπλό το οποίο είναι σε ματ μαύρο χρώμα, στα μαύρα ένθετα των θυρών και κεντρικού τούνελ, στο νέο (ασημένιο) λογότυπο στο τιμόνι, καθώς και στις νέες επενδύσεις.

Έτσι, το εσωτερικό της Giulietta διαθέτει την γνωστή από το παρελθόν ποιότητα, χωρίς ωστόσο να διορθώνεται στα σημεία που “πονούσε”, όπως το μεγάλο τιμόνι και κάποια σκληρά πλαστικά στη βάση της κονσόλας. Όλα τα επιμέρους τμήματα του ταμπλό είναι στιβαρά συναρμολογημένα, με τους διακόπτες να είναι κατά το πλείστον εργονομικά τοποθετημένοι. Συνολικά, το αποτέλεσμα είναι αρκετά καλό, όμως, με τον ανταγωνισμό να εξελίσσεται όλα αυτά τα χρόνια αρχίζει και δείχνει πλέον τα χρόνια της.

Για παράδειγμα, το Astra, το νέο Megane, το ανανεωμένο Auris δεν υστερούν πουθενά, ενώ αν συγκρίνεις την Giulietta με τα A3, A-Class, Σειρά 1 και V40, εκεί δείχνει ξεκάθαρα μια κατηγορία κάτω.

Στο κέντρο της κονσόλας βρίσκεται η μεγάλη οθόνη αφής του Uconnect διαμέτρου 6,5 ιντσών. Το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας επιτρέπει την εύκολη πρόσβαση σε όλες τις multimedia πηγές (mediaplayer, iPod, iPhone, smartphone) οι οποίες μπορούν να συνδεθούν μέσω μιας θύρας USB ή της υποδοχής Aux-in, χωρίς ωστόσο να υποστηρίζει συμβατότητα με Apple CarPlay και Android Auto.

Από θέμα χώρων δεν έχει αλλάξει κάτι, και εισερχόμενος στη καμπίνα θα νιώσεις μια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα, εξαιτίας των επενδύσεων και την μαύρης οροφής, χωρίς αυτό να είναι απαραίτητα κακό. Οι χώροι είναι υπεράνετοι για τέσσερις επιβάτες, αν και η ελαφριά κλίση της οροφή μαζί με την εξτρά πανοραμική οροφή περιορίζουν αρκετά τον διαθέσιμο αέρα για τα κεφάλια των πίσω επιβατών.

Η θέση οδήγησης είναι τοποθετημένη αρκετά χαμηλά που ενισχύει το χαρακτήρα της Giulietta, ενώ το κάθισμα προσφέρει πολύ πλευρική στήριξη με τις επενδύσεις να μην κουράζουν μετά από πολύωρο ταξίδι, αλλά και να συγκρατούν σωστά το σώμα. Ο καθένας βρίσκει εύκολα την επιθυμητή θέση οδήγησης, με την κολόνα του τιμονιού να ρυθμίζεται τόσο σε ύψος όσο και σε βάθος.

Χώροι για μικροαντικείμενα υπάρχουν, όμως λείπει μια θήκη που μπορείς να αφήσεις εύκολα το κινητό σου, αλλά παραμένει φάουλ το υποβραχιόνιο, που όταν είναι ανασηκωμένο εμποδίζει τις αλλαγές σχέσεων, ενώ όταν ακουμπάς το χέρι σου πρακτικά αχρηστεύει τις ποτηροθήκες.

Σε ότι αφορά στον χώρο αποσκευών, αυτός ανέρχεται στα 350 λίτρα (μέτρια τιμή), με κύριο χαρακτηριστικό του το τετράγωνο σχήμα του, το μεγάλο άνοιγμα, με ψηλό όμως κατώφλι, πράγμα που καθιστά δύσκολη την φόρτωση αντικειμένων.

Κινητήρας

Κάτω από το καπό η Giulietta της δοκιμής διέθετε τον γνωστό 1.600άρη MultiJet II πετρελαιοκινητήρα, που έχουμε συναντήσει ουκ ολίγες φορές.

Είναι προϊόν της Fiat Powertrain Technologies και έχει χωρητικότητα 1.598 κ.εκ., όπου με τη βοήθεια του turbo μεταβλητής τεχνολογίας της Garrett και τεχνολογίας common rail, το τετρακύλινδρο 16βάλβιδο μοτέρ αποδίδει 120 ίππους στις 3.750 σ.α.λ. και 320 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. με τη σχέση συμπίεση να φτάνει το 16,5:1.

Χρησιμοποιεί πιστόνια μειωμένης αντίστασης τριβής, τα οποία μαζί με τις μπιέλες είναι αρκετά ελαφρύτερα, ενώ το χαμηλό του βάρος εξασφαλίζεται με τον λεπτότερο στροφαλοφόρο άξονα, τα στενότερα ρουλεμάν, την ελαφρύτερη πολλαπλή εξαγωγής και τελικό καζανάκι της εξάτμισης, καθώς και του ελαφρύτερου ψυγείου νερού και βεντιλατέρ. Διαθέτει τρόμπα λαδιού δύο σταδίων με βαλβίδα ανακούφισης, φορτίζει με μικρότερες δυνάμεις τα ελατήρια των βαλβίδων, ενώ έχει και αντλία καυσίμου υψηλής απόδοσης. Πληροί τις προδιαγραφές του Euro 6, ενώ συνδυάζεται με στάνταρ σύστημα Start&Stop και δείκτη αλλαγής ιδανικής σχέσης στο κιβώτιο (GSI).

Πλέον, όμως, ο κινητήρας συνδυάζεται για πρώτη φορά με το αυτόματο κιβώτιο TCT, που είχαμε δοκιμάσει στην QV έκδοση. Αυτό είναι ένα 6-τάχυτο αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ξηρού τύπου, και πλέον διαθέτει αναβαθμισμένο λογισμικό σε σχέση με το παρελθόν, κάνοντας το πιο αποτελεσματικό.

Σίγουρα δεν είναι το πιο γρήγορο της αγοράς, αλλά συνδυάζεται αρκετά καλά με τον κινητήρα, και κουμπώνει ιδανικά με τα χαρακτηριστικά λειτουργίας του κινητήρα, καθώς το μικρό εύρος στροφών και η άφθονη ροπή απαιτούν συχνές και πολλές αλλαγές. Έτσι, σου κάνει μεν την ζωή σημαντικά πιο εύκολη και ξεκούραστη. Έχοντας, όμως, στο μυαλό σου την αμεσότητα του DSG γίνεται εμφανής η υστέρηση του, κυρίως όταν ανεβάζεις ρυθμό, καθώς στις απλές καθημερινές μετακινήσεις λειτουργεί απροβλημάτιστα. Τα paddles είναι μικρά και σταθερά πάνω στο τιμόνι, με τις εντολές να μεταφέρονται αρκετά γρήγορα.

Από πλευράς επιδόσεων, δεν θα έλεγα ότι απογοητεύει, αλλά σαφώς δεν είναι ότι πιο ανταγωνιστικό. Πριν αναφέρω τις τιμές που είδαμε στο VBox, το ιταλικό εργοστάσιο ανακοινώνει ότι το παραπάνω σύνολο επιταχύνει από τα 0-100 χλμ/ώρα σε 10,2 δευτ. Η αντίστοιχη μέτρηση για το Fiat Tipo με τον ίδιο κινητήρα, αλλά με το χειροκίνητο κιβώτιο, ανακοινώνεται ότι ολοκληρώνεται σε 9,7 δευτ. Αυτό για μένα λέει πολλά και για το κιβώτιο, αλλά και για τον sport χαρακτήρα της Alfa Romeo. Όπως και να έχει, σύμφωνα με το όργανο μετρήσεως τα 0-100 χλμ/ώρα έρχονται σε 10,23 δευτ., με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 195 χλμ.

Το βάρος του αυτοκινήτου ανακοινώνεται στα 1.320 κιλά στεγνό, με αυτό που έδειξε η ζυγαριά κατά την μέτρηση μας να ήταν 1.460 κιλά. Τέλος, η Alfa Romeo αναφέρει ότι η μέση κατανάλωση του είναι μόλις 3,9 λίτρα/100 χλμ., αλλά μετά από 810 χλμ. που γράψαμε είδαμε στον trip computer 6,3 λίτρα/100 χλμ., ενώ οι εκπομπές ρύπων φτάνουν τα 103 γρ/χλμ., κάτι που σημαίνει ότι καλείσαι να πληρώνεις ετήσια τέλη κυκλοφορίας ύψους €100,94.

Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2 TCT Μετρήσεις Autoblog.gr | VBox Sport
0-100 χλμ/ώρα 10,23 δευτ.
30-70 χλμ/ώρα 3,88 δευτ.
60-100 χλμ/ώρα 5,87 δευτ.
80-130 χλμ/ώρα 11,78 δευτ.
Τελική ταχύτητα 195 χλμ/ώρα
Φρενάρισμα 100-0 χλμ/ώρα 38,16 μέτρα σε 2,96 δευτ.
Βάρος 1.460 κιλά

Τιμή-Εξοπλισμός

Η Alfa Romeo Giulietta προσφέρεται σε δύο εκδόσεις εξοπλισμού, την απλή και την Super, με το αυτοκίνητο της δοκιμής να είναι στο δεύτερο και την τιμή της με τον πετρελαιοκινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο να ξεκινάει από τα €25.200. Υπάρχει, όμως, προωθητική ενέργεια €300 ή €700 ανάλογα τον διακανονισμό.

Ο εξοπλισμός είναι αρκετά πλούσιος και περιλαμβάνει τα εξής: Tηλεχειρισμό κεντρικού κλειδώματος, εμπρός/πίσω φώτα LED, 6 αερόσακους, ESP/ASR/MSR/Hill Holder/E-Q2, Alfa DNA, εμπρός/πίσω ηλεκτρικά παράθυρα, εξωτερικά πόμολα θυρών σε σατινέ χρώμα, αυτόματο διζωνικό κλιματισμό, σκουρόχρωμους προβολείς, πίσω αεροτομή, σύστημα U-Connect με οθόνη αφής 5’’, δερμάτινο τιμόνι με χειριστήρια ηχοσυστήματος, πίνακα πολλαπλών ενδείξεων, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους εξωτερικούς καθρέφτες, εξωτερικούς καθρέφτες βαμμένοι στο χρώμα του αμαξώματος, πίσω αναδιπλούμενα καθίσματα, ένθετο ταμπλό σε μαύρο ματ χρώμα, ζάντες αλουμινίου 17’’, Cruise Control, προβολείς ομίχλης, εμπρός υποβραχιόνιο, επιχρωμιωμένο περίγραμμα παραθύρων. Αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό μπορείς να δεις εδώ.

Στον δρόμο

Οδηγώντας την ανανεωμένη Alfa διαπιστώνεις ότι όσα χρόνια και αν περάσουν, διατηρεί την εκπληκτική συμπεριφορά, η οποία την κάνει πραγματικά αξιομνημόνευτη.

Στο τομέα της ανάρτησης χρησιμοποιεί MacPherson για τον εμπρός άξονα και πολλαπλών συνδέσμων Multilink για τον πίσω, με την ρύθμιση της να έχει σχεδιαστεί για να παρέχουν απόλυτη ισορροπία ακόμη και σε ακραίες συνθήκες. Άνετη και μαγικό χαλί δεν την λες, αλλά είναι καλύτερη από το προηγούμενο μοντέλο, με ίσως πιο sport ρυθμίσεις.

Το ιταλικό αυτοκίνητο παραμένει ένα από τα πιο οδηγοκεκτρικά μοντέλα της κατηγορίας, και επιδεικνύει σφοδρή επιθυμία να την πιέσεις στις στροφές. Σε αυτό βοηθάει και ο διακόπτης του συστήματος Alfa D.N.A., με τα 3 διαφορετικά set-up οδήγησης (Natural, Dynamic, All Weather). Στη λειτουργία Dynamic, το αυτοκίνητο αλλάζει χαρακτήρα, με την χαρτογράφηση του κινητήρα να γίνεται πιο επιθετική και να αποδίδει τα μέγιστα, ενώ θέτει το σύστημα ευστάθειας ESC στη sport επιλογή, που σε αφήνει να παίξεις, αλλά δυστυχώς δεν το απενεργοποιεί πλήρως. Ακόμα εμπλέκει το εμπρός ηλεκτρονικό διαφορικό e-Q2, που μαζί με το σύστημα προφόρτιστης (Pre-fill) των τετραπίστονων κόκκινων δαγκανών της Brembo, σε γεμίζουν αυτοπεποίθηση και όρεξη για πολύ επιθετική οδήγηση, όσο σου επιτρέπει ο πετρελαιοκινητήρας. Ο κινητήρας ενθουσιάζει, κυρίως με το τράβηγμα του στις μεσαίες στροφές καθώς μπορείς να τον λειτουργήσει άνετα μέχρι τις 3.500 σ.α.λ., ενώ χρειάζεται να φτάσει κοντά στις 1.700 σ.α.λ. για να νιώσεις το ξέσπασμα και τράβηγμα των diesel.

Στο Natural το κιβώτιο αλλάζει πιο νωρίς, κρατώντας όσο το δυνατόν χαμηλότερες τις στροφές, εξοικονομώντας έτσι καύσιμο, ενώ τα συστήματα ασφάλειας είναι ρυθμισμένα σε απλή λειτουργία και το ηλεκτρονικό διαφορικό απενεργοποιημένο. Τέλος, στο All Weather ο κινητήρας λειτουργεί ακόμα πιο ομαλά, ενώ τα συστήματα και το ESC είναι στη λειτουργία traction, που σε βοηθούν σε δύσκολες καιρικές συνθήκες με χαμηλή πρόσφυση.

Οι 17άρες ζάντες “ντύνονται” με ελαστικά διαστάσεων 225/45, με την πρόσφυση τους να είναι είναι εξαιρετικά μεγάλη, ειδικά όταν ζεσταθούν. Τότε θα νιώσεις ακόμα το ακλόνητο αμάξωμα να μπαίνει στις στροφές σχεδόν με όσα έρχεσαι, εμπνέοντας απίστευτη σιγουριά, σε σημείο που υπερεκτιμάς τις δυνατότητες σου, χωρίς να εμφανίζει καθόλου κλίσεις. Το τιμόνι, αν και ηλεκτρικό, έχει πολύ καλή απόκριση, αν και στην επιλογή Dynamic νομίζω ότι γίνεται ανούσια και τεχνητά βαρύ.

Το κιβώτιο σε ήρεμες μετακινήσεις λειτουργεί ομαλά και απροβλημάτιστα, κάτι που συμβάλλει στις ξεκούραστες αστικές μετακινήσεις. Εκεί, η Giulietta δεν είναι το πιο άνετο hatchback, και θα περάσουν αρκετές από τις ανωμαλίες του οδοστρώματος στην καμπίνα, αλλά δεν θα κουράσει, ενώ στον ανοιχτό δρόμο είναι σταθερή, βοηθώντας σε να διατηρείς πολύ υψηλές ταχύτητες.

Τέλος, για την πέδηση χρησιμοποιεί δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς, με την αποτελεσματικότητα του συστήματος να είναι πολύ καλή, όπως επίσης και η αίσθηση του πεντάλ.

Συμπέρασμα

Ναι, αυτή είναι η καλύτερη και πιο ολοκληρωμένη Giulietta που έχει βγει από το εργοστάσιο της εταιρίας στο Cassino. Η facelifted Alfa Romeo Giulietta είναι απολαυστική στην οδήγηση, και δεν υστερεί κάπου σημαντικά σε σχέση με τον ανταγωνισμό.

Ο κινητήρας έχει αρκετή ροπή, ενώ το αυτόματο κιβώτιο δεν είναι άριστο, αλλά ούτε εκνευριστικό. Η ευρυχωρία της καμπίνας δεν είναι για σεμινάριο, ούτε η άνεση των αναρτήσεων. Αντιθέτως, η ποιότητα κύλισης και ο sport προσανατολισμός της δύσκολα συναντάτε από κάποιο άλλο μοντέλο.

Φωτογραφίες

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Δες την Michele Mouton να αντιδρά στη νίκη της στο Rally Ακρόπολις

Η Michele Mouton είναι η πιο επιτυχημένη γυναίκα που συμμετείχε ποτέ στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι και φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από τον πρώτο της...

Tέλος παραγωγής για τη Ferrari Roma

Πριν ένα χρόνο η Ferrari αποκάλυψε την ανοιχτή έκδοση του ομορφότερου μοντέλου της γκάμα της, τη Roma Spider, οι παραδόσεις της οποίας ξεκίνησαν το...
<h5>Στα συν:</h5>Σχεδιασμός, Ροπή κινητήρας, Φρένα, Απολαυστική οδική συμπεριφορά <hr /> <h5>Στα μείον:</h5>Μέτριοι χώροι πίσω επιβατών, Άνεση ανάρτησης, Φινίρισμα ορισμένων πλαστικών, Χρόνια στην αγοράTest Drive: Δοκιμάζουμε την αυτόματη Alfa Romeo Giulietta 1.6 JTDM-2
Autoblog.gr