Σχεδόν τα μισά οχήματα της ΕΛ.ΑΣ εκτός λειτουργίας

Σχετικά άρθρα

Τα Μνημόνια και η βαριά οικονομική κρίση «γονάτισαν» την Ελληνική Αστυνομία. Η δύσκολη κατάσταση αποτυπώνεται στην τραγική εικόνα των οχημάτων του Σώματος και στον πολλαπλασιασμό των δωρεών από ιδιώτες, που προσφέρουν από χαρτί για τον εκτυπωτή μέχρι υπολογιστές, φαξ και οχήματα.

Υπολογίζεται ότι από τα περίπου 13.000 οχήματα της ΕΛ.ΑΣ., τα 6.000 είναι μη λειτουργικά, καθώς χρειάζονται σέρβις και ανταλλακτικά για τα οποία δεν υπάρχουν κονδύλια. Οι συνδικαλιστές αστυνομικοί έχουν αντιδράσει επανειλημμένα καταγγέλλοντας ότι συνάδελφοί τους επιχειρούν με περιπολικά-σαράβαλα, που δεν συντηρούνται σωστά και θέτουν σε κίνδυνο τη ζωή των αστυνομικών. Πρόσφατα, μάλιστα, έγινε viral στο Διαδίκτυο εικόνα από περιπολικό, στο οποίο η θέση του οδηγού υποβασταζόταν από ένα ξύλο.

Δεν είναι λίγες οι φορές που διοικητές υπηρεσιών βάζουν χρήματα από την τσέπη τους για λάστιχα, την ώρα που διατίθενται καινούργια οχήματα για τη φύλαξη των VIPs. Ενδεικτικό είναι ότι, όταν συμβατικό όχημα της ΕΛ.ΑΣ. που φύλασσε οικία υψηλόβαθμου στελέχους της κυβέρνησης «έμεινε» από τεχνικό πρόβλημα, αντικαταστάθηκε αμέσως από καινούργιο.

Την ίδια ώρα, όμως, η ομάδα ΔΙ.ΑΣ., που ξεκίνησε τη λειτουργία της με 2.000 μοτοσικλέτες, σήμερα έχει μόλις 1.255 μηχανές, εκ των οποίων οι 625 είναι παροπλισμένες. «Πρόκειται για ένα “γερασμένο” στόλο, που καμία ηγεσία και κυβέρνηση δεν πήρε απόφαση να ανανεώσει σταδιακά. Εμειναν στις παροδικές “δωρεές”. Πέρσι διαλύσαμε 3.000 παλιά ακινητοποιημένα περιπολικά της Αστυνομίας για να έχουμε ανταλλακτικά για τα “γερασμένα” που κινούνται. Τα ανταλλακτικά τελείωσαν και ο εφευρέτης… Κύρος Γρανάζης δεν μπορεί να λειτουργεί συνέχεια», τονίζει υψηλόβαθμος αξιωματικός της ΕΛ.ΑΣ. στον Ελεύθερο Τύπο της Κυριακής.

Στη νευραλγική Διεύθυνση Ασφάλειας Αττικής, από τα περίπου 1.200 οχήματα (410 επιβατικά, 350 μοτοσικλέτες και 460 ειδικών δράσεων), το 50% είναι ακινητοποιημένο, ενώ επισκευάζεται κατά τακτά χρονικά διαστήματα το 20%. Σχεδόν το 70% αυτών των οχημάτων «μετρά» περισσότερα από 10 χρόνια ζωής και έχει «γράψει» 400.000-700.000 χιλιόμετρα. Τα περιπολικά δεν περνάνε από ΚΤΕΟ, αλλά από επιθεώρηση κάθε δίμηνο, με έναν μηχανικό να τα ελέγχει και να κρίνει αν είναι κατάλληλα να κυκλοφορήσουν ή όχι.

Την ίδια ώρα, υπάρχουν 5.500 περιπολικά της ΕΛ.ΑΣ. που είναι βενζινοκίνητα των 2.000 κυβικών εκατοστών, κυβισμός που, σε συνδυασμό με την «ηλικία» τους, προκαλεί μεγάλη κατανάλωση καυσίμων, ανεβάζοντας σε δυσθεώρητα ύψη το καθημερινό κόστος κίνησης, ενώ υπάρχει και δυσκολία στην εύρεση ανταλλακτικών για την επιδιόρθωση των βλαβών τους.

Κάποια στιγμή είχε πέσει στο τραπέζι η ιδέα αγοράς οχημάτων με πετρελαιοκίνηση νέας τεχνολογίας, μέσω leasing. Ωστόσο, οι όροι των εταιριών, κάποια σχετικά νομοθετήματα για τις προμήθειες και οι αγκυλώσεις του συστήματος απέτρεψαν την όποια προσπάθεια υλοποίησής της. Οπως επισημαίνει πηγή από το αρχηγείο της ΕΛ.ΑΣ., αν έγκαιρα γινόταν η σταδιακή προμήθεια οχημάτων νέας τεχνολογίας με πετρελαιοκίνηση, θα υπήρχε απόσβεση της κτήσης τους από το χαμηλότερο κόστος κίνησής τους και την αύξηση του χρονικού διαστήματος για συντήρηση και βλάβες.

#trending

#trending

Αξίζει να δεις
Featured

Περισσότερα νέα

Ξεκινούν και πάλι τα έργα για το Flyover. Απορρίφθηκε η αίτηση αναστολής

Ξεκινούν και πάλι τα έργα κατασκευής του Flyover στη Θεσσαλονίκη, καθώς το Συμβούλιο της Επικρατείας απέρριψε την αίτηση αναστολής των εργασιών που είχαν καταθέσει...

Με πρόσθετες αποζημιώσεις προς τους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο

Με πρόσθετες αποζημιώσεις στους παραχωρησιούχους κινδυνεύει να επιβαρυνθεί το ελληνικό Δημόσιο εξαιτίας των καθυστερήσεων στα έργα, οι οποίες προκαλούνται και από τους αργούς χρόνους...

Τέλη κυκλοφορίας: Αλλάζουν όλα στα πρόστιμα. Big brother για τα ανασφάλιστα οχήματα

Aλλαγές στα πρόστιμα που επιβάλλονται στις περιπτώσεις εκπρόθεσμης πληρωμής των τελών κυκλοφορίας αλλά και έναν αυτόματο μηχανισμό ο οποίος θα εντοπίζει άμεσα όσα οχήματα...